HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 200 268
  • 30 534

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä usko, että Peltonen miettii noita kätisyyksiä tolleen. Lyytisen ihan selvä paikko tohon ylivoimaan oli Berglund. Hedberg oli pakkohankinta, kun oli pakkeja pipinä.

Siellä on sarjan parhaalla joukkueella Tapparalla kakkosparina Seppälä-Matushkin. Edellisellä mestaruuskaudella meillä taisi olla vain yksi right: Keke Lahden Reippaasta. Kaikki muut leftejä.

Lepistö voi pelaa all aroundia ja Tapparan kaltaisesti meillä voi kakkospari olla vaikka Lepistö-Kiviharju tai Lepistö-Kåsastul, joka kuulostaa vähän uudelta Järventie-Kanki parilta. Mikä vaan toimii ja jolla voitetaan pelejä.

Mä olen ajatellut, että Ville tykkää pakkiparin olevan ensisijaisesti vasen pakki 'left' ja oikea pakki 'right' -kombolla, sillä IFK:n pelitavassa käytetään niin paljon ränniä hyödyksi, että kätisyydellä on 5v5 -pelissä paljonkin merkitystä - siis että kätisyys on laidan puolella.

Mulla on sellainen olo, että terveen pakiston kanssa ei tällä kaudella olla kätisyyden osalta "sekapareja" nähty. Tämä on kaikkeudessaan vain tietysti omaa mutuiluani, saa ja pitää korjata jos olen väärässä.

Mitä tuohon Berglundin ja Rantakarin tilanteeseen tulee, niin uskon toisen heistä jatkavan ensi kaudella ja tällä hetkellä Rantakarin jatko käy jotenkin vain järkeen, näiden huhujenkin perusteella. Tosin mä en pistäisi pahakseni, vaikka molemmat jatkaisivat.
 

Incognito

Jäsen
Melart - X / Rantakari
Lepistö - Salin
Kiviharju - Kåsastul
Motin
Paras pakkisommitelma mitä olen nähnyt tähän mennessä, mutta sellaisen kysymyksen heitän, että olisiko tuossa Liigan parasta YV-pakkia lainkaan? Siinä on montakin ukkoa, joka YV:llä pystyy pelaamaan, mutta missä se suurin viivauhka?

Älä unohda Hellmania.

Lehterä ja Vesalalainen muuten pelaavat YV:tä samalla paikalla, joten heidän mahduttaminen samaan YV:hen on haastavaa vai pelaako Vesalainen pakin paikalla ja kuka painaa rightin puolella kiekkoa maaliin?

Rightin hyökkääjistä siis huhujen mukaan poistumassa Teissala ja Dyk. Jäisi Pakarinen ja Halttunen. Pakko tulla rightin hyökkääjiä sisään 2. Rask ja...
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Paras pakkisommitelma mitä olen nähnyt tähän mennessä, mutta sellaisen kysymyksen heitän, että olisiko tuossa Liigan parasta YV-pakkia lainkaan? Siinä on montakin ukkoa, joka YV:llä pystyy pelaamaan, mutta missä se suurin viivauhka?

Älä unohda Hellmania.

Lehterä ja Vesalalainen muuten pelaavat YV:tä samalla paikalla, joten heidän mahduttaminen samaan YV:hen on haastavaa vai pelaako Vesalainen pakin paikalla ja kuka painaa rightin puolella kiekkoa maaliin?
Juuri tämän vuoksi hankkisin tuohon 1. pariin Rantakarin tilalle kiekollisesti pykälää kovemman kaverin. Kyllä IFK:sta pitää löytyä Liigan top3-puolustaja, luokkaa Gregoire - Niku - Kemiläinen. Näin ei ole tällä kaudella ollut eikä ole nykyisillä huhuilla myöskään ensi kaudella. Hienoa, että Rantakari on parantanut otteitaan syyskaudesta, mutta hän ei ole edes tämän sarjan top10-pakki. Täytyy myös muistaa, että jos Salin sekä Kiviharju lasketaan vakiokokoonpanon pelaajiksi, niin he vapauttavat budjettiin tilaa entistä terävämmän kärjen kasaamiseen.

Ässien leiristähän tuli viestiä, että Hellman on jatkamassa Porissa. Tästä oli kaiketi jossain paikallislehdessäkin juttua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on sellainen olo, että terveen pakiston kanssa ei tällä kaudella olla kätisyyden osalta "sekapareja" nähty. Tämä on kaikkeudessaan vain tietysti omaa mutuiluani, saa ja pitää korjata jos olen väärässä.

Koko ajanhan siellä on sekapareja kentällä, kun 7 pakilla pelataan. Väistämättä ainakin 10 minsaa pelistä.

Mä luulen, että ensi kauden rightit pakit on Salin, Rantakari ja Motin. Salin parantaa ihan varmasti ja Rantakari vetää tykkikauden, kun tällä kaudella löytyi se kadotettu itseluottamus.

Ja samaa mieltä, että Kemiläisen kaltaista ykköspyssyä siellä ei ole. Mikä on kyllä kumma juttu. Eikö mistään löydy tähtiluokan kiekollista pakkia? Missä uusi Rocky, Kadlec tai Marek? Kylhän Lepistö teki 20 pinnaa aika surkeassa Tigersissa ja oli jengin toka paras defender. Voi hyvin tehdä 30 pinnaa stadissa ensi kaudella ja jos Melart tekee 20 pinnaa, Rantakari 25-30 ja Salin ja Kiviharju breikkaa, niin nakit voi laittaa pakkaseen jo nyt. Kåsakin teki vikaan 10 peliin 1+7. Siinä meidän uusi 35 pisteen Auvitu? Ennen oli patonkia, mutta kun se voideltiin Smetanalla ja alkoi maistumaan paskalle Stolichnajalle, niin saatiinkin nyt hyvää graavattua Norjalaista lohta.

Hyvä boogie huhuissa! Tulis vielä byyriin kakkoseks joku hurtta Tsekeistä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Paras pakkisommitelma mitä olen nähnyt tähän mennessä, mutta sellaisen kysymyksen heitän, että olisiko tuossa Liigan parasta YV-pakkia lainkaan? Siinä on montakin ukkoa, joka YV:llä pystyy pelaamaan, mutta missä se suurin viivauhka?

Älä unohda Hellmania.

Lehterä ja Vesalalainen muuten pelaavat YV:tä samalla paikalla, joten heidän mahduttaminen samaan YV:hen on haastavaa vai pelaako Vesalainen pakin paikalla ja kuka painaa rightin puolella kiekkoa maaliin?

Rightin hyökkääjistä siis huhujen mukaan poistumassa Teissala ja Dyk. Jäisi Pakarinen ja Halttunen. Pakko tulla rightin hyökkääjiä sisään 2. Rask ja...

Hellman jatkaa Porissa
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Lehterä ja Vesalalainen muuten pelaavat YV:tä samalla paikalla, joten heidän mahduttaminen samaan YV:hen on haastavaa vai pelaako Vesalainen pakin paikalla ja kuka painaa rightin puolella kiekkoa maaliin?
Ei ylivoimaa ole välttämätön pelata siten, että molemmilta puolilta löytyy onetimer uhka. Vesalainen voi aivan hyvin pelata nykyisellä Rantakarin paikalla ja haastaa enemmän kiekollisena laadukkaan rannevetonsa ansioista. Tai sitten Lehterä siihen ja Vesalainen jatkaa nykyisellä paikallaan. Lehterähän itsessään ei tuota juuri lainkaan laukaisu-uhkaa. Nyky YV:ssäkin kätisyydet pitäisi passata todella hyvin mutta eipä sieltä ainakaan Lukko sarjassa ollut lähellä yhtään maalia Rantakarin tai edes Vesalaisen toimesta onetimerilla ylivoimalla. Paremmin minusta kakkosyv on toiminut, vaikka siellä on ollut 3 leftiä takakolmiossa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitetään tänne myös väliaikatilanne huhuista:

- Jori Lehterä
- Joonas Rask
- Ville Leskinen
- Sami Lepistö
- Joni Ikonen
- Aron Kiviharju
- Aleksi Anttalainen (tämä oli silloin joskus talvella)
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Heitetään tänne myös väliaikatilanne huhuista:

- Jori Lehterä
- Joonas Rask
- Ville Leskinen
- Sami Lepistö
- Joni Ikonen
- Aron Kiviharju
- Aleksi Anttalainen (tämä oli silloin joskus talvella)
5/7 kelpaa oikein mainiosti. Leskinen ei oikeastaan, mutta siedän kyl jotenkin, ja parhaimmillaan on kyl tosi hyvä, mutta nää playoff-esiintymiset viime kausina eivät vakuuta.

AA saa mennä jonnekin muualle. Ihan sama, minne.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit Ry
Heitetään tänne myös väliaikatilanne huhuista:

- Jori Lehterä
- Joonas Rask
- Ville Leskinen
- Sami Lepistö
- Joni Ikonen
- Aron Kiviharju
- Aleksi Anttalainen (tämä oli silloin joskus talvella)
Kaipa tohon listaukseen voi savinaisen tuupata, vaikkakin muutama nimimerkki on sen alas vetänytkin.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Onko tuo Leskinen huhu vai enemmänkin sitä, että jotkut ovat sommitelleet häntä ensi kauden fantasiarostereihinsa?
Sopimus on ens kaudeksi Eliten mukaan Kärppiin, tais joku Kärppäfani kirjoitella et haikailee stadiin.
En usko ollenkaan tuohon huhuun, ei oikein istu Peltosen kovaan työntekoon perustuvaan lätkään, jonka ajoittainen ongelma on saada tunne esiin.

En ainakaan ite hommais ajoittain fleguu pelaajaa siihen.
 

Incognito

Jäsen
Sopimus on ens kaudeksi Eliten mukaan Kärppiin, tais joku Kärppäfani kirjoitella et haikailee stadiin.
En usko ollenkaan tuohon huhuun, ei oikein istu Peltosen kovaan työntekoon perustuvaan lätkään, jonka ajoittainen ongelma on saada tunne esiin.

En ainakaan ite hommais ajoittain fleguu pelaajaa siihen.

Sopiko aikanaan Jan Caloun Erkan ja Ramin systeemiin?

Heitän tämmöisen rapalan veteen ihan siitä syystä, että mielestäni tämän kauden joukkueen puute on ollut se, että IFK:lta on puuttunut tiettyä, Ikan sanoin, artistisuutta sieltä. Monesti nämä ovat tietyllä tavalla riskipelaajia, mutta palkinto on myös toteutuessaan iso. En muista kuka sitä sanoi, että joukkuetta rakennettaessa joukkueessa voi olla 1 tai maksimissaan 2 riskipelaajaa ja jos se joukkueen ydin (95%) on terve, niin se riskipelaaja helpommin sopeutuu sen joukkueen arvoihin.

En tässä mitenkään nyt tarkoita sitä, että Leskinen pitää signata, mutta kyllä minä haluasin sitä, että IFK:ssa olisi myös näiden maailman tunnollisimpien työmyyrien rinnalla mielenkiintoisia pelaajia, joilta voi odottaa epätavallisia asioita jäällä. Ramuahan esim. hopeavuonna paljon arvosteltiin asenteesta runkosarjan aikana. Ei aina ihan satasella omiin tullut ja löperöjä kiekonmenetyksiä, joista kolisi omissa. Pudotuspeleissä ne kaikki jäivät pois ja veti ihan älyttömän kevään.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Menee jo pahasti fantasioinnin puolelle, mutta jos Lehterä on tulossa saiskohan se houkuteltua Philadelphian ajoilta tutun Valtteri Filppulan mukaansa. Palkintokaapissahan olisi vielä tilaa sille yhdelle nakkikattilalle jos/kun voittaa ensiksi Sveitsin liigan ja Jokerit nyt ei liene vaihtoehto (vielä) tässä kohtaa ;)

Huomasin siis vain että sopimus Geneveen katkolla.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sopimus on ens kaudeksi Eliten mukaan Kärppiin, tais joku Kärppäfani kirjoitella et haikailee stadiin.
En usko ollenkaan tuohon huhuun, ei oikein istu Peltosen kovaan työntekoon perustuvaan lätkään, jonka ajoittainen ongelma on saada tunne esiin.

En ainakaan ite hommais ajoittain fleguu pelaajaa siihen.
Sen verran taisi mennä Leskisellä ja Marjamäellä sukset ristiin, etten ihmettelisi sopimuksen purkamista. Lehterän kaveriksi ykköskenttään ja nimet lehteen, toivon mä.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sen verran taisi mennä Leskisellä ja Marjamäellä sukset ristiin, etten ihmettelisi sopimuksen purkamista. Lehterän kaveriksi ykköskenttään ja nimet lehteen, toivon mä.

Leskinen-Lehterä-Rask.

Voi tuo jonkun maalin saada aikaiseksi. Ja jos ei Villeä kiinnosta pellaaminen alaspäin, niin siellä on vuoden vanhemmat Halttunen ja Kaskimäki valmiina viemään pelipaikka.

~Korjattu Lehterä.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Menee jo pahasti fantasioinnin puolelle, mutta jos Lehterä on tulossa saiskohan se houkuteltua Philadelphian ajoilta tutun Valtteri Filppulan mukaansa. Palkintokaapissahan olisi vielä tilaa sille yhdelle nakkikattilalle jos/kun voittaa ensiksi Sveitsin liigan ja Jokerit nyt ei liene vaihtoehto (vielä) tässä kohtaa ;)

Huomasin siis vain että sopimus Geneveen katkolla.
Mä en oikein tuosta nuoremmasta Filppulasta syty. Onko hän muka joskus voittanut jotakin? Ja pärjäisiköhän Stadin kirkkaissa valoissa?

Jos nyt sitten saa oman suosikin mainita, niin mä haluaisin tuonne puolustukseen Sklenickan Brynäsistä. Oli vakuuttava Kärpissä viime keväänä ja on kaikilla osa-alueilla tasaisen hyvä. Taklaa myös mielellään ja eihän meillä ole vähään aikaan ollut tsekkipakkia joukkueessa.

Jos noita huhuja vähän vetää yhteen, niin näyttäisiköhän ensi kaudella suunnilleen tältä:

Vesalaisen-Jääskä-Pakarinen

Savinainen-Lehterä-Rask

Ikonen-Koivistoinen-Nättinen

Tallberg-Väänänen-Åsten

Kaskimäki, Seppälä, Halttunen, Uronen

Melart-Lepistö

Rantakari-Sklenicka (oma toive)

Motin-Salin/Kiviharju

Kåsastul-Salin/Kiviharju

Kotkansalo, Luhanka, Lehmus

Taponen
X
Vinni
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös