Hattrick

  • 1 253 503
  • 10 189

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kunkupoikien kanssa pelannut nyt yhden kauden samassa sarjassa ja pelaan ainakin vielä toisen kun parin hyvin epäonnisen pelin vuoksi jäi kakkoseen nousu haaveeksi.

Terveisin,
AC Black Knightsin manageri
Tuo aiemmin mainitsemani irl-frendi nappasi tällä kaudella sitten sarjavoiton mm. teikäläisen nenän edestä ja jäänee teidän riesaksenne myös tulevalle kaudelle, vaikka paikkallisottelun onnistuikin saamaan karsintaotteluunsa. Huikean tasainen on tuo teidän kolmos-kasi, kun ottaa nuo kaksi luovuttajaa pois laskuista. Periaatteessa kuka vaan kärkikuusikosta olisi voinut viedä pystin.

Kausi sitten oman nousuni "takapiruna" hääri juurikin tuo lohkon tasaisuus, jossa pelit menivät sopivasti ristiin ja käsittämättönä munkkina karsinnassa tuli vastaan juuri joukkueensa realisoinut Tanne. Noh, kakkonen tuli kurkattua ja se ei ollut meikäläisen tiimiä varten. Ensi kaudella sijoituspaikkana piikkilohko, III.11.

Jatkossa sitten vaan mukaan kuusviis-cupiin jahtaamaan menestystä.
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Tuo aiemmin mainitsemani irl-frendi nappasi tällä kaudella sitten sarjavoiton mm. teikäläisen nenän edestä ja jäänee teidän riesaksenne myös tulevalle kaudelle, vaikka paikkallisottelun onnistuikin saamaan karsintaotteluunsa. Huikean tasainen on tuo teidän kolmos-kasi, kun ottaa nuo kaksi luovuttajaa pois laskuista. Periaatteessa kuka vaan kärkikuusikosta olisi voinut viedä pystin.

Kausi sitten oman nousuni "takapiruna" hääri juurikin tuo lohkon tasaisuus, jossa pelit menivät sopivasti ristiin ja käsittämättönä munkkina karsinnassa tuli vastaan juuri joukkueensa realisoinut Tanne. Noh, kakkonen tuli kurkattua ja se ei ollut meikäläisen tiimiä varten. Ensi kaudella sijoituspaikkana piikkilohko, III.11.

Jatkossa sitten vaan mukaan kuusviis-cupiin jahtaamaan menestystä.
Jos olisin Hardcoren voittanut viimeisessä keskinäisessä pelissä, niin olisin noussut suoraan kakkoseen. Kyllähän se söi miestä, mutta toisaalta ensi kausi tulee olemaan erittäin mielenkiintoinen kun nuo kaksi tyhjentynyttä joukkuetta lähtee.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jos joku on kiinnostunut aloittamaan pelin, niin tämän linkin kautta uudelle managerille pitäisi olla tarjolla kolme kuukautta ilmaista supporteria ja 25 ilmaista credittiä.

Tällainen tuli siis tarjolle tänään mulle ja luultavasti kaikille muillekin supporter-jäsenyydestä maksaneille managereille. Jos joku rekisteröityy tuon linkin kautta, saan itse siitä sitten jotain palkintopisteitä peliin, joilla voisi näköjään joskus lunastaa itselleen vaikka yhden kuukauden ilmaisen supporter-jäsenyyden, jos niitä tarpeeksi kertyy. Jonkinlainen affilinkki on siis joka tapauksessa kyseessä, se rehellisesti ja suoraan kerrottakoon. Mutta ainakin tuo kolmen kuukauden maksuton suppo kuulostaa ihan kivalta edulta uudelle käyttäjälle.
 

Liitteet

  • HT-kampanja.jpg
    HT-kampanja.jpg
    45,4 KB · kertaa luettu: 51
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kohta lähtee käyntiin FC Asterixin karsintaottelu viitosessa säilymisestä. Jouduin putoamisotteluun tällä kaudella, koska kärsin epäonnesta muutamassa ottelussa sekä ehkä enemmän siitä, että myin maalivahdit ja puolustajat pois ja hankin rauhassa korvaavat tilalle. Tavoite on rakentaa neloseen joukkue ja siitä puuttuu enää maalivahti.

Tietysti olen selvä ennakkosuosikki voittamaan karsintapelin, mutta voihan yhdessä ottelussa käydä mitä tahansa, joten hieman jännittää miten käy.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kohta lähtee käyntiin FC Asterixin karsintaottelu viitosessa säilymisestä. Jouduin putoamisotteluun tällä kaudella, koska kärsin epäonnesta muutamassa ottelussa sekä ehkä enemmän siitä, että myin maalivahdit ja puolustajat pois ja hankin rauhassa korvaavat tilalle. Tavoite on rakentaa neloseen joukkue ja siitä puuttuu enää maalivahti.

Tietysti olen selvä ennakkosuosikki voittamaan karsintapelin, mutta voihan yhdessä ottelussa käydä mitä tahansa, joten hieman jännittää miten käy.

7-1 voitto, joten ei lopulta onneksi ollut mitään jännitettävää.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Viides kausi alkamassa junioriakatemiaa, ja jokohan sitä vihdoin peruspaskan keskeltä olisi nousemassa kunnon timantti: vain 15v 39pv kaveri, jolla pelinrakennuksen potentiaali on erinomainen ja laituritaito lähtökohtaisesti välttävä. Eli tästä nyt ehkä voisi onnistuneella treenaamisella ja pienellä tuurilla saada jopa useamman miljoonan heti 17-vuotiaana myydessä? Ja käytännössä varmaan nyt kannattaa sitten keskittyä täysin tuon treenaamiseen ja antaa kaikkien muiden mennä siinä sivussa?

Toistaiseksi tosiaan paras junnuakatemian kaverista saatu myyntihinta on ollut säälittävät 65k, olkoonkin, että tähän asti lupaavimman 17-vuotiaan (siitä olisi ehkä voinut muutaman satatonnia saada) pidin itelläni, kun sopi mainiosti edustusjoukkueen treeniin.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uusi kausi (83) herää liekkeihin!

SKY otti osumaa oikein kunnolla viime kaudella. Matka kakkosessa oli hyisen syysmyrskyistä. Muutama hassu piste ja paluu kolmoseen (III.11) oli enemmän kuin ansaittu. Joukkuetta ei onnistuttu uudistamaan ihan toivotulla tavalla, vaikka pari veteraania onnistuttiinkin päivittämään hieman nuorempaan kaliperiin. Kunnot laahasivat koko kauden, ollen aiempiin kausiin verrattuna pykälän verran alamaissa. Tehoarvostelu otti kauden aikana osumaa peräti 56 pistettä, vaikka hatstatsien perusteella oltiinkin aika lailla balanssissa edelliskausien suorituksiin nähden.

Ensi kuussa tulee mittariin 18 vuotta. Siis joukkueella. Manageri itse on jo hieman varttuneempi. Tulevalla 60. juhlakaudella pyritään saamaan peliä hieman hyökkäysvoittoisemmaksi, mikä ei ole helppo homma, kun valmentajaksi tuli kausi sitten hankittua puolustava heppu, eikä tuohon hlökuntaan oikein mahdu taktiikka valmentajaakaan. Toki vastukset tulevat olemaan pykälän kevyempiä, joka kenties mahdollistaisi tämän, mutta kovaa sakkia on sarja täälläkin pulloollaan. Sarjatavoitteena on ainoastaan säilyä kolmosessa. Jos tämä tapahtuu vasta karsinnan kautta, olkoon niin, mutta tuplatiputusta ei hyvällä katsota. Jatkoaika Cupissa tullaan olemaan "mieluisa" päänahka hallitsevana tuplamestarina. Otetaan tämä kuitenkin posin kautta haasteena vastaan ja yritetään napata kannu hyppysiin ja venkoilla kolmas putkeen. Treenikalenteri on täynnä seuraavaksi kolmeksi viikoksi, mutta sen jälkeen on tyhjää. Mitä sitä sitten seuraavaksi keksisi?

Kuis katsovat tulevaa muut 65-managerit?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ensi kuussa tulee mittariin 18 vuotta. Siis joukkueella.
22.6.2004 Joukkueen uusi omistaja on Jykke1978. Samalla joukkue sai uudeksi nimekseen: FC Jykke.

Hieman pidempään olen pelannut, sinun tasollesi en ole päässyt vaan yhden kauden olen päässyt pelaamaan nelosessa ja silloin sijoitus oli 5. ja karsinnassa on tullut 2-4 turpiin.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko mitään järkeä pestata kelvollisen johtajuuden omaavaa valmentajaa? Onko sillä sama vaikutus, kuin esim heikon johtajuuden valmentajalla?
Joukkuehenki määrittää hyvin pitkälle kuinka pelaajasi saavat ottelussa pallonhallinnan, mikä linjaa paljolti maalipaikkojen jakautumisen. Joukkuehenkesi on yleisesti ottaen parempi, mitä parempi johtajuus valmentajalla on. Toki psykologin palkkaaminenkin korreloi tuota. Toisin sanoen joukkuehenki laskee hitaammin kohti maltillista, mikäli se on korkea ja puolestaan nousee nopeammin, jos henki on heikossa hapessa. Mikäli joukkueellasi ei ole välitöntä voittamisen tarvetta ja tarkoitus on esim. treenata joukkuetta, ei johtajuudella ole niin suurta väliä, vaan silloin kannattaa ennemmin "sijoittaa" valmentajan varsinaiseen taitoon. Mikäli taas mielit pärjätäkin peleissä, etkä pelaa ihan mitään bottisarjaa, niin kyllä johtajuudella on siinä merkittävä rooli. Ulkoisella värväyksellä e. hyvä-kelvol/hyvä ovat toki melko hinnakkaita, mutta jos joukkueessasi on valmiina vähintään hyvän kokemuksen omaava pelaaja, jolla on vastaava johtajuus, niin siitä on huomattavasti huokeampaa tehdä itselleen pätevä koutsi, mikä kyllä nyrkkisääntönä on hyvä sijoitus.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Unohdin asettaa rangaistuslaukauspotkukilpailuun vetäjät ja hävisin tietenkin sen takia. Hattrickissa on joku ihana ominaisuus, että se asettaa laukojat nuorimmasta vanhimpaan, jos et itse ole niitä asettanut.

Eli Cupista heti ulos. Olin siihen laittanut aika nuoren kokoonpanon harjoitusmielessä mutta silti sellaisen, että toivon jatkoon pääsyä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Unohdin asettaa rangaistuslaukauspotkukilpailuun vetäjät ja hävisin tietenkin sen takia. Hattrickissa on joku ihana ominaisuus, että se asettaa laukojat nuorimmasta vanhimpaan, jos et itse ole niitä asettanut.

Eli Cupista heti ulos. Olin siihen laittanut aika nuoren kokoonpanon harjoitusmielessä mutta silti sellaisen, että toivon jatkoon pääsyä.
Itse puolestani rytkyttelin menemään ykkösillä. Livenä sitä seuratessa otti veska osumaa... "joko se taas helvetti soikoon alkaa?", ehdin tuumata, mutta onneksi tällä kertaa selvittiin pikku puhalluksella ja muumilaastarilla. Olisi ollut taas tyly alku kaudelle, jos kaveri olisi ottanut isomman kolhun. Tärkeä laitapakki kuitenkin jo lasaretin puolella, jolle olisi ollut todellakin tarvetta sarjan avauksessa, mutta huilannee vielä reilun viikon.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Viides kausi alkamassa junioriakatemiaa, ja jokohan sitä vihdoin peruspaskan keskeltä olisi nousemassa kunnon timantti: vain 15v 39pv kaveri, jolla pelinrakennuksen potentiaali on erinomainen ja laituritaito lähtökohtaisesti välttävä. Eli tästä nyt ehkä voisi onnistuneella treenaamisella ja pienellä tuurilla saada jopa useamman miljoonan heti 17-vuotiaana myydessä? Ja käytännössä varmaan nyt kannattaa sitten keskittyä täysin tuon treenaamiseen ja antaa kaikkien muiden mennä siinä sivussa?
Alkaapa tämäkin homma sitten jo lässähtää heti alkuunsa: Pelinrakennuksen nykytaito tuli eilisen junnupelin jälkeen esiin ja on vain heikko. Lisäksi syötön maksimiksi on ehtinyt paljastua kehno. Eli ehtiihän tuosta nyt just ja just treenaamaan 17 vuoden ikään mennessä pelinrakennuksen erinomaiseen potentiaaliinsa, mutta siihenpä sitten jää. Eli eipä tarvitse useista miljoonista haaveilla, luultavasti ei saa täyttä yhtäkään.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Alkaapa tämäkin homma sitten jo lässähtää heti alkuunsa: Pelinrakennuksen nykytaito tuli eilisen junnupelin jälkeen esiin ja on vain heikko. Lisäksi syötön maksimiksi on ehtinyt paljastua kehno. Eli ehtiihän tuosta nyt just ja just treenaamaan 17 vuoden ikään mennessä pelinrakennuksen erinomaiseen potentiaaliinsa, mutta siihenpä sitten jää. Eli eipä tarvitse useista miljoonista haaveilla, luultavasti ei saa täyttä yhtäkään.
Jospa sieltä ainakin joku mukava erikoisuus löytyisi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Joseph

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pelasin Hattrickia joskus pelin alkuaikoina, mutta sitten innostus jossain vaiheessa lopahti. Edellisen kerran minulla oli myös hetken aikaa joukkue kymmenisen vuotta sitten, mutta en silloin jaksanut alkaa pelaamaan tosissani. Nyt kuitenkin hetken päähänpiston seurauksena palasin pelin pariin lokakuun alussa. Aloitin 6div lohkosta suoraan kärkipaikalta kun oli muutama kierros pelaamatta. Voitinkin lohkon lopulta, ja sain ihan mukavan summan rahaa palkkioksi sarjasijoituksesta + hävityn karsintamatsin lipputuloista. Sijoitin stadionin suurentamiseen noita palkkiorahoja, kun tupa alkoi olla jo täynnä viimeisissä peleissä.

Ostin myös viime kauden aikana häikäisevän kokemuksen + kelvollisen johtajuuden omaavan ikämiehen, josta tarkoitus tehdä myöhemmin valmentaja.

Pelin pääpiirteet ovat aikaisempien kokemuksien ansiosta suurin piirtein hallussa, mutta muutoksia on kuitenkin vuosien aikana tullut sen verran, että kaipailisin ehkä hieman palstalaisten vinkkejä.

Aloitin laituritreenillä, ja ostin alkuun neljä treenattavaa (laitoin liitteeksi näistä kuvat). Ostohinnat olivat melko pieniä, kahdesta jälkimmäisestä taisin maksaa tonnin kappale, ja kahdesta parhaasta joitakin kymmeniä tuhansia muistaakseni. Päätaidot ovat jo pari tasoa kehittyneet, kahdella parhaalla viimeisimmän kerran tämän aamun treenipäivityksessä. Mutta olen tässä miettinyt, että miten pitkälle näitä kannattaa kehittää, ennen kuin laitan myyntiin? Ja onko järkevää treenata myös näiden aputaitoja ennen myyntiä, jotta saisin maksimaalisen tuoton? Vai onko nuo tämänhetkiset treenattavani aivan turhakkeita rahantekomielessä? Siirtolistoja kun olen selaillut, niin ainakin maalivahdeilla tuntuu olevan nykyään hurjia myyntihintoja, jopa hyvästä tasosta alkaen.

Ja sitten kun nämä myyn eteenpäin, niin mikä olisi tilanteeni huomioon ottaen optimaalisin treenimuoto seuraaville treenattavilleni? Joskus aikoinaan muistaakseni harjoittelu-osiossa myös näki, kuinka kauan millekin harjoitusmuodolle keskimäärin menee, että ominaisuus kehittyy yhden tason verran. Nyt sellaista taulukkoa en ole löytänyt.

Kassassani on tällä hetkellä reilut 400k€ rahaa. Olen joitakin vahvistuksia myös joukkueeseeni ostanut melko halvalla, ihan vaan pelin mielekkyyden kannalta. Lähtökohtaisesti taistelen lohkon kärkisijoista, kun suurin osa on botteja.

Nyt ainakin tuntuu, että peli vaikuttaa aidosti mielenkiintoiselta pitkän tauon jälkeen. Vaikkakin paljon on erilaisia muuttujia peliin lisää tullutkin.
 

Liitteet

  • 11.PNG
    11.PNG
    71,3 KB · kertaa luettu: 82
  • 22.PNG
    22.PNG
    73,8 KB · kertaa luettu: 77

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pelasin Hattrickia joskus pelin alkuaikoina, mutta sitten innostus jossain vaiheessa lopahti. Edellisen kerran minulla oli myös hetken aikaa joukkue kymmenisen vuotta sitten, mutta en silloin jaksanut alkaa pelaamaan tosissani. Nyt kuitenkin hetken päähänpiston seurauksena palasin pelin pariin lokakuun alussa. Aloitin 6div lohkosta suoraan kärkipaikalta kun oli muutama kierros pelaamatta. Voitinkin lohkon lopulta, ja sain ihan mukavan summan rahaa palkkioksi sarjasijoituksesta + hävityn karsintamatsin lipputuloista. Sijoitin stadionin suurentamiseen noita palkkiorahoja, kun tupa alkoi olla jo täynnä viimeisissä peleissä.

Ostin myös viime kauden aikana häikäisevän kokemuksen + kelvollisen johtajuuden omaavan ikämiehen, josta tarkoitus tehdä myöhemmin valmentaja.

Pelin pääpiirteet ovat aikaisempien kokemuksien ansiosta suurin piirtein hallussa, mutta muutoksia on kuitenkin vuosien aikana tullut sen verran, että kaipailisin ehkä hieman palstalaisten vinkkejä.

Aloitin laituritreenillä, ja ostin alkuun neljä treenattavaa (laitoin liitteeksi näistä kuvat). Ostohinnat olivat melko pieniä, kahdesta jälkimmäisestä taisin maksaa tonnin kappale, ja kahdesta parhaasta joitakin kymmeniä tuhansia muistaakseni. Päätaidot ovat jo pari tasoa kehittyneet, kahdella parhaalla viimeisimmän kerran tämän aamun treenipäivityksessä. Mutta olen tässä miettinyt, että miten pitkälle näitä kannattaa kehittää, ennen kuin laitan myyntiin? Ja onko järkevää treenata myös näiden aputaitoja ennen myyntiä, jotta saisin maksimaalisen tuoton? Vai onko nuo tämänhetkiset treenattavani aivan turhakkeita rahantekomielessä? Siirtolistoja kun olen selaillut, niin ainakin maalivahdeilla tuntuu olevan nykyään hurjia myyntihintoja, jopa hyvästä tasosta alkaen.

Ja sitten kun nämä myyn eteenpäin, niin mikä olisi tilanteeni huomioon ottaen optimaalisin treenimuoto seuraaville treenattavilleni? Joskus aikoinaan muistaakseni harjoittelu-osiossa myös näki, kuinka kauan millekin harjoitusmuodolle keskimäärin menee, että ominaisuus kehittyy yhden tason verran. Nyt sellaista taulukkoa en ole löytänyt.

Kassassani on tällä hetkellä reilut 400k€ rahaa. Olen joitakin vahvistuksia myös joukkueeseeni ostanut melko halvalla, ihan vaan pelin mielekkyyden kannalta. Lähtökohtaisesti taistelen lohkon kärkisijoista, kun suurin osa on botteja.

Nyt ainakin tuntuu, että peli vaikuttaa aidosti mielenkiintoiselta pitkän tauon jälkeen. Vaikkakin paljon on erilaisia muuttujia peliin lisää tullutkin.
Olet siis myymässä näitä laitureita? Mikäli näin, niin itse laittaisin pelaajia heti myyntiin tasonoston jälkeen. Vaikka alatasotkin vaikuttaa hintaan, muttei niin merkittävästi.

Käsitin viestistäsi, että näillä pelaajilla tehdään jonkinlainen pohjakassa, ja sitten aletaan kehittämään joukkuetta? Aluksi kannattaa miettiä minkälainen joukkue haluaa olla. Haluatko olla puolustusvoittoinen vastis, taikka kaukolaukaus porukka, vai hallinta/ hyökkäys joukkue.

Itse aloittaisin joukkueen rakennuksen joko puolustus, taikka pr treenillä, riippuen kummanlaista joukkuetta haluaa rakentaa.

Nämä toki vain omia näkemyksiäni.

Nahkamunkki nousi täksi kaudeksi 4.divisioonaan. Aika kaksijakoinen lohko kyseessä. Aikalailla 4 parempaa joukkuetta ja 4 hieman heikompaa. Munkki sijoittuu tuohon ylempään osioon. Aika kovaan lohkoon tuli taas jouduttua, kuten tapana tuntuu olevan. Pari-kolme kautta mennee treenatessa joukkuetta, jotta ollaan valmis nousuun 3.divariin.

Jatkiscupissa kaikki muu kuin pytty on pettymys. Ennakkosuosikkina tuskin lähdetään, mutta mitään syytä lähteä nöyristelemäänkään ei ole. Kovin tasaiset ovat kärki porukat olleet viime kausina ja loukkaantumimisilta välttyen ja kuntojen ollessa hyvällä mallilla on munkillakin realistiset saumat hankkia pytty kaappiin liiankin pitkästä aikaa. Viime mestaruuksien jälkeen metallinkiilloitus ainetta vielä riittää ja parasta ennen päiväykset lähenee, joten lähdetään hakemaan poika kotia.
 

Joseph

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olet siis myymässä näitä laitureita? Mikäli näin, niin itse laittaisin pelaajia heti myyntiin tasonoston jälkeen. Vaikka alatasotkin vaikuttaa hintaan, muttei niin merkittävästi.

Käsitin viestistäsi, että näillä pelaajilla tehdään jonkinlainen pohjakassa, ja sitten aletaan kehittämään joukkuetta? Aluksi kannattaa miettiä minkälainen joukkue haluaa olla. Haluatko olla puolustusvoittoinen vastis, taikka kaukolaukaus porukka, vai hallinta/ hyökkäys joukkue.

Itse aloittaisin joukkueen rakennuksen joko puolustus, taikka pr treenillä, riippuen kummanlaista joukkuetta haluaa rakentaa.

Nämä toki vain omia näkemyksiäni.
Siis jollain aikavälillä olen myymässä kyllä, ei välttämättä vielä. Sitä vaan meinasin, että monta kautta, tai mille päätaidolle saakka näitä nykyisiä olisi optimaalista treenata? Jos ajatellaan, että haluaisin näistä ihan tuntuvat siirtosummat saada, jotta olisi varaa ostaa sitten aikanaan uudet mahdollisimman hyvät treenattavat. Ja että kuinka paljon on merkitystä ostajille, että minkälaiset aputaidot noilla ostovaiheessa on? Tai että onko ne myytäessä 18 vuotiaita vai 21 vuotiaita? Tällä hetkellä ei ole tietenkään mikään kiire menestymisen kanssa, joten keskityn treeniin. Olen vain hieman pihalla treeni/myyntistrategian kanssa.

Sinänsä ei myöskään ole väliä, että onko minulla pitkällä tähtäimellä puolustus vai hyökkäysvoittoinen nippu. Ehkä kuitenkin mieluummin pallonhallintaan ja hyökkäysvoimaan keskittyvä olisi mielekkäämpää. Puutteita sitten paikkailen siirtolistalta halvoilla kokeneilla pelaajilla. Ainakin näin ensimmäisinä kausina, kun ei ole mahdollista tuhlata vahvistuksiin suuria summia, tai se ei ole järkevääkään.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Siis jollain aikavälillä olen myymässä kyllä, ei välttämättä vielä. Sitä vaan meinasin, että monta kautta, tai mille päätaidolle saakka näitä nykyisiä olisi optimaalista treenata? Jos ajatellaan, että haluaisin näistä ihan tuntuvat siirtosummat saada, jotta olisi varaa ostaa sitten aikanaan uudet mahdollisimman hyvät treenattavat. Ja että kuinka paljon on merkitystä ostajille, että minkälaiset aputaidot noilla ostovaiheessa on? Tai että onko ne myytäessä 18 vuotiaita vai 21 vuotiaita? Tällä hetkellä ei ole tietenkään mikään kiire menestymisen kanssa, joten keskityn treeniin. Olen vain hieman pihalla treeni/myyntistrategian kanssa.

Sinänsä ei myöskään ole väliä, että onko minulla pitkällä tähtäimellä puolustus vai hyökkäysvoittoinen nippu. Ehkä kuitenkin mieluummin pallonhallintaan ja hyökkäysvoimaan keskittyvä olisi mielekkäämpää. Puutteita sitten paikkailen siirtolistalta halvoilla kokeneilla pelaajilla. Ainakin näin ensimmäisinä kausina, kun ei ole mahdollista tuhlata vahvistuksiin suuria summia, tai se ei ole järkevääkään.
Tähän treenattujen pelaajien myyntiin en ole perehtynyt, joten joku toinen paremmin tietävä kommentoitkoot.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Juniorilotosta tuli oikein helmi kaveri, kaikki tasot 1-2 ja TSI 0 kaikenlisäks ilkeä ja epärehellinen -> sai kenkää heti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Itse olen huomannut sellaisen asian, että jos en ole nostanut viime aikoina ketään junnua edustusjoukkueeseen, niin kykyjenetsijöiltä ei tule tarjolle ketään hyvää ehdokasta junnujoukkueeseen.

Siksi nostan välillä aina jonkun turhakkeen edustukseen, jos ei ole ketään lahjakasta nostettavaksi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Itse olen huomannut sellaisen asian, että jos en ole nostanut viime aikoina ketään junnua edustusjoukkueeseen, niin kykyjenetsijöiltä ei tule tarjolle ketään hyvää ehdokasta junnujoukkueeseen.

Siksi nostan välillä aina jonkun turhakkeen edustukseen, jos ei ole ketään lahjakasta nostettavaksi.

Mä lopetin junnujoukkueen kun ei ei jaksa hirveesti panostaa peliin. Siksi otin lottojunnun.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Siksi otin lottojunnun.
Mä aloin kanssa pelaamaan tätä pitkästä aikaa ja luotan vanhaan kunnon junnulottoon. Tuleeko sieltä yhtä hyviä talentteja vai onko se merkittävästi järkevämpää pitää sitä akatemiaa?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mä aloin kanssa pelaamaan tätä pitkästä aikaa ja luotan vanhaan kunnon junnulottoon. Tuleeko sieltä yhtä hyviä talentteja vai onko se merkittävästi järkevämpää pitää sitä akatemiaa?

Akatemia on hyvä jos innostusta riittää.. itellä menee noin 20min viikossa kun tekee kentät kahteen peliin jne. Saa nähdä innostuuko vielä joskus enempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös