JYP-huhut

  • 2 279 458
  • 10 816

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nyt kävis niin että Platt tänne saapuisi ni mä uskaltaisin uskoa tässä tilanteessa Tukkajukkaan sen verta että hän on tiennyt ketä Viitasen kannattaisi tänne koittaa houkutella. En osaa Platin pätevyydestä sanoa mitään mutta eiköhän joku asioista enempi ymmärtävä ole asioista päättävänä.
Kyllä tuohon haluan itsekin uskoa. Siitä huolimatta väkisin näyttää todella erikoiselta hankinnalta tähän kohtaan.

Miehen ikä, omat kommentit tulevaisuudesta ja uran suunta tilastojen valossa huomioiden, mulla tulee ainakin todella huono fiilis Plattista. Lisäksi muistan lukeneeni muualta jatkiksesta myös, että liike on (ymmärrettävästi) heikentynyt rajusti. Haukataan paskaa ja isosti, siltä tuo vaikuttaa.

Mielelläni olen väärässä ja viimeistään joulutauolle lähdettäessä, ellei jo aiemmin, minut on suunnilleen kivitetty ja naurettu palstalta pihalle, mutta sen näkee sitten. Tullesaan mahdollisuuden annan, mutta tän hetken fiilis Plattista todella huono.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
(Äläkä ala @JypFabu tähän väliin taas mollaamaan Christofferia. Olen kanssasi samoilla linjoilla, mutta näen hänen tekemisissään kuitenkin myös paljon positiivista)

En ala, huoli pois -)), koska olen "kritiikki miehiä" olen nostellut niitä gäppejä esiin, joita kys. pelaajalla on näkynyt ollakseen roolinsa mittainen ja rooliaan ei ole itse valinnut, vaan osakseen saanut. Tuo minusta on oleellinen pointti, jos viime kauden tekemisien kautta asiaa katsoo. Joutui siis menemään isommassa roolissa kovemmassa sarjassa kuin on aiemmin pelannut ja joukkueessa jossa toisteisuus ja tukipeli puuttui suurimman osan ajasta.

Noihin syihin liittyi minusta ne turhautumiset ja tyhmät jäähyilyt, joilla ei joukkuettaan palvellut. Epävarmuus omissa ja menetykset vaara - alueilla on sitten niitä asioita, joihin toivon kovasti löytyvän parannusta kauden sarjassa kokeneempana ja tiiviimpi viisikkopeli apuna. Eli saa näyttää ja taputan jos lunastaa(virtuaalisesti).

Mitä huhuttuun tulee, ei mulla ole nega, eikä posi kuvaa hänestä, itäisiä sarjoja en juurikaan ole seurannut, kun kaikkeen ei vaan aika riitä ihmisellä seuraamaan, mutta olen taipuvainen uskomaan organisaation tilan sellaiseksi, ettei mitään arpoja ole tarve, eikä pakko hankkia, vaan jos hankitaan niin mietitysti ja tietoon pohjaten. Niinpä juurikaan huolta en kanna siitä onko joku tietty nimi tulossa vai ei, vaan luotan, että tulevalla on ainakin realistinen mahdollisuus olla sitä miksi on hankittu.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan nuo jollekkin kolmossentterille ihan kelpo prosentit, mutta tottakai siinä sivussa pitäisi myös pystyä parempaan kuin joku 10 pistettä..
Hyvää tietoa nuo aloitusprosentit. On kyllä kovia lukuja, siinä onkin varmaan kokemuksen lisäksi ainut hyvä puoli, minkä pystyn näkemään Plattista tähän asti.

Mutta juuri kuten kirjoitit tuossa, niin pelkillä aloitusprosenteilla ei vielä juhlita. Tästä oli jo aiemmin puhetta sen Strömberg -huhun yhteydessä. Kokonaisuus ratkaisee. Itse otan paljon mielummin pelaajan, jolla aloitukset on vaikka sen 5% heikommat tilastoissa, mutta pystyy todistetusti paljon muuhunkin kentällä. Varsinkin, kun noita prosentteja ei voi ihan sokeasti tuijottaa, kuten myös em. keskustelun yhteydessä monet hyvin silloin totesivat.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tämä spekulointi nyt vielä jatkuu niin asiaa enemmän mietittyäni olen sitä mieltä että try outin kautta 3.sentteriksi käy.
Se mikä tässä huolettaa on että viime vuosina ne pelit mitä olen mieheltä nähnyt niin jalka vaan on alkanut hiljalleen painaa.
Mutta ehkä siihen kolmosen keskelle halvalla jos try outin jälkeen valmennus hyväksi ratkaisuksi näkee. Voi sitte kulkea Niämisen kans Tampereelta täällä ni ei tarvi itsekseen ajella kummankaan.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Onhan nuo jollekkin kolmossentterille ihan kelpo prosentit, mutta tottakai siinä sivussa pitäisi myös pystyä parempaan kuin joku 10 pistettä..
Otetaanpas pitkästä aikaa osaa keskusteluun. Kyllä kaveri tuo kokemusta koppiin, ilman muuta. Enkä usko, että ongelma on etäisyys Tampereelle, vaikka ei päässytkään kaupungin joukkueisiin. Kaksi tuntia ajaa suuntaansa, ei ole paha nakki. Luulisin, että KHL:ssa pitkät matkat vituttivat enemmän, mutta tuntui viihtyvän ihan hyvin vuosia siellä.

Ja ylivoimalla nuo aloitusprosentit ovat äärimmäisen tärkeitä, ja uskonkin että siellä voi loistaa. Ei silloin myöskään nopeuden tarvitse olla parasta. Eiköhän kaveri osaa paikata nopeuden hidastumista sijoittumisella, vai liitikö se Immonen Jukureissa kuin tuulispää? Ei. Silti nakutti pojoja ihan hyvällä tahdilla. Eikä muuten varmasti olisi samaan suoritukseen päätynyt esim. KHL:ssa (mutuarviolla).

Kun katsoo seurojen rosteria joissa on viime KHL-kaudet pelannut, kertoo aika vahvaa sanaa siitä, että on pelannut jotain nelossenan roolia. Eipä ihme jos pisteet jäävät vähiin niillä minuuteilla, ja taitaa vielä KHL:ssa nuo nelosen kentät pelata sitä rikkovaa peliä vanhan koulukunnan kaltaisesti.

Mun puolesta tervetuloa kokeilemaan, jos hinnan puolesta on vain sopiva.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Platt vahvistaa edelleen mitä tahansa liigajoukkuetta. Aloittajana erinomainen ja tätä myöten äärimmäisen arvokas av ja yv pelaaja. Ylivoimalla hyvä maalinedessä, osaa syöttää ja laukoa. Jalka ei enää entisensä mutta heittämällä menee kolmossentterinä ja esim.1yv aloittajana ja maskimiehenä. Pelasi tuota roolia aikanaa Jokereissakin.

Edit. Pelikovuus myös luokkaa erinomainen. Jokereissa oli ehdoton vahvistus kaudella 18-19. Harmi kun jatkoi matkaa eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän kaveri osaa paikata nopeuden hidastumista sijoittumisella, vai liitikö se Immonen Jukureissa kuin tuulispää? Ei. Silti nakutti pojoja ihan hyvällä tahdilla.
Toki sijoittumisella voi pelastaa paljonkin, mitä enemmän se liike heikentyy ja ikää tulee mittariin. Lähinnä ehkä sitä tässä mietin, että miehen vahvuus on puheiden mukaan nimenomaan ollut se liike. Jos on siis hyvän liikkeensä avulla luonut paikkoja itselleen tai kavereille "tyhjästä", niin mikä se vahvuus nyt tulisi olemaan? Tuostakin siis joku täälläkin taisi puhua, että nimenomaan on ollut sellainen pelaaja, joka loi maalipaikkoja ns. tyhjästä. Immosen vahvuus ei koskaan tainnut liike varsinaisesti ollakaan? Tai sitten se on omasta päästäni pyyhkiytynyt pois.

Kun katsoo seurojen rosteria joissa on viime KHL-kaudet pelannut, kertoo aika vahvaa sanaa siitä, että on pelannut jotain nelossenan roolia. Eipä ihme jos pisteet jäävät vähiin niillä minuuteilla, ja taitaa vielä KHL:ssa nuo nelosen kentät pelata sitä rikkovaa peliä vanhan koulukunnan kaltaisesti.
Ufassa olisi luullut riittävän mahdollisuuksia ottaa tonttia 2. kentästäkin. Siellähän tuo suomitrio oli nimenomaan se kärki ja sitten oli "loput", hyökkäyksestä kun puhutaan. En tosin ole koheloa seurannut ikinä, joitakin satunnaisia suomalaisten pelaajien tuloksia lukuunottamatta. Siinä mielessä en siis voi varmaksi sanoa, että olisi sitä roolia ollut tarjolla hyvillä otteilla, mutta tuota nimilistaa/pistepörssiä katsoessa siltä vaikuttaa mun silmään.

Platt vahvistaa edelleen mitä tahansa liigajoukkuetta. Aloittajana erinomainen ja tätä myöten äärimmäisen arvokas av ja yv pelaaja. Ylivoimalla hyvä maalinedessä, osaa syöttää ja laukoa. Jalka ei enää entisensä mutta heittämällä menee kolmossentterinä ja esim.1yv aloittajana ja maskimiehenä. Pelasi tuota roolia aikanaa Jokereissakin.
Jollain tasolla haluan uskoa näkemykseesi kyllä. Ihan vaan perustuen siihen, että olen tosiaan nähnyt 0 kohelomatsia ja sinä luultavasti muutaman enemmän. Hyvä aloittaja on tottakai aina tervetullut, mutta pitää kyllä sitten tosiaan riittää muuallakin, eikä pelkästään siinä aloitusympyrässä.

Tuo maskimies kuitenkin vähän epäilyttää mua :D Platt olisi tullessaan JYPin pienimpiä hyökkääjiä heittämällä. Luulisi vähän isomman kaverin hoitavan tuota tonttia paremmin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki sijoittumisella voi pelastaa paljonkin, mitä enemmän se liike heikentyy ja ikää tulee mittariin. Lähinnä ehkä sitä tässä mietin, että miehen vahvuus on puheiden mukaan nimenomaan ollut se liike. Jos on siis hyvän liikkeensä avulla luonut paikkoja itselleen tai kavereille "tyhjästä", niin mikä se vahvuus nyt tulisi olemaan? Tuostakin siis joku täälläkin taisi puhua, että nimenomaan on ollut sellainen pelaaja, joka loi maalipaikkoja ns. tyhjästä. Immosen vahvuus ei koskaan tainnut liike varsinaisesti ollakaan? Tai sitten se on omasta päästäni pyyhkiytynyt pois.


Ufassa olisi luullut riittävän mahdollisuuksia ottaa tonttia 2. kentästäkin. Siellähän tuo suomitrio oli nimenomaan se kärki ja sitten oli "loput", hyökkäyksestä kun puhutaan. En tosin ole koheloa seurannut ikinä, joitakin satunnaisia suomalaisten pelaajien tuloksia lukuunottamatta. Siinä mielessä en siis voi varmaksi sanoa, että olisi sitä roolia ollut tarjolla hyvillä otteilla, mutta tuota nimilistaa/pistepörssiä katsoessa siltä vaikuttaa mun silmään.


Jollain tasolla haluan uskoa näkemykseesi kyllä. Ihan vaan perustuen siihen, että olen tosiaan nähnyt 0 kohelomatsia ja sinä luultavasti muutaman enemmän. Hyvä aloittaja on tottakai aina tervetullut, mutta pitää kyllä sitten tosiaan riittää muuallakin, eikä pelkästään siinä aloitusympyrässä.

Tuo maskimies kuitenkin vähän epäilyttää mua :D Platt olisi tullessaan JYPin pienimpiä hyökkääjiä heittämällä. Luulisi vähän isomman kaverin hoitavan tuota tonttia paremmin.
Itse tosiaan tuli kaikki Jokereiden KHL pelit nähtyä ja pelasi Jokereissa 1-yv:n maskimiestä. Pelikovuus ja kamppaileminen on kaverin vahvuuksia ja nämä yhdistettynä hyvään ajoitukseen tekee Plattista hyvän maskipelaajan. Jos miettii keskivertoliigapelaajaa niin melkein voisin suorilta väittää että Platt on keskivertoa parempi a)laukomaan b)syöttämään c)kamppailemaan d)aloittamaan(koskien senttereitä) ja e)on paremmat kiekonkäsittelytaidot sekä f)kokemusta todella paljon kovista kv-peleistä ja joukkueista. Pelaajatyyppinä Platt menee väleihin, ottaa iskuja,antaa iskuja, ei peräänny. Pelaaja josta on helppo pitää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuo maskimies kuitenkin vähän epäilyttää mua :D Platt olisi tullessaan JYPin pienimpiä hyökkääjiä heittämällä. Luulisi vähän isomman kaverin hoitavan tuota tonttia paremmin.

Muuten en kirjoittamaasi puutu, mutta maskimiehen pelisilmä maskin luomiseen on a ja o, ei välttämättä koko, vaikka auttaahan sekin. Itse olen mielessäni pyöritellyt, että JYPin rosterin perusteella nimenomaan maskia tekemään osaava sentteri olisi passeli, koska laidoilla JYPillä on valtavasti laukomisvoimaa ja jos viisikon maalinedusmies osaa maskinteon, jälki on tuhoisampaa, kuin jos siellä olisi tyypillinen ribarin kyttääjä. Nimiä en mietteissäni ole edes viitsinyt pyöritellä, mutta jos tämä huhuttu pysyy liigavauhdissa mukana, eikä varasta viisikossa, on hyvä aloittamaan ja osaa pelin luvun lisäksi maskipelaamisen, niin sisään vaan, vaikka ikää olis 102. Vaatimuslistani kun tuossa on sen verran kova, että jos siihen riittää, niin ei mitään hätää.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Tuo maskimies kuitenkin vähän epäilyttää mua :D Platt olisi tullessaan JYPin pienimpiä hyökkääjiä heittämällä. Luulisi vähän isomman kaverin hoitavan tuota tonttia paremmin.
En tosiaan tiedä kaverin ohjaustaidoista saati maskipelaamisesta, mutta P-A:ssa nämä ohjaukset ovat kyllä aika taidetta ja jota ei Suomessa pahemmin harrasteta kuin muutamien pelaajien toimesta tarkoituksellisesti. Ehkä kaveri on hyvä? Osaako @massaonvoimaa kertoa tästä aspektista enemmän? Ja se että kaveri on pieni, ei mitenkään poista sitä oikea-aikaisen maskin tekemistä liikkeellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse tosiaan tuli kaikki Jokereiden KHL pelit nähtyä ja pelasi Jokereissa 1-yv:n maskimiestä. Pelikovuus ja kamppaileminen on kaverin vahvuuksia ja nämä yhdistettynä hyvään ajoitukseen tekee Plattista hyvän maskipelaajan. Jos miettii keskivertoliigapelaajaa niin melkein voisin suorilta väittää että Platt on keskivertoa parempi a)laukomaan b)syöttämään c)kamppailemaan d)aloittamaan(koskien senttereitä) ja e)on paremmat kiekonkäsittelytaidot sekä f)kokemusta todella paljon kovista kv-peleistä ja joukkueista. Pelaajatyyppinä Platt menee väleihin, ottaa iskuja,antaa iskuja, ei peräänny. Pelaaja josta on helppo pitää.
Kiitos näistä! Tämän perusteella ei välttämättä kuulostaisi niin pahalta, mitä nyt ennakkoon olen ajatellut. Pelin ulkopuolisten asioiden osalta se motivaation taso nykypäivänä epäilyttää edelleen, mutta haluan uskoa, että tuokin puoli olisi kunnossa. Rautakorpi&co kuitenkin hänet kelpuuttaneet, jos tulee.

Omat epäilykseni Plattin suhteen edelleen on näistä kommenteista huolimatta, mutta tosissaan kyllä mahdollisuus annetaan näyttää mihin riittää, jos tänne on tulossa.

Muuten en kirjoittamaasi puutu, mutta maskimiehen pelisilmä maskin luomiseen on a ja o, ei välttämättä koko, vaikka auttaahan sekin. Itse olen mielessäni pyöritellyt, että JYPin rosterin perusteella nimenomaan maskia tekemään osaava sentteri olisi passeli, koska laidoilla JYPillä on valtavasti laukomisvoimaa ja jos viisikon maalinedusmies osaa maskinteon, jälki on tuhoisampaa, kuin jos siellä olisi tyypillinen ribarin kyttääjä.
Tuossa olet kyllä oikeassa, ei se koko yksinään sitä ratkaise kuitenkaan. On kai tässä vuosien varrella nähty juuri näitäkin, jotka kokonsa puolesta voivat tehdä maskia ja sopivat maalin eteen, mutta tulosta ei silti välttämättä tule. Siitä myös samaa mieltä, että maalinedustalla pitää olla vahva, kun siellä on nyt monta kovaa pyssyä. Platt voisi siis siinä mielessä ollakin hyvä vahvistus, jos tosiaan on vahva nimenomaan siellä.

edit, karkasi ajoissa. Voisi olla siis tuohon maalinedustalle hyvä vahvistus, mutta sielläkään ei voi kaiken aikaa sentään päivystää ja silloin se liike tulee jollain tasolla esiin. Kunhan ei vaan olisi kokoajan potkun tai pari perässä, kun ollaan muualla kuin hyökkäyspäässä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tosiaan tiedä kaverin ohjaustaidoista saati maskipelaamisesta, mutta P-A:ssa nämä ohjaukset ovat kyllä aika taidetta ja jota ei Suomessa pahemmin harrasteta kuin muutamien pelaajien toimesta tarkoituksellisesti. Ehkä kaveri on hyvä? Osaako @massaonvoimaa kertoa tästä aspektista enemmän? Ja se että kaveri on pieni, ei mitenkään poista sitä oikea-aikaisen maskin tekemistä liikkeellä.
Osaa se Platt ohjatakin. Toki vaatii sitten sen, että teillä on viivassa kaveri joka toimittaa ranteella maalille asti. Plattin kohdalla ei kannata juuttua kokoon. On kova grinderi ja antaa kyllä kovaa poikkaria ja tottunut sitä myös ottamaan maalin edessä vastaan. Sen oikeaikaisuuden nostaisin ennen kaikkea Plattin kohdalla esille maskipelissä. Miehellä on jerkkua ja pelisilmää mennä maalinedustalle ja nousta pakin eteen/työntää pakki sivuun. Päinvastainen esimerkki tähän olisi Mörkö Anttila. Iso kuin mikä mutta aivan onneton maskipelaaja ylivoimaan, koska ajoitukset, koordinaatio ja sijoittuminen heikkoa.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaa se Platt ohjatakin. Toki vaatii sitten sen, että teillä on viivassa kaveri joka toimittaa ranteella maalille asti. Plattin kohdalla ei kannata juuttua kokoon. On kova grinderi ja antaa kyllä kovaa poikkaria ja tottunut sitä myös ottamaan maalin edessä vastaan. Sen oikeaikaisuuden nostaisin ennen kaikkea Plattin kohdalla esille maskipelissä. Miehellä on jerkkua ja pelisilmää mennä maalinedustalle ja nousta pakin eteen/työntää pakki sivuun. Päinvastainen esimerkki tähän olisi Mörkö Anttila. Iso kuin mikä mutta aivan onneton maskipelaaja ylivoimaan, koska ajoitukset, koordinaatio ja sijoittuminen heikkoa.
Joo, joku Anttila on hyvä esimerkki juuri tuosta, että koko ei todellakaan sitä hyvää maskipeliä takaa yksinään. Nykyisestä pakistosta luulisi vähintäänkin Lindgreniltä onnistuvan tuo viivapeli. Ottavaisen uskoisin myös olevan pätevä tuossa ensi kaudella, Peltola ehkä ja muutamasta lisävahvistuksesta tuonne pakistoon on ollut puhe. Tai voihan sinne heittää hyökkääjänkin, jos siltä näyttää.

Kiitos näistä kommenteista. Epäilykseni mulla edelleen on, mutta ehkä tuo Platt ei noiden perusteella niin älyttömältä hankinnalta kuulosta, mikäli tänne päätyy. Luottoa on herroihin, jotka näistä päättävät.
 

Seinänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Platt vahvistaa edelleen mitä tahansa liigajoukkuetta. Aloittajana erinomainen ja tätä myöten äärimmäisen arvokas av ja yv pelaaja. Ylivoimalla hyvä maalinedessä, osaa syöttää ja laukoa. Jalka ei enää entisensä mutta heittämällä menee kolmossentterinä ja esim.1yv aloittajana ja maskimiehenä. Pelasi tuota roolia aikanaa Jokereissakin.

Edit. Pelikovuus myös luokkaa erinomainen. Jokereissa oli ehdoton vahvistus kaudella 18-19. Harmi kun jatkoi matkaa eteenpäin.
Allekirjoitan koko lainauksen ja pienenä kuriositeettina lauseeseen, menee kolmossentterinä missä jengissä vaan niin menee myös kakkossentterinä Jyväskylässä, jossa tällähetkellä rosterissa on ykkös-, kolmos- ja nelossentterit vasta.

Parempi kokonaisvaltaisesti kuin Christoffer pelaajana ja varsinkin hyökkäys- ja puolustussuuntaan. Luonteeltaan sopisi täydellisesti Rautakorven ja Niemisen luultavaan pelitapaan.

Ja ei, ei varmasti pelaa alle 100 000€ palkalla.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Allekirjoitan koko lainauksen ja pienenä kuriositeettina lauseeseen, menee kolmossentterinä missä jengissä vaan niin menee myös kakkossentterinä Jyväskylässä, jossa tällähetkellä rosterissa on ykkös-, kolmos- ja nelossentterit vasta.

Parempi kokonaisvaltaisesti kuin Christoffer pelaajana ja varsinkin hyökkäys- ja puolustussuuntaan. Luonteeltaan sopisi täydellisesti Rautakorven ja Niemisen luultavaan pelitapaan.

Ja ei, ei varmasti pelaa alle 100 000€ palkalla.
Nyt kun tänne on ilmestynyt kommentteja Plattin kyvyt paremmin tuntevilta, niin alan toivoa tosissani, että tämä Instagram-huhu pitäisi paikkansa, kuten ne ovat tähänkin saakka pitäneet.

Pohdin tuossa jo aiemmin, että kysehän ei ole siitä, onko Plattilla kykyjä vetää vastuuroolissa liigassa. No on ja isosti, kun on tehnyt sitä vuosia kohelossa, joka ihan eri luokan sarja. Kyse on vain siitä, haluaako Platt ”vielä kerran pojat” hengessä tehdä sen, mitä vaatii päästä huippukuntoon ja vetää 1-3 vuotta ennen lopettamista huipputasolla.

Itse olin jotenkin ajatellut, että kyseessä olisi enemmän luisteluvoimainen snaipperi/kuljettaja ja onkin olut mukavaa kuulla, että kyseessä onkin kova taistelija ja maalin edessä iskuja ottava ja antava kaveri. Hyvä aloitustaito tietysti iso plussa myös.

Omasta puolestani isosti tervetuloa, jos Viitanen/Rautakorpi/Nieminen ovat pelaajan kanssa keskusteluissa siihen päätyneet, että halua ja paukkuja panostaa löytyy. Sellainen 1+1 joukkueen optiolla olisi varmaankin optimi soppari.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toki se selkeä ykkössentteri olisi ollut helmee saada

Minusta se, että jokainen viisikko olisi kovempi kuin nimiensä yhteenlaskettu oletus, on se järjellisin tavoite. Siksi en juurikaan haikaile pelkästään nimien perusteella vahvikkeita joukkueeseen. Nimi voi ratkoa jokusen pelin, mutta kokonaistaso ratkoo sarjan ja nostaa uusia nimiä koviksi.

Mikäli huhuttu on sopivan hintainen ja riittävän osaava (sehän se on kuitenkin välttämättömyys, oli nimi tai ei) niin mikä jottei, siellä on kumminkin vielä ruutua täyttämättä ja niihinkin olisi löydettävä kokonaistasoa nostavat tekijät osaltaan, jotta rahaa menee väkisinkin, ei niitäkään ilman saa.

Kun homma pelittää, niissä jokaisessa viisikossa nousee esiin johtavia pelaajia, ei aina välttämättä saman pelipaikan pelaajia, mutta ei ole tarviskaan. Tämän tuo toimiva pelitapa ja riittävä kokonaistaso.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on oikeastaan ihan sama, mikä on nimellinen ykkösketju, ykkössentteri ja mikä mikäkin. Jarkko Immonen oli toissakaudella JYPissä aivan surkea ja teki 28 pistettä. Viime kaudella Mikkelissä Jakke teki 28 pistettä ja oli messias. On ihan turha tuijottaa näitä ”selkeä ykkös-jotakin” -juttuja saati pelkkiä tehopisteitä, kun nykykiekossa voittava malli on useamman laadukkaan ketjun tasainen jauhaminen. Se on nähty niin liigassa kuin MM-kisoissakin viime vuosina. JYPillä olisi Plattin tullessa kolme liigatasolla erinomaista ja ratkaisuvoimaista kenttää sekä joukko fyysisiä ja nälkäisiä ukkoja ”neloseen”. Toisaalta, jos nelosessa vetää Siikasen, Petmanin, Vidgrenin, Valkeejärven, yms. kaltaisia menijöitä, niin onhan tässä joka tapauksessa mahdollista rakentaa myös neljä varsin uskottavaa ketjua. Uskon tämän olevan oikeinkin hyvä ja riittävä konsepti hyökkäyksen osalta.
 
Viimeksi muokattu:

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Selvää ykkössentteriä ei tietenkään tarvitse olla. Ja hyvä aloitustaito on tärkeää. Totta kai siinä samalla olisi hyvä, jos tekisi myös pisteitä mutta maalien teko menee vähän hankalaksi, jos hävitään suurin osa aloituksista.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Minusta tuohon maskipelaajan kokoon on turha tarttua liikaa. Omista pojistakin löytyy Harri Pesonen joka on mielestäni tämän maan parhaita maskin tekijöitä eikä ole mikään parimetrinen kaveri. Hyppymaskit ja oikee-aikaset ohiluistelut on Pesosella todella hyvin hallussa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Selvää ykkössentteriä ei tietenkään tarvitse olla. Ja hyvä aloitustaito on tärkeää. Totta kai siinä samalla olisi hyvä, jos tekisi myös pisteitä mutta maalien teko menee vähän hankalaksi, jos hävitään suurin osa aloituksista.

Tehot jakaantuvat toimivassa viisikossa toki jollekin aina, mutta niitä olisi rutosti vähemmän ilman sitä toimivaa viisikkoa ympärillä. Niinpä on mahdollista olla pelaaja missä tahansa viisikossa, jonka nimi ei näy pistesarakkeissa, mutta ilman ei näkyisi muidenkaan nimi niissä. Tässä oli oikeastaan se viime kauden Kalapudas syndrooma, mies tuotti niin poskettoman hyvin muulle viisikolle, mutta viisikoiden laatu ei riittänyt lunastamaan.

Varmaan on niin, että muuallakin kuin JYPissä ajatellaan lajiniiloisesti, että ainoa tapa olla onnistunut varsinkin vanhan mallisessa tuloskentässä, että siinä on tultava henkilökohtaisesti niitä tehoja. Nykykiekossa asia ei ole enää näin, vaan homma rakentuu viisikoihin. Mielenkiintoista on nähdä, osaako Kärpät hyödyntää Kalaputaan pelaaja laadun, vai joutuuko sivuraiteelle sen vuoksi. Viime kauden alkupuolella olin kovin ihmeissäni, mitä valmennus oikein haki sijoittamalla pelaajan neloseen ja laitaan. Eipä siinä, ruutunsa hoiti siinäkin, moni ns. kovan statuksen pelaaja ei olisi alentunut.

Mitä tulee sitten noihin aloituksiin, niin siinäkin viisikko puhuu enemmän kuin yksittäisen aloituksen voittaja. Tietenkin se voittaminen tuo pienen edgen, mutta se suuri edge on, kuinka viisikko osaa pelata sen aloitushetken jatkumon, millä kentän alueella tahansa. Se on aina erikoistilanne voittipa tai hävisipä sen nimellisesti, kummassakin tapauksessa osaava viisikko kykenee luomaan näistä tilanteen. Ja ennen kuin kukaan ehtii viisastelemaan, niin helpompaa se on jos aloituksen voittaa, mutta hyvät jengit voittaa sen jatkumon, menipä kummin päin tahansa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja ei, ei varmasti pelaa alle 100 000€ palkalla.
Kyllä ihan varmasti pelaa, jos ei kukaan tarjoa enempää ja haluaa jatkaa uraansa. Normaalitilanteessa varmasti löytyisi niitä yli 100k lappuja nokan eteen, mutta pelaajamarkkinat ovat nyt niin radikaalisti muuttuneet, että Plattin kysyntä on varmasti vähäistä.

Eikä se Valko-Venäjän kansalaisuus ainakaan auta asiaa.
 

Seinänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kyllä ihan varmasti pelaa, jos ei kukaan tarjoa enempää ja haluaa jatkaa uraansa. Normaalitilanteessa varmasti löytyisi niitä yli 100k lappuja nokan eteen, mutta pelaajamarkkinat ovat nyt niin radikaalisti muuttuneet, että Plattin kysyntä on varmasti vähäistä.

Eikä se Valko-Venäjän kansalaisuus ainakaan auta asiaa.
Mielipidekysymyksistä paha lähteä nujuamaan sen enempää, sinä olet tuota mieltä ja minä toista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös