Joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 668 199
  • 5 116
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Ja näin eka viestini koskaan on saapunut tänne Jatkoajan keskustelupalstalle! :)

Oli asiaakin… mitenkäs Saarela ja Lahtinen, onko näistä kavereista mitään uutta kerrottavaa? Pelaavatko Porissa ensi kaudella?

Saarelasta sen verran että katsotaan nyt pelaako missään ensi kaudella, tai koskaan enää.

Taitaa tuo korona olla iskenyt todella pahasti ja ensimmäisenä nyt tarttis saada poika pelikuntoon ennen muita toimenpiteitä.

Lahtisesta ei ole mitään lisättävää, eli huhu on asteella "kyselty on pelihalukkuutta Ässissä".
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Taitaa tuo korona olla iskenyt todella pahasti ja ensimmäisenä nyt tarttis saada poika pelikuntoon ennen muita toimenpiteitä.
Aika mätää tuuria kyllä, jos noin huonoon jamaan nuoren miehen pistänyt. Ne joiden tiedän sairastaneen (nyt jo kymmeniä) oireet ovat olleet hyvin vähäisiä vauvasta vaariin. Mummuikäiset ihmisetkin jatkaneet touhottamista kuin mitään ei olisikaan. Itse treenasin salilla kovaa samana päivänä kun sain positiivisen tuloksen. Minkäänlaisia oireita ei ollut eikä tullut. Nyt sitten parikymppisen urheilijan ajanut sellaisen kuntoon, että mahdollisesti koko ura katkolla..? En epäile, mutta tosiaan kuten totesin, tuuri on ollut ns. "yksi miljoonasta", valitettavasti vain huonoon suuntaan.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika mätää tuuria kyllä, jos noin huonoon jamaan nuoren miehen pistänyt. Ne joiden tiedän sairastaneen (nyt jo kymmeniä) oireet ovat olleet hyvin vähäisiä vauvasta vaariin. Mummuikäiset ihmisetkin jatkaneet touhottamista kuin mitään ei olisikaan. Itse treenasin salilla kovaa samana päivänä kun sain positiivisen tuloksen. Minkäänlaisia oireita ei ollut eikä tullut. Nyt sitten parikymppisen urheilijan ajanut sellaisen kuntoon, että mahdollisesti koko ura katkolla..? En epäile, mutta tosiaan kuten totesin, tuuri on ollut ns. "yksi miljoonasta", valitettavasti vain huonoon suuntaan.
Ilvekseen osuu myös toinen tapaus. Saarelasta en itse ollut tietoinen.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Aika mätää tuuria kyllä, jos noin huonoon jamaan nuoren miehen pistänyt. Ne joiden tiedän sairastaneen (nyt jo kymmeniä) oireet ovat olleet hyvin vähäisiä vauvasta vaariin. Mummuikäiset ihmisetkin jatkaneet touhottamista kuin mitään ei olisikaan. Itse treenasin salilla kovaa samana päivänä kun sain positiivisen tuloksen. Minkäänlaisia oireita ei ollut eikä tullut. Nyt sitten parikymppisen urheilijan ajanut sellaisen kuntoon, että mahdollisesti koko ura katkolla..? En epäile, mutta tosiaan kuten totesin, tuuri on ollut ns. "yksi miljoonasta", valitettavasti vain huonoon suuntaan.

Sepä. Sama täällä, en tunne yhtäkään ihmistä joka tästä nykyisestä variantista olisi pahemmin sairastunut, mutta ehkä se tietty saattaa olla huippu-urheilijoilla eri asia kun kroppaa vedetään ylikierroksilla muutoinkin päivittäin.

Itsellä on näin useamman viikon jälkeenkin sykkeet taivaissa pienen urheilun jälkeen, ja tasaantuminenkin kestää normaalia pitempään. Leposyke alkaa olemaan normaalilla tasolla hiljalleen (ennen koronaa n. 72 ja koronan aikana n. 95. Nämä siis urheilukellon antamia lukemia, ei "oikeita")
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Taitanee tosiaan johtua siitä, että ammattiurheilijoina treenanneet kovaa muutaman päivän, kun tauti ollut oireettomana. Siitä sitten hyvässä lykyssä sydänlihastulehdusta sun muuta. Siinä missä tavan tallaaja ottaa arjessaan vähän rennommin, eivätkä sykkeet liiemmin nouse.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Nick Moutreyn pisteet olivat tällä kaudella 9+8=17. Talajan pistekeskiarvo on viimeiseltä 4 kaudelta 24 pistettä. Sopii kolmoseen, mutta ei ylemmäs.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nick Moutreyn pisteet olivat tällä kaudella 9+8=17. Talajan pistekeskiarvo on viimeiseltä 4 kaudelta 24 pistettä. Sopii kolmoseen, mutta ei ylemmäs.

Talaja voisi mikkoviitasmaisesti sytyttää Isomäen. Moutrey'lta tämä jäi tekemättä.
 

Nigi

Jäsen
Näin jälkikäteen katsottuna Moutrey täysin hutihankinta. Ei mitää annettavaa pisteiden/pelin muodossa tai edes viihdearvollisesti. Toivottavasti ensi kaudella joukkueesta löytyy enemmän "munaa".
En ole Talajan pelejä niin tarkasti viime kausina seurannut, mutta aikoinaan antoi kyllä hyviä taklauksia.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Näin jälkikäteen katsottuna Moutrey täysin hutihankinta. Ei mitää annettavaa pisteiden/pelin muodossa tai edes viihdearvollisesti. Toivottavasti ensi kaudella joukkueesta löytyy enemmän "munaa".
Oli kyllä paskimpia kanukkeja mitä ikinä nähnyt. Ei tuonut joukkueeseen mitään lisäarvoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nigi

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin jälkikäteen katsottuna Moutrey täysin hutihankinta. Ei mitää annettavaa pisteiden/pelin muodossa tai edes viihdearvollisesti. Toivottavasti ensi kaudella joukkueesta löytyy enemmän "munaa".
Olen tästä samaa mieltä. Hyvin vaikea oli keksiä, että mikä oli se lisäarvo, jonka Moutrey toi pöytään viime kauden joukkueeseen. Ei mitään käyttöä.

E: Näköjään moni muukin samaa mieltä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moutreyn paikalla vuosien varrella on pelannut esim. Huhtanen, Lamberg, Mutanen, Brodin, jokainen noista oli hyödyllisempi ja toivat sitä Moutreyltä puuttunutta fyysisyyttä. Pelillisiä puutteita oli kaikilla noillakin, mutta tuli vaan mieleen. Menestyneessä Ässäjoukkueessa on aina ollut fyysinen nelonen, sitä voisi tarvita tulevaisuudessakin.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois? Vähän epäilyttää. En toki oletakaan että top-6 budjetilla mentäisiin, mutta arveluttaa ettei taideta nousta edes budjettien säälipleijareihin tuon noston avulla.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois? Vähän epäilyttää. En toki oletakaan että top-6 budjetilla mentäisiin, mutta arveluttaa ettei taideta nousta edes budjettien säälipleijareihin tuon noston avulla.
Tätä olen kelaillut itsekin, joukkueen onnistunut kasaaminen korostuu, ei pelkästään paperilla kivalta näyttävien yksilöiden haaliminen.
Luotto nykyiseen urheilujohtoon näillä aiemmilla näytöillä ei ole liian vahva...
 

Nigi

Jäsen
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois? Vähän epäilyttää. En toki oletakaan että top-6 budjetilla mentäisiin, mutta arveluttaa ettei taideta nousta edes budjettien säälipleijareihin tuon noston avulla.
Uskon kyllä, että nousee top10 joukkoon ainakin. Ässillä oli tällä kaudella 1,55m pelaajabudjetti, ja Kerttula puhui noususta ”muutama satatuhatta”. Voisi uskoa budjetin nousevan siis välille 1,8-1,85m.

Tässä viimekauden budjetit Liigassa (ennen kauden alkua ilmoitetut):

Tappara 2,8 milj.
HIFK 2,6 milj.
Lukko 2,5 milj.
Kärpät 2,5 milj.
TPS 2,2 milj.
Ilves 2,2 milj.
Pelicans 1,75 milj.
KalPa 1,75 milj.
HPK 1,75 milj.
Sport 1,65 milj.
JYP 1,6 milj.
KooKoo 1,6 milj.
SaiPa 1,6 milj.
Ässät 1,55 milj.
Jukurit 1,45 milj.

En usko kaikkien joukkueiden nostavan budjettiaan. Osa saattaa jopa laskea, koska ei tämä kausi ole menestys taloudellisesti oikein missään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois? Vähän epäilyttää. En toki oletakaan että top-6 budjetilla mentäisiin, mutta arveluttaa ettei taideta nousta edes budjettien säälipleijareihin tuon noston avulla.

Tämä hyvä huomio. Pitää aina muistaa että kun Ässiä arvioidaan rosterin tasossa tai laajuudessa tai vaikkapa pelitavan toimivuudessa niin se on aina suhteessa vastustajiin. Ässtä voi kasata paperilla ihan pätevän oloisen nipun, mutta jos Liigaan virtaa ensi kaudeksi kovan luokan pelaajia KHL tilanteen takia niin äkkiä olllaan tilanteessa jossa joukkue on edelleen paperilla heikoimpia.

Toivoisin että Ässät löytää jossain kohtaa taas itsensä ja fanit saavat taas olla ylpeitä seurastaan ja joukkueelle löytyy selkeä tapa pelata ja miten joukkue kasataan. Nyt poukkoillaan kovasti sinne ja tänne ja tuntuu että paniiikissa keksitään sitten jotain valalla vannomis kampanjoita kun muu ei auta. En ole aivan varma siitäkään että onko Ässät se seura suomessa jonka kannattaa poimia vain valmiita pelaajia kun tietää että he ovat B tai C korista. Uskoisin että pelaajarekrytoinnissa pitäisi pyrkiä edelleen löytämään pelaajia joiden upside on kova. Lisäksi sitten muutamia kokeneita sotaratsuja jotka tuovat sitä kokemusta jäälle ja jään ulkopuolelle.

Toki näiden kykyjen hankinnassa sopimuksen kesto on iso asia. Turha tuoda Poriin 18v lahjakkuuksia lyhyellä sopparilla. He ovat poissa siinä vaiheessa kun tuottaisivat Ässille plusmerkkistä pelaamista.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tappara 2,8 milj.
HIFK 2,6 milj.
Lukko 2,5 milj.
Kärpät 2,5 milj.
TPS 2,2 milj.
Ilves 2,2 milj.
Pelicans 1,75 milj.
KalPa 1,75 milj.
HPK 1,75 milj.
Sport 1,65 milj.
JYP 1,6 milj.

KooKoo 1,6 milj.
SaiPa 1,6 milj.
Ässät 1,55 milj.

Jukurit 1,45 milj.

En usko kaikkien joukkueiden nostavan budjettiaan. Osa saattaa jopa laskea, koska ei tämä kausi ole menestys taloudellisesti oikein missään.
Sorry vieraisiin huutelu, mut jotenkin muistaisin että ainakin nuo tummennetut seurat olisivat jossain yhteyksissä ilmoittaneet lyövänsä lisää rahaa pelaajiin ensi kaudella. Todennäköisesti pari muutakin, ellei sitten kaikki tosiaan. HIFK ja Kärpät menivät ennen koronaa yli 3:n miljoonan ja melkein voisi sanoa että nuo luvut tästä vuodesta nousee.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois?

KooKoo ja Jukurit ovat näyttäneet että ammattimaisella joukkueen kasauksella ja varsinkin huippumaalivahtipelillä pienelläkin budjetilla on mahdollista mennä aina mitalipeleihin asti. Vaatii tietty myös vähän tuuria kenet kohtaa pleijareissa mutta noin pääpiirteittäin joskus pikkuseuratkin yllättävät positiivisesti
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Sorry vieraisiin huutelu, mut jotenkin muistaisin että ainakin nuo tummennetut seurat olisivat jossain yhteyksissä ilmoittaneet lyövänsä lisää rahaa pelaajiin ensi kaudella. Todennäköisesti pari muutakin, ellei sitten kaikki tosiaan. HIFK ja Kärpät menivät ennen koronaa yli 3:n miljoonan ja melkein voisi sanoa että nuo luvut tästä vuodesta nousee.
Tällainen kuva itsellänikin on, eli vaikka nostetaan se "muutama satatuhatta" - joka ei varmastikaan ole 300k - tästä olen aika varma nimittäin, niin ei välttämättä nousta budjettiportaissa yhtään ylöspäin.

Se että onko sillä kovinkaan paljoa merkitystä, onkin toinen juttu. Toisaalta jos Ässien vetovoima on huono, niin silloin tietysti täytyy lyödä sitä seteliä pöytään vähän reippaammin.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
KooKoo ja Jukurit ovat näyttäneet että ammattimaisella joukkueen kasauksella ja varsinkin huippumaalivahtipelillä pienelläkin budjetilla on mahdollista mennä aina mitalipeleihin asti.
Tottakai se on mahdollista - Ässät siihen ei ole pystynyt viime aikoina. Siksi varovainen toive että edes se rahallinen satsaus olisi sitten riittävä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itselle tuli mieleen sellainen asia, että nyt kun hoetaan kuinka Ässien budjetti nousee, niin olen ainakin itse havainnut muutamalta muultakin pääkilpailijalta samoja tekstejä. Eli näinköhän se budjetin nousu sittenkään nostaa Ässiä pienimpien joukosta edelleenkään pois? Vähän epäilyttää. En toki oletakaan että top-6 budjetilla mentäisiin, mutta arveluttaa ettei taideta nousta edes budjettien säälipleijareihin tuon noston avulla.

Joo, pääkilpailijoiden budjetit ja mahdolliset mullistukset pelaajamarkkinoilla. Pelkkä pienimuotoinen resurssien nousu rekryosastolle ei vielä kesää tee. Vaatii vielä hyvällä pelisilmällä pelimerkkien käytön.

Toisaalta, tuntus noin fiiliksen puolesta olevan lähinnä normiolosuhdetta joukkueen rakentamisen suhteen mitä nyt pariin vuoteen ollut. Jos päättyneen kauden budjetti viivästyi oliko nyt viime tammikuulle ja oltiin sarjan häntäpäässä resurssien osalta niin nyt ollaan selkeämmissä sävelissä jo ajoissa ja tuo korotettu pelaajabudjetti kaudelle 2022-23 tuo mahdollisesti lisäboostia ja liikkumavaraa.

"Tänä vuonna taisi olla pienin pelaajabudjetti, jotta saadaan Ässien pärjäämistä vakautettua niin kaikillahan on tavoite saada taloutta ylös, sitä kautta pelaajabudjetti ylös ja sitä kautta parempia pelaajia. Sitä ei voi aliarvioida, muuten se on liikaa sattumanvaraista pärjääminen".

Noin totesi Karri Kivi tuossa viimeisimmässään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös