Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 629 345
  • 13 625
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tässä Valahiihdossa eniten ihmetyttää tuo osan porukan hehkutus miten "Aleksi ainakin yrittää!". Yrittää mitä? Maksattaa muilla tuhlaamansa verot? Erikoisia ovat hyväntekeväisyyskohteet tänä päivänä.

Minäkin voisin laittaa tuloveroprosentin nollaan ja mätkyjä varten perustaa sellaisen hengityshaasteen. Sisäänhengitys maksaa 10 senttiä ja uloshengitys 15 senttiä. Saa osallistua! Minä ainakin yritän!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko muuten kukaan ikinä kysynyt Hanelta tai onko itse kertonut, mihin nuo maksamattomat verot sitten lopulta tuhlattiin? Ilmeisesti oli ainakin korkki aika pahasti auki tuolloin, mutta tuskin nyt ihan pelkkään nesteeseen saa noin paljon upotettua.
Ei siinä nyt mistään isoista rahoista puhuta kun peli- ja alkoholiongelmaisen adhd-jantterin sokka irtoaa ja pitää alkaa tuhlaamaan. Tunnetusti ei ole doerikaan mikään pihi mies kun rahaa sattuu olemaan. Kovempi homma sitten kun pitäisi tienata tuollaiset summat rehellisesti. Ei siltä toki onnistu pienempienkään summien tienaaminen.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Tässä Valahiihdossa eniten ihmetyttää tuo osan porukan hehkutus miten "Aleksi ainakin yrittää!". Yrittää mitä? Maksattaa muilla tuhlaamansa verot? Erikoisia ovat hyväntekeväisyyskohteet tänä päivänä.
Ketään puollustelematta, mutta etkös esimerkiksi sinäkin (ja samalla tavalla minäkin) maksata muilla oman elämisesi? Henkilö ei voi itse painattaa rahaa niin kaikkihan tulee aina jonkun toisen pussista.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tässä Valahiihdossa eniten ihmetyttää tuo osan porukan hehkutus miten "Aleksi ainakin yrittää!". Yrittää mitä? Maksattaa muilla tuhlaamansa verot? Erikoisia ovat hyväntekeväisyyskohteet tänä päivänä.

Minäkin voisin laittaa tuloveroprosentin nollaan ja mätkyjä varten perustaa sellaisen hengityshaasteen. Sisäänhengitys maksaa 10 senttiä ja uloshengitys 15 senttiä. Saa osallistua! Minä ainakin yritän!

Loppupeleissähän parempi on kuitenkin niin, että Aleksi jättää omasta työstään/projektistaan maksamatta verot, kuin se että Aleksi olisi tekemättä mitään. Työttömät ovat vielä Aleksiakin pahempia kusettajia.

Tämä toki näin puolivakavissaan sanottuna ja kuka tahansahan meistä voi joutua työttömäksi. Mutta kyllä se yrittäminen on aina kuitenkin hyväksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ketään puollustelematta, mutta etkös esimerkiksi sinäkin (ja samalla tavalla minäkin) maksata muilla oman elämisesi? Henkilö ei voi itse painattaa rahaa niin kaikkihan tulee aina jonkun toisen pussista.
Kaikki saavat toki tarjota lain puitteissa juuri sellaisia palveluita kuin itse haluaa ja ne ostavat, jotka kokevat siitä arvoa saavansa. Tässä tapauksessa minä en ymmärrä tuota arvoa, mutta ehkä en ole kohderyhmää. Eiköhän tätäkin tulla tuon lain puitteen näkökulmasta perkaamaan, kun ne ovat niitä pieniä asioita, joissa Aleksi tuntuu olevan huono.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Loppupeleissähän parempi on kuitenkin niin, että Aleksi jättää omasta työstään/projektistaan maksamatta verot, kuin se että Aleksi olisi tekemättä mitään. Työttömät ovat vielä Aleksiakin pahempia kusettajia.

Tämä toki näin puolivakavissaan sanottuna ja kuka tahansahan meistä voi joutua työttömäksi. Mutta kyllä se yrittäminen on aina kuitenkin hyväksi.
Olen eri mieltä. Pidän talousrikollista kusettajana, mutta työtöntä en pidä. Tämä talousrikollinen oli kaiken päälle tehnyt rikoksensa houkuttelemalla ihmisiä häviämään rahansa uhkapeleihin ja jättänyt niistä saamiensa tulojen verot maksamatta. Voin vain kuvitella miten monen elämän tuhoamiseen Valavuori on vähintään välillisesti vaikuttanut ja nyt ihmiset maksavat hänen jo tuhlaamiaan verovelkojaan pois.

Ja vaikka Valavuori olisi maksanut veronsa tuosta affitouhusta, niin pidän sitä silti erittäin alhaisena ansaintatapana.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Olen eri mieltä. Pidän talousrikollista kusettajana, mutta työtöntä en pidä. Tämä talousrikollinen oli kaiken päälle tehnyt rikoksensa houkuttelemalla ihmisiä häviämään rahansa uhkapeleihin ja jättänyt niistä saamiensa tulojen verot maksamatta. Voin vain kuvitella miten monen elämän tuhoamiseen Valavuori on vähintään välillisesti vaikuttanut ja nyt ihmiset maksavat hänen jo tuhlaamiaan verovelkojaan pois.

Ja vaikka Valavuori olisi maksanut veronsa tuosta affitouhusta, niin pidän sitä silti erittäin alhaisena ansaintatapana.

Kyseenalaisia juttuja toki, ja ymmärrän kyllä pointtisi. Itse korostaisin tuossa kuitenkin myös yksilön vastuuta, itse hän sen elämänsä kuitenkin lopulta tuhoaa jos on tuhoakseen. Yrittäminen itsessään on kuitenkin hieno juttu vaikka verotuloja jäisikin saamatta ja se oli ehkä se mun alkuperäisen viestin sanoma.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Kaikki saavat toki tarjota lain puitteissa juuri sellaisia palveluita kuin itse haluaa ja ne ostavat, jotka kokevat siitä arvoa saavansa. Tässä tapauksessa minä en ymmärrä tuota arvoa, mutta ehkä en ole kohderyhmää. Eiköhän tätäkin tulla tuon lain puitteen näkökulmasta perkaamaan, kun ne ovat niitä pieniä asioita, joissa Aleksi tuntuu olevan huono.
Miten hänen tulisi sitten toimia saadakseen maksettua velkansa pois kun työtä tekemällä? Se mitä työn tekeminen tarkoittaa kellekkin on taas melko laaja skaala erilaisia ammatteja some influensereista sähkömiehiin. Parempi vaihtoehto tuo minusta on että jotain edes yritetään tehdä vekselin kuittaamiseen kun toinen vaihtoehto olisi antaa asian olla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Miten hänen tulisi sitten toimia saadakseen maksettua velkansa pois kun työtä tekemällä? Se mitä työn tekeminen tarkoittaa kellekkin on taas melko laaja skaala erilaisia ammatteja some influensereista sähkömiehiin. Parempi vaihtoehto tuo minusta on että jotain edes yritetään tehdä vekselin kuittaamiseen kun toinen vaihtoehto olisi antaa asian olla.
Kuten sanoin, että ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta noita maksajia jaksan ihmetellä. Toivottavasti lahjoittavat rahaa järkevämpiinkin kohteisiin kuin rikollisen velkojen maksuun.

Influensseritkin kuitenkin yleensä saavat tulonsa markkinoimalla erilaisia tuotteita ja palveluita eikä suoraan rahaa ruinaamalla seuraajiltaan.

Valavuori ja hänen tukiryhmänsä käyttäytyvät kuin Valavuori olisi jonkun sattuman tai vääryyden vuoksi isoissa veloissa. Mutta kun ei ole, vaan herra on ihan itse jättänyt veronsa maksamatta eikä kyseessä ole mikään vahinko tai sitten kyseessä on todella tyhmä tapaus.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kuten sanoin, että ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta noita maksajia jaksan ihmetellä. Toivottavasti lahjoittavat rahaa järkevämpiinkin kohteisiin kuin rikollisen velkojen maksuun.

Influensseritkin kuitenkin yleensä saavat tulonsa markkinoimalla erilaisia tuotteita ja palveluita eikä suoraan rahaa ruinaamalla seuraajiltaan.

Valavuori ja hänen tukiryhmänsä käyttäytyvät kuin Valavuori olisi jonkun sattuman tai vääryyden vuoksi isoissa veloissa. Mutta kun ei ole, vaan herra on ihan itse jättänyt veronsa maksamatta eikä kyseessä ole mikään vahinko tai sitten kyseessä on todella tyhmä tapaus.
Tosin itse olisin aikamoisen epäileväinen siitä velkojen maksustakin, kun kuitenkin tietää kenestä tässä tapauksessa on kyse..

Hämäräperäinen rahanker(j)äys, jossa on taas kerran valavuorimaiseen tyyliin enemmän kysymys- kuin huutomerkkejä. Ei mikään kovin kummoinen tarot-korteista tulkitsija tarvitse olla ennustaakseen, ettei tämä hiihtoprojekti tule lyhentämään velkataakkaa sentilläkään, eikä sen ole missään vaiheessa ollut tarkoituskaan, ainakaan sen jälkeen kun selvisi ettei tällä projektilla ole kuiville pääsemässä, kuten Han varmasti omissa kuvitelmissaan alun alkaen luuli.

Mahtavaa toki, että on olemassa näitä, joille Valavuoren sana on totuus, vaikka kaveri on tehnyt maineensa sillä, että puhuu ja huutaa sekä lupailee kaikenlaista paskaa, mutta mikään ei kuitenkaan toteudu. Nyt hän sitten fanipoikiensa mielestä on joku mahtavan suoraselkäinen jätkä, kun jaksaa pikkuvirheensä jälkeen vielä yrittää erehdyksensä kuittaamista. No ei yritä.

e: Annettakoot hänelle kuitenkin tällä(kin) kertaa taas yksi mahdollisuus. Tällä kertaa joskin niin päin, että ensin teot, sitten vasta sanat.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miten hänen tulisi sitten toimia saadakseen maksettua velkansa pois kun työtä tekemällä? Se mitä työn tekeminen tarkoittaa kellekkin on taas melko laaja skaala erilaisia ammatteja some influensereista sähkömiehiin. Parempi vaihtoehto tuo minusta on että jotain edes yritetään tehdä vekselin kuittaamiseen kun toinen vaihtoehto olisi antaa asian olla.
Työtä tekemällä ei saa velkojaan maksettua koskaan eikä edes lyhenemään vaan velkataakka kasvaa koko ajan vaikka kuinka huhkisi. Käytännön tasolla yksikään valahiihtoon euronkaan sijoittanut ei ole parantanut Valavuoren taloudellista tilannetta millään lailla jos lupaustensa mukaan käyttää varat velkojensa maksuun. Jos ei käytä ovat antaneet rahansa viheliäiselle huijarille tuhlattavaksi.

Sinällään aivan sama millaisilla hankkeilla yrittää elantonsa tienata ja velkojaan maksaa kunhan tekee sen kusettamatta auttamishaluisia ihmisiä. Hoitaa asiat lain mukaan ja pitää lupauksensa niin siitä vaan järjestämään vaikka millaista vala-tapahtumaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseenalaisia juttuja toki, ja ymmärrän kyllä pointtisi. Itse korostaisin tuossa kuitenkin myös yksilön vastuuta, itse hän sen elämänsä kuitenkin lopulta tuhoaa jos on tuhoakseen. Yrittäminen itsessään on kuitenkin hieno juttu vaikka verotuloja jäisikin saamatta ja se oli ehkä se mun alkuperäisen viestin sanoma.

Yrittäminen on hieno juttu, jos se tehdään laillisesti. Rikollinen toiminta on rikollista toimintaa ja siinä ei ole mitään hienoa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Yrittäminen on hieno juttu, jos se tehdään laillisesti. Rikollinen toiminta on rikollista toimintaa ja siinä ei ole mitään hienoa.

Kuten varmaan kävi ilmi jo aikasemmasta viestistäni, minä siedän paljon paremmin tässä maailmassa veroja kiertäviä yrittäjiä, kuin kotona loisivia työttömiä. Mutta ymmärrän kyllä, että joku saattaa ajatella toisinkin.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuten varmaan kävi ilmi jo aikasemmasta viestistäni, minä siedän paljon paremmin tässä maailmassa veroja kiertäviä yrittäjiä, kuin kotona loisivia työttömiä. Mutta ymmärrän kyllä, että joku saattaa ajatella toisinkin.
Harmaan sävyjä on tässäkin kovin paljon. On niitä yrittäjiä, joilla oikeasti saattaa olla virheestä kyse, jos jotain epäselvyyksiä on. Toisten yrittäjien kohdalla ei tarvitse virheen vaihtoehtoa pohtia. Niitä kusetuksiakin on aika paljon erilaisia. Toisille kyse on "vain" veronkierrosta, toisten kohdalla voidaan kyseenalaistaa koko yritystoiminta. On työttömiä, jotka "loisivat" kotona idealogiansa vuoksi. On työttömiä, joille se työttömyys ei ole valinta vaan olosuhteiden seurausta. Osa on sitten valmis radikaalimminkin elämäänsä uusimaan niitä olosuhteita muuttaakseen, osa ei. Eivät kaikki harmaan sävyt tuppaa tässäkään taipumaan mihinkään musta-valkoisen spektrin ääripäihin.

Ylipäänsä pidän hieman outona kulmana sitä, että Valavuoren kohdalla tätä kritiikkiä yritetään ohjata vain tähän verojenkierron suuntaan. Ikään kuin vähätellään niitä tekoja, joista Valavuori kritiikkiä kerää, sivuutetaan kokonaan niistä suuri osa. Ei Valavuori ole niitä tyyppejä, joilla rehellisen duunin ohessa jäi hieman veroja maksamatta. Se veronkierto on kiistatta ongelma monille, mutta se on vain osa sitä. Valtaosaa ihmisistä rassannee se härki kaksinaismoralismi, joka tämän aiheen otsikon sankarista välittyy. Ne tietoiset, puhtaat kusetukset. Ei tullut miehestä Jarkko Niemisen manageria, ei tullut Rion urheilutallia, ei löytynyt sinne tänne urheilijoille kovaan ääneen luvattuja sponsseja. Ei ole kovaan ääneen lupailtuja palkintoja ihmisille löytynyt. ...ja kaiken taustalla kummittelee se vedonlyöntiaffina toimiminen, peliongelmaisten ja nuorten hyväksikäyttö siinä osana.

Herran itsestään maalaama kuva ja todellisuus ovat kovin suuressa ristiriidassa keskenään. Herra esittää itseään suurena hyväntekijänä, Urheilun Godfatherina. Herra kertoo kuin cancelointi kulttuuri on pahasta, muita maalittaessaan tai somestaan kriitikoita bänniessään. Savuavat rauniot Valavuoren taustalla ovat aina jonkun muun vika, mestaruudet herran käsialaa. Pikkujutut kuten veroilmoitukset, kuitit tai muu kirjanpito selviää aina marraskuussa. Uhrinahan Valavuori lähti itseään maalaamaan tätä viimeisintäkin projektiaan mainostaessaan. Kiistatta kuitenkin tämä social media power player jossain onnistunut, kun puolustelijoita löytyy edelleen, kaikesta huolimatta. Eikä herran verkostoitumistaitojakaan kiistää voine, kun saumoja aukeaa edelleen.

Toivottavaa olisi, että itse kukin rahaa tähän herran viimeisimpaan projektiin laittanut oikeasti on ymmärtänyt, mihin rahaa on laittanut. En kuitenkaan pitäisi sitä mitenkään varmana Valavuoren viestinnästä johtuen, ja se on ongelma. Ei omien tekojensa seurauksia korjailevasta tahosta oikein uhrina voi puhua, vaikka kuinka tahtoisi yrittää tilannetta korjata. Kyllä niissä rahankeräyksissäkin rehellinen olla pitäisi, nyt tolpat ovat taas totutusti eläneet pitkin matkaa. Toinen ongelma on, että Valahiihdostakin on loppujen lopuksi kovin heikot näytöt olemassa, että niitä vastikkeena luvattuja hiihdettyjä metrejä olisi ikinä hiihdetty. Ei niitä todisteita aidosti ole. Suuret puheet vaihtuivat jälleen kerran aivan vasemmalla kädellä sutaistuun lopputulokseen. Mutta noh, toivottavasti rahankeräykseen osallistuneet ovat tyytyväisiä lahjoituksestaan, vaikka rahojen kohteesta ei takeita olekaan. Toivottavasti koetaan vastiketta saadun.

Mutta kukin tavallaan. Näemmä monille riittää, että "Aleksi Valavuori ainakin yrittää". Ei sillä näytä olevan merkitystä, kuinka kyseenlaista se touhu kulloinkin on. Kuinka läpinäkyvyys loistaa poissaolollaan. Ei sillä ole merkitystä, montako seuraa konkurssiin on ajettu. Ei ole merkitystä niillä affitouhuilla, ei lunastamattomilla lupauksilla. Karavaani kulkee ja kateelliset hanhinaamat kaakattaa.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten varmaan kävi ilmi jo aikasemmasta viestistäni, minä siedän paljon paremmin tässä maailmassa veroja kiertäviä yrittäjiä, kuin kotona loisivia työttömiä. Mutta ymmärrän kyllä, että joku saattaa ajatella toisinkin.

Entä sellaisia, jotka myyvät netissä hiihtometrejä ja ajavat lopulta moottorikelkalla sportstracker päällä nämä metrit?

Kovan luokan yrittäjä?
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Nyt on twitterin mukaan Allulla vaikeuksia, vatsa sekaisin, kipeä olo jne. Kuinka sattuikaan, että tuli suuria vaikeuksia vasta toiseksi viimeisellä stintillä. Sopii hyvin käsikirjoitukseen, että laitetaan aivan loppu dramaattiseksi, että ei tämä nyt niin helppoa ollut. Tätä ennen on ainakin pari viikkoa tultu 50km vetoja kuin vettä vaan. Eiköhän sieltä lopulta tulla aivan kuolleena maaliin, loppusuora teatraalisesti kokovartalokrampeissa vääntelehtien, faneja ja sponsoreita liikuttuneena kiitellen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt on twitterin mukaan Allulla vaikeuksia, vatsa sekaisin, kipeä olo jne. Kuinka sattuikaan, että tuli suuria vaikeuksia vasta toiseksi viimeisellä stintillä. Sopii hyvin käsikirjoitukseen, että laitetaan aivan loppu dramaattiseksi, että ei tämä nyt niin helppoa ollut. Tätä ennen on ainakin pari viikkoa tultu 50km vetoja kuin vettä vaan. Eiköhän sieltä lopulta tulla aivan kuolleena maaliin, loppusuora teatraalisesti kokovartalokrampeissa vääntelehtien, faneja ja sponsoreita liikuttuneena kiitellen.
Moottorikelkan ääni vaimenee metsän reunan takana ja sieltä ilmestyy sankarimainen hiihtäjä kaikkensa antaneena.
 

444

Jäsen
Nyt on twitterin mukaan Allulla vaikeuksia, vatsa sekaisin, kipeä olo jne. Kuinka sattuikaan, että tuli suuria vaikeuksia vasta toiseksi viimeisellä stintillä. Sopii hyvin käsikirjoitukseen, että laitetaan aivan loppu dramaattiseksi, että ei tämä nyt niin helppoa ollut. Tätä ennen on ainakin pari viikkoa tultu 50km vetoja kuin vettä vaan. Eiköhän sieltä lopulta tulla aivan kuolleena maaliin, loppusuora teatraalisesti kokovartalokrampeissa vääntelehtien, faneja ja sponsoreita liikuttuneena kiitellen.
Voihan se olla, että vaikeuksia tänään tosiaan on ollut. Olisi minullakin, jos täysin kylmiltään lähtisin lykkimään jotain 50km lenkkiä. Siis lusmuiltuani kuukauden jossain mökissä ja käytyäni vähän laskemassa pulkkamäkeä välillä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Entä sellaisia, jotka myyvät netissä hiihtometrejä ja ajavat lopulta moottorikelkalla sportstracker päällä nämä metrit?
Jos siihen rahaa "sijoittaneet" ovat tyytyväisiä niin ei kai siinä sitten ongelmaa. En tunne tätä casea kovinkaan hyvin, enkä tiedä pitääkö tämä väittämä edes paikkaansa mutta mikäli yhteistyökumppanit ovat saaneet haluamansa näkyvyyden (luulen että se on tässä se heidän porkkana) niin ei kai siinä sitten tosiaan pitäisi olla ongelmaa.

Kovan luokan yrittäjä?

Tämä on teikäläisen tulkintaa, ei minun kynästäni.
 
Itsellä ei kyllä riittäisi mielenkiintoa ajella kuukauden päivät pitkin Leviä tuhannen kilometriä ilman mitään varsinaista päämäärää. Olen joskus ajanut muutaman tunnin kelkkaa ja pelkästään sen jälkeen oli kroppa niin kipeä ettei meinannut päästä sängystä ylös.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulisi, että Lenni-Kalle ja Elastinen tietäisivät kenen kanssa ovat tekemisissä. Kuitenkin pienet piirit ja eikö nuo liene samaa ikäluokkaa?

Tai sitten Elastinen tykittää huomenna puolityhjälle Areenalle Kärkkäisen lakanoiden alla ja saa ensimmäisen naarmun kilpeensä.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Luulisi, että Lenni-Kalle ja Elastinen tietäisivät kenen kanssa ovat tekemisissä. Kuitenkin pienet piirit ja eikö nuo liene samaa ikäluokkaa?
Eiköhän molemmat ole niitä kuuluisia virallisia ystäviä. Lenni-Kalle on Garyn lapsuuden naapuri/kaveri, ja Elan kanssa olivat molemmat rakennuttamassa Laurin rakennusvirheisiä älytaloja.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei Taipaleella tai Elastisella ole mitään tekemistä Valavuoren kanssa. Tuo on Hullunporon järjestämä oma keikka josta Valavuori on vuokrannut yksityistilan jonne myy lippuja.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En oikein pääse yli tästä mielikuvasta. 250 euroa. Hook.

VIP-tapahtuma ruokailuineen alkaa ravintola Hookissa klo 19, josta siirrytään vieressä olevaan Hullu Poro Areenaan noin klo 21.

250 euron Vip-tapahtuma ja ruokailu Hookissa samassa lauseessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös