Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 246 687
  • 1 556

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Muutama tunti Horizon Forbidden Westiä takana ja kyllä maistuu. Tämä on kaikkea sitä mitä ensimmäinen osa oli, mutta paljon parempana. PS5:lla mennään ja valitsin sen quality moden eli 4K ja 30fps. Ei ole häirinnyt ei sitten yhtään tähän mennessä tuo 30fps. Todella nätti peli ja varsinkin äänimaailmasta pitää antaa isosti krediittiä, kuulostaa upealta.

Takaisin kiellettyyn länteen matka käy!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Forbidden West täällä myös aktiivisesti työn alla, ja onpa tämä kyllä mainio. Kaikin puolin parannettu versio ensimmäisestä pelistä, josta jo tykkäsin todella paljon. Tällä hetkellä level 11 ja pääjuonessa tullut jo muutama WTF (positiivisessa mielessä). Mutta sivusisältökin tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin HZD:ssä, pitänee panostaa siihenkin ettei tule ahmittua pääjuonta liikaa kerralla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Horizon Forbidden West korkattu täälläkin. Onhan tuo erittäin lupauksia herättävä alku ainakin.

65 tuumaisesta televisiosta ja kunnon äänentoistolla saa nykyään aika huikeita elämyksiä näistä parhaista peleistä ajettua irti.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli HFW:ssä törmättyä minipeliin nimeltä Machine Strike ja hurahdettua siihen ihan kympillä. Kyse siis strategisesta lautapelistä, jossa pelinappuloina toimivat erilaiset miniatyyri-versiot koneista. Aikansa meni opiskella eri tyyppisten nappuloiden tyyppejä ja toimintoja, mutta päästyään juonesta kiinni jäi kätösiin varsin miellyttävä kokemus. Toiveena olisi, että ei jää vain muutaman pelin mittaiseksi torsoksi, vaan saisi esim. AC Valhallan Orlogin tyylisen kokemuksen. Minipeliin oli harvinaisen perusteellinen perehdytyskin, joka jätti kuitenkin pelaajalle itseoppimisen tilaakin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
GP4
Yllättävän stabiilisti toimii ton GPX patchin kanssa.
Muutaman kisan ajanut 100% mitalla ja ei voi kuin ihmetellä kuinka hyvin
tämä kestää vertailun uusien F1 pelien kanssa.
Renkaiden kuluma paljon parempaa kuin codemastersin sarjassa. Pidon
alenemisen tuntee ja polttoaineen määrä vaikuttaa auton käyttäytymiseen todella paljon.
AI ssa omat ongelmansa jossain tilanteissa, mutta ihan kivasti se laittaa hanttiin eikä väistä jokaista
divebombia kuten uusissa peleissä.
Hienoa nähdä kuin tekoäly tekee virheitä ja pyörähtelee, lukitsee renkaita ja muutenkin ajaminen on hyvin inhimillistä AIn osalta. Kesketyksiä tulee mekaanisiin vikoihin ja varikkotaktiikoissakin on eroa. Kaikki ei aja samalla taktiikalla.

Näkyy olevan modejakin aikamoinen määrä saatavilla.
 

ipaz

Jäsen
Tuli HFW:ssä törmättyä minipeliin nimeltä Machine Strike ja hurahdettua siihen ihan kympillä. Kyse siis strategisesta lautapelistä, jossa pelinappuloina toimivat erilaiset miniatyyri-versiot koneista. Aikansa meni opiskella eri tyyppisten nappuloiden tyyppejä ja toimintoja, mutta päästyään juonesta kiinni jäi kätösiin varsin miellyttävä kokemus. Toiveena olisi, että ei jää vain muutaman pelin mittaiseksi torsoksi, vaan saisi esim. AC Valhallan Orlogin tyylisen kokemuksen. Minipeliin oli harvinaisen perusteellinen perehdytyskin, joka jätti kuitenkin pelaajalle itseoppimisen tilaakin.
En tiedä johtuuko siitä ettei lautapelit muutenkaan nappaa pätkän vertaa, mutta sekä Witcherissä, Valhallassa että HFW:ssä näitä sivujuonipelejä kokeilleena ne menivät ekan kerran jälkeen itselläni romukoppaan. Mutta varmasti mukavaa ajankulua jos tuollaisesta tykkää. Itse tulee sitten taas kierrettyä joka ikinen kolkka ja sivutehtävä ja keräiltyä jokainen irtilähtevä kalikka mitä kukin peli tarjoaa.

HFW on kyllä upea peli. Tarinaa takana nyt reilu 15% eli siirtymässä pois No Man's Landilta Aloyn tason ollessa 20. Juoni selkiytyi itselleni hyvinkin paljon erään vuorenvalloituksen jälkeen. Nyt tämä vasta taitaa lähteä isosti rullaamaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itsellä on kaksi peliä nyt pelattavana, Pathfinder Wrath of The Righteous on pc:llä loppusuoralla, eli act 5 loppuvaiheessa. On ollut mielenkiintoinen ja hyvällä voimafantasia tarinalla varustettu peli jossa on ollut muutamia yllättäviä käänteitä. Jos isometrinen roolipeli kiinnostaa niin voin suositella.

PS5:lla aloittelin juuri Horizon Forbidden West peliä, mutta se on vasta alussa. On tuo ainakin komean näköinen, peli itsessään on liian alussa että vielä osaisi sanoa paljoa enempää (ensimmäisen vapaasti liikuttavan alueen tehtävät tehty, tason 7 päätehtävä siis seuraavana ohjelmassa). Hyvältä vaikuttaa. Tässä on vielä tämä viikko aikaa pelata, kun on pakollisella treenitauolla (koronarokotus ja pieni leikkaus josta muutama tikki ja hikoilukielto).
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Elden Ring. Vuosia tätä on odotettu eikä From Software pettänyt taaskaan. Tämä on kaikkea sitä, mitä toivoinkin. Taattua soulsbornea, tällä kertaa täysin avoimessa hiekkalaatikossa lukuisten uusien twistien kera. Parikymmentä tuntia jo takana ja tuntuu siltä, että olen raapaissut vasta pintaa.

Jos olet kokeneempi soulsborne-jyrä, suosittelen alussa valitsemaan hahmon luokaksi wretchin. Tällä hahmolla aloitat level 1:stä ja kaikki taitosi ovat tasolla 10, ei vahvuuksia, eikä heikkouksia. Tästä hahmosta voi muokata ihan millaisen tahansa. Alussa sulle annetaan käyttöön pelkkä puinen nuija ja olet käytännössä alasti ja kaikki varusteet on itse hankittava tutkimalla maailmaa tai tappamalla vihollisia. Harvassa pelissä ollut kyllä samanlaista orpoa ja avutonta tunnetta, kun heitetään keskelle massiivista, uskomattoman kaunista avointa maailmaa ilman varusteita ja pärjätä pitää sillä, mitä sattuu löytämään. Lisäksi perinteiseen soulsborne-tyyliin kukaan ei kerro, mihin pitää mennä, mitä tehdä ja lähes joka nurkan takana vaanii jokin mörkö, joka haluaa tappaa sut. Ei voi muuta sanoa kuin, että huikea kokemus.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elden Ring. Vuosia tätä on odotettu eikä From Software pettänyt taaskaan. Tämä on kaikkea sitä, mitä toivoinkin. Taattua soulsbornea, tällä kertaa täysin avoimessa hiekkalaatikossa lukuisten uusien twistien kera. Parikymmentä tuntia jo takana ja tuntuu siltä, että olen raapaissut vasta pintaa.

Jos olet kokeneempi soulsborne-jyrä, suosittelen alussa valitsemaan hahmon luokaksi wretchin. Tällä hahmolla aloitat level 1:stä ja kaikki taitosi ovat tasolla 10, ei vahvuuksia, eikä heikkouksia. Tästä hahmosta voi muokata ihan millaisen tahansa. Alussa sulle annetaan käyttöön pelkkä puinen nuija ja olet käytännössä alasti ja kaikki varusteet on itse hankittava tutkimalla maailmaa tai tappamalla vihollisia. Harvassa pelissä ollut kyllä samanlaista orpoa ja avutonta tunnetta, kun heitetään keskelle massiivista, uskomattoman kaunista avointa maailmaa ilman varusteita ja pärjätä pitää sillä, mitä sattuu löytämään. Lisäksi perinteiseen soulsborne-tyyliin kukaan ei kerro, mihin pitää mennä, mitä tehdä ja lähes joka nurkan takana vaanii jokin mörkö, joka haluaa tappaa sut. Ei voi muuta sanoa kuin, että huikea kokemus.
Mihin määrittelisit vaikeusasteen pelissä? Korkeampi, samaa tasoa vai helpompi, kuin Soulsit ja Bloodborne? Kiinnostaisi kovasti, mutta ensin tarvitsisi hankkia paremman luokan hermot pelata näitä.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Mihin määrittelisit vaikeusasteen pelissä? Korkeampi, samaa tasoa vai helpompi, kuin Soulsit ja Bloodborne? Kiinnostaisi kovasti, mutta ensin tarvitsisi hankkia paremman luokan hermot pelata näitä.

Alun perusteella sanoisin, että tämä on vaikeustasoltaan sitä, mitä voikin odottaa soulsborne-peliltä, MUTTA pienillä twisteillä, jotka tekevät pelistä helpommin lähestyttävän. Open World- rakenne auttaa tässä, kun tilaa on enemmän, eikä koko ajan kuljeta eteenpäin ns. ahtaassa putkessa, jossa on jatkuvassa vaarassa. Elden Ringissä on enemmän aikaa ja tilaa hengähtää ja ottaa välillä iisimmin samalla grindaten leveleitä, keräilemällä ja metsästämällä materiaaleja craftingia varten. Toki vastapainoksi sitten löytyy paljon armottomia dungeon-tyyppisiä alueita ja luolia, jotka ovat rakenteeltaan tuttuja edellisistä peleistä. Lisäksi peliin on tuotu apuvälineeksi kello, jolla saa kutsuttua erityyppisiä haamuja/henkiä auttamaan vaikeiden alueiden ja bossien kanssa. Perinteiseen tapaan apuun voi kutsua muita pelaajia ja npc- hahmoja. Eli kyllä pelistä löytyy elementtejä, jolla kokemuksesta saa tehtyä itselleen vähemmän vaikean. Mutta sanoisin myös, että Elden Ringissä pätevät edelleen samat lainalaisuudet kuin muissakin soulsborneissa, eli vaatii armotonta grindaamista ja kärsivällisyyttä. En suosittele heikkohermoisille, mutta, jos jotain soulsborne-peliä pitäisi suositella uusille pelaajille, niin se olisi kyllä Elden Ring.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Uusi Horizon täälläkin menossa. Täytyy ehkä pyytää pieni perehdytys tuohon minipeliin @Konteksti lta, koska itsellä ei oikein ole vielä napannut se. Muutamaan kertaan olen pelissä turhautunut, esim kiipeily ei kaikissa kohdin ole ihan toiminut, mutta koko ajan silti kuumottaisi pelailla lisää.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusi Horizon täälläkin menossa. Täytyy ehkä pyytää pieni perehdytys tuohon minipeliin @Konteksti lta, koska itsellä ei oikein ole vielä napannut se. Muutamaan kertaan olen pelissä turhautunut, esim kiipeily ei kaikissa kohdin ole ihan toiminut, mutta koko ajan silti kuumottaisi pelailla lisää.
Vielä oma taktiikka hionnassa, kun viime viikolla jäi pelaaminen vähiin, mutta olen voittanut pääsääntöisesti taktiikalla:

- Rakenna hyvä sekalainen pakka 1 ja 2 ruutua hyökkääviä nappuloita. Aseta 2 ruutua hyökkäävät takimpaan riviin.
- Pyri siirtämään nappulat aina korkeammalle, kuin vastustajalla ja hyökkäystä boostaaviin ruutuihin.
- Pyri jokaisella siirrolla iskemään vastustajaa. Muista, että nappulaa voi kääntää siirron jälkeen, jolloin pystyt iskemään nappulan etäisyysmäärän.
- Tag-teamiä kehiin. Nappulat ovat heikompia sivulta ja takaa ja tekoäly yleensä hyökkää yhdellä yhden kimppuun. Tällöin 2vs1-taktiikalla saa pudotettua siltä hyvin nappuloita.
- Kaikenkaikkiaan rohkeat taktiikat ovat auttaneet alkuun, joissa omiakin nappuloita menee. 7-0 pystyyn näitä ei voita varmaankaan ainakaan ilman harjoittelua ja parempia nappuloita, mutta loppuviimein pistesaldo määrittää voittajan. Ei kannata perääntyä, vaikka vastustajallala olisi enemmän nappuloita, kuin sinulla, koska peli loppuu heti, kun saavutat 7 pistettä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Open World- rakenne auttaa tässä, kun tilaa on enemmän, eikä koko ajan kuljeta eteenpäin ns. ahtaassa putkessa, jossa on jatkuvassa vaarassa.

Kuulostaa paremmalta (monestakin lähteestä), kuin kuvittelin. Tuo yllämainittu nimittäin alkoi jo kyllästyttää Souls-tyypin peleissä. Dark Soulsit olen pelannut kaikki läpi ja Sekirokin meni melkein, mutta lopulta Sekiro kaikkine hyvinekin puolineen oli kaikista kyllästyttävin, kun tyyliin 4 iltaa hieroit putkeen samaa päävastustajaa. Kunnes sitten olit oppinut tarvittavan voittoon ja pääsit vähän eteenpäin huomataksesi, että sama temppu on tehtävä seuraavalle päävastustajalle.

Että vaikeus sinällään ei haittaa, kunhan annettaisiin suurempi valintojen maailma, kuin 1-2 polkua jotka kummatkin on tukossa ylipääsemättömän vihollisen toimesta.

Mutta jos tosiaan nyt saa valita lukemattomista paikoista, missä käy kuolemassa, niin se muuttaa asiaa. Ehkä pidän silti pääni ja ostan perjantaina tulevan Gran Turismo 7 ensin.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Että vaikeus sinällään ei haittaa, kunhan annettaisiin suurempi valintojen maailma, kuin 1-2 polkua jotka kummatkin on tukossa ylipääsemättömän vihollisen toimesta.

Mutta jos tosiaan nyt saa valita lukemattomista paikoista, missä käy kuolemassa, niin se muuttaa asiaa. Ehkä pidän silti pääni ja ostan perjantaina tulevan Gran Turismo 7 ensin.

Tässä on juurikin ihan älytttömän iso valintojen maailma. Mun on itseasiassa pelistä todella vaikea löytää sitä kiveen hakattua polkua, kun maailma on massiivinen, tutkittavaa ihan vitusti ja vähäpätöisempiä bosseja tulee vastaan koko ajan. Mä olen jo upottanut peliin 30 tuntia ja käsittääkseni olen hoidellut vasta yhden ns. pääbossin. Tänään oli pakko pitää taukoa, kun nuo tuntimäärät alkoivat lähteä jo ihan lapasesta, selkä kipeytyi ja migreeni alkoi muistutella olemassaolostaan. :D

Kyllähän Elden Ring on jokaiselle Souls-fanille se märkä päiväuni, mitä odoteltiinkin. Tästä tulee ihan helvetin pitkä projekti, koska en usko, että ensimmäisellä peluukerralla pystyy kokemaan läheskään kaikkea, mitä Lands Betweenillä on tarjota. Hahmo buildejä, aseita, loitsuja yms on ihan käsittämätön määrä, joilla pelikokemusta pystyy muokkaamaan ihan täysin erilaiseksi. Yleensä itse olen soulseissa mennyt varman päälle quality buildilla kehittäen lähinnä hp:tä, strenghtiä ja dexiä, mutta tällä kertaa on tullut tiputeltua pisteitä myös esim faithiin ja arcaneen, että pääsee kokeilemaan mahdollisimman paljon noita upeannäköisiä aseita ja loitsuja.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Xcom2 tuli vedettyä läpi modeilla ja helpoimmalla tasolla. Kyllä nitisi ja natisi koko peli omalla koneella mut ei kaatunut nyt kertaakaan. Takana about 300h tätä peliä. Loistava taktinen strategiapeli 5/5

Rocket League, 8000h takana. En pelaa enää koskaan, enkä suosittele 1/5
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mä olen hetken testaillut Elden Ringiä enkä nyt voi sanoa mikä tässä pelissä on niin erityistä verrattuna aikasempiin Souls peleihin. Sitä samaa Soulsiahan tuo on kuin aikasemminkin, vähän erilaisissa papereissa ja avoimemmalla maailmalla. Eli en nyt ole nähnyt mikä tässä pelissä on olevinaan sen saaman erityisen hypen arvoinen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Forbidden Westistä sen verran, että ei kannata pelätä viimeistä "tarinatehtävää". Toisin kuin eka peli, niin saa jatkaa pelaamista sen jälkeen. Osa sivutehtävistä on paljon mielekkäämpiä (mahdollisia jopa) kunhan on lopputekstit nähnyt.

Terv. nim. tässähän riittää työnsarkaa vielä pitkäksi aikaa, ja liikkuminen on paljon mukavampaa.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
PGA Tour 2K21. Olen aina tykännyt golf peleistä ja tämä on todella hyvä sellainen. Itse pidän siitä, että vastustajan tason voi säätää prosentin tarkkuudella ja saa niin kovan vastuksen kun haluaa. Voit tottakai säätää tason sellaiseksi, että voitat jokaisen turnauksen, mutta onko siinä järkeä? Ostin pelin 15€ tarjouksessa, en olisi muuten ostanut sitä kuitenkaan. Tällä hetkellä peli maksaa Steamissa 59,99€. Älä osta siihen hintaan, odota tarjouksia. Se tulee olemaan jatkossa 14,99€ jossain välissä. Arvosana pelille Steamissa on: Erittäin myönteinen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Gran Tourismo 7 tuli perjantaina hommattua PS 5:een. Nyt pitäisi löytää aikaa alkaa tahkoamaan peliä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gran Tourismo 7 tuli perjantaina hommattua PS 5:een. Nyt pitäisi löytää aikaa alkaa tahkoamaan peliä.
Itse olen tahkonnut jo. Hyvältä vaikuttaa, vaikkakaan ei Sportin jälkeen suoranaisesti mullista mitään. Mutta on vaan helvetin hieno ja kyllä se kilvanajo oikein parhaimmillaan on pirun jännittävää.
 

Buster

Jäsen
Gran Tourismo 7 tuli perjantaina hommattua PS 5:een. Nyt pitäisi löytää aikaa alkaa tahkoamaan peliä.
Eilen tilattu ja sama. Oikeastaan Gran Turismo Sportit, Project Cars 2:set, sekä Dirt 2:set meni "läpi" vasta korona-aikana. Rattia ei vaan ole enää, kun myin sen viime kesänä pois. Mutta se olikin PS3-rattitsydeemi Drivehubilla. Joskin olisi kai toiminut jollain lailla vitosellakin, vaikka Sony vissiin yrittänyt patchia pois tuollaisten käyttöä. Mikä antaa entistä suuremman motivaation pelata ohjaimella ja olla ostamatta jotain lisensoitua rattia. Ei huvita ostaa uutta konsolia ja kaikkia tilpehöörejä kylkeen joka kerta.

Toki lähinnä noita em. pelejä pelatessa sitä vaan huomasi, ettei useinkaan jaksanut vetää sitä rattia standeineen ja johtohelvetteineen esiin jonkun vajaan tunnin takia. Vastaavasti paikat on siinä kuosissa, että yli tunnin pelaaminen ratilla alkoi jo tuntua epämukavalta. Ehkä olisi ollut sopivammalla tuolilla ratkaistavissa. Mutta ehkä joskus viiden vuoden päästä, mikäli alkaa kutitella. Onlinessa kun ei juuri pelaa, niin ei sillä ole niin väliä ja ego kestää tarvittaessa ajoavun käytön, jos ei muuten ohjaimella tahdo pärjätä, niin että pelissä pääsisi eteenpäin. Yleensä aina pärjää, vaikken itse menekään yhtä lujaa kuin ratin kanssa.

Pitäisi toki myös Horizon: Forbidden West jossain kohtaa napsia, kun ei taida kuitenkaan jaksaa muutamaa vuotta odotella, että mahdollisesti tulisi PS Now'hin tai PS Plussaan. Toki ykkösosankin pelasin vasta paljon myöhässä kirjastosta lainattuna, koska näytti pelivideoita katsellessa, ettei ihan iskisi. Ja olihan se sellainen semi-ok, eli kuitenkin sen verta hyvä, että jatkot kiinnostaa.

Onneksi nyt ei ole varsinaisesti PS5-pelien osastolla ruuhkaa, että ehtiihän tässä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen tilattu ja sama. Oikeastaan Gran Turismo Sportit, Project Cars 2:set, sekä Dirt 2:set meni "läpi" vasta korona-aikana. Rattia ei vaan ole enää, kun myin sen viime kesänä pois. Mutta se olikin PS3-rattitsydeemi Drivehubilla. Joskin olisi kai toiminut jollain lailla vitosellakin, vaikka Sony vissiin yrittänyt patchia pois tuollaisten käyttöä. Mikä antaa entistä suuremman motivaation pelata ohjaimella ja olla ostamatta jotain lisensoitua rattia. Ei huvita ostaa uutta konsolia ja kaikkia tilpehöörejä kylkeen joka kerta.

Toi on kyllä totta, että nuo vehkeet maksaa kuitenkin sen verran, että ei niitä halua jatkuvasti olla ostamassa. Mulla kuitenkin PS4:lle alunperun ostettu Thrustmaster T150 laadukkaammalla poljin setillä, joka maksoi jotain 200€ en ihan muista tarkkaan. Se toimii hyvin onneksi PS5:lläkin. Kyllä se pitemmän päälle puuduttaa ajaa ratilla, ehkä suurin ongelma itsellä on tuossa jarrupoljin. Kun ei paina jarrua, niin on nilkka pidettävä liian suuressa kulmassa, ettei vaan hivo sita poljinta. Väsyy siinä sitten.

Mutta tietysti satsaukset ambitioiden mukaan. Itse lähden tuonne online päiväkisoihin, kunhan sinne ilmestyy Gr3 ja Gr4-luokkaa, jotka on itselle jotenkin mieluisimpia. Yritän sinne tuunata itselle hyvin sopivan auton. Siellähän vastus on äärimmäisen kovaa, Sportissa voitin koko pelaamiseni aikana yhden online kisan, palkintopallilla olin vähän useamman kerran. Mutta siinä lomassa voi ajella niitä offline-tavoitteita sieltä eteenpäin ja kerryttää credittejä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Alun perusteella sanoisin, että tämä on vaikeustasoltaan sitä, mitä voikin odottaa soulsborne-peliltä, MUTTA pienillä twisteillä, jotka tekevät pelistä helpommin lähestyttävän. Open World- rakenne auttaa tässä, kun tilaa on enemmän, eikä koko ajan kuljeta eteenpäin ns. ahtaassa putkessa, jossa on jatkuvassa vaarassa. Elden Ringissä on enemmän aikaa ja tilaa hengähtää ja ottaa välillä iisimmin samalla grindaten leveleitä, keräilemällä ja metsästämällä materiaaleja craftingia varten. Toki vastapainoksi sitten löytyy paljon armottomia dungeon-tyyppisiä alueita ja luolia, jotka ovat rakenteeltaan tuttuja edellisistä peleistä. Lisäksi peliin on tuotu apuvälineeksi kello, jolla saa kutsuttua erityyppisiä haamuja/henkiä auttamaan vaikeiden alueiden ja bossien kanssa. Perinteiseen tapaan apuun voi kutsua muita pelaajia ja npc- hahmoja. Eli kyllä pelistä löytyy elementtejä, jolla kokemuksesta saa tehtyä itselleen vähemmän vaikean. Mutta sanoisin myös, että Elden Ringissä pätevät edelleen samat lainalaisuudet kuin muissakin soulsborneissa, eli vaatii armotonta grindaamista ja kärsivällisyyttä. En suosittele heikkohermoisille, mutta, jos jotain soulsborne-peliä pitäisi suositella uusille pelaajille, niin se olisi kyllä Elden Ring.

Olisiko vinkkejä aloittavalle kuolijalle? Bosseista ei ilmeisesti mistään näe, että minkä tasoisella hahmolla kannattaa vasta alkaa yrittämään niiden tappamista, eli on vaan mentävä ottamaan turpaan ja arvioida, onko mahdollisuuksia sillä hetkellä vai ei? Alussa tulevan Tree Sentinelin juttusille ei ainakaan vaikuttaisi olevan heti asiaa, tosin voi johtua ihan siitäkin että oma taistelu on vielä ihan lapsenkengissä.

Ei ole tosiaan Souls-pelejä tullut pelattua yhtään, ykkösen asensin joskus, mutta sen PC-portti oli niin pelikelvoton että jäi ukko selliinsä. Kaikki hahmon päivittämisestä/levelaamisesta lähtien on oudolla tavalla toteutettua, joten joutunee how to -artikkelin jos toisenkin netistä lukemaan. Ehdotonta plussaa kuitenkin, että tiputetaan vain avoimeen maailmaan ja saa lähteä tutkimaan peitsi ojossa minne haluaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös