Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 243 743
  • 1 550

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Sama homma, tuli pelattua kuukausi takaperin 30h putkeen kaverin kanssa, sitten lopahti moti. Jotenkin vituttaa, kun vaikka pelissä on dialogivaihtoehtoja, niin lopulta se tuntuu tosi pinnalliselta. Naurettiin kaverin kanssa, että jos tältä "Aidenilta" kysyttäs haluatko pillua vai parkouraatko mieluummin, niin se vaan olis, että "PARKOUR!" Parkour on vastaus kaikkeen!

Mä tykkäsin Dying Light 2:sta. Mun mielestä sellainen vahva 8/10 niinkuin ykkönenkin, jossa ei myöskään tarina ollut se pihvi, vaan huikean hauska combat ja parkour. Jatko-osaan kumpaakin osa-aluetta parannettiin merkittävästi ja olen siihen tyytyväinen. Tarina ja dialogi ei ollut tosiaan mitenkään erikoinen, mutta se oli riittävän hyvä. Dying Light 2 on Dying Light-peli hyvässä ja pahassa eli huikeaa gameplayta keskinkertaisella tarinalla.

PS5:lla ei ainakaan itselleni tullut vastaan pelikokemusta tuhoavia bugeja. Jotain pieniä siellä täällä, mutta ei mitään vaarallista. Eiköhän tämän pelin pariin tule vielä palattua DLC:n muodossa. Techlandilla on hyvä track record päivitysten ja lisäosien osalta. Ykkönenhän on saanut päivityksiä vielä tähänkin päivään asti, joten olen aika luottavainen sen suhteen, että sieltä on hyvää tavaraa vielä tulossa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo Dying Light 2 on ollut nyt hetken työn alla. Alkuun rupesi kyllä vituttamaan kun en voinut jatkaa tallennuksista. Oli ilmeisesti joku bugi joka nyt on korjattu ja nyt voi pelin tallentaakin ja jatkaa myöhemmin.

En ole tosin kovin pitkälle siltikään vielä päässyt, koska työt haittaavat harrastusta. Onhan tämä nyt kuitenkin sitä tuttua huttua. Zombieita turpaan ja vähän parkouria väliin. Tarinalta nyt en mitään odottanutkaan niin ei ole ollut pettymys. Aika lailla skippaan kaikki dialogit kun ei niistä juuri mitään irti saa.

Zombiepeleistä puheen ollen, latasin myös Dead Rising 4:n. Aikamoista splatteria tämä. Aikaisempiakin olen pelannut, mutta en muistanut että noiden combo-aseiden kasaaminen ja niillä päiden irrottelu oli näinkin hauskaa. Ihan urpo pelihän tämä on, mutta niin on pelaajakin, joten ihan kiva tätä on ollut paukutella menemään.
 

Glove

Jäsen
Aloitinpa pitkästä aikaa pelin Football Manageria. Joukkueeksi valitsin Englannin kolmannella tasolla pelaavan Burtonin. Laitoin sitten hakuilmoituksen junnujoukkueen apulaismanagerin paiksta ja kappas mokomaa, paikkaa haki muuan Jari Litmanen. Ja teki vielä sopimuksenkin. Eip tuon statsit hääppöiset ole, mutta ennetaan mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Hell let loosea. WW2 fps peleistä diggaaville erittäin vahva suositus. Alkuvaikeuksien ja totuttelun jälkeen todella koukuttava taktinen tiimipohjainen maailmansotaräiskintä. Peli on täysin siis verkkopeli, ei ole yksinpelikampanjaa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo




Jahas. Uusi Gran Turismo on saanut Metacriticin user scoressa pelaajilta täystyrmäyksen. Arvosana on vajonnut niinkin alas kuin 2.0/10. Eli peliin ilmeisesti lisätty päivityksenä julkkarin jälkeen mikromaksuja. Eli sen jälkeen vasta kyseinen päivitys tullut, kun kriitikoiden arvostelut ovat tulleet ulos. Kritiikkiä tullut myös siitä, ettei yksinpeliä voi pelata offlinessa.

Olin jo harkitsemassa tämän ostamista, mutta hankkimatta jää. Mikromaksut ovat pelialan syöpä. Sillon, kun ostan pelin täydellä hinnalla (50€-80€), niin silloin mitään pelin sisäisiä maksuja ei pidä olla. Ilmaispelien hommia nämä. Maksulliset DLC tarinalaajennukset ovat asia erikseen.

Mikromaksut ovat toki pelitaloille hyvä tapa rahastaa urpoja ja tehdä voittoa, mutta tämä on vaarallinen suuntaus. Ei ole millään tavalla hyvä asia, että pelejä aletaan enemmän ja enemmän suunnittelemaan rahastus mielessä. Luo ongelma (grindaus, joihin pelaajilla ei riitä aika) --> tarjoa ratkaisu (mikromaksut).
Eli periaatteessa tarjotaan mahdollisuutta, että maksamalla lisää, pelaajan ei tarvitse tuhlata aikaa pelaamalla itse peliä. :D Luojan kiitos on edelleen pelitaloja, jotka eivät tätä harrasta.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Mikromaksut on ollut pelissä alusta asti. Paskojen arvostelujen vyöry alkoi kun edes yksinpeliä ei voinut pelata koska GT:n palvelimet oli reilu vuorokauden alhaalla. Samalla uudessa päivityksessä radoista ajamalla saatava pelin sisäinen rahamäärä väheni.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Mikromaksut on ollut pelissä alusta asti.

Joo, ilmeisesti tulleet day 1 one patchin mukana. Eli käsittääkseni pelin etukäteen saaneet arvostelijat pelanneet eri versiota, jossa mikromaksuja ei ole ollut. Klassinen taktiikka, jota kusisimmat pelitalot käyttävät. Näin saadaan mikromaksut piilotettua mahdollisimman pitkään pelaajilta, kun ekoissa arvosteluissa niitä ei mainita.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt en ihan ymmärrä kuitenkaan tuota kitinää mikromaksuista tämän tyyppisessä pelissä tai kenelle ne tulivat yllätyksenä kun ne löytyivät jo edeltäjästään Sportista. Mitään et kuitenkaan menetä, vaikka et käyttäisi euroakaan mikromaksuihin.

Osan kilpailujen palkintoja todellakin tiputettiin, mutta ymmärtääkseni myös osan nostettiin ja tämän tyylinen hienosäätö on kuulunut turismoihin siitä asti, kun pelejä on julkaisun jälkeen päivitetty.

Siitä olen kritiikin kanssa samaa mieltä, että tuo pakollinen nettiyhteys servereihin on perseestä, mutta kaiken toimiessa kunnolla ei sitäkään huomaa. Toki tuo pelin uramoodi ei täysin omiakaan odotuksia vastannut, josta lähtisi omasta arvostelusta pisteitä, mutta kyllä mä antaisin kaikista huolimatta pelille 8 arvosanaksi ja toiveissa olisi polyphonyn päivittävän enemmän cuppeja ja "endurance"kisoja peliin. Ei ole parempaa fiilistä kuin ajella 48 kierrosta kärjessä ja yhden ohjausvirheen takia nurmikon puolelle ja takaa tulee pari autoa ohi.

Lopuksi vielä ettei Turismon metacritic ollut edes alkujaan kovin ylhäällä johtuen venäläisten arvosteluista, kun peliä ei siellä myydä. The last of us 2 sen opetti itselleni, että vaikka yleisesti metacritic on ihan hyvä keino katsoa pelin onnistumista sekin pystyy pystyy valehtelemaan rankasti, kun lähdetään tuomaan täysin pelin ulkopuolisia mielipiteitä mukaan.
 

Buster

Jäsen
Mitäpä noista mikromaksuista, mutta huomattavan tyylitöntä on ilmeisesti viime päivityksen jälkeen tapahtunut kisapalkintojen pienentäminen.

  • World Rally Challenge: Alsace Village: 50,000 Cr – 30,000 Cr
  • Dirt Champions: Fisherman’s Ranch: 65,000 Cr – 30,000 Cr
  • Dirt Champions: Sardegna Windmills: 65,000 Cr – 40,000 Cr
  • Dirt Champions: Colorado Springs Lake: 65,000 Cr – 40,000 Cr
  • GT Cup Gr. 4: HIgh-Speed Ring: 65,000 Cr – 35,000 Cr
  • GT Cup Gr. 4: Brands Hatch GP Circuit: 65,000 Cr – 45,000 Cr
  • GT Cup Gr. 3: Spa Francorchamps: 75,000 Cr – 50,000 Cr
  • GT Cup Gr. 3: Suzuka Circuit: 75,000 Cr – 50,000 Cr
  • GT Cup Gr. 3: Autodrome Lago Maggiore: 75,000 Cr – 50,000 Cr
  • Clubman Cup Plus: High Speed Ring: 35,000 Cr – 25,000 Cr
  • Clubman Cup Plus: Tsukuba Circuit: 35,000 Cr – 25,000 Cr
  • Clubman Cup Plus: Goodwood: 35,000 Cr – 12,000 Cr
  • American Clubman Cup 700: Special Stage Route X: 30,000 Cr – 15,000 Cr
  • American FR Challenge 550: Blue Moon Bay Speedway : 15,000 Cr – 10,000 Cr
  • American FR Challenge 550: Weathertech Raceway Laguna Seca: 15,000 Cr – 10,000 Cr
  • American FR Challenge 550: Willow Springs Raceway: 15,000 Cr – 10,000 Cr

Eli toisin sanoen se rahojen grindaaminen muuttui kertaheitolla työläämmäksi ja päivitystä et voi olla asentamatta, koska peliä ei käytännössä voi pelata offlinessa. Toki olisiko kahdella radalla nostettu palkintoja?

Lisäksi et voi tässä pelissä ilmeisesti enää myydä kokoelmassasi olevia autoja, joten kun ostaa jonkun paskan kalliin auton jolla ei tykkää ajaa, niin hukkaan meni pelitunnit ja rahat.

Samat autot ovat myös kalliimpia kuin GT Sportissa. Esimerkkinä jonkun Ford Mark IV:n (4,6 miljoonaa krediittiä maksaa pelissä) sai ostettua jollain kolmella dollarilla Sportissa yksittäisenä autona (ja vain siten muistaakseni?). Nyt se on tarjolla myös maksutta, jos jaksaa grindata. Jos ei, niin sen arvo on lähemmäs 50 dollaria oikeaa rahaa kun voit ostaa sen ainoastaan krediiteillä. 2 miljoonaa krediittiä kustantaa Storessa 19,95 dollaria ja halvinta olisi ostaa kolme kappaletta noita.

Sitten pelissä pyörii ennakkotietojen mukaan jopa 70 kappaletta dynaamisesti hinnoiteltuja legenda-autoja, joiden tarjonta vaihtelee (päivittäin?) ja vain viisi autoa on kerrallaan tarjolla. Esimerkiksi Mercedes Barker Tourer 20 000 000 krediittiä, eli 200 dollaria oikeaa rahaa. Ei paha hei ja liekö vielä kalliimpiakin tulossa/tarjolla, vai onko tuo se katto kuten on oletettu. Siinä ei hirveästi ehditä noita rahoja grindailemaan, jos auto saatavilla vain rajoitetun ajan ja seuraavaa kertaa voi joutua odottamaan tovin.

Voidaan puhua pelin tasapainottamisesta ja haasteesta, mutta kyllähän tuosta myös vahvasti näkyy toisenlaisetkin asiat läpi. Kummastuttaa myös yhden tähden rulettilipukkeiden osuminen aina siihen pienimpään rahapottiin, vaikka niitä vaihtoehtoja on siinä viisi kappaletta yhteensä... Lipukkeita on ollut 5-6 kappaletta ja kirjaimellisesti kerran olen saanut sitä pienintä rahapottia isomman osuman, kun tuli se toiseksi pienin rahapotti. Todennäköisyyksien mukaan kohta alkaa varmastikin tippua isointa rahapottia ja ilmaista autoa.

Onneksi itse kuitenkin tykkään pääsääntöisesti ajaa enemmän noilla halvemmilla autoilla, joilla on enemmän sielua kuin 350 km/h kulkevalla maahan liimatulla rataohjuksilla. Tosin harmi, että tuolla legenda-puolella on kiinnostavia vanhoja autoja tarjolla omaankin makuun. Ja kaikkia Turismoja pelanneena toki on myös tottunut siihen, ettei niillä kaikilla autoilla pääse pelaamaan. Tai tavallaan pääsi aiemmin esim. tallennuksilla kikkailemalla ja omia autoja myymällä, kun oli miljoonien pesämunan ensin rakentanut.
 
Viimeksi muokattu:

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menisi varmaan paremmin tuonne yleisen pelikeskustelun puolelle, mutta menköön, kun täällä asiasta puhutaan. Nuo micro transactionit on vähän kaksipiippuinen juttu itselleni. Jos kyseessä on lähinnä kosmeettiset lisät tai "saat jotain, mitä et tarvitse"-mallinen tarjonta, ei se itseltäni pois ole. Jos taas kyseessä on pay to win -hengessä tuotettu tarjonta kilpailupohjaisiin peleihin (harjoitetaan yleensä fps räiskinnöissä ja urheilupeleissä) on se itselleni moraalisesti kyseenalaista.

Sen sijaan tämä pakotettu nettikytkös peleissä on anteeksiantamattomampaa ja vielä pahempi, jos on kytköksissä trophyihin. Itse kun tuppaan usein metsästämään platinaa ja online ei koskaan ole ollut oma vahvuus, niin joutuu valintojen eteen luovuttaako koko hankkeen kesken vai yrittääkö väkisin. Ja pahinta tietty on huomata tämä vasta, kun olet viime metreillä ja et ole halunnut spoilata itsellesi sisältöä tutkimalla trophylistaa etukäteen. Hieman saatoin katkeroitua, kun mulla Far Cry 6 platina jäi seisomaan sen vuoksi, että peliin rakennettu onlineen kytköksissä oleva insurgency missions -osio, joka aukeaa vasta pelin läpäistyä on ollut alusta saakka paskana, eikä näitä pääse tekemään ja viimeinen puuttuva vaatisi kolmen näistä tekemistä. Luulisi/toivoisi, että jotain opittaisiin vuosien ja vuosikymmenten mittaan, kun näiden ilmetessä kritiikin voi lukea ihan kyseisten pelien ja pelifirmojen omista somekanavista. Yleensä se on massiivista.

Se offtopicista, tänään voisi yrittää paneutua Elden Ringiin paremmin. Kiitokset tässä vaiheessa jo @John Lidgett edellisen sivun vinkeistä meille souls-amatööreille. Helpotti kummasti tuskaa, kun lähti kokeilemaan eri tyyppistä hahmoa, millä normaalisti pelaa tämän tyyppisiä pelejä ja rakentamaan sen varaan.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Nyt en ihan ymmärrä kuitenkaan tuota kitinää mikromaksuista tämän tyyppisessä pelissä tai kenelle ne tulivat yllätyksenä kun ne löytyivät jo edeltäjästään Sportista. Mitään et kuitenkaan menetä, vaikka et käyttäisi euroakaan mikromaksuihin.

Tässä tapauksessa ongelma on se että peliin tulee ostettavaksi autoja, jotka ovat myynnissä vain lyhyen aikaa ja jonka grindaamiseen menisi tyyliin 50h. Tämä houkuttaa pelaajia ostamaan oikeallar rahalla kamaa sekä ohjaa pelisuunnittelua. Varsinkin kun rahaa ei voi grindata varastoon määrää X enemmän. Eli pelaajan on käytännössä pakko tuhlata oikeaa rahaa saadakseen nuo autot.

Esim myyntiin tuli McLaren F1, joka maksaa pelin sisällä 18 miljoonaa tjsp. Sen grindaamiseen normaalipelaamisella menee 100 tuntia. Oikeaakin rahaa saa laittaa useita kymppejä että auton saa. Siis peliin joka maksaa 70e.
 
Hell let loosea. WW2 fps peleistä diggaaville erittäin vahva suositus. Alkuvaikeuksien ja totuttelun jälkeen todella koukuttava taktinen tiimipohjainen maailmansotaräiskintä. Peli on täysin siis verkkopeli, ei ole yksinpelikampanjaa.
Pitkään olen miettinyt kyseisen hankintaa, mutta aika vähissä on tässä viimeisten vuosien aikana ollut verkkopelaamiseet. Pärjääkö tuossa menossa mukana ilman että pitää höpistä mikrofoniin vai onko se ns. "pakollinen" lisävaruste?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Esim myyntiin tuli McLaren F1, joka maksaa pelin sisällä 18 miljoonaa tjsp. Sen grindaamiseen normaalipelaamisella menee 100 tuntia. Oikeaakin rahaa saa laittaa useita kymppejä että auton saa. Siis peliin joka maksaa 70e.

Tämä nyt ei pidä missään tapauksessa paikkaansa. Itse juuri maanantaina ajelin kisoja tunnin ajan ja pankkitili paksuni puolella miljoonalla, vaikka mukana oli myös yksi vai kaksi kisaa mistä sai vain 10-30k krediittejä. Eli tunnissa kyllä pitäisi saada helposti sen yli puoli miljoonaa kasaan jolloin sen tämän hetkisen kalleimman auton grindaamiseen menisi noin 40h. Omasta mielestäni ei mikään ylitsepääsemätön, kun ottaa huomioon auton olevan pelin kallein ja legendaarinen auto. Jos grindaamista helpotettaisiin menettäisi normaalit autot nopeasti arvonsa, kun rahat tulisivat kasaan parilla kissalla.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tämä nyt ei pidä missään tapauksessa paikkaansa. Itse juuri maanantaina ajelin kisoja tunnin ajan ja pankkitili paksuni puolella miljoonalla, vaikka mukana oli myös yksi vai kaksi kisaa mistä sai vain 10-30k krediittejä. Eli tunnissa kyllä pitäisi saada helposti sen yli puoli miljoonaa kasaan jolloin sen tämän hetkisen kalleimman auton grindaamiseen menisi noin 40h.

Helposti pitäisi saada mutta et itsekään saanut? Tuo on laskettu keskimääräisellä grindauksella. Jos grindaa maximirahat niin alle 30h. Onko tuossa sitten järkeä? No ei mitään.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse asetun vahvasti sen kannalle, että GT7 on ihan täysin vastannut odotuksiani positiivisessa mielessä, enkä ole pettynyt mihinkään siinä. Tätä voi tietysti pelata erilaisin mentaliteetein, mutta mielestäni tämä on aivan sairaan hauskaa ja jännittävää, varsinkin tuolla verkkopeliosastolla ajettuna.

Se mikä itselle on se juttu, että tämä tarjoaa hirveät mahdollisuudet kehittyä pelaamisessaan ja vaikken missään nopeimmissa kategorioissa tällä hetkellä kilpaile, niin joka kisa on aina uusi ja mitä tahansa voi tapahtua. Se, mitä autoja tässä saa on vain yksi juttu, tietysti alla olevalla autolla on merkitystä, mutta silti enimmäkseen sillä, osaako sitä ajaa. Ja siitä sitten vielä pitemmälle, että osaako sitä säätää.

Tällä mentiliteetilla ei haittaa, vaikka sitä rahaa kertyy ripotellen, koska perkeleesti tätä on ajettava kumminkin, jos tässä meinaa yhtään pärjätä :).
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helposti pitäisi saada mutta et itsekään saanut? Tuo on laskettu keskimääräisellä grindauksella. Jos grindaa maximirahat niin alle 30h. Onko tuossa sitten järkeä? No ei mitään.

Jos lähdetään grindaamaan rahaa niin kyllähän silloin otetaan se parhaimmat kisat siihen. Ajoin jonkin asteen world racing cup 700 tjv, josta palkintorahat oli 150k + 100k koko cupin voitosta. Cup kesti about puoli tuntia joten kahdesti ajaessa saat sen 0,5milliä. Olisiko siinäkään mitään järkeä että saisit grindattua maksimirahat jossain 10-20h. Sehän meinasi tyyliin joka puolen tunnin välein saisit millin auton ostettua joita on suurin osa sieltä brand Centeristä
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Pitkään olen miettinyt kyseisen hankintaa, mutta aika vähissä on tässä viimeisten vuosien aikana ollut verkkopelaamiseet. Pärjääkö tuossa menossa mukana ilman että pitää höpistä mikrofoniin vai onko se ns. "pakollinen" lisävaruste?

Mikki ei ole pakollinen kuin komentajalla ja ryhmänjohtajilla, mutta suosittelen silti käyttämään sitä. Helpottaa ihan helvetisti kun pystyy kommunikoimaan oman ryhmän kesken. Peli on alkujaan todella haastava. Tässä ei pärjää pystyssä juoksemalla, vaan taktiikalla ja asemien valitsemisella on todella suuri merkitys. Itsellä meni varmaan kolme tuntia ensimmäistä pelikertaa ennen kuin sain ensimmäisen vihollisen tapettua. Myös tiimityöskentely on tuon kommunikaation kautta tosi isossa roolissa, kun voi suoraan kertoa muille missä on havainnut vihollisen, mistä kannattaa kulkea, ryhmänjohtaja kertoo minne hyökätään tai mitä aluetta puolustetaan jne. Sooloilemalla pelissä ei juurikaan pärjää, paitsi snipertiiminä johon kuuluu ainoastaan tähystäjä ja ampuja.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Mä tykkäsin Dying Light 2:sta. Mun mielestä sellainen vahva 8/10 niinkuin ykkönenkin, jossa ei myöskään tarina ollut se pihvi, vaan huikean hauska combat ja parkour. Jatko-osaan kumpaakin osa-aluetta parannettiin merkittävästi ja olen siihen tyytyväinen. Tarina ja dialogi ei ollut tosiaan mitenkään erikoinen, mutta se oli riittävän hyvä. Dying Light 2 on Dying Light-peli hyvässä ja pahassa eli huikeaa gameplayta keskinkertaisella tarinalla.
Näin on, tiesin kyllä mitä odottaa ykkösen pelanneena. Heitän itse vähän turhaa rapaa päälle, kun parkour-painotteisuus ei nyt välttämättä ihan se minun ykkösjuttuni ole, mutta kaveri "pakotti" ostamaan. Komeat ja värikkäät maisemat pelissä vähintäänkin on. Kaveri on ihan suht. etevä niissä kikoissa, mitä pelissä voi tehdä ja naureskelee, kun minä painan maratonia maanpinnalla (saa kivasti combattia :D), katoilta tippumisen ruvetessa vituttamaan, tai staminan loppuessa kesken kiipeilyn. Tiedän kyllä, että sitä saa lisää, olen saanutkin ja sen myötä sujuu paremmin.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Nyt kun on pitkästä aikaa kunnon PC alla niin asensin Arma 3:en joka on jäänyt kokematta. Helkutin vaikea ja turhauttava ajoittain mutta kyllähän tämä sotasimulaationa jotenkin surullisessa tavalla ajan kuvaan kuuluu.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikki ei ole pakollinen kuin komentajalla ja ryhmänjohtajilla, mutta suosittelen silti käyttämään sitä. Helpottaa ihan helvetisti kun pystyy kommunikoimaan oman ryhmän kesken. Peli on alkujaan todella haastava. Tässä ei pärjää pystyssä juoksemalla, vaan taktiikalla ja asemien valitsemisella on todella suuri merkitys. Itsellä meni varmaan kolme tuntia ensimmäistä pelikertaa ennen kuin sain ensimmäisen vihollisen tapettua. Myös tiimityöskentely on tuon kommunikaation kautta tosi isossa roolissa, kun voi suoraan kertoa muille missä on havainnut vihollisen, mistä kannattaa kulkea, ryhmänjohtaja kertoo minne hyökätään tai mitä aluetta puolustetaan jne. Sooloilemalla pelissä ei juurikaan pärjää, paitsi snipertiiminä johon kuuluu ainoastaan tähystäjä ja ampuja.
Lisätään vielä sekin, että pelissä on niin konsolilla kuin PC:lläkin melko tiivis Suomi-yhteisö. Välttämättä ei tarvitse siis edes englantia osata, että pystyy kommunikoimaan muiden kanssa. Itselläni ollut parhaimmillaan taisteluita joissa molemmilla puolilla on ollut toistakymmentä suomalaista pelaajaa pelien ollessa tosiaan 50 vs. 50 koitoksia. Tuollaisissa matseissa alkaa komento/kommunikointikieli olemaan kaikilla suomi. @AlapaanKarvaaja Mikistä on siis hyötyä, mutta täysin välttämätön se ei ole. Jos jonkun niin HLL kanssa sitä oppii myös käyttämään.

Kyseessä muutenkin "omituinen" FPS-peli, koska henkilökohtaisilla tapoilla ei ole juuri minkäänlaista merkitystä. Pelissä voi menestyä vallan hyvin vaikka koko matsin aikana ei saisi pudotettua yhtään vihollista ja samalla tavoin voi olla täysin paska pelaaja tiimilleen vaikka lahtaisi väkeä oikealta ja vasemmalta.

Itselläkin tosiaan meni reilusti 200 tuntia ennen kuin tuli ensimmäinen peli missä lahtasin vihollista enemmän kuin kehtasi. Tähän tietysti vaikutti hyvä asema, tehokas tankki ja hyvä tiimi. Tappoja kertyi karvan verran alle 150 ja pidettiin kokoajan yhtä aluetta meidän hallinnassa kuolematta. Siltikin hävittiin matsi.

Jos Hell Let Loose siis kiinnostaa edes hieman, niin sille kannattaa antaa mahdollisuus. Ei välttämättä kaikkien juttu, mutta itselleni kyseessä on jo kautta aikojen kärkipelejä kaikista puutteistaan ja bugeistaan huolimatta.

Edit. Tuolla snipertiimillä sooloilulla voi parhaimmillaan edesauttaa uskomattomasti oman joukkueen voittomahdollisuuksia. Hyvä recon tiimi kuin löytää seuraavat hyökkäyskohteet hyvissä ajoin, rakentaa garrisonit spawnaamista varten valmiiksi ja tuhoaa vihollisen puolustukset sissitoiminnallaan.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
@Heitinga joo oli tarkoitus mainita tuosta Suomi-yhteisöstä, johon itsekin kuulun ja pelaan lähes ainoastaan Finns let loosen servereillä. Kertoo aika paljon yhteisön suosiosta kun sadan pelaajan maksimi servulla täyttyy usein jo hyvissä ajoin iltapäivällä ja välillä saa odottaa hyvän tovin ennen kuin pääsee edes jonoon asti. Usein viikonloppuisin molemmat serverit täynnä joka tarkoittaa 200 pelaajaa!

Ite en ole oikeastaan vielä pelannut mitään muuta kuin jalkaväen sotilasta ja muutaman mapin recontiiminä kaverin kanssa. Tarkoitus olisi käydä jollain servulla joskus parin kaverin kanssa harjoittelemassa tuo tank crewn toiminta. Joten jos on neuvoja ja vinkkejä antaa niin nakkaa mulle yv, niin tarinoidaan lisää.

@AlapaanKarvaaja tässä vielä linkki Finns let loose Suomi-yhteisön Discord-kanavalle:


Pelikokemuksella ei ole mitään väliä. Itse liityin mukaan täysin noviisina ja hyvin ottivat vastaan ja neuvoja saa kysyessä. Jos pelin hommaat, niin mennään joskus porukalla sotimaan.
 

Undrafted

Jäsen
Far cry 6 co-oppina kaverin kanssa ja soolona Tomb Raider. Square Enixin trilogian eka osa. FC6 oli Sonyn kaupassa -50% ja tulin tuoreeltaan ostaneeksi kympillö Star Wars Fallen Orderin. Laran jälkeen SWFO soolona pelailuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös