Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 372 531
  • 66 946

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä se nyt todettiin oikeasti. Tein ison virheen siinä kun en tajunnut avata noita julkisissa pohdinnoissani tarkoitettuja termejä ja sivistyssanoja ja siksi se sai näyttämään minut huonossa valossa. Ihmiset eivät olleet kartalla mitä tarkoitan ja piti minua tyhmänä. Lääkärille ne aukeutui lopulta hyvin.

Anteeksi, kirjoitin vähän sekavasti. Lääkäri siis kertoi sinulle että tällä esimiehelläsi on "narsistinen luonnehäiriö" vai kävikö tämä esimies itse lääkärissä ja kertoi sinulle diagnoosistaan?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin itse saman paskan läpi kuin @vilperi vuosituhannen alussa, kun koin täydellisen burnoutin. Noihin aikoihin ei ollut sosiaalista mediaa ja vaikka Jatkoaika olikin jo olemassa, ei minulla ollut tietoa koko sivustosta. Yksikseni jouduin setvimään täysin sekaisin olleen maailmani, jolloin olin itsetuhoinen, vainoharhainen, henkilökohtainen hygienia retuperällä monen viikon ajan ja kaiken tuon lisäksi valvoin monta päivää putkeen kykenemättä nukkumaan. Pari päivää olin jopa osastolla, mikä lopullisesti aukaisi mieleni umpisolmut yhdessä oikean lääkityksen kanssa.

Elämän ilo kehittyi hiljalleen ja sitä piti itsekin vahvistaa koko ajan. Jokainen tunti ja päivä ilman mieltä ahdistavia ajatuksia sekä itsetuhoisuutta olivat kotiin päin. Minulla ei ollut mitään paikkaa, missä ilmaista ajatuksiani noihin aikoihin, joten kun koin ahdistuksen vyöryvän päälleni, painelin luontoon. Viikin metsät käytännössä toimivat minun pelastusrenkaanani sekä kissani, jotka eivät kritisoineet tai syyttäneet minua mistään (kuin ehkä ruoka-aikojen unohtamisesta).

Oletko ajatellut hankkia lemmikkiä @vilperi ? Se voisi olla hyvinkin sellaista, mitä olet tietämättäsi kaivannut. Koira tai kissa tai miksei joku jyrsijäkin. Se pitäisi seuraa ja siitä huolehtiminen voisi samalla parantaa omaa oloasi, kun kotona olisi joku, joka odottaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Anteeksi, kirjoitin vähän sekavasti. Lääkäri siis kertoi sinulle että tällä esimiehelläsi on "narsistinen luonnehäiriö" vai kävikö tämä esimies itse lääkärissä ja kertoi sinulle diagnoosistaan?

Höpöhöpömies tulee taas. Ja rääväsuu. Naisia loukkaava törkyturpa, hintti jolla on aitoja tunteita erästä kaunista naista kohtaan... Ei kun? Kiimapentu joka käy ylikierroksilla? Köriläs jota naisten on säikyttävä. Naapureita hirveällä luonteellaan pelottava äijän köriläs vai kiltti herrasmies joka ei ole koskaan haastanut riitaa kenenkään kanssa? Esimiestään solvaava nössö? Liian kiltti mies joka ei millään sano vastaan esimiehelleen vaikka se nöyryyttäisi tätä miten? Vai sittenkin asioista perillä oleva sivistynyt ihminen?

No joo, nämä on ihan hupijuttuja. Pakko pistää jossain takaisin ja purkaa mieltään. Ei tästä muuten tule selviämään. Matka jatkuu varmaan minulla vaan eteenpäin vähitellen ja toivottavasti saan oman elämäni takaisin ettei jokaisesta eleestäni, seisokista ja suoraan sanomastani hupaisasta sivalluksesta tehtäisi hirveää harhaluuloja?

No joo, aika alkaa hieman tosiaan rauhoittumaan ja vaikka toivottavasti tapailemaan sitä harhakuvitelmanaistaan vähitellen. Vaikka ei tällainen äidin pikku poika voi aikuisen kypsän naisen kanssa alkaa olemaan?

Minulla on oma elämä ja haluan sen vihdoin takaisin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Höpöhöpömies tulee taas. Ja rääväsuu. Naisia loukkaava törkyturpa, hintti jolla on aitoja tunteita erästä kaunista naista kohtaan... Ei kun? Kiimapentu joka käy ylikierroksilla? Köriläs jota naisten on säikyttävä. Naapureita hirveällä luonteellaan pelottava äijän köriläs vai kiltti herrasmies joka ei ole koskaan haastanut riitaa kenenkään kanssa? Esimiestään solvaava nössö? Liian kiltti mies joka ei millään sano vastaan esimiehelleen vaikka se nöyryyttäisi tätä miten? Vai sittenkin asioista perillä oleva sivistynyt ihminen?

No joo, nämä on ihan hupijuttuja. Pakko pistää jossain takaisin ja purkaa mieltään. Ei tästä muuten tule selviämään. Matka jatkuu varmaan minulla vaan eteenpäin vähitellen ja toivottavasti saan oman elämäni takaisin ettei jokaisesta eleestäni, seisokista ja suoraan sanomastani hupaisasta sivalluksesta tehtäisi hirveää harhaluuloja?

No joo, aika alkaa hieman tosiaan rauhoittumaan ja vaikka toivottavasti tapailemaan sitä harhakuvitelmanaistaan vähitellen. Vaikka ei tällainen äidin pikku poika voi aikuisen kypsän naisen kanssa alkaa olemaan?

Minulla on oma elämä ja haluan sen vihdoin takaisin.

Et varmaan itse huomannut mutta et vastannut kysymykseen?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Et varmaan itse huomannut mutta et vastannut kysymykseen?

En huomannut. Nyt on tenava juuttunut liian pitkiksi aikaa omiin ajatuksiinsa ja murheisiinsa. Ei voi mitään. Ei vain yksinkertaisesti voi mitään. Olisin minäkin voinut avata noita termejä enemmän mutta olisi joku voinut minulta kysyä tiedänkö mitä nuo tarkoittaa? Ettei kaikkea paskaa aina kaadettaisi minun niskaani.

Olen se kiltti poika joka täällä itkee oikein kiinnostusta osoittavaa naista kohtaan? Ja on täysin paniikissa. Vai sittenkin Miehellä muut huolen aiheet mielen päällä ja kärsivällisyys koetuksella?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En huomannut. Nyt on tenava juuttunut liian pitkiksi aikaa omiin ajatuksiinsa ja murheisiinsa. Ei voi mitään. Ei vain yksinkertaisesti voi mitään. Olisin minäkin voinut avata noita termejä enemmän mutta olisi joku voinut minulta kysyä tiedänkö mitä nuo tarkoittaa? Ettei kaikkea paskaa aina kaadettaisi minun niskaani.

Olen se kiltti poika joka täällä itkee oikein kiinnostusta osoittavaa naista kohtaan? Ja on täysin paniikissa. Vai sittenkin Miehellä muut huolen aiheet mielen päällä ja kärsivällisyys koetuksella?

Voihan vittu. Sun pitäs päästä lepäämään. Voimia sinne todella paljon!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voihan vittu. Sun pitäs päästä lepäämään. Voimia sinne todella paljon!

Jeps. Naisen viekkuun vähitellen lepäilemään. Hyvällä tuurilla.

Kyllä tämä matka nyt tästä jatkuu. Mennään eteenpäin vihdoin sanoisi Jutikin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jeps. Naisen viekkuun vähitellen lepäilemään. Hyvällä tuurilla.

Kyllä tämä matka nyt tästä jatkuu. Mennään eteenpäin vihdoin sanoisi Jutikin.

Ja sitten rillataan!

Muistan kun joskus olin todella paskassa henkisessä kunnossa niin ei tullut nukkumisestakaan mitään ja osastohoitoa pelkäsin aivan helvetisti, turhaan. Siellä sitä voi palautella, kun elämältä on saanut vähän numeroihin.

Mainitsen myös (taas), että nuorena miehenä pelattiin usein Rinkelinmäellä ja ottelut kotijoukkuetta vastaan olivat tasaisia jos kohta kiihkeitä. Yhtenä vuonna kaikki matsit päättyivät tasan.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kaikella ystävyydellä Vilperi: älä vain lähde julkisesti levittämään tietoa esimiehesi ns. diagnoosista, jos se perustuu vain sinun ja lääkärisi välisiin keskusteluihin ja siitä tehtyyn "päätelmään". Yksikään lääkäri ei tee virallista diagnoosia tapaamatta kyseistä ihmistä henkilökohtaisesti. Älä myöskään puhu asiasta suoraan esimiehesi kanssa, sillä siitä seuraa vain lisämurheita.

Ja vielä yksi juttu; älä myöskään soita musiikkia kovaäänisesti sillä ajatuksella, että haluat viestiä sillä jotain naapureillesi.

Nyt tsemppiä ja lepoa Vilperi!
 
Tietyllä tavalla nyt kyllä myös itsesääli paistaa tietyistä viesteistä paljon läpi. Tarkoitan esim. tuota naisjuttua josta edellä puhetta. Kirjoitan näin koska sen huomaa helposti ja itselläni on ollut ja on vieläkin samanlaisia ongelmia myöskin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@vilperi sanoit tuolla että tarviit tukea, mutta tunnut ottavan saamasi viestit, vinkit ja kommentit joinain iskuina ja vittuiluna. Ei ne ole. Ne ovat juuri sitä tukea.

Viesteistäsi välittyy että olet aivan umpisolmussa, ja lääkärin kanssa juttelu on keino päästä sieltä pois. Oli hyvä kun menit jo kerran juttusille, mutta mene uudestaan. Ja tosiaan vaikka kirjoita sille lääkärille ylös näitä samoja asioita mitä tänne kirjoittelet.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tietyllä tavalla nyt kyllä myös itsesääli paistaa tietyistä viesteistä paljon läpi. Tarkoitan esim. tuota naisjuttua josta edellä puhetta. Kirjoitan näin koska sen huomaa helposti ja itselläni on ollut ja on vieläkin samanlaisia ongelmia myöskin.
Samoja havaintoja tein viesteistä ja yritin vähän jotain vastaavaa kirjoittaakin, mutta en osannut ihan täysin muotoilla sitä ja jätin kirjoittamatta etten möläytä mitään sopimatonta. Mutta siis jos nyt asiallisesti yritän muotoilla niin tosiaan ensin tulee ihan järjetön uho ja sen jälkeen itsesääli/katkeroituminen ja ehkä jonkinlainen huomion kerjääminen.

Ja sanon tämän nyt oikeasti ilman mitään tarkoitusta vittuilla, ei tätä ole ollut millään muotoa kivaa seurata.
 
Toivon @vilperi , että olosi paranee pian. Sinun joulu- ja matkajuttuja oli todella kiva lueskella. Sekin oli mahtavaa, kun kaikkien ongelmiesi jälkeen pääsit työelämään ja nautit työstäsi. Harmittavasti jalkavaivat aiheuttivat sinulle vissiin uskomattoman määrän stressiä kivun lisäksi. Työ ei määritä ihmistä, vaan terveys on aina tärkein asia. Sinun olisi nyt parasta lepäillä ja yrittää rauhoittua. Kaikki palstalaiset, jotka ovat lukeneet juttujasi jo vuosien ajan ovat nyt todella huolissaan sinusta, sillä kirjoituksesi ovat nykyisin aivan erilaisia kuin viimeisten vuosien aikana. Se toiveikas ja ylpeä ongelmien ratkaisija käy nyt sellaisilla kierroksilla, että oman terveytesi takia sinun kannattaisi yrittää päästä psykiatrin juttusille ja kertoa rehellisesti näitä samoja asioita, mitä olet tänne kertonut. Oikealla hoidolla varmasti rauhoitut ja saat nukuttua paremmin. Lisäksi se auttaisi lopettamaan asioiden jatkuvan ja täysin liiallisen vatvomisen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jeps. Minulla on aina ollut sana hallussa, äidin hautajaisiinkin kirjoitin muistopuheen jonka pappi suorilta käsin luki muistotilaisuudessa. Se sai kaikki suorastaan kyynelten valtaan. Kirjoittaminen on ollut minulle vahva intohimo ennen ja tykkään nykyäänkin kirjoittaa tosi paljon. Minä olen myös opiskellut melko paljon elämässäni ja kokenut kaikenlaista, tiedän mitä tietyt sivistyssanat tarkoittavat. Harvoin möläyttelen mitään muuta kuin kännissä. Harkitsen tarkkaan mitä kirjoitan ja puhun. Ja en käytä sanoja jos en tiedä niiden merkitystä.

Toivottavasti tulen selviämään vielä tämän elämän vaiheen läpi. Kone on jäänyt junnaamaan liikaa paikoilleen ja olen tehnyt ison virheen kun en ole avannut käyttämiäni sivistyssanoja.

Mutta kai tästä joskus matka minulla vielä jatkuu. Ja aurinko alkaa paistamaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ja muuten joskus se suoraan puhuminen kun tekisi ihan hyvää. Ettei tulisi näitä lukuisia väärintulkintoja. Joista on ollut nyt kai isojakin harmeja muille ihmisille.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ja muuten joskus se suoraan puhuminen kun tekisi ihan hyvää. Ettei tulisi näitä lukuisia väärintulkintoja. Joista on ollut nyt kai isojakin harmeja muille ihmisille.
Korjaa nyt vielä se yksi "väärintulkinta" kun sanoit että olit oikeassa esimiehesi narsismin suhteen ja muut ei vaan ymmärtänyt niin kävikö tämä esimies itse lääkärissä ja kertoi sinulle diagnoosistaan vai oliko tämä kaikki sinun ja lääkärisi välisiä keskusteluja?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Korjaa nyt vielä se yksi "väärintulkinta" kun sanoit että olit oikeassa esimiehesi narsismin suhteen ja muut ei vaan ymmärtänyt niin kävikö tämä esimies itse lääkärissä ja kertoi sinulle diagnoosistaan vai oliko tämä kaikki sinun ja lääkärisi välisiä keskusteluja?

Toivon että ei näitä viestejä enää tänne. Tämä on valitettavasti karannut nyt täysin lapasesta kun ei ole suoraan puhuttu, minua ei ole uskottu oikein muuta kuin vasta nyt, muut eivät ole kai oikein edes tienneet että käyttämiäni sivistyssanoja on olemassa. Enkä minä ole sitä hoksannut ajatella. Eikä kukaan ole minulta koskaan kysynyt suoraan tiedätkö itse mitä nämä tarkoittavat?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äh, vittu tää on turhauttavaa. Mitä tässä voi tehdä? Pitääkö vaan siirtyä kattelemaan vierestä tätä syöksykierrettä? Kun ei mikään viesti tai pointti keneltäkään lääkäristä lähtien mene perille?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Toivon että ei näitä viestejä enää tänne. Tämä on valitettavasti karannut nyt täysin lapasesta kun ei ole suoraan puhuttu, minua ei ole uskottu oikein muuta kuin vasta nyt, muut eivät ole kai oikein edes tienneet että käyttämiäni sivistyssanoja on olemassa. Enkä minä ole sitä hoksannut ajatella. Eikä kukaan ole minulta koskaan kysynyt suoraan tiedätkö itse mitä nämä tarkoittavat?

Tehdään tämä nyt täysin selväksi: uskon 100% että tiedät mistä puhut kun sanot tuntevasi narsismin varoitusmerkit.

Nyt kun se on selvä niin sanoit aiemmin tänään että esimiehelläsi diagnosoitiin se ja sinä olit oikeassa.
Kävikö siis tämä esimies itse lääkärissä vai saitko "vahvistuksesi" keskustelemalla oman lääkärisi kanssa?

Tässä ei ole nyt kyse mistään sivistyssanojen ymmärtämisestä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tehdään tämä nyt täysin selväksi: uskon 100% että tiedät mistä puhut kun sanot tuntevasi narsismin varoitusmerkit.

Nyt kun se on selvä niin sanoit aiemmin tänään että esimiehelläsi diagnosoitiin se ja sinä olit oikeassa.
Kävikö siis tämä esimies itse lääkärissä vai saitko "vahvistuksesi" keskustelemalla oman lääkärisi kanssa?

Tässä ei ole nyt kyse mistään sivistyssanojen ymmärtämisestä.

Nyt toivon todella että tämän asian jauhaminen vain yksinkertaisesti päättyy täällä. Tämä karkasi nyt todella pahasti lapasesta, vakava asia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nyt toivon todella että tämän asian jauhaminen vain yksinkertaisesti päättyy täällä. Tämä karkasi nyt todella pahasti lapasesta, vakava asia.

Ei tässä muukaan auta. Älä tosiaan missään mene enää huutelemaan esimiehesi asioita ulkopuolisille vaikka miten luulet tietäväsi paremmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei tässä muukaan auta. Älä tosiaan missään mene enää huutelemaan esimiehesi asioita ulkopuolisille vaikka miten luulet tietäväsi paremmin.

Eiköhän nyt vain lopeteta tämän asian läpikäyminen täällä. Te Jatkoajan nimimerkit osaatte olla edes fiksuja ja filmaattisia ja osaatte ottaa muutkin huomioon. Luotan teihin minun tärkeät Jatkoajan tyypit.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Äh, vittu tää on turhauttavaa. Mitä tässä voi tehdä? Pitääkö vaan siirtyä kattelemaan vierestä tätä syöksykierrettä? Kun ei mikään viesti tai pointti keneltäkään lääkäristä lähtien mene perille?
Olen seurannut vierestä ao. tekstiä tuottavaa "generaattoria" ja vain, tympääntyneenäkin välillä, ihmetellyt, koska se hirttää kiinni lopullisesti, vai voittaako rationaalisuus ja kyky tunnistaa oma tila, josta todellinen tie valoon alkaa.

Eikaitsiinä - voimia yritykselle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös