Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 942
  • 66 857
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kaunotar kurkussa. Osaako kukaan heittää korjauksen hinta-arviota?
 

Liitteet

  • IMG-20220131-WA0000.jpg
    IMG-20220131-WA0000.jpg
    185,2 KB · kertaa luettu: 123

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kaunotar kurkussa. Osaako kukaan heittää korjauksen hinta-arviota?
Ei kai noin vanhaa enää kannata lähteä korjaamaan, maksaa enemmän kuin koko autolla on arvoa. Liekö runko vääntynyt, onko syyläri kunnossa? Auton arvo lienee kunnossa 500 euron luokkaa?

Jonnekin amiksen autopuolelle, siellä laittavat suunnilleen osien hinnalla kuntoon. Näin ainakin 90-luvun lopulla onnistui. Siis jos tuota enää kannattaa laittaa kuntoon.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei kai noin vanhaa enää kannata lähteä korjaamaan, maksaa enemmän kuin koko autolla on arvoa. Liekö runko vääntynyt, onko syyläri kunnossa? Auton arvo lienee kunnossa 500 euron luokkaa?

Jonnekin amiksen autopuolelle, siellä laittavat suunnilleen osien hinnalla kuntoon. Näin ainakin 90-luvun lopulla onnistui. Siis jos tuota enää kannattaa laittaa kuntoon.
Oli ennen kolaria mint-kunnossa. Olen toinen omistaja, mummoni osti tuon tuliuutena ja autolla ajettu karvan päälle 150tkm. Ennen kolaria hinta oli yllättävän korkea, samanlaisia myytiin noin 3000€ hintaa ja yli. Syyläri ainakin vuotaa, muuta en konehuoneen puolelta osaa sanoa, paitsi, että sillä pystyi ajamaan vielä (piti saada parkkiruutuun). Runko tuskin on vääntynyt, koska tavarat autossa ei edes lennelleet ja vastapuolen autoon ei tullut jälkeäkään.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Oli ennen kolaria mint-kunnossa. Olen toinen omistaja, mummoni osti tuon tuliuutena ja autolla ajettu karvan päälle 150tkm. Ennen kolaria hinta oli yllättävän korkea, samanlaisia myytiin noin 3000€ hintaa ja yli. Syyläri ainakin vuotaa, muuta en konehuoneen puolelta osaa sanoa, paitsi, että sillä pystyi ajamaan vielä (piti saada parkkiruutuun). Runko tuskin on vääntynyt, koska tavarat autossa ei edes lennelleet ja vastapuolen autoon ei tullut jälkeäkään.
Onpa vähän ajettu. Tunnearvokin tuohon vielä päälle. Vaikea paikka.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Edesmenneellä isoenollani oli Nissan Bluebird (T12) jostain 80-luvun lopulta lähtien aina kuolemaansa 2007 asti. Autoa oli pidetty kuin kukkaa kämmenellä, se oli täysin huollettu, moottori toimi moitteettomasti ja renkaatkin olivat hyvässä kunnossa. Muistaakseni sillä oli ajettu ainakin 100 000 kilometriä ja silti se tuntui kuin uudelta.
Hän jätti sen sitten hyvässä uskossa lapsenlapselleen eli serkkutytölleni, joka runsas pari viikkoa ukkinsa päädyttyä maan lepoon meni ja myi auton pilkkahintaan jollekin tyypille.

Komea autohan Bluebird T12 on edelleen, mutta näin kasarilapsena miellyin vielä enemmän 1990-luvun Primeroihin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jonnekin amiksen autopuolelle, siellä laittavat suunnilleen osien hinnalla kuntoon. Näin ainakin 90-luvun lopulla onnistui. Siis jos tuota enää kannattaa laittaa kuntoon.

Niin onnistui. Mutta ei taida onnistua enää, jos ei sitten ole hyvää tuuria / suhteita. Mulle ainakin jo 2000-luvun alussa yksi opettaja sanoi, että yli 10 vuotta vanhoja autoja ei oteta asiakastöiksi siitä syystä, että ovat vanhentunutta tekniikka eivätkä hyödytä opetussuunnitelmaa. Oppilailla on yleensä itselläänkin vanhoja autoja rassattavaksi, joten opetusmerkityksessä pitäisi päästä korjaamaan sellaisia autoja, mitä työelämässäkin tulisi sitten vastaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Niin onnistui. Mutta ei taida onnistua enää, jos ei sitten ole hyvää tuuria / suhteita. Mulle ainakin jo 2000-luvun alussa yksi opettaja sanoi, että yli 10 vuotta vanhoja autoja ei oteta asiakastöiksi siitä syystä, että ovat vanhentunutta tekniikka eivätkä hyödytä opetussuunnitelmaa. Oppilailla on yleensä itselläänkin vanhoja autoja rassattavaksi, joten opetusmerkityksessä pitäisi päästä korjaamaan sellaisia autoja, mitä työelämässäkin tulisi sitten vastaan.
Oma kokemukseni on viime vuosituhannen loppupuolelta kun joku ruttasi vastaavalla tavalla 15-vuotiaan Corollan keulan. Paikallisen ammattikoulun autopuolen pojat sen kasaan kursivat muutamalla tuhatmarkkasella. Kiirettä eivät toki pitäneet projektin kanssa.

Ajat muuttuvat.

Luin että Taukki.
Sama asia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joo, eivät ota noin vanhaa tosiaan amiksen korjattavaksi, olen kysynyt. Laitoin nyt kuitenkin tarjouspyyntöä kehiin, koska jos saan korjauksen samaan hintaan jonkun käytetyn auton, jonka historiasta en tiedä mitään, niin mieluummin korjausta tuon, koska sitä on pidetty muuten kuin kukkaa kämmenellä. Jos korjaus tulee aivan liian kalliiksi, niin sitten en tiedä. Sinänsä en itse autoa edes tarvitse.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oma kokemukseni on viime vuosituhannen loppupuolelta kun joku ruttasi vastaavalla tavalla 15-vuotiaan Corollan keulan. Paikallisen ammattikoulun autopuolen pojat sen kasaan kursivat muutamalla tuhatmarkkasella. Kiirettä eivät toki pitäneet projektin kanssa.

Samma här. Vuosimallin -88 auto kelpasi vielä vuosituhannen ekoina vuosina korjailtavaksi hyvien suhteiden ansiosta, mutta ei enää kauaa.

Edullista oli ja kuntoonkin tuli, mutta jotain ylläreitäkin oli matkassa. Jarruremontin yhteydessä ratti jäi noin 30° väärään asentoon. Vaihtoivat samalla myös kesärenkaat alle, sen verran kovilla momenteilla, että seuraavana syksynä joutui hakemaan kaupasta Stahlwillen hylsyn ja heijaamaan puolentoista metrin jatkovarren kanssa auki. Niin ja joku vittumarko repi itselleen auton perässä olleen keskisormea näyttäneen Mikki Hiiri -koristeen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Liitteet

  • 1202772123.jpg
    1202772123.jpg
    30,3 KB · kertaa luettu: 156

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on tosiaan minulla se lääkäri. Se tulee hyvään saumaan. Tämä loputon asioiden pohdiskelu netissä ja ajatusteni kirjoittaminen ääneen on saattanut minut huonoon valoon ja jopa mielenterveyttäni on epäilty. Elämäni on ollut pitkään aika seisahtaneessa tilassa tämän itseaiheuttamanikin episodin takia.

Mutta kyllähän minä sen verran itseeni luotan ja osaan ajatella itsekin että kyllä sieltä lopulta ainakin vihdoin edes terveen paperit tulee. Ja saan maineeni puhdistettua lopullisesti. Olen ihminen kuitenkin joka harvoin suustaan sammakoita päästelee vaan olen mies jonka sanaan voi yleensä luottaa, on hyvin harkitsevainen ja pohdiskeleva ihminen. Kyllä minä olen sen verran koko ajan luottanut itseeni että kyllä täällä olen koko ajan ihan tolkuissani ollut. Vaikka ihmisten on ollut sitä vaikea välillä uskoa.

En tiedä onko näkemykseni oikeita mutta nyt on varmaan ajauduttu tilanteeseen jossa se koko miehen mielenterveys on lopulta todistettava. Nyt ei ole enää minun kannaltani edes olennaisinta että olen oikeassa vaan että voin vihdoin jatkaa elämääni eteenpäin ja tämä vaihe elämässäni tulee päätökseen lopullisesti. Minulla tosiaan on vielä ne joulukoristeetkin yhä asunnossani, sen verran pahasti olen juuttunut näihin asioihin kiinni.

Ei näitä varmaan koskaan olisi kannattanut veivata julkisesti ainakaan tässä määrin mutta tänään vihdoin varmaan tapaus tulee minun osaltani loppuunkäsitellyksi. Ja saan varmaan sitten kuitenkin todisteet siitä että lääkärinkin mukaan siellä ihan ajattelevainen ja fiksu mies on. Joka on ihan tolkuissaan.

Nyt on saatava elämä vihdoin jatkumaan tästä pysähtyneestä tilasta. Kannan tosiaan vastuun siitä että olen jauhanut tätä loputonta tajunnanvirtaani netissä mutta tänään tämä vaihe tulee vihdoin varmaan minun osaltani päätökseen vaikka sitä on ollut ihmisten niin helvetin vaikea uskoa.

Mutta tähän on nyt varmaan ajauduttu että oikein lääkärin kautta täytyy lopulta koko tolkuissaan olo todistaa että saa maineensa puhdistettua ja saa käännettyä elämässään vihdoin uuden sivun. Matkan on alettava jo jatkumaan. Tämä on ollut törkeän pitkä matka mitä olen näissä mietinnöissäni ja niistä aiheutuneissa ihmisten mielikuvissa kiinni ollut, eilen alkoi tulemaan fiilis jopa että olenko ollut jopa transsissa näiden takia kun olen niin pitkään ja hartaasti pitänyt vain omista ajatuksistani kiinni ja hakannut vain sitkeästi kerta toisen jälkeen päätäni muureihin.

Elämän on saatava vihdoin jatkumaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä minä niin helvetin sitkeästi sen oman pääni vaan pidin tässä matkan varrella ja elämäni yhden paskimman elämän vaiheen aikana. Olen luotettava, tarkkaan pohtiva ja sanani mittainen mies joka kyllä itse tietää mitä on elämässään kokenut ja mitä aikoinaan itse opiskellut. Siksi en nujertunut koskaan vaikka tuli solvauksia jopa raivohulluksi ja räyhääjäksi. Mutta kun luotan itseeni ja omiin tietoihin jonkin verran ja olen sananimittainen mies. Jos kerron jotain aiemmin elämässäni kokeneeni vaikka niin olen minä sen silloin oikeasti kokenut. Tässä se on se syy miksi minä uskalsin vain sitkeästi pitää omasta päästäni kiinni. Vaikka paskaa tuli niskaan.

Nyt tämä elämän vaihe tulee toivottavasti lopullisesti päätökseen kun todella käyn lääkärillä juttelemassa ja hän arvioi tervehenkisyyteni ja päästääkö hän minut vähitellen jatkamaan sitä omaa tavallista elämää.

Pidin niin pitkään oman pääni ja sitkeästi olin omissa ajatuksissani ja kun en saanut millään sanaani läpi niin se sai minut jopa täysin turhautuneena raivoamaan asunnossani pari kertaa.

Mutta nyt tänään tämä elämän vaihe toivottavasti tulee päätökseen ja alkaa kokonaan uusi elämä taas. Sitä on kaivattu jo vähitellen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Naapurin rouva, joka oli pitkän aikaa hyvinkin hiljainen naapuri, on viimeiset kolme päivää raivonnut non stopina jollekin. Oletin hänen olevan koiriensa sekä hiljaisuutensa vuoksi olevan eläkeläisrouva, mutta ilmeisesti hän onkin noin 30 - 40 -vuotias naishenkilö, jonka pinna on täydellisesti palanut.

Taidan olla koko talon hiljaisin asukas, koska kuuntelen vain radiota hiljaisella volyymilla eikä luonani käy ketään remuamassa. Kun käytän tietokonetta, käytän kuulokkeita, jottei naapurit häiriinny.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös