Pokerikeskustelu

  • 897 876
  • 6 377

Cam Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Boston Bruins
OneBigRed kirjoitti:
Tällä hetkellä on kyllä ensimmäinen 30$ jo aika lähellä loppuaan, sittarit kun ovat olleet melko julmia pari päivää. Sinänsä olen kyllä luottavainen, että heikoimmat oddsit joilla all in on jouduttu pre flop oli n.42-58 (AK vs.QQ). Eilen jäin niukasti rahoilta kun maksoin all-inin kun meitä oli kolme jäljellä (kuuden pelaajan pöytä), 99:ni sai vastaan 77, josta tuli luonnollisesti set heti flopissa.
Parin päivän otos sittareista ei kyllä vielä kerro yhtään mitään. Esimerkiksi 100kpl sittareita on vielä aivan liian pieni otos tilastollisesti tekemään luotettavia johtopäätöksiä pelisi voitollisuudesta.

OneBigRed kirjoitti:
Tietysti kyllä pistää pohtimaan että tuleeko noihin lähdettyä liian hanakasti mukaan. Tuollaiset sittarit kyllä vaativat jo mielestäni koviakin liikkeitä, jos meinaa elossa pysyä BB:n ollessa 150-200.

Turnauksissa ja varsinkin sittareissa pitääkin olla aggressiivinen juuri siinä vaihessa, kun rahasijat ovat lähellä ja blindit ovat nousseet suuriksi stackkiisi nähden. Ja niinpäin, että itse olet aloitteen tekijä. Tietysti kannattaa valita paikat huolella, isoimmat ja pienimmät stackit katsovat korotuksesi todennäköisemmin. Parhaat "uhrit" ovat keskikokoiset stackit ja liian tiukat pelaajat.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cam Neely kirjoitti:
Tietysti kannattaa valita paikat huolella, isoimmat ja pienimmät stackit katsovat korotuksesi todennäköisemmin. Parhaat "uhrit" ovat keskikokoiset stackit ja liian tiukat pelaajat.

Tavaksi on tullut, että jätän pelaamatta muut paitsi "varmat" kädet jos jollekin käy iso tappio, ja vain muutama BB jäljelle. Nämä kun yleensä lyövät hilut keskelle parin käden sisään. Siinä ei mielestäni ole kuin hävittävää, varsinkin jos rahasijat ovat jo lähellä.

Eilistä 99-77 tappiota edelsi tosin erittäin tyydyttävä vaihe, kun joku pelasi mielestään aggressiivisesti, eli vaihtoehtojen fold-all in väliä jatkuvasti. Kaveri oli tosin välillä jo saanut kivan stackin, mutta itselle osui AK ja lähdin mukaan, kaverilla jotain QJ tjsp, ja potti mulle, kummallekaan ei osunut pöydästä mitään. Seuraavassa kädessä kaveri oli jo pöydän shortstack, ja pisti taas all in. Mulla oli A6s, ja maksoin sillä. Typerä liike muuten, mutta olin melko varma että siellä ei ole mitään. Löytyi K2, ja flopista ässä, kaveri pihalle.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pinturicchio kirjoitti:
Tuo turnauspelaaminen taitaa olla oma taiteenlajinsa. Kynnys laittaa All-In pienenee, kun rahasumma jonka voit hävitä, on kiinteä. Toki vituttaahan se samalla tavalla joutua pihalle ja hävitä rahansa, varsinkin jos peli on aikaisessa vaiheessa. Mutta itse tulee ehkä helpommin se All-In turnauksessa lykättyä, kuin normaalissa pöydässä...

Väärin, mielestäni täysin väärin. Alkupelissä ALL-in tilanteita tulee välttää varsinkin pre-flop sellaisia. Poslukien tilanteet, jossa sen on tehnyt joku epätoivoinen köyhä (pauttiarallaa alle kolmasosa stakistasi) ja olet tilanteessa, jossa kukaan rikas ei enää tule mukaan pottiin. Menestyksekäs MT-turnauspeli ei kestä montaa tilannetta, jossa riskeeraat koko rahasi tai leijonanosan niistä. Ihan kuriositettina: Eilen turnauksessa näkemistäni kuudesta AA all-in -tilanteesta vain yksi päätyi AA:n voittoon. Yksi näistä oma putomaseni (13. sija ,enteelistä eikö) vastassa oli JJ, joka re-re-re-rasessa latasi napit keskelle (Hullu). En ollut kovin riemuissani tilateesta, mutta roska-floppi sai pokerinaamani hieman hymyilemään, roska-turni levensi hymyä ja riverin J sai minut spekuloimaan miten hyvin olisinkaan pärjännyt finaalipöydässä todennäköisesti vähintään noin 70% chipleaderinä

Itse pelasin alkuun löysemmin ja usen kasvatinkin stakkini kivoihin mittoihin varsinkin re-buy turnauksissa, mutta sitten yleensä löysyyden serauksena havaitsin olevani pre-flop all in tilanteessa, joka tulee mahdollisesti syömään yli 70% rahoistani kädessäni joku roskakäsi mallia AK, JJ, KQs tms. Usein sitä rikkaana tuhdittautui suuren stakkinsa turvaan ja otti liikaa riskejä. Chipleaderin asenne: "kun mulla on kerran jo nyt näin paljon rahaa sen täytyy merkitä sitä, että mä olen näihin tampiohin verrattuna ylivertainen pelaaja" on pelkästään katastrofi, joka odottaa tapahtumista. Onnea aina tarvitaan, mutta sen kiusalliset ominaisuudet on pyrittävä minimoimaan. Viime WPT-lähetyksessä oli viisas kommnetti: "All in -peli toimi aina paitsi kerran".
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Menee käsittömän hyvin Parbetin 1500$ freerollissa. Olen saanut kerättyä pelimerkkejä n. 60000, kun kakkosella on 25000 pelimerkkiä. On käynyt hyvä tuuri! Loppuun asti ja rauhallisesti.

Edit. Sijoitus oli lopulta 17. Sain muutamat dollarit.
 
Viimeksi muokattu:

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Liian hyvä tuuri

Pelasin äsken PAF:lla viiden dollarin turnauksen, osallistujia oli 380. Muutaman kerran kävi törkeä munkki riverissä all-inissä, mutta lopulta mä voitin koko paskan. Luulisi, että fiilikset huitelisivat samalla tasolla kuin pelitili tuon jälkeen, mutta tosiasiassa mieli on jokseenkin myrtynyt ja sekavanlainen, sillä pelin henki jätti ratkaisupöydän siinä vaiheessa kun pelini oli vielä kesken.

Näin tapahtuu. Kun meitä on enää kolme pelaajaa kisuamassa, ilmoittaa yksi, että nyt tuli lähtö töihin. Kaveri vetää all-iniä, mutta eihän siitä voi ottaa kiinni huonoilla korteilla. Lopulta käy niin, että kolmas mukana ollut kokeilee, sille käy huonosti. Sitten meitä on kaksi, mä nappaan kerran kiinni, menen johtoon, stackit ovat jotakuinkin suhteessa 2/1 mulle.

Tämän jälkeen töihin menossa ollut kaveri sanoo jättävänsä pöydän lopullisesti, ei voi sille mitään. Mä jään ja korjaan ilmaisen voiton. Pöydässä ei ole mahdollisuutta tehdä diiliä, mitään ei voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Typical day at my poker table.

Ei nyt ihan bad beat mutta kerrotaan kuitenkin.

NordicBetin $12,000:n turnaus, 249 osallistujaa, 20:lle parhaalle maksetaan. (10-20 sai $120).

Stack alko olee melko pieni, eikä kunnon kortteja näkynyt pitkään aikaan. BB:ssa sitten ATo, kaksi maksaa blindit ja pöytään QTT. Yksi menee all-in 9,000:n stackilla, itse tietysti maksan 14,000:n stackilla (kärjellä yli 100,000 ja keskiarvokin yli 30,000). Minun perässäni maksaa ja näyttää.. QQ.

Sija 22.

Näillä hetkillä Albionin Adagio on sopivaa kuunneltavaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tänään taas oltua mukana Paffin pokeriturnauksessa.

Reilun 600 pelaajan joukossa, pääsin nyt jo sijalle 31. Palkintorahojakin tuli reilu 60 taalaa. Turnaus maksoi 5 taalaa + muutaman rebuyn, mutta jäin kuitenkin yli 40 taalaa voitolle.
Huomattavasti rahaa tärkeämpää oli taas kokemus turnaus pelaamisesta. Ja sijoituksesta päätellen, se on kehittynyt.
Olisin varmaan päässyt muutaman sijan korkeammalle, jos olisin pelannut kärsivällisemmin, mutta vasta sijasta 20 ois tullut lisää palkintorahaa (ja piti lähteä saunaan), niin ajattelin testata all in taktiikkaa, kun mukana pelissä oli vain toinen pelaaja minua vastaan. Tällä kertaa ei tuuri suosinut, ja tuli lähtö pelistä.
Hemmetin positiivinen olo kuitenkin on nyt.

Nyt pitää vain rauhoittaa tilanne, ja jatkaa pelaamista vasta ensi viikolla. En halua kuitenkaan, että olen jossain vaiheessa AA kerhossa kertomassa: "minä olen repe_joke, ja minä olen pokeri holisti."
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Tosta allin-taktiikastahan ei loppujen lopuksi ole mitään hyötyä, jos on johonkin kiire. Yhden pelaajan pudottaminen tuossa vaiheessa ei merkittävästi lyhennä sitä turnauksen kestoa. =) Tietenkin, jos hakee lisämotivaatiota laiminlyödä sovittua menoa/kiireen aiheuttajaa, niin allinillä potin viemällä sitä saattaa saada. Mutta nopeammin se ei kyllä saunaan eikä muuallekaan vie ainakaan rahojen kanssa. :D
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
JWill kirjoitti:
Tosta allin-taktiikastahan ei loppujen lopuksi ole mitään hyötyä, jos on johonkin kiire. Yhden pelaajan pudottaminen tuossa vaiheessa ei merkittävästi lyhennä sitä turnauksen kestoa. =) Tietenkin, jos hakee lisämotivaatiota laiminlyödä sovittua menoa/kiireen aiheuttajaa, niin allinillä potin viemällä sitä saattaa saada. Mutta nopeammin se ei kyllä saunaan eikä muuallekaan vie ainakaan rahojen kanssa. :D

Toi on totta. Lähinnä minulla olikin tarkoitus vain lopettaa turnauksen pelaaminen. Sauna oli ollut tuossa vaiheessa lämpimänä yli 2 tuntia, ja avovaimon käytös alkoi aika vihailevaa.

Ei minulla mikään hyvä tilanne kuitenkaan ollut. Mulla oli joku 20k pelimerkkejä, ja blindi makso 8000 donaa, joten aika nopeesti se lähtö olisi tullut.
Toki jos olisin pari kertaa all innissä onnistunut ja kasvattanut pelimerkkini lähemmäns 100k, niin sitten olisin jatkanut kunnolla pelaamista.

Itselleni on nyt kuitenkin pääasia, että ekaa kertaa sain noin isosta turnaukseta palkintorahoja. Sen verran aloittelijoita tässä vielä ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Nyt on pakko kysyä hieman tyhmä kysymys. Olen pelannut PAF:ssa Texas Hold´emia pöydässä, johon voi tulla/lähteä milloin vaan. Nyt voisi kiinnostaa turnaukseenkin osallistuminen. Turnauksissahan on jokin osallistumismaksu, sen tiedän kyllä. Mutta otetaan nyt esimerkiksi repe-joken 5 taalan turnaus. Ilmottaudun turnaukseen ja maksan osallistumismaksun 5$, kuten muutkin osallistujat. Saako kaikki osallistujat jonkin tietyn määrän pelimerkkejä, joilla sitten pelataan niin pitkälle kuin rahkeet riittävät?

Mitenkä yleensä sitten nämä Blackjack-turnaukset? Onko niissäkin joku osallistumismaksu ja tietty määrä pelimerkkejä?
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Jukan takahiukset kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä hieman tyhmä kysymys. Olen pelannut PAF:ssa Texas Hold´emia pöydässä, johon voi tulla/lähteä milloin vaan. Nyt voisi kiinnostaa turnaukseenkin osallistuminen. Turnauksissahan on jokin osallistumismaksu, sen tiedän kyllä. Mutta otetaan nyt esimerkiksi repe-joken 5 taalan turnaus. Ilmottaudun turnaukseen ja maksan osallistumismaksun 5$, kuten muutkin osallistujat. Saako kaikki osallistujat jonkin tietyn määrän pelimerkkejä, joilla sitten pelataan niin pitkälle kuin rahkeet riittävät?

Mitenkä yleensä sitten nämä Blackjack-turnaukset? Onko niissäkin joku osallistumismaksu ja tietty määrä pelimerkkejä?
Paffilla turnauksen alussa kaikki saa 1500 merkkiä ja jos turnaus on freezeout turnaus niin niillä pelataan loppuun saakka. Joissain turnauksissa on rebuy mahdollisuus, jolla voi sitten hankkia kesken turneen lisää merkkejä jos häviää vanhat.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
koukou kirjoitti:
Paffilla turnauksen alussa kaikki saa 1500 merkkiä ja jos turnaus on freezeout turnaus niin niillä pelataan loppuun saakka. Joissain turnauksissa on rebuy mahdollisuus, jolla voi sitten hankkia kesken turneen lisää merkkejä jos häviää vanhat.

Eikä tarvitse edes hävitä vanhoja chipseja, aina kun sulla on alle 1500 merkkiä, saat ostaa uudelleen. Lisäksi ekalla tauolla on re-buy ja add-on mahdollisuus. Eli jos alle 1500 merkkiä, saat ostaa kaksi kertaa, jos enemmän niin yhden kerran. Tauon jälkeen pelataan sitten niin kauan että kaikki merkit on yhdellä pelaajalla.

Freezout -turnauksissa ei ole uudelleen osto oikeutta ollenkaan, niinkuin koukou ehtikin mainita jo.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
repe_joke kirjoitti:
Toi on totta. Lähinnä minulla olikin tarkoitus vain lopettaa turnauksen pelaaminen. Sauna oli ollut tuossa vaiheessa lämpimänä yli 2 tuntia, ja avovaimon käytös alkoi aika vihailevaa.

Ei minulla mikään hyvä tilanne kuitenkaan ollut. Mulla oli joku 20k pelimerkkejä, ja blindi makso 8000 donaa, joten aika nopeesti se lähtö olisi tullut.
Ensinnäkin saunaan menon aika on yleensäkin vasta sitten kun avovaimo on ollut lämpinä pari tuntia :)

toisekseen kysyisin että paljonko sillä viidellä dollarilla saa pelimerkkejä?? arvaan että tässä panoksena ei kuitenkaan rahassa mitattuna ollut 8000$:a puhumattakaan '000'000$:sta kuten tuosta typosta hätäisesti voisi luulla.
 

Hanssoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK
dana77 kirjoitti:
toisekseen kysyisin että paljonko sillä viidellä dollarilla saa pelimerkkejä?? arvaan että tässä panoksena ei kuitenkaan rahassa mitattuna ollut 8000$:a puhumattakaan '000'000$:sta kuten tuosta typosta hätäisesti voisi luulla.

Turnauksissa olevilla pelimerkkimäärillä ei ole mitään tekemistä "oikean rahan" kanssa. Kun ostat paikkasi turnauksessa saat sillä x-määrän pelimerkkejä ja kun merkkisi ovat totaalisesti loppu (ei rebuy mahdollisuutta), olet tippunut turnauksesta.

Turnausten palkintosummat jaetaan sijoitusten mukaan ja ne on yleensä ilmoitettu jo ennen turnauksen alkua.

Kommentti "20k chippejä ja 8000$" blindit tarkoittaa sitä, ettei pelaaja olisi voinut maksaa blindin (=alkupanoksen yhteen käteen) kuin enää 2-3kertaa. Eli hän on erittäin huonossa tilanteessa turnauksen jatkamisen suhteen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
dana77 kirjoitti:
Ensinnäkin saunaan menon aika on yleensäkin vasta sitten kun avovaimo on ollut lämpinä pari tuntia :)

toisekseen kysyisin että paljonko sillä viidellä dollarilla saa pelimerkkejä?? arvaan että tässä panoksena ei kuitenkaan rahassa mitattuna ollut 8000$:a puhumattakaan '000'000$:sta kuten tuosta typosta hätäisesti voisi luulla.

Kokemuksesta voin sanoa, että avovaimon lämpimänä käyminen parikyt minsaa on ihan riittävää.

Tuossa turnauksessa 5 dollarilla sai 1500 pelimerkkiä. Ja tunnin ajan oli rajoittamaton uudelleen osto mahdollisuus samalla 5 dollarilla.
Pelaajia turnauksessa oli 649, sen kun kertoo 1500 saadaan 973500 pelimerkkiä. Ja uskallan väittää, että uudelleen ostoja tuli vähintään se 400 tuon lisäksi, joka on 600000.
Elikkä yhteensä 1 573 500 pelimerkkiä. Ja kun minä oli sijalla 31 turnauksessa, niin niitä pelimerkkejäkin alkoi olemaan aika paljon liikkeellä. Omassa pöydässä parhaalla pelurilla oli yli 200k siinä vaiheessa, kun minä tipuin.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Pakko avautua:
Turnin jälkeen pöydässä Ac Ad ja 2s 2h. Minulla kädessä Ah ja Jh. Kaksi pelaajaa mukana, molemmat pistävät all-in. Katsoin, toisella 8c ja 8h, toisella As ja 6h. Ja vittu arvatkaas tuliko kutonen pöytään... Hieman söi miestä. Omasta mielestä tein oikein, koska Pot oddsit olivat hyvät siinä vaiheessa(en kerro summia...) ja olin varma että kickeri(jätkä) riittäisi, ja niinhän se olisi riittänyt ilman sitä &%"#¤½^:n kutosta riverillä. Meneehän tuo melkein bad beat osastoon jo... Vittu että se fortuna näyttelee sitä persettänsä turhan usein! Vitutusketjuun tämä varmaan kuuluisi...
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
peno kirjoitti:
Pakko avautua:
Turnin jälkeen pöydässä Ac Ad ja 2s 2h. Minulla kädessä Ah ja Jh. Kaksi pelaajaa mukana, molemmat pistävät all-in. Katsoin, toisella 8c ja 8h, toisella As ja 6h. Ja vittu arvatkaas tuliko kutonen pöytään... Hieman söi miestä. Omasta mielestä tein oikein, koska Pot oddsit olivat hyvät siinä vaiheessa(en kerro summia...) ja olin varma että kickeri(jätkä) riittäisi, ja niinhän se olisi riittänyt ilman sitä &%"#¤½^:n kutosta riverillä. Meneehän tuo melkein bad beat osastoon jo... Vittu että se fortuna näyttelee sitä persettänsä turhan usein! Vitutusketjuun tämä varmaan kuuluisi...

Pientä fiilausta:
molemmilla oli turnissa täyskäsi, joten kickeriä ei enää lasketa. Molemmilla oli siinä vaiheessa 50%:n mahdollisuudet voittoon, erittäin suurella todennäköisyydellä potti olisi mennyt jakoon. Eli varsinaista bad beattia ei käynyt, toisella kävi parempi tuuri. That's Poker.
Aiempaa peliäkin tietysti voidaan katsoa, PreFlopissa olit jäljessä kasiparille, Flopin jälkeen johdossa reilusti.

Mutta ei muuta kuin uutta matoa koukkuun, on se pokeri vaan hieno laji. Välillä käy paska flaksi ja välillä parempi, ikävä kyllä ne huonot muistot vain jää helpommin mieleen.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Pleksi(t) kirjoitti:
Pientä fiilausta:
molemmilla oli turnissa täyskäsi, joten kickeriä ei enää lasketa. Molemmilla oli siinä vaiheessa 50%:n mahdollisuudet voittoon, erittäin suurella todennäköisyydellä potti olisi mennyt jakoon. Eli varsinaista bad beattia ei käynyt, toisella kävi parempi tuuri. That's Poker.
Aiempaa peliäkin tietysti voidaan katsoa, PreFlopissa olit jäljessä kasiparille, Flopin jälkeen johdossa reilusti.

Mutta ei muuta kuin uutta matoa koukkuun, on se pokeri vaan hieno laji. Välillä käy paska flaksi ja välillä parempi, ikävä kyllä ne huonot muistot vain jää helpommin mieleen.

Joo niinhän perhana olikin, en vaan kiihkeässä mielentilassa tajunnut sitä, vitutti häviö niin paljon. Olishan se potti jakoon mennyt ja kyllähän se olis kelvannut, häviöön kun en tolla kädellä enää uskonut. Paska säkä, mut hei elämä on, sanois joku viisaampi.

On muuten paha yhdistelmä alkoholi ja pokeri, ei ikinä sais harrastaa samaan aikaan. Tosin pienissä olen joskus pelaillut, mutta kyllä se omana käden arvo nousee kummasti parin oluen jälkeen, ja kaikki tietysti bluffaa...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään pelasin/pelaan ensimmäistä kertaa oikealla rahalla. Siirsin 30 dollaria pokerroom.com:in pelitililleni. Hävisin 29 dollaria aika nopeasti ja tililleni jäi dollari. Sen jälkeen voitin yhdellä dollarilla 29 dollariani takaisin. Paras käteni oli 4 ässää. Pocket cardit olivat 2 ässää ja Turn sekä River ässiä.

Tuossa 10.00 alkaa Turbo 5+0,5 -turnaus, johon osallistun. Tällä hetkellä 25 kilpailijaa ja Total prize pool 125 dollaria. 10 parasta saa rahaa.

edit. Etukäteistavoite: Ensimmäinen turnaukseni, joten olen tyytyväinen, jos 50% kilpailijoista jää taakseni.

Tähän sitten tulos:109/340
Tavoite täyttyi.

Ratkaisu:Oli jäljellä chipsejä 930. Automaattisesti oli maksettava 600. Pocket cards oli Js ja 10d. Kaksi vastustajaa. Laitoin All-In. Floppiin tuli yksi jätkä lisää, mutta vastustajalla oli Pocket cardeissa QQ ja voitti lopulta, kun ei tullut enempää jätkiä tai kymppejä.

Sinäänsä ihan kiva kokemus. Loppujen lopuksi 40 parasta sai rahaa eli ei hirveän kaukana ollut.
 
Viimeksi muokattu:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Hauptmann kirjoitti:
Tuossa 10.00 alkaa Turbo 5+0,5 -turnaus, johon osallistun. Tällä hetkellä 25 kilpailijaa ja Total prize pool 125 dollaria. Kolme parasta saa rahaa.
Kannattaa välttää noita turbo pelejä, mikäli et halua, että tuuri näyttelee liian suurta osaa.. Blindit kasvavat nopeasti joten riskillä täytyy vetää, ellei hyvä munkki käy, ettei blindit syö.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hauptmann kirjoitti:
Ratkaisu:Oli jäljellä chipsejä 930. Automaattisesti oli maksettava 600.

Teit hyvin perustavaa laatua olevan aloittelijan virheen, jota näkee paljon. Et missään tapauksessa saa joutua tilanteeseen, että blindit syövät stäkkisi, vaan pitää puskea jo paljon aikaisemmin. Silloin kun stäk / (sb + bb + ante) menee alle viiden, niin sitten pitää valmistautua puskemaan monellakin kädellä. Ei ehkä ihan millä tahansa, mutta huomattavasti heikommilla kuin paremmassa tilanteessa.

Eihän se nyt tietenkään noin yksinkertaista ja suoraviivaista ole, mutta kuitenkin. Ja se pitää ottaa huomioon, että pitää päästä puskemaan ensimmäisenä.

EDIT: Tietenkin olet saattanut joutua tuohon tilanteeseen tahtomattasi, häviämällä edellisessä kädessä all-inet hieman pienemmälle stäkille ja sinulle on jäänyt vain muruset. Ottaen kokemuksesi huomioon, en kuitenkaan tuohon usko.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Olen kuullut, että joidenkin firmojen pokeripöydissä on nähty epäilyttäviä pelaajia, jotka tuntuvat tietävän tulevat kortit etukäteen. Tänään törmäsin itse vähintäänkin kummastuttavaan tapaukseen.

Olen tähän asti pelannut lähinnä sit&go-turnauksia. Aikani hitusen voitollisena tahkottuani päätin, että katsastanpa vähän no-limit-maailman meininkiä. Olinkin aluksi ihan tyytyväinen pöytään istumisesta, vastustajat vaikuttivat ahneilta hulluilta, jotka voisi hyvän käden tullen kyniä.

Eräs riskipeluri heitti pre-flopissa all-innit, parisenkymmentä euroa. Itselläni oli kädessä A 10 off-suit, mutta vastapelurin historiaa ajatellen otin riskin.

Tällä hullulla korottajalla oli kädessään 5 9 off-suit! Jes. Ja flopista tulee 5 9 9! Pitäisikö uskoa, että vastassa oli vain älytön tuurihaukka, joka päätti hetken mielijohteesta heittää blind all-in?

(Tarkoitus ei ole sitten puida callini järkevyyttä. Tiesin tapahtumahetkellä riskit vallan hyvin, mutta lopputulokseen johtaneita tapahtumia en niele purematta.)

Firma oli PAF.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miguel kirjoitti:
Firma oli PAF.

Itse en enää pelaa tuossa Pokerroomin verkossa tuollaisten lukuisten sattumien takia.

Pokerroomin verkko: mm. PAF, Betsson, Pokerroom.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
Tuskinpa sentään tietää tulossa olevia kortteja kukaan pelaajista. Syitä on monia, mutta tähän vaikkapa pari ekaksi mieleen tulevaa:

-Kasino saa saman rahan kuitenkin rakena ilman kikkailuja

-Ohjelmistot ovat usein luotettavuuden ja satunnaisuuden kannalta erittäin tiuaksti tarkastettuja

Kyllä noita sattuu, ja kyllä sitä noissa sit&go turnauksissa itsekin pelaa joskus yliagressiivisesti korteilla kuin korteilla, täysin tilanteesta riippuvainen juttu. Näitä nyt sattuu, mutta kyllä tuo "järjestetty" peli on melkosen väärä käsitys pokerin ollessa kyseessä. Itse olen pelannut Paffilla jonkin verran ja kyllä siellä kannattaakin viihtyä, ei järjestetyn ohjelman, vaan heikohkojen pelaajien takia :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös