Pokerikeskustelu

  • 899 112
  • 6 377

Miguel

Jäsen
Tarkennan vielä tuota tapausta sen verran, että pieni korotus oli tehty ja minä siihen vastasin jo ennen tämän tuurihaukan vuoroa. Se on aika pelimies, joka lähtee 59-offarilla ostamaan pottia tietäen, että vastustajilla on jotain kohtalaisen hyvää kädessä.

Ilman kunnon vertailukohtia on vaikea sanoa, millainen pelaajien yleistaso PAFilla on muihin firmoihin verrattuna. Tuskin kovin hyvä, sillä lyhyellä oppimäärällä on jo päässyt voiton puolelle.

Enkä minäkään haluaisi uskoa noin merkittävän firman korruptoituneisuuteen. Boikottiin menee kuitenkin ainakin toistaiseksi, niin epäilyttävä sattuma tuo oli.

Mikä olisi kattava ja luotettava pokeritalo, johon olisi parhaillaan hyvä rekisteröitymistarjous? Mainontaan suhtaudun aika skeptisesti, kun esimerkiksi Parbetiltä ei ole kuulunut luvattuja bonuksia. Mitä suosittelette?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Miguel kirjoitti:
Tarkennan vielä tuota tapausta sen verran, että pieni korotus oli tehty ja minä siihen vastasin jo ennen tämän tuurihaukan vuoroa. Se on aika pelimies, joka lähtee 59-offarilla ostamaan pottia tietäen, että vastustajilla on jotain kohtalaisen hyvää kädessä.
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Korotukset lienivät niin pieniä, että löysä pelaaja tiesi, ettei kellään ole isoa suited connectoria tai isoa paria. Yritti vain ryöstää potin. Aika vähästä nousee huijausepäily.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Miguel kirjoitti:
Tarkennan vielä tuota tapausta sen verran, että pieni korotus oli tehty ja minä siihen vastasin jo ennen tämän tuurihaukan vuoroa. Se on aika pelimies, joka lähtee 59-offarilla ostamaan pottia tietäen, että vastustajilla on jotain kohtalaisen hyvää kädessä.

Ehkäpä kyseessä oli bluffin yritys? Kuten sanoit siinä oli tehty jo pieni korotus, ja täten all innillä voi muiden luovuttaessa kerätä itselleen voitot helposti.
Tällä kertaa sinä otit riskin ja katsoit tulevat kortit, vaikka todennäköisyytesi voittaa ei varmaankin ollut 10% parempaa luokkaa, ennen kun näit vastustajasi kortit.

Mitä tulee tuohon paffin pokeripöytään, niin itse olen huomioinut pelin jakavan samoja kortteja välillä useissa peleissä peräkkäin.
Itselläni on tullut esim pari kertaa kahdesti peräkkäin täysin samat kortit käteen. Ja kolmannella kerralla vielä toinen näistä korteista. 10 hengen pöydässä todennäköisyys moiselle on kuitenkin aika pieni.

Mitä tulee omaan pelaamiseen, niin itse olen siirtynyt noihin sit and go turnauksiin. Niissä mielipaha hävitystä all innistä ei ole niin paha, kuin näissä liveraha pöydissä, ja aika usein pääsee myös palkintorahoille.
Eilen pelasi kaksi turnausta, joissa toisen hävisin uhkarohkean all innin takia, ja toisessa tulin toiseksi keräten 30 taalaa voittorahoja. Päivän saldo siis 20 taalaa voittoa + paffin ilmaiset pelirahat.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Mitä tulee tuohon paffin pokeripöytään, niin itse olen huomioinut pelin jakavan samoja kortteja välillä useissa peleissä peräkkäin.
Itselläni on tullut esim pari kertaa kahdesti peräkkäin täysin samat kortit käteen. Ja kolmannella kerralla vielä toinen näistä korteista. 10 hengen pöydässä todennäköisyys moiselle on kuitenkin aika pieni.

Nyt kalahtaa yli hilseen. Miten pelaajien lukumäärä vaikuttaa siihen, mikä käsi pelaajalle jaetaan?

Jos pelaat päivittäin, ei ole kovinkaan epätodennäköistä, että saat silloin tällöin saman käden kahdesti peräkkäin. Paljon oudompaa olisi, ellei näin koskaan kävisi.
 

Miguel

Jäsen
Murmeli kirjoitti:
Aika vähästä nousee huijausepäily.

Kieltämättä. Pisti vaan miettimään, onko muilla pelaajilla ollut kyseisellä firmalla samanlaisia tapauksia. Tiedä sitten kuinka paljon perää jutuissa on, mutta jotkut ovat pelipöydässä puhuneet tällaisista huijareista. Vaikkei tappio minua konkurssin partaalle ajanut, tuolla epäuskoisen vitutuksen hetkellä olisin uskonut vaikka mihin salaliittoteorioihin...

Menen ulos rauhoittumaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Solomon kirjoitti:
Nyt kalahtaa yli hilseen. Miten pelaajien lukumäärä vaikuttaa siihen, mikä käsi pelaajalle jaetaan?

Jos pelaat päivittäin, ei ole kovinkaan epätodennäköistä, että saat silloin tällöin saman käden kahdesti peräkkäin. Paljon oudompaa olisi, ellei näin koskaan kävisi.

Kyllä se minun mielestäni siinä tapauksessa vaikuttaa, jos tulee täysin samat kortit.
9 muuta pelaajaa kuitenkin "taistelee" niistä samoista korteista. Pakassa on kuitenkin se 52 korttia, joten kahdella peräkkäisellä jaolla täysin samat kortit käteen on mielestäni aika erikoinen sattuma, etenkin kun sitä sattuu monta kertaa yhden turnauksen aikana.
Tosin sehän voisi kertoa livepelissä vain huonosta sekoittamisesta.

Joku matematikka nero voisi kertoa, onko se nyt epätodennäköisempää saada samat kortit, jos pelaajia on pöydässä 10, kuin jos niitä olisi vain vaikkapa 4.
 

Tuamas

Jäsen
Miguel kirjoitti:
Kieltämättä. Pisti vaan miettimään, onko muilla pelaajilla ollut kyseisellä firmalla samanlaisia tapauksia.

- Itsellä ei ole vastaavia tapauksia, mutta on kyllä kiireessä tai bluffia yrittäessä tullut vedettyä samanmoisia vetoja.
Joskus on yksinkertaisesti kiire lopettaa, niin vetää vain seuraavassa mahdollisessa jaossa kaikki peliin, olivat kortit mitä hyvänsä. Tiedän etten ole ainoa tällaiseen idiotismiin syyllistyvä, koska todella usein noita tulee vastaan.

Ja sitten on tullut monesti lähdettyä hakemaan bluffilla rahoja pois, kun on tullut todettua pöydän muut pelaajat niin varovaisiksi.

Joskus on käynyt kuten tuossa sinulla, tosin itsen ollessa se hölmö joka on lähtenyt totaalipaskoilla korteilla lyömään All-inniä...
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
repe_joke kirjoitti:
Kyllä se minun mielestäni siinä tapauksessa vaikuttaa, jos tulee täysin samat kortit.
9 muuta pelaajaa kuitenkin "taistelee" niistä samoista korteista. Pakassa on kuitenkin se 52 korttia, joten kahdella peräkkäisellä jaolla täysin samat kortit käteen on mielestäni aika erikoinen sattuma, etenkin kun sitä sattuu monta kertaa yhden turnauksen aikana.
Tosin sehän voisi kertoa livepelissä vain huonosta sekoittamisesta.

Joku matematikka nero voisi kertoa, onko se nyt epätodennäköisempää saada samat kortit, jos pelaajia on pöydässä 10, kuin jos niitä olisi vain vaikkapa 4.


Kyllä se on täsmälleen sama todennäköisyys vaikka pöydässä on kaksi pelaajaa, kuin että pöydässä on kymmenen pelaajaa. Ajattelet vain ne muiden pelaajien kädessä olevat kortit vaikkapa pakassa oleviksi tai päinvastoin. Omat kortit ne ovat jotka ratkaisevat ja tässä tapauksessa kaksi juuri samaa korttia ja vielä samassa järjestyksessä antaa todennäköisyydeksi 1/52 */ 1/51 = 1/2652, eli joka 2652 jaon välein pitäs tulla samat kortit ja vieläpä samassa järjestyksessä. (korjatkaa jos laskin väärin/ajattelin väärin)

Tässä on tietenkin oletuksena se, ette tiedä pelissä tapahtuneen aktionin takia jonkun äijän kortteja edes suuruusluokaltaan.


JA edelleenkin, jos pelaaja tkeee s&g:ssä raisen ei se vielä minuakaan vakuuta, varsinkaan jos sb:stä lähtee ryöstämään isoa blindia. Yleensä pistän ittekkin paljon nokkiin, oli kortit kädessä mitä tahansa...
 

Afan

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Joku matematikka nero voisi kertoa, onko se nyt epätodennäköisempää saada samat kortit, jos pelaajia on pöydässä 10, kuin jos niitä olisi vain vaikkapa 4.

Ei ole. Aina yhtä todennäköistä, pelaajien määrästä riippumatta. Sinä saat kaksi korttia 52:sta joka tapauksessa. Ei sillä ole mitään merkitystä, ovatko ne 50 muuta korttia pakassa, muilla pelaajilla tai missä tahansa.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Mitä tulee tuohon paffin pokeripöytään, niin itse olen huomioinut pelin jakavan samoja kortteja välillä useissa peleissä peräkkäin.
Itselläni on tullut esim pari kertaa kahdesti peräkkäin täysin samat kortit käteen.

repe_joke kirjoitti:
Pakassa on kuitenkin se 52 korttia, joten kahdella peräkkäisellä jaolla täysin samat kortit käteen on mielestäni aika erikoinen sattuma, etenkin kun sitä sattuu monta kertaa yhden turnauksen aikana.

Viimeksi mainittu on kyllä melko epätodennäköistä, mutta painotus on muuttunut aika paljon viestien välillä.

repe_joke kirjoitti:
Joku matematikka nero voisi kertoa, onko se nyt epätodennäköisempää saada samat kortit, jos pelaajia on pöydässä 10, kuin jos niitä olisi vain vaikkapa 4.

Mä olen kaukana matematiikkanerosta, mutta silti tuntuisi järkevältä ajatella, ettei pelaajien lukumäärä vaikuta tuohon mitenkään. Korttejahan on, pelaajien määrästä riippumatta, aina jaossa yhtä paljon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Okei ehkä minä ajattelin tuota vähän nurinkurisesti sitten.

Itse ajattelin, että kun 10 pelaajan pöydässä kortteja menee jakoon 25 kpl, niin se on todennäköisempää saada eri kortit käteen, kun vaikkapa siinä 4 pelaajan pöydässä, jossa kortteja menee jakoon 13kpl.

Ja minäkö muka yritän ampua välillä yli viesteissäni. Se eka meinaan oli oikeampi ilmaisu, kun jälkinmäinen, jonka mukaan samat kortit tulee lähes jatkuvaan käteen.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Miguel kirjoitti:
Mitä suosittelette?

Itse pelailen pokerihuone.com servulla, ja ihan hyvät bonukset saa avauksesta, 20e sai 6 e jne. maksimissaan 200e bonusta. pelaajat tosin tuntuvat aika hyviltä, mutta turnauksissa on kyllä niitä aivopieruja, jotka koittavat aina all-in. kokeilemisen arvoinen ehdottomasti.

EDIT: ja pelaajia on yleensä 2000-5000, joten peliseuraa pitäisi löytyä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
lintu kirjoitti:
Itse en enää pelaa tuossa Pokerroomin verkossa tuollaisten lukuisten sattumien takia.

Peruspaistijauhantaa mikä on totaalista skeidaa.

Ihmettelen kyllä, että miten kohtuullisen fiksuna jannuna pitämäni Miguel menee näin helppoon.

Pokeri nyt vaan sattuu olemaan todennäköisyyksien peli. Ja ne pienet todennäköisyydetkin toteutuvat joskus.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Miguel kirjoitti:
Kieltämättä. Pisti vaan miettimään, onko muilla pelaajilla ollut kyseisellä firmalla samanlaisia tapauksia. Tiedä sitten kuinka paljon perää jutuissa on, mutta jotkut ovat pelipöydässä puhuneet tällaisista huijareista. Vaikkei tappio minua konkurssin partaalle ajanut, tuolla epäuskoisen vitutuksen hetkellä olisin uskonut vaikka mihin salaliittoteorioihin...

Menen ulos rauhoittumaan.

Minäkin olen heittänyt tuollaisilla kohtaamallasi käsillä all-innejä ja väittäisinpä olevani niissä vielä voiton puolella. No-limit -pöydissä näkee välillä järkyttävän varovaisia pelaajia, joilla putoaa oletettu hyväkin käsi heti, kun pikkuisen laitetaan maksamaan korteista. Kaveri halusi ryöstää potin ja sai sen sitten joululla ihan pelaamalla kun päätit lähteä katsomaan. Se on pokeria.
 

Miguel

Jäsen
Noose kirjoitti:
Ihmettelen kyllä, että miten kohtuullisen fiksuna jannuna pitämäni Miguel menee näin helppoon.

Propagandalla on vaikutuksensa. Tuskinpa olisin uskaltanut purkautua mistään muusta kuin tähtien epäsuotuisasta asennosta ja rouva Fortunan epäreiluudesta ja niin edelleen, ellen juuri pari päivää sitten olisi törmännyt vastaaviin epäilyihin (tosin silloin epäilysten kohdetta ei määritelty). Itseänikin alkaa jo melkein naurattaa avautumiseni.

Onneksi kyse ei ollut kuin muutamasta kympistä, joiden häviäminen ei vaaranna ravitsemustilannettani tai vie kattoa pään päältä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noose kirjoitti:
Peruspaistijauhantaa mikä on totaalista skeidaa.

Ihmettelen kyllä, että miten kohtuullisen fiksuna jannuna pitämäni Miguel menee näin helppoon.

Pokeri nyt vaan sattuu olemaan todennäköisyyksien peli. Ja ne pienet todennäköisyydetkin toteutuvat joskus.

Niin, siis en pelaa verkossa siellä olevien pelaajien takia, en tietenkään usko mihinkään huijaukseen. Pokerroomin verkosta nyt sattuu olemaan huonoja kokemuskia ja muissa verkoissa huomattavasti parempia. Kyllä, pitkässä juoksussa voitat näitä täysiä paisteja vastaan jotka yrittävät tuurilla voittaa rahojaan, mutta pelini on yleensä erittäin agressiivista eikä se sovi näitä löysiä pelaajia vastaan. Pelaan mielummin tiukemmissa pöydissä. Ja aika usein joudun tilttiin hävittyäni tuollaisen Miguelin kuvaileman käden ja siihen kusee sitten pidempikin duuni.

Tuskin noissa verkoissa loppujen lopuksi suuria eroja on, mutta kun toisissa verkoissa teen huomattavasti voitollisempaa peliä kuin toisissa niin kai valitsen ne minulle paremmat. En tiedä kuinka paljon noi pitkässä juoksussa tasoittuisivat kun en kuitenkaan Pokerroomin verkossa ole 300h enempää pelannut.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miguel kirjoitti:
Kieltämättä. Pisti vaan miettimään, onko muilla pelaajilla ollut kyseisellä firmalla samanlaisia tapauksia. Tiedä sitten kuinka paljon perää jutuissa on, mutta jotkut ovat pelipöydässä puhuneet tällaisista huijareista. Vaikkei tappio minua konkurssin partaalle ajanut, tuolla epäuskoisen vitutuksen hetkellä olisin uskonut vaikka mihin salaliittoteorioihin...

Menen ulos rauhoittumaan.

Kerronpa sinulle että netissä on myynnissä moniakin ohjelmia joilla luvataan tulevat ja kädessä olevat kortit "näkyviin". Totuus perää en tiedä, mutta sen olen selville ottanut että mahdollista on. Luulisin kuitenkin että näitä ohjelmia käyttävät jäävät joka tapauksessa jossain vaiheessa kiinni.

Lisätään nyt vielä, että itse uskon tälläisten ohjelmien olevan huijjarifirmojen kusetusta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
mambo kirjoitti:
Missä netistä löytyvistä pelitaloista voi pelata esim. sököä?

Jo mainitsemassani pokerihuone.com:ssa pelaillaan sököä pokerin ohella, ja onpahan siellä tämä 5 card draw (vai mikä se oli) suomalaisille tuttu "kännipokeri" jossa 5 korttia kouraan, ja yksi vaihto. Hauska peli sekin, mutta vähemmän taktikointia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mikko78 kirjoitti:
Kerronpa sinulle että netissä on myynnissä moniakin ohjelmia joilla luvataan tulevat ja kädessä olevat kortit "näkyviin". Totuus perää en tiedä, mutta sen olen selville ottanut että mahdollista on. Luulisin kuitenkin että näitä ohjelmia käyttävät jäävät joka tapauksessa jossain vaiheessa kiinni.

Lisätään nyt vielä, että itse uskon tälläisten ohjelmien olevan huijjarifirmojen kusetusta.

Siis miten niin mahdollista? Varmasti ei ole mahdollista, ellet sitten ole murtautunut pokeriverkon servereille ja asentanut sinne jos jonkinlaista hilavitkutinta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuo hilavitkutinhöpötys perustuu luultavasti johonkin aataminaikuisiin satunnaislukugeneraattoreihin, joiden toiminnan pystyi ennustamaan selvittämällä kantaluvun. Jos on niin heikosti suunniteltu sekoituskone, että esim. jollain neuroverkkosovelluksella saa kräkättyä algoritmin auki, sana varmaan leviäisi valoa nopeammin netissä yhtäaikaa sen kräkkäyssoftan kanssa. Eiköhän tämäkin siis ole urbaani legenda.

PS. Minäkin olen bluffannut jollain os 95:llä ja saanut ihan kivat avut riveriin mennessä. Sitä vaan sattuu, kun tarpeeksi pelaa. Enkä minä ole edes pelannut paljon.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sen verran tähän huijauskeskusteluun, että Köpiksessä vaihdossa ollessani saksalaiskundit väittivät pelaavansa nettipokeria molemmat samassa pöydässä "yhteisillä" rahoilla. Oli sitten kuulemma kaksi kättä käytössä. Samassa huoneessa ja samassa langattomassa verkossa olivat joten ip-osoitteet ei vissiin vaikuttaneet tohon mitenkään. Kai siitä jotain apua sitten oli. Ja ei, en pelaa tai edes pelaile pokeria.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
Jos kaksi pelaajaa pelaa samsta verkosta (samasta ip-osoitteesta) ei ne pysty loggautuun sisään kuin yhdeltä koneelta millekään pokerifirman sivuille, ip:t on tarkistettu sisäänkirjautumisvaiheessa. Jos ip:t ovat erit, sitten tietenkin voivat pelata, mutta tällainen "kimppapelaaminen" on erittäin ankarasti kiellettyä, mikäli sitä harrastetaan ja aina kun sellaista ilmenee, edes epäilyksiä, kannattaa ottaa pelin numero tai aika paikka ja pöytä ylös ja pistää mailia pokerifirmaan. Mahdollista se on, ja itsekin olen joskus sellaiseen törmännyt, ainakin hyvin suuri epäilys ollut moisesta, mutta ei ole pahemmin itseä koskenut niin annoin olla.

Sököä voi pelata kaikissa B2b verkkoon kuuluvissa skineissa, itsekin pelaan sitä aika paljon. Firmoja ovat mm. pokerihuone, unibet, 24hpoker...

itsekin tipuin eilen nätisti turnauksesta, kädessä 33

floppi

9 6 3

Reilu korotus, johon reraise vastustajalta, minä all -in.

turn

3

Nyt on perhana kova lehti, ajattelin :)

river

9

vastustaja näyttää 99 :) kunniakas tippuminen, setti vs. toinen flopilta vie yleensä omat (ja toistenkin) rahat tai merkit. Mutta ei siitä sen enempää, se on vaan pokeria.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Laitetaan nyt omakin lusikka soppaan.
Eilen pelasin sittari turnauksia Paffilla. Ekassa turneessa tuli QQ, ja slouwaamalla potti kotiin, heti peräkkäisessä jaossa tuli uudelleen QQ ja nyt preflop allin; yksi calli ja näyttää AA ja ulos.
Seuraavassa turneessa jälleen QQ ja jälleen slouvasin ja floppiin yksi Q ja potti kotiin, yllättäen seuraavassa kädessä QQ, menin allin ja ajattelin että varmaan on AA jollain kädessä ja näin oli; jälleen ulos.
Näillä oli väliä n. puoli tuntia, mutta tuli jännä tunne kun jälkimmäisessä menin allin ja mietin, että varmalla on jälleen naulat jollain ja se tunne kun näin kortit oli "erikoinen".
Paffilla on kyllä erikoisia käsiä paljon, tuntuu että riveri on jotenkin noiduttu siellä kun tuppaa "aina" tulemaan erikoisia kortteja. Toinen mitä ihmettelen, kun mitään softaa en käytä, että aina kun siirrän joltakin sivustolta ekan depon jälkeen voittoja tilille niin sen jälkeen "tuuri" kääntyy ja stakki hupenee nollille. Jollakin softallahan sen näkisi muuttuuko pelini jotenkin löysemmäksi tms siirron jälkeen, kun näin on käynyt Partylla, Nordicilla, Expektillä ja Paffilla.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
Kyllä se on täsmälleen sama todennäköisyys vaikka pöydässä on kaksi pelaajaa, kuin että pöydässä on kymmenen pelaajaa. Ajattelet vain ne muiden pelaajien kädessä olevat kortit vaikkapa pakassa oleviksi tai päinvastoin. Omat kortit ne ovat jotka ratkaisevat ja tässä tapauksessa kaksi juuri samaa korttia ja vielä samassa järjestyksessä antaa todennäköisyydeksi 1/52 */ 1/51 = 1/2652, eli joka 2652 jaon välein pitäs tulla samat kortit ja vieläpä samassa järjestyksessä. (korjatkaa jos laskin väärin/ajattelin väärin)
..

Saako korjata, saako....

Semmoinen pikku seikka, että pelaaja ei kuitenkaan muista, missä järjestyksessä kortit sai eli tod. näk. on siis laskemaasi kaksinkertainen. Laskit siis todennäköisyyden sille, että saa samat kortit samassa järjestyksessä. Ihminen on muuten mieleltään erittäin hyvä keksimään täysin satunnaisista asioista trendejä tai toteamaan, että "Ei VARMASTI ole sattumanvaraista".

repe_jokelle:

Et siis ole matikkanero, mutta tämän asian ymmärtämiseen ei sitä tarvitakaan. Ajatteleppa eteesi sekoitettu korttipakka. Mikä on todennäköisyys että päällimäisenä on herttaässä? Jos vastauksesi on: " eihän herttaässä voi mitenkään olla pakan päällimmäinen", niin sitten en voi auttaa ja voit lopettaa lukemisen tähän. Muussatapauksessa varmaan ymmärrät, että se on 1/52 kuten muillakin korteilla. Jaa nyt pakasta kortti yhdeksälle vastustajalle ja itsellesi katsomatta niitä. Tuntemuksiesi mukaan mahdollisuutesi saada ko. ässä on nyt pienempi kun muutkin siitä kamppailivat. Eli siis korttisi on herttaässä jollain pienemmällä todennäköisyydellä. Kerää nyt kortit kasaan niin, että korttisi jää päällimmäiseksi. Olet nyt palannut alkupisteeseen mutta päälimmäisenä olevan kortin todennäköisyys olla herttaässä on mystisesti pienentynyt. Eihän se näin voi mennä. Ethän sinä kortteja jakammalla ja takaisin keräämällä voi muttaa sekoitetun pakan todennäköisyyksiä ethän???

Totuus on se, että pokerissa sinulle jaetaan kaksi korttia. Niihin kortteihin ei vaikuta mitenkää se, mitä lopulle pakalle tehdään. Se voi jäädä jakamatta, se voidaan jakaa vastustajille tai vaikka syöttää lampaille, mutta se ei vaikuta mitenkään siihen että sinä saat ne kaksi sattumanvaraista korttia, jotka voivat olla mitkä hyvänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös