Pokerikeskustelu

  • 897 945
  • 6 377

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu kyllä jos lastuja ostaa niin kannattaa satsata se muutama euro enemmän että saa parempaa tuntua. Ei millään muovisilla aleta pelaamaan.
Korteissa taas suositaan muovia, ja samoin kannattaa maksaa taas vähän enemmän, kestää kortit pitempään ja on mukavampi jakaa kunnon korteilla.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Pakko avautua tännekkin...
Pelasin maanantaina nordic betillä nolimit pöydässä ja stackki oli 72$. Yhtäkkiä tuli ilmoitus popup ikkunana, että pöydän tilastoja ei ole voitu tallentaa ja sen takia pitää siirtyä toiseen pöytään ja pöytä suljettiin.
Se riitti siltä erää ja lopetin siihen, mutta kun menin uudelleen illalla pelaamaan niin tuo 72$ puuttui edelleen tililtä. Olen nyt "taistellut" mailien välityksellä nordic betin asiakaspalvelun ja he ilmeisesti priman kanssa. Ensin ei tullut mitään vastausta kun asiasta kyselin ja eilen laitoin uudelleen niin vastauskseksi tuli, että he eivät ole pelihistoriassani huomanneet mitään poikkeavaa ja pelihistoriani tuli excel-taulukkona liitteessä. Itse tutkin historian ja löysin tuon kyseisen pelin ja laitoin viestinä rivi riviltä kerrottuna missä tuo virhe on.
Lopulta heiltä tuli takaisin että rahat on siirretty tilillesi takaisin, näin ei kuitenkaan ollut. Äsken laitoin neljännen viestin vaatien rahoja siirrettäväksi tililleni...
Mitähän muuta toimenpiteitä olisi mahdollista tehdä ellei rahoja kohta kuulu?
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
En kehtaa avautua vitutusketjuun, mutta...

Pelasin äsken Parbetin 3000$ freerollia. Olin kahden parhaan joukossa. Minulla Q6 ja vastustajalla QJ. Floppiin tuli 2-3-6. Vastustaja vetää all in ja minä tietysti callaan. Turn tulee J ja minä kiroan. River ei auta ja minä häviän finaalin. No ok, sain 300$, mutta voittaja sai 600$, minulle se olisi kuulunut...Hävisin siis 300$ huonon tuurin takia...
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
EricCartman kirjoitti:
En kehtaa avautua vitutusketjuun, mutta...

Pelasin äsken Parbetin 3000$ freerollia. Olin kahden parhaan joukossa. Minulla Q6 ja vastustajalla QJ. Floppiin tuli 2-3-6. Vastustaja vetää all in ja minä tietysti callaan. Turn tulee J ja minä kiroan. River ei auta ja minä häviän finaalin. No ok, sain 300$, mutta voittaja sai 600$, minulle se olisi kuulunut...Hävisin siis 300$ huonon tuurin takia...

Amatöörinä haluaisin kysyä, että saako näissä Parbetin 3000$ freeroll-turnauksissa oikeasti rahaa?

Edit. Itse harjoittelen PokerChampsin freerolleja pelaillen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hextall kirjoitti:
Amatöörinä haluaisin kysyä, että saako näissä Parbetin 3000$ freeroll-turnauksissa oikeasti rahaa?

Edit. Itse harjoittelen PokerChampsin freerolleja pelaillen.

Sitähän se tarkoittaa, että jaossa on kolme tuhatta oikeata rahaa.

Varoituksen sanana, että pokerikeskustelun taso on muuten Suomessa aivan käsittämättömällä tasolla, huonoa ja suorastaan virheellistä teoriaa näkyy ihan joka paikassa. Tarkkana siis.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei vittu kiinnosta pokeri enää yhtään.

Tänään hävisin vittu neljää kertaa semmoisella kädellä, jolla minun mielestäni pitäisi voittaa pitkälti yli 50% todennäköisyydellä.

Kaksi kertaa hävisin kolmosilla, ne oli KKK ja JJJ. Molemmilla kerroilla vastustajalla oli täysikäsi.
No kaksi kertaa hävisin sitten vittu suoralla. Kaverilla sattu olemaan yhden isompi suora.

Ja se mikä vituttaa vielä enemmän on se, että nämä oli selvästi ns. tuuripelaajia.
Korottelivat jollain 2,4 erimaan korteilla poskettomia summia. Ja sitten kun sen vitun kerran lähtee mukaan, niin eikö näillä vitun palloperseillä olekkin oikeasti hyvä käsi.

Kolmoset minulla oli siten, että KK ja JJ oli itselläni, ja flopin jälkeen (siis ne 3 ekaa korttia, toivottavasti muistin termin oikein), minulla oli kolmoset.
Ja suoratkin isoja suoria. Elikkä kaveri voitti joko Q, K tai A:lla.

Ainoa mikä lohduttaa on se, että nuo palloperseet eivät varmasti pelaamalla rikastu (no en kyllä rikastu minäkään).

Kuuluisi kyllä vitutusketjuun, mutta laitoimpahan tänne. Ja en pillastunut pöydässä.
Vituttaa vaan suunnattomasti, kun kyseessä onkin tuuripeli, eikä taitopeli. Pitäkää vittu tunkkinne.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lohdutuksena repe_jokelle sellainen kommentti, että tämähän on vain tilastomatematiikkaa. Ja mitä sellainen matematiikka olisi, jos se pienempi todennäköisyys ei koskaan toteutuisi? Ja koska kyse todellakin on pitkälti tilastomatematiikasta, pitkällä aikavälillä sattuman osuus pienenee ja suurten lukujen laki jyllää. Ole siis kärsivällinen ja kehitä taitojasi rauhassa. Kyllä ne sinua heikommat pelaajat ennemmin tai myöhemmin maksavat oppirahansa juuri sinulle.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, repe.. Käytännön tulokset pokerissa ovat välillä väistämättä aikamoista syöksylaskua, jos vaan pelaa tarpeeksi. Koskee niin hyviä kuin huonoja pelaajia.

Voi luoja. Mä olen ollut tänään niin onnekas, että hävettää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
On se hyvä kirjoittaa tännekkin kunnon itkuraivari viesti.

Välillä voittaa ja välillä häviää. Niin se vain on.

Minun olisi pitänyt lopettaa pelaaminen, kun hävisin kaksi peräkkäistä peliä. Toisen juuri noilla noilla jätkä kolmosilla ja toisen suoralla, josta vastapuoli korjasi potin ässänsä ansiosta.

Tosin hävisimpä eilen täydellä kädellä nelosille, että ei ihan putkeen ole nuo pelit mennyt.
Ja sitten kun sain itse eilen neloset, niin kukaan ei lähtenyt mukaan korotuksiin, ja voitin huimat 70senttiä.

Jatkossa toivottavasti paremmalla tuurilla jatketaan pelejä.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
repe_joke kirjoitti:
Jatkossa toivottavasti paremmalla tuurilla jatketaan pelejä.

Hyvillä käsilläkin voi hävitä, ja häviääkin. Vaikka itsellä olisikin hyvä käsi, kannattaa silti ottaa huomioon ne muutkin pelaajat. Huiputkin foldaavat todella hyviä käsiä, joskus puhtaalle bluffille, joskus huonommalle kädelle.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
JAT kirjoitti:
Hyvillä käsilläkin voi hävitä, ja häviääkin. Vaikka itsellä olisikin hyvä käsi, kannattaa silti ottaa huomioon ne muutkin pelaajat. Huiputkin foldaavat todella hyviä käsiä, joskus puhtaalle bluffille, joskus huonommalle kädelle.

Juuri näin! Huippujen ja amatöörien yksi eroista että huiput heittävät pakkaan hyviäkin käsiä, huonot maksavat AINA loppuun asti. Vielä noista itkuista. Pöytään tulee kolme jätkää ja pelaajalla on 33 kädessä, turha siinä on itkeä jos on maksanut itsensä kipeäksi häviten nelosille.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mikko78 kirjoitti:
Juuri näin! Huippujen ja amatöörien yksi eroista että huiput heittävät pakkaan hyviäkin käsiä, huonot maksavat AINA loppuun asti. Vielä noista itkuista. Pöytään tulee kolme jätkää ja pelaajalla on 33 kädessä, turha siinä on itkeä jos on maksanut itsensä kipeäksi häviten nelosille.

Näinhän se menee.

En minä epäreilua maailmaa itke, mutta vituttaa kuitenkin.

Tai no nyt vitutus on laantumaan päin, kun olen sillä olen tienannut tappioni takaisin.

Pelityyliä olen kuitenkin muokannut. En enää välttämättä pistä suuria korotuksia vaikka minulla olisi hyväkin käsi.
Mielummin otan pienemmän voiton, kun suuremman tappion. Sen tämä päivä opetti.
Opin kyllä myös sen, että hyvä pelaaja saattaa tahallaan tehdä korotuksia, että saa pöydässä tyhmän korottajan maineen.

P.S. Voitin rahani takaisin, kun pääsin pöytää, jossa kaverit korottaa tavan vuoksi.
No pari kertaa kävi tuuri ja korjasin mukavahkon potin panoksiini nähden. Tai no tuuri on väärin sanottu, mutta pidin pääni kylmänä peleissä, enkä lähtenyt jatkamaan kuin tosi hyvillä korteilla flopin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
jee!

Tiedä sitten kuinka totista pokeria pelaillaan PokerCampsin freerollissa, mutta sijoituin viidenneksi ja voitin hurjat 1$. Varokaa saatana! Kohta ostan Ferrarit ja uudet asunnot..
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mad E kirjoitti:
Löysin joku aika sitten kivan pokerisaitin ja olen pelanut pari kuukautta lähes päivittäin.Ilmaiseksi voi harjoitella monenlaista pokeria ja rahallakin saa pelata jos taidot riittää.Suomalaisia ei ole montaakaan näkynyt jotenka ajattelin vähän mainostaa... Ja välillä järjestetään ilmaisia turnauksia joista voi voittaa oikeaa rahaa (tai ainakin dollareita). :cool:
Eilen klikkasin tätä lähes neljä vuotta vanhaa linkkiä ja viime yönä tuli pelattua 5 tuntia 23.30-04.30 Texas Hold 'emiä lähinnä joitain amerikkalaisia tyyppejä vastaan. Ilmaiseksi pelasin.

Kohta se alkaa taas...
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Uus Expekt

Täytyy sen verran osallistua keskusteluun, että on kyllä melkoinen fiasko tämä uusi Expekt, en voi ymmärtää miten vaihto Primasta pois. Koko ajan ongelmia vain ja nyt tänään itsellä tuli kyllä melkoisen erikoinen tapaus eteen:

Osallistuin turnaukseen, mukana oli noin 150 pelaajaa, kaikki meni hyvin olin kymmenen joukossa kun jäljellä oli pelaajia 50, yhtäkkiä ohjelma sulkee mut turnauksesta pois. Ajattelin, että taas Expektissä ongelmia ja käynnistän uudelleen ohjelman.

No ei sekään auttanut tällä kertaa, oma pokerialias näkyy turnauksessa niin, että olisin mukana, mutta mukaan en pääse millään enkä edes ole missään pöydässä, ilmeisesti muutuin vain haamuksi :).

Postia on lähtenyt Expektin suuntaan ja aikas katkeraa semmoista, en voi ymmärtää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Expekt

Tietääkseni saitti on tällä hetkellä Euroopan ulkopuolella, joten verottaja ei katsele hyvällä. Bet365 taitaa olla ainoa Eurooppalainen Priman verkossa oleva.


edit: ja repelle sellainen vinkki, että suora, jossa korttisi täydentävät sen alemman pään ei ole yleensä kovin vahva. Varsinkin kun ne ylhäälle sopivat kortit ovat niitä, joilla yleensä lähdetään floppia katsomaan.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Järvätsalo kirjoitti:
Täytyy sen verran osallistua keskusteluun, että on kyllä melkoinen fiasko tämä uusi Expekt, en voi ymmärtää miten vaihto Primasta pois. Koko ajan ongelmia vain ja nyt tänään itsellä tuli kyllä melkoisen erikoinen tapaus eteen:
Itse vaihdoin Expektiltä pois jatkuvien clientin kaatumisten ja turnausten (muiden kuin sit & go) puuttumisen vuoksi. NordicBetillä pelailen priman verkossa ja pokerin nettipeluu on taas hauskaa.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Elämä on...

Niin, sattuihan näitä, mutta turha niitä on liiaksi koskaan jäädä murehtimaan. Aina ei voi yksinkertaisesti voittaa...

Esimerkki eiliseltä (viiden hengen pöytä/10-20 dollaria)

Jaossa käteen meitsille: KK

Kaksi edellä olevaa kaverustani aloittavat korottelun heti kivasti. raise, raise...lopulta me kolme mukana ennen ensimmäisiä kolmea korttia. Jokainen maksanut pottiin jo 40 taalaa.

Kortit pöytään: 9,9,K

Hymyilyttää.

Kaverit jatkavat mättämistä samalla innolla: raise raise...Mietin, ettei kummallakaan voi olla parempaa kättä, ei edes riverin jälkeen. Tuskin nyt maailmankirjat olisivat niin sekaisin, että jommalla kummalla olisi kädessä 9 ja 9.

No, ennen neljättä korttia olemme kaikki kolme pulittaneet pöytään yhteensä 80 talaa. Potissa siis jo kivat 240 dollaria.

4 kortti: risti 3. Mahdollisuus väriin kasvaa, sillä pöydässä 3,9,K ovat kaikki ristiä. Olen äärimmäisen tyytyväinen. Kuvittelen, että ainakin toinen näistä hepuista omistaa värin jo nyt. Toiselle lasken kädessä olevan 9 ja jonkun toisen kortin. Tai sitten sen ainoan jäljellä olevan K.

Jätkät korottavat kuin hullut..raise, raise, raise...minä vain seuraan perässä. En edes lähde korottamaan (koska en halua paljastaa korttejani ennen riveriä). Neljännen kortin jälkeen jokainen maksanut pottiin jo 240 taalaa. Potissa yhteensä siis 720 dollaria.

River eli viides kortti: Hertta A. Sama tahti jatkuu, tosin osallistun itsekin korotteluun. Lopullinen potti huimat 1200 talaa, jokainen pulittanut 400 dollaria kekoon, ja meitsillä all in.

Olen suhteellisen varma voitostani, vaikka riverin ässä hiukan huolestuttaa.

Lopputulos: Käteni 99 KKK, on lopulta kolmikon heikoin. Naurattaa ja vituttaa puoliksi.

Potin vie kaveri, jolla oli alusta saakka kädessä AA, eli lopllinen käsi 99 AAA. Toisella hepulla puolestaan alusta asti kädessä 9A, eli hänen lopullinen kätensä 999 AA.

Ennen RIVERIÄ olin vielä hyvin vahvoilla, mutta sitten ainoa pakassa ollut ässä pilasi kaiken.

Tällaista kuitenkin uhkapeli ja pokeri on.

Hiukan tavallaan vitutti, sillä olin haalinut juuri tuon reilun 400 taalaan pokerivarani kokoon nuhjaamalla 2-4 dollarin ja 3-6 dollarin pöydissä tuntikaupalla. 120 dollarin alkupääoma oli kivasti kasvanut, mutta sitten iski ahneus. Ja kakkanein loppuhan se tunnetusti sellaisella on:)
 

Janda

Jäsen
JVR kirjoitti:
Lopputulos: Käteni 99 KKK, on lopulta kolmikon heikoin. Naurattaa ja vituttaa puoliksi.

Potin vie kaveri, jolla oli alusta saakka kädessä AA, eli lopllinen käsi 99 AAA. Toisella hepulla puolestaan alusta asti kädessä 9A, eli hänen lopullinen kätensä 999 AA.

Ei nyt varmaan hirveesti lohduta, mutta etköhän sä toinen tossa jaossa kuitenkin ollut. 3K on kuitenkin täyskädessä isompi kuin 3*9. Tätähän se pokeri on parhaimmillaan. :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pelasin tänään ekassa turnauksessani ever Texas Hold'emia. En turnauksesta odottanut muuta kuin oppia turnauspelaamisen suhteen, enkä muuta saanutkaan.
Reilun 600 pelaajan joukossa oli sijalla 260.

Itsestäni tuntui siltä, että ei oikein kortit suosineet, mutta lähinnä kyse oli varmaan siitä, että ei uskaltanut ottaa riskiä.
Hävisin pelimerkkini pikku hiljaa siihen, että en uskaltanut tehdä mitään radikaalia ja täten en myöskään voittanut mitään.

Yhden pelin voitin ihan puhtaasti, kun muut luovuttivat. Ja kerran minulla oli all in, jossa kävi sikäli tuuri, että tuli split pot.
Toisella kerralla kun minulla oli all in QA korteilla, hävisin vastustajalle, jolla oli KA kortit itsellään. Pöytään ei tullut kummallekkaan apuja, joten voi sanoa hävinneensä suht huonolla tuurilla.
Syy miksi heitin all in tuossa vaiheessa oli pelimerkkien vähyys. Olin itse big bet paikalla, ja jos oisin luovuttanut korotuksen jälkeen minulle olisi jäänyt alle small betin verran rahaa, joten ajattelin kokeilla onneani, koska minulla oli kuitenkin suht hyvät kortit kädessä.

Jatkossa pitää turnauksissa koittaa pelata vähän rohkeammin. Sillä varman päälle pelaamisella ei tullut mitään tällä kertaa.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Tuo turnauspelaaminen taitaa olla oma taiteenlajinsa. Kynnys laittaa All-In pienenee, kun rahasumma jonka voit hävitä, on kiinteä. Toki vituttaahan se samalla tavalla joutua pihalle ja hävitä rahansa, varsinkin jos peli on aikaisessa vaiheessa. Mutta itse tulee ehkä helpommin se All-In turnauksessa lykättyä, kuin normaalissa pöydässä...

Varsinkin turnauksissa, joissa on lisäostot käytössä, porukka heittelee jatkuvasti huonommillakin korteilla All-Innejä. Ja siihen saattaa sitten yhtyä neljäkin pelaajaa samasta pöydästä. (tämä havainto siis Centrebetin "isoista" turnauksista, joissa pelaajia normaalisti se 150-300). Joku voittaa aina ison kasan chipsejä, mutta yleensä taskukortit ovat olleet huonommat kuin monella muulla. AK, AQ, AA yhdistelmiä tulee yllättävän paljon, ja usein kaikki ässät ovat poissa pelistä kun lisäkortteja aletaan jakaa.


Noh, mutta nämä ovat tämmöisen amatöörin huomioita parin kuukauden aktiivisemman pelailun jälkeen. Vielä en ole pokerikirjallisuuteen tutustunut, mutta tarkoitus olisi joku opus lukaista, kunhan tässä kiireiltään kerkeää. Omat panokset ovat pysyneet vielä kohtuuden rajoissa, ja onpa tuolta Centreltä tullut jo muutaman kerran sievoinen summa (minun mittapuussa) kotiutettua takaisin päin.

Kaveriporukalla ostettiin pari viikkoa sitten pokerisalkku, ja into pokerin peluuta kohtaan sen kuin kasvaa. On muuten tuo Live -pelaaminen aika erilaista, kuin nettipokeri. Eleet, ilmeet ja liikkeet paljastavat yllättävän paljon, kun harrastelijat pelailee. Ja alkoholilla on aina mielenkiintoinen vaikutus pelaajien bluffaus_intoon =)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Jatkossa pitää turnauksissa koittaa pelata vähän rohkeammin. Sillä varman päälle pelaamisella ei tullut mitään tällä kertaa.

Jossain taisi juuri olla juttua, että aggressiiviset pelaajat pärjäävät parhaiten turnauksissa. Tosin tuohonkin taitaa päteä se sama totuus, että turnauksia pitää sitten olla melkoisen monta ennen kuin natsaa.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on nyt pari viikkoa tullut pelailtua rahoilla, lähinnä halpoja sittareita pokerchampsilla. Voitolla ei touhussa olla, mutta aika pitkään on pikkuruinen kassa kestänyt. Voittanut en ole kertaakaan, rahoilla taas kylläkin on oltu useasti. Ongelmana lähinnä HU-pelin vaatima aggressiivisuus, vaikeaa vaihtaa vaihdetta ja alkaa pelaamaan lähes jokaista kättä.

Tällä hetkellä on kyllä ensimmäinen 30$ jo aika lähellä loppuaan, sittarit kun ovat olleet melko julmia pari päivää. Sinänsä olen kyllä luottavainen, että heikoimmat oddsit joilla all in on jouduttu pre flop oli n.42-58 (AK vs.QQ). Eilen jäin niukasti rahoilta kun maksoin all-inin kun meitä oli kolme jäljellä (kuuden pelaajan pöytä), 99:ni sai vastaan 77, josta tuli luonnollisesti set heti flopissa.

Tietysti kyllä pistää pohtimaan että tuleeko noihin lähdettyä liian hanakasti mukaan. Tuollaiset sittarit kyllä vaativat jo mielestäni koviakin liikkeitä, jos meinaa elossa pysyä BB:n ollessa 150-200.

Vinkkejä otan auliisti kokeneemmilta vastaan. Nyt kuitenkin taidan siirtyä mikropöytiin opettelemaan rinkipeliä, eilen jo vähän kokeilin, ja aikamoista nollasummapeliä oli osaltani, eli omillani lähdin parin tunnin jälkeen pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös