Yleisradio Oy – YLE

  • 493 525
  • 3 902

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lueppa se Ukkolan viesti ko. reksille, joka kai on jo tännekin linkitetty. Kyse on siitä, että Ukkola pyysi reksiä kysäisemään alaiseltaan, voisiko tämä jättää Ukkolan vainoamisen vähemmälle. Myös ko. rehtori on tullut asiassa julkisuuteen ja todennut, ettei hänkään ymmärtänyt Ukkolan viestiä minkäänlaisena painostuksena Hannulan ulkoistamiseen. Sen verran jätän ovea auki kriittiselle ajattelulle, että toki Ukkola sanamuodosta huolimatta saattoi elätellä toivetta, että reksi suivaantuisi ja fudaisi Hannulan pihalle ihan oma-aloitteisesti. Niin, ja kiitos toivotuksista - sama rakentava keskustelulinja pitää.

Muuten, onko toimittaja henkilö, jolla on jotain arvovaltaa? Ei ainakaan minua paljoa hetkauta kun pidän toimittajia keskimäärin aika heikkolahjaisena jenginä (mikä näkyy suomalaisen journalismin kehnohkona tasona kun verrataan ulkomaisiin laatulehtiin tai BBC:n kaltaisiin yleisradioyhtiöihin).

Kyllä satojatuhansia jatkuvasti tavoittavalla mielipidetoimittajalla on arvovaltaa, vaikka hän olisi kuinka tyhmä tai fiksu tahansa.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pidätkö kaikkia toimittajia heikkolahjaisina vai ainoastaan suomalaisia? Mitä mieltä sinä olet siitä että Ukkola valehteli poliisin ohjeistuksesta suhtautumisessa häiriköijään?

En pidä edes kaikkia suomalaisia toimittajia heikkolahjaisina. Esimerkkeinä lahjakkaista toimittajista vaikkapa Ruben Stiller. Jos Ukkola valehteli (eli kukaan poliisi ei häntä mainitulla tavalla neuvonut, pidän sitä tietenkin tuomittavana. Vaikka poliisin linja olisikin, että epäasiallinen viestittely pitää saattaa nimenomaan poliisin tietoon, en pidä mahdottomana, ettei yksittäinen poliisi olisi voinut Ukkolalle muuta sanoa - tätä emme saa koskaan tietää.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä satojatuhansia jatkuvasti tavoittavalla mielipidetoimittajalla on arvovaltaa, vaikka hän olisi kuinka tyhmä tai fiksu tahansa.

Hänellä on valtaa käyttämänsä median kautta, mutta en pidä itsestäänselvänä, että hänellä on mediakontekstin ulkopuolella arvovaltaa. Eli Sanna Ukkola tv-ruudussa on eri asia kun Sanna Ukkolan lähettämä sähköposti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En pidä edes kaikkia suomalaisia toimittajia heikkolahjaisina. Esimerkkeinä lahjakkaista toimittajista vaikkapa Ruben Stiller. Jos Ukkola valehteli (eli kukaan poliisi ei häntä mainitulla tavalla neuvonut, pidän sitä tietenkin tuomittavana. Vaikka poliisin linja olisikin, että epäasiallinen viestittely pitää saattaa nimenomaan poliisin tietoon, en pidä mahdottomana, ettei yksittäinen poliisi olisi voinut Ukkolalle muuta sanoa - tätä emme saa koskaan tietää.

Vaikka poliisin ohjeistus häiriköintitapauksissa on ottaa yhteyttä kolmanteen tahoon eli poliisiin ja vaikka tuo yksi lause onkin jälkikäteen poistettu Ylen vastineesta niin pidän erittäin todennäköisenä sitä että Ukkola asiassa valehteli. Hankalammaksi asian tekee se että hän saattoi oman esimiehensä Riitta Pihlajamäen erittäin vaikeaan tilanteeseen valehdellessaan. Mielenkiinnolla seuraamme nyt miten Yle tämän asian käsittelee kun toimittaja jäi kiinni valheesta. Mielenkiinnolla odotan myös millaista päähinettä Ukkola käyttää seuraavassa Pressiklubissa. Toivottavasti kantti riittää esiintymään Eri-Keeper- tötsä kutreillaan.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikka poliisin ohjeistus häiriköintitapauksissa on ottaa yhteyttä kolmanteen tahoon eli poliisiin ja vaikka tuo yksi lause onkin jälkikäteen poistettu Ylen vastineesta niin pidän erittäin todennäköisenä sitä että Ukkola asiassa valehteli. Hankalammaksi asian tekee se että hän saattoi oman esimiehensä Riitta Pihlajamäen erittäin vaikeaan tilanteeseen valehdellessaan. Mielenkiinnolla seuraamme nyt miten Yle tämän asian käsittelee kun toimittaja jäi kiinni valheesta. Mielenkiinnolla odotan myös millaista päähinettä Ukkola käyttää seuraavassa Pressiklubissa. Toivottavasti kantti riittää esiintymään Eri-Keeper- tötsä kutreillaan.

Minä en ole yhtä vakuuttunut Ukkolan valehtelemisesta, mahdollista se toki on. Pressiklubia en aio katsoa - se on väärä ohjelma Ukkolalle. Ukkola on älykäs pohdiskelevalla tavalla, Pressiklubissa pitää olla nopea tarttumaan tilanteeseen, vetää vastapalloon ja laukoa onelinereita. Nämä eivät ole Ukkolan vahvuuksia ja siksi ohjelma ei futaa alkuunkaan niin hyvin kuin Stillerin kanssa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tätä kohtaa minä en ymmärrä... Sanna Ukkola kirjoitti vastineessaan seuraavaa:

"..Julkisessa ammatissa saa tottua kaikenlaiseen palautteeseen, nettikirjoitteluun, vihapostiin, häiriköintiin ja jopa tappouhkauksiin. Kun tällaista postia on saanut jo yli kymmenen vuoden ajan, on aika hyvin oppinut tunnistamaan sen eri muodot ... Saan netissä häiriköintiä lähes päivittäin.."


Jos ja varmaankin kun näin asia on, miksi hän tarttui näin mitättömään tapaukseen (siis verrattuna vakaviin vihaposteihin tai peräti, tappouhkauksiin..)? Olisi nostanut julkisuuteen selvemmän tapauksen, missä lähdetään vetämään rajoja sille miten julkisessa asemasa olevia mielipidevaikuttajia saa kohdella ja mitä heistä kirjoittaa.

Ikävä sanoa, että vaikka tämä Tero Hannula vaikuttaakin tyyppinä aika vastenmieliseltä tapaukselta, niin kyllä hän tässä casessa aika paljon vahvemmalla pohjalla seisoo. Tapaus ei mielestäni ylitä edes härinnän rajaa jos/kun ei ole itse ollut suoraan yhteydessä toimittaja Ukkolaan.

Jos myöhemmin käy ilmi, että häirintä on olut laajempaa ja systemaattisempaa ja suoraan henkilköön kohdistuvaa, mitä nyt on julkisuudessa tullut esille, niin tilanne on toki toinen. Jos näin ei ole, täytyy kyllä isosti ihmetellä Sanna Ukkolan tilannetajun pettämistä tässä tapauksessa?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Hän on siltä suunnalta kotoisin. Sattumoisin tiedän, kun olen hänen luonaan vieraillutkin.
Ja itse olen hänet kerran tavannut. En voi antaa luonteenkuvausta, koska lyhyt tapaaminen. Toki hänen historiansa tiedän. Hannula on tänään Enbuske, Salminen ja Veitolassa. Popparit esiin.
 

Tuamas

Jäsen
Jos myöhemmin käy ilmi, että häirintä on olut laajempaa ja systemaattisempaa ja suoraan henkilköön kohdistuvaa, mitä nyt on julkisuudessa tullut esille, niin tilanne on toki toinen. Jos näin ei ole, täytyy kyllä isosti ihmetellä Sanna Ukkolan tilannetajun pettämistä tässä tapauksessa?

Persuksi syyttäminen vie vahvemmankin yksilön raiteiltaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos myöhemmin käy ilmi, että häirintä on olut laajempaa ja systemaattisempaa ja suoraan henkilköön kohdistuvaa, mitä nyt on julkisuudessa tullut esille, niin tilanne on toki toinen. Jos näin ei ole, täytyy kyllä isosti ihmetellä Sanna Ukkolan tilannetajun pettämistä tässä tapauksessa?

Ongelma on vähän siinä että esim YLE tuossa virallisessa tiedotteessaan puhui vain twitter-häirinnästä. Eli tuolta pohjalta Ukkola on aika rankasti tappiolla.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma on vähän siinä että esim YLE tuossa virallisessa tiedotteessaan puhui vain twitter-häirinnästä. Eli tuolta pohjalta Ukkola on aika rankasti tappiolla.

Tappiolla missä? Onko niillä joku kilpailu? Hannula on elämässään aika pahasti tappiolla, jos pasmat sekoaa, jos joku hänen piikittelemänsä henkilö ottaa yhteyttä hänen työnantajaansa. Normaali ihminen olisi kuitannut asian 1 min kevyellä jutustelulla työnantajansa kanssa. Nämä Hannulan Rasmus-hengenheimolaiset on sitten myös oma lukunsa, mutta jätän nyt käyttämättä aikaani näiden ressukoiden kommentointiin.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Nyt olisi Ukkolalla hyvä paikka perkata juttu ja eri näkökulmat huomisessa Pressiklubissa. Askartelisi Erikeeper-pullosta hatun ja se päässä käsittelisi asiantuntijoiden kanssa somea, parodiaa, kiusaamista, puuttumista ja tunteiden yliampumista.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Oon lukenut koko internetin tämän casen osalta ja yksi aspekti on missattu: Auvinen julkistaa Hannulan nimen. Kun Auvinen lynkkaa Ukkolaa Hannulalla blogissaan, Ukkola puolustautuu ja kirjoittaa Hannulan nimen. Toisin sanoen, Ukkola ja YLE julkaisee pienen twitteröitsijän nimen vasta "pakotettuna".

Oon muuten sitä mieltä, että Ukkolan yhteydenotto työnantajaan oli ylimitoitettu. Siinäkin tilanteessa, että halusi vain saada piikikkäät twitter-viestit loppumaan.

Mut on tää huikeeta viihdettä!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ja noita tuon alan työpaikkoja ei ole aina tarjolla. Tuokin olisi mennyt ohi, ellei olisi saanut aikoinaan sovittua sivarin kanssa asioita.

Totta.

Haa... prkl. Sullahan on suosikkijoukkueena JYP. Now I understand.

Mulla ei tosta Auvisesta järin auvoista kuvaa ole, mutta tällä kertaa osui oikeaan eikä vasempaan, niin sanoakseni. Sanna Ukkolaa olen koettanut puolustella, mutta nyt en enää jaksanut. Se hänen kommenttinsa Atte Jääskeläisestä oli jo aika synkkää, mutten nyt en enää viitsi, kun hän suuttuu seitsemästä twiitistä.

@Tuamas : Persusyyytös todella on ahdistava syytös. Sanoin kerran yhtä hyvistä persuksi ja se meni ihan sekasin. Sitä oli hauska seurata. Etenkin jos perustelee henkilön persuuden (populismi, kansan "syvien" rivien mielipiteiden mukaan eläminen). On vaikea sanoa, kumpia inhoan enemmän, hyviksiä vai persuja.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ukkola julkisti työnantajan hänelle lähettämät ilmeisen luottamukselliset viestit. Kuka Ukkolan tähän pakotti?

Auvinen väitti Ukkolan vaatineen Hannulalle potkuja Ukkola todisti viesteillä, että näin ei ollut.

Näin mun mielestä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Oon lukenut koko internetin tämän casen osalta ja yksi aspekti on missattu: Auvinen julkistaa Hannulan nimen. Kun Auvinen lynkkaa Ukkolaa Hannulalla blogissaan, Ukkola puolustautuu ja kirjoittaa Hannulan nimen. Toisin sanoen, Ukkola ja YLE julkaisee pienen twitteröitsijän nimen vasta "pakotettuna".

Oon muuten sitä mieltä, että Ukkolan yhteydenotto työnantajaan oli ylimitoitettu. Siinäkin tilanteessa, että halusi vain saada piikikkäät twitter-viestit loppumaan.

Mut on tää huikeeta viihdettä!

Varsin erikoinen kuvaus tapahtumista, eikös jokainen esiinny twitterissä ihan omalla nimellään. Ukkola tiedusteli twitterissä onko Hannula töissä paikassa se ja se, Hannula vastasi kyllä. Tämän jälkeen Ukkola otti yhteyttä Hännulan työnantajaan jostain syystä. Hannula julkisti tämän ja Auvinen kirjoitti siitä blogikirjoituksen. Nimen julkaisussa ei sinänsä ole mitään paheksuttavaa mutta jois Yle syyttää Ukkolan suulla Hannulaa häiriköijäksi ollaan heikoilla jäillä. Minusta nuo muutamat twiitit eivät täytä häiriköinnin kriteerejä, on asia erikseen jos muitakin yhteydenottoja on ollut kuten sähköpostispämmäystä.
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Kysymys ei ollut luottamuksellisten viestien sisällöstä vaan niiden julkaisemisesta.
Mitä helvettiä:D Niin tai näin, niin tässä Ukkola pitää saada "enemmän syylliseksi" näköjään.

Yksi Suomen suurinta mediavaltaa käyttävistä toimittajista vaatii kovaan ääneen sananvapautta, ja yrittää saada potkut yksityishenkilölle, jonka twiitit eivät miellytä häntä.

@Tuamas Joo, Suvi ei väitä yhtään mitään. Vaatii tai yrittää, uskomattoman iso nyanssiero :D

Suvi Auvinen @suviauvi·
9. lokak.

Tiesittekö, että toimittaja Sanna Ukkola saattaa yrittää hankkia teille potkut jos ei tykkää twiiteistänne?
 
Viimeksi muokattu:

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
En mä ollutkaan lukenut kaikkea. Hyviä korjauksia pojat. Mä luulin, että Hannula syötti jutun Auviselle.

Tää on kans hauska nykyajan ilmiö tää kokemus. Nyt Ukkola on kokenut tulleensa häiriköidyksi. Kokemuksella voidaan perustella ihan vittu mitä tahansa ja siitä aloittaa jonkinlainen myräkkä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Koen tämän ketjun häiritseväksi, joten teidän kaikkien pitää lopettaa kirjoittaminen tähän ketjuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös