Yleisesti NHL:stä

  • 3 962 840
  • 14 122

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Onhan tuo Long Islandin perusfaniporukka aika sisäsiittoista sinikaulusväkeä, mutta silti näissä vähänkin isomman hypetyksen peleissä runkosarjassa ja etenkin pleijareissa, tuo parkkipaikkakulttuuri ennen peliä näkyy kyllä katsomossa omanlaisenaan örväilynä. Sunnuntainakin klo 12 alkavaan peliin ensimmäiset virittelivät grillejään jo klo8 ja varmasti monella oli mopoa viritelty jo lauantai-illasta lähtien. Siinä kun festarit saadaan käyntiin tunteja ennen peliä isolla porukalla niin uho on heti kärkeen melkoinen. Ovechkinin kommentti, jossa oletti Verizonin olevan Nassauta äänekkäämpi, tuntui eri palstojen ja twitterin perusteella vaan lisäävän bensaa liekkeihin.

En nyt tuohon rasismi-homofobiayleistykseen lähtisi omien kokemuksieni perusteella, mutta sen tiedän että Coliseumilla lähistöllä oleviin älämölöttäjiin altistuu herkemmin jo hallin rakenteenkin takia ja monessa pelissä vuosien varrella kiukku kohdistettiin vielä enemmän omiin kuin vastustajaan. Pahimpina vuosina hyvinkin kaukana olevat huutelijat kuuluivat kirkkaasti kun valtaosa muista tyytyi kiroilemaan itsekseen.

En jenkkien ammattilaissarjoista muita samalla tavoin lähiöjengeiksi luokiteltavia osaa nimetä, kun tuo hallikaan ei aitioiden tai muiden palveluiden puutteen takia pukumiesten tarpeisiin sovellu ja varmasti hyvän joukkueen sekä viimeisen kauden yhdistelmä saa tunteet läikkymään yli, kun ei ihan joka kevät ole tärkeitä pelejä ollut tarjollakaan.

Mikäli Rangers-Islanders-sarja toteutuisi, niin vähän pelkään, että em. tapaukset ovat vain myrsky vesilasissa.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Joo kyllä sitä porukkaa kuunnellessa hiipi mieleen sellainenkin ajatus, että kuinkakohan moni näistä ihmisistä on syntynyt sisarusten välisistä suhteista ja kuinka moni serkusten välisistä.

No, ensi vuonna tuokin ongelma poistuu, kun viimein saa fiinisti nauttia Isles-pelistäkin päästen kuselle sekä kunnon pihville koska vaan, kuten lopuissakin 29:ssä geneerisessä hallissa, joissa ääni tulee pääosin ämyreistä ja pelin aikana voi puhua bisneksistä.

Ei siitä sen enempää, varmasti huono ehtoo turistille, mutta niin se maailma muuttuu ja se mikä ennen oli osa hyvää tunnelmaa on nykyään ikävä kokemus. Jos nyt yhtään lohduttaa, niin kadehdin että pääsit kokemaan tuon pöljäilyn vielä tänä keväänä, sillä lähes varmasti Barclays Center tulee tuntumaan kuin teatteri-illalta Nassaun jälkeen. MSG on jo sitä kokemusta varten.
 
No, ensi vuonna tuokin ongelma poistuu, kun viimein saa fiinisti nauttia Isles-pelistäkin päästen kuselle sekä kunnon pihville koska vaan, kuten lopuissakin 29:ssä geneerisessä hallissa, joissa ääni tulee pääosin ämyreistä ja pelin aikana voi puhua bisneksistä.

Ei siitä sen enempää, varmasti huono ehtoo turistille, mutta niin se maailma muuttuu ja se mikä ennen oli osa hyvää tunnelmaa on nykyään ikävä kokemus. Jos nyt yhtään lohduttaa, niin kadehdin että pääsit kokemaan tuon pöljäilyn vielä tänä keväänä, sillä lähes varmasti Barclays Center tulee tuntumaan kuin teatteri-illalta Nassaun jälkeen. MSG on jo sitä kokemusta varten.

Mun tapani katsella änäripelejä on kyllä aika kaukana fiinistä, ja usein olen melkoisessa tuiterissa itsekin. Esim. Phillyssä oli kolme vuotta sitten Penguinsiä vastaan tosi hyvä tunnelma, mutta samanlaista rasistista paskaa ja muita idioottimaisuuksia siellä ei tarvinnut kuunnella. Mutta kuten jo totesin, olisi tuo sunnuntain pelikin todennäköisesti ollut hieno kokemus 7-8 riviä alempana. En vain ollut tietoinen siitä, että ylimmät rivit ovat sivukatsomossakin täynnä idiootteja ja että sieltä ei näe peliä kunnolla. Minulla 186-senttisenä oli sentään välttävä näkymä kentälle. Peli itsessäänhän oli pirun viihdyttävää hokia.

AIK-Djurgården-peliin verrattuna toki niin Islesin kuin Flyersinkin matsien tunnelma oli aika vaisu.
 
Viimeksi muokattu:

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
@Kirjoittelija joo asia ok, voin kuvitella mikä meno on ollut, eikä syytä kiistää sinällään mitään kokemaasi. Rasismikortti lähinnä pisti silmään kun sillä on kaksi puolta ja mitenkään muusta poikkeavaan vähemmistövihaan en ole Islanders-fanien keskuudessa törmännyt, eli se kai oli pointtina tässä omalta osaltani.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jatkaakseni itkemistä Suomalaisten menestyksestä NHL.ssä. Jumankauta Ruotsalaisilla on NHL/AHL joukkueissa 108 pelaajaa!! 108!!
Ruotsissa pelataan lentokentän kokoisessa kaukalossa ja silti he tuottavat jatkuvasti uusia profiilipelaajia NHL liigaan. Missä ovat Suomalaiset huippupelaajat?
 
No, ensi vuonna tuokin ongelma poistuu, kun viimein saa fiinisti nauttia Isles-pelistäkin päästen kuselle sekä kunnon pihville koska vaan, kuten lopuissakin 29:ssä geneerisessä hallissa, joissa ääni tulee pääosin ämyreistä ja pelin aikana voi puhua bisneksistä.

Tuli muuten tuosta boldatusta viela sellainen asia mieleen, etta minusta on ollut NHL-peleissa monesti kiva jutella paikallisten kanssa kulloisestakin pelista ja hokista yleensa (bisneksista en oikein voi puhua, kun ei mulla sellaisia ole). Esim. siella parjaamassasi MSG:ssa olen kaynyt vieruskaverien kanssa ihan mukavat keskustelut Reijo Ruotsalaisesta (jota paikallinen keski-ikainen heppu alkoi hehkuttaa kuultuaan kansallisuuteni), Esa Tikkasesta, Marian Gaborikista, jaakiekon asemasta New Yorkissa, Suomen ja Ruotsin valisesta kilpailuasetelmasta, seka Englannin Valioliigasta.

Mutta sellaisen ihmisen kanssa on melko vaikea puhua latkasta mitaan, jonka ajatus pelista on se, etta vastustajien pitaessa kiekkoa ne pitaisi pyrkia kaikki tappamaan tai ainakin halvaannuttamaan, ja omien pitaessa kiekkoa pitaisi aina ampua, kun paastaan siniviivan yli; "shoot, shoot the fucking puck, oh my god, what the fuck is he doing!!!" Itse asiassa luulen, etta yksikaan noista pelaajista ei olisi ikina paassyt lahellekaan NHL-tasoa, jos he pelaisivat tuolla monien katsojien toivomalla tavalla ja laukoisivat aina paastyaan kiekon kanssa alle 20 metrin paahan vastustajan maalista.
 
Viimeksi muokattu:

Wire

Jäsen
Calderista taistelee tänä vuonna Ekblad, Stone ja Gaudreau. Kuin vttuillakseen valitsijoille Filip teki viime yönä kypärätempun.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Kristian Näkyvä on purkanut sopimuksensa Luulajan kanssa ja siirtyy NHL:ään. Uutta seuraa ei ole vielä tiedossa.

Sopimus purettu – 24-vuotias suomalaispuolustaja siirtyy NHL:ään « SuomiKiekko Linkki vie Suomikiekon uutiseen asiasta.
Ja seurahan on Nashville Predators Jatkoajan mukaan. Tuli aiemmin kirjoiteltua näistä huhuista tuonne suomalaiset NHL:ssä -ketjuun, mutta en olisi uskonut, että sieltä se sopimus oikeasti tulee. Hieno juttu, aika tuntematon nimi itselle edelleen. Näkyvällä varmasti vaikeaa lähteä haastamaan tuota kivenkovaa Preds-puolustusta ilman loukkaantumisaaltoa.
 

Bakastin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks,TPS
Mietin tässä Viaplay:n ottamista, jotta pääsisin seuraaman NHL:n kiihkeää play-off kevättä. Osaako joku sanoa minä päivänä mestaruus viimeistään ratkeaa? Ei huvittaisi maksaa 25/kk jos viimeisellä kuukaudelle sattuu vain yksi tai kaksi matsia.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mietin tässä Viaplay:n ottamista, jotta pääsisin seuraaman NHL:n kiihkeää play-off kevättä. Osaako joku sanoa minä päivänä mestaruus viimeistään ratkeaa? Ei huvittaisi maksaa 25/kk jos viimeisellä kuukaudelle sattuu vain yksi tai kaksi matsia.
Viime vuonna ratkesi 13.6, eiköhän tänä vuonna mene suht samoihin. Itse tosin lopetin Viaplayn ja ostin NHL:n oman Gamecenterin 30 dollarin hintaan, jolla saa playoffit.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vaatiisko tämä jotain proxy yms kikkailuja, vai toimiiko ihan suoraan?
Ei vaadi muuta, kuin että ostamisen aikana käyttää vaikka selaimessa Holablockeria ja esim. Saksan kautta tekee tilauksen. Itse pelit voi katsoa ilman mitään kikkailuja. Itse olen käyttänyt vielä Kodi nimistä ohjelmaa, jonka kautta saa 5000kbps kuvaa ulos.
 

Sport#15

Jäsen
Onko NHL-pelaajien terveystarkastukset samanlaisia kun tavallinen terveystarkastus? Mikä se syy on että pelaajien on käytävä ennen MM-kisoja tarkastuksessa? Entä jos pelaaja jättää käymättä tarkastuksessa ja lähtee kisoihin ja jotain tapahtuu terveydelle?
 

Bakastin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks,TPS
Ei vaadi muuta, kuin että ostamisen aikana käyttää vaikka selaimessa Holablockeria ja esim. Saksan kautta tekee tilauksen. Itse pelit voi katsoa ilman mitään kikkailuja. Itse olen käyttänyt vielä Kodi nimistä ohjelmaa, jonka kautta saa 5000kbps kuvaa ulos.

Kiitoksia neuvosta, pitää ottaa tämäkin mahdollisuus harkintaan.
 

ipaz

Jäsen
Onko NHL-pelaajien terveystarkastukset samanlaisia kun tavallinen terveystarkastus? Mikä se syy on että pelaajien on käytävä ennen MM-kisoja tarkastuksessa? Entä jos pelaaja jättää käymättä tarkastuksessa ja lähtee kisoihin ja jotain tapahtuu terveydelle?

Vakuutusjuttuja. NHL-pelaajat ja heidän kroppansa ovat joukkueen "omaisuutta" ja terveydentarkastuksessa kirjataan ylös jos on ollut jotain vikoja ennen MM-kisoihin lähtemistä. Jos kisoissa käy jotain, niin vamman laadusta riippuen voidaan varmistaa että se todellakin tapahtui kisoissa eikä ollut esim. vanha vamma ja tällöin nuo vakuutuskorvaukset eivät tule seuran vakuutuksen, vaan maan jääkiekkoliiton kautta. Tai näin mä ainakin sen näen.
 
Mietin tässä, että jos pelaaja jäähyaitioon mennessään tai jäähyaitiossa hajottaa mailansa (kun vituttaa, you know?). niin viedäänkö sille uusi maila?
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Mietin tässä, että jos pelaaja jäähyaitioon mennessään tai jäähyaitiossa hajottaa mailansa (kun vituttaa, you know?). niin viedäänkö sille uusi maila?

Kyllä viedään - ellei sitten lennä pihalle (tai saa kymppiä pelin/erän lopussa) protestoinnista, jolloin luonnollisestikaan hän ei siellä boksissa istu.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
NHL-legenda Jari Kurri väittää, että NHL:ssä mietittäisiin kaukalon koon suurentamista. Lähteenään Kurrilla on johtotason NHL-ihmisiä. Jaa, en nyt oikein tiedä, onko tämä hyvä idea. Mielestäni peli toimii P-Amerikan sarjoissa jo nyt ihan hyvin, mutta muutos saattaisi lisätä yksilötaidon merkitystä, mikä on aina toivottavaa. Ja olisihan se hyvä, että ero "lenttokenttäkaukalon" ja NHL-kaukalon välillä pienentyisi.

Katsotaan nyt kehittyykö tämä suunnitelma mihinkään.

E: Suurentamistahan toki tarkoitin kiitokset korjauksista!

http://www.iltasanomat.fi/jaakiekko/art-1430542819395.html(Linkki Kurrin puheisiin Ilta-Sanomien sivuilla)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös