XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 481
  • 537

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mulla on 61-64 nuo pelaajat.

Sellainen kysymys nyt teille, ketkä olette jo lauteilla olleet, että onko tullut mitään erityistä pelipaikkaa, missä tykkäätte pelata? Voitaisiin sitäkin kautta lähteä nostamaan pelin tasoa entisestään. Minä olen näissä matseissa huomannut, että LW on paras paikka pelata minulle, sitten ehkä RD. Toki tarvittaessa menee kaikki, paitsi molari. Kun pelaan hyökkääjänä, niin tykkään kiekottomana pelata kahden muun hyökkääjän takana hieman varmistaen, kuten varmaan olette ehkä huomannutkin :) Toki pyrin aina hyvän tilanteen tullen nousemaan. Loistavia pelejä oli tänään ja huomenna olen linjoilla about 10-17.

Tulisin mielelläni mukaan tuohon joukkueeseen. Pelipaikkana toimii mikä vain maalivahtia lukuunottamatta. Be a gm pelimuotoa jo jatkoajan porukalla pelaillaan ja sujunut hyvin ja aikaa riittäisi tähänkin oikein mainiosti melkeinpä joka päivä.

GT: Ville Tammi

Tervetuloa! Vielä on tilaa joukkueessa. Eikun vaan tätä ketjua hyväksi käyttäen aina katsomaan/kysymään onko peliseuraa tarjolla!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sellainen kysymys nyt teille, ketkä olette jo lauteilla olleet, että onko tullut mitään erityistä pelipaikkaa, missä tykkäätte pelata? Voitaisiin sitäkin kautta lähteä nostamaan pelin tasoa entisestään.

Minulle käy kaikki hyökkääjät tasapuolisesti. Vasen laituri on minulla voimahyökkääjä, sentteri pelinrakentaja ja oikea laituri tarkka laukoja. Vasenta laitaa ja sentteriä pääasiassa olen pelannut, muttei oikeassakaan laidassa mitään ongelmaa ole ilmennyt (ainakaan sen suurempia kuin muillakaan pelipaikoilla, heh).

Yritän kehittää itseäni varsinkin maalintekotilanteissa ja pyrin antamaan syötöt nopeammin. Välillä voi vaikuttaa, että pelaan itsekkäästi, mutta se ei ole missään nimessä tarkoitukseni. En vaan aina saa syöttöä lähtemään ja syötöt menee vähän mihin sattuu, taitaa johtua ukostakin aika paljon. Välillä lauon tarkoituksella maata pitkin maalivahdille leveissä hyökkäyksissä, koska niistä irtoaa todella hyviä irtokiekkoja, jotka osuessaan kohdilleen on helppo lyödä sisään. Toivottavasti en ole peliesityksilläni aiheuttanut kenellekään harmaita hiuksia.

Tässä pelimoodissa on tunnetta ihan erilailla kuin normaali online-pelissä. Pakko myöntää, että on päässyt spontaaneja karjahduksia, kun on voitettu jatkoajalla ja tullut manattua omia suorituksia kovalla kädellä :D Huomenna minä pääsen joskus klo 14 jälkeen linjoille.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Yritän kehittää itseäni varsinkin maalintekotilanteissa ja pyrin antamaan syötöt nopeammin. Välillä voi vaikuttaa, että pelaan itsekkäästi, mutta se ei ole missään nimessä tarkoitukseni. En vaan aina saa syöttöä lähtemään ja syötöt menee vähän mihin sattuu, taitaa johtua ukostakin aika paljon. Välillä lauon tarkoituksella maata pitkin maalivahdille leveissä hyökkäyksissä, koska niistä irtoaa todella hyviä irtokiekkoja, jotka osuessaan kohdilleen on helppo lyödä sisään. Toivottavasti en ole peliesityksilläni aiheuttanut kenellekään harmaita hiuksia.

Et ole ainakaan minulle aiheuttanut :) Tämä on muutenkin kuin omalta näppäimistöltä. Tuo syöttö ei aina lähde silloin kun sitä haluaa tai menee harakoille. Olinkohan juuri sinun kanssa 2 vs 1 hyökkäämässä kun odotin puolustajan liikettä ja sen jälkeen syötin. No, se syöttöhän meni maalin taakse vaikka takatolpalle yritin :P

Itsekin lauon juurikin sen takia paljon, että niistä voi tulla hyviä ripareita. Sitä paitsi on tässä joissain kohdin pakkokin olla hivenen itsekäs, koska minä en ainakaan syöttötaitooni niin paljoa vielä luota, että mieluummin lauon jos epäilen, että todennäköisesti vastustaja pääsee väliin.

Spontaaneita karjahduksia pääsee täälläkin ilmoille :) On tosiaan monella tapaa koukuttava pelimuoto!
 
Olen tykästynyt tuohon puolustajan rooliin tässä viime pelien aikana. En oikeen jaksa syttyä tehopisteiden metsästykseen, vaan on mukavampaa laittaa vastustajaa seinälle ja napsia kiekkoja pois. Toki pelaaminen on vielä hakemista, joten pahoittelut siitä. Vielä kun saisi pelaajan kuntoa nostettua, niin erien loputkin tulis hoidettua kunnialla.

Jostain syystä en saa hyökkääjänä mitään aikaiseksi.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Itse pelailen mieluiten oikeana laiturina, mutta muutkin hyökkääjän pelipaikat käyvät mainiosti. Tykkään erityisesti hakea laukaisupaikkaa suoraan syötöstä b-pisteen kaarelta/keskeltä. Kulmapeli ehkäpä se suurin heikkous itsellä eli jättäisin sen mielellään osaavammalle ja voimakkaammalle hyökkääjälle. Syötöt lähtevät nopeaan tahtiin lavasta ja pyrin samantien pelaamaan itseni hyvään laukaisupaikkaan. Snaipperi tyylinen siis ollaan, mutta kyllä tuo pelintekokin tarvittaessa onnistuu. Taklausvoimaa en kyllä joukkueelle tuo, mutta puolustustilanteessa osaan pitää vastustajien pakit viivalta ja katkaista syöttöjä.
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omilla ukoilla kokonaisuudet siinä 70 hujakoilla. Sentteinä pelaaminen on ruvennut luonaamaan ja jopa aloituksia tuli voitetua. Pelimme on parantunut huomattavasti alusta, johtuen varmaan osaksi ukkojen kehityksestä, sekä ollaan opittu vähän tuntemaan mitä jokainen yrittää kentällä. Myös maalivahtina meni ihan ok. Vieläkin huomaan, että höntyilen liikaa. Tästä on hyvä jatkaa. HYVÄ ÄIJÄT!
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Noniin, eli tilanne ei omalta osalta täysin toivoton ole!

Itse olen lähinnä hyökkääjää pelannut, sattumoisin sentteriä. Nyt tuossa eilen opin jo paremmin alotuksiakin, ja veinkin sparri-matsissa enemmistön niistä. Hieman aina ollut hankaluuksia sijoittumisen kanssa, koska ei oikein tiedä, miten karvataan jne. Pitäisikö siis sopia jokin systeemi, että (tämä täysin esimerkki) vaikka yksi karvaa aggressiivisesti eli 1-2-2 tai sitten kaksi karvaa eli 2-3 tms? Ja että laiturit karvaa?

Itelläni on sentteri pelinrakentaja, vasenlaita tarkkalaukoja ja oikealaita voimahyökkääjä. Pakki on puolustavaa tyyppiä.

Mihin aikaan porukka pääosin pystyy pelaileen?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Pitäisikö siis sopia jokin systeemi, että (tämä täysin esimerkki) vaikka yksi karvaa aggressiivisesti eli 1-2-2 tai sitten kaksi karvaa eli 2-3 tms? Ja että laiturit karvaa?

Mihin aikaan porukka pääosin pystyy pelaileen?

Tuo on hyvä idea ja itselläni ainakin vaikuttaa pelityyliini se, että miten olen ihan oikeassa elämässä jääkiekkoa pelannut, kun meillä pelattiin niin että sentteri karvasi eli oli juurikin tuo 1-2-2 systeemi. Joku toinen on saattanut pelata ihan eri tyylillä ja sitten tulee vähän ongelmia.

Itse pystyn pelaamaan 14-23 välisenä aikana aika monipuolisesti, riippuu vähän päivästä tietenkin, mutta aika hyvin pystyn tulemaan kun kutsu vain käy.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Noniin, eli tilanne ei omalta osalta täysin toivoton ole!

Itse olen lähinnä hyökkääjää pelannut, sattumoisin sentteriä. Nyt tuossa eilen opin jo paremmin alotuksiakin, ja veinkin sparri-matsissa enemmistön niistä. Hieman aina ollut hankaluuksia sijoittumisen kanssa, koska ei oikein tiedä, miten karvataan jne. Pitäisikö siis sopia jokin systeemi, että (tämä täysin esimerkki) vaikka yksi karvaa aggressiivisesti eli 1-2-2 tai sitten kaksi karvaa eli 2-3 tms? Ja että laiturit karvaa?

Itelläni on sentteri pelinrakentaja, vasenlaita tarkkalaukoja ja oikealaita voimahyökkääjä. Pakki on puolustavaa tyyppiä.

Mihin aikaan porukka pääosin pystyy pelaileen?

Kyllä ehdottomasti pitäisi joku systeemi sopia. Omaan mieleen on tuo ehdottamasi 1-2-2 tai sitten mitä itse suosin 2-1-2. En tiedä olisiko ajatusta siinä, että mennään tilanteen mukaan esim. ylimpänä olevat hyökkääjät karvaa ja se kolmas jää sitten taaemmas? Onhan noita variaatioita. Tänne vain kaikki rohkeasti ehdottamaan.

Mitä omiin peli-aikoihin tulee, niin vaihtelee. 3-vuoroduuni toisella paikkakunnalla tarkoittaa, että joskus tulee useamman päivän katkoja joskus vaan pari päivää. Kyllä vähintään kerran viikossa yleensä kerkeää pelailemaan ja yleensä siinä klo 10-20 välillä.

PS: Mites tänään pelit?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ihan mielenkiinnosta kävin tsekkaamassa miten teillä xbox-puolella lähtenyt homma käyntiin. :)

Tuossa linkissä muuten teidän kotisivut: HC Jatkis (linkki easports.com sivustolle)

Tuolta näkee pelatut matsit (results) ja tilastoja ja suht virheettömästi sen ketkä ovat online. (members) :)

Onnea ja menestystä!
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä ehdottomasti pitäisi joku systeemi sopia. Omaan mieleen on tuo ehdottamasi 1-2-2 tai sitten mitä itse suosin 2-1-2. En tiedä olisiko ajatusta siinä, että mennään tilanteen mukaan esim. ylimpänä olevat hyökkääjät karvaa ja se kolmas jää sitten taaemmas? Onhan noita variaatioita. Tänne vain kaikki rohkeasti ehdottamaan.
QUOTE]

Omista pelivuosista on jo aikaa... Karvattiin yleensä niin, että painollisen puolen laituri karvasi ja sentteri "tuplasi" , jos oli paikka riistoon painoton puoli pelasi alempana., jos puoli vaihtui laitureiden rooli päinvastoin, painoton puoli laski ja kiekollinen puoli nousi ylemmäs. Ja sitten puolustuksen pariin yrittäkää pitää omassa päässä se oma pelipaikka, että kaikki eivät juokse kiekon perässä (itse syyllistyn usein tähän). Noppa viisi on se ydin. Hyökkäyksiin lähdöissä tarvittaisiin myös joku toimiva taktiikka. Ehdotus: Sentteri hakee alempaa ja laiturit hiukan ylempää. Pakki pelaa joko pitkällä omaan laitaan tai alempaa hakevalle sentterille. Yritetään välttää niitä poikki kentän ”kuningassyöttöjä” omassa päässä. Sana vapaa saa kommentoida.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Omista pelivuosista on jo aikaa... Karvattiin yleensä niin, että painollisen puolen laituri karvasi ja sentteri "tuplasi" , jos oli paikka riistoon painoton puoli pelasi alempana., jos puoli vaihtui laitureiden rooli päinvastoin, painoton puoli laski ja kiekollinen puoli nousi ylemmäs. Ja sitten puolustuksen pariin yrittäkää pitää omassa päässä se oma pelipaikka, että kaikki eivät juokse kiekon perässä (itse syyllistyn usein tähän). Noppa viisi on se ydin. Hyökkäyksiin lähdöissä tarvittaisiin myös joku toimiva taktiikka. Ehdotus: Sentteri hakee alempaa ja laiturit hiukan ylempää. Pakki pelaa joko pitkällä omaan laitaan tai alempaa hakevalle sentterille. Yritetään välttää niitä poikki kentän ”kuningassyöttöjä” omassa päässä. Sana vapaa saa kommentoida.

Tuo kuulostaa minusta hyvältä! Oliko se karvaus vähän niinkuin noppa kolmonen vai oliko sentteri ja painoton laitahyökkääjä samassa linjassa, paitsi jos sentterillä oli paikka riistoon niin silloin laituri laski reilusti alemmas? Vai oliko se painoton laituri koko ajan alempana kuin sentteri?

Omassa päässä tosiaan on tullut juostua ympäri kenttää melko huolella ja liikaa kiekon perässä. Varmasti silloin kun on AI-pakit niin pitää jättää pikkusen laitureillakin puolustajia pelaamatta ja auttaa lähemäpänä maalia, mutta jos on edes yksikin puolustaja niin puolustaa omaa miestään vai pidetäänkö aina noppavitonen ja antaa sentterin hoitaa maalin edustaa yhdessä AI-pakkien kanssa?
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Karvauksessa noppakolmonen osuu lähelle kuviota painotonlaituri ehkä hieman alempana. Ai-pakkien kanssa lauturit alemmas. Ai-pakit ovat ihan kädettömiä oman maalin edessä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tänäänhän meni pelit tähän asti hyvin vaikka tuli pari ärsyttävää jatkoaika tappiota huonommalle (minun mielestä) jengille.

Sori puusilmäisyyteni, kun olitte Nume ja Taklaustyyny maalin takatolpalla vapaana, enkä syöttänyt. Oli vähän putkikatse tuossa kohtaa peliä. No, onneksi se matsi voitettiin kumminkin.

Sanoisin, että hyvin on toiminut kenttäpeli kyllä tänään joka matsissa!
 

trap

Jäsen
Kai sitä voisi veskariksi tulla. Laitan liittymispyynnön kun 12h karenssi edellisestä seurasta eroamisen jälkeen on päättynyt. Taso on vasta jotain 60, mutta kiekko tarttuu kyllä hyvin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sanoisin, että hyvin on toiminut kenttäpeli kyllä tänään joka matsissa!

Kyllä todellakin! Tuo, kun on yrittänyt karvata järkevästi niin vastustajan syötöt on aika hyvin jäänyt sentterin lapaan. Näin kun jatketaan niin eiköhän ala voittoja tulemaan vieläkin enemmän ja positiivista on, että saatiin maalejakin jo paremmin tehtyä.

Suosittelen pelaamaan joko keskipiste- tai klassisella kuvakulmalla, helpotti pelaamista ihan hirveästi. Tuntuu, että kentän hahmottaa ihan erilailla ja jopa viimeistely tuntuu olevan helpompaa näin äkkiseltään.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kyllä todellakin! Tuo, kun on yrittänyt karvata järkevästi niin vastustajan syötöt on aika hyvin jäänyt sentterin lapaan. Näin kun jatketaan niin eiköhän ala voittoja tulemaan vieläkin enemmän ja positiivista on, että saatiin maalejakin jo paremmin tehtyä.

Suosittelen pelaamaan joko keskipiste- tai klassisella kuvakulmalla, helpotti pelaamista ihan hirveästi. Tuntuu, että kentän hahmottaa ihan erilailla ja jopa viimeistely tuntuu olevan helpompaa näin äkkiseltään.

Minä käytän overhead kuvakulmaa. Sillä näkee hyvin jos pelaa pakkinakin.
Mutta, voisin kokeilla noitakin kuvakulmia seuraavalla kertaa.

Minä pidän nyt parin päivän tauon. Huomenna töihin, joten en ole boxin ääressä pariin päivään. Viikonloppuna on minulla aikaa varmaan parinakin päivänä.

Pelailkaahan työ ahkerasti sillä välin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Miten porukka on tänään linjoilla? Näköjään n. 10h päästä vaihtuu kausi, ja päästään aloittamaan "puhtaalta pöydältä". Eilen illalla oli loistavaa taistelua, joka tosin vähän kaatui oman AI-maalivahdin hörppimisiin.

Sitten alkaa play offit, uusi kausi alkaa vasta muutaman päivän päästä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Miten porukka on tänään linjoilla? Näköjään n. 10h päästä vaihtuu kausi, ja päästään aloittamaan "puhtaalta pöydältä". Eilen illalla oli loistavaa taistelua, joka tosin vähän kaatui oman AI-maalivahdin hörppimisiin.

En osaa vielä tarkkaa aikaa sanoa, mutta pyörin kyllä siellä tänäkin iltana. Sitten tulee viikonloppu taukoa ja maanantaina taas sorvin ääreen takaisin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Fifikin on hyväksytty joukkueeseen, joten ei muuta ku peliä vaan!

Ketään tälle illalle enää tulossa?

E: minä ja catchingElk ollaan täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös