Wiikman Hartford Wolf Packiin

  • 37 989
  • 124

Em & Em

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Mäkiaho
Case Wiikman. Itse olin reilumman aikaa poissa sivistyksestä ja tietokoneista. Mutta kuitenkin, Wiikman oli tyttöystävänsä kanssa viettämässä ulkomaan matkaa samana päivänä, kun hänen olisi pitänyt olla Parolannummella ilmoittautumassa armeijaan. Miika oli tänään mennyt Parolannummelle, Kaakun kanssa. Hän sai viikon "kuntoisuuslomaa", jonka aikana hänen täytyy toimittaa selvitys missä hän on oleskellut menneen viikon -> Anoo vuoden lykkäystä. Ja tulevien päivien aikana hän on yhteydessä agenttiinsa, sekä "puolueettomaan asiantuntijaan", tekemänsä sopimuksen tiimoilta. Joten saapa nähdä mitä tulee tapahtumaan. Itse ihmettelen miksi Wiikman on tälläisen sopun itsellensä keittänyt..? Vai eikö hän vaan yksinkertisesti halua mennä armeijaan..? Mistä sen tietää, mutta ihme juttu kaiken kaikkiaan...
 

Cooley

Jäsen
Tuli mieleeni tuo Tomas Duban TPS-diili tässä, kun Wiikmanin paikkaaja pitäisi miettiä. Dubanhan on tarkoitus tällä hetkellä stuntata Hurmetta harjoituspeleissä ja Hurmeen mahdollisen NHL-pestin tai pelikyvyttömyyden takia mahdollisesti pidempäänkin. Eli tällaisen scenarion kehitin päässäni, että Hurmeelle ei löydy Pohjois-Amerikasta käyttöä ja mies kuntoutuu kuitenkin liigapeleihin, niin että Duban lainadiili Turussa päättyy. Oletetaan, ettei Duballe varsinaisessa seurassaan Sparta Prahassa ole käyttöä, kun miestä tällä tavalla vuokraillaan, niin mahtaisiko miehen vuokraaminen tulevaksi kaudeksi Hämeenlinnaan onnistua, jos tässä joudutaan niin tiukille, että pätevää korvaajaa ei vain millään ilveellä vapailta markkinoilla löydy?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Mielenkiintoista tekstiä lauantain Kaupunkiuutisissa koskien case Wiikmania. Suora lainaus: "HPK:n toimari Risto Korpela kuitenkin vakuuttaa, että uusia kassareita ei ole edes tähyilty, sillä seura aikoo edelleen pitää tiukasti kiinni Wiikmanista. Kuluneella viikolla neuvottelut ovat olleet HPK:n ja Wiikmanin agentin välillä Korpelan mukaan kokonaan jäissä, joten kiistan ratkaisu venyy vielä..."
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Wiikman

Mun mielestä mies pitäisi päästää menemään, jos itse niin haluaa. Kääritään siinä samalla sievoinen määrä pätäkkää ja hankitaan joku hyvä veskari tilalle.

Voi olla, että jos pidämme miehen väkisin niin otteet ovat samaa luokkaa, kun Tony Virralla viimeisissä kerhopeleissään?! Tolppiemme välissä pitää olla sellainen kaveri, joka antaa 110% kaikissa pelaamissaan otteluissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
HOOPEEKOO kirjoitti:
Mun mielestä mies pitäisi päästää menemään, jos itse niin haluaa. Kääritään siinä samalla sievoinen määrä pätäkkää ja hankitaan joku hyvä veskari tilalle.
Entäs jos tapahtuu worst case scenario ja mikään noista ei toteudu? Paitsi siis tuo kaikkoaminen. Kerho ei päästä Miikaa pois, lähtee silti, Kerho jää nuolemaan näppejään jonkun sääntöjen porsaanreiän tai muun yhtä pätevän syyn takia, eikä ketään olla hankkimassa tilalle. Nam.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Menee mies tai ei - paskalta maistuu joka tapauksessa. Jos jää, niin motivaatio on kysymysmerkki. Jos taas lähtee, niin toivottavasti tästä ei tule ennakkotapausta vastaaville AHL-ryöstöille jatkossa. Jonkun on pantava tällekin stoppi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Hieno homma. Jos asenne on kohdallaan eli ei haikaile sinne farmiin, niin kaikki hyvin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jos tämä on nyt tässä pelleilyssä viimeinen etappi, niin pitäisi kelvata kaikille Kerho-kannattajille. Lintumäki ja Al Qaida kyykyttävät rapakontakaista porukkaa, niin että rohina vaan nurkissa käy.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kyllähän tämä kelpaa, mikäli Procampin tieto pitää paikkaansa. Muuta vahvistusta ei ole vielä näkynyt. Ja eiköhän kesääkin ole vielä ihan riittävästi jäljellä, että Miika kerkeää ylpeytensä niellä ja vetää 110 lasissa Kerhon paidassa tulevalla kaudella.
 

unbreakable80

Jäsen
Suosikkijoukkue
St.Louis Blues
Tohon kysymykseen että onko Miikalla asenne kohdallaan kun joutu jäämään tänne, niin on mielestäni aika selvä homma. Ei nuorella pelaajalla joka on juuri astumassa kunnolla parrasvaloihin paljoa ole varaa olla antamatta 110 prossaa joka päivä. Mutta erittäin hienó homma että mies jää.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
unbreakable80 kirjoitti:
Tohon kysymykseen että onko Miikalla asenne kohdallaan kun joutu jäämään tänne, niin on mielestäni aika selvä homma. Ei nuorella pelaajalla joka on juuri astumassa kunnolla parrasvaloihin paljoa ole varaa olla antamatta 110 prossaa joka päivä. Mutta erittäin hienó homma että mies jää.


Noin tilanne oli ehkä viime kaudella, mutta nyt on asiat toisin, mies on lyönyt jo selvästi läpi ja on selvää että lähtee viimeistään alkavan kauden jälkeen. Näytöt on jo annettu ja ootte ehkä nyt sitten tehneet Penat eli polttaneet sillat lähtevään pelaajaan. Jos mies joskus NHL:stä pois tulee niin voi olla hyvinkin todennäköistä että ei tule takaisin Hämeenlinnaan.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Snaipperi #16 kirjoitti:
Noin tilanne oli ehkä viime kaudella, mutta nyt on asiat toisin, mies on lyönyt jo selvästi läpi ja on selvää että lähtee viimeistään alkavan kauden jälkeen. Näytöt on jo annettu ja ootte ehkä nyt sitten tehneet Penat eli polttaneet sillat lähtevään pelaajaan. Jos mies joskus NHL:stä pois tulee niin voi olla hyvinkin todennäköistä että ei tule takaisin Hämeenlinnaan.
Niin, tuohan on sitten ihan sinun huolesi. Itse uskon Wiikmanin antavan ensi kaudella kaikkensa, kuka nyt ei haluaisi toistaa viime kauden temppua? Jos pelaa toisen nappikauden putkeen, näkyy se varmasti palkkapussissa ja sopimuksenteossa ensi kaudeksi. Ja jos mies NHL:ään pääsee, ei hänen välttämättä tänne ole palattava, hinta on silloin sitä luokkaa, että HPK lienee siirtänyt katseet jo muualle ja ovat vain kiitollisia Wiikmanille menneistä kausista ja hyvistä NHL-siirtokorvauksista.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Henk.koht. mulla ei ole mitään tietoa Wiikmanin tilanteesta, joka on kieltämättä ollut hiukan sekava. Uskomatonta, miten jokaisesta siirrosta löytyy aina jotain epäselvää. Ei luulisi, että on kovin vaikeaa tehdä sopimusta (IIHF ja NHL), jossa lukisi selkeästi, että milloin pelaaja voi lähteä ja minne voi lähteä. Viime vuonna oli säätöä ainakin Bäckströmin ja Pikkaraisen siirroissa. Tänä kesänä söhellettiin ensin Vallinin ja Kukkosen sopimusten parissa ja siinä samalla case-Hauhtosessa soudettiin ja huovattiin. Ja nyt tämä Wiikman-pelleily. Luulisi, että joku olisi älähtäny aikoinaan Banhamin tapauksen yhteydessä, mutta nyt samaa porsaanreikää nähtävästi yritettiin jälleen käyttää hyväkseen. Toivottavasti Wiikman jäisi Suomeen. Jos hän lopulta lähtee AHL:ään, on SM-liigan uskottavuus kokenut jälleen arvovaltatappion.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Snaipperi #16 kirjoitti:
Noin tilanne oli ehkä viime kaudella, mutta nyt on asiat toisin, mies on lyönyt jo selvästi läpi ja on selvää että lähtee viimeistään alkavan kauden jälkeen. Näytöt on jo annettu ja ootte ehkä nyt sitten tehneet Penat eli polttaneet sillat lähtevään pelaajaan. Jos mies joskus NHL:stä pois tulee niin voi olla hyvinkin todennäköistä että ei tule takaisin Hämeenlinnaan.

Eikä muuten takuulla lähde, jos pelaa tulevan kauden perseelleen. Niin se vain menee, että kiekkoilija on tasan juuri niin hyvä, kuin edellinen kautensa.
Ja mitä Wiikmanin NHL:sta palaamiseen tulee, niin odotellaan nyt se H. Toivonenkin sieltä ensin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Daemon kirjoitti:
Eikä muuten takuulla lähde, jos pelaa tulevan kauden perseelleen. Niin se vain menee, että kiekkoilija on tasan juuri niin hyvä, kuin edellinen kautensa.
Ja mitä Wiikmanin NHL:sta palaamiseen tulee, niin odotellaan nyt se H. Toivonenkin sieltä ensin.

Logiikkasi mukaan esim Hannu Pikkarainenkin olisi jäänyt ilman sopimusta, kun huono kausi alla NHL-diili taskussa.Kaikkien suurimpia virheitä on pitää nuoria NHL:stä haaveilivia jätkiä puolväkisin messissä, nimi on ihan turha selässä jos ei tee kunnolla duuniasa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kuten sanottua, niin HPK ei ole ikinä ollut nuorten tai vanhempienkaan pelaajien unelmien esteenä, pikemminkin päinvastoin. Kerhosta on poistunut muille maille, erilaisten syiden takia, sopimuksenalaisia huippupelaajia jopa kesken kauden.

Wiikmanin tapauksessa on ilmeisesti, kaikista vasta-argumenteista huolimatta, kuitenkin jotain epäselvää (onhan ne epäselvyydet tässäkin ketjussa kerrottu). Ei Kerho muuten hänestä kiinni pitäisi.

Minulla ei ole mitään tietoa siitä, että pelaako Wiikman ensi kaudella siellä vaiko täällä tai siellätäällä, mutta siitä minä olen varma, että vasten omaa tahtoaan hänen ei ainakaan HPK:ssa tarvitse pelata.

Snaipperi #16: ollos huoleton, Lintumäkes valveill' on.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Mitäs jos näistäkin hankinnoista jompikumpi tai molemmat loukkaantuvat? Kyllä minun mielestäni nyt ollaan siinä tilanteessa, että pitää hankkia vähintään kolme hyvää tai sitten ehkä vaihtoehtoisesti kaksi erinomaista maalivahtia. Ikääkin saisi olla ainakin yli kaksikymmentä vuotta per hlö ja kokemusta ainakin AHL:sta, mutta mieluummin NHL:sta.
Mitäs tässä ketään hankkimaan. Tulipa mieleen tässä palata vaan tähän vanhaan viestiin, jolloin Wiikmanin aikanaan lähdettyä ei nähty mitään tarvetta hankkia ketään maalivahtia. No, nyt saamme edes hieman nauttia näistä nuorista lupauksistamme, joiden varaan niin monet halusivat "mestaruuden puolustus" -kauden alkukuukaudet laskea. Nauttikaa, olkaa hyvä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Musta_Kyy kirjoitti:
No, nyt saamme edes hieman nauttia näistä nuorista lupauksistamme, joiden varaan niin monet halusivat "mestaruuden puolustus" -kauden alkukuukaudet laskea. Nauttikaa, olkaa hyvä.
Tuskin olit matsissa. Tuskin näit edes maalikoostetta Canalilta. Sen perusteella nimittäin Värettä ei voi syyttää yhtään mistään. Yksi maali tasakentällisillä, Lamppu pääsi paraatipaikalle ja ranteella yläpesään. Muut kenttäpuolustuksen katsellessä lähietäisyydeltä ja maskia tekemällä. Kritisoida saa, mutta ei aiheetta. Tai sitten saat keksiä aivan perkeleen hyvät perustelut vittuilullesi, jota harrastat puolipäiväisesti muutenkin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Leon kirjoitti:
Tuskin olit matsissa. Tuskin näit edes maalikoostetta Canalilta. Sen perusteella nimittäin Värettä ei voi syyttää yhtään mistään. Yksi maali tasakentällisillä, Lamppu pääsi paraatipaikalle ja ranteella yläpesään. Muut kenttäpuolustuksen katsellessä lähietäisyydeltä ja maskia tekemällä. Kritisoida saa, mutta ei aiheetta. Tai sitten saat keksiä aivan perkeleen hyvät perustelut vittuilullesi, jota harrastat puolipäiväisesti muutenkin.
Näytä sinä minulle peli, jossa Väre on mahdollistanut tasapuoliset mahdollisuudet voittoon, kun verrataan vastustajan maalivahtiin. Tämän päivän peli ei mennyt todellakaan pelkästään Väreen piikkiin, mitä koosteista voi päätellä, mutta en usko että mies pystyy niitä tasapuolisia mahdollisuuksia voittoon meille riittävästi tarjoamaan. Perustuu näkemiini Väreen peleihin, tilastoihin ja tämänkin päivän otteista saatuun kuvaan televisiosta, tilastoista ja radiosta. Mutta sinä voit ilmeisesti paremman analyysin antaa, kun olet paikanpäältä Väreen vireen nähnyt?

Ja jos nyt luet tämänkin viestiketjun lainaukset taaksepäin, huomaat kuka myös puolipäiväisesti vittuilee. Ihmettelen, missä siis syy viimeiseen virkkeeseesi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Musta_Kyy kirjoitti:
Näytä sinä minulle peli, jossa Väre on mahdollistanut tasapuoliset mahdollisuudet voittoon, kun verrataan vastustajan maalivahtiin.
Heti, kun näytät sen pelin, missä kenttäpelaajat eivät ole kansoittaneet jäähypenkkiä ja ovat muutenkin olleet Väreen apuna. Yksin ei pysty kukaan tällä tasolla pelejä voittamaan. Ei edes suuresti rakastamasi vastustajan maalivahdit.

Puolimerkityksettömät harjoitusmatsit, yksi liigamatsi suurinta mestarisuosikkia vastaan, jumalaton jäähymäärä ja rankaisuja loistavista tekopaikoista. Väreen vika, seurajohdon vika, kun ei ole hommannut meille Jaakko Suomalaista tai Mika Pietilää. Mitäs minä sanoin. Me on hävitty tää kausi.

Enkä edes tajua, mitä tämä kinastelu tekee Miika Wiikmanin ikivanhassa ketjussa, kun tarjolla olisi ajankohtaisempiakin ketjuja.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Leon kirjoitti:
Heti, kun näytät sen pelin, missä kenttäpelaajat eivät ole kansoittaneet jäähypenkkiä ja ovat muutenkin olleet Väreen apuna. Yksin ei pysty kukaan tällä tasolla pelejä voittamaan. Ei edes suuresti rakastamasi vastustajan maalivahdit.

Puolimerkityksettömät harjoitusmatsit, yksi liigamatsi suurinta mestarisuosikkia vastaan, jumalaton jäähymäärä ja rankaisuja loistavista tekopaikoista. Väreen vika, seurajohdon vika, kun ei ole hommannut meille Jaakko Suomalaista tai Mika Pietilää. Mitäs minä sanoin. Me on hävitty tää kausi.

Enkä edes tajua, mitä tämä kinastelu tekee Miika Wiikmanin ikivanhassa ketjussa, kun tarjolla olisi ajankohtaisempiakin ketjuja.
Asia on siis hyvin yksinkertainen. Sinä, Master God ja muutama muu olette sitä mieltä, että HPK on riittävän hyvä tällä kaudella, kun siellä pelaa Väre ja Toivonen maalilla, ainakin jouluun saakka voisimme heillä mennä. Kun olette niin päättäneet, niin asia on kiveen kirjoitettu, eikä siihen ole minulla eikä muilla nokan koputtamista. Minusta HPK tarvitsee maalivahdin, koska ilmeisesti Toivonen ei ole Värettä parempi, koska ei pelaa ja Väre ei ole mielestäni riittävän hyvää tasoa täksi kaudeksi joukkueeseemme, joka silmiini näyttänyt toista maalivahtia lukuunottamatta erittäin potentiaaliselta mestariehdokkaalta. Aika näyttää, mitä tapahtuu, itse luulen, että maalivahtirintamalle tulee HPK:ssa muutoksia, ovat ne sitten vuokramiehiä tai hankintoja tai molempiakin. Mika Pietilää en tänne kuitenkaan halua.

Lopetan osaltani kinastelun tässä vanhassa ketjussa. Luultavasti kirjoitukseni olisi sinusta hiukan vakavammin otettava, jos muuttaisin nickini.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Musta_Kyy kirjoitti:
Mitäs tässä ketään hankkimaan. Tulipa mieleen tässä palata vaan tähän vanhaan viestiin, jolloin Wiikmanin aikanaan lähdettyä ei nähty mitään tarvetta hankkia ketään maalivahtia. No, nyt saamme edes hieman nauttia näistä nuorista lupauksistamme, joiden varaan niin monet halusivat "mestaruuden puolustus" -kauden alkukuukaudet laskea. Nauttikaa, olkaa hyvä.
Niin, olet varmastikin lukenut kommenttini harjoituspeleistä ja Väreestä yleensäkin kun nyt lainaat tuota vanhaa tekstiäni? Olet varmasti lukenut kommenttini näkemäni Kärpät-matsin jälkeenkin? Näitkö itse siitä matsista muuta kuin maalit ja tilastot?

Saamani tiedon mukaan Wiikman on pelikunnossa "viikon, kahden" aikana ja uutta maalivahtia ei todellakaan olla hankkimassa. Eli "näillä mennään", mikä on tässä vaiheessa mielestäni edelleen oikea ratkaisu. Yksi tappio ei saa heilautta valittua linjaa yhtään mihinkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös