Viuhkola jäänee Kärppiin

  • 25 643
  • 170

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Knower kirjoitti:
Voi aivopieru. Eikös tässä Viuhkola olisi tehnyt "juuri niin kuin kaikki odottavat" jos olisi lähtenyt sinne Änäriin? Nyt mies päätti tehdä omat ratkaisunsa oman arvomaailmansa pohjalta. Ja mitä tulee omiin valintoihin niin ei ole tullut lasta laitettua alulle vielä enkä tiedä tuleeko koskaan. Oma työ vie tällä hetkellä niin paljon aikaa, ettei elämään mahdu sen lisäksi kuin upea avovaimo ja koira. Ehkä mun pitäisi kuitenkin vielä repäistä ja valita vielä "rohkeampi ja vapaampi elämä", sehän on se tosiseikkailijoiden ja sankarien valinta.

~HA! "Aivopieru".

Minä toivoin että Piku lähtisi NHL:een kehittymään, ottamaan yhden harppauksen lisää kiekkoilijana. Valitettavasti kaveri halusi ottaa varman päälle, turvallisen version tässä vaiheessa, syystä tai toisesta.

Olen oikein onnellinen puolestasi, mutta noin niinkuin pienoisversiossahan on kyse samasta asiasta valintojen suhteen - olethan sinä vaimosikin hyvin todennäköisesti tavannut siksi että sinä tai hän uskalsi(t) kysyä kiinnostavaa ihmistä tanssimaan/rehveille.

Ehkä elämä on jollekin ihan kivaa yksinkin mutta kun uskaltaa kokeilla aina löytääkin jotain uutta ja vielä parempaa. Se on mah~tawaa kun ei vain aina pelaa varman päälle.

Knower kirjoitti:
Mitä helvettiä Teppo Nummisella ja hänen lapsillaan on tekemistä Jari Viuhkolan päätöksen kanssa?

Teppo on yksi niistä sadoista eurooppalaisista kiekkoilijoista joilla on ollut perhe mukanaan NHL:ssä. Ihan hyvin on mennyt. Voipi olla että perhe on kovemmalla koetuksella rapakon takana tiukassa tahdissa, voi olla myös että homma jos toinenkin rupeaa korpeamaan täällä ja käy ohraiset perheen kanssa. Pointti se että ei liigaan jääminen nyt mitään onnellista loppua takaa, päinvastoin.

Knower kirjoitti:
Mikä sopii Tepolle, ei välttämättä kiinnosta Jaria. Eri ihmisiä katsos.

Kyllä, NHL sopii Tepolle mutta ei välttämättä Jaria kiinnosta. Neuvotteli kuitenkin - kiinnostuksen merkki?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Solomon kirjoitti:
Mitä rohkeutta ja uskaliaisuutta Viuhkolan on tarvinnut osoittaa urallaan tähän mennessä? Kerran siirtynyt Patelan Puumista Kärppien edustusjunnuihin. On sillä saatana ollut villi nuoruus, kunnon vässykkä olisi jäänyt jo silloin Patelaan nuolemaan tuppea.

Eli mä kyllä luulisin, että Jari on ollut joka ikäluokassa luonnostaan sen verran hyvä, että muita ei varsinaisesti ole edes päästetty eteen pois tönittäväksi. Tutussa kehässä homma nytkin pelaa, maajoukkueessa ei.

Tuossa valossa valinta jäädä oli todellakin odotettu, toisin kuin Knower tuossa arveli.

Noh, onpa hänen kuitenkin tarvinnut uskaltaa muutaman kerran hiipiä sinne maalille tökkimään kiekko sisään, ja rohkeasti pujotella parin pakin ohitse. Ehkäpä juuri oikea, uusi valmentaja rapakon takana olisi saanut hänestä irti sen viimeisen askeleen mitä täällä ei tarvitse ottaa. Ei pelaajia ilman potentiaalia varata, paitsi jokunen iso ryssäpakki ja kanukkigooni.

eagle kirjoitti:
Niin rahaahan ei olisi tullut paljoa jos komento olisi käynyt farmiin. Jarin liike ja tietty pehmeyskin eivät vain ole sellaisia millä NHL'ssä pärjätään, jos taitoa ei ole aivan valtavasti. Viuhkola on erinomainen sentteri SM-liigaan, mutta sarjassa "ei NHL'ssä 1-2 kenttään taitoja&tehoja". Juuri fyysisyyden ja liikkeen puuttumisen takia ei muissa rooleissa niin hyötyä. Tällöin tie olisi käynyt farmiin, siinä olisi kärsinyt perheen lisäksi kukkarokin. Viuhkola saa enemmän rahaa Kärpissä kuin olisi saanut farmissa. Täysin järjellinen päätös siis. Ihmettelen miksi moni tätä himettelee. Jari vaan tajuaa omat rajoitteensa. Eihän se ole mitenkään sitä etteikö olisi tavotteita, vaan realistisuutta.

Kuten tuossa jo kirjoitin, ehkäpä oikea valmentaja olisi saanut hänen heikkoja osa-alueitaan kehitettyä.

Ai että miksikö ihmetellään että joku ajattelisi "en minä ole tämän parempi"? Mikä helvetin kiekkoilija se semmoinen on joka ei pyri parhaimpaansa? Ja kuka nyt kuvittelee kävelevänsä suoraan, ilman kovaa työtä ja mahdollisesti farmikomennusta, 1.-2. kenttään NHL:ssä? Kyllähän sieltä farmista pääsee ylös jos on tarpeeksi hyvä, paitsi jos luovuttaa jo valmiiksi eikä lähde edes kokeilemaan vaikkapa pariksi kuukaudeksi. Tämä ei siis ole vässyköintiä ja arkailua vaan realistisuutta. Selkiää...hohhuh.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Golden AWe kirjoitti:
Minä toivoin että Piku lähtisi NHL:een kehittymään, ottamaan yhden harppauksen lisää kiekkoilijana. Valitettavasti kaveri halusi ottaa varman päälle, turvallisen version tässä vaiheessa, syystä tai toisesta.

Olen oikein onnellinen puolestasi, mutta noin niinkuin pienoisversiossahan on kyse samasta asiasta valintojen suhteen - olethan sinä vaimosikin hyvin todennäköisesti tavannut siksi että sinä tai hän uskalsi(t) kysyä kiinnostavaa ihmistä tanssimaan/rehveille.

Ehkä elämä on jollekin ihan kivaa yksinkin mutta kun uskaltaa kokeilla aina löytääkin jotain uutta ja vielä parempaa. Se on mah~tawaa kun ei vain aina pelaa varman päälle.

Kiitos onnitteluista!

Ymmärrän kyllä ihan oikeasti mitä ajat takaa ja myönnän että itse ajattelin ensimmäiseksi tämän kuultuani, että "Eipä yllätä, pehmeä kaveri kaikin puolin." Tarkemmin pohdittuani muutin kuitenkin kantaani. En minä tiedä, mutta jossain asioissa ehkä jossain vaiheessa ei kannata / tarvitse kokeilla enää jotain uutta. Pienoisversiona, olen löytänyt loistavan vaimon, en ajatellut kokeilla enää ketään muuta. Jossain vaiheessa saattaa kannattaa olla - ja nyt se paha sana - tyytyväinen johonkin elämänsä osa-alueeseen. Vaimopuoli on minulla kunnossa, työssä haluan edetä koko ajan ja osata sen aina paremmin jne. Viuhkola oli ehkä tyytyväinen liigauraansa, eikä sen vuoksi lähtenyt Ameriikkaan. Neuvotteli, ehkä ei saanut tarpeeksi hyvää sopimusta, ehkä laittoi asioita uudestaan vaakakuppiin. Eli kiteytettynä, kunnianhimoa voi löytyä, mutta sen kohteet voivat olla erilaisia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Tämä ihmistyyppi kun on tuttuakin tutumpi. Vässyköitä kun on joka kylä pullollaan.

Eivätkö vässyköitä olleetkaan ne, jotka jäävät mielummin kotiin kuin lähtevät schollin kanssa baariin?

Tää määritelmä on varattu, loppuunkulutettu. Sä luova rohk~elikko pyhitä itsesi keksimällä jotakin muuta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Golden AWe kirjoitti:
Kuten tuossa jo kirjoitin, ehkäpä oikea valmentaja olisi saanut hänen heikkoja osa-alueitaan kehitettyä.

Ai että miksikö ihmetellään että joku ajattelisi "en minä ole tämän parempi"? Mikä helvetin kiekkoilija se semmoinen on joka ei pyri parhaimpaansa? Ja kuka nyt kuvittelee kävelevänsä suoraan, ilman kovaa työtä ja mahdollisesti farmikomennusta, 1.-2. kenttään NHL:ssä? Kyllähän sieltä farmista pääsee ylös jos on tarpeeksi hyvä, paitsi jos luovuttaa jo valmiiksi eikä lähde edes kokeilemaan vaikkapa pariksi kuukaudeksi. Tämä ei siis ole vässyköintiä ja arkailua vaan realistisuutta.

Noh Viuhkola on jo siinä iässä että kyllä siinä kehitys on aika pientä mitä voidaan tehdä. Varsinkin kun NHL'ssä/AHL'ssä painotetaan pelaamista, ei harjoittelua. Kyllä juuri liikkeen kehittämiselle on Suomi paljon parempi paikka kuin P-Amerikka. Kylmä fakta on että esim. kansainvälisissä peleissä(EHT/MM-kisat) Viuhkolan liike ei ole riittänyt hyökkäyssunnassa oikein mihinkään. NHL'ssä taso on vielä paljon kovempi ja kun kyse ei ole fyysisestä kaverista, niin ei pysty silläkään korvaamaan likkeen puutetta(vrt. vaikkapa Shanahan). P-Amerikassa olisi voinut ehkä kovuutta saada lisää, mutta ei sitä niin valtavasti enää sitäkään.

Ja voihan sitä ihmetellä, jos haluaa, mutta mielestäni täysin oikea ratkaisu. Enemmän rahaa, enemmän aikaa perheelle, tutumpi paikka ja varma pelipaikka. Iso rooli, jne. Viuhkolan maha on kylläinen Oulussa, joten miksipä näkemään nälkää muualle. Tosin eihän kaveri sen takia Kärppiin jäänyt että Kärpät olisi maailman hienoin&paras seura, vaan että hilloa siellä tulee sopivaan tahtiin ja se on varma kortti. P-Amerikka olisi ollut kaikkea muuta kuin varma. Uskon että Viuhkola tekee vielä Peltoset tässä muutaman vuoden sisällä ja lähtee keräilemään frangeja Sveitsiin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Knower kirjoitti:
Jossain vaiheessa saattaa kannattaa olla - ja nyt se paha sana - tyytyväinen johonkin elämänsä osa-alueeseen. Vaimopuoli on minulla kunnossa, työssä haluan edetä koko ajan ja osata sen aina paremmin jne.

Kyllä tyytyväinen voi olla muttei saa olla liian tyytyväinen. Vaimon kanssa pitää aina välillä repäistä ja lähteä reissuun, ja välillä täytyy käydä polkemassa kuntopyörää, muuten käy niinkuin Hyacinthin siskolle ja tämän miehelle sarjassa Pokka pitää.

Ja minä en ole sitten päästänyt elämääni siihen vaiheeseen että katsoisin joskus sarjaa "Pokka pitää". Olen siinä vaiheessa iltaa laskemassa koskea tai kiipeilemässä vuorilla.

~BREASTS!!!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Solomon kirjoitti:
Eivätkö vässyköitä olleetkaan ne, jotka jäävät mielummin kotiin kuin lähtevät schollin kanssa baariin?

Tää määritelmä on varattu, loppuunkulutettu. Sä luova rohk~elikko pyhitä itsesi keksimällä jotakin muuta.

Scholl on todennäköisesti lukenut vuodesta about -98 pystyssä olleita sivujani ja NYYSINYTMINULTA! termin "vässykkä". En väitä että olisin sen keksinyt mutta kyllä tämä oli Kemissä asuessani, mikä oli henkevien tylytysten ja asennekeskustelun kannalta elämässäni erittäin keskeistä aikaa sisältäen kovaa treeniä, erittäin käytetty termi. Etenkin kämppisteni Affa-Baffan, Käsivarsi-Hannun ja Bruce Santaholman sekä myöhemmän luokkatoverini Aarno Lowlandin suussa usein vilahtanuth~.

eagle kirjoitti:
Noh Viuhkola on jo siinä iässä että kyllä siinä kehitys on aika pientä mitä voidaan tehdä.

Mutta vuosi NHL:ssä...voi voi...siinähän sen näkisi tuskin menettämättä mitään. Yhden Lordin konsertin ehkä missaisi ja homoserkun nimpparit.

eagle kirjoitti:
Ja voihan sitä ihmetellä, jos haluaa, mutta mielestäni täysin oikea ratkaisu. Enemmän rahaa, enemmän aikaa perheelle, tutumpi paikka ja varma pelipaikka. Iso rooli, jne. Viuhkolan maha on kylläinen Oulussa, joten miksipä näkemään nälkää muualle.

Kärpillä oli jo maha täynnä viime vuonna ja siitäkös me fanit nautimme!

Nam.

*****

Joko tuota nyt lähtisi goijaamaan. Punttia lukuunottamatta olen ollut tässä koneen luona PARITUNTIA!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Golden AWe kirjoitti:
Mutta vuosi NHL:ssä...voi voi...siinähän sen näkisi tuskin menettämättä mitään. Yhden Lordin konsertin ehkä missaisi ja homoserkun nimpparit.

Kuten sanottua, niin NHL ei ole mikään liikkeen kehittämisen mekka. Ennemminkin painotetaan esim. kontaktia, reaktioita, jne. Niin ja ihmisiä ne pelaajatkin, maha täyttyy helposti. noh se siitä.
 
Golden AWe kirjoitti:
Niin, tai sitten voi elää niinkuin tähänkin asti, on rokki-isä joka huolehtii perheestään mutta lähtee välillä reissuun. Kaikki naiset eivät myöskään tarvitse jatkuvaa ohjaamista ja paapomista vaan osaavat elää sopivan itsenäisesti ilman puhelua vartin välein. Kaikki eivät myöskään automaattisesti hanki lapsia.



Toivottavasti se paikka aukeaa vielä ja silloin kaveri lähtee mukaan leikkiin.

Ai hurja, oikein rokki-isä joka päivystelee päivätpitkät täällä jatkoajan palstoilla valvomassa josko saisi oikein kommentoida jollekkin...hurjaa elämää...paljon hurjempaa kuin muilla...Viuhkola on vässykkä...itse olen saanut enemmän aikaan elämässäni.... kuinka pitkä NHL-ura se on tällä golden pawiaanilla takana?
 

saippua

Jäsen
Aivan uskomatonta tuubaa vuodatettu kärppien osioon viimeaikoina. Jari sitä Jari tätä, voivoi tissiposki blaablaablaa...

Porukka teilaa aivan surutta pikua tietämättä tuon taivaallista mistään taustoista mitä on hänen päätöksen takana. Ainoa mitä medialle on ilmoitettu on chicagon tiedote ja siihen takerrutaan kuin viimeiseen bisseen jatkoilla.

Ihmisillä on eri tarpeita ja eri luonteita. Joku haluaa elää mielijohteesta ilman sen suurempia tulevaisuuden suunnitelmia, eli ottaa riskejä etc. Toiset taas haluavat suunnitella tulevaisuutensa tarkkaan ja miettiä tekemisiään vuosien päähän.

Mistä sen tietää jos piku vielä täräyttelee 15+40 tehot 3 kirjaimen yhdistelmässä vuoden/kahden päästä, mutta toivoisin että jokainen avartaisi ymmärtämystään sen verran ettei täällä alkaisi mollaamaan hyvää pelaajaa/ihmistä nyt näin perse perustein. Odottakaa edes sen verran että mies itse kertoo syyt mistä johtuu. Sen jälkeen pystyy kenties jo keskustelemaan teilaamatta miestä aivan syyttä paskaksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Golden AWe kirjoitti:
Kyllä tyytyväinen voi olla muttei saa olla liian tyytyväinen. Vaimon kanssa pitää aina välillä repäistä ja lähteä reissuun, ja välillä täytyy käydä polkemassa kuntopyörää, muuten käy niinkuin Hyacinthin siskolle ja tämän miehelle sarjassa Pokka pitää.

Ja minä en ole sitten päästänyt elämääni siihen vaiheeseen että katsoisin joskus sarjaa "Pokka pitää". Olen siinä vaiheessa iltaa laskemassa koskea tai kiipeilemässä vuorilla.

~BREASTS!!!

Kukas kiekkoilija se nyt sanoikaan, että "kehitys loppuu tyytyväisyyteen" ?

Ei siis tarvitse Viuhkolalta enää ihmeempiä odotella. Oulussa on hyvä suojatyöpaikka, jossa viettää elämänsä seuraavat vuodet ilman yhtä elämänkokemusta rikkaampana. Harmi sinänsä, sillä tuollaisen päätöksen jälkeen kavereilla on yleensä tapana vaipua keskikertaisuuteen.
 
eagle kirjoitti:
Niin rahaahan ei olisi tullut paljoa jos komento olisi käynyt farmiin. Jarin liike ja tietty pehmeyskin eivät vain ole sellaisia millä NHL'ssä pärjätään, jos taitoa ei ole aivan valtavasti. Viuhkola on erinomainen sentteri SM-liigaan, mutta sarjassa "ei NHL'ssä 1-2 kenttään taitoja&tehoja". Juuri fyysisyyden ja liikkeen puuttumisen takia ei muissa rooleissa niin hyötyä. Tällöin tie olisi käynyt farmiin, siinä olisi kärsinyt perheen lisäksi kukkarokin. Viuhkola saa enemmän rahaa Kärpissä kuin olisi saanut farmissa. Täysin järjellinen päätös siis. Ihmettelen miksi moni tätä himettelee. Jari vaan tajuaa omat rajoitteensa. Eihän se ole mitenkään sitä etteikö olisi tavotteita, vaan realistisuutta.

Heh.. kärppien mittapuullahan Jari oli aika fyysinen. Taklasi siis enemmän kuin muut ja varsinkin Blues-kirjoittajat muistavat mainita kuinka ällöttävä kaveri kun antaa poikittaista. Mutta se on kyllä totta ettei Viuhkola tappele. Vaikka haskalla naamaan hieromisleikkejä olikin.

Golden Awella on kyllä hyvä pointti tuossa "toivottavasti ei kadu..". Itse olen joitakin reissuja ja rypemisiä tehtyäni huomannut, että vanhemmalla iällä tulee vastaan ihmisiä, jotka sanovat "minäkin MEINASIN tehdä tuota.. mutta ei sitten tullut tehtyä.. :(".

Mutta ihan jees päätös vaikka olisihan se ollut mukava nähdä miten rapakon takana pärjää.. Viuhkolan iso puute ei mielestäni ole tosin fyysisyyden ja vauhdin puute (varsinkin kun kaukalo taas on hieman pienempi ja siellä on muutenkin paljon puujalkoja) vaan se, että Viuhkolalla on taipumus tarvita useampi peli alle, ennen kuin ihan mitään tapahtuu (kts. mitä tahansa maaotteluita). NHLlässä ne paikat on aina kortilla ja lähes poikkeuksetta tarvitaan tulokkailta onnistumisia, jos meinaa kokoonpanoon jäädä.

EDIT: ai niin.. neitihän sen on pakko olla ja vössykkä. Onneksi hänellä on päätöksiensä tekemiseen kuitenkin huomattavasti enemmän tietoa omasta tilanteestaan ja suunnitelmistaan kuin meillä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eric Rooslind kirjoitti:
Ai hurja, oikein rokki-isä joka päivystelee päivätpitkät täällä jatkoajan palstoilla valvomassa josko saisi oikein kommentoida jollekkin...hurjaa elämää...paljon hurjempaa kuin muilla...Viuhkola on vässykkä...itse olen saanut enemmän aikaan elämässäni.... kuinka pitkä NHL-ura se on tällä golden pawiaanilla takana?

En tiedä kuka on golden pawiaani mutta kiukkuisen kateellinen sävysi viittaasi itsevarmaan kaveriin - it must be me. Minulla on tuhannen sadan miljoonan ottelun NHL-ura takana, onneksi tosin toiset ovat vahvoja muussa työssä kuin jääkiekossa, esim. rakennusalalla.

Jatkoaikaan kirjoittelu on oikein loistava tapa tappaa työaikaa, aikaa reenistä palautumisen ohessa tapahtuvasta syömisestä olevan vapaan käden varaamiseen, ja varsinkin silloin kun viettää asunnotonta päivää toimistolla odotellessaan uuden kämppänsä valmistumista kuun puolessa välissä - mielellään olisi muuttanut jo kuun 1. päivä mutta säästipä yhden lentolipun verran tuossakin.

En tiedä mistä sait päähäsi että minulla olisi lapsia tai olisin väittänyt elämäni oleva selkeästi parempaa kuin muilla mutta katkera sävysi kertoo että se on ainakin sinua huomattavasti mielekkäämpää ja hurjempaa. Miltä tuollainen alituinen vitutus oikein tuntuu?

saippua kirjoitti:
Mistä sen tietää jos piku vielä täräyttelee 15+40 tehot 3 kirjaimen yhdistelmässä vuoden/kahden päästä, mutta toivoisin että jokainen avartaisi ymmärtämystään sen verran ettei täällä alkaisi mollaamaan hyvää pelaajaa/ihmistä nyt näin perse perustein. Odottakaa edes sen verran että mies itse kertoo syyt mistä johtuu. Sen jälkeen pystyy kenties jo keskustelemaan teilaamatta miestä aivan syyttä paskaksi.

Maltillisia arvailujahan tässä vain on esitetty, tosin hyvin usein käy niin että kaikki ei mene enää niin hyvin ja rupeaa kaduttamaan. Täytyy myös malttaa odottaa ennen kuin automaattisesti rupeaa lampaaksi jonka mielestä kaikki tuollaiset ratkaisut ovat hyviä. Onneksi kaveri itse kantaa niistä vastuun.

Henkka kirjoitti:
Kukas kiekkoilija se nyt sanoikaan, että "kehitys loppuu tyytyväisyyteen" ?

Ei siis tarvitse Viuhkolalta enää ihmeempiä odotella. Oulussa on hyvä suojatyöpaikka, jossa viettää elämänsä seuraavat vuodet ilman yhtä elämänkokemusta rikkaampana. Harmi sinänsä, sillä tuollaisen päätöksen jälkeen kavereilla on yleensä tapana vaipua keskikertaisuuteen.

Toivottavasti ei ollu ainakaan Tami sillä siinä tapauksessa hiukseni alkavat lähteä!

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
EDIT: ai niin.. neitihän sen on pakko olla ja vössykkä. Onneksi hänellä on päätöksiensä tekemiseen kuitenkin huomattavasti enemmän tietoa omasta tilanteestaan ja suunnitelmistaan kuin meillä.

Vässaykät tekevät tuollaisia ratkaisuja mutta myös kantavat niistä vastuun...toivottavasti ensi vuonna.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Skenario: Kaiken takana on nainen!

saippua kirjoitti:
Porukka teilaa aivan surutta pikua tietämättä tuon taivaallista mistään taustoista mitä on hänen päätöksen takana...

Niin, en malta olla kysymättä, että minkäköhän takia Viuhkola, eli hänen agenttinsa, yleensä edes neuvotteli änärisopimukseen, jos kerran ei sitten sinne menekään?

Joltisenakin ihmis- ja elämäntuntijana olen sitä mieltä, että tämän kaiken perääntymisen takana on mitä todennäköisimmin nainen, eli tässä tapauksessa Viuhkolan viimeisillään oleva puoliso.

Naisen raskaushan on useimmiten siitä paha tila, että se aiheuttaa kaikenlaisia hormoonimyrskybugeja ja muita käyttötilahäiriöitä naisen käyttöjärjestelmään. Useimmilla miehillä ei ole aavistustakaan, mitä kaikkea raskaana olevan naisen päässä liikkuu.

Raskaana oleva nainenhan kärsii mm. mitä ihmeellisimmistä fobioista, pelkotiloista, ollen välillä taas ylitsevuotavaisen toiveikas ja kaikkea siltä väliltä jopa ihan pienen ajan sisään.

Asiain tässä valossa en pidä sinänsä minään ihmeenä, että ilmeisen perhekeskeinen kiekkoilija Viuhkola päättää jäädä puolisonsa ja koiriensa kanssa tuttuun ja turvalliseen Suomeen ja Kärppiin, voidakseen näin tukea raskauden tilassa olevaa puolisoaan.

Itse en asiain tässä tilassa mene arvostelemaan ko. ratkaisua puoleen enkä toiseen, muuten kuin sanomalla, että ei ole mitään niin surkuhupaisaa, kuin keskiolutbaarissa menetettyjen mahdollisuuksiensa perään itkevä keski-ikäinen kaljuuntuva ja hilsettä vuolaana kymenä suoltava ex-lupaus.

Loppukaneetiksi päädyn tietysti alleviivaamaan, että eivät kaikki ex-lupaukset päädy sinne keskikaljakuppiloiden baaritiskeille hilseilevine, kaljuutuvine hiuksineen tilittämään. Eikä sen puoleen kaikista lupaavista tule em. ex-lupauksia.

Täältä tähän
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä keskustellaan kovasti Viuhkolan kehittymisestä pelaajana. Mielestäni Viuhkola meni jälleen askeleen eteenpäin urallaan nousten maajoukkueen pelaajvaan kokoonpanoon viime kuden aikana. Ansaistsiko hän paikkansa MM-kisoijen pelaavassa kokoonpanossa voidaan tietystyi aina kyseenalaistaa. Joka tapauksessa Viuhkola pelasi ensimmäiset MM-kisansa ja meni mielestäni urallaan eteenpäin.

Tässä puhutaan myös kehityksestä pelaajana. Kehtittääkö Viuhkolaa pelaajana n muutama jämäminuutti NHL:ssä vai pelit liigassa johtavassa roolissa sekä maajoukkueppelit parhaita Euroopalaisia pelaajia vastaan enemmän. Viuhkolan on pohdittava myös näitä vaihtoehtoja. Edelleen pelimatkat NHL:ssä on huomattavasti pidemmät ja nämä ajat on poissa levosta ja harjoittelusta.

Mikä on mielestäni Viuhkolan kehityksen kannalta tärkeintä on pystyykö hän pelaamaan ehjän kauden. Viimeisin NHL:ään lähtijä Jussi Jokinen pelasi onnekkaasti kolme ehjää kautta ennen lähtöä. Samaan aikaan Viuhkola mursi kätensä ja kärsi nivusvaivoista.

Viuhkolalla on kahta viime kautta selkeästi enemmän annetavaa Kärpille ja hän pystyy myös kehtittymään pelaajana, kunhan vain saa ja pystyy harjoittelemaan kunnolla. Viuhkolan liikettä motiskellaan siellä täällä, mutta mielestäni viime keväänä Viuhkolan liike oli parempaa kuin koskaan. Hän menee siinä vielä varmasti eteenpäin, kunhan vammat ei haittaa harjoittelua liikettä. Mutta paraneeko liike pienessä NHL-kaukalossa? Useita pelasajia on tulllut nimenomaan Eurooppaan isoon kaukaloon parantamaan liikettään. Kiusalliset nivusvaivat on yksi syy Viuhkolan ongelmiin liikkessä ja se voi olla syy tuohon "flekuiluun". Haluja pelata on, mutta liikkuminen ei maita koko ajan, kun jokainen liike tekee kipeää.

Viuhkolan saadessa paikkansa kuntoon kieltäytyminen tällä kaudella ei varmasti ole este NHL-uralle. Hyvä kausi liigassa ja onnistuneet MM-kisat ja paikka on varmasti avoinna seuraavallakin kaudella. Jos nyt on vali8nta jäädä Suomeen pelata huippukausi, laittaa opaikat kuntoon ja hoitaa ensimmäinen lapsi pois pahimmasta vaippaiästä niin olkoon niin. Kovalla työllä Viuhkola menee kiekkoilijana eteenpäin tehtiin se työ Oulussa tai Chicagossa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tämä on ehdottomasti järjettömin ketju, mikä Jatkoajan SM-liigapuolella on vuonna 2006 olemassa!

Jatkakaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
ervatsalo kirjoitti:
Itse en asiain tässä tilassa mene arvostelemaan ko. ratkaisua puoleen enkä toiseen, muuten kuin sanomalla, että ei ole mitään niin surkuhupaisaa, kuin keskiolutbaarissa menetettyjen mahdollisuuksiensa perään itkevä keski-ikäinen kaljuuntuva ja hilsettä vuolaana kymenä suoltava ex-lupaus.

Totta.

Yksi letkeälanteinen ex-huippulupaus-surffailija jämyttämässä burgeritilauksiasi on myös kohtuulliset kikatukset irroittava.

Tepa kirjoitti:
Viuhkolan saadessa paikkansa kuntoon kieltäytyminen tällä kaudella ei varmasti ole este NHL-uralle. Hyvä kausi liigassa ja onnistuneet MM-kisat ja paikka on varmasti avoinna seuraavallakin kaudella. Jos nyt on vali8nta jäädä Suomeen pelata huippukausi, laittaa opaikat kuntoon ja hoitaa ensimmäinen lapsi pois pahimmasta vaippaiästä niin olkoon niin. Kovalla työllä Viuhkola menee kiekkoilijana eteenpäin tehtiin se työ Oulussa tai Chicagossa.

Harmi homma on että myös kotoisessamme liigassa voi loukkaantua kohtuullisen pahasti ja se taalaliigan kortti jäädä kokonaan käyttämättä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kärpät#18 kirjoitti:
Tämä on ehdottomasti järjettömin ketju...

Niin, ja sinä sitten päätit kääntää keskustelua järjellisempään suuntaan käsittämättömällä olkipukkimaisella kommentillasi.

Itse en ainakaan näe, mikä täällä on ollut järjetöntä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

JPL

Jäsen
ervatsalo kirjoitti:
Niin, en malta olla kysymättä, että minkäköhän takia Viuhkola, eli hänen agenttinsa, yleensä edes neuvotteli änärisopimukseen, jos kerran ei sitten sinne menekään?

Joltisenakin ihmis- ja elämäntuntijana olen sitä mieltä, että tämän kaiken perääntymisen takana on mitä todennäköisimmin nainen, eli tässä tapauksessa Viuhkolan viimeisillään oleva puoliso.

Niin - tai sitten sopimus ei vain ollut sellainen, millä olisi ollut järkeä lähteä.

Minä en yksinkertaisesti tajua mitä G-A ja jotkut muut täällä lässyttävät asiasta, josta eivät tiedä mitään muuta kuin Chicagon GM:n lausunnon "Viuhkola päätti jäädä Suomeen. Hänellä on lapsi tulollaan". Melkoista vässyköintiä on puhua isoilla kirjaimilla asiasta, josta oikeasti ei tiedä taustoja. Minä näen raukkamaisuutena haukkua ihmistä sekä hänen vaimoaan, tuntematta henkilöitä, puhumattakaan todellisesta tilanteesta sopimuksen suhteen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Heh.. kärppien mittapuullahan Jari oli aika fyysinen. Taklasi siis enemmän kuin muut ja varsinkin Blues-kirjoittajat muistavat mainita kuinka ällöttävä kaveri kun antaa poikittaista. Mutta se on kyllä totta ettei Viuhkola tappele. Vaikka haskalla naamaan hieromisleikkejä olikin.

Jarin tilannekovuus on esim. tämän keväistä JJ'tä valovuoden jäljessä. En puhu siis taklaamisesta, vaan ihan muusta pelistä(eikä se ole hanskaamistakaan). Tätä tosin Jokinenkin kehitti valtavasti vuodessa. Viuhkolalla ei vaan ole mielestäni(ja ilmeisesti omastakin) sellaisia apuja jolla paikkaisia pieniä puutteitaan mitkä häiritsevät paljonkin NHL'ssä.

edit: Esim. oman seuran Kontiolaltakin puuttuu tuota tilannekovuutta huomattavasti jotta ura olisi auki NHL'n.
 
ervatsalo kirjoitti:
Naisen raskaushan on useimmiten siitä paha tila, että se aiheuttaa kaikenlaisia hormoonimyrskybugeja ja muita käyttötilahäiriöitä naisen käyttöjärjestelmään. Useimmilla miehillä ei ole aavistustakaan, mitä kaikkea raskaana olevan naisen päässä liikkuu.

Raskaana oleva nainenhan kärsii mm. mitä ihmeellisimmistä fobioista, pelkotiloista, ollen välillä taas ylitsevuotavaisen toiveikas ja kaikkea siltä väliltä jopa ihan pienen ajan sisään.

Itse en asiain tässä tilassa mene arvostelemaan ko. ratkaisua puoleen enkä toiseen, muuten kuin sanomalla, että ei ole mitään niin surkuhupaisaa, kuin keskiolutbaarissa menetettyjen mahdollisuuksiensa perään itkevä keski-ikäinen kaljuuntuva ja hilsettä vuolaana kymenä suoltava ex-lupaus.

Hahhahahahhah.. Naiseksi syntyminen on jo sinänsä sen verran omituinen tila, ettei sitä pysty ihan tarkkaan käsittämään. On hullun lehmän tautia ja... :D (en ole sovinisti.. mutta joskus vain on lystiä nauraa tyhmemmän eiku kauniimman sukupuolen kustannuksella)

Myöskin ex-lahjakkuudet/onnistujat ovat mukava nähdä kaljakuppilassa tarjoilemassa ja huomata, että päivän päätteeksi tulevat tiskin toiselle puolen :)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
JPL kirjoitti:
Minä en yksinkertaisesti tajua mitä G-A ja jotkut muut täällä lässyttävät asiasta, josta eivät tiedä mitään muuta kuin Chicagon GM:n lausunnon "Viuhkola päätti jäädä Suomeen. Hänellä on lapsi tulollaan". Melkoista vässyköintiä on puhua isoilla kirjaimilla asiasta, josta oikeasti ei tiedä taustoja. Minä näen raukkamaisuutena haukkua ihmistä sekä hänen vaimoaan, tuntematta henkilöitä, puhumattakaan todellisesta tilanteesta sopimuksen suhteen.

Sinä et taaskaan tajua moneen kertaan mainittua tekojen arvostelua vrt. ihmisen arvosteluun. Olen hyvin pahoillani ettet pysty ammentamaan yhtään mitään kiekkoilijan ratkaisun ympärille muodostetusta filosofisesta analysoinnista ja pohdiskelusta yleisesti luopumisen, valintojen, arvojen sekä sattumien mielenkiintoisen sopan suhteen, tai näkemään asiaa laajemmalta kantilta, päädytpähän vain mököttämään nurkassa kun muut ovat vauhdissa. Oletko nukkunut huonosti?

Viuhkola kuitenkin neuvotteli asiasta mutta päätyi valitsemaan perheen - olisiko tarpeeksi suuri summa rahaa kuitenkin ollut tärkeämpi motiivi kuin perhe?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Onhan Viuhkolan tasapaino yllättävän helposti horjutettavissa kulmapelissä ja kun se liikkeelle lähtö ei raketin lailla tapahdu, niin alta on pitänyt oppia pääsemään harhauttamalla. Siinähän Piku onkin sitten liigan eliittiä, mutta kuten ennenkin todettu, NHL:ssä voit pärjätä huipulla, jos sinulla on yksi merkittävä heikkous pelillisesti.

Kyllähän Viuhkolan hankinta NHL GM:ien papereissa olisi kuitenkin siinä mielessä toivotaan toivotaan, että kukaan ei tiedä miten hyökkäyspeli alkaisia luonnistamaan, kun tilaa ja aikaa on vähemmän. Puolustavassa roolissahan Piku on loistava. En ymmärrä miksi täällä jauhetaan sitä, että Pikun pitäisi saada isot peliminuutit onnistuakseen? Eihän yhdenkään puolustavan sentterin onnistumista lasketa pisteissä. Piku aloitti kuitenkin uransa Kärpissä puolustavassa roolissa ja teki sen hyvin. Myöhemmin on rooli kasvanut ja samoin mies valmiiksi kahden suunnan sentteriksi. Parhaana Pikun esityksenä pidän henk.koht. hänen toissa kevään play offseissa pelaamaansa kahden suunnan peliä, jonka kruununa Glen Metropolitin eliminointi finaaleissa ja pleijareiden pistepörssin voitto. Tänä keväänä 11:ssä pelissä kertyi 10 pistettä, joten ei se taso ainakaan paljoa laskenut ole vaikka muuten, varsinkin runkosarja, meni koko joukkueella muniin puhallellessa.

eaglen kanssa samaa mieltä JJ:stä, vaikka kaveri saa edelleenkin kritiikkiä asiasta, eli tasapainosta, niin on se vääntötilanteissa on parantunut. Vähän sitä vikaahan JJ:ssä on, että jää liian usein pyörimään hyökkäyspäässä pelin ulkopuolelle eikä mene maalintekosektorille tarpeeksi ahneesti, mutta "eteenpäin on menty".

Viuhkola teki ratkaisunsa NHL:n suhteen, tai sitten Chicago antoi syyn - huonon sopimuksen muodossa - päätyä tähän ratkaisuun. Enemmän ihmettelen, jos Kukkonen ei lähde. Omalta osalta jätän jauhannan tähän ja yritän löytää motivaatiota innostua Kärppien peleistä ensi kaudeksi. Pikun jääminen ei ainakaan laske motivaatiota.
 
Viimeksi muokattu:

JPL

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Sinä et taaskaan tajua moneen kertaan mainittua tekojen arvostelua vrt. ihmisen arvosteluun. Olen hyvin pahoillani ettet pysty ammentamaan yhtään mitään kiekkoilijan ratkaisun ympärille muodostetusta filosofisesta analysoinnista ja pohdiskelusta yleisesti luopumisen, valintojen, arvojen sekä sattumien mielenkiintoisen sopan suhteen, tai näkemään asiaa laajemmalta kantilta, päädytpähän vain mököttämään nurkassa kun muut ovat vauhdissa. Oletko nukkunut huonosti?

Viuhkola kuitenkin neuvotteli asiasta mutta päätyi valitsemaan perheen - olisiko tarpeeksi suuri summa rahaa kuitenkin ollut tärkeämpi motiivi kuin perhe?

Ihminen = teot ja ratkaisut, mitä hän tekee. Jos arvostelet ihmisen vapaavalintaisia ratkaisuja, arvostelet ihmistä. Kollektiiviset ja poliittiset päätökset voivat olla sellaisia, joissa tekojen arvostelu ei kohdistu ihmiseen. Sinä kuitenkin kohdistat hyökkäyksesi puhtaasti Pikun päätökseen olla lähtemättä NHL:ään ja teet sen vieläpä ilman parempaa tietoa taustoista. Jos sinun päätöksiäsi joku arvostelee, ilman tietämystä taustoista minkä takia niin olet tehnyt, niin onko se sinusta järin fiksua?

Kaikille kiekkoilijoille raha ei välttämättä ole se tärkein mittapuu, minkä takia pelataan (toki se kuitenkin helpottaa kärsimystä). Toiset saattavat nauttia pelaamisesta tietyssä roolissa. Olen itsekkin jättänyt paremman työtarjouksen käyttämättä, syystä että pidän nykyisestä työstäni sekä kaupungista missä asun. Jos se tekee sinun silmissäsi minusta "vässykän", niin siitä vaan. Kunnianhimoa löytyy sopivassa suhteessa elämän realiteetteihin ja oman hyvän olon hakuisuuteen.

Ja nukuin oikein hyvin, kiitos kysymästä.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Rauhottukaa vässykät.

Omat arvailuni Viuhkolan motiiveista on että (lähes) varmasti edessä odottanut farmin bussimatkailuruljanssi vs. oman esikoisen syntymä ei ehkä vastannut sitä vuosiliksan korotuksen tuomaa etua.

Suhosen Ape ymmärtäis. Summasen Rami taas kuristaisi kissanpennun. Meitä on kattokaa niin moneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös