Viuhkola jäänee Kärppiin

  • 25 639
  • 170

hylsy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Bayern München, Lennart Petrell
Luin tuon avausviestin lainatun osuuden aikoinaan: "...Viuhkola - who is a baby by the way - ..." ja ajattelin että onpa kovaa tekstiä.

Olisihan se ollut hauska nähdä miten Viuhkola olisi NHL:ssä pärjännyt, mutta onhan tämä liigan ja kärppien kannalta hyvä juttu. Ihan kaikki pelimiehet eivät lähde PAmerikkaan heti ensimmäisellä lennolla, kun kutsu käy.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vittu sillä ole mitään väliä, mitkä Viuhkolan todelliset syyt skipata NHL lopulta ovatkaan, pääasia että tekee kuten haluaa, eikä kuten kaikki muut olettaa. Jos nyt siis on NHL:n ylipäänsä skipannut. Mun silmissä tämä nostaa Viuhkolan osakkeita roimasti, oman tien kulkijat ovat aina kovempia jätkiä. Mutta eihän se siellä tosin olisikaan pärjännyt...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Solomon kirjoitti:
Jos Viuhkolalle jotkin muut arvot ovat yhtä tärkeitä kuin kiekkoura ja vaimoke esimerkiksi ei halua lähteä Chicagoon pikkuvauvan kanssa, ei Jari, joka tässä skenaariossa siis fanin näkökulmasta elää tossun alla (lue: ottaa huomioon toisenkin osapuolen, kuten fiksut ihmiset tekevät), tyydy mihinkään vaan valitsee vaihtoehdoista parhaimman.

Pointtihan näissä arvostelevissa posteissa onkin haukkumista siitä että mies kiekkoilijana ei käytä selkeitä mahdollisuuksia hyväkseen, tai/ja on agenttinsa kanssa epäonnistunut neuvottelemaan itselleen pätevän sopimuksen. Jarin jääkiekkouran ja Suomen kiekkoilun kannalta tämä on siis perseestä.

Vapaana keskusteluna tosin voisi heittää ihmettelyn siitä kenellä ei pälli kestä matkustamista, kovaa maailmaa ja antautumista sekä omistautumista täysillä omalle uralleen ja sille missä on erikoisen lahjakas, vaan on haettava turvallisuudentunnetta sekä lyötävä sormus ensimmäiseen sopivaan nimettömään ja pantava lapsi alulle jo noin nuorella iällä, ja sitten uran loputtua erottava ja vaihdettava nuorempaan, elämän alkaessa uudestaan 39-vuotiaana?
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Vapaana keskusteluna tosin voisi heittää ihmettelyn siitä kenellä ei pälli kestä matkustamista, kovaa maailmaa ja antautumista sekä omistautumista täysillä omalle uralleen ja sille missä on erikoisen lahjakas, vaan on haettava turvallisuudentunnetta sekä lyötävä sormus ensimmäiseen sopivaan nimettömään ja pantava lapsi alulle jo noin nuorella iällä, ja sitten uran loputtua erottava ja vaihdettava nuorempaan, elämän alkaessa uudestaan 39-vuotiaana?

Täysin ihmeellinen kannanotto. Itse virke oli todella sekava, mutta uumoilet siis, että Viuhkolan tapainen toimiminen enteilee avioeroa ja nuorempaan vaihtamista myöhemmässä elämän vaiheessa? Pikemminkin päinvastoin, sillä tämä viestii Viuhkolan olevan jalat maassa -tyyppi, joka ei lähde etsimään onnea toisaalta, vaan osaa arvostaa sitä, mitä hänellä on jo entuudestaan, sekä että perhe on hänellä arvomaailmassa kärkisijalla. Offtopiciksi meni kyllä niin että heilahti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lare kirjoitti:
Täysin ihmeellinen kannanotto. Itse virke oli todella sekava, mutta uumoilet siis, että Viuhkolan tapainen toimiminen enteilee avioeroa ja nuorempaan vaihtamista myöhemmässä elämän vaiheessa? Pikemminkin päinvastoin, sillä tämä viestii Viuhkolan olevan jalat maassa -tyyppi, joka ei lähde etsimään onnea toisaalta, vaan osaa arvostaa sitä, mitä hänellä on jo entuudestaan, sekä että perhe on hänellä arvomaailmassa kärkisijalla. Offtopiciksi meni kyllä niin että heilahti.

Tuollaisista Jalat maassa-tyypeistä ei koskaan tule supertähtiä eikä -sankareita, eikä ihmiskunta/jääkiekko/jääkiekkoilija kehity kirkkaimmalle huipulle ilman täydellistä omistautumista lajille. Jalat maassa-tyypit ovat myös todennäköisimmin myös niitä jotka myöhemmässä elämässä harmittelevat ja miettivät sitä "mitä olisi voinut olla", "oli minullakin saumat lähteä NHL:een". Evoluutio.

Toisista tulee parhaimmillaan Ville Peltonen-tyylinen huippu, toisista Esa Tikkanen.
 

JPL

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Toisista tulee parhaimmillaan Ville Peltonen-tyylinen huippu, toisista Esa Tikkanen.

Kaikki ei ihan välttämättä halua olla Esa Tikkasia....
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
JPL kirjoitti:
Kaikki ei ihan välttämättä halua olla Esa Tikkasia....

Onneksi Tiki ei kuullut tuota Stanley Cup-sormusten helistessä ja setelipinojen rahistessa korvanjuuressa.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Pointtihan näissä arvostelevissa posteissa onkin haukkumista siitä että mies kiekkoilijana ei käytä selkeitä mahdollisuuksia hyväkseen, tai/ja on agenttinsa kanssa epäonnistunut neuvottelemaan itselleen pätevän sopimuksen. Jarin jääkiekkouran ja Suomen kiekkoilun kannalta tämä on siis perseestä.

Vapaana keskusteluna tosin voisi heittää ihmettelyn siitä kenellä ei pälli kestä matkustamista, kovaa maailmaa ja antautumista sekä omistautumista täysillä omalle uralleen ja sille missä on erikoisen lahjakas, vaan on haettava turvallisuudentunnetta sekä lyötävä sormus ensimmäiseen sopivaan nimettömään ja pantava lapsi alulle jo noin nuorella iällä, ja sitten uran loputtua erottava ja vaihdettava nuorempaan, elämän alkaessa uudestaan 39-vuotiaana?

Takuulla ymmärsin jo ensimmäisestä viestistä sen, mitä sinun mielestäsi ihmisen pitäisi Jarin tilanteessa tehdä ja ennen kaikkea voiko kiekkoilija mielestäsi todellisuudessa (aidosti, reiluna itselleen) haluta (muista syistä kuin siitä, että jollakin tavalla pelkää lähteä) muuta kuin huikeaa uraa Amerikassa.

Minä itse en tiedä, voiko näin olla. Siksi otankin huomioon sen mahdollisuuden, että voi. Että joku jätkä, siis tällä kertaa Viuhkola, ei pelkää lähteä NHL:ään vaan hänellä ei yksinkertaisesti ole kunnianhimoa tarpeeksi.

Aiempaan puheeseesi tyytymisestä siis liittyi implisiittisesti jota kuinkin sama argumentti, minkä tuossa yllä esität. Siihen sanoin jo silloin, että tyytyminen voidaan todentaa ja määrittää vain tyytyjän näkökulmasta.

Tyytyminen yleisesti ottaen joko on perseestä tai ei, ja siitä jokainen saa muodostaa oman mielipiteensä. Mutta siinä tapauksessa jos Jari yksinkertaisesti asettaa muut arvot kiekkouran edelle ja jää Ouluun jäähdyttelemään, on väärin sanoa hänen tyytyvän mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jep jep, todella hyvänä ja vilpittömän lämminsydämisenä ihmisenä en vain halua Jarin tekevän mitään mitä hän katuisi myöhemmin. Ehkä katuu, ehkä ei, yleensä vain ihmisillä on tapana katua menetettyjä mahdollisuuksia, menetettyä NHL-uraa ennemmin kuin sitä että käy edes yhden vuoden kokeilemassa sen onnistumista.

Ehkä vuoden päästä sitten...

Rahallahan saa kuitenkin palkattua lastenhoitajan, vaimolle ja itselleen nätin auton ja poreammeen kauppareissuja sekä rentoutumista varten, oli se reissaaminen sitten kuinka rankkaa tahansa.

Tämä suoraan kiekkoilijan Draamatusta.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Golden AWe kirjoitti:
Onneksi Tiki ei kuullut tuota Stanley Cup-sormusten helistessä ja setelipinojen rahistessa korvanjuuressa.

Minä jos kuka olen harmitellut suomalaisten kiekkoilijoiden urheilullisen kunnianhimon puutetta. Ikävimpinä esimerkkeinä NHL-ammattilaisemme, jotka skippaavat jopa olympialaiset ja tietysti MM-kisat siinä sivussa.

Erittäin harmillista on, ettei Viuhkola näytä NHL-kaukaloihin lähtevän. Jo viime kauden alla olisi ollut erinomainen sauma mennä, koska tuulisen kaupungin joukkueessa olisi ollut erittäin hyvä sauma pelaavaan kokoonpanoon. Siinä hierarkiassa noustaan pelaamalla NHL-pelejä, ei liigaa. Nyt Viuhkolan varaan olisi Chicagossa jo ehkä jotain voitu laskeakin.
Seuraavaksi kaudeksi saumat pelaavaan kolmeen ketjuun olisivat kyllä edelleenkin olleet olemassa.

On kuitenkin aivan hävytöntä, mutta toisaalta tämän nykyisen menestyskulttiyhteiskunnan arvojen mukaista heitellä täällä tuollaisia Golden Awen kommentien kaltaisia lässytyksiä. Kukaan meistä ei tiedä tarkalleen ottaen Viuhkolan kieltäytymisen perusteita eikä sen paremmin Viuhkolan sopimuksen tarkkaa sisältöä. Ennen kuin arvioi tässä NHL-asiassa Viuhkolaa sen paremmin kiekkoilijana kuin ihmisenäkään, olisi noista asioista oltava perillä. Nyt täällä suutaan soittavat miehekkäästi ihmiset, joilla on vara arvostella yhtä liigan parhaista kiekkoilijoista yhden epämääräisen nettilausunnon perusteella. Joka sekään ei ole Viuhkolan itsensä.

Viuhkolalla on tasan tarkkaan oikeus omaan valintaansa, hän kantaa siitä seuraukset mukanaan. Olivatpa ne hyviä tai huonoja. Oikeastaan hävettää, että edes jaksan kimpaantua jostain tuollaisista "Tikkanen kuunteli rahatukkojen kahinaa ja sormusten kilinää" -kommenteista. Ei taida kaverilla olla hirveän suuret odotukset elämältä, jos raha ja palkinnot ovat ne kaikkein tärkeimmät asiat.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Jalat maassa-tyypit ovat myös todennäköisimmin myös niitä jotka myöhemmässä elämässä harmittelevat ja miettivät sitä "mitä olisi voinut olla", "oli minullakin saumat lähteä NHL:een". Evoluutio.

Kuntoutuslaitokset ovat täynnä niitä reppanoita, jotka ovat laittaneet työn elämässä ykkössijalle ja eläneet sen mukaan. Kolmekymppisenä eletään työlle, nelikymppisenä mietitään avioeron jälkeen jo hieman olisiko elämässä muutakin kuin työ ja viisikymppisenä se surku tulee, kun kroppa petti henkisen ja fyysisen kuorman alla, eikä ole edes sitä työtä työkyvyn menettämisen jälkeen.

Näkökulmia elämään on monenlaisia. Nuorilla saavutukset, kunnia ja ulkoinen menestyminen ajavat valitettavan usein muiden arvojen edelle ja he joutuvat usein myöhemmin opettelemaan kantapään kautta toisenlaista asennetta elämään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viuhkolan rahkeet(vauhti) ei riittäisi NHL'ssä kuitenkaan kovin pitkälle, joten matka menisi pian alas, silloin ei ehtisi kotiin, eikä liksaakaan liiemmin tippuisi tilille. Ihan fiksu päätös, kun tajuaa omat puutteensa ja rajallisuutensa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oiva kirjoitti:
On kuitenkin aivan hävytöntä, mutta toisaalta tämän nykyisen menestyskulttiyhteiskunnan arvojen mukaista heitellä täällä tuollaisia Golden Awen kommentien kaltaisia lässytyksiä. Kukaan meistä ei tiedä tarkalleen ottaen Viuhkolan kieltäytymisen perusteita eikä sen paremmin Viuhkolan sopimuksen tarkkaa sisältöä. Ennen kuin arvioi tässä NHL-asiassa Viuhkolaa sen paremmin kiekkoilijana kuin ihmisenäkään, olisi noista asioista oltava perillä. Nyt täällä suutaan soittavat miehekkäästi ihmiset, joilla on vara arvostella yhtä liigan parhaista kiekkoilijoista yhden epämääräisen nettilausunnon perusteella. Joka sekään ei ole Viuhkolan itsensä.

Hahaha...voi Jari-rukkaa, ja voi voi kun hänen valintojaan arvostellaan. Minä olen itse jättänyt koulutuksen takia ihmissuhteita taakse, ja ollut toisessa maassa asunnottomana, vain sen takia että saisin lopputyön ja koulutuksen valmiiksi. Minulla on vara. Nyt lausuntojani arvostelevat miehekkäästi ihmiset joiden mielestä menestystä ei ole pakko tavoitella, varsinkaan hinnalla millä hyvänsä - no ei olekaan, mutta epäilen että taalaliigaan lähteminen olisi ihan yhtä riskialtis teko kuin mitä esim. itse tein, tai niin monet ihmiset tekevät heittäytyessään aika lailla tyhjän päälle joka päivä.

Nettilausunnon perusteella Piku ei lähde NHL:een - toivottavasti lähtee vielä eikä putoa menetettyjen mahdollisuuksien loputtomaan joukkoon. Mikä tuossa nyt on niin ihmeellisen ilkeää päättelyä?

Oiva kirjoitti:
Viuhkolalla on tasan tarkkaan oikeus omaan valintaansa, hän kantaa siitä seuraukset mukanaan. Olivatpa ne hyviä tai huonoja. Oikeastaan hävettää, että edes jaksan kimpaantua jostain tuollaisista "Tikkanen kuunteli rahatukkojen kahinaa ja sormusten kilinää" -kommenteista. Ei taida kaverilla olla hirveän suuret odotukset elämältä, jos raha ja palkinnot ovat ne kaikkein tärkeimmät asiat.

En edes jaksa kimpaantua tuollaisista kommenteista joissa ei ole edes luettu seuraavaa postia läpi - eiköhän rahalla kuitenkin saada myös rapakon takana turvattua hyvinvointi ja turvallisuus vaimolle ja tulevalle lapselle, ja tarvittaessa vaikka Oulusta lennätettävälle anopille tai lapsenhoitajalle. Edes sen vuoden ajaksi kun kokeilee siipiään. Mistä vaimo tuollaisessa oikeasti joutuisi luopumaan?

Lare kirjoitti:
Kuntoutuslaitokset ovat täynnä niitä reppanoita, jotka ovat laittaneet työn elämässä ykkössijalle ja eläneet sen mukaan. Kolmekymppisenä eletään työlle, nelikymppisenä mietitään avioeron jälkeen jo hieman olisiko elämässä muutakin kuin työ ja viisikymppisenä se surku tulee, kun kroppa petti henkisen ja fyysisen kuorman alla, eikä ole edes sitä työtä työkyvyn menettämisen jälkeen.

Kuka täällä kannattaa terveyden tai minkään muun asettamista työn edelle? Työnteko ja järkevä elämän tasapainottaminen pitää nupin ja kropan kunnossa. Siinä että lähtee kokeilemaan NHL:een vaikkapa vuodeksi tuskin aiheuttaa kuolemantuomiota elämälle.

Kuten sanoin, toivottavasti, ja ehkä sitten ensi vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tästä aiheesta on (ajankulullisesta näkökulmasta) mukava lukea, mutta mistä itse asiassa keskustelemmekaan? Yksittäisen pelaajan valinnoista, vaiko yleisesti? Tietysti yleisesti, sillä tällä hetkellä emme tiedä tuon taivaallista Viuhkolan omista syistä jäädä. Ilmeisesti monet meistä tahtoisivat tuon tietää, kuka mistäkin syystä.

Itseänikin kiinnostaisi tietää, että mitkä syyt ajoivat tähän päätökseen. En liene väärässä, jos veikkaisin monien syiden olleen jo mainittuna tässä keskustelussa. Mutta toistaiseksi heittelemme vain arvauksia sokkona ilmaan.

Mahdollisuudet, kyvyt, avut, taidot, kaikki nämä olisivat olleet Viuhkolan kohdalla olemassa. En epäile, etteikö Viuhkola olisi suuremman osan kaudesta ylhäällä kuitenkin pelannut. Nyt en kuitenkaan saa tuolle väitteelle/uskomukselle vahvistusta, joten spekulointiahan tämä.

Tämä ketjuhan on leikattu tuolta "suuresta murroksesta", jota kaipaisin. Viuhkolan lähtö NHL:en olisi ollut sitä, sekä minulle miellyttävä uutinen. Itse pidän Viuhkolan pelityylistä erittäin paljon, kaveri on viihdyttävä seurattava, taitavakin. Mikäpä se olisi näin penkkiurheilijan kannalta parasta ollut, kuin nähdä mihin Viuhkolan rahkeet riittäisivät parhaiden seurassa. Harmi, että jäi.

Nyt jatkoaika.com väki hereillä... miksi ette haastattelisi Viuhkolaa asian tiimoilta? Miksi päätit näin? Mitä odotat tulevaisuudelta? Vieläkö joskus lähdet kokeilemaan?

Sillä mitä ilmeisimmin, aihe kiinnostaa monia. Jatkoajan staff: näyttäkää kyntenne.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Golden AWe kirjoitti:
Minä olen itse jättänyt koulutuksen takia ihmissuhteita taakse, ja ollut toisessa maassa asunnottomana, vain sen takia että saisin lopputyön ja koulutuksen valmiiksi. Minulla on vara.

NIKS

En edes jaksa kimpaantua tuollaisista kommenteista joissa ei ole edes luettu seuraavaa postia läpi - eiköhän rahalla kuitenkin saada myös rapakon takana turvattua hyvinvointi ja turvallisuus vaimolle ja tulevalle lapselle, ja tarvittaessa vaikka Oulusta lennätettävälle anopille tai lapsenhoitajalle. Edes sen vuoden ajaksi kun kokeilee siipiään. Mistä vaimo tuollaisessa oikeasti joutuisi luopumaan?

Onnea valitsemallasi tiellä rahan, statuksen ja materian parissa. Onneksi kaikki eivät tavoittele samaa eivätkä tarjoa jokaiseen elämäntilanteeseen vastaukseksi mammonaa. Ja toivottavasti joku muukin joskus arvostaa saavutuksiasi.

Olennaista on edelleenkin, että sinä enkä minä eikä kukaan muukaan tiedä koko Viuhkolan NHL-kuvion taustoja, syitä eikä sopimustarjouksen sisältöä. Ilman noita tietoja kovin syvällinen arvuuttelu ja arvostelu on mielivaltaista. Koska olet niin pirun kansainvälisesti koulutettu, ymmärrät asian varmasti.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Golden AWe kirjoitti:
Minä olen itse jättänyt koulutuksen takia ihmissuhteita taakse....... mutta epäilen että taalaliigaan lähteminen olisi ihan yhtä riskialtis teko kuin mitä esim. itse tein
Breaking news! Kaikki eivät halua ottaa tuollaisia "riskejä" tai jättää ihmissuteita taakseen koulutuksen tai uran takia.

Golden AWe kirjoitti:
eiköhän rahalla kuitenkin saada myös rapakon takana turvattua hyvinvointi ja turvallisuus vaimolle ja tulevalle lapselle, ja tarvittaessa vaikka Oulusta lennätettävälle anopille tai lapsenhoitajalle. Edes sen vuoden ajaksi kun kokeilee siipiään. Mistä vaimo tuollaisessa oikeasti joutuisi luopumaan?
Ilmeisesti itselläsi ei ole lapsia. Lapsen ensimmäisiä vuosia ei saa koskaan takaisin, jos ne menettää. Menetys on myös vaimolle varmasti suuri, jos mies ei ole noina hetkinä paikalla. Tai ainakin enimmäkseen poissa kotoa. Rahallisesti Viuhkola pystyy turvaamaan perheensä tulevaisuuden myös Oulussa pelatessaan.

Minä ainakin itse ymmärrän Viuhkolan ratkaisun helvetin hyvin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oiva kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä rahan, statuksen ja materian parissa. Onneksi kaikki eivät tavoittele samaa eivätkä tarjoa jokaiseen elämäntilanteeseen vastaukseksi mammonaa. Ja toivottavasti joku muukin joskus arvostaa saavutuksiasi.

Olennaista on edelleenkin, että sinä enkä minä eikä kukaan muukaan tiedä koko Viuhkolan NHL-kuvion taustoja, syitä eikä sopimustarjouksen sisältöä. Ilman noita tietoja kovin syvällinen arvuuttelu ja arvostelu on mielivaltaista. Koska olet niin pirun kansainvälisesti koulutettu, ymmärrät asian varmasti.

Hahaha...mitenkähän raha, status ja materia liittyy siihen että kun tekee työtä johon on ryhtynyt, tekee sen kunnolla ja loppuun asti? Minä olen tavoitellut ainoastaan elämässäni ainoastaan pesää sekä henkistä ja fyysistä tasapainoa, tosin vakituiset tulot helpottavat ihmeellisesti kaikkia noita asioita, kun ei enää ihan joka yö tarvitse hytistä kylmässä varastohuoneessa.

Henkisesti on helpompi kun ei tarvitse miettiä "mitä jos", aina kannattaa kokeilla. Ei tässä ole mitään sen kummoisempia statuksia haettu, ainoastaan menty elämässä eteenpäin sen jälkeen kun on ollut NHL:een lähtöä tiukemmissa paikoissa. Ymmärrät varmasti että kirjoittelen tämmöisiä koska toivon ettei Jari ole yksi näitä joka joka miettii sitä "mitä jos" joskus tulevaisuudessa. Oletko sinä? Sisältyykö sinun mielestäsi NHL-keikkaan sitten niin suuria riskejä ettei kannata lähteä? Jos sopimustarjous oli paska niin ensi vuonna parempi, jokohan sitten Piku lähtee? Toivottavasti taustalla ei ole mikään läheisen sairaus tai vastaava, nämä kaikki arvuutteluthan pohjautuvat siihen että valintaan ei liittynyt tuollaista. Aika moni vain jää pelkästään siksi ettei uskalla.

Kyllä arvuuttelu ja tekojen arvostelu on kuitenkin ihan luvallista, samoinhan sinäkin tuossa päättelet samantien minun elämänarvojani ja tavoitteitani vain koska sanoin tehneeni uhrauksia siksi että saisin paperit ulos koulusta. HE~!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jeff kirjoitti:
Breaking news! Kaikki eivät halua ottaa tuollaisia "riskejä" tai jättää ihmissuteita taakseen koulutuksen tai uran takia.

Ilmeisesti itselläsi ei ole lapsia. Lapsen ensimmäisiä vuosia ei saa koskaan takaisin, jos ne menettää. Menetys on myös vaimolle varmasti suuri, jos mies ei ole noina hetkinä paikalla. Tai ainakin enimmäkseen poissa kotoa. Rahallisesti Viuhkola pystyy turvaamaan perheensä tulevaisuuden myös Oulussa pelatessaan.

Minä ainakin itse ymmärrän Viuhkolan ratkaisun helvetin hyvin.

Eipä olisi ensimmäinen suomalainen NHL-kiekkoilija joka ottaa vaimon mukaansa, tai jonka vaimo synnyttää Atlantin tuolla puolen. Oletko kuullut että sielläkin on synnytyssairaaloita joissa on puhdas vesi? Kiekkoilijat kuitenkin taitavat olla paljon reissussa MUTTA saada vapaa-illan jos vaimo pullauttaa molemmissa maissa. Ja mikä Jumala se antoi lahjaksi lapsen jo tuossa iässä? Ei taida se messias olla kiekkoilun ystävä, perk~hele. Lapsiahan ei hankita vaan niitä saadaan ja Pikulle se sattui tapahtumaan juuri nyt. Vai ollaanko siellä ateisteja jotka päättivät tehdä lapsen juuri nyt, mene ja tiedä.

Eipä olisi myöskään ensimmäinen mies joka uhraa oman menestyksensä ja uransa itsekkään vaimon takia. Kumman uhraus se sitten olisikaan ollut suurempi...
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Golden AWe kirjoitti:
Eipä olisi myöskään ensimmäinen mies joka uhraa oman menestyksensä ja uransa itsekkään vaimon takia. Kumman uhraus se sitten olisikaan ollut suurempi...
Turha tehdä vaimosta roistoa. "Uhraus" tehtiin varmasti ensisijaisesti lapsen takia, ei vaimon. Toisijaisesti koko kolmikon muodostaman tiimin eli perheen takia.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Henkisesti on helpompi kun ei tarvitse miettiä "mitä jos", aina kannattaa kokeilla.

Entäpä Viuhkola onkin sen tyyppinen ihminen, joka ei ajattele "mitä jos" suhteessa kunniaan ja mammonaan, vaan hän ajatteleekin "mitä jos" suhteessa perheeseen ja vaikkapa lasten kasvatukseen osallistumiseen? Tunnut pitävän itsestäänselvyytenä, että kaikille on tärkeää statuksen, kunnian ja rahan maksimoiminen, mutta näin ei ole. On niitäkin, jotka eivät halua tinkiä perheen kanssa vietettävästä ajasta, vaikka tarjolla olisi maallista mammonaa.

Golden AWe kirjoitti:
Ymmärrät varmasti että kirjoittelen tämmöisiä koska toivon ettei Jari ole yksi näitä joka joka miettii sitä "mitä jos" joskus tulevaisuudessa.

Moni vanhempi miettii, "mitä jos olisin osallistunut enemmän lapsen hoitoon, olisiko parisuhde edelleen koossa, olisiko vaimo jaksanut masentumatta, olisiko suhde lapseen parempi, tms.". Ehkäpä Viuhkolalle on tärkeintä, että hän ei joudu ajattelemaan tällaisia asioita?

Golden AWe kirjoitti:
Oletko kuullut että sielläkin on synnytyssairaaloita joissa on puhdas vesi?

Jotkut haluavat tarjota perheelleen vielä tätäkin enemmän. Joillekin se on jopa asia, joka menee rahan edelle.

Mitä NHL voi Viuhkolalle lopulta tarjota? Entistä useampi näkee hänen pelaavan, entistä useampi tietää hänen nimen, hän saa nykyisten huikeiden tulojen sijaan vieläkin huikeampia tuloja, hän saa tsekata tehotilastonsa YLE:n teksti-tv:n sivulta 256 sivun 241 sijaan, mutta joillekin nämä asiat eivät kertakaikkiaan ole tärkeitä.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lare kirjoitti:
Mitä NHL voi Viuhkolalle lopulta tarjota? Entistä useampi näkee hänen pelaavan, entistä useampi tietää hänen nimen, hän saa nykyisten huikeiden tulojen sijaan vieläkin huikeampia tuloja, hän saa tsekata tehotilastonsa YLE:n teksti-tv:n sivulta 256 sivun 241 sijaan, mutta joillekin nämä asiat eivät kertakaikkiaan ole tärkeitä.

Useat meistä ovat kunnianhimoisia uramme suhteen: tähdätään korkeimmalle mahdolliselle tasolle.

En tunne Viuhkolaa joten en tiedä hänen prioriteettejään, mutta _itse_ en ymmärrä ratkaisua pelata SM-ligassa NHL:n sijaan perhesyiden takia - jos siitä edes on kysymys.

Sehän ei kuitenkaan tarkoita, että ratkaisussa olisi mitään väärää.
 

MSM

Jäsen
Raksilan Pleksi kirjoitti:
Niin, se kunnianhimo ja nälkä saavuttaa jotain suurempaa... Kärpissä saatu jo 2 mestaruutta, maajoukkueessakin lätkiä ja Suomessa yksi parhaista senttereistä. Epäilyttää vaan että viimekautinen velttoilu jatkuu, ei ole enää sitä tappamisen meininkiä ja näyttämisenhalua. Mieluummin olisin nähnyt Pikun tilalla nuoren ja nälkäisen pelaajan. Ja olisihan se mukava ollut nähdä miten Piku änärissä ois pärjännyt. Mutta, toivon todellakin olevani väärässä ja että Viuhkola johdattaa Kärpät taas huipulle.

Kieltämättä olisi mukava ollut nähdä miten pärjäisi rapakon takana ja ennen kaikkea siellä olisi varmasti kehittynyt lisää kiekkoilijana. Uskon, että se taso minkä täällä voi saavuttaa on jo saavutettu ja ennemminkin tulee lisää niitä heikkoja pelejä, koska ei tarvitse antaa aivan kaikkea joka tilanteessa tällä tasolla. No toivottavasti Viuhkola pelaa ensi kaudella paremmin mitä menneellä ja se NHL kutsuisi vielä vuoden päästä. Chicagossa tosiaan olisi ollut tällä hetkellä hyvä paikka iskeä pelaavaan kokoonpanoon.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Uskomatonta paskaa täällä taas jotkut jauhaa. Kenelläkään ei pitäisi olla mitään jeesusteltavaa, jos Viuhkola päättää jättää Änärin väliin. Kaikilla ei tosiaan uravalinnat mene kunnianhimoasteikolla ykköseksi, vaan juuri nuo muutaman täällä jo mainitsemat perhe, vapaa-aika yms. Viuhkola vetää kuitenkin ihan mukavaa tiliä Suomessakin ja voi myöhemmin hakea vähän lisää vaikka Sveitsistä. Pelkästään hienoa kaverille itselleen, jos muut asiat on tärkeämpiä kuin se oma työura.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jeff kirjoitti:
Turha tehdä vaimosta roistoa. "Uhraus" tehtiin varmasti ensisijaisesti lapsen takia, ei vaimon. Toisijaisesti koko kolmikon muodostaman tiimin eli perheen takia.

Eiköhän vaimolle ja lapsellekin löytyisi paikka ja koti Chicagon seudulta. Turha tehdä työnsä perässä muuttavasta miehestä roistoa. Ehkä sitten kun lapset alkavat tulla kouluikään jne.

Lare kirjoitti:
Entäpä Viuhkola onkin sen tyyppinen ihminen, joka ei ajattele "mitä jos" suhteessa kunniaan ja mammonaan, vaan hän ajatteleekin "mitä jos" suhteessa perheeseen ja vaikkapa lasten kasvatukseen osallistumiseen? Tunnut pitävän itsestäänselvyytenä, että kaikille on tärkeää statuksen, kunnian ja rahan maksimoiminen, mutta näin ei ole. On niitäkin, jotka eivät halua tinkiä perheen kanssa vietettävästä ajasta, vaikka tarjolla olisi maallista mammonaa.

Golden AWe kirjoitti:
Hahaha...mitenkähän raha, status ja materia liittyy siihen että kun tekee työtä johon on ryhtynyt, tekee sen kunnolla ja loppuun asti?

Ehkä sitten pitäisi ruveta koti-iskäksi? Reissataan sitä SM-liigassakin, ja missä tahansa muussakin työssä ollaan iso osa päivästä poissa. Vai pitääkö päivittäin syödä päivällistäkin vanhempien helmoissa?

Lare kirjoitti:
Moni vanhempi miettii, "mitä jos olisin osallistunut enemmän lapsen hoitoon, olisiko parisuhde edelleen koossa, olisiko vaimo jaksanut masentumatta, olisiko suhde lapseen parempi, tms.". Ehkäpä Viuhkolalle on tärkeintä, että hän ei joudu ajattelemaan tällaisia asioita?

Jotkut haluavat tarjota perheelleen vielä tätäkin enemmän. Joillekin se on jopa asia, joka menee rahan edelle.

Ja vuosi Jenkkilässä paksuna olevan vaimon ja sitten syntyvän vauvan kanssa voisi pistää kaiken hösseliksi? MIETI. Aika ohuella jäällä on rakkaus ja parisuhde kun kiekkoiljan elämä vaihtuu kiireellisempään elämään niin kaikki on paskana. Ainahan sieltä pääsee pois, muttei välttämättä myöhemmin sinne. Muistaakseni myös kirjoitin tuossa pari kertaa myös että kyse on ennen kaikkea henkisten tarpeiden tyydyttämisestä, vaikka raha helpottaa kyllä sitäkin.

Lare kirjoitti:
Mitä NHL voi Viuhkolalle lopulta tarjota? Entistä useampi näkee hänen pelaavan, entistä useampi tietää hänen nimen, hän saa nykyisten huikeiden tulojen sijaan vieläkin huikeampia tuloja, hän saa tsekata tehotilastonsa YLE:n teksti-tv:n sivulta 256 sivun 241 sijaan, mutta joillekin nämä asiat eivät kertakaikkiaan ole tärkeitä.

Ilmeisesti kiekkoilu ja kiekossa menestyminen on kuitenkin ollut Pikulle melko tärkeä ja iso asia, ja tarjonnut paljon kun sen eteen on aika paljon jaksanut tähän asti töitä tehdä. Vaimolle tämä ei ilmeisesti ole ollut tarpeeksi tärkeää.

Knower kirjoitti:
Uskomatonta paskaa täällä taas jotkut jauhaa. Kenelläkään ei pitäisi olla mitään jeesusteltavaa, jos Viuhkola päättää jättää Änärin väliin. Kaikilla ei tosiaan uravalinnat mene kunnianhimoasteikolla ykköseksi, vaan juuri nuo muutaman täällä jo mainitsemat perhe, vapaa-aika yms. Viuhkola vetää kuitenkin ihan mukavaa tiliä Suomessakin ja voi myöhemmin hakea vähän lisää vaikka Sveitsistä. Pelkästään hienoa kaverille itselleen, jos muut asiat on tärkeämpiä kuin se oma työura.

Aikamoista jeesustelua tulla kiekkopalstalla, tai muutenkaan, että kehittyminen kiekkoilijana/työssään ei olisi muka ei olisi tärkeää, varsinkin kun tuo perhe kuitenkin lähtisi helposti sinne mukaan. Pelkästään hienoa kun olisi vaimo joka tukee miestään tämän ratkaisuissa, tapahtui mitä tapahtui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös