Vitutusketju

  • 10 535 795
  • 56 130

hege

Jäsen
@Murkula Tsemppiä sitten vaan!
Omalla kohdalla pääsi remissiovaiheeseen kun siirryttiin biolääkeinfuusion ja siitä sitten entyvio pistokseen. Muistaakseni Azamun (metotrexaatti yms. jutuista) toimi minulle hyvin, mutta aiheutti sitten muita ongelmia eli tauti olisi ollut hoidossa mutta potilas olisi kuollut haimatulehdukseen.
Siis jos samaa perustautia satut sairastamaan ;-)
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
@Murkula Tsemppiä sitten vaan!
Omalla kohdalla pääsi remissiovaiheeseen kun siirryttiin biolääkeinfuusion ja siitä sitten entyvio pistokseen. Muistaakseni Azamun (metotrexaatti yms. jutuista) toimi minulle hyvin, mutta aiheutti sitten muita ongelmia eli tauti olisi ollut hoidossa mutta potilas olisi kuollut haimatulehdukseen.
Siis jos samaa perustautia satut sairastamaan ;-)

Saattaa mennä pitkiä aikoja ihan kondiksessa Asacolin kanssa, sitten se kerran / kaksi vuoteen alkaa vittuilla ja rahoittuu yleensä muutamassa viikossa kun otan Pentasanin kaveriksi. Ainakaan vielä ei ole ollut tarve muuttaa lääkitystä.

Mutta ihan ketjun aiheeseen niin vittu että vituttaa.

Arvatkaa mikä muu vituttaa? Sen lisäksi että on tuo crohnin tauti, syön marevania tukostaipumukseen, olen sairastanut leukemian, selässä on kolme välilevyn pullistumaa ja siihen kipuun suht kovat kipulääkkeet (vähän kuin tuo maha, tarvitsee muutaman kerran vuoteen). Näiden lisäksi jalkapöyttään on tehty pesäpallopelissä tulleen murtumisen takia luudutusleikkaus ja siinä en hermostot viturallaan.

Että on tässä oltu välillä aika vittuuntuneena. Kyl noista kaikista eniten kypsyttää tuo selkä ja sellaisten ihmisten vitun viisaat ohjeet joilla ei ole kokemusta oikeista selän hermostokivuista.
Sain ekat piikit 17 vuotiaana ja nyt sitä hupia on kestänyt 23 vuotta ja kokeiltu on 27 eri kipulääkettä.
Varmasti on monella vieläkin synkempi tilanne, mutta ei naurata tämä omakaan, vaikka esim. nyt on pystynyt olemaan viimeiseen 8 iltaan 3 kiekko vuoroa, vetämään kolmet treenit ja viheltämään yhden U14 pelin sekä pelaamaan yhden illan säbää.
 
Viimeksi muokattu:

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Ensimmäisen maailman ongelma, mutta tunnelma on silti kuin pienellä oravanpoikasella hakkuuaukion laidalla. Haastava markkina ja haasteita on ollut firmassa. Lähettiin kääntämään suuntaa ihan huolella. Jossain määrin ollaan onnistuttukin. Erilaiset kehityskohdat eivät kuitenkaan ole kehittyneet niin hyvin kuin unelmissamme. Ollaan sitten sovittu vähän käytäntöjä, jotka herkemmät voisivat kokea mikromanagerointina ja jopa epäluottamuksena ammattitaitoaan kohtaan.

Nyt olen vienyt läpi sitten yhden osan eräästä projektista läpi tällä uudella systeemillä ja ”mr. Big Dick” on ollut tietoinen kaikista vaiheista. Ainakin olisi pitänyt olla tietoinen. Nyt on sitä mieltä, että ei mennyt niinkuin piti. Jeffersonin omalla vastuulla olleet aloitustiedot vielä kaiken lisäksi ovat edelleen levällään kuin Hjalliksen eväät.

Kikkeliskokkelis mitäs läksit.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa kun mennyt hankalaksi tämä nukkuminen minulle.
Sain Apteekista vastaavaan ongelmaan perusmelotonin sekä oudon lääkkeen nimeltään Ketipinor.
Onko oikeutettua yöllä polttaa apteekki, jos lääkitys ei ollenkaan toimi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mites toimi?
Isälläni tuo toimi liiankin hyvin. Muuttui "zombieksi" joka laski alleen. Eikä herännyt käymään vessassa vaikka äitini yritti herättää. Isäni on siis monisairas yksilö jonka rauhatonta unta yritettiin auttaa ketipinorilla.
Kun isäni ei tuota voinut käyttää niin äitini antoi minun kokeilla. Kun ekan kerran kokeilin niin valvoin kahteen. Enkä senkään jälkeen ole todennut erityistä nukuttavaa vaikutusta.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Sain Apteekista vastaavaan ongelmaan perusmelotonin sekä oudon lääkkeen nimeltään Ketipinor.
Onko oikeutettua yöllä polttaa apteekki, jos lääkitys ei ollenkaan toimi?
Itselläni on Ketipinorista kokemusta n. 10 vuoden takaa. Lääke iski ainakin meikäläiseltä suurin piirtein jalat alta, kun vedin sitä "unta turvaamaan". Jonkun sortin euforinenkin tila siitä tuli. Sitten kun rupesin käyttämään valitettavasti määränsä enemmän, niin Iisopin kuvaamaksi zombieksi muuttuminen oli aika lähellä. Loppupelissä olen ihan tyytyväinen, että tuli kyseinen lääkitys lopetettua, vaikka oli siinä puolensa.

Vaikka multa ei kysyttykään, niin mielestäni quetiapinen (täällä kulkee usein nimellä Seroquel) määrääminen ihan vaan nukkumista varten on mielestäni vähän kyseenalaista, vaikka en lääkäri olekaan. Yleisellä tasolla kyseessä on kuitenkin ymmärtääkseni masennuksen ja/tai skitsofrenian hoitoon käytettävä lääke. Saa tietty korjata, jos olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taas alkoi se aika vuodesta kun vältän kauppakeskuksia. Joululaulut raikaa jo.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tämä jouluhifistely on vituttanut jo hyvän tovin. Jotenkin en ymmärrä että aikuiset ihmiset alkaa laittelemaan kaikkea härpäkettä ja valoja pihoileen jumalauta marraskuun alussa. Naapurillekko tässä vittuilaan vai mitä vittua? Ymmärrän sen että isossa amerikassa tehdään näin mutta ei joulupukkia ole vittu edes olemassa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tämä vaatii tekoja eikä sanoja. "Nyt oravat vittuun siitä" ei riitä. Ei oravatkaan voi vittuilla ihan noin vain.
Luuletko kuinka helpoksi kun suuri ja mahtava Aku Ankka ei edes onnistu siinä!!
 

444

Jäsen
Mulla on ongelma. Toiset kutsuvat sitä nukkumiseksi, mulle se aika on valvomista yöllä. Tätä on nyt jatkunut reilut vuoden ja neljä kuukautta. Tänä aikana olen kolmesti saanut nukuttua yhtäjaksoisesti yli kuuden tunnin unet.
Menen nukkumaan sitten, kun kämppä on saatu raivattua taas elettävään kuntoon päivän touhujen jäljiltä. Väsymys on yleensä ihan todellinen jo siinä vaiheessa. Uni tulee aina nopeasti ja vaivun johonkin kooman kaltaiseen olotilaan valonnopeudella. So far so good. Sitten tulee ne yön pimeät tunnit (okei, talvella tähän sopii kai mikä tahansa 16-8 välillä) ja lapsi ”päättää” herätä. Eihän se sitä tarkoituksella tee. Mutta jokin saa hänet havahtumaan ja näin alkaa itku. Se itsessään ei vituta, koska noin pieni ihminen ei vielä kykene ilmaisemaan itseään kovin monisyisesti. Ja toisaalta, rakkaus tuota pientä ihmistä kohtaan on niin rajaton, että tekisin hänen vuokseen ihan mitä tahansa. Se mikä sen sijaan vituttaa on se, että mä en tuon jälkeen nukahda. Aivot ovat ihan sitä mieltä, että jes, nyt mennään. Tänään tämä tapahtui klo 3.38. Jos jään sänkyyn, en nukahda, alkaa turhauttaa ja vituttaa, ja en malttaisi pysyä aloillani häiriten sillä tavalla myös muiden yörauhaa. Joten nousen ylös, touhuan jotain. Viimeistään klo 7 aikoihin alkaakin sitten nukuttaa uudestaan. Kömmin sänkyyn saadakseni nukkua vielä ehkä tunnin, toisinaan jopa kolme, ennen kuin muutkin heräävät. Suurin osa päivästä meneekin sitten lapsukaisen kanssa touhutessa, koska olenhan yhteiskunnan alinta saastaa eli työtön, ja iltaa kohden alkaa ote lipsua väsymyksen myötä. Siis lipsua siten, että menen sellaiseen full survival modeen, jolloin toimin lähinnä autopilotilla ja mistään ei jää mitään päähän.

Edelliseen ohuesti liittyen. Mun oli tarkoitus ottaa viikonloppuna ensimmäinen hieronta-asiakas vastaan hyvin pitkän tauon jälkeen. No, samana iltana kuin tämä sovittiin, olin leffailtaa varten valmistelemassa eväitä, luonnollisesti kauhealla kiireellä. Balsamico-marinadi tarvitsi valkosipulia. No missä vitussa se puristin taas on..? Ei löydy, äkkiäkös ne sitten vain hienontaa vastateroitetulla veitsellä. Aina olen pyrkinyt opettamaan muille, miten niitä sormia pidetään tuossa vaiheessa, ettei tule veripalttua. Väsyneenä ja kiireessä oma lihasmuisti petti, ja niinhän se fiskarssi upposi oikein nätisti vasempaan nimettömään. Sormen päästä lähti slaissi lähes kokonaan irti, oikein tuntui siellä oikeassa kädessä, kuinka terä runttasi nahasta läpi. No, sormi on edelleen paikallaan, joskin koko vasen käsi vähän käyttökelvoton, kun haava on syvä ja pitkä. Hopeareunus? Valkosipuli on aika antiseptinen tuote, joten ihan puhdas haava taisi tulla. Mutta eipähän tarvitse ottaa sitä asiakasta tänään vastaan. Ei viitsi riskeerata sormen paranemista tähän väliin. Vähänkö olisi tehnyt hyvää saada vähän lisätienestejä tässä elämänvaiheessa, mutta kikkelis kokkelis, mitäs läksit.

Mutta Valevuorihan sen tiesi sanoa: Ei täällä mitään kannata yrittää, vituiksi menee kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Sain Apteekista vastaavaan ongelmaan perusmelotonin sekä oudon lääkkeen nimeltään Ketipinor.
Onko oikeutettua yöllä polttaa apteekki, jos lääkitys ei ollenkaan toimi?
Mites toimi?
Isälläni tuo toimi liiankin hyvin. Muuttui "zombieksi" joka laski alleen. Eikä herännyt käymään vessassa vaikka äitini yritti herättää. Isäni on siis monisairas yksilö jonka rauhatonta unta yritettiin auttaa ketipinorilla.
Kun isäni ei tuota voinut käyttää niin äitini antoi minun kokeilla. Kun ekan kerran kokeilin niin valvoin kahteen. Enkä senkään jälkeen ole todennut erityistä nukuttavaa vaikutusta.
Itselläni on Ketipinorista kokemusta n. 10 vuoden takaa. Lääke iski ainakin meikäläiseltä suurin piirtein jalat alta, kun vedin sitä "unta turvaamaan". Jonkun sortin euforinenkin tila siitä tuli. Sitten kun rupesin käyttämään valitettavasti määränsä enemmän, niin Iisopin kuvaamaksi zombieksi muuttuminen oli aika lähellä. Loppupelissä olen ihan tyytyväinen, että tuli kyseinen lääkitys lopetettua, vaikka oli siinä puolensa.

Vaikka multa ei kysyttykään, niin mielestäni quetiapinen (täällä kulkee usein nimellä Seroquel) määrääminen ihan vaan nukkumista varten on mielestäni vähän kyseenalaista, vaikka en lääkäri olekaan. Yleisellä tasolla kyseessä on kuitenkin ymmärtääkseni masennuksen ja/tai skitsofrenian hoitoon käytettävä lääke. Saa tietty korjata, jos olen väärässä.
Olinkohan 18-vuotias kun minulle määrättiin juuri tätä Ketipinoria masennukseen. Sain kyllä nukuttua, liiaksikin mutta unet olivat muistaakseni aika levottomia ja herätessä olo oli aivan vetelä. Puolet päivästä meni juurikin "zombiena".

Lopulta päästiin siihen pisteeseen että olin suunnitellut oman itsemurhani tämän Ketipinor-kuurin aikana. Että semmoinen lääke masennukseen. Luojan kiitos en hypännyt tuolloin junan alle kuten suunnittelin.

En siis kyllä rehellisesti voi suositella Ketipinoria kenellekään.

2015 kesällä sairastamani psykoosin jälkeen olenkin käyttänyt Olanzapin Ratiopharmia. Noin vuoden verran kokeilin olla ilman mutta nyt noin muutaman vuoden ajan olen ottanut noita taas, annos on nykyisin maltillinen 5mg ja tuo on onneksi oikein hyvä lääke. Nukun yöni loistavasti eikä herätessäkään olo ole mitenkään zombi. Arki on tätä nykyä loistavasti tasapainossa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olinkohan 18-vuotias kun minulle määrättiin juuri tätä Ketipinoria masennukseen. Sain kyllä nukuttua, liiaksikin mutta unet olivat muistaakseni aika levottomia ja herätessä olo oli aivan vetelä. Puolet päivästä meni juurikin "zombiena".

Lopulta päästiin siihen pisteeseen että olin suunnitellut oman itsemurhani tämän Ketipinor-kuurin aikana. Että semmoinen lääke masennukseen. Luojan kiitos en hypännyt tuolloin junan alle kuten suunnittelin.

En siis kyllä rehellisesti voi suositella Ketipinoria kenellekään.

Minulla määrättiin 15 vuotta sitten uutta suosikkilääke Ketipinoria maniaan eli sillä olisi niillä puheilla pitänyt norsunkin sammua. Mitään zombie-tiloja tai muutakaan ei alun unettavan vaikutuksen jälkeen tapahtunut, vaan olin niin kovassa vauhdissa, että teho meni lääkkeestä lopulta kokonaan. Viimein oltiin niin pahassa sekamuotoisessa, että ajauduin jopa myös itsemurhaa toteuttamaan.

Noin yleisesti Ketipinor on tosiaan ollut jo pitkään sellainen yleislääke, jota määrätään vähän vaivaan kuin vaivaan, eikä sitä syövillä ihmisillä useinkaan ole edes mielenterveysongelmia. Vähän sama kuin masennuslääke Seronilia on kirjoitettu aikojen alusta sellaiseenkin, että jos meinaa laueta seksissä liian nopeasti, niin lääke blokkaa vähän tuota, sillä se aiheuttaa laajalti tiedetysti orgasmivaikeuksia. Ei sen väliä mitä muuta paskaa ja sekoitusta se aivoissa tekee, kunhan vaan ei laukea heti.

Mutta tätä on tehty nyt niin pitkään, että luottamukseni oikein mihinkään mielialalääkkeisiin ei ole kohdillaan. Onneksi ei tarvitse enää näiden kanssa vekslata, vaan jonkinlainen koktaili minulla pätee. Lääkekokeilut ja kaikki lääkkeisiin liittyvä vituttaa lähtökohtaisesti nykyään aina, enkä suostu enää mitään uutta kokeilemaan. Koskaan et tiedä mitä myrkkyä lääkäri määrää, eikä se edes tiedä miten se lääke vaikuttaa. Sitten kun niille kertoo mitä tapahtui, niin taivastellaan hetki ja se siitä.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Minulla on varsin kevyt lääkitys masennukseen, vaikka varsinaisesta masennuksesta oli aikaa vajaa kymmenen vuotta, kun tuo lääkitys aloitettiin. PTSD:tä, bönäriä, ahdistusta ja masennusoireetkin väliaikaisesti kovat. Uneen sitten kans kevyttä kemiaa.

Ei ollut tarkoitus listata mitään dosettia tähän. Eikä oikeastaan vituta mikään. Päinvastoin. Sain tänään lomautuslapun. Niin, siitä minä innostuin rustaamaan, että lääkärin kanssa jonkun aloitetun lääkityksen vaikutuksista keskustellessa vähän värittelisi ja katsoisi, missä vaiheessa se ei enää usko.

Ei uskonut edes, kun puhuin totta. SSRI -lääkkeet, kun aiheuttavat erektio-ongelmia. Minulla sitten aloituksen jälkeen meni joku kuukausi, että heräsin kello 4 aamuisin aivan valtavaan erektioon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tällä hetkellä vituttaa Kelan hidas toiminta, koska kuu päättyy tänään ja taloudellinen tilanteeni on katastrofaalinen.

Kolme viikkoa odottanut heidän vastausta toimeentulotukihakemukseeni, jonka lähetin OmaKelaan 13. päivä eikä vieläkään ole kuulunut mitään. En ole oikeutettu työmarkkinatukeen, joten siksi saan vain toimeentulotukea.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pieniä nuo teidän vitutukset meidän SaiPa kannattajien vitutukseen verrattuna.
Tämä on kyllä totta. Ja pakko myöntää, että näin perisuomalaiseen tapaan pientä tuikkua synkkyyteen on tuonut se että voisi mennä aika helvetisti huonomminkin. Ei tässä ainakaan tarvitse pelätä seuran pystyssä pysymisen puolesta, toisin kuin käsittääkseni esim. Saimaalla. "Aina on ensi kausi" on kuitenkin aika lohdullinen lause niin kauan, kun pitää paikkansa.

Tarkoitus ei ollut hieroa suolaa haavoihin, vaikka niin nyt ehkä tuli vähän tehtyä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuosi sitten valittelin kuinka lapsi ja itse ollaan sairaina. Tänään valitan samaa. VOI VITTU! Kyllä vituttaa nää kaikki taudit.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tulisiko itselläsi mieleen venäläisenä juuri tänä päivänä ja nykyisessä maailmanajan kontekstissa lähteä Venäjä-pipo päässä kävelemään Suomessa kaupungin kaduille? Ei mullakaan.

Mutta näköjään pannussa voissa uivilla tulee. Harmi, että sattui verkkokalvoille, nimittäin rupesi vituttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös