Vitutusketju

  • 10 548 623
  • 56 138

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viime perjantaina marssi firman ovesta sisään eräs maamme kärkipään julkkiksista. Heitettiin siinä sitten Heipat, ja tämä oman arvonsa tunteva vitun julkku (lue mulkku) alkoi ehdottelemaan sellaista diiliä, että jos hän saa firmamme tarjoaman palvelun ilmaiseksi, niin hän sitten mainostaa ja kehuu meitä omilla somekanavillaan.
Ei meinannut millään mennä jakeluun, että meillä on edelleen eurot käytössä.

Rahasta ei hänellä ole puutetta, mutta ilmaiseksi olisi vaan pitänyt saada. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?
Tuohan on hyvinkin normaalia käytöstä. Eräs aivan q-luokan julkkis oli kerran viereisessä pöydässä ravintolassa syömässä jonkun naisen kanssa, ja kun lasku tuli, hän ehdotti tuota samaa että mitäs jos tämä olisikin meille ilmaista, ja minä laittaisin tästä korvaukseksi someen juttua. Sitten hän vielä kertoi siinä lyhyesti oman cv:nsä ja työhistoriansa ja seuraajamääränsä. Ravintola suostui, joten q-luokan julkkis ja hänen naisystävänsä saivat ilmaiset ruuat - tai no, laittoi se tosiaan siitä omaan instagramiinsa jonkun kuvan ja tägäsi ravintolan siihen. Ei se edes mitään hehkuttanut että täältäpä sitä saa parasta makkaraa hei, tulkaa kaikki tänne, vaan se oli vaan kuva siitä ukkelista istumassa siellä ravintolassa ja jotain aivan muuta diibadaabaa oli tekstinä.

Eihän se oo toisaalta tyhmä joka pyytää. Mäkin oon alkanut kaiken maailman autokorjaamoissa ja ravintoloissa ja ruoka-kaupan kassalla pyytämään että saisinko mä nää ilmaiseksi koska oon Mensa-kerhossa ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen. Toistaiseksi olen saanut vain turpaani, mutta ehkä joskus vielä tärppää!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuohan on hyvinkin normaalia käytöstä. Eräs aivan q-luokan julkkis oli kerran viereisessä pöydässä ravintolassa syömässä jonkun naisen kanssa, ja kun lasku tuli, hän ehdotti tuota samaa että mitäs jos tämä olisikin meille ilmaista, ja minä laittaisin tästä korvaukseksi someen juttua. Sitten hän vielä kertoi siinä lyhyesti oman cv:nsä ja työhistoriansa ja seuraajamääränsä. Ravintola suostui, joten q-luokan julkkis ja hänen naisystävänsä saivat ilmaiset ruuat - tai no, laittoi se tosiaan siitä omaan instagramiinsa jonkun kuvan ja tägäsi ravintolan siihen. Ei se edes mitään hehkuttanut että täältäpä sitä saa parasta makkaraa hei, tulkaa kaikki tänne, vaan se oli vaan kuva siitä ukkelista istumassa siellä ravintolassa ja jotain aivan muuta diibadaabaa oli tekstinä.

Eihän se oo toisaalta tyhmä joka pyytää. Mäkin oon alkanut kaiken maailman autokorjaamoissa ja ravintoloissa ja ruoka-kaupan kassalla pyytämään että saisinko mä nää ilmaiseksi koska oon Mensa-kerhossa ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen. Toistaiseksi olen saanut vain turpaani, mutta ehkä joskus vielä tärppää!
Sun olisi kannattanut huudella vieraaseen pöytään sen verran tuon tilanteen nähdessäsi, että ettekö te tiedä, kuka minä olen.

Kai noilla joillakin yrittäjillä on myös pelko siitä, että joku ”julkkis” kieltävän vastauksen saatuaan julkaisee yrityksestä jotain ikävää tyyliin käytiin tuolla ja oli huonoa ruokaa. Muuten ajattelisin, että ensimmäinen ajatus olisi, että älä kerjää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Meteopaattina vituttaa nämä harmaat pilviset säät. Sataisi edes vettä.
 
Hiiren kakkosnappi tuplaklikkaa, miellyttävää pelata pyssypelejä kun et joko saa tähtäintä päälle tai sitä pois. Mahtaa olla luonnollista kulumaa, kilometrejä tälläkin jo takana useita vuosia. Tuskin tota saa korjattua vaikka ruuvailisi hiiren auki
 

444

Jäsen
Hirveän flunssan paukautti, ei jaksa oikein mitään, eikä edes kahvi tai ruoka maistu.
Täällä käytiin edellinen kierros elokuussa, ja taas mennään. Sama kaava: vauva ottaa ensimmäisen osuman, sen jälkeen äiti pari päivää myöhemmin, ja nyt sitten muutaman päivän odoteltuaan päätti iskeä myös minuun. Toistaiseksi vain kurkkukipua ja vähän aivastelua, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin seuraavat kaksi viikkoa menee röhiessä räkää joka ikisestä ruumiinaukosta pihalle. Kuumetta ei tule edes vahingossa tai tuurilla, että menisi nopeammin ohi, vaan ainoastaan sitä aivot lamaannuttavaa räkää, niin maan penteleesti räkää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noin 4kk läppäri sanoi ettei se enää leiki mun kanssa.

Nyt olis niille Tukion varaluistimien varaluistimille käyttöä. Sain varaläppärin käyttöön. Se on kuitenkin jonkun ”oma” joten huomenna joudun siitä luopumaan.

Meillä ei ole toimistolla varaläppärin varaläppäriä, joten joudun sitten ajamaan Tampereelle saadakseni sellaisen. Tampere on mun varsinainen työpaikka, joten jos siellä kone on niin vaikea siitä en kieltäytyä. Toki Trella olen ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.

Uusi kone on ehkä torstaina stadissa, mut jos se olisikin jo huomenna…
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Yksi kuva puhuu enemmän kun tuhat sanaa, mutta tähän kuvaan liittyen ei enää tuhat riittänyt.
 

Liitteet

  • Palaveri.jpg
    Palaveri.jpg
    61,2 KB · kertaa luettu: 280

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ketutus olisi ehkä sopivampi kuvaus tunteesta, jota koen, kun lueskelen tätä palstaa ja joku on laittanut pelkkää jotain twitterin kommenttiketjua täyteen koko sivun. Saattaa olla, että ei ole kuvaillut ulkomaankielistä litaniaa mitenkään tai sitten yhdellä sanalla. On se nyt kettu, jos tämä on sallittua näinkin moderoidulla keskustelupalstalla.

Joku roti tuohon olisi saatava, kun mielestäni yksi sana ei voi riittää kuvailemaan pitkää kirjoitusta varsinkaan, jos se on ulkomaankielinen ja sitten taas, jos se yksi sana riittää, niin kettuako sitä sitten linkittelemään ketunmoisia tekstimääriä jostain muualta.

Itse toki jossain määrin jopa ymmärrän ulkomaankielisiäkin kirjoituksia, mutta on sen verran työlästä, että harvoin jaksaa vaikka aihe kiinnostaisikin, kun ajaa se ketutus ohi siitä kiinnostuksen tunteesta.

Että kyllä pistää ketuttamaan tuollainen tekstinsyöttö palstalle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hieman vitutti tänään. Lähdin aamulla kalaan. Pelipaikalle saavuttuani sain auton kuskinpuoleisen etupään humpsautettua oikein huolella mutaan. Paikka oli sellainen, johon useasti pysäköin autoni. Nyt tuohon oli levitelty reilu kerros mutaa jostain syystä, johon täräytin huolimattomuuttani.

Kaveri asuu onneksi lähistöllä, joten pyysin häntä hinausavuksi töistä päästyään. Päivä kului kivasti kalastellen auto siellä mudassa. Kaveri tuli töistä päästyään veto avuksi, mutta eipä auto suostunut nousemaan. Ei auttanut kuin lähteä lapioiden ja vinssin hakuun. Aikani mutaa lapioituani ja laudat renkaiden alle saatua kaveri vinssasi ja itse varovasti peruuttelin sitten lopulta pois. Onnellinen loppu sentään saatiin tarinalle.

Ensimmäinen kerta Itselläni, että mudassa olen auton kanssa jumissa. Jokusen kerran, erityisesti keväisin olen syrjäseuduille suuntautuvilla pilkki reissulla ollut vastaavissa tilanteissa. Talvisin toki pidän takakontissa tarpeita tälläisen tilanteiden varulta.

3 ahventa ja kirjolohen karkuutus oli kalastuksen saldo.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Hiukan ihmettelen, että jutun koiraa - tai oikeastaan omistaja David Lopezia - ei saada Tampereella kuriin. Rikosilmoituksia Nalasta on taidettu tehdä tähän mennessä lähemmäs kymmenen. ? Toki rikosilmoitus itsessäänhän ei takaa, että jotain on tapahtunut, mutta uskoisin näitä yksittäisiä koiranomistajia hiukan enemmän kuin Herra Lopezin puheita varakkaiden harjoittamasta syrjinnästä, joka tuli vastaan jossain artikkelissa. Hieman tulee kyseisestä hepusta mieleen "I'm the Main Character" -ajattelutapa, sillä Lopezin syyt koiransa ulkoiluttamiselle ilman hihnaa eivät ainakaan oman tulkintani mukaan ole ihan kauhean hyviä. Vaikka alla olevassa artikkelissa näitä ei listattukaan, niin muistan lukeneeni viime aikoina ainakin siitä, että koira saa kasvaa tasapainoiseksi hihnattomana, ja että Lopez ei halua rikkoa rutiiniaan metsässä kävelemisestä. Kummeli-äänellä toteaisin tähän "selvä".

Yritän ymmärtää myös hänen puoltaan asiassa ja tässä voi olla osittain kyse kulttuurieroista, mutta laki on laki ja Suomi ei ole Espanja, ja saman koiran kohdalla on nyt tullut useampi tapaus vastaan. Vaikka koen olevani aika kaukana mistään kukkahattutäti-statuksesta, niin mitä helvettiä?

 
Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hiukan ihmettelen, että jutun koiraa - tai oikeastaan omistaja David Lopezia - ei saada Tampereella kuriin. Rikosilmoituksia Nalasta on taidettu tehdä tähän mennessä lähemmäs kymmenen. ? Toki rikosilmoitus itsessäänhän ei takaa, että jotain on tapahtunut, mutta uskoisin näitä yksittäisiä koiranomistajia hiukan enemmän kuin Herra Lopezin puheita varakkaiden harjoittamasta syrjinnästä, joka tuli vastaan jossain artikkelissa. Hieman tulee kyseisestä hepusta mieleen "I'm the Main Character" -ajattelutapa, sillä Lopezin syyt koiransa ulkoiluttamiselle ilman hihnaa eivät ainakaan oman tulkintani mukaan ole ihan kauhean hyviä. Vaikka alla olevassa artikkelissa näitä ei listattukaan, niin muistan lukeneeni viime aikoina ainakin siitä, että koira saa kasvaa tasapainoiseksi hihnattomana, ja että Lopez ei halua rikkoa rutiiniaan metsässä kävelemisestä. Kummeli-äänellä toteaisin tähän "selvä".

Yritän ymmärtää myös hänen puoltaan asiassa ja tässä voi olla osittain kyse kulttuurieroista, mutta laki on laki ja Suomi ei ole Espanja, ja saman koiran kohdalla on nyt tullut useampi tapaus vastaan. Vaikka koen olevani aika kaukana mistään kukkahattutäti-statuksesta, niin mitä helvettiä?

Kyseinen seppähän sanoi joskus ihan julkisesti sen, että haluaa ärsyttää alueella liikkuvia "kermaperseitä" ja siksi antaa suden kokoisen kouluttamattoman koiransa juosta vapaana. Kyse on puhtaasti piittaamattomuudesta koiraa kohtaan ja omistajan mulkkuudesta muita ihmisiä kohtaan. Ei ole kysymys mistään kulttuurieroista tai tavasta kasvattaa koiraa vapaalla tavalla. Lopez on mulkku ja käyttää koiraansa tuon toteuttamiseen.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Kyseinen seppähän sanoi joskus ihan julkisesti sen, että haluaa ärsyttää alueella liikkuvia "kermaperseitä" ja siksi antaa suden kokoisen kouluttamattoman koiransa juosta vapaana. Kyse on puhtaasti piittaamattomuudesta koiraa kohtaan ja omistajan mulkkuudesta muita ihmisiä kohtaan. Ei ole kysymys mistään kulttuurieroista tai tavasta kasvattaa koiraa vapaalla tavalla. Lopez on mulkku ja käyttää koiraansa tuon toteuttamiseen.
Jos näin tosiaan on, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miksei tämän kaverin touhuja saada loppumaan. Kymmenen voodoonuken pistoa ja pahaa silmää siis kyseiselle hermannille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hiukan ihmettelen, että jutun koiraa - tai oikeastaan omistaja David Lopezia - ei saada Tampereella kuriin.
Tänään Lopez saa ruutuaikaa Perjantai-dokumentissa. En ole katsonut mitä tuossa on...

Mutta kyllä tuo täysi välinpitämättömyys ohjeita kohtaan ärsyttää. Ja siihen vetoaminen ettei osaa suomea (jossain oli tuo). Kyllä varmaan joku on osannut kertoa hänelle sopivalla kielellä että koira pitää kiinni lenkkipoluilla. Kun on ollut niitä rikosilmoituksiakin...
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Tänään Lopez saa ruutuaikaa Perjantai-dokumentissa. En ole katsonut mitä tuossa on...

Mutta kyllä tuo täysi välinpitämättömyys ohjeita kohtaan ärsyttää. Ja siihen vetoaminen ettei osaa suomea (jossain oli tuo). Kyllä varmaan joku on osannut kertoa hänelle sopivalla kielellä että koira pitää kiinni lenkkipoluilla. Kun on ollut niitä rikosilmoituksiakin...
Kiitti, olikin sen verran lyhyt pätkä, että katselin sen ajan kuluksi. Ajatukset tästä hepusta pitkälti vahvistuivat klipin myötä, eli aika minäminäjaminunvapauteni-tyyppi vaikuttaa selkeästi olevan. "Kaikilla pitäisi olla oikeus kävelyttää koiraa ilman hihnaa", vaikka laki sanoo toisin. "Kun joku sanoo minulle mitä minun pitäisi tehdä, pistän aina vastaan." Kuulostaa tosi helpolta ihmisluonteelta. Mainitsi tuossa pätkässä myös rokotteet ja niiden ottamiseen kehottamisen jonka kokee pakottamisena, eli pisteet laskivat senkin suhteen. Kauhea selitys oli päällä sen suhteen, että ahdistui ja pelkäsi negatiivisten kommenttien vuoksi, mutta silti koira kulkee pitkin poikin vapaana. Ei tainnutkaan ahdistaa niin paljoa.

Siinä hän tosin on ihan oikeassa, että ymmärtääkseni aika moni ottaa koiransa pois hihnasta esimerkiksi metsäalueilla, mutta tässä tapauksessa on myös tulta eikä pelkästään savua. Ihme pelle. Saisi lähteä Espanjaan takaisin ulkoiluttamaan koiraansa miten huvittaa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Eihän tässä nyt näin pitäny käydä että just Hongan tän kauden vikan kotipelin alla mulle iskee flunssa...
 

444

Jäsen
Hieman vitutti tänään. Lähdin aamulla kalaan. Pelipaikalle saavuttuani sain auton kuskinpuoleisen etupään humpsautettua oikein huolella mutaan. Paikka oli sellainen, johon useasti pysäköin autoni. Nyt tuohon oli levitelty reilu kerros mutaa jostain syystä, johon täräytin huolimattomuuttani.

Kaveri asuu onneksi lähistöllä, joten pyysin häntä hinausavuksi töistä päästyään. Päivä kului kivasti kalastellen auto siellä mudassa. Kaveri tuli töistä päästyään veto avuksi, mutta eipä auto suostunut nousemaan. Ei auttanut kuin lähteä lapioiden ja vinssin hakuun. Aikani mutaa lapioituani ja laudat renkaiden alle saatua kaveri vinssasi ja itse varovasti peruuttelin sitten lopulta pois. Onnellinen loppu sentään saatiin tarinalle.

Ensimmäinen kerta Itselläni, että mudassa olen auton kanssa jumissa. Jokusen kerran, erityisesti keväisin olen syrjäseuduille suuntautuvilla pilkki reissulla ollut vastaavissa tilanteissa. Talvisin toki pidän takakontissa tarpeita tälläisen tilanteiden varulta.

3 ahventa ja kirjolohen karkuutus oli kalastuksen saldo.
Mä en ole mutaan saanut koskaan autoa jumiin, mutta jäälle kyllä. Aikanaan Yellowknife’ssa, Kanadassa, piti päästä vähän jäätielle kokeilemaan. No vähän meni kaarros siinä rannan tuntumassa pitkäksi, joten auto humpsahti pohjastaan kiinni, upposi sopivan syvälle sohjoon. Tuli paikallisia avuksi. Ensin yksi iso avolava, kiinni jäi. Toinen, isompi avolava, kiinni jäi sekin. Kolmas sitten nosti kaikki aiemmat sieltä sohjosta riittävän pitkällä köydellä, asfalttitien puolelta. Oli hyvää kaljaa pubissa sen jälkeen, ihan itse tarjosin. Tuo reissu pitäisi joskus päästä toteuttamaan uudestaan, vaikka voihan olla, että 18 vuotta myöhemmin aika on kullannut vähän muistojakin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se kun menet kuntosalin saunaan ja siinä löylynheittäjän paikalla isuu joku joka ei osaa tehdä sitä ainoaa toimenkuvaan kuuluvaa hommaa, eli heittää vettä kiukaalle. Varmaan joku Jatkoajan mode tullut tekemään ylitöitä ja varmistamaan, ettei löylyhuoneessa heitetä löylyä.

Yleensä on kuitenkin tapana heittää sisääntulijalle löylyt, ellei se ovi nyt ihan solkenaan aukea. Ja muutenkin sitä vettä saa valella kiukaalle enemmän kuin puoli kauhaa viiteen minuuttiin. Joo, voihan sitä toki asiasta mainita, mutta tällaisten perusjuttujen pitäisi olla Suomessa itsestäänselvyyksiä. Muutenhan tuossa pakotetaan viaton salillakävijä kiusalliseen small talkiin, kun saunassa pitäisi olla jokamiehenoikeus, anteeksi siis jokaisenoikeus, jurottaa hiljaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös