Vitutusketju

  • 10 573 138
  • 56 150

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Vitun idiootit joensuulaisjuntit.

Äläpä muuta sano. Ja kaikki vieläpä tapahtuu "Karjalaisen kulttuurin edistämissäätiön" toimesta. Tämä Joensuu on ihan perseestä muutenkin, joten aika vaikeaksi menee, jos kaupungin ainoa oikeasti hyvä kapakki suljetaan.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Äläpä muuta sano. Tämä Joensuu on ihan perseestä muutenkin, joten aika vaikeaksi menee, jos kaupungin ainoa oikeasti hyvä kapakki suljetaan.

Otan osaa. Ainoat hyvät muistot (liian) lukuisista ao. kaupungissa vierailuista liittyvät Wanhaan Jokelaan, rokkifestareihin ja Mehtimäen pask... anteeksi, jäähallin ns. unisex-suihkutiloihin:).
 

chubster

Jäsen
Vitutaa monikin asia. Just nyt se, että kello on 5.10 ja en vieläkään nuku. Kun ei nukuta niin ei sitten saatana. Tai meinasin saada unta jo tuossa 4 maissa, mutta sitten heräsin ku kadulla riideltiin. Tyhmänä en noussut heti katsomaan, että mitä siellä tapahtuu, vaan vasta parinkymmenen minuutin päästä, kun paikalla oli jo poliisipartio ja ambulanssi johon meni just joku poikanen kyytiin. Vituttaa myös tämä.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Virtsatiekivi. Sunnuntai-aamuna alkoivat kunnon oireet ja sen jälkeen on rampattu kodin ja sairaalan väliä. Kivut on pahimmillaan jotain sanoinkuvaamatonta... Eli vahvoja kipulääkkeitä vaan huuleen ja vettä litkitään, jos kivi pikku hiljaa tulisi ulos.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virtsatiekivi. Sunnuntai-aamuna alkoivat kunnon oireet ja sen jälkeen on rampattu kodin ja sairaalan väliä. Kivut on pahimmillaan jotain sanoinkuvaamatonta... Eli vahvoja kipulääkkeitä vaan huuleen ja vettä litkitään, jos kivi pikku hiljaa tulisi ulos.

Tuon vaivan itsekin kärsineenä ei voi muuta kuin toivottaa onnea matkaan että kivi tulee mahdollisimman nopeasti ulos. On kyllä niin helvetillinen kipu että minulla pelkästään tuo kipu aiheutti oksennusreaktion aina kun se kohtaus iski.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Virtsatiekivi. Sunnuntai-aamuna alkoivat kunnon oireet ja sen jälkeen on rampattu kodin ja sairaalan väliä. Kivut on pahimmillaan jotain sanoinkuvaamatonta... Eli vahvoja kipulääkkeitä vaan huuleen ja vettä litkitään, jos kivi pikku hiljaa tulisi ulos.

I feel your pain. 2 kertaa ollut. On se yhtä helvettiä. Lääkäri totesi että kivut ovat jopa kovempia kuin synnytyskivut, itse asiassä lähes kovimpia mitä ihminen kestää kuulemma. Johtuu siitä että alueeseen on yhteydessä 3 eri alueen kipuhermot ja kivi kuulemma vetää ne kaikki ylikierroksille.

Oma kokemukseni tuntui ekalla kerralla sille kuin kiveksiä olisi puristettu tulikuumilla pihdeillä, selkälihaksia krampattu kovalla sähkövirralla ja sisuskaluissa olisi ollut käsi joka ottaa kaikki kamat nippuun ja vääntää niitä solmuun. Sikiöasennossa tärisin työterveyden lattialla kun lanssi tuli hakemaan. Tuntui kuin oksennus, sappi, paska ja kusi olisivat kaikki halunneet tulla ulos samalla...

Saitko Litalgin nimistä lääkettä?
Ainut joka edes vähän auttaa. Ei varsinaisesti särkylääke vaan spesifisesti kiville suunniteltu lääke joka rentoutta sisuskaluja ja sitä kautta "putkisto" rentoutuu ja kivi liikkuu helpommin ja vähemmällä kivulla.

Nykyään aika pari nappia mukana jos sattuisi kohtaus tulemaan.

Etkö päässyt murskaushoitoon??
Minulla murskattiin rauhoittavien lääkkeiden vaikutuksen alla, ultraäänellä. Melko kivuton homma, ja uä hakkasi kiven pienemmäksi ja tuli helpommin pois. Tosin koneita ei ole monta Suomessa ja täälläkin sairaalassa vain kerran /kk kone käymässä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma kokemukseni tuntui ekalla kerralla sille kuin kiveksiä olisi puristettu tulikuumilla pihdeillä, selkälihaksia krampattu kovalla sähkövirralla ja sisuskaluissa olisi ollut käsi joka ottaa kaikki kamat nippuun ja vääntää niitä solmuun.

Eipä tuota kipua oikeastaan voi enää tuon paremmin kuvailla. Minulla helpotus noihin kipuihin tuli vain kun makasi jonkun 15 minuuttia täydellisen liikkumatta vaikka tuo kipu oli niin helvetillinen että olisi tehnyt mieli pyöriä ja kieriä pitkin lattioita. Sitten taas kun nousi jalkeille niin tuo kipukohtaus iski alle viidessä minuutissa ja sitten taas oksennettiin. Onneksi kivi tuli itsestään ulos alle vuorokaudessa kun antoivat terkkarissa pari nappia (ilmeisesti juuri tuota Litalginia? En muista kun oli pääkin jo niin jumissa tuosta kivusta) ja sitten vaan pakotin itseni juomaan niin paljon kuin mahdollista.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista virtsakiven vaivoista on yllättävänkin monilta kuullut ja kuulostavat kyllä aika karmeilta. Iskevätkö ne aivan kuin kirkkaalta taivaalta ja osaako siinä lainkaan arvata mistä kyse? Oireet kuulostavat niin rajuilta, että tulee mieleen heti jokin paljon pahempi ongelma. Aika jännä juttu, että itse vaiva on oikeastaan aika vaatimaton, mutta nuo sen aiheuttamat reaktiot kropassa ihan tajuttoman hyökkääviä.

Jottei mene aiheen ohi, niin VR jaksaa vituttaa ja yksinkertaisesti jo hämmästyttämään. Jos firman lankoja pitäisikin käsissään kuusi simpanssia, niin voisiko toiminta olla jopa aavistuksen parempaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noista virtsakiven vaivoista on yllättävänkin monilta kuullut ja kuulostavat kyllä aika karmeilta. Iskevätkö ne aivan kuin kirkkaalta taivaalta ja osaako siinä lainkaan arvata mistä kyse? Oireet kuulostavat niin rajuilta, että tulee mieleen heti jokin paljon pahempi ongelma. Aika jännä juttu, että itse vaiva on oikeastaan aika vaatimaton, mutta nuo sen aiheuttamat reaktiot kropassa ihan tajuttoman hyökkääviä.

Jottei mene aiheen ohi, niin VR jaksaa vituttaa ja yksinkertaisesti jo hämmästyttämään. Jos firman lankoja pitäisikin käsissään kuusi simpanssia, niin voisiko toiminta olla jopa aavistuksen parempaa?

Ekalla keralla aamulla duunissa alkoi tuntumaan että selkä vähän jumissa, sitten kipu alkoi siirtymään alaselään ja nivusiin kun oli mennyt noin puoli tuntia. Siinä vaiheessa autoon ja työterveyttä kohti, matkaa noin 3km, puolessa välissä iski hiki pintaan ja alkoi tuntumaan että nivusia käänneellään pihdeillä. Auto parkkiin heti, ja raahauduin 30m päähän taksitolpalle. Työterveyden infossa lähti jalat alta ja sikiöasentoon lattialle tärisemään. Lekuri huudettiin paikalle ja mut nostettiin hoitopöydälle, lekuri arvasi parista kysymyksestä mikä on kyseessä joku tehokas piikki persuksiin ja lanssi soitettiin.. noin 30 min niin piikki alkoi tosiaan vaikuttamaan ja kivut lieventyivät. 2 pari päivää meni sairaalassa.

Toisella kerralla myös alkoi selkää kivistämään 5cm alimpien kylkiluiden yläpuolelta... osasin jo arvata ja kun kotona huomasi että kusi on ruskeaa niin sairaalaan. Tällä kertaa kivi oli vasta liikkunut munuaisaltaassa ja kivut eivät kovat... loppuepisodi olikin jotain muuta. Siitä joku toinen kerta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Noista virtsakiven vaivoista on yllättävänkin monilta kuullut ja kuulostavat kyllä aika karmeilta. Iskevätkö ne aivan kuin kirkkaalta taivaalta ja osaako siinä lainkaan arvata mistä kyse?

Omalla kohdallani ei ainakaan osannut mistään epäillä, vaan kivut alkoivat yllättäen aamuyöllä ja virtsaaminen oli lähes mahdotonta. Aamulla terveyskeskukseen ja löivät vain virtsanäytekupin kouraan ja ohjasivat koppiin, vaikka hyvä että pystyssä pysyin. Noh, kieltämättä itsekin olin aika suu auki, kun ison hiekoitussepelin kokoinen munuaiskivi napsahti kupin pohjalle. Karmeintahan tuossa on se, että on pakko juoda mahdollisimman paljon, vaikka tietää kusemisen olevan yhtä helvettiä.

Ainut positiivinen juttu tuossa oli jälkeinen lääkäriäynti, jolloin lestadiolaislääkäri kehotti allekirjoittanutta vähentämään maidon juontia ja lisäämään oluen kulutusta, jotta jatkossa välttyisin näiltä vaivoilta. Mies tiesi mistä puhui ja näitä ohjeita noudattaen ovat kivet pysyneet poissa. Ei tosin suostunut kirjoittamaan ennaltaehkäisevää mäyräkoirareseptiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noista virtsakiven vaivoista on yllättävänkin monilta kuullut ja kuulostavat kyllä aika karmeilta. Iskevätkö ne aivan kuin kirkkaalta taivaalta ja osaako siinä lainkaan arvata mistä kyse? Oireet kuulostavat niin rajuilta, että tulee mieleen heti jokin paljon pahempi ongelma. Aika jännä juttu, että itse vaiva on oikeastaan aika vaatimaton, mutta nuo sen aiheuttamat reaktiot kropassa ihan tajuttoman hyökkääviä.

Minulla alkoi sillä tavalla että muutaman päivän ajan oli outoja tuntemuksia esim. kusella käydessä mutta ei oikein pystynyt paikallistamaan että mistä on kyse. Sitten vaan eräänä sunnuntaiaamuna heräämisen jälkeen alkoi pikkuhiljaa palleja jomottamaan ja tuo kipu voimistui koko ajan, ja kun yritti kusella käydä niin ei oikein kunnolla irronnut mitään, ja lopulta oli sellainen tunne kun joku näkymätön koura puristaisi palleja oikein saatanan kovaa. Sitten se kipu alkoi leviämään selkään ja kylkeen ihan tuohon kylkiluiden alle, ja lopulta alkoi tulemaan kylkeen noita äärimmäisen voimakkaita kipukohtauksia jotka veivät jalat alta ihan kertalaakista ja pisti oksentamaan.

Ja tosiaan kun pystyi vaan sen 15 minuuttia olemaan ihan täysin liikkumatta niin tuo kipu hellitti sen verran että se ei ollut enää sietämättömällä tasolla, mutta heti kun nousi jalkeille niin iski taas uudestaan. Minua ei otettu terkkariin sisään vaan ensimmäisellä kerralla laitettiin vaan kotiin juomaan vettä ja käskettiin tulla parin-kolmen tunnin päästä uudestaan antamaan kusinäyte. Sitten kun menin uudestaan sinne niin annettiin pari nappia naamaan ja makailin sitten tunnin-pari siellä toimenpidehuoneessa, ja sen jälkeen kotiin. Seuraavana päivänä piti sitten mennä kuvattavaksi mutta siinä vaiheessa tuo kivi oli jo tullut ulos eikä siellä enää näkynyt mitään.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Herran tähden mutta nuo virtsakivitarinat on pelottavaa luettavaa. Onko jotain elämäntyyliä tai ravintotottumuksia jotta niitä ei joutuisi kokemaan?

Ja vituttaa tämä kun on vapaapäivä eikä mitään tekemistä ja kaikki ps3- ohjaimet paskana temperamentista johtuen.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Täällä alkoivat ensimmäiset oireet toissa viikonloppuna lauantaina, kun virtsassa oli silminnähden verta ja parina päivänä oli lieviä alaselkä- ja vatsakipuja (eivät kuitenkaan mitään verrattuna niihin, mitä nyt on ollut viime päivinä). Kävin sitten maantaina lääkärissä ja ottivat veri- ja virtsanäytteet. Seuraavana päiväänä lääkäri soitti ja sanoi, että todennäköisesti virtsatiekivi, joka on tullut tod.näk jo ulos, jos oireet ovat jo hävinneet. Näin minäkin päättelin, kun oireita ei ollut moneen päivään, kunnes palasivat sitten viime sunnuntaiaamuna järkyttävinä alaselkäkipuina, jotka säteilivät myös alavatsaan. Ei siinä kauaa ihmetelty kotona, saman tien ammuttiin sairaalan päivystykseen ja tippaa ja kipulääkettä suoneen + joku piikki kankkuun. Maanantaina-aamuna kävin kuvauksissa ja varmistui, että pieni kivi siellä on. Lekuri sano että tulee kusen mukana pois.

Litalgiinia, Buranaa ja Tramalia olen popsinut kipulääkkeinä (tramalia vain yhden, ilmeisesti aika vahvaa lääkettä). Viimeisten päivien aikana en ole juurikaan syönyt hirveästi tai ainakin todella vähän kerrallaan. Kolme kertaa on tullut oksennuksena kaikki ulos, jos on erehtynyt syömään vähän enemmän.

Nyt on vuorokausi mennyt jo vähän paremmin. Viimeksi eilen aamulla ollut kunnon kohtaus, jolloin otin kipulääkettä ja kiduin sen puolituntia sängyssä pyörien ja tuskasta ulvoen. Edelleen kuitenkin lievä kipu kummittelee alaselässä joten ei ainakaan vielä kouluun uskalla. Kiveä en ole havainnut virtsassa, kai se voi tulla huomaamattakin.

Kaiken kaikkiaan maailman viheliäisin tauti, mitä olen kokenut ja en toivoisi tätä edes pahimmalle vihamiehelle. Tällä hetkellä ketuttaa se, että koulusta kertyy tämän takia poissaoloja ja tulee rästitehtäviä yms.

edit: Nesteytys on tietenkin ykkösjuttu näiden virtsatiesairauksien ja vastaavien kanssa. Vettä litkitty litrakaupalla ja kusella rampataan kokoajan.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Herran tähden mutta nuo virtsakivitarinat on pelottavaa luettavaa. Onko jotain elämäntyyliä tai ravintotottumuksia jotta niitä ei joutuisi kokemaan?

Ja vituttaa tämä kun on vapaapäivä eikä mitään tekemistä ja kaikki ps3- ohjaimet paskana temperamentista johtuen.

Kiviä on muistaakseni 3 tai 4 eri tyyppi, siis mistä aineesta kivi muodostuu. yleensä jos kivi uusii niin yrittävät siilata sen virtsasta jotta saisivat määriteltyä mitä ruokia kannattaisi välttää. Noin yleisesti kovat rasvat eli maito, juusto, suklaa, sitten myöskin mahdollisesti tee, kahvi, rusinat, pinaatti, pähkinät, . Tärkeintä, totesi minulle ylilääkäri joka itsekin sanoi kokeneensa pari kertaa kivet, on nesteytys. PALJON vettä kehon läpi ainakin kesällä, kuumassa, treenien jälkeen ja aina kun hikoilee. Huuhtelee tehokkaasti munuaisaltaita ja ehkäisee näin kiven muodostusta. Tosin omena-ja greippimehua ei suositella isoja määriä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
PALJON vettä kehon läpi ainakin kesällä, kuumassa, treenien jälkeen ja aina kun hikoilee.
Pitääkö sen olla nimenomaan vettä? Kaikessa nesteessähän on vettä, eli ajaako esimerkiksi ol.. eikun vaikkapa limu tai vissy saman asian?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitääkö sen olla nimenomaan vettä? Kaikessa nesteessähän on vettä, eli ajaako esimerkiksi ol.. eikun vaikkapa limu tai vissy saman asian?

Minulle sanoivat että vesi on suositeltavin mutta ylipäätään runsas nesteiden nauttiminen riittää usein ehkäisemään kivien uudelleensyntymistä. Muistaakseni greippi- ja omenamehut oli ei-suositeltavien juomien listalla. Minä kittaan vissyä tai hapotettua vettä toista litraa päivässä ja ei nuo ainakaan vielä ole uudelleen tulleet.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pitääkö sen olla nimenomaan vettä? Kaikessa nesteessähän on vettä, eli ajaako esimerkiksi ol.. eikun vaikkapa limu tai vissy saman asian?

Olut ajaa varmasti asian ihan loistavasti. Minulle asennettiin viime talvena silikoni stentti munuaisen ja virtsarakon väliin (ehkäisemään ettei kivi tule ulos kun olin juuri lähdössä kk reissuun aasiaan). Kivi ei tullut ulos, stentti aiheutti kipuilua vähän väliä, ei tosin mitään itse kiveen verrattuna, mutta join reilusti myös olutta aamusta iltaan. En siis mitään kännejä, mutta janoon ja vähän extraa. Ihme homma, mikään särkylääke ei auttanut stentin aiheuttamaan kipuun, mutta 1 iso Singha... ja kipu oli poissa useita tunteja. Testasin sitten tätä muilla juomilla, ei vaikusta.
Olen vakaassa uskossa että alkoholi + joku oluen sisältämä aine teki gutaa.
Tiukka viina ei tehnyt samaa vaikutusta.

Stentin asentaminen sitten taas... ei helvetti, ja pois otto, vielä pahempi... tästä voisi heittää sellaisen kauhutarinan että oksat pois. Kuvottaa jo ajatuksin.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä, tämä varmaan kuuluisi pervoiluketjuun, sen verran perverssiä paheksuntaa on valtuutettu Fandi (vihr.) ilmaissut Mauri Pekkarisen sanoista: Pekkarinen kiistää väitteet naisia halventavista puheista | Talous ja politiikka | YLE Uutiset | yle.fi

Tähän ketjuun tuo uutinen kuuluu kuitenkin siksi, että se on uutinen. YLE:n toimittaja heittää vielä oikein iltalehtisanomalaisen loppukaneetin: "Jokainen voi käydä katsomassa tapahtuman Ylen nettisivuilta ja asettaa sen omaan lokeroonsa, (Mari) Kiviniemi sanoi. Hän ei kuitenkaan halunnut kertoa, mihin lokeroon hän itse on asettanut Pekkarisen sananvalinnat."

Argh!
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Menin eilen nukkumaan noin klo 21:30. Nukahdin sitten vasta joskus 03:00 aikoihin. Ei paljon naurata, eikä kyllä oikeastaan jaksaisi edes vituttaa tämä, mutta vituttaa silti. Kohta pitäisi olla menossa ja noin neljän tunnin yöunet alla. Katsoo nyt mitä sitten tänään muuta jaksaisi.

Lisäksi vituttaa nykyinen (lue: tuorein) ex-tyttöystävä. En ikävöi häntä, enkä rakasta häntä, mutta... Tämä nyt onkin sitten jo toisen ketjun tarina. Lyhykäisyydessä kerrottakoon, että en voi ymmärtää miksei aikuinen ihminen voi ymmärtää puhetta! Perkele. Tässähän sitä taas ketutusta tälle päivälle, mutta jospa se tästä taas lähtisi. Kiitos ja anteeksi!
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Anttilan mainoksen myötä mieleen tuli valitettavasti se, että pian on taas j o u l u .. VITTU ETTÄ VITUTTAA TAAS JO VALMIIKSI.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Maan asukas

Mä oon miettinyt, asuuko minunkin sisässä pieni Persu ja/tai ennakkoluulo? En ole saanut varmaa vastausta, olen aina pitänyt itseäni maltillisena ja kykeneväisenä asettumaan toisen asemaan.

Nyt on kuitenkin ruvennut vituttamaan kaiken maailman feministien, viherpiipertäjien ja kaupunkilaisten sönkötykset. Tai ehkä se kaksinaamainen tyyli puhua asioista. Tiettyjä aihioita, ihmisryhmiä tai puolueita kohtaan on hyväksyttävää käyttää alatyylistä ja epäkunnioittavaa kieltä, sitten hihitellä päälle. Sen sijaan, itse ollaan niin saatanan herkkähipiäisiä vastapuolen käytöstavoista. Patsastellaan oikeamielisyyden norsunluutornin huipulla.

En nyt osaa yksilöidä kritiikkiä, olen asunut koko elämäni maalla, ei äly riitä. Itsekin omaan jossain määrin ennakkoluuloja vaikkapa Perussuomalaisia kohtaan, sekalaista sakkia. Silti vaikkapa maltillinen suhtautuminen maahanmuuttoon on yhteiskunnallisesti vastuullista toimintaa. Ei tällasia asioita voi ainakaan ratkoa suvaitsevaisuus/humaanisuus päät edellä, luulen ma. Myös analyysit ja kovat faktat painavat.

Tässä kirjottaessani vitutus jo vähän laantu. Sen verta kuitenkin täytyy sanoa, että nykyaikana saa olla varuillaan ettei ulkopuoliset tekijät pääse sörkkimään omaa identiteettiä. Olla suomalainen, valkoihoinen, lihaa syövä, alkoholia ja tupakointia kohtuudella harrastava, lenkkeilevä, penkkiurheilua harrastava, heteromies - raskain taakka ja kovin homma maailmassa vuonna 2011.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Olla suomalainen, valkoihoinen, lihaa syövä, alkoholia ja tupakointia kohtuudella harrastava, lenkkeilevä, penkkiurheilua harrastava, heteromies - raskain taakka ja kovin homma maailmassa vuonna 2011.

Älä unohda autoilua. Itse en edes polta ja monessa mielessä asenteetkin ovat ainakin himpun verran enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta silti, tunnistan kyllä ongelmasi. On se sxxtana, että nykyään pitää käydä mäkkärilläkin/kebabilla melkein salaa, ettei parisuhteessa/ystäväpiirissä syty sisällissotaa. "Tiedostavat" ihmiset pilaavat maailman.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Anttilan mainoksen myötä mieleen tuli valitettavasti se, että pian on taas j o u l u .. VITTU ETTÄ VITUTTAA TAAS JO VALMIIKSI.

No mikä siinä niin vituttaa? Ainut mikä mua vituttaa siinä on se, että täytyy ostaa lahjat eikä ole rahaa. Tai siis korjaan: saa ostaa lahjoja. Onhan siitä joulusta hössötystä kyllä ja vielä on pari kuukautta aikaa jouluun, mutta itse pidän joulusta ja jos olisi tyttöystävä niin mikäs sen romanttisempi juhla onkaan?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olla suomalainen, valkoihoinen, lihaa syövä, alkoholia ja tupakointia kohtuudella harrastava, lenkkeilevä, penkkiurheilua harrastava, heteromies - raskain taakka ja kovin homma maailmassa vuonna 2011.

Häpeähän tuo on, helvetin iso häpeä. Mutta jos oikeasti olet sitä mieltä, että tuo on raskaampi taakka kuin vaikkapa syntyä hiv-positiiviseksi tytöksi jossain kehitysmaassa, joka hylätään jossain vaiheessa lapsuutta, niin aika hiljaiseksi vetää. Surullista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös