Vittumaisin kotityö?

  • 10 483
  • 92

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Onko sulla siis kotona ulkoinen paskahuussi ja sitä jätkien kanssa aina tyhjennätte, vai onko tämä nyt enemmänkin sellaista mökkipuuhaa?
Eihän sitä vesiklosettia joka kodista löydy? Ja kotityöt tietysti nykyisenä tasa-arvon aikana vaimon kanssa puoliksi noin periaatteessa mutta joskus on kiva yllättää rouva ja tehdä hommat vaikkapa kavereiden kanssa talkoilla alta pois.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kyllä itse laittaisin ulkohuussin p*ska-astian tyhjäyksen sinne top-listan kärkeen. Toki tuo on ulkohommaa ja monesti voi tehdä porukalla ja ottaa vaikka talkoo-oluet kylkeen mutta on se siltikin hieman epämieluista hommaa

Kannattaa kusta sinne pönttöön minimaalisen vähän ja lisätä kuiviketta maksimaalisen paljon. Ja säiliön olisi hyvä olla riittävän pieni, että tyhjennys kestää vain minuutteja.

Kerran lapioin jätekaivosta paskaa kottikärryihin harjanvarteen teipatulla kuupalla. Siinä oli meinaan vittumainen mökkityö. En muista enää, miksi tyhjennys piti tehdä manuaalisesti eikä imuautolla. Johtuikohan siitä, että suodattimet oli silloin irrallisina kiekkoina niin ne olisi mennyt sinne letkuun? Kun sittemmin se on kuitenkin imuautolla tyhjätty.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vaatteiden silitys.

Ennen pölyjen pyyhintä, mutta kyllä em. on vihoviimeistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa kusta sinne pönttöön minimaalisen vähän ja lisätä kuiviketta maksimaalisen paljon. Ja säiliön olisi hyvä olla riittävän pieni, että tyhjennys kestää vain minuutteja.
Nämä on hyviä vinkkejä. Varsinkin se kuivikkeen kanssa nuukailu on erikoinen piirre ihmisessä. Samaten jaksaa hämmästyttää he, joilla on ulkohuussissa edelleen joku tavallinen saavi-systeemi tms. Pakko tykätä vähän ihmisen paskasta että tällaisella operoi? Kun sellainen ns oikea kompostoiva ulkohuussi ihan oikeasti tekee siitä tuotoksesta käytännössä multaa. Siis ei paskamaista ollenkaan. Tai siis näin olen huussintyhjentäjältä kuullut, oma kokemukseni rajautuu tilanteen tarkkailuun kännykän taskulampulla istuimen reiästä. Ja kyllä siinäkin vituttaa ne, jotka eivät ole kuivikkeella peitelleen jälkiään. Olen ymmärtänyt, että joku ihminen ei muka huussikäynnin päätteeksi tarkistaisi lopputulosta, ja se tuntuu uskomattomalta. Ja vituttaahan se kun ennen omaa suoritusta tehtävässä tarkastuksessa paljastuu huussin pohjalla nököttävä peittelemätön paska.

Kotihommista se vittumaisin on edelleen haravointi.

edit: Ai niin, ja Biolanin kuivike on parasta. Paras tuoksu ja juuri oikea koostumus. Väärä paikka säästää tämäkin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Samaten jaksaa hämmästyttää he, joilla on ulkohuussissa edelleen joku tavallinen saavi-systeemi tms.

Pohjois-Lapissa on mökillä huussi, ja siellä on ihan vaan saavisysteemi. Tai taitaa olla jostain ponttoonista leikattu puolikas. Tyhjennystahti on noin kerran vuodessa, kuiviketta sisällöstä on varmaankin noin 80 %, pyritään kuseksimaan sinne mahdollisimman vähän ja lähes kaikki paskapaperi poltetaan. Joskus laitetaan myös vähän hajunpoistajaa, mutta käytännössä laitos ei haise yhtään ja lopputuote näyttää hyvin vähän paskalta. Tyhjennelty on siihen huussin taakse parin metrin päähän, eikä tyhjennyskasoista ole mitään hajua tullut. Tomaattia lähti kerran versomaan kylläkin.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ulkotöistä ruohonleikkuu.
Samma här. Olen vähentänyt ruohonleikkuuta reippaasti. Tänä kesänä leikkasin yhteensä viisi kertaa, naapuri leikkasi varmaan saman verran viikossa. Sammal kasvaa jo kivasti, kaikenlaisia kukkia kasvoi kesällä, ja apilaa. Syksyllä keräsin kaksi sankollista sieniä ennen viimeistä leikkuuta.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Itse en ole varmaan koskaan ikkunoita pessyt. Mitäpä turhaan kun verhot on muutenkin aina kiinni.

Itsekään en useasti ole pessyt. Opiskelija-asunnoista luovuttaessa on pitänyt tehdä loppusiivous, mitä varten on ikkunat hoitanut ja sitten nykyisessä kämpässä kerran tai kahdesti vuodessa, jotta saa pahimmat liat irti. Ehkä pitäisi alkaa jatkossa vaan maksamaan, että joku tekee tuon puolesta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Imurointi. Onneksi mulla on siihen Telamiina, käy kämpän läpi 2-3 kertaa viikossa. Mitä jää jäljelle niin ei ole ongelma. Ikkunat hoitaa palkattu porukka pari kertaa vuodessa. Jos nyt jotain linnunpaskaa tahi joku linnuista iskee ikkunaan, niin ne sitten teen itse.

Muu menee ihan helposti.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Itsekään en useasti ole pessyt. Opiskelija-asunnoista luovuttaessa on pitänyt tehdä loppusiivous, mitä varten on ikkunat hoitanut ja sitten nykyisessä kämpässä kerran tai kahdesti vuodessa, jotta saa pahimmat liat irti. Ehkä pitäisi alkaa jatkossa vaan maksamaan, että joku tekee tuon puolesta.
Joo eihän se sinällään paljoa maksa sitä siivoojaa ottaa pesemään ikkunat vaikka kerran kolmeen vuoteen tai vaikkapa vain pois muuttaessa. Toki opiskelijoilla ei hilloa ole tuollaiseen.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luojan kiitos meillä käy siivooja joka toinen viikko. Itselle jää käytännössä imurointi siivouskäyntien välissä, mutta muuten he saavat hoitaa kaiken muun. Siitähän mä maksankin.

Ikkunoiden pesu on kieltämättä hanurista, mutta senkin olen ulkoistanut. Ensi vuonna kun saa 60% kotitalousvähennyksen siivouksesta niin eipä siitä montaa kymppiä itselle jää maksettavaa per kuukausi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ikkunoiden peseminen, koska kestää noin tunti ja joku lintu on taas paskantanut siihen.
Minä jotenkin pidän ikkunoiden pesusta. Se on hyvin rajattu homma jonka osaan tehdä. Ruutu kerrallaan puhtaaksi. Eikä minua haittaa että ikkunat likaantuu nopeasti kun se on vain elämää. Ja samalla vaihtuu verhot niin tulee uusi ilme kotiin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja samalla vaihtuu verhot niin tulee uusi ilme kotiin.
Just näin, voi vittu. On jouluverhot, pääsiäisverhot, juhannusverhot, syysverhot ja kaikenmaailman verhot. Ja jos ei verhot, niin huonekalujen järjestystä voisi vaihtaa, ainakin kerran vuoteen.

Huussintyhjennys on helppo keikka, etenkin kerran vuoteen kun sen tekee siellä mökillä heti keväällä. Mutta välillä, kun joutuu toisaalla tyhjäämään astiaa liian monen paskatykin, joilla ei sitä kepillisenheittomahdollisuutta ole, jäljiltä, niin meinaa pistää kakomaan. Ei se sonta, vaan se neste, joka saa tarpeesta aika lietettä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On jouluverhot, pääsiäisverhot, juhannusverhot, syysverhot ja kaikenmaailman verhot.
Itse tunnen vain kesä- ja talviverhot. Ja ne on ihan kivoja eikä niitä harmita vaikka ne joutuu olemaan reilun vuoden roikkumassa ilman vaihtoa. Välillä on kiva vaihtaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös