Vittumaisin kotityö?

  • 10 477
  • 92

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vittumaisin kotityö? Hmm... siivoaminen yleisesti. Imurointi on saatanasta ainakin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ruman vaimon paneminen.

Jaa'a, mitähän tähän laukaisisi. Et sitten puhumalla selviä, pysty tilanteesta laistamaan? Mies ei pysty kommunikoimaan ja jälleen kerran siten luodaan negatiivista miehenkuvaa, annetaan vastustajalle ammuksia tässä sukupuolien välisessä finaalitaistossa. Voi samperi, me hävitään tää sota.
 

sinikettu

Jäsen
Jaa'a, mitähän tähän laukaisisi. Et sitten puhumalla selviä, pysty tilanteesta laistamaan? Mies ei pysty kommunikoimaan ja jälleen kerran siten luodaan negatiivista miehenkuvaa, annetaan vastustajalle ammuksia tässä sukupuolien välisessä finaalitaistossa. Voi samperi, me hävitään tää sota.
Ei mull' rumaa vaimoo vielä ole, mutta näin teoriassa vittumaisin kotityö.

Miehell' on tarpeita ja nainen niitä saa talossa tyyryttää, olipa millainen vuohi tahansa. Perkele. Viinan kanssa tai ilman.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Vittumaisin kotityö? Hmm... siivoaminen yleisesti. Imurointi on saatanasta ainakin.

Imurointi on muuten siedettävämpää kun käyttää tällaisia moderneja radiokuulosuojaimia. Nykyään kapitalistien omistuksessa on kuulemma jotain ihmeellisiä tietsikkajutskiakin kuulokkeisiin, voi kuunnella entisiä radio-ohjelmia, sellaisia menneitä kuulokuvia kelata.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Imurointi se on, ei kahta sanaa. Asiaa ei myöskään auta, että taloudessa oleva imuri on huono. Joku suunnittelija voisi kysyä itseltään, miten meni. Toki se nyt ei ole mitään siihen verrattuna, kuinka paljon vituttaa allaskaappeihin suunnitellut minikokoiset roskakorit. Edes kaupassa ei myydä niin pieniä roskapusseja, mutta joka helvetin astiakaapissa ne miniroska-astiat asuu. Ja jos jossain myydään, niin mitään tekemistä niillä ei käytännöllisyyden kanssa normaalissa arjessa ole. No, väärä ketju, mutta olkoon. Vaikka kotityö kai se roskien kanssa vittuuntuminenkin on.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tässä järjestyksessä v-käyrä kohoaa ja käämit palaa kotitöiden osalta:

1. Toisten jälkien/paskojen korjaaminen. Lapsiperheellisille tuttua puuhaa. Lähes yhtä vittumaista on huomauttaa niille ipanoille noin tuhannetta kertaa samasta (tekemättömästä) asiasta.

2. Tiskaaminen. Koneella tiskaaminen on vielä jotenkin sietokyvyn rajoilla, mutta jos käsin joutuu tiskaamaan, niin käämit palaa. Yksinasuessa ei v-käytä päässyt kohoamaan, koska se oli niin helppoa. Yksi lautanen, haarukka ja veitsi ja kattila/paistinpannu ruokailun jälkeen tuli heti tiskattua noin minuutissa, edes tiskikoneelle ei ollut tarvetta vaikka sellainen olikin. Vaimonperkele sen sijaan onnistuu sotkemaan yksinkertaisen lounaan tekemisen kanssakin noin sata kippoa.

3. Lattioiden puhdistaminen eli moppaus/luuttuaminen... en ilmeissti tykkää olla likaisen veden kanssa tekemississä. Mutta sitten taas ikkunoiden pesemistä en inhoa. Inhoaisin, jos se olisi viikottaista puuhaa, mutta kyllä se sen pari kertaa vuodessa menee musaa kuunnellessa ja olutta juodessa ihan kivuttomasti.

Ulkotyöt menee kaikki ilman hampaiden kiristelyä, osasta jopa nautin. Varmasti siinä on sitäkin, että työn tuloksen ja jäljen näkee niin konkreettisesti toisin kuin palkkatyössä, tai siis ainakin nopeammin. Nämä asiat voivat myös muuttua vanhetessaan. Vielä 10 vuotta sitten olisin nauranut ajatukselle, että pitäisin jonain päivänä kasvimaata, mutta nyt salaattien, hedelmien, yrttien, juuresten jne kasvattaminen on miltei mukavinta puuhaa kotitöiden saralla eikä oikeastaan ollenkaan työtä, vaan harrastus vaikka tosin myönnän, että vaimon päävastuulle se jääkin. Eihän siitä rahallisesti juurikaan hyödy, mutta on kiva syödä itse kasvattamaansa ja kun tietää tarkkaan miten ne on tuotettu. Jos marjastus, sienestys, kalastaminen jne lasketaan kotityöksi, niin kaikki sehän on yhtä juhlaa? Reppu selkään, eväät mukaan ja päivä luonnonhelmassa, tuosta luksuksesta olisi valmis jopa maksamaan ja miltei parasta mitä sunnuntaisin voi tehdä. Siinä touhutessa jopa alkava työviikko unohtuu ja se on paljon se.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kaikki. Tehä pitää vaikkei jaksa ja huvita.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viemärien ja viemäriritilöiden puunaus. Sitten tietenkin kämpän jokaisen lavuaarin hajulukon puhdistus. Imuronti ja ylenen siivos on ulkoistetttu, joten ei tarvitse niistä murehtia. Toisnaan tuo pakkoköyriminenkin pitää tehdä hampaat irvessä mutta onneksi nainen on erittäin sievä ja norja. Imuroinut olen viimeksi ehkä jotain 10 vuotta sitten. En vaan tarkaleen muista, miksi ihmeessä.
 
Tässä järjestyksessä v-käyrä kohoaa ja käämit palaa kotitöiden osalta:

1. Toisten jälkien/paskojen korjaaminen. Lapsiperheellisille tuttua puuhaa. Lähes yhtä vittumaista on huomauttaa niille ipanoille noin tuhannetta kertaa samasta (tekemättömästä) asiasta.
Tämähän se on. Lisätään ipanoiden lisäksi tuohon myös vaimo, joka osaa olla uskomattoman hajamielinen, eikä sitäkään vähää järjestelmällinen kuin minä olen.

Muut kotityöt menee ihan mukavasti, jos vain kuulokkeissa on virtaa ja hyviä äänikirjoja tai podcasteja saatavilla.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ruman vaimon paneminen.

Kyllä näin on. Lisäisin vielä että kotona nussiminen on muutenkin täysin yliarvostettua. Kuka jaksaa raskaan työpaivän ja hernesopan jälkeen alkaa vielä velikultaa jöpötyttämään? Semmonen perus runkkipaska ja nukkumaan nii se on bueno.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tämä se on. Toki ihan vapaaehtoista hommaa monessakin mielessä, mutta on se vaan perseestä.

Nämä kerrostaloissa majailevat kotitätihipsterit jotka järjestää näitä kemujaan on ohitettavissa. Sano vaan että vitut haravoi ja koppaa pari makkaraa mukaan siinä samalla. Sinappia mukaan myös.
 
Moderniksi kotityöksi laskisin myös erilaisten teknisten laitteiden ja värkkien kanssa nujuamisen. Esimerkiksi pelien ja niihin liittyvien lisäosien asentamisen lasten pelikonsoliin. Voi voi että osaa olla vittumaista, kun on joskus muinoin kirjautunut jollakin sähköpostiosoitteella ja salasanalla miljoonaan järjestelmään, unohtanut ne, ja sitten yrittää muistella ja kokeilla että mikä se oli ja mihin voi tilata uuden salasanan. Langattoman tulostimen virittäminen uuteen langattomaan verkkoon menee samaan kastiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Silittäminen tosiaan on melko raivostuttavaa. Prässätyt housut itselle melkein se pahin ja siksi mietinkin tarkoin, tarvitsenko tuollaisia oikeasti koskaan. Muutenkin puseroiden materiaalit pohdin niin, että höyrystin riittäisi.

Joskus asuin hetken asunnossa, jossa oli astianpesukone. Tuolloin mietin, kenelle sekin on tarpeen. Olin usein itsekseni ja kaapista oli puhtaat astiat loppu ennen kuin astianpesukone oli lähelläkään täyttä. Tiskaaminen sen sijaan oikeasti mukavaa. Hyvä musiikki taustalle, hetki irti muista hommista ja eikun tiskaamaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joskus asuin hetken asunnossa, jossa oli astianpesukone. Tuolloin mietin, kenelle sekin on tarpeen.
Varmaan isommissa perheissä. Esim. veljeni perheessä astianpesukone pyörii kaksi kertaa päivässä silloin kun koko perhe on kotona. Ja kyllä minä kaipaan Savossa ("mummola") astianpesukonetta kun silloin kun minä olen siellä niin siellä on paljon muutakin porukkaa ja likaista astiaa syntyy paljon. Käteni ovat herkät enkä kestä kuumaa vettä (se sattuu) niin joudun käyttämään hanskoja ja se tekee hommasta kömpelöä. Lisäksi lähes joka kerta loiskin vettä päälleni niin että pitää vaihtaa ainakin paita ja joskus housutkin. Eli minä en pidä tiskaamisesta... Ja olen hyvin tyytyväinen että meillä on kotona astianpesukone.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Varmaan isommissa perheissä.

Joo tämän unohdin tarkentaa tuohon (liian monta rautaa tulessa). Lapsuudestani muistan, kuinka tiskipöytä tulvi ennen kuin oppi laittamaan ne astianpesukoneeseen. Eli joo, perhettä jos olisi, ymmärtäisin tämän aivan toisin.

Ja pyykin pesu. Itsellä aika iso kone, mutta pidän tuon pesuohjelmien tarjonnasta, koska joskus sinne pitää hätäiseen laittaa yksi tai kaksi puseroa. Ohjelmista löytyy noille vähemmän vettä ja energiaa kuluttavia ratkaisuja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ulkotöistä ruohonleikkuu.

Tiskaamista olen alkanut sietää, ehkä siksi, että on tiskikone.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joskus asuin hetken asunnossa, jossa oli astianpesukone. Tuolloin mietin, kenelle sekin on tarpeen. Olin usein itsekseni ja kaapista oli puhtaat astiat loppu ennen kuin astianpesukone oli lähelläkään täyttä.
Varmaan isommissa perheissä.
Tai sitten ihan yksin asuville kuten minä, mutta omistaa astioita sitten sen verran että riittäisi useammallekin. Silloin ne ei lopu kesken ja konekin tulee täyteen. En luopuisi kyllä enää.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Kyllä itse laittaisin ulkohuussin p*ska-astian tyhjäyksen sinne top-listan kärkeen. Toki tuo on ulkohommaa ja monesti voi tehdä porukalla ja ottaa vaikka talkoo-oluet kylkeen mutta on se siltikin hieman epämieluista hommaa.

Jos tiskaaminen hirveästi ärsyttää niin siirtyy kertakäyttöastioihin? Toimiva ratkaisu jota on joskus tullut kokeiltua. Nykyisessä asunnossa on astianpesukone ja on kyllä rakastettava laite. Näin korona-aikana kun on enemmän kotona niin astioita likaantuu myös enemmän joten tarpeellinen laite ja vaikka meillä pieni talous onkin (ei lapsia) niin kyllä se joka toinen-joka kolmas päivä yleensä pyörähtää. Keittiö on helpompi pitää puhtaana kun on kone..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä itse laittaisin ulkohuussin p*ska-astian tyhjäyksen sinne top-listan kärkeen. Toki tuo on ulkohommaa ja monesti voi tehdä porukalla ja ottaa vaikka talkoo-oluet kylkeen mutta on se siltikin hieman epämieluista hommaa.
Onko sulla siis kotona ulkoinen paskahuussi ja sitä jätkien kanssa aina tyhjennätte, vai onko tämä nyt enemmänkin sellaista mökkipuuhaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös