Ville Peltonen loukkaantui jälleen!

  • 32 109
  • 326

BigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Sapko
Peltosen taklaus

No niin, taklaushan oli aivan puhdas, eikä kyynärpää taklaus niinkun Vähä-Ruoholalle merkittiin.
Juti olis sanonu ko. tilanteesta että "Pidä poika pää pystyssä".

Ikävää sinänsä että Olympialaiset jää Villeltä väliin!!!!
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti flintstone

Ville on ottanut valitettavan loukkaantumisen aivan niin kuin hänen olettikin ottavana, ilman valituksia minnekään suuntaan.

Niinkuin pitääkin, eikä varmaan ole salaa vaatimassa tappotuomioita kenellekään, ottaisitte oppia...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Päätän keskustelun näihin vastauksiin

"Oletko todella vilpittömästi sitä mieltä, että sääntökirjaa on luettava kuin piru Raamattua?"
- En ole, ja tiedän että jos näin tehtäisiin niin pelistä ei tulisi mitään muuta kuin jatkuvaa istumista molemmille joukkueille.

"Onko mielestäsi pelaaja aivan saakutan kiekoton siihen siunattuun ajanhetkeen asti, jolloin hänen lapansa/ruumiinosansa kumilätkää koskettaa?"
- Periaatteellisella tasolla kyllä, mutta jos sitä aletaan käyttämään jäähyjen kalasteluun voidaan tuota tulkita eritavalla.

"Eikö mielestäsi pelaaja, jolla on kiekko luistimissa/luistinten välissä/lavan tuntumassa/"vaikutuspiirissä" sekunnin murto-osa ennen vastaanottohetkeä, ole kiekollinen?"
- Sama kuin edelleiseen, eli periaatteelisella tasolla ei ole kiekollinen.

"Etkö todella ole valmis tulemaan edes himpun verran vastaan tässä "oliko-Ville-kiekoton-vai-kiekollinen" keskustelussa?"
- Olen mielestäni tullut jo vastaan mutta pistetään nyt siis ihan eriteltynä, eli Vähä-Ruoholan taklaus oli varomaton ja hieman liian aikasin tehty, mutta ei tahallinen vahingoittaminen. Ja loukkaantumisessa oli mukana paljon huonoa tuuria. Ville ei ollut ihan vielä kiekollinen pelaaja mutta oli juuri muuttumassa sellaiseksi, Ville oli myös juuri kääntymässä ja voidaankin kysyä että olisiko tuo jäljelle jäänyt aika kiekolliseksi muuttumiseen riittänyt Villelle suorittamaan tuon pyörähdyksen loppuun? Itse veikkaan että olisi ja tällöin Ville olisi myös kerinnyt näkemään Vähä-Ruoholan tulevan ja vahingot olisivat todennäköisesti jääneet paljon pienemmiksi. En toivo että Vähä-Ruohola loukkaantuu (joutuu esim pilliruokintaan) seuraavassa kohtaamisessa mutta toivon että joku meidän pelaaja käy vähän kovistelemassa Kimmoa, ei välttämättä fyysisesti mutta tekee sitten Vähä-Ruoholan olon muuten epämukavaksi.

Että näin,
 
Viimeksi muokattu:

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Flintti:

Kuinka monta kertaa peleissä nähdään esim. seuraavanlainen tilanne:
Pelaajalla on kiekko lavassaan, vastustaja hakee taklausta. Kiekollinen pelaaja syöttää kiekon toiselle ja saa lähes samantien vastustajalta kovan niitin. Muistelisin, että mikäli kiekollinen pelaaja luopuu kiekosta, saa häntä taklata vielä olikohan nyt muutaman sekunnin ajan syötöstä.
Tällöinhän kiekotonta pelaajaa taklataan, mutta jäähyä ei tule.

Tilanne oli vähän samankaltainen, mutta toisinpäin, Vähis - Peltonen tilanteessa.
 

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
Onnittelut Ilvekselle!

SM-liigan varmasti naurettavimmat fanit löytyvät Jokereilta, olen todennut sen ennemminkin, ja totean sen nyt, kun luin tämän viestiketjun. Onneksi olkoon narrit! Te olette niin syvältä kuin voi olla!

Muistanneeko kukaan taannoin Otakar Janeckyn (vai miten se sitten kirjoitetaankaan...) temppua potkia Jarmo Kuusistoa, Lukon sen aikaista kapteenia, rintaan luistimilla. Jutusta syntyi silloin kauhea meteli, ja siitä tilanteesta oltaisiin voitu antaa minun mielestäni Otolle epäurheilijamaisesta käytöksestä jokin minuutti, mutta ei annettu.

Otin tämän tilanteen esiin sen vuoksi, että eikö siitä olisi kuulunut antaa Otolle rangaistus ennemmin kuin antaa minuuttiakaan puhtaan taklauksen tehneelle Ilveksen pelaajalle?

Vastaavia tilanteita on SM-liigassa useita. Monessa tapauksessa jätetään selvä virhe rankaisematta ja sitten taas välillä tuomarit antavat niitä jäähyjä vaan sen takia, ettei iso pomo suutu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olipa muuten näin jälkeenpäin ajateltuna helvetin hyvä asia, että Peltonen ei tullut meille (IFK:n riveihin). Noin heikosta ja loukkaantumisalttiista kaverista ei olisi ollut meille mitään hyötyä ja tuollaista miljoonapalkaa nauttivaa jannua ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa pitää sairasvuoteella.

Eli kiitos Pentti, kun olit noin kaukaaviisas ja tietenkin scouttisi olivat ottaneet selvää Peltosen terveydentilasta, että mies ei tule kestämään taklauksia.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Flintstone

Viestin lähetti ranger
Oletko todella vilpittömästi sitä mieltä, että sääntökirjaa on luettava kuin piru Raamattua?

Eipä tässä tapauksessa tarvitse lukea kuin piru raamattua vaan pieni järjen käyttö tässä auttaa. Miksi tämä sääntö on sääntökirjassa? Sääntö on sen takia että pelaaja voi rauhassa keskittyä syötön vastaan ottamiseen ja kun syöttö on vastaan otettu on hän taas vapaata riistaa. Siis aivan sama sääntö löytyy jenkkifudiksessta ja aivan samoilla syillä sinnekin tehty. Minusta Villen tilanne oli suoraan kuin oppikirjasta koska syöttö tuli päinvastaisesta suunasta kuin taklaus ja Villellä ei ollut mitään mahdollisuutta sitä nähdä ja juuri tälläiset taklauset ovat tietenkin vaarallisia. Täällähän on todettu että kiekko oli Villen pelattavissa ja yms. tosiasia oli että kiekko oli matkalla Villelle ja kiekko kulkee tuollaisen noin viiden metrin nopeasti jolloin sekunnin osat ratkaisevat ja varmasti monet ovat hidastuksessa nähneet kiekon lähettyvillä mutta ovat myös todenneet niinkuin asia oli Ville oli ottamassa kiekkoa vastaan. Herää kysymys millaista Jääkiekko olisi ilman tätä sääntöä kun syötön vastaan ottaminen olisi lähes mahdotonta kun pitäisi kokoajan katsoa muualle ettei kukaan taklaa toisesta suunnasta, otappa siinä sitten kiekko haltuun sokkona.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti aNkkU
Muistanneeko kukaan taannoin Otakar Janeckyn (vai miten se sitten kirjoitetaankaan...) temppua potkia Jarmo Kuusistoa, Lukon sen aikaista kapteenia, rintaan luistimilla.

Tähän täytyy taas kommentoida kun fysiikan tunnit on raumalla jätetty väliin.

Otto makasi selällään ja Kuusisto seisoi vierellä ja Otollahan oli niin pitkät jalat että ylettyi Kuusisto ihan vaikka päähän asti :D
 

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16


Tähän täytyy taas kommentoida kun fysiikan tunnit on raumalla jätetty väliin.

Otto makasi selällään ja Kuusisto seisoi vierellä ja Otollahan oli niin pitkät jalat että ylettyi Kuusisto ihan vaikka päähän asti :D

Vaikka fysiikan tuntini ovatkin ihan oikeasti jäänyt vähiin, sinäkin
muistat tapahtuneen.

Ja kyllähän se Otto potkaisi sieltä jään pinnasta Maukkaa rintaan.
Luistimille potkiminen on paljon vaarallisempaa kuin puhdas taklaus. Ainakin minun mielestä.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti aNkkU


Vaikka fysiikan tuntini ovatkin ihan oikeasti jäänyt vähiin, sinäkin
muistat tapahtuneen.

Ja kyllähän se Otto potkaisi sieltä jään pinnasta Maukkaa rintaan.
Luistimille potkiminen on paljon vaarallisempaa kuin puhdas taklaus. Ainakin minun mielestä.

Tämä selvä homma joko Maukka on metrin pituinen tai Otto kolmimetrinen :D
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16

Tämä selvä homma joko Maukka on metrin pituinen tai Otto kolmimetrinen :D


Pitääkö nyt jo toisen narrin ruveta kinaamaan päivänselvästä asiasta. Mikä ihme teihin on mennyt. Rintaan mikä rintaan ja aivan turha on toista yrittää pitää tyhmänä, kun itse on 100% varmasti väärässä.
Jos taas olet niin nuori, ettet muista koko tapausta niin sitä suuremmalla syyllä olisi syytä pitää mölyt mahassa.
 

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
Re: Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16


Tämä selvä homma joko Maukka on metrin pituinen tai Otto kolmimetrinen :D

Hull16, jos olet yli 180 senttimetriä pitkä, mene selällesi ja
nostappa sitä sinun takapuoltasi hiukan irti siitä maasta.
koitappa kuinka korkealle sinun jalkasi ylettyvät.. Yletyt
todennälöisesti johonkin yli metrin korkeuteen. Ja kun hiukan
ponnistat ei ole vaikeata yllettyä 170 senttisen pelaajan rintaan.
Ota huomioon, että ihmisiltä mitataan pituus varpaista päähän, ja
pään ja rinnan välilläkin on muutamia kymmeniä senttejä.

Muistaakseni (muistini saattaa pettää) SM- liigan "todella upeat"
pomot sanoivat silloin, että jälkikäteen ei siitä tilanteesta voinut
antaa rangaistusta. Kuusisto myönsi myöhemmin, että hänen
oma vika, ettei heti pelin jälkeen puhunut asiasta, vaan odotti
melko pitkään ennen kuin puhui.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti Isaksson



Pitääkö nyt jo toisen narrin ruveta kinaamaan päivänselvästä asiasta. Mikä ihme teihin on mennyt. Rintaan mikä rintaan ja aivan turha on toista yrittää pitää tyhmänä, kun itse on 100% varmasti väärässä.
Jos taas olet niin nuori, ettet muista koko tapausta niin sitä suuremmalla syyllä olisi syytä pitää mölyt mahassa.

No sanotaan sitten ihan suomenkielellä että rintaan se ei osunut vaan lähempänä oli munat. Ja kokeileppa itse maata selälläsi ja potkaista vieressä seisovaa rintaan. Niin ja ei sitten mitään himo riippurintoja lasketa mukaan.

se siitä sadasta prosentista, tuhat on varmaan maksimi :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Re: Retu Soranen

Viestin lähetti hull16


Niinpä miksi sitten Tapaus Nikko/T.Ruutu aiheutti niin suuren kohun kuin aiheutti?


Tjaa-a, en osaa sanoa, kun en tilannetta ole nähnyt tai ainakaan en sitä enää muista. Ehkä se kohu on ollut sitten teidän Jokeri ja Ilves-fanien kesken.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Flintstone

Viestin lähetti hull16


Eipä tässä tapauksessa tarvitse lukea kuin piru raamattua vaan pieni järjen käyttö tässä auttaa. Miksi tämä sääntö on sääntökirjassa? Sääntö on sen takia että pelaaja voi rauhassa keskittyä syötön vastaan ottamiseen ja kun syöttö on vastaan otettu on hän taas vapaata riistaa. Siis aivan sama sääntö löytyy jenkkifudiksessta ja aivan samoilla syillä sinnekin tehty.

Joo, tosta jenkkifudiksesta mä itse puhuin, kun sanoin ettei mikään ole niin mukavaa kun tulla kunnolla puun takaa. 10v. Vaahteraliigaa ja junioreiden SM-sarjoja kolunneena monta kertaa taklaukset ja iskut tulevat silleen, että päässä menee värit sekaisin, kun ne tulevat pimeästä kulmasta. Kontaktilaji on kontaktilaji. Samoin syötön vastaanotossa, kun pallo on melkein käsissä, saa jo iskeä, samoin kiekossa, siinähän taistellaan samasta kiekosta. Eli sekuntien sadasosistahan se on kiinni.

Onhan se nyt helvetti, että jääkiekosta on ruvettu tekemään niin helvetin ringetteä, ettei saa kovaa edes taklata. Maalit ratkaisevat, mutta jos se tapahtuu pelin kovuuden vähenemisenä ja kahvaamisen lisääntymisenä, niin antaa olla koko lajin.

Lapanen:

Vähä-Ruoholan taklaus ei ollut kova, mutta Peltosen vauhti oli kuitenkin, joten kovaksi se törmäys muuttui.

Mielestäni edelleen puhdas ja tyylikäs taklaus. Peli on kova ja harvoin 100%:sen sentilleen osuvia taklaukset ovat, että olkapää olisi tasan olkapäätä vasten.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän päivän Hesari ja Villen suusta seuraava:

"Se oli hyvä taklaus, eikä kohdistunut minua esimerkiksi päähän. Välillä vaan tulee taklauksia, joissa sattuu
loukkaantumisia. Selkeä pelitilanne. Jääkiekko on tämänkaltainen peli"

Peltosella ei ole myöskään kaunoja Vähä-Ruoholalle.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16

No sanotaan sitten ihan suomenkielellä että rintaan se ei osunut vaan lähempänä oli munat. Ja kokeileppa itse maata selälläsi ja potkaista vieressä seisovaa rintaan.


En tiedä, miksi vastailen sinulle, mutta päätin kuitenkin koittaa, saako seisova osapuoli olla hieman kumarassa kuten Kuusisto oli, vai demonstroidaanko ihan sinun oma versiosi tapahtuneesta.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16
Tähän täytyy taas kommentoida kun fysiikan tunnit on raumalla jätetty väliin.

Otto makasi selällään ja Kuusisto seisoi vierellä ja Otollahan oli niin pitkät jalat että ylettyi Kuusisto ihan vaikka päähän asti :D

Niin. Asiastahan -OLI- kuvia Iltalehdessäkin. Mulla taitaa se lehti kaapissakin olla, joten voin sen kaivaa esiin jos Hull16 nyt alkaa yllättäen väittää, ettei näin koskaan tapahtunut.

Tees pieni testi. Menes selällesi makaamaan ja ponnista siten, että olet melkein niskallasi maassa. Tuo onnistuu keneltä tahansa kunnossa olevalta ihmiseltä helposti, miksei huippu-urheilijalta? Tue vaikka itseäsi kyynärpäillä, jos et muuten pysy pystyssä. Minä luin lapsena yleensä noin sängyssä ja seinällä maaten kirjoja. Oli mukava asento.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti hull16
No sanotaan sitten ihan suomenkielellä että rintaan se ei osunut vaan lähempänä oli munat. Ja kokeileppa itse maata selälläsi ja potkaista vieressä seisovaa rintaan. Niin ja ei sitten mitään himo riippurintoja lasketa mukaan.

Kyllä onnistuu. Minä olen 185 senttiä pitkä ja hyvässä kunnossa. Tule seisomaan viereen niin potkaisen sinua maassa maatessani rintaan. BTW, yksi 175-senttinen kaverini on todistettavasti potkaissut kylttiä, joka roikkui yli 2 metrin korkeudessa. Magiaa, sanoisit varmaan sinä.

Se, että sinä et maasta mihinkään taivu ei tarkoita sitä, ettei hyvässä kunnossa oleva ihminen pysty siihen.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Flintstone

Viestin lähetti Rebel
Joo, tosta jenkkifudiksesta mä itse puhuin, kun sanoin ettei mikään ole niin mukavaa kun tulla kunnolla puun takaa. 10v. Vaahteraliigaa ja junioreiden SM-sarjoja kolunneena monta kertaa taklaukset ja iskut tulevat silleen, että päässä menee värit sekaisin, kun ne tulevat pimeästä kulmasta. Kontaktilaji on kontaktilaji. Samoin syötön vastaanotossa, kun pallo on melkein käsissä, saa jo iskeä, samoin kiekossa, siinähän taistellaan samasta kiekosta. Eli sekuntien sadasosistahan se on kiinni.

Näinhän se menee. Vastaanottajaa ei saa taklata kun pallo ei ole hänen lähellään, mutta kun receiver hyppää vaikka ilmaan ja pallo on siinä puolen metrin päässä, hän on aivan avointa riistaa.

Missä muuten pelasit ja koska? Olen suuri jenkkifutisfani!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Hakki

Jos nyt joku ei vielä sitä tiedä, niin Peltosen tilalle Aravirta ja co. valitsivat Floridan Niklas Hagmanin.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Onnittelut Ilvekselle!

Viestin lähetti mission16W


Tees pieni testi. Menes selällesi makaamaan ja ponnista siten, että olet melkein niskallasi maassa. Tuo onnistuu keneltä tahansa kunnossa olevalta ihmiseltä helposti, miksei huippu-urheilijalta? Tue vaikka itseäsi kyynärpäillä, jos et muuten pysy pystyssä. Minä luin lapsena yleensä noin sängyssä ja seinällä maaten kirjoja. Oli mukava asento.

Juu varmaan tai laita tuoli alle tai joku taso, nimittäin Otolla oli kyllä perse jäässä ja sekunnin muto-osa aikaa ja siinähän tekee vaikka mitä akrobaatti temppuja ja apinat hyppivät samaan aikaan palavien renkaitten läpi yleisön hurratessa. Täytyy sanoa että osaatte kyllä perustella vaikka luvun yksi suuremmaksi kuin luvun kaksi, aina löytyy joku erikoistapaus millä tosin ei aina ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kiitos ja hyvää yötä.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täysin turhaa väittelyä otsikon vierestä.

Jollakin on varmasti kuva tai linkki kuvaan Janecky - Kuusisto tapauksesta.
Pankaa laittaen linkki tänne, jotta loppuu tämä hölynpöly aiheesta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Ei voi olla totta...

Viestin lähetti HN
Tyhmät ihmiset ovat ärsyttäviä. Vielä ärsyttävämpiä ovat ihmiset, jotka tekeytyvät tyhmäksi tahtoessaan seistä valitsemansa kannan takana loppuun asti. Viimeksi mainittuja tässäkin ketjussa riittää.

Koittakaa nyt helkkarissa ymmärtää, että Ville Peltonen ei tuossa tilanteessa ollut kiekoton pelaaja. Pelaaja tulkitaan kiekolliseksi silloin, kun kiekko on hänen "vaikutuspiirissään". Sen ei tarvitse olla lavassa.

Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää??!!

Kerroppa nyt sitten fiksuna miehenä meille tyhmille millon suora ja kova syöttö on vastaanottajan "vaikutuspiirissä" ja kerro mistä olet keksinyt tämä termin jääkiekkosääntöin.
Miksi noin fiksun miehen pitää tapella sääntöjä vastaan eikä voi tunnusta tosiasiaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös