Verenpunainen Boikottilista!

  • 21 654
  • 182

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti #77
mitäs mitäs?Eli kertokaapa rakkaat ystävät ,että olenko minä sitten täys juntti?Jorvin sairaalassa syntynyt ,papereissa lukee jostain Vantaasta jotain juttua,MUTTA olen silti asunut 21 -vuotisen urani aikana 20 vuotta 11 kk Helsingissä.
Olenko tuomittu olemaan Hesaalainen vai pääsenkö kunnioitettuun stadilaisten sakkiin messiin?
Et siis tiedä mihin kuulut. oletko stadilainen vai joku muu? miten ihmeessä joku muu voi tietää sinua paremmin???
Tiedätkö itse mikä ja missä stadi edes on?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Maple Leaf
Hesburgerin kallein jakelupiste myöhemmin rakennettiin.
Onko se ollut sinun mielestäsi sen arvoinen?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti hull16
Onko se ollut sinun mielestäsi sen arvoinen?

Yritiäkö sä jotain merkkipaalua saavuttaa, kun pitää jokaiselle oma viestinsä kirjoittaa vai mikä tässä nyt on takana..?

Stadilaisuuteen en puutu, ei kosketa minua muutoin kuin vanhempieni kautta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Pärde
Yritiäkö sä jotain merkkipaalua saavuttaa, kun pitää jokaiselle oma viestinsä kirjoittaa vai mikä tässä nyt on takana..?
Teidän porukalta kun jostain syystä näitä provoja pursuaan ilman mitään kontrollia niin etteivät tuntisi itseään niin yksinäiseksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti hull16
Hei Johannes, en haluasi mitenkään nipottaa, mutta tuo sinun mainitsemasi ratikka linja (#9) on jo ollut todellisuutta lähes sata vuotta kun ensimmäinen nykymuotoinen ratikkalinja on kulkenut Kauppatorilta Käpylään.
Jos te arvoisat stadilaiset, siis te jotka kutsutte itseänne siksi, voisitte tutustua kaupunkinne historiaan ennenkuin heittelette näitä tryffelijuttujanne niin joku voisi vielä niitä ottaa todeksikin.

Tottakai #9 on kulkenut ennenkin. HKL ei kuitenkaan jäädytä raitiovaunujen numeroita. Jos katsot tarkkaan, niin sellaista jäädytettyä spåraa #9 ei löydy Hartwall-Areenan katosta Tikkasen mummon ja muiden hienojen paitojen keskeltä.

Kuvailemani raitiovaunulinja on jo päätetty aloittaa joskus lähivuosina. Stadilaisena luen ilmaisjakelulehtiä, josta näitä asioita voi lukea.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Svante


Väittämät eivät ole virallisia, vain omia.

Sorry kun palaan tähän "keskusteluun" pienellä viiveellä, kun ratikka vei muualle kuin Stadiin.

Yllä näette oman edellisen kirjoitukseni loppuosan, joka sinänsä luulisi selvittävän väittämäni.

Tarkennan kantaani/mieleipidettäni vielä:
Hesalainen tai Helsinkiläinen ei ole mikään haukkumasana ja yhdyn todellakin siihen, että on hienompaa olla Helsinkiläinen IFK-fani kuin Stadilainen Jokeri-fani. ;-)

Minulle on ihan saman tekevää kuuluuko _viralliseen_ Stadiin joku helvetin kaupungin osa tai ei. Minun Stadini on Töölö ja pysyy. Stadiin en laske koskaan mitkään prole-alueet, olkoon kuinka _virallisia_ tahansa.
(Enkä ota tätäkään keskustelua mitenkään vakavasti).

Lähde: Minä itse.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti hull16
Et siis tiedä mihin kuulut. oletko stadilainen vai joku muu? miten ihmeessä joku muu voi tietää sinua paremmin???
Tiedätkö itse mikä ja missä stadi edes on?

Tiedän missä on Stadi.Siitä ei epäilystäkään.Mutta pointti olikin se ,että;Joku väitti ,että stadilainen on syntyperäinen helsinkiläinen.Eli jos olen syntynyt Vantaalla ,mutta asunut silti Helsingissä kohta 21 vuotta niin olenko "aito stadilainen" vai leimataanko minut vantaalaiseksi.
Eikä sitä todellakaan kukaan muu voi tietää.Kunhan kysyin.Pyydän anteeksi jos päiväsi meni v*****i typerän kysymykseni johdosta.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Re: Mä oon aina olu (ollut) JOKERI!!

Viestin lähetti Caine
Mutta kun löytyy näitä helvetin "FANEJA" jotka ei seuraa matseja tai ainakaan käy katsomassa paikanpäällä, ja Sit ME OLLAAN niin JOKERI kannattajia koska joskus yhdeksänkymmentä luvulla ne voitti suomen mestaruuden ja meidä luokalla oli kaks tyttöö jotka oli "TOSI FANEJA"Koska suel pelas yks söpö kundi...tai jotai... huhh huh. EI voi kun NAURAA!!!
Sellasii me vähän niinku ollaa. Siis me jokrifanit. Onneksi vielä Nordiksella, siellä perinteisellä puolella, aina joku kansitakki-nmt-piirimyyjä tietää asian ja jaksaakin muistuttaa siitä. Onpahan siinä sitä lätkäkulttuuria.


Viestin lähetti Caine
Tunnen aika paljo lätkän pelaajii, siis harraste mielessä.
Ohhohoo, aika rohkea kaveri - aika rohkea. Haluatko hypätä kauemmaksi kaapista ja avautua meille kaikille muille mitä muuta te pojat teette "harraste mielessä"?
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
naapurin Pena vei hänet matsiin ja hän huomasi punaiset paidat ja päätti et toi on mun seura"se oli sellanen vanha talo olisitä vähän remontoitu mut paljo betonii ne sano et se on stadii kun kolmosen ratikka meni ohi ,siel oli sellaset punaset penkit ja sit aina ne huus kovaa ku joku naapuripelaaja taklattiin laitaa vasten mut ku niiden oma taklattiin ni sit ne vihelsi kovaa. Ku ne teki maalin ni ne huus vähä mut sitte ku se punanen pelaaja jol ei olut tukkaa, kypäräkin lens ja sellanen pieni parta löi jotain helee emmätiä kuka ni sit ne alko kunnolla huutaa ja hakkaa sitä lasii siin päädys. Kun ne aina huus ku lyötii ni sit mä päätin et nää punaset on mu jengi "
Aivan helvetin loistava - pitää ottaa talteen!! Kauden parhaat lätkänaurut. Pistä Konuttawa lisää...

Nim. punasta päälle ja mylly tokaan erään vois avata pelin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti dana77
Joopa joo sä et kyllä tiedä mistään mitään vaikkan luulet olevas joku kiekkoexpertti vittu

Oisko Dana77 päiväunien paikka, josko ois vaikka pää selvinnyt sen jälkeen??
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No otetaan tauhallisesti, kuten miä,.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Stadista ja stadilaisuudesta.

Kun ei täällä vielä ollut tarpeeksi kokkeja, lisään minäkin lusikkani soppaan.

Stadilaisuus on mielentila!

Stadilaiseksi ei tulla sillä, että muutetaan pääkaupunkiin, vaan stadilaiseksi kasvetaan. Ihannetilanne olisi, että lapset kasvaisivat stadilaisiksi jo kotona, mutta se ei aina ole mahdollista. 60-luvun muuttoliikkeen jäljiltä Helsinki on puolillaan stadilaisia, joiden vanhemmat ovat muualta muuttaneita. So?

Jokerit on tietääkseni perustettu Töölön Vesan raunioille sekä pelannut Stadin hallissa perustamisestaan aina vuoteen 1997 saakka, jonka jälkeen muuttivat omaan uuteen Areenaansa.

Jos joku väittää, ettei Jokerit ole stadilainen jengi, on todennäköisesti kotoisin jostain hyvin kaukaa.



Stadista ja slangista
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Stadista ja stadilaisuudesta.

Viestin lähetti Snadi kundi Stadista

Stadilaisuus on mielentila!

Jos joku väittää, ettei Jokerit ole stadilainen jengi, on todennäköisesti kotoisin jostain hyvin kaukaa.



Mä oon Helsingin Töölöstä ja minun mielentilani sanoo, ettei Jokerit ole Stadilainen joukkue vaan Helsinkiläinen. ;-)

Duunissani oli kaveri, joka 2-vuotiaana oli muuttanut Hollolasta Helsinkiin ja väitti olevansa Stadilainen. Sorry, ei onnistu!!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Stadista ja stadilaisuudesta.

Viestin lähetti Svante
Mä oon Helsingin Töölöstä ja minun mielentilani sanoo, ettei Jokerit ole Stadilainen joukkue vaan Helsinkiläinen. ;-)

Duunissani oli kaveri, joka 2-vuotiaana oli muuttanut Hollolasta Helsinkiin ja väitti olevansa Stadilainen. Sorry, ei onnistu!!

Seppo "Saksa on paska maa" Räty syntyi Helsingissä ja muutti maalle 3-vuotiaana. Onko hän sitten Stadilainen.

Toinen kysymys: "Jos HIFK on rock, niin kuuluuko Kallio Stadiin."
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Stadista ja stadilaisuudesta.

Viestin lähetti Johannes
Seppo "Saksa on paska maa" Räty syntyi Helsingissä ja muutti maalle 3-vuotiaana. Onko hän sitten Stadilainen.

Toinen kysymys: "Jos HIFK on rock, niin kuuluuko Kallio Stadiin."

Ensimmäiseen: ei
Toiseen: ei

Koska stadilaisuus on mielentila (copyright: Snadi kundi Stadista) olkoon tuo minun mielentilasta johtuva vastaukseni.

Ja koska aiheena on boikotti voinen tässä ilmoittaa, että vastoin omaa tahtoani olen joutunut "boikotoimaan" IFK:n matsit lähes täydellisesti, ainakin puoleksi vuodeksi eteenpäin. Pahoittelen!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tästä jää nyt pieni erimielisyys Svante.

Töölö on kyllä varmasti osa Stadia, mutta kuvata Töölöä sanalla rock on kyllä vähän sama kuin alkaisi luettelemaan ranskalaisia hyviä rock-bändejä.

Jos HIFK:n jääkiekkojoukkue on rock (by Isaksson), niin missä päin kaupunkia on sen henkinen koti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Johannes

Jos HIFK:n jääkiekkojoukkue on rock (by Isaksson), niin missä päin kaupunkia on sen henkinen koti.

En tiedä mistään henkisestä kodista, mutta IFK:n toiminta (koko seura) katsotaan alkaneen Väiskin kulmilta, eli Töölö.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Viestin lähetti Svante
En tiedä mistään henkisestä kodista, mutta IFK:n toiminta (koko seura) katsotaan alkaneen Väiskin kulmilta, eli Töölö.

Eikös se ollut Krunikassa se mesta, missä HIFK perustettiin?
Lätkähän tuli IFK:n ohjelmaan vasta paljon myöhemmin. Ja lätkä kyllä aloitettiin nimenomaan Väiskillä, joka on Tölikaa.

Mielentilasta:

Stadilaisuus on ennenkaikkea rakkautta tähän Stadiin. Sen gartsoihin, mestoihin, sköneen, sen historiaan ja sen nykypäivään, vaikka kaikki ei aina meniskään niinkuin pitäis. Ainahan on mutkia matkassa, mut tosi rakkaus kestää. Näit juttui pitää siirtää omille skloddeille. Ne muistaa ikänsä redut Suokkiin ja Lintsille tai sit vaa kävelyreissut Kaivarin rantsus tai Seurikses.

Sitä mun vaa piti sanoo, et Stadi muuttuu. Ku mä olin snadi nii Gräsas ei ollu muuta ku hiekkaa. Nykyään siinä on Ruoholahti. Uus kaupunginosa. Jos siellä nyt perustetaan lätkäjengi niin kyllä mä lasken sen stadilaiseks jengiks.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stadilaisuus

Olen sillä kannalla, että stadilaisuus on syvä tunnetila, joka voi vain rakentua kotoa tai kotokulmilta käsin. Jonkun mielestä stadin raja käy Pikkuroballa, jonkun mielestä Nordiksen kohdalla, ja jonkun mielestä Kehä I kohdalla. Olen itse asunut jokunen vuosi tilapäisesti jopa Kehä III lähellä. Mutta kysymys on siitä missä tunnet olevasi "kotona". Kun liikun Itiksessä (helvetin harvoin), Kulosaaressa, jopa Lauttasaaressa, ehkä Käpylässä, niin olen maantieteellisesti Helsingissä, kun tulen vaikkapa Tampereelta tai Turusta autolla niin tuntuu kotoisalta jo Kehä III kohdalla.

Mutta sydän sykkii kun pääsen stadin ytimeen, siellä olen kotona noin maantieteellisesti, siellä tunnen kaikki "kartsat" ulkoa. Stadi edustaa sitä asennemaailmaa joka on syöpynyt 5 sukupolven aikana äidinmaidon kautta mun sieluun. Sitä höystää sitten kaikki lapsuuden kokemukset.

Jos vanhempasi on muuttanut stadiin Kuopiosta ennen syntymääsi, ja kotona on syöty Kalakukkuoa kerran viikossa ja paras hetki elämässä on käynnit Mummolassa Kuopiossa missä ihmiset sanoo "mie ja sie" ja ymmärrät kerrankin mitä joku sanoo, niin et ole stadilainen, vaikka syntymätodistuksessa lukee syntymäkunnan kohdalla "Helsinki".

edit: piti vielä lisätä seuraava ajatus: Mikäli asuit pikkuskidinä Korsossa ja tulit stadiin (keskustaan) tappelemaan stadilaisten kanssa = et ole stadilainen, mutta jos tulit stadiin nauttimaan sen tunnelmasta ja sinua otti päähän asua stadin ulkopuolella, niin olet selvä "hangaround" jäsen....:-)

Hyvä tapa päästä sisään stadilaisuuteen on tietentkin HIFK-fanius joka on yksi aidon stadilaisuuden ilmentymiä.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Stadilaisuus

Viestin lähetti RoopeS
Hyvä tapa päästä sisään stadilaisuuteen on tietentkin HIFK-fanius joka on yksi aidon stadilaisuuden ilmentymiä. [/B]

Toivottavasti on olemassa jokin toinenkin tapa. Muutoin olen kirottu ikuisiksi ajoiksi neljännen polven helsinkiläiseksi.

Tässä stadilaisuuskeskustelussa allekirjoittaisin Snadi kundi Stadista ajatukset. Itse olen tosiaan neljännen polven puhdasjalkainen, aikaisempien esivanhempien asuinsijoista minulla ei ole tietoa. Mä miellän stadilaisuuden kanssa nimenomaan kiintymyksestä omaan koti- ja kasvuympäristöönsä. Sanotaanko vaikka niin, että jos joutuisin asumaan vaikkapa Kuopiossa, en todennäköisesti tuntisi oloani kovin kotoisaksi ja aina Helsinkiin tullessani olisi sisällä fiilis "kotiinpaluusta". Mulle rakkainta täällä Helsingissä/Stadissa ovat nimenomaan erilaiset mestat, joihin liittyy kaikenlaisia muistoja.

Mitä sitten tulee Jokerien tai Hifk:n stadilaisuuteen niin minulle molemmat seurat ovat yhtä helsinkiläisiä/stadilaisia. Tästä toki jokainen voi olla aivan mitä mieltä haluaa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Stadista ja stadilaisuudesta.

Viestin lähetti Johannes

"Jos HIFK on rock, niin kuuluuko Kallio Stadiin."

Kannattaa muistaa, että ainakin Kallio todella ON rock - katsokaa vaikka suomi-englanti sanakirjasta!

Terveisin, tamperelainen Torkkelinmäeltä
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Se on sporasta kiinni

Ne wanhat stadilaiset, joita tunnen (faija on yksi heistä) ovat vahvasti sitä mieltä, että perinteinen stadi rajautuu sen mukaan, missä sporat kulkevat. Piste. Eli etelästä pohjoiseen Kaivari - Taka-Töölö, lännestä itään Rööperi ja Krunika. Munkka saa synninpäästön nelosen ratikan ansiosta, samoin Kulis, koska sinne muinoin kulki oma linja. Muut on periferiaa, siis käytännössä kaikki lähiöt Larusta Vuosaareen. Jne. Näin sanoo stadin gamlat. Ugh.
 

Nelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jokerit olis..

..varmaan enemmän Stadilainen jengi jos se olis pystynyt sen aikaanaan todistaa.

Eli kun jäähalli valmistui -66 ei ollu tietookaan Stadilaisesta jengistä joka olis sm-sarjassa pelanu..
Viesti meni perille, ja jo seuraavana vuonna paikasta sm-sarjaan taisteli kax Stadilaista jengii Suomi-sarjan "finaalissa".

Ja kuten kaikki hyvin muistamme sen "sisähallipaikan" varmisti/voitti HIFK kuten toisessa finaaliisa 16v. myöhemminkin kävi, tosin sillon ei ollu kyse mistään hallipaikasta..:)

Väitän että nämä kaxi seikkaa tulee aina rassaa narreja ja niin pitääkin, vain toinen voi voittaa..

Te ootte "kiva" vastustaja mut enemmän kunnioitan esim. Ilvestä, Ässiä ja TPS:ää, ja tässä järjestyxessä!

Nyt ei ollu kyse provosta vaan faktasta piste

ps. taisele jokerit taistele..:) (jyppi fraasi)
 

Nelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ainii..

olipas hienosti skrivattu RoopeS!!!!!!!!!!!!

Terv. 3:nen polven Munccalainen ja 5:nen Stadilainen..

ps. Vituttaa 4:n spora sen jälkeen ku se lähti sekoilee tonne pohjois Helsinkiin, joo Skatta on eräille "paha" mesta..:)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös