Verenpunainen Boikottilista!

  • 21 655
  • 182

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Maple Leaf
En myöskään tiedä, millaiseksi etäisyydeksi määrittelet "konttausmatkan".
Alle kilometri, olen yhtenä vappuna kontannut pitemänkin matkan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti hull16
Alle kilometri, olen yhtenä vappuna kontannut pitemänkin matkan.

Et mennyt sitten sporalla?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
7 B raitsikka menee n. 500 metrin päähän Hartwll-Areenasta.Töölöläiset voivat joskus kokeilla. Suosittelen.

Mutta ovatko Lauttasaarelaiset HIFK-fanit stadilaisia ?

Saarihan liitettiin Helsinkiin muistaakseni vasta 30-luvulla ja oli maalaismaisen veneliikenteen varassa 30-luvulle asti ? stadilainenhan matkustaa veneellä vain Korkeasaareen ja Tallinnaan.

Entä Kulosaari, ruotsinkielisten HIFK-fanien kehto , jossa asuu jopa iki-IFK-lainen, oma kasvatti Cristian Ruutu.

Kulosaarihan oli raitsikkalinjan päässä 50-lukuun asti.Ilmeisesti voidaan luokitella stadiksi.

Kallio on tietysti stadia, onhan joka ravintolassa Koffin tarrat.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Kallio on tietysti stadia, onhan joka ravintolassa Koffin tarrat.

Tampere ja Turku ovat stadia sekä Ilves ja TPS stadilaisia jengejä, koska Koff sponsaa ko. joukkueita, eikös juu.

Kiva että ketjun taso säilyy yhä edelleen huimana.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Mitä ihmettä HIFK-henkinen stadilainen (tosin Keravalla vaikuttava) kaljafirma on alkanut sponsata tamperelaisia ?

Boikottiin, boikottiin, ehdottomasti boikottiin.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Mitä ihmettä HIFK-henkinen stadilainen (tosin Keravalla vaikuttava) kaljafirma on alkanut sponsata tamperelaisia ?

Boikottiin, boikottiin, ehdottomasti boikottiin.

No mitäs järkee tos kysymyksessä sitten oli?? Mahdatko itsekkään tietää vastausta??
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Kontulan Ottawa

1. Mutta ovatko Lauttasaarelaiset HIFK-fanit stadilaisia ?

2. Stadilainenhan matkustaa veneellä vain Korkeasaareen ja Tallinnaan.

3. Entä Kulosaari, ruotsinkielisten HIFK-fanien kehto , jossa asuu jopa iki-IFK-lainen, oma kasvatti Cristian Ruutu.

4. Kulosaarihan oli raitsikkalinjan päässä 50-lukuun asti.Ilmeisesti voidaan luokitella stadiksi.

5. Kallio on tietysti stadia, onhan joka ravintolassa Koffin tarrat.

Hieman muokkasin sun kirjoitustasi. Tässä vastaukset:

1. Ei. Ovat Helsinkiläisiä.
2. Ei. Korkeasaari on boikotissa. Arvaa miksi! Tallinnaan matkustavat vain Helsinkiin muuttaneet ulkopaikkakuntalaiset halvan tax-free viinan takia ja pääsevät näin oikein ulkomaille. Stadilainen pysy Stadissa.
3. Ei ja sitä paitsi ko. pelaaja on Christian Ruuttu.
4. Ei (katso edellinen)
5. Kallio on arvostettu paikka. Monille se on kulttuurin keskus, mutta Stadiin ei mahdu.

Väittämät eivät ole virallisia, vain omia.
 

Pazman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, NuPS.
Eikös Ruuttu ole porilainen?

Porissa tapahtunut tositarina. Juttelin baarissa eräälle kauniille naiselle Jazzien aikaan. Koska Porissa on silloin muitakin kuin porilaisia, kysyin, että onko nainen porilainen? Nainen vastasi myöntävästi ja sanoi perään, että kai minä nyt sanon olevani hampurilainen?
Porilaista huumoria?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
No mitäs järkee tos kysymyksessä sitten oli?? Mahdatko itsekkään tietää vastausta??

mitä järkeä oli koko topicissa "Verenpunainen Boikottilista" ?

mutta eikö "meidän Crisu" olekaan
Iki-HIFK:lainen ja oma kasvatti, vaikka pelasi joukkueessa tasan yhden kauden ?
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
No mitäs järkee tos kysymyksessä sitten oli?? Mahdatko itsekkään tietää vastausta??

mitä järkeä oli koko topicissa "Verenpunainen Boikottilista" ?

mutta eikö "meidän Crisu" olekaan
Iki-HIFK:lainen ja oma kasvatti, vaikka pelasi joukkueessa tasan yhden kauden ?

En ota tohon mitään kantaa!! Ei täs oo mitään järkee tämmöses keskustelus.. Eikös Ilmala ole pieni pala Turkua keskellä Helsinkiä, Jos ymmärrät mitä tarkoitan.. =)
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Svante
5. Kallio on arvostettu paikka. Monille se on kulttuurin keskus, mutta Stadiin ei mahdu.

Väittämät eivät ole virallisia, vain omia.

Juu eivät ole virallisia todellakaan ja ihmetellä saattaa miten itseään stadilaiseksi kutsuva ei laske Stadin slangin syntyseutuja stadiksi.
Tosin Kallio on stadilaisille Bergis ja kuuluu stadiin vahvasti.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Juu eivät ole virallisia todellakaan ja ihmetellä saattaa miten itseään stadilaiseksi kutsuva ei laske Stadin slangin syntyseutuja stadiksi.
Tosin Kallio on stadilaisille Bergis ja kuuluu stadiin vahvasti.

No huh, huh! Olen kerrankin 100% samaa mieltä hull16:n kanssa. Kallio, kuten myös Vallila ja Sörkka ovat Stadia sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuinka joku voikin väittää muuta? Ja kyllähän se niin on että slangi syntyi siellä missä hull16 sanoikin. Eihän Stadin slangi voi syntyä Stadin ulkopuolella? Tässä pieni lainaus slangi.netistä:
"Ensimmäisiä slanginpuhujia olivatkin Helsingissä sakilaiset, Kallion, Sörnäisten ja Punavuoren kaksikielisissa työläiskortteleissa kasvaneet katupojat (Sörkan sällit ja Röban gibat)."
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Gellner
No huh, huh! Olen kerrankin 100% samaa mieltä hull16:n kanssa.
Ihmeiden aika ei ole ohi ;-)
Noh tämähän ei liity suoranaisesti kiekkoon, mutta hienoa, että täältä löytyy oikeitakin stadilaisia.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hip hei!

Stadi ja stadi...onko sillä jotain merkitystä mistäpäin maata fani on kotoisin? Sama kai se on kunhan kannattaa oikeaa seuraa?
Luulisin, että todennäköisyys joutua jokeri-faniksi on suurempi esim. Ivalossa kuin Helsingissä. Eli siis meidän HIFK- fanien tulisis olla ylpeitä juntti-veljistämme.
Aika naurettavaksi muuten menny tää keskustelu, aikuiset miehet tappelee jostain ratikka-linjoista jääkiekkoaiheisella keskustelu-palstalla. No jollakin saattaa olla tylsä elämä. Itse olen Vantaalta, junttisukulaiset sanoo mua hesalaiseks. Ihan sama mulle.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Stadilainen, stadilainen

On tää naurettava asia keskustella siitä onko stadilainen vai ei. Sukulaiset asuvat Aurajoen rannoilla ja sanovat myös Vantaata stadiksi, miksei sitten sanota vaikka Keravaa Vantaaksi?? Kyllä meidänkin faneja löytyy paljon Helsingin ulkopuoleltakin, mun mielestä niiden mielipidettä pitää kunnioittaa jotka tulevat kaukaakin katsomaan matseja, eivätkä valitse jotain seuraa siitä kotioven vierestä!! Eiköhän tää asia ala olla jo puitu, täältä tähän..
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
... tasoa keskusteluun!

Spårathan on jo vanhoja juttuja stadissa. Sen jälkeen on tullut metro. Jaa, pääseekö näihin kiisteltyihin halleihin metrolla? No, pääsee, mutta joutuu kävelemään vähän pidempään.

Eli mä tähän tasokkaaseen jubailuun nostan metron. Mutta älkää sotkeko Metropolitia mukaan :=)
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lueskelen tätä kahvit näppiksellä. Minusta on hyvä, että maaottelelutauolla joku pitää yllä 'tasokasta' keskustelua JA:ssa. Ketä helvettiä kiinnostaa joku karjala-turnaus, jos vaihtoehtona on stadin rajojen määrittely. Ai, niin olihan siinä ko. turnauksen viestiketjussa muutama hassu viesti... Onneksi ensi tiistai on pian.

Svantelle kiitokset siitä, että päätit epätietoisuuteni. Täällä Larussa (Drumsö på svenska) olen ihmetellyt identiteettiäni. Olen siis helsinkiläinen, en hesalainen. Huh, mikä helpotus. Turha vetää sekavihanneksia nenään, mutta makuasioitahan nämä ovat: mieluummin olen Larulainen HIFK-fani kuin hesalainen jokeri-fani. Saaren omaa paikallisjulkaisua lukeneena voin vielä todeta, että tulevaisuudessa en ehkä ole enään helsinkiläinen vaan lauttasaarelainen. Sen verran kovaan ääneen saaren itsenäisyyden kannattajat lehdykäisessä kirjoittelevat. Tai sitten muutan etelä-pohjanmaalle ja alan S-Kiekon faniksi.

Varsinaiseen topiciin palatakseni kurkistin jokereiden nettisivuilta heidän yhteistyökumppaninsa. Tulokset ovat vähintäänkin lohduttomia.

- juon toisinaan Karjala-olutta
- olen majoitunut Cumulus-hotelleissa
- käytän Finduksen pakastewok-vihanneksia
- ostin piruvie just videot Gigantista
- gsm:ssäni on Soneran liittymä, tosin se on firman puhelin
- gsm on luonollisesti Nokia-merkkinen
- sokeri pohjalla: mulla on Shellin kortti, huoh

Onneksi minulla

- ei ole Rannilan peltikattoa
- en juurikaan lennä SAS:lla
- ei ole varaa uuteen asuntoon, jonka olisi rakentanut YIT

Päätin siis unohtaa koko boikottihommat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
" Luulisin, että todennäköisyys joutua jokeri-faniksi on suurempi esim. Ivalossa kuin Helsingissä. "

Minä kyllä luulen, että yhdenkään seuran faniksi ei jouduta:

fanius on minusta järjen ulkopuolella oleva tiedostamaton tapahtuma, johon liittyy vahvasti muiden mielipide, peliasujen väri, seuran sen hetkinen näkyvyys, oman isän seuravalinnat, suosikkipelaajan seura , kokemukset ensi pelissä, jota on katsomassa jne.... On tietenkin faneja, jotka ovat valinneet seuran hyvä pelityylin takia. En usko vain, että näitä on kovin paljon. Faniushan usein alkaa lapsudessa tai nuoruudessa eikä eri pelityylien ero ole oikein ymmärryksessä useimmilla.


myös ns. gloryhunttaus on vahva piirre:
Kuinkahan monta HIFK-fania syntyi 60-luvun lopussa menestyksen myötä ? Montako Jokerifania syntyi 90-luvun puolivälissä ?

Tosifani tietenkin sanooo: "väärin kannatettu" ja halveksii näitä faneja. Itse hän on käynyt "rankan tietoisen valinnan" faniutensa kohdalla. (Oikeasti naapurin Pena pyysi matsiin ja siitä se alkoi)


Tietenkin Jokerien kohdalla on selvää tämä "joutuminen", koska Harkimo on perustanut fanikaupan Ivaloon ja maasuttaa Ivalon Sanomien toimittajia kirjoittamaan positiivisesti juuri Jokereista.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Jaahas

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
" Luulisin, että todennäköisyys joutua jokeri-faniksi on suurempi esim. Ivalossa kuin Helsingissä. "

Minä kyllä luulen, että yhdenkään seuran faniksi ei jouduta:

fanius on minusta järjen ulkopuolella oleva tiedostamaton tapahtuma, johon liittyy vahvasti muiden mielipide, peliasujen väri.

Kaikki eivät välttämättä perusta faniuttaan kyseisiin esimerkkeihin vaan johonkin ihan muuhun!! Kontulan Ottawa voi perustaa faniutensa sitten siihen että naapurin Pena vei hänet matsiin ja hän huomasi vihreät värit ja päätti et "toi on mun seura, jee hyvä jokerit.."
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
ei perusta. Suosikkijoukkueeni oli jääkiekossa alun alkaen HJK (Helsingin jalkapalloklubi).Ja Jokerien paita 70-luvulla oli sini/valtoinen, välillä puna/valkoinen

Joukkuehan (HJK) pelasi 30-luvulta alkaen pääsarjassa v. 74 saakka.(välillä suomensarjassa pelaten). Olin ja olen jalkapallojoukkueen kannattaja ja siirryin jääkiekoon jalkapallo HJK:n kautta.

Jääkiekko HJK nousi mestaruussarjaan kaudeksi 71 ja hankki kovia vahvistuksia, Keinonen, Vehmanen, Saari, Järn Wetzell jne porukkansa).

Joukkue lopetti käytännösä 73 rahojen loppumusen takia.

No, paikallispelit olivat kuumia ja varsinkin HJK-HIFK pelit. HIFK oli rakas ja vihattu "vihollinen"

HIFK ja HJK:n lopettaessa tuntui täysin mahdotonta siirtyä HIFK:n takse. Arvaapa mikä jäi jäljelle ?
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Silloin kun mä olin snadi skloddi

Viestin lähetti hull16
Juu eivät ole virallisia todellakaan ja ihmetellä saattaa miten itseään stadilaiseksi kutsuva ei laske Stadin slangin syntyseutuja stadiksi.
Tosin Kallio on stadilaisille Bergis ja kuuluu stadiin vahvasti.

Vanhat starbut bamlas aina Bärgasta kun puhuivat Kalliosta. Ja onhan nyt jumalauta Kallio Stadia , jos mikä ! Tässähän alkaa jo Gresan kundikin Bärgan jehuja puolustamaan ...........
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
olisko se niin, että itseään kunnioittava stadilainen HIFK:fani pelkää, että Kallio on niin lähellä Ilmalaa, että Ilmalakin alkaa olla stadia ja yksi ylemmyyden aihe on mitätöity. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös