Verenpunainen Boikottilista!

  • 21 655
  • 182

Pääkonttori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, arvostukseni HIFK
Stadi ?

Täähän on upea ketju. Jätkillä on epäselvää, mikä on Stadi ja kuka on stadilainen. Alunperinhän kaupunki perustettiin Vantaanjoen suistoon. Olisiko siellä sitä Stadia?
Asukkaat sinne saatiin pakkomuuttamalla porilaisia ja ulvilalaisia. Tässä onkin aivan uusi ulottuvuus itseään aidoiksi stadilaisiksi kutsuville. Olisin varovainen.

Itse olen kolmannen polven paljasjalkainen, Krunassa syntynyt, nyttemmin Käpylässä vaikuttava. Olenko kaikesta huolimatta stadilainen? Hesalainen en ainakaan.
Kertokaa viisaammat.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Stadi ?

Viestin lähetti Pääkonttori

Itse olen kolmannen polven paljasjalkainen, Krunassa syntynyt, nyttemmin Käpylässä vaikuttava. Olenko kaikesta huolimatta stadilainen? Hesalainen en ainakaan.
Kertokaa viisaammat.

Tästähän lie monia tarinoita ja mielipiteitä. Itsehän näen niin, että stadilaisia ovat Helsingissä syntyneet, tänne muuttaneet ovat hesalaisia. Isompaa merkitystä asialla ei liene.

Itsehän toki olen syntynyt kolmesataa metriä Nodriksesta Tölikään päin, joten hatussa ei ole heiniä. Kävelymatka syntykodista Naisten Klinikalle on taannut umpistadilaisen loppuiän. Tällainen topicia hivelevä ilmo tällä kertaa.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
olisko se niin, että itseään kunnioittava stadilainen HIFK:fani pelkää, että Kallio on niin lähellä Ilmalaa, että Ilmalakin alkaa olla stadia ja yksi ylemmyyden aihe on mitätöity. :)

Itse en ainakaan pelkää tai en uskalla sitä sisäistää!! ;) Mutta niinku aikasemmin jo sanoin niin mun mielestä on tyhmää keskustella ja kiistellä tosta stadilaisuudesta.. En sitten teidän faneista tiedä mutta mä en ainakaan tuu kovin mielelläni teidän arenaalle kattoo paikallispelejä mut ei niitä sit taas voi väliinkään jättää.. Mikä muuten silloin jäi jäljelle?? Annas kun arvaan, Jokerit?? ;)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
olisko se niin, että itseään kunnioittava stadilainen HIFK:fani pelkää, että Kallio on niin lähellä Ilmalaa, että Ilmalakin alkaa olla stadia ja yksi ylemmyyden aihe on mitätöity. :)

Luulenpa että tässä väännetään kahdesta eri asiasta:

a) Stadilaisen kulttuurin kotisijoista, joka ei pakosti ole sidottu mihinkään yhtenäiseen alueeseen.

b) Helsingin keskustan rajoista eri aikakausina

Kohtaan a) en taida ottaa kantaa, siitä on jo "jokunen" viesti täällä väännetty.

Kohtaan b) sanoisin että ainakin minulle alkuperäistä Helsinkiä edustaa 1800-luvun lopun asemakaava. Tänä päivänä tuon kaavan ulkorajana on näkyvissä ainakin länsipuolella Helsinkiä rautatiekiskot VR:n makasiineilta Katajanokalle. Kulkivat silloisen Helsingin ympäri.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Triviaa

Kummatkin joukkeet pelasivat Nordiksella 30 vuotta. Jokereiden nimi oli jopa Töölön Vesa ennen vanhaan, kuten kaikki muistavat.

Jokereista on kirjoitettu ansiokas kirja "jokerit liukkaalla jäällä vuonna 1992" ja HIFK:sta vastaavasti vuonna 1997 "salakuljettajista Suomen mestareiksi". Lukekaa ne, niin tiedätte ketä kannatatte historiallisessa mielessä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
naapurin Pena vei hänet matsiin ja hän huomasi punaiset paidat ja päätti et toi on mun seura"se oli sellanen vanha talo olisitä vähän remontoitu mut paljo betonii ne sano et se on stadii kun kolmosen ratikka meni ohi ,siel oli sellaset punaset penkit ja sit aina ne huus kovaa ku joku naapuripelaaja taklattiin laitaa vasten mut ku niiden oma taklattiin ni sit ne vihelsi kovaa. Ku ne teki maalin ni ne huus vähä mut sitte ku se punanen pelaaja jol ei olut tukkaa, kypäräkin lens ja sellanen pieni parta löi jotain helee emmätiä kuka ni sit ne alko kunnolla huutaa ja hakkaa sitä lasii siin päädys. Kun ne aina huus ku lyötii ni sit mä päätin et nää punaset on mu jengi "
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Hip hei!

Viestin lähetti J-Ko
Aika naurettavaksi muuten menny tää keskustelu, aikuiset miehet tappelee jostain ratikka-linjoista jääkiekkoaiheisella keskustelu-palstalla. No jollakin saattaa olla tylsä elämä.

Ottaako joku tämän siis tosissaan? Minä olen koko ajan olettanut, että tämän keskustelun perusidea on nimenomaan siinä, että se on naurettava, jossain määrin jopa sarkastinen ja itseironinen. Pyydän anteeksi, jos en ole suhtautunut tähän kysymykseen riittävällä vakavuudella.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ohhoh

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
naapurin Pena vei hänet matsiin ja hän huomasi punaiset paidat ja päätti et toi on mun seura"
Aika paha heitto teikäläiseltä =) Mun broidi kannustaa jokereita sen jälkeen ku jokerit voitti mestaruuden 90-luvun puolivälissä, nytkään se ei tiedä monesko ootte mut se ajattelee et "kai jokerit ekana on" muokkasit muuten sitä mun vanhaa viestii.. ;) mutta täältä tähän!!
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Mä oon aina olu (ollut) JOKERI!!

MÄ tiesin et ku näin ne kaikki sateenkaaren värit mitä paidas on ollu jopa se PUNAINEN (ku ei muuta keksitty). Vihreä,Sininen,Punainen,Keltainen,Oranssi,Violetti,Valkoinen...mitä vielä. Ja kaikki mun luokalla kannusti jokruja ku ne on nii hyvii.

Oikeesti jos on Jokeri fani ei siinä mitään. Eihän SM-Liigassa ois mitään niin siistii ku HIFK-Jokerit ikuinen kamppailu.

Mutta kun löytyy näitä helvetin "FANEJA" jotka ei seuraa matseja tai ainakaan käy katsomassa paikanpäällä, ja Sit ME OLLAAN niin JOKERI kannattajia koska joskus yhdeksänkymmentä luvulla ne voitti suomen mestaruuden ja meidä luokalla oli kaks tyttöö jotka oli "TOSI FANEJA"Koska suel pelas yks söpö kundi...tai jotai... huhh huh. EI voi kun NAURAA!!!

Tunnen aika paljo lätkän pelaajii, siis harraste mielessä.
Ja kaikki ..joka ikinen on HIFK mies koska ne tietäää miltä hieno lätkä näyttää.
Peli paidat on vielä komeen näköset niin mikäs on katsellessa.
(Peli paidat on yleinen käsite SUomessa että HIFKillä on hienoimmat paidat,jopa TUrus ollaan sitä mieltä.)Että näin.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
"Jokerit on ja tulee aina olemaan se Helsingin kakkos joukkue voitti tai oli voittamatta." Näin Raumalta!
SE oli Vanhan Lukko fanin mielipide Helsingin jääkiekosta.
Kuulin itse viime talvena.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Silloin kun mä olin snadi skloddi

Viestin lähetti Brewer
Vanhat starbut bamlas aina Bärgasta kun puhuivat Kalliosta.
Totta, piti ihan tarkistaa ja Bärggahan se kallio on stadin slangissa. Kiitos korjauksesta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
naapurin Pena vei hänet matsiin ja hän huomasi punaiset paidat ja päätti et toi on mun seura"se oli sellanen vanha talo olisitä vähän remontoitu mut paljo betonii ne sano et se on stadii kun kolmosen ratikka meni ohi ,siel oli sellaset punaset penkit ja sit aina ne huus kovaa ku joku naapuripelaaja taklattiin laitaa vasten mut ku niiden oma taklattiin ni sit ne vihelsi kovaa. Ku ne teki maalin ni ne huus vähä mut sitte ku se punanen pelaaja jol ei olut tukkaa, kypäräkin lens ja sellanen pieni parta löi jotain helee emmätiä kuka ni sit ne alko kunnolla huutaa ja hakkaa sitä lasii siin päädys. Kun ne aina huus ku lyötii ni sit mä päätin et nää punaset on mu jengi "

Kontulan Ottawa muistaa vaan ottaa ne määrätyt lääkkeet ihan ajallaan ja joka päivä ihan niin kuin se se valkotakkinen setä sanoi... kyllä se siitä... tai sitten ei... ja sittenhän on se päiväkerho kuitenkin..
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Triviaa

Viestin lähetti Johannes
Kummatkin joukkeet pelasivat Nordiksella 30 vuotta. Jokereiden nimi oli jopa Töölön Vesa ennen vanhaan, kuten kaikki muistavat.

Jokereista on kirjoitettu ansiokas kirja "jokerit liukkaalla jäällä vuonna 1992" ja HIFK:sta vastaavasti vuonna 1997 "salakuljettajista Suomen mestareiksi". Lukekaa ne, niin tiedätte ketä kannatatte historiallisessa mielessä.

Kyllähän Jokerit on aina ollut Jokerit. Töölön Vesa on ihan eri seura, olkoonkin että Jokerit sai alkunsa juuri Töölön Vesan jääkiekkojoukkueesta.

Tässä ihan kotikulmilla toimi muuten vielä jokunen vuosi sitten Töölön Vesan kioski. Nyt siinäkin on joku rättipää-kahvila. Vahinko.

Ja kyllä noita molempia kirjoja voi suositella luettavaksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
eipäs nyt aina epäillä kirjoittajan mielenterveyttä.

onhan tämä toisaalta hyvää terapiaa

Eihän tässä ole mitään epäilty. Muistutettu vain.

Terapia on aina tarpeen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Senior
Tästähän lie monia tarinoita ja mielipiteitä. Itsehän näen niin, että stadilaisia ovat Helsingissä syntyneet, tänne muuttaneet ovat hesalaisia. Isompaa merkitystä asialla ei liene.

Itsehän toki olen syntynyt kolmesataa metriä Nodriksesta Tölikään päin, joten hatussa ei ole heiniä. Kävelymatka syntykodista Naisten Klinikalle on taannut umpistadilaisen loppuiän. Tällainen topicia hivelevä ilmo tällä kertaa.

mitäs mitäs?Eli kertokaapa rakkaat ystävät ,että olenko minä sitten täys juntti?Jorvin sairaalassa syntynyt ,papereissa lukee jostain Vantaasta jotain juttua,MUTTA olen silti asunut 21 -vuotisen urani aikana 20 vuotta 11 kk Helsingissä.
Olenko tuomittu olemaan Hesaalainen vai pääsenkö kunnioitettuun stadilaisten sakkiin messiin?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti #77
mitäs mitäs?Eli kertokaapa rakkaat ystävät ,että olenko minä sitten täys juntti?Jorvin sairaalassa syntynyt ,papereissa lukee jostain Vantaasta jotain juttua,MUTTA olen silti asunut 21 -vuotisen urani aikana 20 vuotta 11 kk Helsingissä.
Olenko tuomittu olemaan Hesaalainen vai pääsenkö kunnioitettuun stadilaisten sakkiin messiin?

Vastaavasti voisin minä kysyä, että kun olen syntynyt Helsingissä mutta koko ikäni asunut Vantaalla, olenko minäkin joku räkäinen stadilainen..? Valaise meitä, parahin Senior.. [tähän]
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti #77
mitäs mitäs?Eli kertokaapa rakkaat ystävät ,että olenko minä sitten täys juntti?Jorvin sairaalassa syntynyt ,papereissa lukee jostain Vantaasta jotain juttua,MUTTA olen silti asunut 21 -vuotisen urani aikana 20 vuotta 11 kk Helsingissä.
Olenko tuomittu olemaan Hesaalainen vai pääsenkö kunnioitettuun stadilaisten sakkiin messiin?

Itsehän en ole tuomari määrittelemään kenenkään junttiuksia. Tunnustettakoon, että myyntivoittoveroteknisistä syistä parhaillaan pidän kortteeria espoossa tällä hetkellä. Kerran pidin ahneuksissani kaksi vuotta osoitteena Vantaata, mutta huomasin huonovointisuuden olleen pysyvää ja myin leirimme kammovoitolla muuttaaksemme takaisin ihmisten ilmoille. Toki olen nytkin itseni kanssa allekirjoittanut sopimuksen, että heti kun viskaalit sallii, kerään mustalaiskuormani ja palaan Tsadiin. Ei tätä kestä erkkikään enempää, kuin laki edellyttää.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti #77
mitäs mitäs?Eli kertokaapa rakkaat ystävät ,että olenko minä sitten täys juntti?Jorvin sairaalassa syntynyt ,papereissa lukee jostain Vantaasta jotain juttua,MUTTA olen silti asunut 21 -vuotisen urani aikana 20 vuotta 11 kk Helsingissä.
Olenko tuomittu olemaan Hesaalainen vai pääsenkö kunnioitettuun stadilaisten sakkiin messiin?


Älä sure, yhdellä kaverillani lukee passissa syntymäpaikkana
Helsingin Mlk, koska vuonna 1971 se ei vielä ollut viralliselta nimeltään Vantaa. Et sä Hesalainen ole, se on mun mielestäni
sellainen joka on jostain kauempaa junan mukana tullut

Mitä tähän Stadilaisuuteen muuten tulee, mun mielestäni
oikea Stadi on se minne pääsee Spåralla, muut on sitten
enemmän tai vähemmän esikaupunkia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Zeppo

Mitä tähän Stadilaisuuteen muuten tulee, mun mielestäni
oikea Stadi on se minne pääsee Spåralla, muut on sitten
enemmän tai vähemmän esikaupunkia.

Stadiin tulee muutaman vuoden sisällä spåralinja #9. Reitti kulkee n. Hartwall-Areenalta nykyisen Pasilan konepaja-alueen ja Kallion läpi, kurvaten kait Krunikassa, Kauppatorille ja sieltä Eiraan.

Ilmala on siis puolimatkassa stadilaisuuteen. : )
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Johannes
Stadiin tulee muutaman vuoden sisällä spåralinja #9. Reitti kulkee n. Hartwall-Areenalta nykyisen Pasilan konepaja-alueen ja Kallion läpi, kurvaten kait Krunikassa, Kauppatorille ja sieltä Eiraan.

Ei kai sieltäpäin ole mitään asiaa Eiraan? Samanlainen hymiö.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Senior
Ei kai sieltäpäin ole mitään asiaa Eiraan? Samanlainen hymiö.

Joo, ei se tuleva 9-linja ainakaan naapurimme faneja palvele
Juna tai metro taitaa olla oikea kulkuväline heille, eli
niillä pääsee sitten Vantaalle tai itään missä monet heistä
ilmeisesti asuvat.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Zeppo

Mitä tähän Stadilaisuuteen muuten tulee, mun mielestäni
oikea Stadi on se minne pääsee Spåralla, muut on sitten
enemmän tai vähemmän esikaupunkia.
Juuri näin. Itse bunkkaan Munkassa ja nelonen vie, nelonen tuo. Kliffaa ku ratikat kuskaa ku blääkät on märät ku vodaa niin vitusti.

Edit: ratikkahan on tietysti myös spora.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti Johannes
Stadiin tulee muutaman vuoden sisällä spåralinja #9. Reitti kulkee n. Hartwall-Areenalta nykyisen Pasilan konepaja-alueen ja Kallion läpi, kurvaten kait Krunikassa, Kauppatorille ja sieltä Eiraan.

Ilmala on siis puolimatkassa stadilaisuuteen. : )
Hei Johannes, en haluasi mitenkään nipottaa, mutta tuo sinun mainitsemasi ratikka linja (#9) on jo ollut todellisuutta lähes sata vuotta kun ensimmäinen nykymuotoinen ratikkalinja on kulkenut Kauppatorilta Käpylään.
Jos te arvoisat stadilaiset, siis te jotka kutsutte itseänne siksi, voisitte tutustua kaupunkinne historiaan ennenkuin heittelette näitä tryffelijuttujanne niin joku voisi vielä niitä ottaa todeksikin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadi ?

Viestin lähetti hull16
Hei Johannes, en haluasi mitenkään nipottaa, mutta tuo sinun mainitsemasi ratikka linja (#9) on jo ollut todellisuutta lähes sata vuotta kun ensimmäinen nykymuotoinen ratikkalinja on kulkenut Kauppatorilta Käpylään.
Jos te arvoisat stadilaiset, siis te jotka kutsutte itseänne siksi, voisitte tutustua kaupunkinne historiaan ennenkuin heittelette näitä tryffelijuttujanne niin joku voisi vielä niitä ottaa todeksikin.

Sporalinja 9 ei ole ollut todellisuutta lähes sadan vuoden ajan, sillä kyseistä linjaa ei ole ollut olemassa vuosiin. Aikoinaan se starttasi Vallilasta, Paavalin kirkon kupeesta, eikä käynyt lähelläkään sitä aluetta, jolle Hesburgerin kallein jakelupiste myöhemmin rakennettiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös