Vedonlyönti

  • 3 966 130
  • 21 674

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tässä kyseisessä casessa homman nimihän oli että "vihje" oli vähintäänkin kyseenalainen. Tai eihän se edes ollut vihje vaan heitto niinkuin kirjoittaja itsekkin sanoi, Tosiaan hänen omien puheiden perusteella hän löi todella räikeää alikerrointa ja tälläisiä vihjeitä ei saisi antaa koska se ohjaa mahdollisia peesaajia harhaan (vastuu toki veikkaajalla).
Juuri näin.

Alikertoimien vinkkaamisessa ei ole mitään järkeä. Mielestäni pelkkien kohteiden vinkkaamisessa ilman mitään perusteluja ei ole suuremmin mitään järkeä.

Voisi sitä vaikka vinkata, että PK-35 voittaa huomenna PS Kemin vieraissa ja Veikkaus antaa sille hyvän kertoimen 3,95. Tosin, jos asiaan vähänkään perehtyy, niin huomaa, että Veikkauksen kerroin on vain 83% markkinatopista (4,76) ja markkinoiden keskiarvokin on 4.22, joten jo pelkästään Veikkauksen kertoimen lyöminen olisi voitollisen vedonlyönnin kannalta järjetöntä. Sitten, jos ei anna kohteelle mitään perusteluja, niin puhtaalta arvaamiselta tuo toiminta silloin enemmän vaikuttaa.

Yksi juttu tuli mieleen mistä joillain ei ole pienintäkään käsitystä on se, mikä on ns. pitkä juoksu! Yhdellä tai edes kymmenellä kohteella ei ole vedonlyönnissä juurikaan merkitystä. Ei, vaikka ne kaikki menisivät väärin tai oikein. Varianssi tasoittaa näitä voitto/tappioputkia ennemmin tai myöhemmin ja vasta satojen tai tuhansien vetojen jälkeen pystyy tekemään faktuaalisia päätelmiä voittavan tai häviävän vedonlyönnin tasosta.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Voi hyvänen aika. Antakaa nyt tuon turhanpäiväisen hinkkaamisen olla ja antakaa vihjeitä siellä ketjussa miten itse parhaaksi koette. Kyse ei kuitenkaan taida olla ammatikseen slippejä täyttävien threadista. Joillekin vihje on se heitto, että Kyröskosken Pärske voittaa tänään. Toisille se on taas kerroinvertailun kautta syntyvä hyvin perusteltu pelikelpoinen kohde.

Itse kyllästyin vedonlyöntiketjuissa kertomaan vedonlyönnin lainalaisuuksista aikoja sitten, mutta tuon uuden ketjun avaus näytti aluksi hyvältä.

Vihje se on paskakin vihje. :)
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Laitan tänne etten sotke vihjeketjua. Ihmiset näkevät asiat eritavalla. Itse näen että puuttuminen vihjeisiin on hyvä asia. Joko kritiikillä, kehitysehdotuksilla, kyseenalaistamisella. Nämä ajavat vihjaajia eteenpäin laadukkuuteen. Tietysti jos henkilökohtaisuuksiin mennään niin se on lapsellista ja turhaa. Pitäydytään vaan siinä vihjeessä.

Tässä kyseisessä casessa homman nimihän oli että "vihje" oli vähintäänkin kyseenalainen. Tai eihän se edes ollut vihje vaan heitto niinkuin kirjoittaja itsekkin sanoi, Tosiaan hänen omien puheiden perusteella hän löi todella räikeää alikerrointa ja tälläisiä vihjeitä ei saisi antaa koska se ohjaa mahdollisia peesaajia harhaan (vastuu toki veikkaajalla).

Olet oikeassa siinä, että puuttuminen vihjeisiin on hyvä asia, silloin kun laitetaan myös omaa ammattitaitoa peliin. Eli ei ainoastaan haukuta muita, vaan kerrotaan myös se oma mielipide. @Mazaa tekikin näin, eli iso käsi @Mazaa lle täältä nyt ja yleensä aina. @kahden suunnan sentteri taas ei osaa muuta kuin vittuilla muille ja oma vihjeanti on nolla tai jopa vähemmän. Tuollaiset nimimerkit voisivat hiipiä vittuun minun puolestani ja jäädä sinne.
 

Nick Neim

Jäsen
Mä en edelleenkään tajua tätä kahta ketjua koskien vedonlyöntiä, ja vituttaa oikeastaan lukea täysin samoja asioita kahdesta eri ketjusta. Jos tuo paskakeskustelu ottaa noin koville, että uutta ketjua tarvitsee lyödä pystyyn, niin vedonlyönnistä voi tarvittaessa keskustella ympäri nettiä, muuallakin kuin Jatkoajassa. Ja todennäköisesti keskustelukin saattaa olla laadukkaampaa.

En minä mitenkään noita a-gm:n vittuiluja tai muiden käyttäjien näin lyöt vetoa oikein osa 1001 -viestejä ihaile, mutta ei ne nyt jumalauta noinkaan koville voi ottaa kuin osa täällä antaa ymmärtää. Aikuiset miehet, jumalauta. Skipataan ne viestit tai tarvittaessa koko käyttäjät, vaikka ignore onkin nössöille.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en edelleenkään tajua tätä kahta ketjua koskien vedonlyöntiä, ja vituttaa oikeastaan lukea täysin samoja asioita kahdesta eri ketjusta. Jos tuo paskakeskustelu ottaa noin koville, että uutta ketjua tarvitsee lyödä pystyyn, niin vedonlyönnistä voi tarvittaessa keskustella ympäri nettiä, muuallakin kuin Jatkoajassa. Ja todennäköisesti keskustelukin saattaa olla laadukkaampaa.

En minä mitenkään noita a-gm:n vittuiluja tai muiden käyttäjien näin lyöt vetoa oikein osa 1001 -viestejä ihaile, mutta ei ne nyt jumalauta noinkaan koville voi ottaa kuin osa täällä antaa ymmärtää. Aikuiset miehet, jumalauta. Skipataan ne viestit tai tarvittaessa koko käyttäjät, vaikka ignore onkin nössöille.

Käännettynähän tämä on ihan sama asia. Täällä jutellaan ja väännetään vedonlyönnistä sille tarkoitetussa ketjussa. Vihjeitä puolestaan annetaan siihen kuuluvassa ketjussa. Jos ottaa noin koville oikeen lukea vapaaehtoisesti näitä kahta ketjua niin suosittelen ne skippaamaan. Näit itse oikeen vaivaa kirjoittaa viestin siitä tähän ketjuun että silmiäsi kirvelee, saati olisit antanut mitään lisäarvoa itse keskusteluun.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Minua myös hiukan huvittaa nämä jatkuvat sodat vedonlyöntikeskusteluissa. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä se että jotkut jaksavat suoni pullottaen tuomita toisten vihjeet ja ideat sanomalla että kyseessä on tuomitsijan mielestä alikerroin. Joku toinen joka vihjaa sitä on asiasta eri mieltä ja kyseessähän onkin mielipideasia eikä mikään kiveen hakattu fakta. Jos ei hirveän loistokkaasti ole omat pelit aina osuneet niin aika heikolta on näyttänyt suurisuisimpienkin leirissä. Jos on itsellä asiat ok niin usein se ilmenee niin ettei ole tarvetta hyppiä toisten silmille. Kaikkein huvittavinta on väittää että joku tuomitsijan mielestä väärin perustein vihjaava johtaa suuren joukon muitakin perikatoon väääräoppisuudellaan. Hohhoijaa sentään! Eiköhän tämä viimeistään kerro sen kuinka toisia aliarvioidaan todella räikeästi. Ja nää pitkäjuoksujargonit on niin Jormalta plagioituja aforismeja. Hyvä selitys aina pitemmän tappioputken keskellä sanon minä. No ei tästä enempiä herneet neniin lähti jo jakoon luulisin. Pointti kuitenkin oli sadannen kerran että mitä jos annettaisiin kaikille tilaa ja suunvuoro? Ei ammattikuskikaan saa koko liikennettä toimimaan haluamallaan tavalla vaikka kuinka kouluttaisi itseään huonommaksi arvioimiaan. Keskittyminen vain omiin tekemisiin voi parantaa kokonaisuutta.
 

Nick Neim

Jäsen
Käännettynähän tämä on ihan sama asia. Täällä jutellaan ja väännetään vedonlyönnistä sille tarkoitetussa ketjussa. Vihjeitä puolestaan annetaan siihen kuuluvassa ketjussa. Jos ottaa noin koville oikeen lukea vapaaehtoisesti näitä kahta ketjua niin suosittelen ne skippaamaan. Näit itse oikeen vaivaa kirjoittaa viestin siitä tähän ketjuun että silmiäsi kirvelee, saati olisit antanut mitään lisäarvoa itse keskusteluun.
Saat aivan rauhassa päteä geeämmälle lisää, vaikka se on trollannut sua päivästä yksi lähtien 100-0. En vain tajua sen merkitystä, kun tätä suoritetaan kahdessa ketjussa.

Jos lukisit sitä vihjeketjua, niin ehkä tajuaisit, että käytännössä tuo mainitsemasi systeemi ei ainakaan silloin viestiä kirjoittaessa toiminut. Tosin tuolla sisälukutaidolla ei jaksa ihmetyttää, että tuokin on mennyt ohi. Seuraavaa rapalaa odottaessa, pidetään lippua korkealla.

Ja lisäarvoista voidaan myös olla montaa mieltä. Vähänkin vedonlyönnistä kiinnostuneet ihmiset tiedostavat jargonit joita geeämmälle jaksat toistella, kun teikäläiselle ei niiden geeämmän ja kumppaneiden viestien tarkoitus uppoa kaaliin millään. Varsinainen lisäarvo niillä ketjuun on ollutkin. Vähän kuin seinälle puhuisi.
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tuomitse muuten kenenkään vihjeitä varsinkaan jos en itse kyseisestä lajista tiedä tarpeeksi. Epäjohdonmukaisuuksiin taasen puutun. Siinä sinun vihjeessäsi oli sinun omissa perusteissa peruste että kohde on alikerroin. On myöskin totta ettei ole kiveen hakattua arviota koska sellaista ei urheilumaailmassa ole. Lähinnä itse poimein sen juuri sen takia kun yllä mainitsin.

Mitä tulee trollailuihin niin minua ei kiinnosta se. Jos olen lainannut ja yrittänyt tahkota yhdelle kaverille perusteita niin se ei tarkoita että olisin miinoittanut itseni. Tätä topiccia lukee moni ja varmasti moni on myös saanut apuja viesteistäni tai muiden viesteistä. Toivoisin monelta aikuisuutta ja sinäkin voisit noilla rapala korteillasi keksiä muutakin kuin henkilökohtaisuuksiin menemistä.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Veikkauksella kohde: Suora nousija Superpesikseen? Imatra 1,16 Siilinjärvi 6,80 Tampere 11,00

Siilinjärven nousuun vaatisi, että ne voittaa suoraan Lievestuoreen (1,62) ja että Imatra häviää Haminalle (2,75)

1,62 x 2,75 = 4,45

Eikös tuo Siilinjärven suoran nousun kerroin tuolla periaatteella ole aika kova?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Veikkauksella kohde: Suora nousija Superpesikseen? Imatra 1,16 Siilinjärvi 6,80 Tampere 11,00

Siilinjärven nousuun vaatisi, että ne voittaa suoraan Lievestuoreen (1,62) ja että Imatra häviää Haminalle (2,75)

1,62 x 2,75 = 4,45

Eikös tuo Siilinjärven suoran nousun kerroin tuolla periaatteella ole aika kova?
Tasapisteissä seuraa uusintaottelu ja näillä näytöillä Siilinjärvi olisi underdog sekä Imatraa, että Tamperetta vastaan.

Tampere on siis Siilinjärven kanssa tasapisteissä tällä hetkellä ja Imatra kaksi pinnaa edellä ennen viimeistä kierrosta.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Tasapisteissä seuraa uusintaottelu ja näillä näytöillä Siilinjärvi olisi underdog sekä Imatraa, että Tamperetta vastaan.

Tampere on siis Siilinjärven kanssa tasapisteissä tällä hetkellä ja Imatra kaksi pinnaa edellä ennen viimeistä kierrosta.

Noita sekavia ratkasuja tasapisteissä yritin selvitellä ja käsitin että Siilinjärven kolmen pisteen voitot veisi heidät superiin, mutta kiitos selvennyksestä. En kerennyt onneksi tuohon rahojani laittaa.
 
Tänään voi vielä veikata pesäpallon Suomen mestaria, ja toisella kotimaisella saa Sotkamolle 1,95. Veikkauksella Vimpelillä on jopa pienempi kerroin kuin Sotkamolla. Oma arvioni Vimpelin mestaruudelle on 20-29 prosenttia. Eli Sotkamolle 71-80 prosenttia.
Ja jos lasketaan, niin viimeisen kolmen vuoden aikana Sotkamo on voittanut Vimpelin 17/21 kertaa, mikä on 81 prosenttia. Noista 9 on pelattu Vimpelissä, ja kotijoukkue on voittanut joka kolmannen.
Tämän sanottuani, ei voi kuin ihmetellä miten Sotkamolle saa noin hyvän kertoimen.
Vaikka Vimpelillä on sarjassa kotietu, niin he eivät luultavasti tule voittamaan Sotkamossa kertaakaan, eivätkä missään nimessä voita kaikkia kolmea kotiotteluaan. Eli Sotkamo on lähes varma mestari. Ja vaikka Vimpeli kerran voittaisi Sotkamossa, niin Jymy kyllä ottaa myös tarvittavat vierasvoitot.

Kun kolme ottelua on pelattu, Sotkamo johtaa voitoin 1-2. Ja ottaa sitten kotonaan ratkaisevan voiton. Elleivät voita suoraan 0-3.
Ja tässähän pätee se vanha urheilun lainalaisuus, että jos pelataan 10 kertaa vastakkain, niin he luultavasti voittavat yhdeksän niistä. Mutta tässä yhdessä ottelussa meillä on mahdollisuus. Toisin sanoen, kokonaisessa ottelusarjassa Sotkamoa on lähes mahdoton voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään voi vielä veikata pesäpallon Suomen mestaria, ja toisella kotimaisella saa Sotkamolle 1,95. Veikkauksella Vimpelillä on jopa pienempi kerroin kuin Sotkamolla. Oma arvioni Vimpelin mestaruudelle on 20-29 prosenttia. Eli Sotkamolle 71-80 prosenttia.

Nyt sitten taas jarrua niiden arvioiden kanssa. Väität että kun vielä 8 joukkuetta on jäljellä niin kahden joukkueen mestaruus arvio yhteenlaskettuna on 100%? Ettei kuudella muulla joukkueella ole mitään saumaa koskaan/ikinä?
 
Nyt sitten taas jarrua niiden arvioiden kanssa. Väität että kun vielä 8 joukkuetta on jäljellä niin kahden joukkueen mestaruus arvio yhteenlaskettuna on 100%? Ettei kuudella muulla joukkueella ole mitään saumaa koskaan/ikinä?
Semmosta se on se pesäpallo. Varsinkin pudotuspeleissä. Jos katsoit urheiluruutua pari päivää sitten, niin siellä jo oli juttua tulevasta finaalisarjasta, ja joukkueiden pelaajilta kyseltiin että minkäslainen vastus se tämän kauden Vimpeli/Sotkamo on kun taas kohdataan.
Ja tänä vuonna tulee Vimpelille seitsemäs kerta peräkkäin finaalissa, ja Sotkamolle kuudes peräkkäinen mestaruus.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Semmosta se on se pesäpallo. Varsinkin pudotuspeleissä. Jos katsoit urheiluruutua pari päivää sitten, niin siellä jo oli juttua tulevasta finaalisarjasta, ja joukkueiden pelaajilta kyseltiin että minkäslainen vastus se tämän kauden Vimpeli/Sotkamo on kun taas kohdataan.
Ja tänä vuonna tulee Vimpelille seitsemäs kerta peräkkäin finaalissa, ja Sotkamolle kuudes peräkkäinen mestaruus.

Samaa mieltä olen siitä että mitä suurimmalla todennäköisyydellä siinä on finaalipari ja toinen mestari, mutta ei se ole siltikään 100%.

Voinet varmaan ottaa nyt vedon vastaan sinun omien arvioiden pohjalta? Vai voitko?
 
Mistäs mahdat saada enemmän? Esim Veikkaus antaa kertoimen 0,91. Minä voin avokätisesti tarjota jopa 1,01 kertoimen sinulle. Siis siitä että mestari on joko Vimpeli tai Sotkamo.
Aijaa, luulin että haluat lyödä vetoa Vimpelin puolesta. Mutta sillehän pitääkin olla miinuskertoimet, että finaalipari on se mikä se on.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mä voin ottaa apulaista vastaan kertoimella 25, että finaalipari ei ole Vimpeli-Sotkamo. Max. bet 10 eur, joten mun max. voitto 250 eur.

Oletko mukana?
 
Niin ja minä tarjoan sinulle plus kertoimen. Tartutko?
Eipä ole tarvetta kun löytyy parempiakin kohteita.

Mä voin ottaa apulaista vastaan kertoimella 25, että finaalipari ei ole Vimpeli-Sotkamo. Max. bet 10 eur, joten mun max. voitto 250 eur.

Oletko mukana?
Ai silleen, että saan pitää sen 10 euroa jos finaalipari on Vimpeli - Sotkamo. Kuulostaa hyvältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös