Vedonlyönti; nostaako kukaan 2-4 ketjun kaveri tasoaan vähintään 10p?

  • 15 456
  • 130

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nonni. Renegade heitti haasteen peliin rosterketjussa ja itse ainakin tartun siihen. Renegaden mukaan kukaan viime kauden 2-4 ketjun hyökkääjistä ei pysty nostamaan tasoaan 10 pinnan verran. Ja meikäläinen taas sanoo, että kyllä pystyy, samoin käsittääkseni Seniorkin?

Renegaden luvalla siis avaan tämän ketjun ja sen myötä huikean pisteseurannan kaudelle 04/05 koskien HIFKin 2-4 ketjuissa viime kaudella pelanneita hyökkääjiä. Muistin virkistykseksi lähtötilanne eli viime kauden pisteet, jotka Renegade ystävällisesti kaivoi esille:

Toni Häppölä 25 pistettä
Roman Vopat 25 pistettä
Kim Hirsovitsch 19 pistettä
Joonas Vihko 17 pistettä
Turo Järvinen 16 pistettä
Mikko Laine 10 pistettä
Arttu Luttinen 8 pistettä
Eetu Holma 7 pistettä
Juha Fagerstedt 7 pistettä
(Porthen, Petrell eivät ole mukana koska he eivät olleet viime kaudella HIFK:n 2-4 ketjuissa)

Pääsisin liian helpolla, jos sanoisin, että joku noista nostaa tasoaan jokatapauksessa, joten valitsen 2 pelaajaa joihin uskon; Hirso, tavoitetaso siis 29p sekä Vihko, tavoitetaso 27 pistettä. Jos vain jompikumpi pääsee tavoitteeseen, on se minun puolestani tasapeli, vaikka teoriassa "voitankin" kun vastassa on "kukaan ei nosta". Mutta sen verran pitää olla luottoa jätkiin, että uskon kahdenkin pelimannin tähän pystyvän! Panoksena on täysin yllättäen tuopillinen Koffia.

Ja tänne ketjuun voi ilmoittautua jommallekummalle puolelle eli renegadelaisiin tai jiihagilaisiin, mutta vain ennen kauden alkua. Ugh!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jotta tästä ei tulisi hirveän yksipuolinen (arveluni) niin asetun Renegaden puolelle.
Minäkin kyllä veikkaan juuri kuten sinäkin, veli JHag, mutta Vihko tarvitsee kunnon jakelijan viereen ja Hirso menettää pelihalut mikäli ei pelaa vähintään 2-ketjussa.
Näistä "lässytyksistäni" huolimatta: Ei nosta!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Vaikka olenkin normaalisti aikamoinen Nikke Negatiivinen, niin Jiihagilaiseksi tässä ilmoittaudun. Kolmikko, josta tämä tasonnostaja/nostajat löytyy on Vihko, Laine ja Holma.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Lisäkysymys: Puhutaanko runkosarjasta vai koko kaudesta?
(Niin, sehän voi olla sama asia ) :-)

Tämä siksi, että mulle jäi mieleen se, että Renegade tarkoitti runkosarjaa. Mulle kuitenkin ihan sama.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Tähän haasteeseen on vastattava!
Holma,Vihko,Järvinen ja Laine. Tuo nelikko tulee jokainen nostamaan tasoaan pisteiden valossa sen 10 pojoa......
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jaa. Omat arvioni menevät alla olevalla tavalla:

Toni Häppölä 25 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Roman Vopat 25 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Kim Hirsovitsch 19 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Joonas Vihko 17 pistettä --> nostaa tasoaan (oma veikkaus 30p)
Turo Järvinen 16 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Mikko Laine 10 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Arttu Luttinen 8 pistettä --> nostaa tasoaan (oma veikkaus 19p)
Eetu Holma 7 pistettä --> nostaa tasoaan (oma veikkaus 18p)
Juha Fagerstedt 7 pistettä -- Pysyy tasollaan

Eli Vihko, Holma ja Luttinen nostaisivat tasoaan (selvästi). Paljon riskiähän tämä veikkaus sisältää, koska ei koskaan tiedä mikä Holman pelikunto ja saako Luttinen edes peliaikaa, mutta kausi on pitkä ja mitä tahansa voi tapahtua. Vihkoa pidän pomminvarmana tason nostajana.

Olen varmaan optimistinen, kun en usko kenenkään pudottavan tasoaan. Katson tason pudotukseksi sen, että pistemäärä putoaa yli 20% edellisestä kaudesta (esim Vopatin kohdalla pisteet jäisivät alle 20). Samaa pätee tason nostoon eli jos Hirso tekee ensi kaudella 21 pistettä, niin en näe sitä tason nostona.

Vihkon suurempi pistemäärä verrattuna "ketjukavereihin" selittyy sillä, että uskon hänen pääsevän jossain vaiheessa kautta kokeilemaan jopa ykkösketjussa valitettavan lyhytaikaisen loukkaantumisen takia (no löytyhän se pessimistikin sieltä).

Eli näköjään sitten olen "jiihagilainen", kun kerran uskon kolmen kaverin nostavan selvästi tasoaan. Se, että nuo kolme äijää olisivat juuri mainitsevani, olisi jo aika hyvin ja tämän jälkeen rupeaisinkin lottoamaan.

Mitäs muuten, jos saman aikaisesti kun kolme äijää nostaa selvästi tasoaan, niin kolme äijää laskee selvästi tasoaan eli "floppaa"? Voitammeko kaikki tuopillisen koffia silloin?

Edit: typoja.
 
Viimeksi muokattu:

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Skabaa..

Lämmin kiitos JHag, kuten siis sovimme niin ole tnyt ystävällisesti avannut ketjun ja siis propsit siitä.

Veikkaus koskee siis runkosarjaa, ja kuten aiemmin mainitsin oln siis itse vahvasti sitä mieltä, että kukaan 2-4 ketjun kaveri ei nosta omaa saldoaan kymmenellä pisteellä. HUOM! Porthen ja Petrell eivät ole mukana, koska en laske heitä viime kauden 2-4 ketjun pelaajiksi. Toinen detalji on siis se, että tämä koskaa ainoastaan hyökkääjiä (koska kyse on ketjusta, ei kentällisestä).

Eli nyt vaan porukka mukaan, joko "jiihagilaiseksi" tai "renegadelaiseksi".

Katsotaan sitten keväällä miten meni, ja kuka tarjoaa ja kenelle. Rehellisesti sanottuna minulla ei ole hajuakaan miten me sitten loppujen lopuksi palkitsemme voittajat ja kuka-tarjoaa-kenelle, mutta paskat hailee.

Viikonloppuja,

Ps. 2 ensimmäistä harjoituspeliä ei enteile hyvää, HIFK:lla havaintojen mukaan ollut yhteensä 4 maalintekopaikkaa kuudessa erässä. Tämä matsku ei riitä, piste.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos esimerkiksi Kuhta tai Pärä loukkaantuu niin silloin voi joku Vihko päästä osalliseksi hyvien pelimiesten tasosta eli silloin voi pistemäärä nousta.

Veikkaukseni on että jos pelaavat keskenään ei pistemäärä nouse tuota 10 pistettä mutta jos pääse Harkinsin ketjulaisten tai mahdollisten nhl-miesten kanssa pelaamaan niin voi nousta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Toni Häppölä 25 pistettä --> Häbä duunaa laiturina 10+15=25
Roman Vopat 25 pistettä --> Vopi iskee 12+10
Kim Hirsovitsch 19 pistettä --> 13+20=33 ja mä laukean housuihin
Joonas Vihko 17 pistettä --> 18+11=29
Turo Järvinen 16 pistettä --> 15+6=21
Mikko Laine 10 pistettä --> pysyy samalla tasolla
Arttu Luttinen 8 pistettä --> 15pinnaa
Eetu Holma 7 pistettä --> Polkee fillaria koko kauden
Juha Fagerstedt 7 pistettä -- 6+7=13

Eli Hirso on uusi (ja nykyinenkin) tähti.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Minä ilmoittaudun jiihaa(gilaisten)-kerhoon. Tämä voisi melkeinpä olla ihan oma ryhmänsä, sillä niin optimistinen olen!

Veikkaan rohkeasti, että viime kauden kolmosketju Järvinen-Hirschovits-Vihko breikkaa itsensä lopullisesti valokeilaan ja että koko kolmikko parantaa pistetiliään viime kaudesta vähintään 10 pisteellä! Ja lisään tähän vielä Holman ja Luttisen! Lainekin on siinä ja siinä. Mutta kuten sanotaan: Hullu saa olla muttei tyhmä. Tyydyn siis olemaan vain hullu! ; )

Eli kauden 2004-2005 runkosarjan minimipisteet:

Turre (26)
Hirso (29)
Jone (27)
Eetu (17)
Arttu (18)

Tässähän alkaa jo pian toivomaan, ettei nhl:n lockoutia tule, niin pääsevät pojat pelaamaan... ; ) Ja kaikki taikatemput tehdään, jottei tule myöskään niitä loukkaantumisia (ei henkisiä eikä fyysisiä)!
 
Viimeksi muokattu:

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Perversi kun olen niin JHagi:n taakse menen. Ja jotta hulluus tulisi ihan oikeasti esille niin Laine viellä mukaan.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
JHagin kannalla olen minäkin. Perusteena vaikkapa lapsenomainen usko omiin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jiihagilaiseksi ilmoittaudun.

Turo Järvinen, Hirso ja Joonas Vihko nostavat pisteitään vähintään kymmenellä.

- Tinke-80
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag vs Renegade

Koska hullu saa olla mutta ei tyhmä, ja tyhmäähän se on olla luottamatta omiin, niin todistan hulluuteni menemällä JHagin leiriin.

Tason nostajat:Hirso
Vihko
Luttinen
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Ilmottaudun renegadelaiseksi.
Tuopit tarjotaan seuraavan kauden TPS-HIFK tai HIFK-TPS -peleissä. Veto otetaan vastaan viiden ensimmäisen yv:n lähettäneen kanssa.
 

J-IW

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Helsingborg IF, Athletico Madrid, Stadin Kin
Olen lähes 100% varma että nostaa. Herrat Luttinen, Vihko,Häppölä,Hirso,Järvinen nostavat tasoaan aivan varmasti. Erityisesti uskon Luttisen läpimurtoon.

Sitten nuoremmat kaverit Fagu, Holma, sekä uudestaan samaan ikäluokkaan lukeutuva Luttinen, tulevat astumaan isompiin haalareihin.

Aivan näistä nuorimmista, Petrell, Varakas yms. en odota vielä suurta läpimurtoa, kuitenkin toivon tietysti:)

Olen sanonut ennenkin että HIFK:lla on vieläkin nuori joukkue, joten kehitys on vielä eteenpäin menevää, ja tähän uskon edelleen.

Eniten huolettaa kokeneet kaverit kuten Saarinen, Kultanen sekä se kuuluisa kakkossentteri Mr. Beginnig.

Joten liityn ehdottomasti JHag-tiimiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirso, Vihko ja Järvinen jatkavat siitä mihin keväällä lopettivat ja nousevat selkeäksi kakkoseksi pelaten edelliskausia enemmän yv:tä. Sitä kautta pisteet troikalle tulevat olemaan 30:n paremmalla puolella. Team JHag.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vaikka Renegadesia kuunneltiinkin 60-luvun lopulla, niin olen vahvasti sitä mieltä että Turo Järvinen on ensi kaudella The Man ja nostaa pistesaldoaan ainaski kymmenellä pinnalla. Toivoa voisi joistain muistakin, mutta koska kymmenen pinnan parannus on kuitenkin aika paljon niin näillä mennään. JHagin kannalla, siis.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kompata veli Hagelbergia. Ainoa ongelma on NHL-pelaajien viemä peliaika.

Mutta olipa se mikä tahansa niin tasoaan nostavat vähintään 10 pisteellä seuraavista neljästä pelaajasta kolme. Sen verran jätän itselleni pelivaraa.

Kim Hirsovitsch
Joonas Vihko
Turo Järvinen
Eetu Holma
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos katsoo kuinka pelaajat ovat viime kausina pelanneet niin muutamien kohdalla on vaikea uskoa nousua.

Toni Häppölä
2001-02
HIFK
SM-liiga 54 12 + 9 = 21 22 min
2002-03
SM-liiga 54 6 + 9 = 15 20 min
2003-04
51 13 + 12 = 25 28 min

Eli ei juuriraan kehitystä kolmen viime kauden aikana.

Joonas Vihko taas taantui niin paljon viime kaudella runkosarjassa että hänellä ei pitäisi kova työ olla nostaa tasoaan.
2001-02
HIFK
SM-liiga 48 13 + 11 = 24 89 min
2002-03
HIFK
SM-liiga 50 14 + 11 = 25 20 min
2003-04
HIFK, rs
52 9 + 8 = 17 64 min

Eli 01-02 ja 02-03 tuli 24 ja 25 pistettä ja viime kaudella vain 17 joten ei olisi suuri ihme jos nyt tulis vaikka 27 pistettä.

Järvisen pisteet viime kausin 14 ja 16 ja vaikea on uskoa että nyt tulis 26.

Hirson pisteet viime kausina 16,15 ja 19 ja en usko että 29 pistettä tulis tällä kaudella.

Luttisen saldot kahtena kautena peräkkäin 8 pistettä.

En usko yhdenkään näiden nostavan saldoaan 10 pistettä.

Kaiken kaikkiaan täytyy todeta että aika heikosti on kavereiden saldot kehittyneet viime kausina.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse liityn haagilaisten jengiin ja heitän vetoon:
Joonas vihko laittaa pisteet 27-30
Turo Järvinen heittää samoja lukemia 27-30
Harsovits menee jo nyt kapasiteetin ylärajoilla.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu
Kaiken kaikkiaan täytyy todeta että aika heikosti on kavereiden saldot kehittyneet viime kausina.

No on, ihan päin helvettiä. Ei voi kyllä mitenkään tuosta kenenkään nousta. On mixumaisen aukoton perustelu. Pistetään vielä tähän suuren sankarisi Kiben saldot.

98/99 12+10=22
99/00 15+09=24
00/01 19+05=24
01/02 10+13=23
02/03 22+16=38
03/94 31+28=59

Vähän tollasta Häppölä osastoa ........ mutta ......
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson: Laita myös pelatut matsit vertailun vuoksi. Olisi paljon helpompaa ja näkisi onko Kibellä ollut enemmän, yhtä paljon vai vähemmän matseja kuin nykyiset "omat junnut".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä meno, kiitoksia osallistujille so far! Itsekin ajattelin nimenomaan runkosarjaa. Viime kaudella tein hyvän tilin Harkinsilla erikseen pleijareissa, kun eräs tunnettu tamperelainen levymoguli erehtyi haastamaan minut vetoon siitä, tekeekö Raipe vai Brett enemmän pojoja. Ziisus!! Ihan kuin olisi ottanut tikkarin lapselta ja varoitinkin etukäteen, mutta sitä saa mitä tilaa :)

Reiluinta olisi kai pitää pistesaldona nimenomaan ykkösen alla tehtyjä pisteitä (2-4 ketjuissa), mutta jos esimerkiksi (toivottavasti ei!) joku Maagisesta Ykkösestä loukkaantuu, nousee joku näistä herroista sinne tietenkin stunttaajaksi. Ja tuo paikkakin tienataan jonkunmoisella tasonnousulla tietenkin. Ja pitää ne pisteet sielläkin itse tehdä, vaikka ketjukaverit guruja onkin. Sama koskee yv-pisteitä. Voisi ehkä, jos pilkkua fiilataan, laskea ykkösessä tehdyt pisteet kertoimella 0,75 tjsp. Mutta toisaalta; kenellekäs se täällä on ongelma, jos omat jätkät tekevät paljon pojoja? Lasketaan kaikki vaan ja ihmetellään sitten jos tulee pysyviä ketjumuutoksia.

Kimmo Kuhdan kausi 82-83 näytti muuten aika huonolta: 0+0 =0.

(typot)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös