Vedonlyönti; nostaako kukaan 2-4 ketjun kaveri tasoaan vähintään 10p?

  • 15 452
  • 130

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti JHag
Yleisesti ottaen viittasin kommentillani siihen, että omahyväisiä HIFK- ja Jok-faneja ei pahemmin kiinnosta keitä Blegin avainmiesten takana pelaa ja millä menestyksellä. HIFKin liikkeet ovat sen sijaan kestosuosikkeja, kuten Hjokerienkin.


No jos nyt vakavaksi heittäydytään, niin todettakoon, että tottahan tuo - niin ikävää kuin se onkin - on. Taino, ainakin Hifk kiinnostaa, Jokerit ei niinkään. Kyllähän sen täällä JA:ssakin huomaa, lähinnä tulee kesälläkin seurattua tätä Hifk-palstaa, muualla (myös meillä) kun tuo tylsyys on niin ylitsekäyvää, ettei sitä selvin päin kestä. Eikä helpolla kyllä maistissakaan.

Vaan tuleva kaiken muuttaa voi, luulen ma.


Niin ja Hirso ei kelpaisi meille edelleenkään edes neloseen. Mies, joka ilman NHL-varausta olisi ulostettu teiltä jo toissa kaudella, ei koskaan nouse liigajyrää kummoisemmaksi peluriksi. Vähän kuin teidän Arto Kuki: nuorisotähti, NHL-varaus, lupaavat ensimmäiset liigavuodet ja lopulta siirto muualle neloskentän puurtajaksi ja sitäkautta unohdukseen. Vetoa vaikka.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Nostaa!

Ainakin Turre. Otsikon mukaisesti yksikin piisaa. Lisäksi toivelistalla Jone ja Hirso.

Perustelu; kun ei sitä maailmanluokan kakkossentteriä kuitenkaan ilmaannu Jäähallin oville kolkuttelemaan, ottavat JHV-ketjun pojat homman ns. haltuun.


Uskoo Snadi.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kyllä, positiivisuuden nimissä lukeudun myöskin Jiihagilaiseen leiriin. Uskon että 10 pisteen tasonnousuun pystyvät ainakin Vihko ja Järvinen. Henkilökohtaisena toiveena olisi että myöskin Luttinen lukeutuisi tähän joukkoon.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jos vierailu naapurin puolelta (jossa on suht hiljaista) sallitaan niin minäkin ilmoittaudun Renegaden joukkoon. Vihko ja Järvinen ovat ne joilta tämä saattaisi onnistua mutta tuo kaima Juhaht:n veikkaus heistä tulevaisuuden artokukeina taitaa olla totta. Ja tämä ei ole dissaus Kukia kohtaan, pelkästään for old times sake ottaisin miehen Bluesiin milloin vaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entinen haagalainen tuskin voi olla muuta kuin nykyinen jiihaagilainen: ykkösvalintani on hieman yllättäen (?) Roman, jonka soppari on katkolla. Sitten tulee Turre. Ja jos Holoma ymmärtää olevansa jääkiekkoilija, niin Eetu myös.
Lopuille toivon vilpittömästi lisää onnistumisia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Juhaht
Vetoa vaikka.

Kyllä, Hirso breikkaa vähintään sille tasolle, missä Hurme-Kalto-Ahonen viilettää, tottakai veikkaan tätä. Toisaalta; hän on jo tuolla tasolla ja Ahosta selvästi edelläkin, joten jos otetaan kohteeksi se, että breikkaako hän selkeään liigaeliittiin, mahdollisesti maajoukkueseen ja edes AHL:ään, niin ilman muuta lyön vedon siitäkin. Eräs Hirson viime kauden maineteoistahan oli Myllyniemen röyhkeä huijaaminen ja voittomaali Blegin verkkoon viimeisellä minuutilla. Tämän jälkeen Hirso-dissaus eikun lisääntyi ´spoossa....Mutta kyllä mä tuosta liigaeliitistä ainakin lähden lyömään vetoa ja liigaeliitiksi lasketaan mielestäni esimerkiksi se, että pistesaldo riittää liigan kuuden kärkisentterin joukkoon, ok? Liigaeliitiksi tai sen puutteeksi ei siis lasketa sitä, että "mun mielestä on" tai "mun mielestä ei, mä en tykkää". Esimerkiksi Antti "poski" Aalto on selkeää liigaeliittiä, vaikken voi äijää sietääkään. Näillä eväillä?
 

redhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin lukeudun Jiihagilaiseen leiriin. Uskon Turon ja Holman nostavan tasoaan vähintään 10 pisteellä.

Mikäli NHL-avut tulevat muuttuvat lähtökohdat samoin kuin loukkaantumisten vuoksi, mutta tällä hetkellä uskon omien nuorten miesten kehitykseen ainakin näiden kahden hepun kohdalla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti JHag
Mutta kyllä mä tuosta liigaeliitistä ainakin lähden lyömään vetoa ja liigaeliitiksi lasketaan mielestäni esimerkiksi se, että pistesaldo riittää liigan kuuden kärkisentterin joukkoon, ok? Liigaeliitiksi tai sen puutteeksi ei siis lasketa sitä, että "mun mielestä on" tai "mun mielestä ei, mä en tykkää". Esimerkiksi Antti "poski" Aalto on selkeää liigaeliittiä, vaikken voi äijää sietääkään. Näillä eväillä?

Toki. Kyllähän mä faktat tarvittaessa myönnän, vaikken niistä pitäisikään. Vaan mikähän on aikaväli, jolla oletat Hirson puhkeavan kukkaan? Ja puhutaanko suomalaisista senttereistä vai liigasenttereistä ylipäänsä? Ei sillä, että uskoisin Hirson nousevan suomalaisten senttereiden kärkikuusikkoonkaan. Koskaan.

Asiasta reikäjuustoon. Kari Kalto lyö itsensä ensi kaudella _todella_ läpi, tehden n. 35-40 pistettä. Tästäkin lyön mielelläni vetoa, jos halukkaita on, mutta taitaapi kuulua tuonne meidän puolelle...

Panoksia? Pistetäänkö tuoppi, pullo vai virtuaaliset voittobakkanaalit?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juhaht: Kotimaisten sentterien kuuden sakkiin ja runkosarjassa 04/05. Lisäpointtina se, että pisteitä tulee enemmän kuin Kaltolle, jolloin saadaan kaksi yhdellä iskulla. Hirson takia menee heittämällä tämän ketjun topicin alle :). Muuten alkaa mennä liikaa Blegin puolelle*. Eikä mitään virtuaalibisseä vaan oikeaa.

*Ahosen "pistetehtailua" voidaan toki seurata samalla, mutta ei jaksa niin moneen suuntaan hajottaa vetoaktiviteettia ja karata ketjun teemasta. Jos onnistumisia tapahtuu, kyllähän ne ovat luettavissa tilastoista ja kaikki kunnia niistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Yksi pelaaja, jonka suorituksia saatetaan alkaa seuraamaan ensi kaudella suurennuslasilla, on SaiPan Ville Viitaluoma. Hän on pelannut harjoituspelejä Sachlin ja Banhamin kanssa samassa ketjussa. Jos Ville onnistuu säilyttämään paikkansa ketjussa, niin mahdollisuudet nousta pistepörssissä korkealle ovat hienot.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti JHag
Juhaht: Kotimaisten sentterien kuuden sakkiin ja runkosarjassa 04/05. Lisäpointtina se, että pisteitä tulee enemmän kuin Kaltolle, jolloin saadaan kaksi yhdellä iskulla. Hirson takia menee heittämällä tämän ketjun topicin alle :). Muuten alkaa mennä liikaa Blegin puolelle*. Eikä mitään virtuaalibisseä vaan oikeaa.


Kelpaa! Taivaita laajuudellaan tavoitteleva kiekkotietämykseni näyttääkin tuovan meikäläiselle ensi kauden päätteeksi mukavan ravintolaillan verran juotavaa, muutkin vedot mukaanlaskettuna. En pane pahakseni.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
Juhaht: Kotimaisten sentterien kuuden sakkiin ja runkosarjassa 04/05. Lisäpointtina se, että pisteitä tulee enemmän kuin Kaltolle, jolloin saadaan kaksi yhdellä iskulla.

Anteeksi sekaantumiseni vedonlyöntiinne, mutta pitäisikö teidän tehdä pieni sääntötäsmennys noista mahdollisista NHL-vahvistuksista? Cairns, ei kun siis Hirso on aika epätodennäköisesti sentterien kuuden sakissa, jos NHL-vahvistukset(Koivu, Ruutu, Pirnes, Stefan etc.) pelaavat liigassa edes puoli kautta...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaikki suomessa ensi kaudella pelaavat suomalaiset sentterit mukaanlukien, of koors. Eihän sitä muuten pysty juuri pisteitä ja kehitystä mittailemaan. Vai?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Itse liityn mukaan jiihagilaiseen leiriin ja luotan eritoten Vihkoon ja hänen edesottamuksiinsa. Vihkon edesottamuksia varsinkin odotan innolla. Näihin kuulumisiin lopettelen, kiitos ja näkemiin...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Virginialainen
Itse liityn mukaan jiihagilaiseen leiriin ja luotan eritoten Vihkoon ja hänen edesottamuksiinsa. Vihkon edesottamuksia varsinkin odotan innolla.
Sama juttu. Vihkon viime kausi alkoi huonosti, olisikohan edellisen kauden nilkkavamma sotkenut kesätreenit? Loppukausi menikin sitten mukavasti.

Toinen ehdokkaani on Turo Järvinen.
Ja sitten vielä Eetu Holma. Tämä niillä varauksilla, että silmä ei haittaa pahasti pelaamista ja että mies olisi tarkistanut asennettaan.
 

Conda

Jäsen
Pikkasen toppuuttelua

Moni täällä nostaa Turo Järvisen esille, kun puhutaan pisteistä (+10p). Ei millään pahalla, mutta luulen, että kysinen kaveri pelaa ennemmin maajoukkueessa ja vaikka NHL:ssä, ku nakuttaa liigassa tehopisteitä. Turre on ennemmin meidän koira ja ottaa vihollisilta niitä pisteitä pois.
Itse en laittaisi Hirsoa noin korkealle - en ikinä. Pitkän miettimisen jälkeen: E. Holma (+15p) ja I. Pikkarainen (+10p) nostaa HIFK:sta eniten profiilia - Hirso tulee sitten ehkäpä heti Vihkon (+10p) jälkeen neljäntenä (+3p). Moni muukin nostaa parilla pisteellä tehojaan, koska ykkösen veto ei kestä enää tulevaa kautta - ainakaan kokonaan.

Ihan kiva, et porukka on taas ennen kauden alkua takit auki ja päät pilvissä. Terveellä uhoamisella on hyvä aloittaa, kuhan vaan ei sitten heti marista Penttiä ym. Veikkaanpa muuten tähän samaan hengenvetoon, että Pena väsää 2 vuoden lisäjatkopaprut (syytä tulevalle jatkopahville en tosin oikeen ymmärrä).
***
Edittiä vähän... H. ei I. Pikkarainen (ei taida sopia minulle tuo miettiminen).
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ohmi
Anteeksi sekaantumiseni vedonlyöntiinne, mutta pitäisikö teidän tehdä pieni sääntötäsmennys noista mahdollisista NHL-vahvistuksista?

Voihan jösses. Huomaa ettet ole IFK-kannattaja. Silloin olisit tiennyt, ettei meillä, edes keskinäisiin, sääntöihin ja nyansseihin paljon perusteta. Niinollen saamme kiihkeät tulkintariidat ja jossittelut aikaan pitkin kautta ja sen päätyttyä. Tulkintaa omaksi hyväksi, nääs.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Pikkasen toppuuttelua

Viestin lähetti Conda

- - - Pitkän miettimisen jälkeen: E. Holma (+15p) ja I. Pikkarainen (+10p) nostaa HIFK:sta eniten profiilia - . . .

"Albany River Rats:
2003-2004
#12 Pikkarainen, Ilkka LW 63 gp 8 + 10 = 18 -19 118 pim"

Älä enää mieti niin pitkään, sillä Ile pelaa AHL:ssä ensi kauden. Tietysti hyvä jos siellä nostaa pistesaldoaan kymmenellä, eikä ihan mahdotonkaan ajatus.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pikkasen toppuuttelua

Viestin lähetti Conda
Moni täällä nostaa Turo Järvisen esille, kun puhutaan pisteistä (+10p). Ei millään pahalla, mutta luulen, että kysinen kaveri pelaa ennemmin maajoukkueessa ja vaikka NHL:ssä, ku nakuttaa liigassa tehopisteitä. Turre on ennemmin meidän koira ja ottaa vihollisilta niitä pisteitä pois.

Niin. Vaatinee kommenttia. Turre saa nyt pelata ehjän kauden ja ensinnäkin korjaa satoa viimevuotisista läpiajoista onnistumalla tällä kertaa. Toisekseen jos Jone-Hirso-Turre -ketju pysyy kasassa, ja syöttöpisteitä saa yhä kaksi, uskon että Turrelle kertyy oma pikku keko. Jos taas hra Järvinen pelaa jostain syystä ykkösessä, niin noh... pisteitä tulee. Jos taas Turgenjev laitetaan Romanin kanssa yhteen - ai jai, pisteitä tulee sielläkin.

Joku muu saisi hoitaa koiruudet minun puolestani. The Sir Pena tuntuu olevan kiintynyt tähän kennelmaailmaan - toivottavasti löytyy joku Bulldog ennemmin kuin Whippett tai puudeli.
 
Kim Hirsovitsch lihottaa viimevuoden pistesaldoaan 13 pisteellä eli lopullinen pistesaldo kauden jäkeen on 51 7+25=32 28pim.

Joonas Vihko Hirson vierellä paukuttaa myös mukavat tehot 55 20+10=30 44pim.

Hiedän vierellään liitää myös mies, jonka nimeä ei vielä kukaan tiedä mutta hän tekee itselleen loistavat tehot 44 11+12=23 22pim.

Heidän pistenousunsa selittyvät seuraavilla seikoilla :

Pärä- Harks - Paloposti ketju ei ole niin lennossa kuin viimevuonna. Ara käyttää välillä jopa kakkosvitjaa ylivoimalla.

Kun ylivoimalla saa pelata noin 30 sekuntia enemmän, joten nyt kakkoskentän ylivoimaaika lisääntynee 45 sekuntiin/ ylivoima alkaa tulostakin syntyä.

HIFK hankkii superpakin ja näin ollen jompikumpi, Söderholm tai Karalahti, "joutuu" pelamaan kakkosessa.

Näin tapahtuu.
 

MRFINLAND

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit RED WINGS, Hamburger SV, Hammarby
Re: Re: Vedonlyönti; nostaako kukaan 2-4 ketjun kaveri tasoaan vähintään 10p?

Hiedän vierellään liitää myös mies, jonka nimeä ei vielä kukaan tiedä mutta hän tekee itselleen loistavat tehot 44 11+12=23 22pim.
[/B]
Mä ainakin tiedän kuka tuo mies on..Se mies on tietenkin numero #32 Lennart Petrell..
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hoh-hoijaa

Kun ei meillä ole uusia pelaajia niin onhan sitä jännitettävää ja mielenkiintoa kehitettävä jollain.
En muista milloin henk kohtainen mielenkiintoni alkavaa liigaa kohden olisi ollut näin laimeaa. Johtunee uusien pelaajien puuttumisesta HIFK:ssa. Olivat vahvitukset sitten sysikakkoja tai Jan Calouneita niin aina ne herättävät mielenkiintoa, huonommat parin matsin ajan ja paremmat pidempään.

No onhan tuolla muissa jengeissä uusia mielenkiintoisia pelimiehiä joita voi tarkastella kauden alettua.

Jotta pysytään aiheessa niin sanon että kukaan ei nosta tasoaan 10p vertaa. Toivon tietysti aivan muuta.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Johannes
Yksi pelaaja, jonka suorituksia saatetaan alkaa seuraamaan ensi kaudella suurennuslasilla, on SaiPan Ville Viitaluoma.

Villen itseluottamuksen nousu on näkynyt syksyn reenipeleissä röökipaikalle asti. Mukiinmenevät tehotkin ovat syntyneet: Kuudessa pelissä 2+2 = 4 ja extrana 27 PIM. Lepistön kanssa pienimuotoinen nyrkkihippa ja suihkuun. Tilannetta ennen Jalkasen polvitaklaus Viitaluomaan ja huudot perään "Jalkanen mä tapan sut!". Seuraavassa vaihdossa Lepistö sijaiskärsijän rooliin. Hieno mies tuo Viitaluoma.

Paikka Sachlin ja Banhamin välissä ei ollut missään tapauksessa kirkossa kuulutettu, vaan Ville on sen toistaiseksi peliesityksillään paikkansa siinä ansainnut. Toivottavasti Viitaluoma onnistuisi ja semmoiset +30 runkosarjatehopistettä olisivat aivan realistiset. Kai täälläkin pidetään omalle kasvatille, takavuosien a-junnujen terävimmälle kulmahampaalle peukkuja?
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai pidetään, mukavaa kuulla että Villellä on idässä lähtenyt kulkemaan. Kunhan vaan ei sitten tulevan kauden IFK-matseissa ihan liikaa innostu pisteitä takomaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös