Varjomoderointi tulee taas!

  • 21 443
  • 188

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näyttäisi että yhtään palstan "mulkkua" ei valittu.
Niin niin, siltähän se näyttää, koska me avoimin kortein peliin osallistuvat olemme kertakaikkisen mukavia ja epämulkkuja yksilöitä. Saattaa olla niin, että anonyymien pelaajien joukossa onkin joku palstan megamulkku, ei voi tietää. Tosin vaikka tietäisinkin, en jakaisi vain eliittikerhomme kunnianarvoisilla jäsenillä olevaa tietoa täällä teille tavallisille kirjoittajille, porukalle jota saatetaan kutsua tai olla kutsumatta kerhossamme merkityksettömän harmaaksi massaksi.

Vakavammin; pitkään palstalla vaikuttaneena, kirjoittajien "evoluution" ja palstamuutoksen jos toisenkin nähneenä ja kokeneena kirjoittajana osallistun tähän projektiin suurella innolla, lienee mielenkiintoista ja uutta näkökulmaa antavaa päästä kurkistamaan moderointiverhon taakse. Kiekkoa jäähän vain, minä olen valmis peliin!

Ai niin, sakkoa ja kakkua kaikille!
 

redpecka

Jäsen
Kiitos kaikille kiinnostuneille, teitä oli lähes 50. Kaikki eivät luonnollisestikaan mahtuneet mukaan. Kokoonpanoon kuuluu 7 kaikkien hakijoiden joukosta arvottua, 3 kutsuttua sekä yksi viimekertaisista varjomodeista mukaan arvottu henkilö.
No niin. Yksitoista hyvää, pahaa ja rumaa.

Los siete (7) magníficos: näitä kutsutaan yleisesti nimellä Hannu Hanhet.
Los tres (3) invitados: mahdollisesti jotain pyöreän pöydän ritariperhosia.
El hombre (1) misterio: joku salakavala toisen aallon suorittaja, jolla lapsuus jäänyt elämättä.

Varjomodeiluun on mahdollisuus osallistua joko incognitona tai nimimerkki julkisesti. Osallistujat, jotka haluavat nimimerkkinsä julkaistavaksi ovat ernestipotsi, Hangon Keksi, heavy, Minor, Raid76, Ramchester, Ruutiveijari, Trenchtown ja Via Dolorosa.
Tuossa kymmenen yhdeksän nimeä, kukaan näistä ei muistaakseni ollut edellisellä kerralla, joten mysteerihenkilö on modejen vanha tuttu.

E: Eiku kaksi uupuu.
 
K

Kiekkokatsoja

joo ei siellä ole yhtään "mulkkua" mukana. Ihan voi jokaisen kohdalla todeta henkilön olevan mulkku ilman lainausmerkkejä.
No en kyllä niin väittäis. Mutta kyllä nämäkin kokelaat oppivat (mode)mulkuiksi, (mode)mulkkujen paikalle. Hyvällä tavalla siis.
Moni valmiiksi väärällä tavalla mulkku jäi rannalle ruikuttamaan, ja se on ainoastaan hyvä se.
Lisäys. Eikun hei, saattaa näistäkin kokelaista, niin yksi suunsoittaja olla näkymättömyys listallani. En nyt ole ihan varma, eikä ole tarvetta tarkistaa. No joo, ehkei ollut tarvetta mainita. Joka puussa hyväksytään yksi hieman mädäntynyt omena.
Onnea matkaan, kaikille!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi? Pilkunnussija-vittuilijaluonne vai nuoruuden traumat, joiden vuoksi pitää päästä antamaan penalttia?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi? Pilkunnussija-vittuilijaluonne vai nuoruuden traumat, joiden vuoksi pitää päästä antamaan penalttia?
Oisit kysynyt tätä 20 vuotta sitten. Luulisi, että agenda on tullut tutuksi tässä vuosien varrella. Koita päästä yli.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näyttäisi että yhtään palstan "mulkkua" ei valittu. Lienee hyvä asia.


Viime vuonna minä olin S.U.U.R.M.U.L.K.K.U. Kysy ihan keneltä tahansa.

Ja minä pidin siitä. Vaadin banneja kaikille ja kinasin toisten varjomodejen kanssa ja vittuilin modelle, joka meitä kaitsi. Olin K.A.M.A.L.A. Ja minä pidin siitä.

Millaisen painipahiksen maailma minussa menettikään!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi? Pilkunnussija-vittuilijaluonne vai nuoruuden traumat, joiden vuoksi pitää päästä antamaan penalttia?

Tämä on uhka/pelote. Kun ihmismieli ei kaikilla kestä omaan pyhään lehmään kohdistuvaa kritiikkiä niin silloin kyky arvioida puolueettomasti rikettä on vaarassa toteutua. Nyt kun suurinpiirtein tietää ketkä siellä on niin osaa arvioida paremmin omaa tuotantoaan ennen lähetä napin painallusta.

Esim nimimerkiltä @heavy ei ole viisasta kysyä että onko nimimerkki perua vihervasemmiston kasvisruokailuryhmästä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Viime vuonna minä olin S.U.U.R.M.U.L.K.K.U. Kysy ihan keneltä tahansa.
Minulla on SUURMULKKU. Kysykää ihan keneltä tahansa. Tästä syystä ihmettelenkin, ettei minua taaskaan kutsuttu mukaan. Ilmoittautumiseenhan minä en alennu. Kyllä tämän tason osaaja tulisi kutsua mukaan automaationa.

Jään odottamaan kutsua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viime vuonna minä olin S.U.U.R.M.U.L.K.K.U. Kysy ihan keneltä tahansa.

Ja minä pidin siitä. Vaadin banneja kaikille ja kinasin toisten varjomodejen kanssa ja vittuilin modelle, joka meitä kaitsi. Olin K.A.M.A.L.A. Ja minä pidin siitä.

Millaisen painipahiksen maailma minussa menettikään!
Pyh kiltisti käyttäydyit, pelokkaasti jopa. Herroittelit kaikkia ja ketään et halunnut loukata.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi? Pilkunnussija-vittuilijaluonne vai nuoruuden traumat, joiden vuoksi pitää päästä antamaan penalttia?
En ole koskaan moderoinut nettipalstoja, mutta jos moderoisin, niin tekisin sitä varmaankin siksi että haluaisin tehdä keskustelupalstasta paremman. Penaltit ovat siis vain pakollinen paha, joita joutuisi jakamaan häiriköille, ei itse tarkoitus. Se tarkoitus on siis varmaankin suojata tavallisia käyttäjiä häiriköiltä, trolleilta ja muulta paskasakilta.
 

redpecka

Jäsen
Nyt kun suurinpiirtein tietää ketkä siellä on niin osaa arvioida paremmin omaa tuotantoaan ennen lähetä napin painallusta.
Oli ne edellisetkin varjostajat julkisia eli ei tässä ole mitään uutta. Yksittäisellä v-modella ei ole valtaa mihinkään, mutta koko poppoo jos (tai joku enemmistö) väittää rikepisteen sijasta viikon pelibannia niin saattaa vaa^ankielen painaa jompaan kumpaan suuntaan.. - ja toisin päin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Itse ihmettelin joskus samaa mutta sitten tuli mieleen, että jostain löytyy aina niitä, jotka haluavat erotuomariksikin.
En nyt ihan vertaisi. Erotuomarit ovat tärkeä osa peliä, josta he varmaankin pitävät. Modet ilokseen lukevat kaiken maailman paskaviestejä ja porukalla pohtivat pitääkö antaa huomautus, virhepinna vai penalttia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En nyt ihan vertaisi. Erotuomarit ovat tärkeä osa peliä, josta he varmaankin pitävät. Modet ilokseen lukevat kaiken maailman paskaviestejä ja porukalla pohtivat pitääkö antaa huomautus, virhepinna vai penalttia.
Tärkeä osa ovat myös tätä peliä. Onnistumisessa on toki kirjoa, mutta kestää kyllä vertailun minkä tahansa ison foorumin kanssa.
 
K

Kiekkokatsoja

Viime vuonna minä olin S.U.U.R.M.U.L.K.K.U. Kysy ihan keneltä tahansa.

Ja minä pidin siitä. Vaadin banneja kaikille ja kinasin toisten varjomodejen kanssa ja vittuilin modelle, joka meitä kaitsi. Olin K.A.M.A.L.A. Ja minä pidin siitä.

Millaisen painipahiksen maailma minussa menettikään!
Taidat nyt jälkeenpäin kertoa, minkälainen todella halusit olla? Mulkku. Todellisuus oli muuta. Pokkuroit kantapäät yhdessä, ja sanoit lähinnä: Kyllä herra, kyllä rouva. Ja pistivät sitten sut reppanan kiviä laittelemaan polun varteen. (Tuntematon sotilas).
Toisaalta se on kyllä hienoa, että osaat olla kohtelias muille.
Jotkut kun eivät osaa keskustella ja väitelläkin asioista. Vaan keskittyvät vastapuolelle vittuiluun (henkilönä).
 

redpecka

Jäsen
Ehkä sellaisia ihmisiä löytyy, jotka haluavat kantaa oman kortensa kekoon, että palsta pysyy lukukelpoisena?
Tää se on kun yrittävät olla avoimia ja läpinäkyviä ja oikeudenmukaisia niin sitä enemmän saavat saivartelua ja keljuilua osakseen. Tosiaan ihmeen isoa osaa näyttelee Jatkiksessa toiminto nimeltä moderointi.
 
Mukavaa, että moderointi ja varjomoderointi kiinnostaa palstalaisia. Muistutetaan nyt kuitenkin, että myös tätä ketjua koskevat samat säännöt kuin muutakin palstaa. Koitetaan siis jättää kaikki henkilökohtaisuudet pois ja pitää jutut muutenkin asiallisena myös tässä ketjussa.

T: Modet

ps. vastaus on "rakkaudesta tähän palstaan"
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi? Pilkunnussija-vittuilijaluonne vai nuoruuden traumat, joiden vuoksi pitää päästä antamaan penalttia?

Ihan puhdas uteliaisuus. Joku voi saada isot kiksit rikepisteen antamisesta, pyrin ite hakemaan ne jostain muualta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan puhdas uteliaisuus. Joku voi saada isot kiksit rikepisteen antamisesta, pyrin ite hakemaan ne jostain muualta.
Joo, mäkin sain kiksit siitä, kun valitsin Sauli Niinistön pressaksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi kukaan haluaa olla moderaattori? Mikä tähän motivoi?
Voin tietysti puhua vain omasta puolestani, mutta mä nimenomaan en tahtoisi olla moderaattori, tai näin ainakin uskon, ilman minkäänlaista kokemusta moderaattorina toimimisesta on paha sanoa varmaksi. Tähän kokeiluun ajoi puhtaan uteliaisuuden lisäksi juuri mahdollisuus saada pientä tuntumaa siitä, mitä tällä palstalla moderaattorina toimiminen vaatii, mitä kaikkea siihen kuuluu, paljonko se vie aikaa jne. Pääsee ikään kuin hetkeksi leikkimään moderaattoria ja kurkistamaan verhon taakse toivottavasti saaden jonkinlaisen kokonaiskuvan siitä miten homma toimii. Kokeilun jälkeen pääsee sitten palaamaan rivikirjoittajaksi, jolla toivottavasti varjomodekokemuksen myötä on entistä parempi ymmärrys siitä millaista on laadukas teksti, tai että millaisilla kriteereillä sitä täällä arvotetaan.

Lisäksi idealistitavoite on olla omalta osaltani luomassa palstasta entistä laadukkaampaa ja toimivampaa alustaa koko yhteisölle, mutta tämän tavoitteen tiedostan - kuten jo totesinkin - idealismihattaraksi, loton päävoittoon rinnastettavissa olevaksi epärealistiseksi "unelmaksi". Tietenkin on suotavaa ja järkevää pitää todennäköisyydet mielessä, mutta toivoahan aina saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös