Vähiten arvostamasi nimimerkit

  • 301 005
  • 1 411

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En arvosta nimimerkkejä, jotka ovat ignore-listalla. Yksikään näistä nimimerkeistä ei kyllä taida esiintyä kuin lätkän puolella, koska en täällä ole törmännyt yhteenkään lainaukseen, jossa olisi tätä et huomioi käyttäjää tjsp tekstiä.. Näistä harvasta olen kai yhden ignorannut muun kuin jatkuvan otteluseurannassa perseilyn takia. Osalta tuli täysin ylilyövää provoilua, ja toisilla oli taas jäänyt levy päälle, vaikka provoilu ei niin ylilyövää ollutkaan.

En arvosta tiettyjä viestityyppejä, mutta harvemminpa ne nyt romauttavat täysin arvostuksen nimimerkkiin. Kaikille tapahtuu lapsuksia. Jatkuva offtopiccailu toki ärsyttää. Toki poliittisesti spesifi aihe leviää melko helposti, mutta esim. tämä ketju on nyt ollut viimeiset 5 sivua jotain keskustelua onko sopivaa sanoa ryssäksi. Olen toki itsekin aiheesta ohi viestitellyt joskus. Täysin ylilyövä jatkuva provoilu on myös jokseenkin ärsyttävää.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Enpä ole aiemmin ilmoittanut tässä ketjussa yhtään nimeä, jota en itse arvostaisi, mutta tähän voi kyllä varauksin yhtyä.

Jos kyseessä siis ei ole joku trolli tms, niin kyseessä siis henkilö, joka vaikuttaa niin gloryhunterin stereotyypiltä, ettei asian pitäisi olla edes mahdollista.

Paras oli tuo selitys, ettei enää kannata Manua sillä Sir Alexin jälkeen joukkueen identiteetti muuttui jne, eli kannatus loppui kultajuhlien loppumiseen.

Sai kyllä vähän nauraa kun luki tuon kommentin. Eli käytännössä kun Sir Alexin kultakausi päättyi (tai jo sitä ennen) vaihtoi mies Pepin barkaan, joka kuten kaikki tietävät voitti kaiken tuossa muutama vuosi sitten tietyllä aikavälillä. Siis tuollaiset gloryhunter-huorat ovat juurikin niin oksettavia kuin olla voivat urheilun saralla. Sama kun olisi alkanut kannattamaan PSG:tä tai Man Cityä kun nämä siirtyivät sheikkiomistukseen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sai kyllä vähän nauraa kun luki tuon kommentin. Eli käytännössä kun Sir Alexin kultakausi päättyi (tai jo sitä ennen) vaihtoi mies Pepin barkaan, joka kuten kaikki tietävät voitti kaiken tuossa muutama vuosi sitten tietyllä aikavälillä. Siis tuollaiset gloryhunter-huorat ovat juurikin niin oksettavia kuin olla voivat urheilun saralla. Sama kun olisi alkanut kannattamaan PSG:tä tai Man Cityä kun nämä siirtyivät sheikkiomistukseen.

Ollaan myös valmisteltu menestysputkessa jatkamista sillä, että Pepiä kannatetaan myös Barcan lisäksi. Näin ollen jos ja kun Bayern lähivuosina voittaa pokaaleja, niin tietysti voittajien vankkureissa mennään.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minä aloin kannattamaan Manchester Cityä vuonna 2008. Se oli silloin ylemmän keskikastin seura, joten on aika naurettavaa, että tuon valinnan vuoksi syytetään glory hunteriksi.

Okei, sanotaan sitten niin että kun nämä seurat siirtyivät sheikkien uusiksi leikkikaluiksi ja alkoivat menestymään tämän myötä, niin tämän menestyksen vuoksi kelkkaan hyppääminen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Sai kyllä vähän nauraa kun luki tuon kommentin. Eli käytännössä kun Sir Alexin kultakausi päättyi (tai jo sitä ennen) vaihtoi mies Pepin barkaan, joka kuten kaikki tietävät voitti kaiken tuossa muutama vuosi sitten tietyllä aikavälillä. Siis tuollaiset gloryhunter-huorat ovat juurikin niin oksettavia kuin olla voivat urheilun saralla. Sama kun olisi alkanut kannattamaan PSG:tä tai Man Cityä kun nämä siirtyivät sheikkiomistukseen.

Eihän se ole oikeastaan fanitusta jos tykkää seurata niitä ja niiden otteita jotka dominoivat. Ja on mielestäni ok seurata ja kannattaa niitä jotka menestyy jos sen tekee rehellisesti ja hehkuttelematta sitä ihastustaan "omaksi seuraksi" jne. Fanittajatkin (ainakin etäältä ulkomailta fanittavat) ovat myös rakastuneet johonkin kenties yksittäiseen asiaan fanittamassaan seurassa (vrt. ihastuminen) joskus mutta fanille rakentuu intiimi suhde seuraan (no homo), kenties sitä tutustuu sen historiaan jne pikkuhiljaa se kuitenkni vahvistuu (vrt. rakastuminen) ja kun tappion karvas kalkki läsähtää naamaan ja romahduksia tulee niin fani seuraa silti sitä kärsimysnäytelmääkin. Glogyhunter kulkee kukasta kukkaan, hehkuttaa uusinta ihastustaan ja todistelee "rakkauttaan". Sitoutunut elää kuin avioliitossa ylä- ja alamäkineen ja lisäksi avioeron saaminen on helvetin hankalaa :D

Muistan kun itse ihastuin Wolverhamptoniin, sitä ennen olin seurannut Liverpoolia (valtsu tais vielä näkyä YLEltä!) ja kun valtsu meni maksukanaville alkoi näkyä championshipiä YLEltä. Sielä pelattiin räkäistä ja fyysistä painijalkapalloa, paitsi yksi seura joka ei näyttänyt istuvan palettiin. Jälkikäteen tietysti tiedän Sir Jack Haywardin ostaneen seuran ja silloin kentällä näkynyt taito oli seurausta määrätietoisesta panostuksesta seuran juniorityöhön tavoitteena sarjanousu Valioliigaan. Pikkuhiljaa sieluni oli myyty tälle kaukaiselle seuralle. Internetin mahdollisuuksien lisäännyttyä pelejä tullut sitten katsottua vaikki suomen tv ole enää aikoihin näyttänyt. Irti ei pääse vaikka romahdus tuli jo 1liigaankin välissä ja kiinnostus on kasvanut vaan suuremmaksi, vaikka myös Interin ja Barcan otteita tulee seurattua muista maista. Ja Football Managerissa 1. ura aloitetaan aina Wolverhamptonin nostamisella glooriaan :D Red Wingsiin rakastuin kun sielä pelasi taitoniekat Sergei Fedorov ja Paul Coffey joskus 93/94/95 ja Patriots nousi NFL:n huipulle ihmepoika Bradyn kanssa kun ensimmäisen kerran näin jenkkifutista suomen televisiossa. Niin ja PattU oli tietysti kotikylän idoleita ja sankareita täynnä lapsuudessa ja sittemmin myös omia kavereita sielä on pelannut. Rakkaustarinatkin alkaa ihastumisella, toiset vain sarjaihastuvat voittajiin.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
On naurettavaa puhua Manchester Citystä ja glory hunterista samassa lauseessa kun eikös glory hunter kannata voittajia ja menestyviä seuroja?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Isäni on kannattanut Manchester Cityä 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Manchester City-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Cityä. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Manchester City on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Manchester City on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Isäni on kannattanut Manchester Cityä 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Manchester City-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Cityä. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Manchester City on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Manchester City on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.

En millään ymmärrä, miksi suomalainen Suomessa fanittaisi jotain brittiseuraa. Sama ihmettely koskee samanlailla muitakin maita.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En millään ymmärrä, miksi suomalainen Suomessa fanittaisi jotain brittiseuraa. Sama ihmettely koskee samanlailla muitakin maita.

Minä ymmärrän hyvin. Varsinkin NHL-seuroissa pelaajien ja lupausten urapolkua pystyy seuraamaan monta vuotta ja näin ollen pelaajiin ja joukkueesseen syntyy ihan erilainen tunneside kuin johonkin suomalaisen liigajengin kokoonpanoon, josta vaihtuu vähintää puolet rosterista joka vuosi ja viiden vuoden takaisesta joukkueesta tuskin yksikään pelaaja on enää seurassa. Pelien seuraaminenkin on nykyisin todella helppoa. Jos työt ei anna myöten niin matsin voi katsoa jälkilähetyksenä. Lisäksi lentokoneetkin on keksitty ja suosikkijoukkueen pelejä voi rahatilanteen niin suoden käydä katsomassa, jos nyt ei joka vuosi niin ainakin kerran viidessä vuodessa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En millään ymmärrä, miksi suomalainen Suomessa fanittaisi jotain brittiseuraa. Sama ihmettely koskee samanlailla muitakin maita.

Maailma muuttuu. Tänä päivänä ulkomaalaisten urheilusarjojen/-joukkueiden seuraaminen on hyvin vaivatonta Suomesta käsin samoin kuin yhteydenpito muiden fanien kanssa. Lentoyhteydet mahdollistavat suht edullisia viikonloppumatkoja Englantiin ja samalla voi käydä katsomassa matseja.

Sitä paitsi monet hakevat urheilulta tänä päivänä eri asioita kuin joskus sata vuotta sitten. Mielestäni huippu-urheiluun suhtautuminen kulutushyödykkeenä ei ole millään tavalla väärin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En millään ymmärrä, miksi suomalainen Suomessa fanittaisi jotain brittiseuraa. Sama ihmettely koskee samanlailla muitakin maita.
Itse fanitan Miami Heatia ja seuraan NBA:ta muutenkin, koska eurokoris (ja varsinkin suomikoris) on aika laimeaa siihen verrattuna. Olen ollut myös Miamissa katsomassa sellaiset 5-6 matsia (ennen LeBronin aikakautta ja LeBronin aikana). Samoin seuraan ja kannatan NHL:ssä joukkueita. Nykyään, kun vaivatta saa pienellä maksulla näkymään eri liigojen kaikki matsit kätevästi kotona, niin en näe tällaista mitenkään luonnottomana. Ulkomaalaisten seurojen fanittamista huomattavasti järjettömämpänä sitä, että kannatetaan jotain muuta seuraa, kuin sen alueen, jossa asuu tai on kotoisin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En arvosta nimimerkkiä villeleino.
Hyvä nosto. Kyseinen kirjoittaja heittää ajoittain aivan uskomatonta provoilua etenkin jalkapallosta. Lisäksi VilleLeino halveksuu suomalaisurheilijoita ihan aina, kun hänellä on siihen tilaisuus. Kertonee melkoisesta alemmuuskompleksista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvä nosto. Kyseinen kirjoittaja heittää ajoittain aivan uskomatonta provoilua etenkin jalkapallosta. Lisäksi VilleLeino halveksuu suomalaisurheilijoita ihan aina, kun hänellä on siihen tilaisuus. Kertonee melkoisesta alemmuuskompleksista.

Itse en mene ketjuun, jos näen että kyseinen kirjoittaja on siellä viestitellyt ja ylipäänsä pyrin olemaan lukematta hänen viestejään. Hän on jotenkin liikaa.
 

Barney

Jäsen
En arvosta nimimerkkejä, jotka ovat lajista riippumatta aina otteluseurantaketjussa luovuttamassa heti Suomen jouduttua tappioasemaan. Samat uunot ovat negailemassa sekä jalkapallon että jääkiekon puolella, ja varmaan muissakin lajeissa, kunhan täällä on vain seurannat pystyssä. Yksittäisistä nimimerkeistä tulee mieleen Beergenheim20, mutta on niitä useita muitakin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Itse en mene ketjuun, jos näen että kyseinen kirjoittaja on siellä viestitellyt ja ylipäänsä pyrin olemaan lukematta hänen viestejään. Hän on jotenkin liikaa.

Tässä tapauksessa suosittelen sinulle palstan tarjoamaa ignore-toimintoa, jolla saa haluamansa nimimerkin kätevästi pimentoon. Ei toki poista ihan koko ongelmaa, mutta ainakaan et näe niitä viestejä.

Minulla ei ole ketään ignoressa, enkä koe juuri nyt tarvetta nimetä ketään tähän ketjuunkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä tapauksessa suosittelen sinulle palstan tarjoamaa ignore-toimintoa, jolla saa haluamansa nimimerkin kätevästi pimentoon. Ei toki poista ihan koko ongelmaa, mutta ainakaan et näe niitä viestejä.

Minulla ei ole ketään ignoressa, enkä koe juuri nyt tarvetta nimetä ketään tähän ketjuunkaan.

Ai niin on se ignore-toiminto, ei paha idea mutta olkoon nyt.

En todellakaan mielelläni nimennyt tähän ketjuun, mutta juuri tänään rasitti tämä eräs nimimerkki ja hänestä olikin sitten täällä puhetta. Eli menin joukon mukana...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ulkomaalaisten seurojen fanittamista huomattavasti järjettömämpänä sitä, että kannatetaan jotain muuta seuraa, kuin sen alueen, jossa asuu tai on kotoisin.
Tuli tässä mieleen et mites, jos käykin niin että kannustaa kotiseutunsa pelaajaa ja siinäsivussa alkaakin kannustamaan tiettyä seuraa ( eli tässä tapauksessa kotiseutupelaajan ensimmäistä seuraa) , vaikka tämä pelaaja siirtyisi pahimmassa tapauksessa parin kauden jälkeen vihollisseuran leipiin?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
En millään ymmärrä, miksi suomalainen Suomessa fanittaisi jotain brittiseuraa. Sama ihmettely koskee samanlailla muitakin maita.

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää. Ja näin.
 
Kertonee melkoisesta alemmuuskompleksista.

Itse käyttäisin ennemmin Miika Nousiaisen lanseeraamaa termiä kansallisuustransvestiitti. Nousiaisen romaanissahan päähenkilölle valkenee lopulta karulla tavalla se, ettei Ruotsi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi kuten hän on aina kuvitellut. Sama kohtalo voisi ulkomaille muuttaessaan olla edessä myös näillä villeleinoilla, jackdanielseillä ja kumppaneilla, jotka kannattavat esim. MM-lätkässä aina Suomen vastustajaa siksi, että suomalaiset ovat niin kamalia juntteja ja moukkia ja kisojen aikaan Facebookia lukiessa tulee paha mieli. Siellä ulkomailla saattaisi monelle valjeta, että ei perhana, onhan niitä juntteja pilvin pimein myös täällä Kanadassa/Barcelonassa/Long Islandilla, ja siihen loppuisi sitten myös Kanadan/Barcelonan/Islandersin fanitus.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Aika hämmentävää tulla rinnastetuksi nimim. VilleLeinoon. Kannatanko minä aina Suomen vastustajaa MM-kisoissa? En. En kannata mitään maata, mutta toivon aina Suomen voittoa. Enkä itse asiassa voi sanoa kannattavani Islandersiakaan, koska se on tuolla tuhansien kilometrien päässä enkä ikävä kyllä ole koskaan Long Islandilla ole päässyt käymään. Minua ei sinänsä kiinnosta, ovatko paikalliet ihmiset juntteja vaiko eivät. Sikäli nimim. Kirjoittelijan piikki ei nyt oikein osu maaliinsa.

Aikaisempi viestini tähän ketjuun oli puhkikulutettu läppä. Hyvät naurut sitä seuraavista viesteistä tuli kyllä saatua.

Vähiten arvostamani nimimerkki on nimim. goehring. Annettavaa palstalle olisi vaikka kuinka, mutta kaikki lahjakkuus haaskataan turhaan viestien pihtailuun!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Lähes kaikki politiikkakeskusteluun kantaa ottavat jäsenet. Tämä keskustelupalsta tuntuu olevan täynnä kokkaripellejä ja persuperseitä.
Ihan noin kategoriseksi en lähde. Erilainen puoluekanta ei ole mielestäni peruste sille. että arvostaa kyseistä kirjoittajaa vähiten. Omasta mielestäni Jatkiksen politiikkakeskustelu on asiantuntevaa, ja lähes jokaisella puolueella tuntuu olevan äänenkannattajansa.

Minulla on vaikeuksia arvostaa monia kirjoittajia, joilla on hyvä asiaosaaminen, mutta argumentointi jää mouhoamisen tasolle. Ikäväkseni olen joutunut todistamaan tätä viime aikoina turhan monen kirjoittajan toimesta.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ihan noin kategoriseksi en lähde. Erilainen puoluekanta ei ole mielestäni peruste sille. että arvostaa kyseistä kirjoittajaa vähiten. Omasta mielestäni Jatkiksen politiikkakeskustelu on asiantuntevaa, ja lähes jokaisella puolueella tuntuu olevan äänenkannattajansa.

Minulla on vaikeuksia arvostaa monia kirjoittajia, joilla on hyvä asiaosaaminen, mutta argumentointi jää mouhoamisen tasolle. Ikäväkseni olen joutunut todistamaan tätä viime aikoina turhan monen kirjoittajan toimesta.

Sen verran paljon olen käynyt persujen kanssa keskusteluja, että olen huomannut, että asia-argumentointi on ihan turhaa. He eivät mieltään muuta, eivätkä myönnä olevansa koskaan väärässä. Siksi vittuilu on melkein tehokkaampi keino.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös