Uusi kännykkä

  • 1 250 868
  • 5 800

Aatos

Jäsen
Auttakaa tietämätöntä !

Nokian puhelimia käyttänyt hemmetin pitkään. Aina joskus pohtinut että josko hommaisin jonkun muun luurin. Vaikkakin nyt Nokialta kiinnostusta ovat herättäneet N8 ja C7.

Kamera ei ole kauhean tärkeä minulle. Siksi tuo C7 roikkuu mukana..

Vaan kiinnostaisi Android -vehjekin, joten Samsung Galaxy S pyörii myös mielessä.

Käyttöni on lähinnä musiikin kuuntelu Spotifyn kautta sekä nettiselailu. Lisäksi olen Nokialaisessa digannut ilmaista navigaatiota. Ja joskus käytän Sports trakkeria..

Mitähän tässä tekisi ? Jeesiä kiitos..
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
HTC Desire HD on ainakin ihan pätevän näköinen luuri. Samoin tuo Samsung Galaxy S II. Applen iPhonet ei ole koskaan sytyttänyt sen enempää, eli mielellään jotain muita vaihtoehtoja.

Samoja puhelimia olen itsekin nyt katsonut. Saunalahdella olisi 22€/kk tämä Samsungin Galaxy S II. Kyllähän tuollainen aivan uskomaton härpäke varmasti olisi, ei varmasti ole samaa vikaa kuin mun Nokia 5800:ssa, että kun on netissä ja alkaa kirjoittamaan niin alkaa välitön takkuilu ja onhan tuo nokialainen muutenkin kaukana _älypuhelimesta_. Suolainen hinta tuo vähän yli 500€ toki on, mutta kyseisellä puhelimella aivan taatusti pärjää muutaman vuoden taas eteenpäin.

Juuri tuossa mietiskelin, että kun tuli Windows 98 ja meidän perheeseen ensimmäinen kunnollinen tietokone niin prosessorin nopeus oli 800Mhz ja se oli kova sana silloin. Nyt Galaxy S II:ssa ja HTC:ssa on prosessorin nopeus 1,2Ghz:a. Jos tuollaisen puhelimen nyt ostaisi niin tuskin olisi tarvetta videokameralle tai digikameralle. Ainut miinus taitaa olla se akun kesto, osaako kukaan sanoa kuinka pitkään sillä akulla pärjää, jos haluaa soittaa ja laittaa muutamia viestejä? Ja paljonko se on sitten normaalikäytöllä eli on netissä, kuuntelee musiikkia ja käyttää kameraakin silloin tällöin?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Laitetaan tännekin, kun Hompusta ei tunnu vastausta kuuluvan.... Eli: iPhone 4:sen Sonera-sopparia on vuosi jäljellä. Saan piakkoin käsiini Samsung Galaxy S II:sen, ja mietinkin: voinko micro sim adapterin avulla käyttää nykyisen sopimukseni sim-korttia Samsungissa normaaliin tapaan? Pelkkä puhelinhan on lukittu Soneralle, ei kai tässä pitäisi mitään ongelmaa olla?

Ja yo. viestiin: kyllä nykypäiväinen älypuhelin pari päivää kestää -kevyesti- tuollaisessa ihan perusperus käytössä. Jos pelailee ja käyttää nettiä ja kameraa usein, on puhelin ladattava joka yö, jos haluaa ettei käy kylmät kesken duunipäivän.

Nykyinen iPhone 4 on esim. nyt ollut 5 päivää ilman latausta (edelleen yli 30% jäljellä), kun ei ole tarvinnut työpuhelujen, muutaman tekstiveistin ja fb-päivityksen lisäksi muuta tehdä.

Jos akkukesto on tärkeä ominaisuus, kannattaa varmaan Desire HD ja Sensation jättää hyllyyn. Käsittääkseni esim. SGS II hakkaa akkukestossa juuri tuon kilpailijansa, Sensationin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Samoja puhelimia olen itsekin nyt katsonut. Saunalahdella olisi 22€/kk tämä Samsungin Galaxy S II. Kyllähän tuollainen aivan uskomaton härpäke varmasti olisi, ei varmasti ole samaa vikaa kuin mun Nokia 5800:ssa, että kun on netissä ja alkaa kirjoittamaan niin alkaa välitön takkuilu ja onhan tuo nokialainen muutenkin kaukana _älypuhelimesta_. Suolainen hinta tuo vähän yli 500€ toki on, mutta kyseisellä puhelimella aivan taatusti pärjää muutaman vuoden taas eteenpäin.

Hmm, ihan yleisenä kyssärinä, mikä on se mikä erotta 5800:n "oikeasta älypuhelimesta"? Etenkin jos huomioit sen että ko. puhelin tuli markkinoille ennen kuin esim. Appstore oli edes olemassa ja ko. puhelimeen sai jo silloin kyllä asennettua ohjelmia jne. (vaikka oletan että keskivertokuluttaja varmaan lähtee siitä että Apple keksi älypuhelimen) Eli mikä on nyt se puuttuva älypuhelin-ominaisuus ko. puhelimessa?

Mutta on toki ihan selvää, että vertailu upouuden yli 500 euron puhelimen ja 3 vuotta vanhan, silloisen n. 300 euron puhelimen välillä on ihan validia. Vähän kuin T-Fordikin on aika helvetin paska auto, kun sillä ei pääse neljää sataa, vaikka Bugatti Veyronilla pääsee.

Työpuhelimena C7 ja ihan tyytyväinen siihen. Onhan se toki hintaluokaltaankin ihan eri puhelin kuin nuo muut esitetyt vaihtoehdot, joten sikäli vähän ristiriitaista edes verrata sitä yli 500 euron puhelimiin kun ko. puhelintahan saa nykyään alle kolmen sadan.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Hmm, ihan yleisenä kyssärinä, mikä on se mikä erotta 5800:n "oikeasta älypuhelimesta"? Etenkin jos huomioit sen että ko. puhelin tuli markkinoille ennen kuin esim. Appstore oli edes olemassa ja ko. puhelimeen sai jo silloin kyllä asennettua ohjelmia jne. (vaikka oletan että keskivertokuluttaja varmaan lähtee siitä että Apple keksi älypuhelimen) Eli mikä on nyt se puuttuva älypuhelin-ominaisuus ko. puhelimessa?

Mutta on toki ihan selvää, että vertailu upouuden yli 500 euron puhelimen ja 3 vuotta vanhan, silloisen n. 300 euron puhelimen välillä on ihan validia. Vähän kuin T-Fordikin on aika helvetin paska auto, kun sillä ei pääse neljää sataa, vaikka Bugatti Veyronilla pääsee.

Ymmärrän toki vertauksesi, mutta jotenkin tämä mun puhelin on ollut aina hitaampi kuin minun entiset puhelimeni. Hirveän nihkeästi on toiminut, vaikka oikein mitään suurempia en ole tehnytkään. Ihan pelkkä netin selaaminen on aina ollut todella tuskaista. Esimerkiksi nämä missä on oikea näppäimistö niin ne on toimineet paljon paremmin, mitä olen kavereilta testannut. Onko sitten tuo kosketusnäytön "ominaisuus"? Luulen, että tuossa ollaan valtavasti menty eteenpäin, mutta niinkuin sanoitkin, niin aikaa on kulunut paljon ja hintaluokatkin on erit. En silti kuitenkaan tuota virallisena älypuhelimena pitäisi. Viestejä on voinut lähettää, puheluja soittaa ja silloin tällöin käydä katsomassa Facebookin, mutta esim. jatkoaikaa ei kehtaa käydä lukemassa, kun se on niin tuskaista taivaltamista, viestejä varsinkaan ei kehtaa kirjoittaa. Ja onhan se luonnollista, että autot ja puhelimet kehittyy ajan saatossa, mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?
 
..mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?
Samalla perusteella voitaneen sanoa, että mikäs älypuhelin se eka iphone oli, kun ei sillä pystynyt edes multimediaviestejä lähettämään? Tai edes se nelonen, kun ei widgettejä saa aloitusnäytölle?

Tällä hetkellä suosittelisin N8:a hankinnaks. Tuli juur kuvattua festikeikkaa suht kaukaa täydellä zoomilla - ja komeesti kelpas kotona kattella 40" telkkarista. Uus käyttis tulossa varmaan kuukauden sisään, mikä nostanee käytettävyyttä entisestään. Sit liukuu aloitusnäytötkin sormen mukana - mikä on luonnollisesti olennainen ominaisuus! Ja nythän n8:n hintaki on laskenu, joten aika hyvä diili alkaa oleen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ymmärrän toki vertauksesi, mutta jotenkin tämä mun puhelin on ollut aina hitaampi kuin minun entiset puhelimeni. Hirveän nihkeästi on toiminut, vaikka oikein mitään suurempia en ole tehnytkään. Ihan pelkkä netin selaaminen on aina ollut todella tuskaista. Esimerkiksi nämä missä on oikea näppäimistö niin ne on toimineet paljon paremmin, mitä olen kavereilta testannut. Onko sitten tuo kosketusnäytön "ominaisuus"? Luulen, että tuossa ollaan valtavasti menty eteenpäin, mutta niinkuin sanoitkin, niin aikaa on kulunut paljon ja hintaluokatkin on erit. En silti kuitenkaan tuota virallisena älypuhelimena pitäisi. Viestejä on voinut lähettää, puheluja soittaa ja silloin tällöin käydä katsomassa Facebookin, mutta esim. jatkoaikaa ei kehtaa käydä lukemassa, kun se on niin tuskaista taivaltamista, viestejä varsinkaan ei kehtaa kirjoittaa. Ja onhan se luonnollista, että autot ja puhelimet kehittyy ajan saatossa, mutta kylläkai niitä entisajan hienouksia saa ja pitää kritisoida?

Ko. puhelimesta en oikein osaa sanoa, hitautta toki helposti saa noissa halvoissa puhelimissa sillä että jättää taustalle päälle paljon softia ja toisaalta 5800 oli ensimmäisiä budjettiluokan kosketusnäyttöpuhelimia l. jos aiemmat kännykkäsi olivat olleet selvästi omassa kategoriassaan jo pidemmän aikaa olleita malleja (esim. perus 6000-sarjan Noksu, jonka raudan ja softan yhteispeli oli Nokialla hallussa täysin), 5800 oli puhelin jossa tietyllä lailla testattiin mihin bulkkirauta pystyi, imagomielessä se tosiaan oli virhe, kun tuloksena oli sitten hitautta.

Toisaalta resistiivisen kosketusnäytön vaatima voimakkaampi painallus voi taas tuntu hitaudelta. Mutta toki 5800:ssa rautakin on varsin alitehoista. Mutta tuota "virallista älypuhelin"-termiä en vieläkään ymmärrä, mitä se oikein nyt tarkoittaa, ei se että joku puhelin on hidas vielä tee siitä ei-puhelinta. Ts. vertaus T-fordin ja Bugatin välillä, autoja ne molemmat ovat silti. Vai tarkoitatko että älypuhelin on sellainen millä surffaillaan netissä ja kirjoitellaan foorumeille? Mielestäni, ja kuten älypuhelimen yleinen määritelmä paljolti oli jo aikana ennen iPhonea, älypuhelin on puhelin johon voi asentaa sovelluksia, ajaa niitä moniajossa jne. Ja 5800 suoriutuu kaikista noista tehtävistä täysin ongelmitta.

Toisaalta itse olen käyttänyt paljon Noksun 5230:aa joka on tuon 5800:n karvalakkiversio ja ihan hyvin silläkin kyllä on voinut surffailla jne. joten jotain oudompaa kyllä puhelimessasi täytyy olla, tai toki aikakin tekee tehtävänsä ja muisti korruptoituu jne. 5230 (vain vuoden vanha) on mulla vieläkin käytössä navigaattorina, GPS-plotterina jne. ja satunnaisesti surffailukoneenakin.
 

Ameno

Jäsen
Olen nyt saanut rajattua vaihtoehdot HTC Incredible S ja HTC Desire S malleihin. Onko kellään kokemuksia kyseisistä härpäkkeistä? Incredible S:n näyttö on ainakin isompi (4'' vs. 3,7''), mutta onkohan tuollainen 4'' näyttö jo liian iso? Incrediblen kamera on myös vertailujen mukaan parempi, mutta mites tuo suorituskyky? Itse en moisista ymmärrä mitään, joten auttakaa tyhmää.

Itselläni ei henkilökohtaista kokemusta kyseisistä puhelimista ole, kuten ei myöskään älypuhelimista ylipäätään. Mutta nopeasti kävin vilkaisemassa tässä joutessani kyseisten mallien speksejä, ja suorituskyvyiltäänhän nuo näyttävät olevan lähes identtisiä. Yhtä tehokas prossu, saman verran muistia ja muutkin speksit tuntuvat olevan aika samoja. Desire näyttää tukevan useampaa videoformaattia ja siinä kerrotaan olevan jonkin verran parempi akkukesto.

http://www.htc.com/www/product/incredibles/specification.html

http://www.htc.com/www/product/desires/specification.html

Linkit vievät HTC:n sivuille kyseisten puhelinmallien esittelyyn.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen nyt saanut rajattua vaihtoehdot HTC Incredible S ja HTC Desire S malleihin. Onko kellään kokemuksia kyseisistä härpäkkeistä? Incredible S:n näyttö on ainakin isompi (4'' vs. 3,7''), mutta onkohan tuollainen 4'' näyttö jo liian iso? Incrediblen kamera on myös vertailujen mukaan parempi, mutta mites tuo suorituskyky? Itse en moisista ymmärrä mitään, joten auttakaa tyhmää.

Itselläni ei henkilökohtaista kokemusta kyseisistä puhelimista ole, kuten ei myöskään älypuhelimista ylipäätään. Mutta nopeasti kävin vilkaisemassa tässä joutessani kyseisten mallien speksejä, ja suorituskyvyiltäänhän nuo näyttävät olevan lähes identtisiä. Yhtä tehokas prossu, saman verran muistia ja muutkin speksit tuntuvat olevan aika samoja. Desire näyttää tukevan useampaa videoformaattia ja siinä kerrotaan olevan jonkin verran parempi akkukesto.

http://www.htc.com/www/product/incredibles/specification.html

http://www.htc.com/www/product/desires/specification.html

Linkit vievät HTC:n sivuille kyseisten puhelinmallien esittelyyn.

Kyllä se taitaa näiden mallien välillä olla ihan puhtaasti ulkonäkökysymys, kaikki vaikuttaa muuten olevan lähes identtistä. Näytön koossa oleva ero ei ole niin merkittävä, että sitä kannattaisi pitää kynnyskysymyksenä. Ja ei, 4" näyttö ei ole liian suuri, mutta tämäkin on puhtaasti mielipidekysymys.

edit. jaa enpä olekaan varma, että onko tuohon Incredible S:ään saatavilla Androidin 2.3 versiota, joka on Desire S:ssä ollut alusta asti.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Tällähetkellä testailen Nokian E6:sta. Tuntuu hemmetin pätevältä laitteelta! Tässä yhdistyy qwerty-näppis ja kosketusnäyttö, jota pystyy muokkailla mieleisekseen. Näyttöjä löytyy enintään 5, johon voi laitella widgettejä mielensä mukaan, näyttöjä vaihdellaan liuttamalla.

Puhelimessa on uusi Symbian Anna ja se tuntuu ihan hyvältä alustalta. Kamera on ihan passeli 8 megapikseliä, tuntuu paremmalta kun esim E7:n tai C7:n kamerat. Diggailin aikoinaan kovasti E71 mallia, E6 on samankokoinen ja mukavan ohut puhelin. Hinta n.400€.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Sanokaapas kun hommailin ensimmäistä kertaa kännykän jota käytän netissä, niin mitä kaikkia hyviä sovelluksia kannattaa hommata (ainakin ilmaisia). Mikä nettiselain kannattaa puhelimeen ladata? En siis ole ikinä käyttänytkään tällaisia älypuhelimia netissä, joten jos jotain perus juttuja pitäisi tietää, niin kertokaa vaan. Ja luuri on Nokian N8.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Sanokaapas kun hommailin ensimmäistä kertaa kännykän jota käytän netissä, niin mitä kaikkia hyviä sovelluksia kannattaa hommata (ainakin ilmaisia). Mikä nettiselain kannattaa puhelimeen ladata? En siis ole ikinä käyttänytkään tällaisia älypuhelimia netissä, joten jos jotain perus juttuja pitäisi tietää, niin kertokaa vaan. Ja luuri on Nokian N8.

Olen käyttänyt Opera Mobile Web Browseria, ja aika tyytyväinen olen ollut. Etusivulle saa tärkeimmät sivut pikakuvakkeisiin ja uusien välilehtien lisääminen sujuu näppärästi. "Ovi" kauppaan vaan vaan selailemaan. Sieltä löytyy aika nopeasti hyödylliset ohjelmat kun selailee suosituimpien osastoa.
 

tutzba

Jäsen
Huomasin tänään ilokseni, että nokialaisesta on näyttö halki. Meneehän tuo vielä jonkin aikaa, mutta uutta puhelinta pitää jossakin kohtaa katsella.

Nämä pitää ainakin olla:

-wlan
-laadukas kamera
-ei Nokia tai Samsung
-nopea (nykyinen E71 on saatanan hidas)
-iso näyttö, jolla netin selaaminen helppoa
-hinta alle 300€ (mitä halvempi, sitä parempi)

Suosituksia? Kosketusnäyttö tai vanhan mallinen, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joku vanha iPhone, kenties? Laadukasta kameraa ei siitä kyllä löydy, mutta eipä se niin välttämätön ole kun on kuitenkin omat laitteet kuvausta varten.
 

MikV

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, NHL
Samoja puhelimia olen itsekin nyt katsonut. Saunalahdella olisi 22€/kk tämä Samsungin Galaxy S II. Kyllähän tuollainen aivan uskomaton härpäke varmasti olisi, ei varmasti ole samaa vikaa kuin mun Nokia 5800:ssa, että kun on netissä ja alkaa kirjoittamaan niin alkaa välitön takkuilu ja onhan tuo nokialainen muutenkin kaukana _älypuhelimesta_. Suolainen hinta tuo vähän yli 500€ toki on, mutta kyseisellä puhelimella aivan taatusti pärjää muutaman vuoden taas eteenpäin.

Juuri tuossa mietiskelin, että kun tuli Windows 98 ja meidän perheeseen ensimmäinen kunnollinen tietokone niin prosessorin nopeus oli 800Mhz ja se oli kova sana silloin. Nyt Galaxy S II:ssa ja HTC:ssa on prosessorin nopeus 1,2Ghz:a. Jos tuollaisen puhelimen nyt ostaisi niin tuskin olisi tarvetta videokameralle tai digikameralle. Ainut miinus taitaa olla se akun kesto, osaako kukaan sanoa kuinka pitkään sillä akulla pärjää, jos haluaa soittaa ja laittaa muutamia viestejä? Ja paljonko se on sitten normaalikäytöllä eli on netissä, kuuntelee musiikkia ja käyttää kameraakin silloin tällöin?

Itse hommasin Galaxy S2:n DNAlta noin kuukausi takaperin, hinta ihan makea 19€/kk.

Akun kesto pelkällä soittelulla, viestien lukemisella jne. on tullut todettua ihan kelvolliseksi. Kaksi päivää menee kevyellä käytöllä, vähän raskaampaa käyttöä niin menee joka yö lataukseen. Kuitenkin päivän kestää aina, jos ei unohda sovelluksia auki.

Mitään negatiivista en oikeastaan osaa sanoa kyseisestä puhelimesta. Osa sovelluksista saattaa takkuilla johtuen puhelimen uutuudesta. Tosin tähänkin tarjotaan jatkuvalla syötöllä korjaavia päivityksiä.

Eli summasummarum, itse kahdentoista Nokia vuoden jälkeen olen erittäin tyytyväinen tähän laitteeseen.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasin tänään ilokseni, että nokialaisesta on näyttö halki. Meneehän tuo vielä jonkin aikaa, mutta uutta puhelinta pitää jossakin kohtaa katsella.

Nämä pitää ainakin olla:

-wlan
-laadukas kamera
-ei Nokia tai Samsung
-nopea (nykyinen E71 on saatanan hidas)
-iso näyttö, jolla netin selaaminen helppoa
-hinta alle 300€ (mitä halvempi, sitä parempi)

Suosituksia? Kosketusnäyttö tai vanhan mallinen, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joku vanha iPhone, kenties? Laadukasta kameraa ei siitä kyllä löydy, mutta eipä se niin välttämätön ole kun on kuitenkin omat laitteet kuvausta varten.

Vaikea noilla ehdoilla on keksiä yhtään edes suhteellisen uutta mallia, jonka hinta jäisi alle 300 euron, eikä ole Nokia tai Samsung. Ehdotettu Huawei on varmasti hinta-/laatusuhteeltaan hyvä, mutta mielestäni kannattaisi satsata tuo 300 ja ostaa hyväkuntoinen vähän käytetty puhelin. Galaxy S olisi erinomainen valinta, mutta koska Samsungia ei saanut olla niin ei taida maistua, muita edukkaita vaihtoehtoja htc:n Desire tai Desire HD. Linkki matkapuhelinfoorumin myyntiosioon: Myydään puhelimia
Jos kytkysopimukset eivät ole ongelma, niin Saunalahdelta saa alle 300 esim. htc Desire S, Desire HD, Desire Z tai Sony Ericksson Xperia Neo. Näistä edellä mainituista suosittelisin eniten ehkä Desire S mallia.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Jos ei halua kytkyä, niin miettisin ehdottomasti HTC:n Wildfire S -puhelinta: HTC - Products - HTC Wildfire S - Overview
Hinta alle 300€, ja vaikuttaa kyllä kaikinpuolin ihan hyvältä luurilta. Android 2.3, riittävän iso näyttö satunnaiseen nettiselailuun, 5mpix kamera ja tehojakin on riittävästi.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei halua kytkyä, niin miettisin ehdottomasti HTC:n Wildfire S -puhelinta: HTC - Products - HTC Wildfire S - Overview
Hinta alle 300€, ja vaikuttaa kyllä kaikinpuolin ihan hyvältä luurilta. Android 2.3, riittävän iso näyttö satunnaiseen nettiselailuun, 5mpix kamera ja tehojakin on riittävästi.

Tuo on muuten hyvä vaihtoehto, mutta resoluutioero(320 x 480 vs. 480 x 800) esimerkiksi Desire S malliin on silmin nähtävä. Eron huomaa ennen kaikkea juuri nettiselailussa.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Suosituksia?

Liityn joukkoon suosittelemaan Huaweita. Itse ostin pari viikkoa sitten ja olen kyllä ollut täysin tyytyväinen. Olen pistänyt muutaman kuvan facebookiin niin saat sieltä jotain käsitystä kuvanlaadusta. Mikään huippu tuo kamera ei kyllä ole ja huonossa valossa ei paljoa kuvailla. Päivänvalossa saa ihan kelpo kuvia kuitenkin.
Muuten tuo vaatimuslista täyttyy. Täytyy tosin ottaa huomioon, että tämä on minun ensimmäinen älypuhelin, eli en osaa noita nopeuksia vertailla. Näppärästi kuitenkin hommat hoituu.
 

Epsri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täältä kanssa suositukset tuolle Huawein U8800-mallille. 3kk käytön jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Puhelin on muutenkin laadukkaan oloinen ja takakuori on nihkeää materiaalia, joten pysyy kädessä hyvin. Männäviikolla roottailin ja Quadrant antaa 1865p eli todella kelvollisen tuloksen alle 200euron puhelimelle. Tästä löytyy suora kuva millaiseen laatuun Huawei taittuu Rauman kesässä.

Linkit vie Elisa shoppiin ja imageshackkiin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vuodesta 1996 oli Nokian tekemä kännykkä ja vaihdoin kesäkuussa Samsungin Galaxy S II:seen. Aika hämmentävää kun puhelut katkeavat lähes koko ajan ja aamulla minulle lähetetyt tekstiviestit tulee puhelimeen vähän ennen kymmenen iltauutisia. Vaihdoin asetuksia että pitää koko ajan gsm verkossa ja se on vähän helpottanut tekstiviestien vastaanottoa, mutta puhelun tullessa on paras marssia kuistille ja ulos ettei katkea. Hieno puhelin ja ominaisuudet, mutta itse tarkoituksessaan surkea. Nettitikkukin näyttää täällä sisällä 3/4 kuuluvuutta 3g verkossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mielenkiintoista, mullakin on Saunalahden liittymä tässä S II:ssa, ja vika ilmenee siten, että välillä ei vain yhdistä puheluita vaikka kentät olisivat täydet. Tämä toimii myös toisinpäin, eli pari kertaa olen kuullut ihmettelyjä, miksi mulla on puhelin pois päältä, kun yleensä vaimo on yrittänyt tavoitella, vaikka pidän luuria koko ajan päällä. Tänään kävi niinkin, että Fb-widget ei päivittynyt eikä puhelut pelanneet, mutta netissä pystyin surffailemaan luurilla wifin ulkopuolella. Viestit tulevat ja lähtevät kyllä heti, kun puhelin toimii normaalisti.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Edellä kuvatut ongelmat johtuvat tavalla tai toisella Androidista. Sama ongelma nimittäin täälläkin ja olemme tuttavien kanssa tätä testailleet enemmänkin, sama SIM-kortti Nokia E71 kiinni ja ei mitään ongelmia, vastaavasti useammalla Android luurilla ongelma ilmenee juuri kuten edellisissä viesteissä kuvattu. En oikein osaa sanoa mikä tuossa on se lopullinen syy, onko Android jotenkin äärimmäisen herkkä verkossa tapahtuville "virheilyille" vai mistä on kysymys.
 

HokiHero

Jäsen
Itse tuli hankittua Samsungin Google Nexus S-puhelin ja täytyy kyllä sanoa, että ero entiseen Nokia n86 oli kaikilla mittareilla mykistävä. Käytettävyys ja nopeus on ihan eri luokkaa. Etenkin tämä täysi viiveettömyys käytössä on tehnyt vaikutuksen ja saa puhelimen tuntumaan mukavalta käyttää. Myös vain 5mpx kameralla saa omasta mielestäni parempia kuvia (riittää helposti minulle) kuin tuolla nokian 8mpx kameralla.
Akku kesto on tällä hetkellä vielä arvoitus, koska nyt ensimmäisinä päivinä on tullut räplättyä laitettu melkein koko ajan, mutta tänäänkin otin puhelimen klo 13 laturista ja akkua on jäljellä 53%, vaikka olen surffaillut storessa, soitellut, viestitellyt ja pelannut eli olen tyytyväinen.

Itselläni on ollut tätä ennen kaikki puhelimet nokiaa ja kyllä nyt tuntuu, että se aika on ohi. 3310, 3510i ym puhelimet olivat vielä varmatoimisia ja hyviä, mutta sitten näiden kahden viimeisimmän n73 ja n86 kanssa on saanut tapella viimeiset kolme vuotta ihan liikaa. En tietenkään tiedä näistä uusista nokian älypuhelimista, mutta nykyisen samsungin toiminta on silti ollut niin vakuuttava, että tässä olen ajatellut pysyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös