Uusi kännykkä

  • 1 245 278
  • 5 798

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en toki tiedä miten sinä puhelintasi käytät, mutta jotenkin hankala kuvitella SergeiK:ta lähettämässä tekstiviestä, tai soittamassa puhelimella, mikä on farkkujen etutaskussa.
Puhelin on käyttöesine jonka voi olettaa kulkevan mukana.

Kuluttajansuojalain 5. luvun mukaan:

Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:

1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.


Luurin myyjän pitäisi pystyä osoittamaan, että sitä puhelinta on käytetty jotenkin muuten kuin mihin se on tarkoitettu. Normaalilla käytöllä ei voi syntyä rakenteelista vikaa jota ei tulkittaisi tuotevirheeksi.

Jos siinä ollsi jäljet putoamisesta niin voitaisiin olettaa että puhelimen tiputtelu ei ole sellaista käyttöä jota voidaan sen perustellusti olettaa kestävän.

Minä lähtisin haketaan myyjältä lausunnon että tuleeko puhelimen kestää taskussa oloa. Jos sieltä tulisi kirjallisena että ei niin riitauttaisin tämän kuluttaja-asiamiehelle.

Eikös tuo Honor Lite 8 perustu Huawei P8 Liteen? Siitä löytyy netistä aika paljon valitusta randomista vääntymisestä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Taitaa muuten Honorin asetuksissakin olla mainittu "Taskutila", mikä vahvasti viittaa taskussa pitämisen sallituksi.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sellainen kysymys, että tekeekö nykyään tuollaisella iPhone 5S:llä mitään. Kyseistä puhelinta myydään esim. Gigantissa tällä hetkellä hintaan 249€.

Itsellä kova halua palata takaisin kompaktimman kokoisiin puhelimiin, sillä nykyinen luurini Honor 8 vaatii melkein jonkun manbagin että sen saa kulkemaan mukana.
Ostin käytettynä 5S:n pari vuotta sitten ja hyvin on pärjännyt, tosin kamera rapistuu ajan myötä aika kehnoksi. Noilla spekseillä ostaisin iPhone SE:n jota saa nykyään alta 300€.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Takatasku on vähän eri asia koska koko paino tulee siinä päälle.
Mulla on omakohtaisia, jos ei kuitenkaan perskohtaisia, kokemuksia puhelimen vääntymisestä. Ja sanoohan sen järkikin, että etutaskussa luuri vääntyy huomattavasti helpommin. Normiteinin perse on löysä ja varsinainen suojapehmuste puhelimelle. Istuessa ei tule varsinaisesti vääntöä, vaan painetta luurin keskiosaan. Mutta tiukkojen housujen etutaskussa se vääntö kohdistuu ylä- ja alareunaan samanaikaisesti -> mosaiikkia tulee.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@Peltinen Oletko tosissaan sitä mieltä että farkkujen ETUtaskussa puhelimen pitäminen ei olisi puhelimen normaalia käyttöä?

Tuo oli lähinnä yleisellä tasolla heitto. Etutaskussa oma puhelinkin on käytännössä aina. P8 Lite kyllä netin mukaan vääntyilee ihan itsekseenkin ilman mitään mekaanista rasitusta, ilmeisesti akku pullistuu? Youtubestakin löytyy esimerkkejä vastaavasta. Jos huolto oli katsonut vaan päältä että joo, vääntynyt on, ei takuuseen avaamatta laitetta niin se ei välttämättä ole oikea diagnoosi ja oikea syy oireisiin on pullahtanut akku. Itse juuri vaihdatin MacBookin akun kun laite keikkui pöydällä pullahtaneen akun työntäessä alapuolen kuperaksi. Samoin näytön vika voisi johtua samasta, akku työntää sitä altapäin.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Oudoksi on tämä homma mennyt, kun aletaan ulista takuusta, silloin kun on itse kohdeltu esinettä päin persettä. Kyllä nyt jokainen ihan maalaisjärjellä varustettu tajuaa, että se puhelin on tietokone ja kamera pienoiskoossa. Lisäksi se puhelin on todella kevyt ja ohut. On täysin luonnollista että se vääntyy tai hajoaa jos sitä pitää jossain farkkujen taskussa ja vika on tasan siinä joka sen sinne taskuun on tunkenut. Toivottavasti siellä liikkeessä löytävät tämän jatkoajan keskustelun ja epäävät viimeistään tämän ketjun perusteella tuon korjaamisen. Minä vielä ymmärsin kun iphoneja meni rikki pakkasesta että asiasta tuli haloota, mutta että taskussa pidetään missä vääntövoimat on kuitenkin melkoisia ja sitten ulistaan.

Miksi sitä puhelinta ei voi kohdella asianmukaisesti, tai sitten hankkia sellaista puhelinta mikä sitä kohtelua kestää?
Kerro nyt sitten missä sinä puhelinta kuljetat? Vyöllä, kaulassa, rotsin povarissa kesät-talvet vai oletko niitä idiootteja jotka kulkee puhelinta tuijottaen kaupungilla kuin zombit?

Mun mielestä farkkujen etutaskussa pitäminen on normaalia käyttöä ja jos puhelin on suunniteltu siten ettei se sitä kestä, niin asiasta olisi ehkä ihan hyvä kertoa kuluttajalle. Ehkä mä tästä viisastun, mutta aiemmilla luureilla ei vastaavaa ongelmaa ole ollut.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Jos huolto oli katsonut vaan päältä että joo, vääntynyt on, ei takuuseen avaamatta laitetta niin se ei välttämättä ole oikea diagnoosi ja oikea syy oireisiin on pullahtanut akku.
Ei ne sitä voineet kovin tarkasti tutkia kun ma iltapäivällä saatu puhelin toimitettiin heti tiistai aamuna takaisin. Siis seurannan mukaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kerro nyt sitten missä sinä puhelinta kuljetat? Vyöllä, kaulassa, rotsin povarissa kesät-talvet vai oletko niitä idiootteja jotka kulkee puhelinta tuijottaen kaupungilla kuin zombit?

Mun mielestä farkkujen etutaskussa pitäminen on normaalia käyttöä ja jos puhelin on suunniteltu siten ettei se sitä kestä, niin asiasta olisi ehkä ihan hyvä kertoa kuluttajalle. Ehkä mä tästä viisastun, mutta aiemmilla luureilla ei vastaavaa ongelmaa ole ollut.
No minä en ensinnäkään pidä kuljettamista käyttönä. Näköjään on vähä joillakin mielenkiintoinen tapa käyttää puhelinta. En minä käytä läppäriäkään kun se on läppärirepussa, vaan kuljetan sitä.

Toisekseen minun puhelin on aina sellaisessa paikassa, esim reisitaskussa tms. missä siihen ei kohdistu painetta, useimmiten povarissa tai vyöllä kotelossa. Joskus shortsien taskussa ja silloinkin hirvittää aina. Jos jotain tapahtuu niin nielen kyyneleeni ja ostan uuden, ihan itse kun olen sen ongelmani aiheuttanut.
 

BaronFIN

Jäsen
20 vuotta sitten kun ostin ensimmäisen puhelimeni Nokia 6110:n, niin silloin ostettiin vyölaukku, johon se puhelin laitettiin "suojaan", koska taskussa antenni oli vaarassa katketa. Ei silloin ulistu takuiden ja virhevastuiden perään. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta kyllä puhelinta pitää kohdella kuin teknistä laitetta eikä heitellä leipäkivenä pitkin koulujen käytäviä kun uudempi malli tulee kauppoihin tai tarkoituksella vääntää ihan vain testatakseen, että kestääkö luuri sen? Jos ei kestä, niin nettiin vaan ja takuuta huutamaan.

Jos luuria haluaa säilyttää taskussa, niin ostakaa tarpeeksi pieni joka sinne mahtuu. Mutta ei. Plussakokoa vaan takataskuun ja hammaslääkärituoliin istumaan ja hämmästytään kun se tippuu sieltä lattialle. Jos se menisi rikki, niin olisikohan se minun syytä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin piti laittaa jo aiemmin linkkiä, en vain ehtinyt. Jos se perse- tai etutasku nyt on pakko olla sen puhelimen paikkana, niin sitten puhelimen pitää näyttää tältä:
Blackview BV7000 Pro Review - The Best-looking Budget Rugged IP68 Smartphone Yet - YouTube (linkki youtube videoon BV7000 luurista)
Löytyy myös BV6000 ja 8000 versiot. Noiden päältä on ajeltu autolla, heitelty alas katoilta ja hakattu nauloja lankkuun. Hintakaan ei ole mikään suuri este kenellekkään noita hommata, toki sitten täytyy vähän karsia kamerassa, näytössä ja prosessoritehossa, mutta ei nyt mitään järkyttäviä kuitenkaan. Sitten jos ei tuo kestä, niin en tiedä mitä helvettiä te puhelimillanne teette.

Boonukset vielä junttiudesta ja äijämäisyydestä, jos tuollaisen omistaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ostettiin vyölaukku, johon se puhelin laitettiin
Vyölaukut kyllä ovat junttimaisinta mitä tiedät ketjun kamaa...

Hyvin on omat älykännykät taskussa kulkeneet taipumatta. Kyllä taskussa taipuvissa malleissa on valmistusvirhe, joka valmistajan pitää korjata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin piti laittaa jo aiemmin linkkiä, en vain ehtinyt. Jos se perse- tai etutasku nyt on pakko olla sen puhelimen paikkana, niin sitten puhelimen pitää näyttää tältä:
Blackview BV7000 Pro Review - The Best-looking Budget Rugged IP68 Smartphone Yet - YouTube (linkki youtube videoon BV7000 luurista)
Best looking = ainoa tarjolla oleva? Ihan helvetin ruma. Enkä menisi äijämäisyydestäkään niin takuuseen. Mieluummin joku rugged case oikeasti fiksun näköiselle luurille kuin tuo.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aloin n. vuosi sitten kantamaan kännykkää (ja lompakkoa) muualla kuin housun taskuissa, mutta siitä syystä että parit housut menivät turhan nopeasti pilalle venymisen/rispaantumisen takia. Yllättävän hyvin löytyy muitakin paikkoja, 90% ajasta kännykkä menee takin povariin, joskus kangaskassissa mikä on usein mukana ja joskus harvoin joutuu nöyrtymään ja tunkemaan taskuun.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Best looking = ainoa tarjolla oleva? Ihan helvetin ruma. Enkä menisi äijämäisyydestäkään niin takuuseen. Mieluummin joku rugged case oikeasti fiksun näköiselle luurille kuin tuo.
Kauneus on katsojan silmissä. On kuitenkin kohtuu huvittavaa, että alat arvostelemaan minulle tuon videon nimeä, kun varsin selvästi minä en tuota videota ole tehnyt. Toki olisin voinut laittaa vaikka linkin CAT:in vastaavaan ns. rugged puhelimeen, sillä ei nyt kuitenkaan ole keskustelun kannalta mitään väliä minkä puhelimen linkkasin, vaan sillä on, että noi on tehty kestämään. Tätä samaa ei voi sanoa sellaisista luureista, mitkä on mahdollisimman ohuita ja kevyitä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noilla spekseillä ostaisin iPhone SE:n jota saa nykyään alta 300€.
Ostin juuri tuon iPhone SE 32gb:n, kun alle 300 €:n tuntui niin halvalta. Katselin myös S6:sta, mutta muuta eroa en keksinyt kuin isompi näyttö ja 40€ enemmän hintaa. Ensimmäinen Apple itsellä koskaan. Ilahduttavan nopea toiminnoiltaan ja juurikin sopivan kokoinen. Ehdein jo tutustua Applen tukeen puhelimitse ja sehän yllätti. Lähettämäni viestin jälkeen tuli nopeasti soitto takaisin ja ongelmani oli korjattu parissa minuutissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ostin juuri tuon iPhone SE 32gb:n, kun alle 300 €:n tuntui niin halvalta. Katselin myös S6:sta, mutta muuta eroa en keksinyt kuin isompi näyttö ja 40€ enemmän hintaa. Ensimmäinen Apple itsellä koskaan. Ilahduttavan nopea toiminnoiltaan ja juurikin sopivan kokoinen. Ehdein jo tutustua Applen tukeen puhelimitse ja sehän yllätti. Lähettämäni viestin jälkeen tuli nopeasti soitto takaisin ja ongelmani oli korjattu parissa minuutissa.
Compare Apple iPhone SE vs. Samsung Galaxy S6 - GSMArena.com (linkki GSM arenan puhelimien vertailuun) Eihän noilla mitään eroa ole. Heh.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kauneus on katsojan silmissä. On kuitenkin kohtuu huvittavaa, että alat arvostelemaan minulle tuon videon nimeä, kun varsin selvästi minä en tuota videota ole tehnyt. Toki olisin voinut laittaa vaikka linkin CAT:in vastaavaan ns. rugged puhelimeen, sillä ei nyt kuitenkaan ole keskustelun kannalta mitään väliä minkä puhelimen linkkasin, vaan sillä on, että noi on tehty kestämään. Tätä samaa ei voi sanoa sellaisista luureista, mitkä on mahdollisimman ohuita ja kevyitä.
Aika vaikea olla liittämättä sinua viestiin, kun muuten arvosteluni kohde (tuo ruma kännykkä) ei olisi oikein tullut esille.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mulla on omakohtaisia, jos ei kuitenkaan perskohtaisia, kokemuksia puhelimen vääntymisestä. Ja sanoohan sen järkikin, että etutaskussa luuri vääntyy huomattavasti helpommin. Normiteinin perse on löysä ja varsinainen suojapehmuste puhelimelle. Istuessa ei tule varsinaisesti vääntöä, vaan painetta luurin keskiosaan. Mutta tiukkojen housujen etutaskussa se vääntö kohdistuu ylä- ja alareunaan samanaikaisesti -> mosaiikkia tulee.

Leon, setämies... lopeta niiden ylikireiden nuorisofarkkujen pitäminen ;-)

Minä olen pitänyt omaa halkoa - ilman suojakuorta - etutaskussa ihan tossa toisen halon vieressä - joka myös tykkää operoida ilman suojakuoria, Parin vuoden väärinkäytöllä ei ole puhelimessa vääntymistä tapahtunut, vaikka toinen halko onkin vääntynyt aika kieroon. Sitä tosin onkin surutta väärinkäytetty jo reilut 40 vuotta.

Lökäpöksyt kunniaan ja vahva ei löysille teiniperseille!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutta Nokia brändillä markkinoitavaa Nokia 8 puhelinta saa jo kaupoista ulos ja Jatkoajassa ei mikään ketju kuohu tunteista asian takia. Toisin olisi ollut vielä kahdeksan vuotta sitten... niin se maailma muuttuu. Mutta speksien mukaan aivan asiallinen puhelin, voisi sopia omaankin käyttöön tuollainen:

Uusi Nokia-lippulaiva myyntiin välittömästi - hinta lähes 600 euroa

Edellinen Nokiani olikin se "saippuaboksi", oiskohan se ollut joku 6600 mallinumeroltaan.
 

Nigi

Jäsen
Uutta luuria olisi tarkoitus mennä tänään ostamaan. Honor 7 löytyi ennen taskusta, mutta sen tarina päättyi eilen.

Mitäs puhelinta te jatkislaiset suosittelisitte? Honor 8 ja iPhone 6 on ollut mietinnässä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vihdoin sain päivitettyä vanhan Note3 luurin uuteen, kun saivat sellaisen Suomen markkinoille eli Samsung Galaxy Note8.

Muutaman päivän käytön jälkeen luuri on kyllä hyvinkin vastannut odotuksia ja tuntuu erinomaiselta. Näyttö on riittävän suuri ja erinomaisen tarkka, muttei kuitenkaan liian suuri. Luuri sopii muotoilunsa ansiosta käteen hyvin.

Itse olen tottunut käyttämään S-Pen kynää (merkittävin tekijä miksi päädyin Noteen) hyvinkin monipuolisesti muistiinpanojen kirjoittamiseen ja kuvien käsittelyyn ja nyt voi esim. muistiinpanot kirjoittaa suoraan myös "nukkuvaan" näyttöön. Suuren näytön takia myös sovellusten rinnakkaisajo kahdessa vierekkäisessä ikkunassa onnistuu hyvin.

Akun varaus kestää hyvin isosta näytöstä ja suhteellisen aktiivisesta käytöstä huolimatta. Bixbya en ole vielä tottunut käyttämään, joten sen toiminnasta en osaa sanoa tässä vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös