Uusi kännykkä

  • 1 242 151
  • 5 795

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt käytössä iPhone 7 perus androidin eli Samsung A3 rinnalla. Mä en vaan tajua tätä iOS käyttistä, jonkun mielestä paras ja mä en löydä siitä mitään nopeasti.
Missä on ne androidista tutut pikavalinnat jotka tulee ylhäältä vedettynä? Mistä saadaan lukitusnäytölle kaikki olennainen eli tulleet meilit viestit jne?
Varmaan simppeleitä juttuja mutta ei ole jaksanut perehtyä. Täytyy tutkia kun ehtii.

_
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Missä on ne androidista tutut pikavalinnat jotka tulee ylhäältä vedettynä? Mistä saadaan lukitusnäytölle kaikki olennainen eli tulleet meilit viestit jne?

Pikavalinnat on Androidin juttu, lukitusnäytölle valitaan näytettävät asiat sovelluksittain Notifications -> Show on lock screen -täpällä (tai samma på finska). Totta kai "tutut jutut" on helppoja tutulla käyttiksellä, siksi aika harva hyppii Androidista iPhoneen jatkuvasti jos ei ole pakko. Ero tulee niissä ei-tutuissa asioissa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Peltinen Kiitos infosta.
En itsekään hyppelisi käyttiksien välillä jos ei olisi tätä firma versus oma kahden luurin politiikkaa mihin olen itse omasta tahdostani päätynyt ja frima tarjoaa vain omenaa tällä hetkellä.

_
 
Uusi android-luuri olisi etsinnässä. Nykyinen Sonyn Xperia Compact on tullut tiensä päähän. Sen verran pitkällä viiveellä tulee hankittua aina uusi luuri, ettei oikein jaksa pysyä kärryillä tekniikan suhteen. Olen pyöritellyt nyt vertailuissa Sonyn XZs ja XZ1 sekä Honorin ysiä. Tärkeintä olisi hyvät kameraominaisuudet (nykyisessäni menee melkein 3310-tasolle, kun vertaa avokin Nexukseen), kestävyys, pitkäikäisyys ja muu jouhevuus. Sen verran olen porsas, että pitää olla kuitenkin vähän edes ökypuhelin. Mitäs mieltä palstalaiset ovat noista kolmesta edellä mainitsemastani luurista? Nouseeko rinnalle muita, joita kannattaisi katsastaa?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
@Johnny Park ihan spekseja vertaamalla itse ottaisin Honorin koska se tarjoaa pari sataa halvemmalla samat toiminnallisuudet kuin Sonyt. Erityisesti XZs tuntuu hyvin ylihinnoitellulta.

Pitkäikäisyyden kannalta järkevin olisi Googlen Pixel puhelin joka tarjoaisi samalla törkeän hyvän kameran, mutta Google ei ole tuonut niitä virallisesti Suomeen vaikka Verkkokauppa ja CDON.com on niitä myynyt.

Hintalaatusuhteen kannalta taas OnePlus 5 lienee aika varma valinta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän OnePlus ole ihan selkeä valinta. Parasta a-ryhmää fiksulla hinnalla. Perheessä on kokemusta useammalla ja useammasta versiosta ja kaikki ovat kehuneet.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eiköhän OnePlus ole ihan selkeä valinta. Parasta a-ryhmää fiksulla hinnalla. Perheessä on kokemusta useammalla ja useammasta versiosta ja kaikki ovat kehuneet.

En itsekään edes miettisi muita vaihtoehtoja kuin OnePlussaa. Itsellä ollut nyt 3:nen reilun vuoden ja edelleen tuntuu kuin uudelta puhelimelta. Tehot ei vaan lopu kesken. OnePlus 5 olisi minun suositukseni tällä hetkellä. Tosin 5T tulee todnäk 20.11...
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Johnny Park

Komppaan muita Oneplussan suhteen. Vaimolla ollut nyt vuoden Oneplus 3, ja kateellisena katson miten helvetin nopea se puhelin on edelleen - ei ole ilmeisesti hidastunut yhtään. Aivan loistava.

Ehkä ainoa miinus on typerä ääniprofiilinhallintanappi (vai miksi sitä kutsuisi), jonka Oneplus on jostain käsittämättömästä syystä päätynyt toteuttamaan fyysisenä.
 

scholl

Jäsen
Tärkeintä olisi hyvät kameraominaisuudet

Nouseeko rinnalle muita, joita kannattaisi katsastaa?

Parhaat kameraominaisuuksilla olevat älypuhelimet ovat tällä hetkellä Google Pixel 2 XL ja LG V30. Molemmat (tai ainakin Google) taitavat maksaa yli tonnin, joten öky jossain määrin kai. Tässä tuntee nyt itsensä ihan lb-luuseriksi, kun oma 849 euroa maksanut puhelin on nykyään ihan halpis.

Pari vuotta itselläni kohta takana android-käyttöä WP:n jälkeen ja pari asiaa ärsyttävät, joita en ole saanut kuntoon. Ensinnäkin ilmoitukset. Se on ok, että yläruutuun tulee ilmoituksia, mutta minkä hiton takia pitää kuulua jotain ääntä. En ole millään saanut ilmoitusten ääniä pois. On pakko pitää puhelin äänettömällä, koska muuten se piippaa koko ajan. Toinen ongelma on se, että android-ohjelmapäivitysten yhteydessä joidenkin sovellusten kuvat häviävät aloitusnäytöltä. Se on rasittavaa sitten miettiä, mikäköhän mulla oli siinä kohtaa, kun näkyy niitä aukkoja, joissa ei ole kuvakkeita. Joka päivityksen yhteydessä häviää joitakin kuvakkeita.
 

scholl

Jäsen
Ei ainakaan uutta Pixel 2 XL:ää kannata, jos sitä edes saa vielä Suomesta/tilattua Suomeen: näyttö on niinkin laadukas, että jo parin viikon jälkeen saattaa tulla "burn-in:iä"*) ja muutenkin ilmeisesti rautaongelmia riittää.

Tuo on kyllä tietynlainen ongelma, että uusissa malleissa taitaa olla koko ajan jotain ongelmia. Uudet iPhone kasit vääntyvät, pari vuotta sitten Samsungit räjähtelivät jne. Se on huolestuttavaa tietysti, että päästetään vähän keskeneräisiä markkinoille.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ensinnäkin ilmoitukset. Se on ok, että yläruutuun tulee ilmoituksia, mutta minkä hiton takia pitää kuulua jotain ääntä. En ole millään saanut ilmoitusten ääniä pois.

Ainakin Whatsappissa, Telegramissa ja Gmailissa ilmoitusäänet saa pois sovellusten asetuksista.

Ja sanotaan nyt tähän vielä sellainen, että puhelimen asetuksista pitäisi pystyä määrittämään ilmoitusten oletussoittoääneksi "ei mitään".
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä ainoa miinus on typerä ääniprofiilinhallintanappi
Tuo oli karmea heikennys verrattuna alkuperäiseen OnePlussaan... Itsekin olen tyytyväinen omaan 3T versioon, mutta ei se mikään okymalli ole. Hyvällä hitalaatusuhteella oleva älypuhelin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Ensinnäkin ilmoitukset. Se on ok, että yläruutuun tulee ilmoituksia, mutta minkä hiton takia pitää kuulua jotain ääntä. En ole millään saanut ilmoitusten ääniä pois....

Itse saan ilmoitusäänet pois seuraavalla proseduurilla kun puhelin puhelin on lukitsemattomana.
- paina äänenvoimakkuusnappia
-> aukeaa pieni ikkuna missä näkyy äänenvoimakkuusliukusäädin
- paina oikean reunan nuolta, niin ikkuna kasvaa isoksi ja volyymiliukuja tulee monta lisää
- säädä kohdasta "ilmoitukset" haluamasi äänenvoimakkuus


Edit. niin tämä on Galaxy s7 edge
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Tuli duunin puolesta hankittua Nokia 6. Annettu hintahaitari oli sellainen, että eipä paljoa jäänyt vaihtoehtoja. Nokiaa tiirailin jo ihan puhtaasti siitäkin syystä, että siihen saa tuon puhtaan androidin. Edellinen android-seikkailu loppui juurikin siitä syystä, että valmistajat tuuppasivat mukaan niin älyttömän määrän ylimääräistä jargonia, mistä ei päässyt eroon. Lyhyellä otannalla oikein passeli vehje hintaluokkaansa, ja kamerakin on varsin ookoo. Vaatii vielä totuttelua tuo luurin iso koko.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ehkä ainoa miinus on typerä ääniprofiilinhallintanappi

Tää on kyllä jännä juttu, kun yleinen mielipide tuntuu olevan, että tuo on aivan paska juttu. Mun oma henk.koht mielipide taas on, että tuo on yksi parhaimmista jutuista tässä luurissa. Yläasennossa äänetön, keskellä soi vaan suosikkiyhteystiedot eli ne kenen puheluihin haluankin vastata ja ala-asennossa taas kaikki äänet. Jotenkin oon tykästynyt tuohon. Töihin tullessa ala-asentoon, töistä päästessä keskelle ja illalla kotona yläasentoon.
 
Kiitos suosituksista. En ollut aiemmin kuullutkaan tuosta OnePlus-luurista. Tänään tuli pikkaisen lueskeltua tarkemmin. Ainakin joissakin arvioissa kameraominaisuuksia oli vähän lytätty siihen tyyliin, että takapakkia on tullut jonkun verran ja vähänkään heikommassa valaistuksessa kuvat ja video menevät plörinäksi. Katselin speksivertailuja samalla, niissä taas OnePlussan ominaisuudet pesivät juuri Sonyn ja Honorin vastaavat.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kamerasta tosiaan sen verran, että itse olen ollut siihenkin tyytyväinen. Ymmärrän kyllä tietyllä tavalla kritiikin automaattiasetuksilla kuvattaessa, joka olisi kieltämättä voitu toteuttaa paremminkin ja kamera häviää siinä varmasti kilpailijoilleen. Itse tykkään kuitenkin kuvailla aika paljon manuaaliasetuksilla sekä muokkailla RAW-kuvia ja ne ovat ainakin omasta mielestäni huippulaatua. Manuaalisäädöt on 3ssa hyvät ja 5ssa vielä vähän paremmat. Tämä toki vain oma mielipide.

Niinkuin jo mainittukin, puhelimen nopeus jaksaa edelleen hämmästyttää vuodenkin jälkeen. Kaikki vaan toimii kuin ajatus.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Niinkuin jo mainittukin, puhelimen nopeus jaksaa edelleen hämmästyttää vuodenkin jälkeen. Kaikki vaan toimii kuin ajatus.
Nopeuden lisäksi (itsellä ollut taskussa OnePlus 5 kesäkuun lopusta lähtien) jaksaa kyllä miellyttää, että keskusmuistia on riittävästi. Olen pitkään ollut sitä mieltä, että Android on turhan muistisyöppö, tai ainakin ohjelmat "menee taustalle" turhan herkästi. Ja perusversion 6GB tuntuu jo itsessään ihan älyttömältä, saatika 8GB isommalla massamuistilla varustetussa versiossa; mutta on se vaan niin kivaa kun voi vapaasti hyppiä sovellusten välillä ilman että lataavat sisältöään uusiksi joka välissä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
OnePlussan eduksi voi vielä laskea älyttömän nopean latauksen. Puolessa tunnissa nollista puhelin latautuu lähelle maksimia, joskin sitten viimeiset 10 prosenttia ottaa toisen puoliskon. Mutta tosiaan kiireessä ihan pienessäkin ajassa saa akkuun virtaa koko päivälle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä jännä juttu, kun yleinen mielipide tuntuu olevan, että tuo on aivan paska juttu.
Itse tykkäsin siitä ykkösen toteutuksesta, jossa pystyi helposti mykistämään äänet esim. yhdeksi tunniksi eteenpäin. Näin ei tarvinnut palaverin jälkeen muistaa kääntää ääniä päälle. Nyt saattaa olla äänet puoli päivää pois kun ei vain muista siirtää niitä takaisin päälle...
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ensinnäkin ilmoitukset. Se on ok, että yläruutuun tulee ilmoituksia, mutta minkä hiton takia pitää kuulua jotain ääntä. En ole millään saanut ilmoitusten ääniä pois. On pakko pitää puhelin äänettömällä, koska muuten se piippaa koko ajan.
Sovellusasetuksista saa poistettua joko äänet tai ilmoitukset kokonaan pois haluamiltaan sovelluksilta.

Samaan ohjelmakohtaiseen valikkoon pääsee, kun vetää pikkuisen ilmoituksen kohdalta sivulle päin.
 

#48#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Puhelimessani (Huawei P10 Lite) toistuu useita kertoja päivässä outo piippausääni. Mitään viestiä tai ilmoitusta ei kuitenkaan tule. Olen selannut netistä ohjeita, joillain on ollut syynä näihin nfc tai läppäkotelon kortit, minulla ei ole nfc päällä eikä kotelossani ole koskaan kortteja.

Osaisiko joku Android-ekspertti tarjota vielä muita korjausehdotuksia?
 

Sampr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NHL, Liverpool
Onko kellään palstalaisella kokemusta Samsung Galaxy S8 malleista? Uutta puhelinta ostamassa, ja puntaroin hyppäänkö OnePlussan vai juuri tuon S8 kelkkaan. Oneplussasta on jo kaikki oleellinen kerrottu kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös