Uskomaton saituus!

  • 116 066
  • 274

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mulla on kanssa keittiössä tuollainen tapa. En ole kyllä ajatellut että rahan säästämisen takia niin tekisin. Se vaan tuntuu jotenkin vähän hölmöltä laittaa puhdasta paperia roskiin. Onhan joillakin kuivauspyyhekin astioille, mitä eivät joka kerta pese kun jonkun mukin reunan kuivaavat. Ja kyllähän monet niistävät jopa nenänkin kaksi kertaa samaan nenäliinaan, mikä tuntuu hullummalta kun se paperi ei enää ole puhdas.
Nojoo. Toisaalta kun itse en käytä talouspaperia oikeastaan muuhun kuin johonkin mättöruokien syömiseen ja käsien putsailuun etc. Ja tosiaan kun vaikka en asu edes Suomessa, käytän taloudessa olevaa tiskikonetta kuivauskaappina, koska en koe moista masiinaa yhdelle hengelle tarpeelliseksi. Joten kuivaamiseenkaan ei paperia kulu. Ylipäänsä koen paperin käyttämisen muuhun kuin niistämiseen, likaisten sormien putsaamiseen ja perseen pyyhkimiseen, melko turhana. Mutta jokainen toki tavallaan, ei siinä.

No jos meikäläisellä on jotain nenäliinoja ja on nuha, niin kyllä kääntelen sitä paperia pariinkin otteeseen, koska en oikein koe tarpeelliseksi heittää sitä menemään heti. Että ehkä tää nyt osuu omaan nilkkaan. En tiedä. Lähinnä vain jotenkin se mielikuva jossain narulla roikkuvista talouspaperin paloista vain pisti huvittamaan.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tiedänpä pariskunnan, joka tuo vessaan ämpärillä huuhteluvettä sadevesitynnyristä säästääkseen vesilaskuista. Ja vieläpä harmittelevat, ettei sitä voi tehdä talvella.

t. hanu
 

Nick Neim

Jäsen
Tiedänpä pariskunnan, joka tuo vessaan ämpärillä huuhteluvettä sadevesitynnyristä säästääkseen vesilaskuista. Ja vieläpä harmittelevat, ettei sitä voi tehdä talvella.

t. hanu

Nyt valaiset sitä ystäväpariskuntaa, talvellahan on maa täynnä vettä lumen muodossa! Ämpäri täyteen lunta ja sisälle sulamaan, ja tietenkin kannattaa varastoida useampi ämpäri kevättä ja kesää ajatellen, jos tuleekin kuiva kesä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ämpäri täyteen lunta...

Joskus Rovaniemellä oli baari, jossa myytiin kesäaikana pakastimesta mennen talven lumipalloja maksukykyisten turistien riemuksi. Hulluutta, luovuutta ja hyvää bisnestajua?
Baari oli lähellä jokea ja merkkipaalua Ravintola Pohjanhovia.

Mutta en ole pelkästään tyhmä ja saita – olen myös rikollinen!
Mitähän hemmettiä teen työpaikoilta varastetuilla n. 150 pyyhekumilla, kynänteroittimilla, löystyneillä kumirenksuilla, mustekynillä tai 30 kilolla keltaisia tarralappuja?
Voikohan nuo pyyhekumit sulattaa ja tehdä syntyneestä massasta kestokondomeja?
Säästyisi taas jokin menoerä…
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Itse olen kaukana saidasta, olen lähempänä instant gratification-tyyppiä mutta koska talouspaperista on puhuttu on pakko tunnustaa etten ole ikinä oikeasti tajunnut sen käyttötarkoitusta enkä ole sitä ostanut varmaan viimeiseen 10+ vuoteen. Lapsiperheillä ehkä eri asia, en tiedä.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eräs työtoveri teki muutama viikko sitten tälleen. Hän asuu viikonloppuisin Tampereella omassa talossaan ja arkisin firman solukämpässä Vantaalla. Hän tuli kipeäksi sunnuntaina Tampereella ja soitti maanataina pomolle, että on sairaana ja menee lääkäriin. Firma on järjestänyt työterveyshuollon Vantaan Terveystalon kanssa. Tämä työtoveri päätti säästää ja ajoi kovassa kuumeessa Tampereelta Vantaalle lääkäriin, kun ilmaiseksi pääsi. Oli kuitenkin niin huonovointinen, ettei jaksanut enää samana päivänä ajaa takaisin Tampereelle, vaan jäi yöksi firman solukämppään ja sitten seuraavana päivänä ajoi takaisin Tampereelle sairastamaan loppuviikoksi.

Että silleen. Itse olisin vastaavassa tilanteessa mennyt Tampereella lääkäriin, vaikka olisi pitänyt itse maksaa käynti.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eipä varmaan tuo reissaaminenkaan ilmaista ole... Tässä voi olla taustalla tuon pihiyden sijasta myös se, että pomo on määrännyt käymään omassa työterveyshuollossa. Muualtakin saatu sairauslomatodistus on toki validi töistä poissaoloon, mutta palkka saattaa jäädä saamatta saiauspäiviltä.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Pitäpäs viikonlopun jälkeen palata ketjuun, kun paperiteollisuudessa työskentelyni aikana oli pari älyttömän saitaa työkaveria. Toinen säästi firman puhdasta vettä käymällä kelien salliessa ulkona 0 vesi suihkussa. Toinen taas 30km työmatkaan varasi 1,5 tuntia jottei kukaan aja hänen bensoilla imussa ja samalla aamuvuoroissa sai rauhassa kiertää työpaikan jätelavat jos sinne olisi aarteita ilmestynyt.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äärimmäinen säästävyys voi lopulta olla hyödyllistäkin. Pentti Linkolan perustama Luonnonperintösäätiö osti Urjalasta kaksi pitkään hakkaamattomana ollutta metsäaluetta vuonna 2009.
Säätiön vuosilehdessä kerrotaan alueiden entisen omistajan elämäntavoista sivulta 6 lähtien.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pistetään nyt tännekkin kun tänne kuuluu oikeasti. Eli tuttuni on aikuinen, työssäkäyvä, yksin asuva mies jolla ei ole mitään rahapulaa. Silti tämä jannu ryyppää kiljua ja syö kertakäyttöastioista jotka sitten pesee ruokailun jälkeen. Tai ei oikeastaan pese, vaan lähinnä putsaa. Ettei nääs kulu vettä. Ajelee myös parin satasen katiskoilla, joihin uskomatonta kyllä ei tule ikinä mitään vikaa. Uskomaton säkä kyllä siinäkin. Mutta kaikinpuolin mukava mies ja yllättävän kova panemaan.
 

teppana

Jäsen
Yksi parhaista kavereista on bipolaarisesti pihi. Oltiin lomamatkalla ausseissa ja kaveri veti ihan hyvällä omallatunnolla baarissa joka päivä. Kotona taas ukko juoksee vaikka toiselle puolelle kaupunkia jauhelihatarjouksen perässä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Perustuiko yllättyminen omakohtaiseen kokemukseen? En olisi ikinä uskonut ennen kuin...

Uusiokäyttääköhän tämä kyseinen Scrooge myös kondominsa? Pesemällähän niistä tulee kuin uusia.
Tuskin tuo kortsuihin rahaa tuhlaa. Naiset hoitakoot itsensä ehkäisemisen omaan piikkiin. Ja jos sattuu joku panopunkki tarttumaan niin silloinhan ollaan saamapuolella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuskin tuo kortsuihin rahaa tuhlaa. Naiset hoitakoot itsensä ehkäisemisen omaan piikkiin. Ja jos sattuu joku panopunkki tarttumaan niin silloinhan ollaan saamapuolella.

Olin kerran saamapuolella ja sitten apteekkiin hakemaan hätäpilleriä ja kuukautiset tuli normaalisti. Se on uskomattoman ahdistavaa aikaa odotella kunpa et olisi paksuna. Sitten se helpottava tieto tulee jonkun vessakäynnin yhteydessä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Yksi parhaista kavereista on bipolaarisesti pihi. Oltiin lomamatkalla ausseissa ja kaveri veti ihan hyvällä omallatunnolla baarissa joka päivä. Kotona taas ukko juoksee vaikka toiselle puolelle kaupunkia jauhelihatarjouksen perässä.

Minä olen sitten kai myöskin bipolaarisesti pihi. Elämiseen menevän rahankulutuksen olen painanut niin minimiin kuin vain mahdollista. Juoksen siis tarjousten perässä, kunhan nyt ei toiselle puolelle kaupunkia tarvitse juosta. Ruoat teen itse niin paljon kuin mahdollista jne. Vessapaperia en tosin pese uusiokäyttöön.

Lomalla sitten on toinen meininki. Siellä en juuri hintoja katsele, syön hyvin ja juon vielä paremmin. Ennen kaikkea, teen juuri sitä mitä haluan enkä sitä mihin mulla on varaa, toki järkeä käyttäen. Loman tarkoitus on nauttia ja ottaa pikku breikki tästä oravanpyörästä. Eihän se mitään lomailua ole, jos siellä aletaan penniä venyttämään.

Myöskin, jos kavereiden kanssa ollaan baarissa tai vastaavaa niin en siinäkään pennejä ala laskemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä olen sitten kai myöskin bipolaarisesti pihi. Elämiseen menevän rahankulutuksen olen painanut nìn minimiin kuin vain mahdollista. Juoksen siis tarjousten perässä, kunhan nyt ei toiselle puolelle kaupunkia tarvitse juosta. Ruoat teen itse niin paljon kuin mahdollista jne. Vessapaperia en tosin pese uusiokäyttöön.

Lomalla sitten on toinen meininki. Siellä en juuri hintoja katsele, syön hyvin ja juon vielä paremmin. 3nnen kaikkea, teen juuri sitä mitä haluan enkä sitä mihin mulla on varaa, toki järkeä käyttäen. Loman tarkoitus on nauttia ja ottaa pikku breikki tästä oravanpyörästä. Eihän se mitään lomailua ole, jos siellä aletaan penniä venyttämään.

Myöskin, jos kavereiden kanssa ollaan baarissa tai vastaavaa niin en siinäkään pennejä ala laskemaan.
Samanlaisia ollaan. Yleensä käyn Prismassa kaupassa, mutta jos Lidlissä on hyviä tarjouksia saatan käydä sieltä hakemassa esimerkiksi pakkasen täyteen lihaa. Lomalla nyt ei hirveästi tule rahankäyttöä mietittyä samoista syistä kuin sullakin. Jos vaimon tai kavereiden kanssa menee ravintolaan, niin kyllä mä otan parhaan kuuloisen annoksen enkä sitä edullisinta kananrintaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Samanlaisia ollaan. Yleensä käyn Prismassa kaupassa, mutta jos Lidlissä on hyviä tarjouksia saatan käydä sieltä hakemassa esimerkiksi pakkasen täyteen lihaa. Lomalla nyt ei hirveästi tule rahankäyttöä mietittyä samoista syistä kuin sullakin. Jos vaimon tai kavereiden kanssa menee ravintolaan, niin kyllä mä otan parhaan kuuloisen annoksen enkä sitä edullisinta kananrintaa.
Juuri näin.

Itse olen laskenut hommat siten, että jos juoksevista menoista pystyy säästämään euron päivässä niin se on seitsemän euroa viikossa. Se puolestaan on n. 28 euroa kuukaudessa mikä on n. 330 euroa vuodessa. Kaksi euroa päivässä on.. niin.

Euroon päivässä pääsee jo helposti siten, että laskee kilohinnat kaupassa ruokaostoksilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olin kerran saamapuolella ja sitten apteekkiin hakemaan hätäpilleriä ja kuukautiset tuli normaalisti. Se on uskomattoman ahdistavaa aikaa odotella kunpa et olisi paksuna. Sitten se helpottava tieto tulee jonkun vessakäynnin yhteydessä.
Tuossa ei ollut lainkaan ketjun otsikossa peräänkuulutettua uskomatonta saituutta. Mutta olisi voinut olla. Olisit vaan ollut pihi ja kieltäytynyt apteekkireissusta, koska katumuspilleri on Suomessa turhan hintava, jostakin sloboista saa halvemmalla. Tai olisit perinyt toiselta osapuolelta rahat takaisin pilleristä, koska "mitäs annoit laskea sisääsi".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa ei ollut lainkaan ketjun otsikossa peräänkuulutettua uskomatonta saituutta. Mutta olisi voinut olla. Olisit vaan ollut pihi ja kieltäytynyt apteekkireissusta, koska katumuspilleri on Suomessa turhan hintava, jostakin sloboista saa halvemmalla. Tai olisit perinyt toiselta osapuolelta rahat takaisin pilleristä, koska "mitäs annoit laskea sisääsi".
Kuinkas kalliiksi se muksu olisi sitten tullut?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuinkas kalliiksi se muksu olisi sitten tullut?

Onhan niitä kaikenlaisia tutkimuksia, monta sataatuhatta tai vähintään kymmeniä tuhansia. Lastenrattaita saa kuulema käytettyinä faseryhmistä.

Sitten se vasta kalliiksi tulee, jos ne muksut alkaa opiskella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan niitä kaikenlaisia tutkimuksia, monta sataatuhatta tai vähintään kymmeniä tuhansia. Lastenrattaita saa kuulema käytettyinä faseryhmistä.

Sitten se vasta kalliiksi tulee, jos ne muksut alkaa opiskella.
Joo, mutta on se sitten sen arvoista kun poika pääseen NHL:ään ja tuo missi-miniän saunomaan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joo, mutta on se sitten sen arvoista kun poika pääseen NHL:ään ja tuo missi-miniän saunomaan.
Oma poitsu ei onneksi ole lätkästä kiinnostunut kuin katsomossa ja yhdeksänvuotiaana on myöhäistä kiinnostua jos änäriin mielii. On kyllä vaarallisen hyvä laulamaan, mikä on paha vaaratekijä vielä kurjemman miniämateriaalin ilmestymiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös