USA:n sisä-, ulko- ja talouspolitiikka

  • 164 197
  • 1 478

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siis nyt puhut ilmeisesti Iowasta, lähes kaikki pollit näyttivät Trumpin johtavan siellä. Olivatko heidän tekijät mielestäsi osaamattomia vai miksi mahdollisuutta voittaa ei ollut? Miksi ihmeessä et tuonut parempaa tietoasi esiin etukäteen, vaan vasta nyt? Kovin hiljaa tuosta olit ennen Iowaa.

Njaa, en mä kovin hiljaa ennen Iowaa ollut, vaan päin vastoin ennustin (oikein?) parin päivän ennakkoanalyysin perusteella, että tuolta alkaa Rubion nousu ehdokkaaksi.

Trumpin voitto Iowassa ei vaikuttanut kovin varmalta enää muutamia päiviä ennen esivaalia, sillä Trumpin poppoo ei tehnyt ollenkaan samaa "jalkatyötä" eli groundworkia, mitä Cruzin poppoo.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
On aivan hemmetin hienoa ja tervettä, että Yhdysvalloissa kasvaa sukupolvi, jolle kylmä sota on enää vain luku historiankirjassa (hyvä oppi) eikä henkilökohtainen pelonsekainen muisto. MOVE ON AMERICA!
Tätä minäkin vähän ihmettelen kuten @Klose16 tuossa yllä. Nykyisellä polvella tuntuu olevan sellainen "entitled" asenne, että kun minä olen esim. vähän tuota ja tätä koulua käynyt, niin nyt minulle on sitten annettava jobi tuolta tai tältä alalta. Samoin uusnatsismi nostaa päätään. Kannabiksen polttelu on hieno asia. Monet eläkesäästämisen ekspertit kauhistelevat millenniaalien lähes olematonta säästämistä. Jne. Joten onko tuo "hyvä oppi" historiankirjoista tosiaan muistissa, niin ettei toisteta samoja erheitä? Onko tämä uusi sukupolvi tosiaan ylväs uusi edistysaskel ihmiskunnalle, vai jossain utopiaunelmassa elävä katras? No, onhan näitä kummajaisia baby-boomersien hippitouhuista lähtien ollut muissakin sukupolvissa, joten ei sinällään.

Sori, alkaa mennä jo OT:ksi. Mitä mieltä @V-G- olet Bernien iästä? Jos hänet valittaisiin kahdeksi kaudeksi, niin lopussa hän olisi kai 83-84-vuotias suunnilleen. Eikös ne Kekkosen viinaretketkin alkaneet kostautua jo seitsemänkymmenen paremmalla puolella ja kasikymppisenä ei enää tainnut tajuta maan asioiden hoidosta tuon taivaallista? Onko Bernie hyvässä kunnossa?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Njaa, en mä kovin hiljaa ennen Iowaa ollut, vaan päin vastoin ennustin (oikein?) parin päivän ennakkoanalyysin perusteella, että tuolta alkaa Rubion nousu ehdokkaaksi.

Kyse oli siitä, ettei Trumpilla ollut (mielestäsi) mahdollisuutta voittaa.
Tule nyt ihmeessä ennen New Hampshirea esiin, jos on niin sielläkin.

Trumpin voitto Iowassa ei vaikuttanut kovin varmalta enää muutamia päiviä ennen esivaalia, sillä Trumpin poppoo ei tehnyt ollenkaan samaa "jalkatyötä" eli groundworkia, mitä Cruzin poppoo.

Iowa on perinteisesti erittäin volatiili, epävarma osavaltio. Melkein parempi hävitä siellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyse oli siitä, ettei Trumpilla ollut (mielestäsi) mahdollisuutta voittaa.
Tule nyt ihmeessä ennen New Hampshirea esiin, jos on niin sielläkin...

Kyllä mä olen monta kertaa täällä todennut, että Trump ei tätä kokonaiskisaa voita ja taisin lyödä asiasta vetoakin. Itse asiassa ruvennut vähän epäilyttämään, että häviääkö hän tuolla NH:ssakin mutta pitää odotella vielä uusia polleja, jotka on tehty Iowan tuloksen jälkeen.

NH:sta esitän ennusteen, että tulee sinetöimään monen ison nimen putoamisen ja nostaa Rubion puolueen ykkösnimeksi lopullisesti. Jätetään toki vielä takaporttia Bushille ja kumppaneille tehdä taikatemppu, mutta heikolta näyttää.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä mä olen monta kertaa täällä todennut, että Trump ei tätä kokonaiskisaa voita ja taisin lyödä asiasta vetoakin.

Ahaa, nyt se siis koskeekin koko esivaalia. No vasta äskettäin täälläkin paljon siteeratun, fivethirtyeightin toimitus totesi näin Trumpista: "we think he has a real shot".
Taidat nyt sotkeutua vaan omiin sanoihisi mutta olethan tässä toki puolueellinen.

Itse asiassa ruvennut vähän epäilyttämään, että häviääkö hän tuolla NH:ssakin mutta pitää odotella vielä uusia polleja, jotka on tehty Iowan tuloksen jälkeen.

Ekat pollit on jo ulkona, ainakin osin tehty Iowan jälkeen. Joo Reagankin oli häviäjä, McCain etc.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ahaa, nyt se siis koskeekin koko esivaalia. No vasta äskettäin täälläkin paljon siteeratun, fivethirtyeightin toimitus totesi näin Trumpista: "we think he has a real shot".
Taidat nyt sotkeutua vaan omiin sanoihisi mutta olethan tässä toki puolueellinen...

Tuskin täällä tarvitsee joka osavaltion esivaalista erikseen analyysit lyödä pöytään.

Iowa on nyt takana, Trumpin tulosta tuolla ei voi pitää voittona, Cruzin ja Rubion voi. Saa nähdä mitä tapahtuu NH:ssa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ensin tuohon sukupolviasiaan: jokainen sukupolvi on erilainen kuin edeltäjänsä. Yleensä jokaisen länsimaisen sukupolven trendi on olla arvoliberaalimpi ja vapaampi kuin edellinen. Toisaalta myös tieto ja sitä kautta ymmärrys kumuloituu etenkin urbaaneissa piireissä, enkä sano tätä vähätelläkseni ruraalia jengiä.

Mitä mieltä @V-G- olet Bernien iästä? Jos hänet valittaisiin kahdeksi kaudeksi, niin lopussa hän olisi kai 83-84-vuotias suunnilleen. Eikös ne Kekkosen viinaretketkin alkaneet kostautua jo seitsemänkymmenen paremmalla puolella ja kasikymppisenä ei enää tainnut tajuta maan asioiden hoidosta tuon taivaallista? Onko Bernie hyvässä kunnossa?
Onhan Bernie vanhempi kuin muut, muttei lopulta paljoakaan. Hänelle tehtiin erittäin perusteellinen terveydentarkastus, jonka lopputuloksena todettiin, että mies on erittäin hyvässä kunnossa. Tarkan raportin voi halutessaan googlettaa, se löytyy kyllä. Jotain pientä häikkää oli kymmenen vuotta sitten koskien kolesterolia, mutta muutoin rekordi on oikein hyvän oloinen. Myös muilta ehdokkailta löytyy vastaavat tiedot, paitsi Trumpetilta. Hänen lääkärinsä sanoi (kirjaimellisesti) että Trump on terveydentilaltaan "awesome" ja muistaakseni tiedotteessa luki myös jotain tämän suuntaista "The healthiest man in America". Minkälainen lääkäri heittää tollasta settiä? :D

Anyway, uskon Bernien tähtäävän yhden kauden presidentiksi mutta jos toinenkin kausi maistuisi ja mies on edelleen yhtä terve kuin nyt, niin mikäs siinä! Have at it Hoss! Ikä on vaan sana.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Bernie Sanders, tuo miellyttävä ukko.

"I haven´t run a negative ad, and I look forward not running one.." -> *goes on bashing Donald Trump for minutes*

New minimum wage of 15$/hour... Yeah, right!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Santorum luopui ehdokkuudesta ja sieltähän tupsahti heti tuo endrorsement Rubiolle. Hienoa, hienoa.

Samaan aikaan aamu-uutisissa Cruz hyökkäsi Trumpin kimppuun todeten, että maa tarvitsee ylipäällikköä, ei
Trumpin kaltaista tweetti-päällikköä.

Nauraisin, ellen tiedostaisi, että Cruz on itsekin sekaisin kuin seinäkello.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
"I haven´t run a negative ad, and I look forward not running one.." -> *goes on bashing Donald Trump for minutes*
Onhan Sanders kritisoinut muita ehdokkaita (varsinkin republikaanien reikäpäitä) vaikka kuinka paljon, mutta aina asialinjalla, ei persoonaa kohtaan. Onko tämä joku uusi lainaus? Jos, niin laita linkkiä, CNN Town Hallhan oli viime yönä enkä ole vielä katsonut sitä.
New minimum wage of 15$/hour... Yeah, right!
Aivan varmasti minipalkkaa on nostettava, sillä nykyinen ajaa köyhyyteen ja koskee eritoten etnistä, ja siis kaikkein voimakkaimmin mustaa kansaosaa. Tuo minimipalkan nosto on varsin keskeistä, jotta Yhdysvallat voi olla progressiivinen yhteiskunta.
Nauraisin, ellen tiedostaisi, että Cruz on itsekin sekaisin kuin seinäkello.
Totta! Mutta kyllä Rubiokin on suhteellisen samasta teekutsuliikkeestä veistetty. Minun näkökulmastani aivan sekoboltsi; asehullu ja perustelee politiikkaansa jumalalla. Lisäksi veroleikkaukset rikkaille ja pankkien rajoittamattoman liiketoiminnan kannattaminen ovat mielestäni aivan lepakonpaskahulluja ajatuksia, kun ottaa huomioon maan ja maailman nykytilan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Totta! Mutta kyllä Rubiokin on suhteellisen samasta teekutsuliikkeestä veistetty. Minun näkökulmastani aivan sekoboltsi; asehullu ja perustelee politiikkaansa jumalalla. Lisäksi veroleikkaukset rikkaille ja pankkien rajoittamattoman liiketoiminnan kannattaminen ovat mielestäni aivan lepakonpaskahulluja ajatuksia, kun ottaa huomioon maan ja maailman nykytilan.

Minulle tärkeintä olisi hyvän showdownin saaminen itse vaaleihin, mutta kuitenkin siten, että kaikkein sekopäisimmät tyypit eivät mukana olisi. Minun mielestäni Clinton (kokemus ja cv ja ehkä myös dynastian tynkä? Ja hei tietysti nainen.) vastaan Rubio (sanavalmis, nuori, siirtolaistaustainen) olisi mukavaa ajanvietettä.

Tuskin kukaan nyt tosissaan uskoo, että vaikka pressaksi valittaisiin Sanders, niin jenkkien politiikka suuresti muuttuisi suuntaan tahi toiseen. Siitä pitää huolen jenkkilän poliittinen järjestelmä, jonka juuret ulottuvat aina 1700-luvulla tehtyihin virheisiin (= ilman yht'aikaista Valkoisen talon + kongressin kummankin huoneen hallintaa, on päätöksenteko hankalaa)

Mielestäni Obaman suurin ansio presidenttinä oli hänen kausiensa sivutuote, eli Euroopassakin nähtiin, jotta suuressa kuvassa on varsin samantekevää, onko jenkkien pressana demokraatti ("hyvis") vai republikaani ("pahis").

ps. pakko myös todeta, että Bill Clintonin paluu Valkoiseen taloon olisi aika muikea ja hauskakin juttu ;)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mielestäni Obaman suurin ansio presidenttinä oli hänen kausiensa sivutuote, eli Euroopassakin nähtiin, jotta suuressa kuvassa on varsin samantekevää, onko jenkkien pressana demokraatti ("hyvis") vai republikaani ("pahis").
Tästä ollaan kyllä eri mieltä. Mun mielestä Obama teki monella (vaikkei kylläkään niin paljon, kuin mitä lupasi ja mihin pyrki) tapa maastaan ja maailmasta todella paljon paremman paikan. Bushin aika Yhdysvaltojen presidenttinä oli varsin synkkä ja vihamielinen ajanjakso.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tästä ollaan kyllä eri mieltä. Mun mielestä Obama teki monella (vaikkei kylläkään niin paljon, kuin mitä lupasi ja mihin pyrki) tapa maastaan ja maailmasta todella paljon paremman paikan. Bushin aika Yhdysvaltojen presidenttinä oli varsin synkkä ja vihamielinen ajanjakso.

Njaa, vähän riippuu, miten asiaa tarkastelee. Siitä tuskin on epäselvyyttä, että Bushin kaudet olivat monin tavoin synkkä vaihe jenkkilän lähihistoriassa, joskin olen itse taipuvainen uskomaan, että 911 jälkeen vähintäänkin Afghanistanin sota olisi alkanut myös Goren voitettua vaalit.

Mutta jos palataan Obaman 2008 valintaan, jonka itsekin suht hyvin muistan, niin kyllähän tunnelma oli suunnilleen sellainen, että Jeesuksen reinkarnaatio on palannut laittamaan asiat reilaan. Obamalla on paljon hyviä juttuja, mitä on saanut aikaan (ja olen täällä häntä niistä puolustanut!), mutta jälleen kerran siinä isossa kuvassa järjestelmä ja todellisuus löivät imo Obaman hallintoa silmille, vain murto-osa siitä 2008 toiveikkuudesta sai lihaa luitten ympärille.

Jos mietitään Eurooppaa, Lähi-Itää ja ulkopolitiikkaa, niin aivan yhtä sekavasti jättää Obama pestinsä, kuin mitä Bush teki aikoinaan. Ei tämä tosin Obaman vika ole kokonaisvaltaisesti. Mulla on mm. epäilys siitä, että pol.his ei tule suhtautumaan silkkihansikkain Obaman hallinnon soutamiseen ja huopaamiseen turvallisuuspolitiikassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se hurmos vuonna 2008 oli osittain perusteltua, osittain vain hurmosta. Todellisuus on totta kai aina toisenlainen, mutta se on hämärän peitossa, miksi yhdysvaltalaiset valitsivat republikaanikongressin. Täysin käsittämätön juttu.
Jos mietitään Eurooppaa, Lähi-Itää ja ulkopolitiikkaa, niin aivan yhtä sekavasti jättää Obama pestinsä, kuin mitä Bush teki aikoinaan. Ei tämä tosin Obaman vika ole kokonaisvaltaisesti.
No jaa! Lähtökohtahan on varsin perustellusti se, että Irakin sota synnytti ISISin ja oli muutoinkin varsin perusteeton. Nythän kabinetin kirjanpito on tullut julkiseksi, eli nyt tiedetään Bushin hallinnon valehdelleen Irakin sodan syntysyistä. Sinne lähdettäessä ei tiedetty massatuhoaseista tai/saati ydinasehankkeesta, joista nyt tiedetään ettei niitä ollut. Keskeistä on siis juurikin tuo aiheesta valehtelu. Ja huom! Bush tuskin tiesi tästä, mutta Cheney, Rumsfeld, Powell ja myöhemmin Rice varmasti tiesivät, siitä on nyt näyttöä. He valehtelivat ja aloittivat turhan ja tuhoisan sodan. Yhdysvaltojen lähihistoriassa ei ole olemassa samankaltaista esimerkkiä. Pitää myös ottaa huomioon kuinka paljon kalliimpi Irakin sota oli kuin sota Afganistanissa, yli sata miljardia dollaria. Nyt ero tietysti tasoittuu, kun sota on virallisesti ohi. Irakin sotaan on uponnut ns. turhaa rahaa reilusti yli 800 miljardia dollaria. Tilanne Lähi-Idässä on merkittävästi vähemmän kaoottinen Obaman kuin Bushin tekojen seurauksena.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
No jaa! Lähtökohtahan on varsin perustellusti se, että Irakin sota synnytti ISISin ja oli muutoinkin varsin perusteeton. Nythän kabinetin kirjanpito on tullut julkiseksi, eli nyt tiedetään Bushin hallinnon valehdelleen Irakin sodan syntysyistä. Sinne lähdettäessä ei tiedetty massatuhoaseista tai/saati ydinasehankkeesta, joista nyt tiedetään ettei niitä ollut. Keskeistä on siis juurikin tuo aiheesta valehtelu. Ja huom! Bush tuskin tiesi tästä, mutta Cheney, Rumsfeld, Powell ja myöhemmin Rice varmasti tiesivät, siitä on nyt näyttöä. He valehtelivat ja aloittivat turhan ja tuhoisan sodan. Yhdysvaltojen lähihistoriassa ei ole olemassa samankaltaista esimerkkiä. Pitää myös ottaa huomioon kuinka paljon kalliimpi Irakin sota oli kuin sota Afganistanissa, yli sata miljardia dollaria. Nyt ero tietysti tasoittuu, kun sota on virallisesti ohi. Irakin sotaan on uponnut ns. turhaa rahaa reilusti yli 800 miljardia dollaria. Tilanne Lähi-Idässä on merkittävästi vähemmän kaoottinen Obaman kuin Bushin tekojen seurauksena.

En nyt tosiaan halua vertailla Bushin ja Obaman toimia vain toisiinsa, tämä olisi aika hedelmätöntä, sillä onhan Bushin kausi yksi heikoimmista ulko- ja turvallisuuspoliittisesti.

Sen sijaan on mielestäni syytä tarkkailla Obaman omia, itsenäisiä toimia tilanteen parantamiseksi/muuttamiseksi jne.

Plussat:

- Iran-diili
- Kuuba-diili
- kohtuullisen tiukka Venäjä-linja

Kommentti: Iran- ja Kuuba-diileissä kummassakin tietysti vähän tuollaista poliittista opportunismia ja halua jättää omaa puumerkki historiaan. Tästä en kuitenkaan Obamaa syytä, aika luonnollista.

Miinukset:

- Arabikevään tukeminen (tosin Euroopalla tässä isompi vastuu)
- Syyria, Irak ja ISIS. Onhan tuo todella sekava tilanne.
- Guantanamo edelleen auki, kahdeksan vuoden jälkeen. Tosin minun mielestäni on ihan hyvä asia, että Guantanamo on auki, mutta jos asiaa tarkastellaan Obaman näkövinkkelistä, niin kyllä hän erittäin selväsanaisesti lupasi sen sulkea.


Kommentti: ISIS:n tilanteen Obama jätti kyllä ihan kokonaan auki ja on seuraavan pressan velvollisuus luoda kunnon strategia tuota varten. Se on mielestäni sivuseikka, missä määrin ISIS on Obaman kauden vai Bushin kauden tuote, joka tapauksessa asia on hoitamatta.

edit. pakko lisätä, että ihan samoin silkkihansikkain Obamakin on kohdellut saudeja, joiden vastenmieliset toimet jihadismin rahoittamisessa ovat jatkuneet samalla tavoin myös 2008 eteenpäin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
edit. pakko lisätä, että ihan samoin silkkihansikkain Obamakin on kohdellut saudeja, joiden vastenmieliset toimet jihadismin rahoittamisessa ovat jatkuneet samalla tavoin myös 2008 eteenpäin.
Tämä on aivan totta. Mm. Sanders on ottanut aikanaan kantaa saudien kanssa tehtäviin diileihin, että nykyinen kaksinaamainen politiikka ei saa jatkua. Yhdysvalloilla voisi olla keinoja pitää saudiraha kurissa JA pakottaa Saudi-Arabia ISISin vastaiseen kampanjaan jos sillä olisi itsellään enemmän valuuttaresursseja käytössään. Se vähentäisi riippuvuutta saudien resursseista. Obama ei missään nimessä ole onnistunut tässä politiikassa, joskin on sanottava, että Bushin hallinnon aiheuttama alijäämä pakotti tuohon riippuvuuteen. Alijäämäähän Obama on korjannut huimasti, kuten olen aiemmissa viesteissäni esittänyt. Siinä mielessä seuraavalla presidentillä onkin hyvät mahdollisuudet tehdä parempaa politiikkaa saudien suhteen (ja kanssa).
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minulle tärkeintä olisi hyvän showdownin saaminen itse vaaleihin, mutta kuitenkin siten, että kaikkein sekopäisimmät tyypit eivät mukana olisi. Minun mielestäni Clinton (kokemus ja cv ja ehkä myös dynastian tynkä? Ja hei tietysti nainen.) vastaan Rubio (sanavalmis, nuori, siirtolaistaustainen) olisi mukavaa ajanvietettä.

Äh, fake teflon vastaan make teflon.. Tottakai tuostakin viihdettä revittäisiin, mutta. Nyt olisi kaikkien aikojen tilaisuus saada kunnon show(down). Sinä kyllä uskot muiden mukana kiiltokuviin, ei lakkaa hämmästyttämästä miten imagon luonnilla ihmisiä huiputetaan.

Tuskin kukaan nyt tosissaan uskoo, että vaikka pressaksi valittaisiin Sanders, niin jenkkien politiikka suuresti muuttuisi suuntaan tahi toiseen. Siitä pitää huolen jenkkilän poliittinen järjestelmä, jonka juuret ulottuvat aina 1700-luvulla tehtyihin virheisiin (= ilman yht'aikaista Valkoisen talon + kongressin kummankin huoneen hallintaa, on päätöksenteko hankalaa)

Mielestäni Obaman suurin ansio presidenttinä oli hänen kausiensa sivutuote, eli Euroopassakin nähtiin, jotta suuressa kuvassa on varsin samantekevää, onko jenkkien pressana demokraatti ("hyvis") vai republikaani ("pahis").

ps. pakko myös todeta, että Bill Clintonin paluu Valkoiseen taloon olisi aika muikea ja hauskakin juttu ;)

Tämä oli hyvin todettu. Todellakin, kyyninen ilmasto. Trump toisi aidosti uusia tuulia!

Trumpin haukkuminen on muotia ja mies sekaisin kuin seinäkello, mutta mielestäni vielä pimeämpi ehdokas on Ted Cruz. Tämä voting violation on myös varsin omituinen tapa käydä vaalikampanjaa.

Cruz on niin läpinäkyvä huijari, että vain jenkeissä tuo menee läpi. Öh, tai no Venäjä.. ja pari muuta..

Siis mielestäni kyllä ihan hauska hahmo, kun omaa pelisilmää mutta olisi todella koomista jos purjehtisi Trumpin ja Rubion välistä vielä finaaliin demokraatteja vastaan. Toki merkittävä tekijä etenkin tässä tilanteessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Sinä kyllä uskot muiden mukana kiiltokuviin, ei lakkaa hämmästyttämästä miten imagon luonnilla ihmisiä huiputetaan...

Eikö kuitenkin kaikista kampanjoista juuri Trumpin kampanja ole se, missä eniten marssitaan imago edellä, tämän imagon ollessa "totuudentorvi&muutoksen tekijä"...

Ostaakohan Trump sen farmin sieltä Iowasta, vai jääkö sittenkin Manhattanille asumaan...
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Eikö kuitenkin kaikista kampanjoista juuri Trumpin kampanja ole se, missä eniten marssitaan imago edellä, tämän imagon ollessa "totuudentorvi&muutoksen tekijä"...

Ostaakohan Trump sen farmin sieltä Iowasta, vai jääkö sittenkin Manhattanille asumaan...

Kyse on siitä, kenen imago on aidoin. Tuo farmijuttuhan oli huuli.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyse on siitä, kenen imago on aidoin...

Eli ennen varsin liberaaleista lausunnoistaan tunnettu, 5th avenuen kulmilla hengaava rakennuttaja on oikeasti huolissaan biblebeltin punaniskojen turvallisuudesta ja rakentaa oikeasti aidan Meksikon rajalle jne, esiintyen samalla reaganlaisena konservatiivina ja jenkkien suuruuden palauttajana... No, jos tuota pitää aitona imagona, niin mikä jottei.

...Tuo farmijuttuhan oli huuli.

Tottakai oli huuli, mutta veikkaan muutamien aika yksinkertaisten iowalaisten luulleen Trumpin oikeasti välittävän heidän näkemyksistään.. Trump ei vaikuta tyypiltä, joka edes kusisi jonnekin keskilännen tms. perähikiän suuntaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Eli ennen varsin liberaaleista lausunnoistaan tunnettu, 5th avenuen kulmilla hengaava rakennuttaja on oikeasti huolissaan biblebeltin punaniskojen turvallisuudesta ja rakentaa oikeasti aidan Meksikon rajalle jne, esiintyen samalla reaganlaisena konservatiivina ja jenkkien suuruuden palauttajana... No, jos tuota pitää aitona imagona, niin mikä jottei.

Tässä puhuu tietämättömyys - et tiedä, kun et halua. Trump mm. tunsi Reaganin. Kai sinä nyt Reaganin taustat sentään tunnet? Eikö aitoa ennemminkin juuri ole näkemysten muuttuminen, usein vieläpä juuri noin eli liberaalista konservatiiviksi vanhetessa.

Raamattushow on toki pakollinen osa kampanjointia, siinä missä vaikka Clintonilla tai Obamalla... Kyllä esim. Trumpin perhearvot (totaalinen päihteettömyys) ovat uskonnollisia.
Meksikon raja-aita -kommenttia en oikein ymmärrä. Voisi ajatella, että Trump jos joku presidenttinä sen saisi asiantuntemuksellaan aikaiseksi. Impenetrable. Eikö muuten ole luonnollista, että juuri Trumpille USA:n Suuruus jotain merkitsee? Ei egopyrkimykset ole tuon kanssa ristiriidassa, pikemmin päinvastoin.

Tottakai oli huuli, mutta veikkaan muutamien aika yksinkertaisten iowalaisten luulleen Trumpin oikeasti välittävän heidän näkemyksistään.. Trump ei vaikuta tyypiltä, joka edes kusisi jonnekin keskilännen tms. perähikiän suuntaan.

"Ei vaikuta", näin on helppo todeta kun ei miestä tunne. Tyypillistä sinänsä suomalais"asiantuntijoille". Et tiedä esim. Trumpin legendaarista farminpelastus-casea.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mainio tuo Rubion loppukaneetti, kuinka tuolla jokainen mahdollisuus käytetään puukoniskuun:

“It’s kind of an unusual way to end your campaign in a state,” Rubio said.

“It doesn’t sound like he’s feeling too good. It sounds like he’s under pressure and maybe not reacting very well to it, which is problematic because presidents are under pressure every day.”
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
"Ei vaikuta", näin on helppo todeta kun ei miestä tunne. Tyypillistä sinänsä suomalais"asiantuntijoille". Et tiedä esim. Trumpin legendaarista farminpelastus-casea.

Olikos tämä se kun tomaattipää kiusasi 90-vuotiasta Molly Forbesia saadakseen hänen farminsa haltuunsa Skotlannissa? Ja hävisi?
Todella avuton kaveri jos on tosissaan, edelleen olen sitä mieltä että Trump ei voi olla noin tyhmä, vaan kyseessä on demokraattien junailema juoni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös