URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 635 415
  • 11 960

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Näkyy se myös Samsung Smart TV:lläkin!

Laitan tänne tiedoksi, että vaikka URHOtv ilmoittaakin heidän lähetyksiensä näkyvän Sonyn laitteistoilla (internet-TV ja/tai jokin Sonyn blueray-soitin) ja myös joillakin Applen vehkeillä, niin olen kurillani kokeillut katsoa Urhon Web-lähetystä Samsungin älytelkkarilla. Ja sain toimimaan.

Hoidin ottelun maksamisen tietokoneella, koska se on tietoturvan kannalta turvallisempaa ja muutenkin nopeaa, mutta itse lähetystä en halua katsoa tietokoneelta, koska striimi nykii koko ajan ikävästi (syy lienee 8 v. vanhan tietokoneemme "fasiliteeteissa").

Maksamisen jälkeen kirjaudun tietsikalla ulos URHO:n sivulta. Sitten kirjaudun sisään URHO:n sivulle Samsung SmartTV:llä (tosin on hidasta kirjoittaa kaukosäätimen näppäimillä kirjautumistietoja ja siirtää kursoria). TV:mme on mallia UE37 D6517. Kirjautumisen jälkeen klikkaan kohtaa "katso". Vielä ei näy mitään, mutta sitten siirrän kursorin siihen vasemmalla puolella olevaan mustaan kuvaruutuun, jonka alareunasta ilmestyy näkyviin aikapalkki ja kuvan suurennusikoni. Klikkaan kuvan täysikokoiseksi ja yleensä kuva ja ääni tulevat eetteriin. Joskus kuva ei heti tulekaan näkyviin, vaan joudun käyttämään kaukosäätimen "return"-painiketta ja toistamaan uudelleen edellä mainitut "katso" ja "täysikokoinen kuva" klikkaukset.

Näen tämän kaiken vaivan siksi, että äly-TV:stä katsottuna URHO:n streamin kuva ei nyi lainkaan ja muutenkin kuva on laadukas.
Tekniikasta sen verran, että olen liittänyt TV:n kiinteästi ethernet-johdolla suoraan ADSL-modeemin LAN-porttiin, WLAN yhteyttä en käytä, vaikka sekin on TV:ssä mahdollista (nettioperaattorina meillä on Sonera ja käytännön siirtonopeutena n. 7 Megabittiä).

Viimeksi katsoin tällä systeemillä 26.1. Pelicans- Jokerit ottelun, eikä kuva pätkinyt kertaakaan. Eikä lainkaan nykimistä.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Itsellä IntelCore Quad Q9650, Nvidia GeForce gtx 275, 8GB kingstonin ddr3 muistia ja 110/10mb netti ja lähetys pätkii hyvin usein ja olen huomannut, että Chrome + UrhoTv kuluttaa koneen tehoista 70-95% kokoajan. Internet Explorer + UrhoTv toimii vähän pienemmällä kulutuksella, mutta jos selaan jotain muuta sivua samalla, niin lagaa taas.

Kuitenkin NHL:ssä etc ei tätä ongelmaa ole vaikka katson 32" tietokoneen näytöltä. Tuntuu, että ois aivan järkyttävän raskas myös tuo UrhonTV:n katsominen. Sitä en tiedä miksi urhonsivut aukasee chromeen 4 sivua ja jos yhenkin niistä sulkee, ni koko lähetys kaatuu ja pitää kirjautua uudestaan. Urhon mukaan vika on mun päädyssä, ku niillä ei ole mitään vikaa...

Silti täälläkin monet kirjoittavat samasta nykimisestä ja tökkimisestä. Tällä hetkellä kun kirjoitan on suorittiminen käyttö btw 3% ja minulla on 6 nettisivua auki + musiikkisoitin jaettuna kahdelle näytölle. Pitänee ruveta etsimään josko löytyisi netistä muilta samanlaisia ongelmia, mutta olisi jo ratkaisu ongelmaan, mutta veikkaan kumminkin vian olevan urpon päädyssä. Toivottavasti tosta nyt sai jotain selvää :D
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Laitan tänne tiedoksi, että vaikka URHOtv ilmoittaakin heidän lähetyksiensä näkyvän Sonyn laitteistoilla (internet-TV ja/tai jokin Sonyn blueray-soitin) ja myös joillakin Applen vehkeillä, niin olen kurillani kokeillut katsoa Urhon Web-lähetystä Samsungin älytelkkarilla. Ja sain toimimaan.

Hyvä että toimii.
Ihan tarkennuksena vain tuohon Sony-hommaan, niin ko. merkin tietyille malleille saa ihan sen UrpoPlay-aplikaation. Eli sitä ei katella selaimen kautta tms.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään taas UrpoPlay toimi Sonyn bd-pyörittimellä mainiosti alusta loppuun.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikäköhän mättää: Uusi upea Asus padini toisti kolme ensimmäistä IFK peliä ihan normaalisti Urho Playn kautta kun tsiigailin.
Viimeiseen kolmeen peliin ei ole pyörittänyt sekuntiakaan matseista. Antaa "ostaa" normaalisti (kausikortilla tsiigaan), mutta kun painan "katso", niin ei vain ala pyörimään...

Mitään asetuksia en ole muuttanut, mutta ei vaan toimi enää.

Onko Urhon nettilähetyksissä tapahtunut joku streami / teknologiamuutos vai mistä vitusta on kyse? PC:ltä nytkin tsiigaan ilman mitään ongelmia. Kyse ei siis ole yhteydestä tai Urhosta sinänsä. Pitääkö mun ladata joku softa Playsta, jotta pelittää?

Eikö kukaan muu tosiaan tsiigaa Androidilla Urho Playta? Skulaako muilla? Itsellä ei tosiaan pyöritä enää sekuntiakaan selaimesta riippumatta.

Ps. apu ois kiva.

Julli
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään taas UrpoPlay toimi Sonyn bd-pyörittimellä mainiosti alusta loppuun.

Kehutaan nyt joka kerta kun tämä laitos toimii.
Eli tänään myös alusta loppuun lähetys pelasi oikein hyvin, itse pelistähän ei toki jäänyt jälkipolville kerrottavaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellä IntelCore Quad Q9650, Nvidia GeForce gtx 275, 8GB kingstonin ddr3 muistia ja 110/10mb netti ja lähetys pätkii hyvin usein ja olen huomannut, että Chrome + UrhoTv kuluttaa koneen tehoista 70-95% kokoajan. Internet Explorer + UrhoTv toimii vähän pienemmällä kulutuksella, mutta jos selaan jotain muuta sivua samalla, niin lagaa taas.


Mun veikkaus on se, että Urhon lähettämä flash ei osaa käyttää koneen rautapurkua. Kone joka nikottelemattä pyörittää Youtube fullHD-kamaa ei jaksa koko ruudulla nykimättä pyörittää Urhon lähetystä.

Tästä joskus laitoin postia Urholle, mutta eihän siellä osata asialle mitään tehdä.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toimiiko muilla Pelicans-Ässät UrhoPlaylla? Olen Itse anoppilan koneella, mutta ei kai sen pitäisi vaikutta, kun kirjauduin omilla tunnuksilla ja kaikki oli ok mm. countdown, mutta kun pelin piti alkaa tuli vaan musta ruutu ja välillä se saatanan vittumainen pyöryläpallura.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Toimiiko muilla Pelicans-Ässät UrhoPlaylla? . . .
Tämä on viesti pahasti myöhässä, mutta ainakaan meillä Lahdessa ei ollut yhtäkään katkosta, eikä nykimistä web-lähetyksessä PEL- ÄSS, eli alusta alkaen näkyi koko matsi.
(Operaattorina Sonera, DNA omistaa tietoliikennepiuhat maan alla. Kiinteä yhteys Ethernet-johdolla modeemista tietokoneelle ja Smart-TV:lle. Katsoin web-lähetystä TV:n internet-selaimen kautta).
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös nuo playoff-matsit ainakin aiemmilla kausilla ole maksaneet enemmän kuin "runkkarin" pelit? Eli ei vissiin sarjakortin katseluoikeuden käy kuin runkosarjassa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös nuo playoff-matsit ainakin aiemmilla kausilla ole maksaneet enemmän kuin "runkkarin" pelit? Eli ei vissiin sarjakortin katseluoikeuden käy kuin runkosarjassa.
Juuri näin. Playoff-pelien (ja muiden erikoislähetysten, kuten Talviklassikko) hinta on 15 euroa. Näiden lähetysten katselemiseen ei tavallinen sarjakortti kelpaa, vaan tarvitaan VIP-sarjakortti.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Juuri näin. Playoff-pelien (ja muiden erikoislähetysten, kuten Talviklassikko) hinta on 15 euroa. Näiden lähetysten katselemiseen ei tavallinen sarjakortti kelpaa, vaan tarvitaan VIP-sarjakortti.

On tuo ihan järkyttävän suolainen hinta, herranjumala!

Tänään studiossa Petteri Sihvonen, jännityksellä odotan miten hän on analysoinut Raimo Summasen pelin. Minä olen ollut tyytyväinen Urhoon, jos siis otetaan nettisekoilut pois. Ainoa juttu mitä haluaisin lisää olisi esim. joku teema lähetykseen vaikkapa näin lauantaisin kun on ihan niinkuin päälähetys. Tuntuu, että pelaajakuvilla on kauhea kiire aina ja vieraankaan kanssa ei keretä rupatella tarpeeksi. Olisi esimerkiksi todella mielenkiintoista, jos erätauolla olisi tuomarikeskustelu, johon otettaisiin vaikkapa Arto I. Järvelä ja katsojat voisivat lähettää kysymyksiä.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtava studiopari Virta-Johtava. Virta kyykyttää kyllä "kiekkotietäjää" ihan kybällä. :D

Pekka Virta on muutenkin aivan loistava kommentaattori, paljon mielekkäämpää seurata matsia kun kommentaattorina joku joka ymmärtää syvällisemmin lajista tuoden hyviä pointteja pelistä esille, verrattuna näihin ylämummo-TinkeJuteihin tai muuten vaan itsestäänselvyyksiä lätisevään Häppölään.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko avautua hieman SaiPa-Tappara-matsin selostuksesta. Ymmärrän että siellä ovat paikalliset äänessä, mutta en kyllä koskaan aiemmin ole näin puhdasta paikallisradiosuoritusta kuullut kuin mitä tänään kaksikko Koskinen-Myllys maksaville katsojille esitti. Joku raja pitäisi vetää näihin, selostuksessa ja kommentoinnissa ei teknisesti ollut mitään vikaa, mutta vieraskannattajalle tuo ei tarjonnut kuin suurta v-tutusta koko 65+ minuuttia selostuksen ja Tapparan peliesityksen osalta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pakko avautua hieman SaiPa-Tappara-matsin selostuksesta. Ymmärrän että siellä ovat paikalliset äänessä, mutta en kyllä koskaan aiemmin ole näin puhdasta paikallisradiosuoritusta kuullut kuin mitä tänään kaksikko Koskinen-Myllys maksaville katsojille esitti. Joku raja pitäisi vetää näihin, selostuksessa ja kommentoinnissa ei teknisesti ollut mitään vikaa, mutta vieraskannattajalle tuo ei tarjonnut kuin suurta v-tutusta koko 65+ minuuttia selostuksen ja Tapparan peliesityksen osalta.
Sori, ei ollut tarkoitus. Puolueellisuutta en oikein kuollaksenikaan haluaisi myöntää, sillä tarkoitus on pyrkiä mahdollisimman tasapuoliseen esitykseen. Osaatko kertoa missä se pahiten ilmeni niin jos siitä vielä pääsisi eroon?

Tällä kertaa oli kyllä kokonaisuutena harvinaisen paska suoritus monestakin syystä, siinä olet ihan oikeassa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Mahtava studiopari Virta-Johtava. Virta kyykyttää kyllä "kiekkotietäjää" ihan kybällä. :D

Pekka Virta on muutenkin aivan loistava kommentaattori, paljon mielekkäämpää seurata matsia kun kommentaattorina joku joka ymmärtää syvällisemmin lajista tuoden hyviä pointteja pelistä esille, verrattuna näihin ylämummo-TinkeJuteihin tai muuten vaan itsestäänselvyyksiä lätisevään Häppölään.

No tata ns. Johtavasta ei voi puhua samana paivanakaan Pekka Virtaan verrattuna. Tasoero on vain huima. Olen ennenkin laikannut Virran kommentointia taalla.

Eilen UrhoTV:n kuvaaja ja ohjaaja nukahti Raumalla pahemman kerran, kun alakuvaa ottava kamera juuttui Lukon puolustuspaahan ja Azevedon av-lapiajo ja maali jai nakematta. Virhetta ei ole korjattu edes videoon, joka pyorii medioiden otteluraporteissa.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No tata ns. Johtavasta ei voi puhua samana paivanakaan Pekka Virtaan verrattuna. Tasoero on vain huima.
Hyvää kuittia pelikirjan suuntaan oli että viime kädessä pelaajat siellä kentällä tekee ratkaisut ja alivoimakuvioista "jokainen varmaan tajuaa vaikka ei piirretäkkään salmiakkia", Sihvoselta vietiin fläppitauluun töhertely pois kuin tikkari lapselta...mikäs sen parempaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
On tuo ihan järkyttävän suolainen hinta, herranjumala!
...

Riippuu, mistä näkökulmasta asiaa katsoo.

Mikäli Ässät pelaa pleijareissa (tänä keväänä, tai ihan minä tahansa keväänä) ja en jostain kumman syystä ole paikalla hallilla, niin kyllä mä maksaisin enemmänkin, kunhan peliä saan katsoa.

Toki alennettu hinta kelpaisi täälläkin, mutta se ei olekaan tämän juttuni pointti.

Varmaan pitää hankkia tuos VIP-kortti.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kannattaa käydä tsekkaamassa Estrellan facebook sivut.. siellä on kisa menossa, jossa jaetaan koodeja vielä tän viikon ajan!

Hop hop vaan, ja naamakirjasta Estrella hakuun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä pelkään ihan kybällä, että joudutaan ojasta allikkoon lähetysten siirtyessä kauden jälkeen URHOlta Neloselle.

URHO on kuitenkin saanut viimeisen parin vuoden aikana hommaa laitettua kuntoon ja alkuaikojen "lastentaudit" on saatu selätettyä.

Taannoin nautiskelin Thaimaan lomallani URHOn palveluista, jotka nykyään siis skulaavat myös ulkomailla.

Pahoin pelkään, että Nelonen - monopoliasemansa turvin - aloittaa koko rumban alusta, suhtautuen välinpitämättömästi asiakaskunnalta tuleviin ehdotuksiin, palautteeseen ja mahdolliseen kritiikkiin.

Toivottavasti olen väärässä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mä pelkään ihan kybällä, että joudutaan ojasta allikkoon lähetysten siirtyessä kauden jälkeen URHOlta Neloselle.

Samaa itsekin pelkään pahoin. Nelonen on tietyllä tapaa kuitenkin profiloitunut mielessäni hyvinkin tapaa ylimieliseksi organisaatioksi - tosin vahvimmat mielikuvat on ajalta, jolloin Welho oli samaa putiikkia Nelosen kanssa.

Kuitenkin jo nykyisen sopimuksen ilmeinen kiertäminen pykälissä olevan porsaanreiän kautta (finaalit pitää näyttää maksuttomilla kanavilla = finaalit näytetään suorana johonkin rajoitetusti saatavilla olevaan megapakettiin upotetulla maksukanavalla ja jälkilähetyksenä maksuttomilla kanavilla) jättää hieman pelkoa persauksiin. Lisäksi omien maksukanavien mainostaminen SM-liiga edellä koko kauden on mielestäni hieman kyseenalaista, jos otteluita tulee se yksi kuukaudessa.

Viasatin kanssa naimisissa oleminen ei ole myöskään kokonaisuuden kannalta kovinkaan hyvä juttu, tosin takana lie paljon samaa kuin Soneran ja URHOtv:n yhteistyössä. Todennäköisesti on aivan turha toivoa esimerkiksi Canal Digitalin saavan millään hinnalla näitä kanavia valikoimaansa. Itseäni ei televisioverkon jakelukanavien kapeus häiritsisi kuitenkaan niin paljon, jos netin kautta olisi kohtuuhintainen palvelu olemassa.

Paljon tässä on hyvääkin, kun pelit ovat nyt kaikki samalla toimijalla, mutta tämä toimija tässä kuitenkin hieman huolettaa... toivottavasti turhaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta onko kenelläkään tietoa Nelosen tulevista nettilähetyksistä? Onko varmuutta, että matsit ylipäänsä näkyvät netistä ja jos on, niin näkyykö kaikki kierrokset, kuten Urholla tällä hetkellä?

Sitä kun pitää nykyään itsestäänselvyytenä jo, että kaikki matsit näkyy netistä, joten siksi kiinnostaa kovasti.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta onko kenelläkään tietoa Nelosen tulevista nettilähetyksistä? Onko varmuutta, että matsit ylipäänsä näkyvät netistä ja jos on, niin näkyykö kaikki kierrokset, kuten Urholla tällä hetkellä?

Sitä kun pitää nykyään itsestäänselvyytenä jo, että kaikki matsit näkyy netistä, joten siksi kiinnostaa kovasti.

Ei ole Nelonen julkaissut oikein mitään infoa tulevasta.
Tästä voi ainakin toiveketjua lueskella...
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voi voi tuota Urpoa taas.

Näky meiliin tulleen mainos pleijareiden sarjakorteista.
Tarjolla VAIN 1, 3 ja 5 matsin kortteja.
Mitä vittua, pleijarisarjathan ovat paras seitsemästä.
Jotenkin ei vai mene kaaliin, että joudut väkipakolla ostamaan vähintään kaksi korttia, että näet oman jengin yhden pleijarikierroksen.
Toki pelipaikoillehan tuota pitää yrittää mahdollisimman useasti, mutta silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös