Ulvilan surma joulukuu 2006 – ratkeamassa?

  • 184 457
  • 845

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Iltalehden etusivulla on maininta siitä, että vaimo on tunnustanut surman. Lisää aiheesta luvassa hetken kuluttua.

Uskomaton juttu kyllä. Aika hyvä lavastus, kun poliisitkin olivat kolme vuotta aivan hakoteillä. Onneksi nämä kuitenkin yleensä ennen pitkää ratkeavat Suomessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Iltalehden etusivulla on maininta siitä, että vaimo on tunnustanut surman. Lisää aiheesta luvassa hetken kuluttua.

Aamulehti kertoo nettisivuillaan samaa, kuten myös lupaa lisätietoja hetken kuluttua. Poliisi tiedottaa asiasta lisää vasta 7. lokakuuta joten näkee sitten, mitä lisätietoja vielä tänään (ts. hetken kuluttua) saadaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aamulehti kertoo nettisivuillaan samaa, kuten myös lupaa lisätietoja hetken kuluttua. Poliisi tiedottaa asiasta lisää vasta 7. lokakuuta joten näkee sitten, mitä lisätietoja vielä tänään (ts. hetken kuluttua) saadaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009093010340308_uu.shtml

Tuossa sitä lisätietoa nyt on. Riitaa, joka on kärjistynyt oikein kunnolla ja vaimo on ottanut aseekseen keittiöveitsen, joka on jossain vaiheessa riitaa ollut myös Jukka Lahden kädessä.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Sitä olisi toivonut venakkoäidin ajatelleen jo aiemmin. Toivottavasti ei manipuloinut kotisivujensa keskustelupalstalla muita kotiäitejä, sillä jopa teon hyväksyviä kirjoituksia on ollut luettavissa.

Motiiviksi käy mielestäni perintö ja lesken eläke. Pelkällä avioerolla olisi saanut vain puolet, eikä eläkettä laisinkaan.

Yrittäisit kirjoittaa joskus viestin, jossa on edes yksi fakta. Yllä olevassa kirjoituksessa ei ole yhtään. Hyvä homma kun juttu selvisi, mutta onpahan ollut aikamoista tumpelointia poliisilta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009093010340308_uu.shtml

Tuossa sitä lisätietoa nyt on. Riitaa, joka on kärjistynyt oikein kunnolla ja vaimo on ottanut aseekseen keittiöveitsen, joka on jossain vaiheessa riitaa ollut myös Jukka Lahden kädessä.

Kuulostaa hätävarjelun liioittelulta. Jos kyseessä on tosiaan viikkoja jatkunut väkivalta isukin toimesta, ei tuosta kuuluisi antaa AA:lle kuin pari kuukautta ehdollista, jos sitäkään.
 

J.Petke

Jäsen
Terassin oven ikkuna oli mennyt rikki siinä taistellessa mutta mikä minua ihmetyttää suuresti on se, että jo aikoinaan Columbo opetti jotta jos lasinsirut on ulkopuolella, on lasi rikottu sisältä. Tuskinpa se lasi tappelurytäkässä on sisäänpäinkään hajonnut joten mitäköhän poliisit ovat miettineet vai onko lavastus viety niin pitkälle että lasinsirut on heitetty rikkoontumisen jälkeen sisälle?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Terassin oven ikkuna oli mennyt rikki siinä taistellessa mutta mikä minua ihmetyttää suuresti on se, että jo aikoinaan Columbo opetti jotta jos lasinsirut on ulkopuolella, on lasi rikottu sisältä. Tuskinpa se lasi tappelurytäkässä on sisäänpäinkään hajonnut joten mitäköhän poliisit ovat miettineet vai onko lavastus viety niin pitkälle että lasinsirut on heitetty rikkoontumisen jälkeen sisälle?

Kieltämättä menee hieman usko Suomen "CSI-kavereihin". No parempi että homma ratkesi nyt, vaikka siihen meni se 3 vuotta. En tiedä onko tämä sulka poliisin hattuun siinä mielessä, että case tuli selvitettyä, vai tuleeko tästä pyyhkeitä kun meni 3 vuotta aikaa, jotta saatiin vaimo käräytettyä. Luulisi nyt ettei ihan hirmupätevää lavastusta olisi ehtinyt tuossa hätäpuhelun ja poliisien tulon välissä järjestelemään.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Luulisi nyt ettei ihan hirmupätevää lavastusta olisi ehtinyt tuossa hätäpuhelun ja poliisien tulon välissä järjestelemään.

Paitsi, jos lavastus oli tehty jo etukäteen...

Kyllähän tosta nyt on alkanut vähän tulemaan se kuva, että tappamisen meininki on ollut päällä.

Saas nähdä miten tämä etenee, onko leipäveitsi edes ollut uhrilla vai onko kyseessä ollut kylmäverinen murha.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulostaa hätävarjelun liioittelulta. Jos kyseessä on tosiaan viikkoja jatkunut väkivalta isukin toimesta, ei tuosta kuuluisi antaa AA:lle kuin pari kuukautta ehdollista, jos sitäkään.
Kas kun ei hätävarjelu tai oikeutettu murha. Hienoa feministien propagandaa. Tämä lastensa isän tyttären seisoessa vieressä kylmäverisesti surmannut perheenäiti on pelkkä uhri.

Jos viestisi ei ollut jotain hyvin peitettyä ironiaa, kerrotko, mistä luit/tekaisit tämän viikkoja jatkuneen väkivallan? Itse luin uutisen, jossa poliisi sanoi riidan alkaneen arkisista asioista.

Hyvä juttu, että tämäkin juttu ratkesi. Erityisesti ulvilaisten puolesta, sillä siellähän osa porukasta oli aivan kauhuissaan, että kylmäverinen murhaaja liikkuu vapaana. Vaikka olisihan se ollut aika absurdi kuvio.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.
Jos viestisi ei ollut jotain hyvin peitettyä ironiaa, kerrotko, mistä luit/tekaisit tämän viikkoja jatkuneen väkivallan? Itse luin uutisen, jossa poliisi sanoi riidan alkaneen arkisista asioista.

Olenko jossain sanonut, että väkivalta kesti viikkoja? Saisiko muuten linkkiä tuohon, että tytär seisoi vieressä, kun äiti tappoi isukin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuulostaa hätävarjelun liioittelulta. Jos kyseessä on tosiaan viikkoja jatkunut väkivalta isukin toimesta, ei tuosta kuuluisi antaa AA:lle kuin pari kuukautta ehdollista, jos sitäkään.
Olenko jossain sanonut, että väkivalta kesti viikkoja? Saisiko muuten linkkiä tuohon, että tytär seisoi vieressä, kun äiti tappoi isukin.
Kyllähän tuosta sellaisen käsityksen saa, että jossain olisi lukenut väkivallan kestäneen Lahden toimesta viikkoja.

Vaimo itse asiassa taitaa olla kookkaampi kuin Lahti, jolla pituutta oli ilmeisesti vaivaiset 160 senttiä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuosta sellaisen käsityksen saa, että jossain olisi lukenut väkivallan kestäneen Lahden toimesta viikkoja.

Kyllähän niin on spekuloitu (esim. murhainfossa), mutta se on vasta spekulaatiota. Itse ainakin olen käsittänyt, että jos-sanan käytöllä sitä spekuloi itsekin eikä väitä mitään.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko jossain sanonut, että väkivalta kesti viikkoja?
Tällaisen käsityksen olet näköjään jostain saanut:
Jos kyseessä on tosiaan viikkoja jatkunut väkivalta isukin toimesta
Vastaatko siis kysymykseen ja kerrotko vielä, mistä keksit tämän väitteen miehen käyttämästä väkivallasta? Joka sinun mukaasi kesti viikkoja.
Saisiko muuten linkkiä tuohon, että tytär seisoi vieressä, kun äiti tappoi isukin.
En nyt kirjaimellisesti sitä tarkoittanut. Oleellista on se, että tytär on ollut samassa asunnossa, hereillä ja kuuloetäisyydellä, kun äiti on kylmäverisesti surmannut tämän isän. Ei tee varmaan kovin hyvää yhdellekään lapselle. Sitten äiti on kaikella todennäköisyydellä vielä pakottanut lapsensa valehtelemaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaisen käsityksen olet näköjään jostain saanut:Vastaatko siis kysymykseen ja kerrotko vielä, mistä keksit tämän väitteen miehen käyttämästä väkivallasta? Joka sinun mukaasi kesti viikkoja.

Kaipa minulla sitten on väärä käsitys keskustelupalstoista, kun olen ymmärtänyt, että kaikenlainen spekulaatio on täällä mahdollista. Jos satuit huomaamaan, niin aloitin väkivaltalauseen käyttämällä sanaa JOS. Missään en siis ole väittänyt, että isukki olisi ollut väkivaltainen, ainoastaan pohdikselin, että JOS hän tosiaan on ollut väkivaltainen.

Sinä kuitenkin sanoit, että väkivalta isukin toimesta on keksittyä. Mistä tiedät tämän?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipa minulla sitten on väärä käsitys keskustelupalstoista, kun olen ymmärtänyt, että kaikenlainen spekulaatio on täällä mahdollista. Jos satuit huomaamaan, niin aloitin väkivaltalauseen käyttämällä sanaa JOS. Missään en siis ole väittänyt, että isukki olisi ollut väkivaltainen, ainoastaan pohdikselin, että JOS hän tosiaan on ollut väkivaltainen.

Sinä kuitenkin sanoit, että väkivalta isukin toimesta on keksittyä. Mistä tiedät tämän?
Aikamoista saivartelua. Kirjoitit: "jos kyseessä on tosiaan viikkoja jatkunut väkivalta". Kyllä tästä on vaikea keksiä muuta päätelmää kuin se, että tälle väitteelle on jokin muukin pohja kuin jonkun paatuneen feministin heitto jollain toisella keskustelupalstalla. Oletko ikinä kuullut sanaa lähdekritiikki?

Lukutaidossasikin on näköjään vähän petrattavaa. Itse en ainakaan kolmea kertaa luettuani löytänyt tekstistäni väitettä, että väkivalta isukin toimesta on keksittyä. Näin en ole sanonut, koska koko keskustelu miehen väkivallasta on täysin absurdi, kun sille ei mitään lähdettä ole kerran olemassa.

Tietysti kohdallasi on saanut tottua siihen, että heität perustelemattomia heittoja vähän joka suuntaan ja yrität saada ne vaikuttamaan faktoilta. Kukin toimii tyylillään.

Onko se niin vaikea myöntää, että nainen voi tappaa miehensä ja lastensa isän ilman miehen omaa syytä?
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Kaivoin sisäisen Columboni esiin ja pähkäilin tuota rikkoutunutta terassin oven lasia.
Jos lasi on hajonnut oven kiinnipaiskaamisen seurauksena, niin eikö olisi mahdollista että lasi "paukahtaisi" rikki sisällepäin (jonkun fysikaalisen värähtely- tai liike-energialain seurauksena), joka taas helposti aiheuttaisi väärän johtopäätöksen. Silmiini kun ei ole osunut mainintaa lasin rikkoutumisen tavasta.

Satakunnan Kansan sivuilla mainitaan riitelystä seuraavanlaisesti:
"Poliisin tutkinnanjohtaja, rikosylikomisario Pauli Kuusiranta kertoo, että kohtalokaan riidan syy ei ollut mustasukkaisuus. Myöskään mitään viittausta esimerkiksi lasten hyväksikäyttöön ei poliisikuulusteluissa ole tullut ilmi. Riita on ilmeisesti syntynyt hyvin arkisista asioista. "

Joka tapauksessa ihmeteltävä muijan kylmäverisyyttä. Eikös tähän tekotapaan liittynyt pelkän puukotuksen lisäksi vielä jotain käsittämättömän raakalaismaista toimintaa. ..Muksut vielä saman katon alla..huh huh!
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittämätöntä on tuo, että nainen ei olisi alunperin vedonnut itsepuolustukseen. Miehen aiheuttama puukotusvamma ja tappelu, jonka jälkeen eukko itse nappasi puukon ja suojeli itseään. Olisi voinut selvitä ilman istumista kokonaan, tai erittäin pienellä tuomiolla. Siksi uskonkin, että tuo on uusi hätävalhe alkuperäisen lavastuksen paljastuttua.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi muuten lievästi pelottava pariskunta kun kolme vuotta sitten kunnostaunut Mr. Mustasukkaisuus eli Jarmo Björkqvist löisi hynttyyn yhteen tämän daamin kanssa. Siinä kämpässä ei paljon veitsiä kannattaisi pitää.

Parisuhteet voivat elää kieltämättä aikamoisen elämänkaaren. Miettikää että noissakin suhteissa on varmasti käyty makeilevilla ensitreffeillä, joissa on näytetty itsestään ne parhaat puolet ja mihin nekin suhteet lopulta päättyivät. Ihminen ei ole juuri eläintä kummempi.

MACK
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Terassin oven ikkuna oli mennyt rikki siinä taistellessa mutta mikä minua ihmetyttää suuresti on se, että jo aikoinaan Columbo opetti jotta jos lasinsirut on ulkopuolella, on lasi rikottu sisältä.
Onko jossain lukenut, että ikkuna rikottiin sisäpuolelta? Riidellä voidaan talon sisä- ja ulkopuolella.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Täytyy sanoa, että olin itsekin melko kujalla tästä. Olin aivan varma, että teon on tehnyt joku 3. osapuoli. Yhtä kaikki, välttämättä kaikkea emme ole vielä tästä kuulleet. Mitä tulee tuohon, että poliisi on 3 vuotta ollut pihalla, ei se välttämättä pidä paikkaansa, vaan näytön saaminen on vain kestänyt näin pitkään.

Muutamat kollegat ovat tuon hätäpuhelun kuulleet ja kertoivat jo silloin, että kaikki ei tosiaan täsmää, eli jotenkin tuo nainen heidänkin mielestään liittyi tuohon. Mutta se näytön saaminen on niin vaikeaa joskus.

Mitä tulee tekoon, niin näyttäähän se raa'alta ja onkin sitä, kun ottaa huomioon, että lapset ovat olleet talossa. Kuitenkin voi olla olemassa lieventäviä asianhaaroja, esim. pitkään jatkunut henkinen väkivalta tms. En nyt sano, että näin varmasti on ollut, mutta ei sitä voi tässä vaiheessa ja näillä tiedoilla pois sulkeakaan. Ainakin itse kuulin jo jouluna 2006 eri lähteistä paikkakuntalaisilta, että ei tämä surmattu henkilö mikään erityinen symppis ole ollut. Enkä nyt sitten tarkoita, että sen saa sitten listiä, mutta tarkoitan vain, että emme tiedä kaikkea vielä, joten mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä vielä selviää.
 

J.Petke

Jäsen
Onko jossain lukenut, että ikkuna rikottiin sisäpuolelta? Riidellä voidaan talon sisä- ja ulkopuolella.

Ainakin Iltalehdessä lukee, että riita alkoi makuuhuoneesta ja jatkui keittiöön.

Hämärä tapaus joka kiinnostaa kyllä. Lopulta kun tapahtumat selviävät niin uskon, että paljastuu että kaikki oli todella yksinkertaista ja juttua tutkittiin liian monimutkaisena.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voi muuta sano kuin, että hyvin on pystynyt akka vedättämään tutkijoita. Liekkö tuo ollut ihan hetken päähänpisto? On kuitenkin niin hyvin onnistunut huijaamaan kaikkia, joten epäilen, että on käynyt aiemminkin mielessä ukon tappaminen.

Vaikka tässä nyt kolme vuotta meni, niin onnittelut poliisille. Sitähän ei tiedetä milloin poliisit alkoivat epäillä naisen osuutta asioihin. On hyvin voinut mennä pitkäkin aika, jopa yli vuosikin, että on saatu tarpeeksi todisteita kerättyä tätä henkilöä vastaan.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olen ehkä hieman laiskasti lukenut uutisia, mutta itse en ole nähnyt miten tämä yllättävä läpimurto tapahtui? Eli miksi vaimoa alettiin nyt painostaa kohtuu yllättäen (ainakin itselleni) noin kolmen vuoden tutkinnan jälkeen? Onko joku lapsista kertonut asioiden oikeasta kulusta jollekin vai mitä tapahtui?
...Kuitenkin voi olla olemassa lieventäviä asianhaaroja, esim. pitkään jatkunut henkinen väkivalta tms. En nyt sano, että näin varmasti on ollut ...
Minun on vaikea nähdä henkistä väkivaltaa lieventävänä asianhaarana, kun kyseessä on kylmäverinen murha tai tappo. Fyysiseen väkivaltaan vastaamisen fyysisellä väkivallalla ymmärrän itsepuolustuksena. Noh, turha näitä on sikäli spekuloida kun tietoa taustoista ei sen kummemmin ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös