TV-sarja: Game of Thrones (ensiesityksen tahtiin, ei sanaakaan kirjoista)

  • 214 478
  • 1 086
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jakso herätti mielenkiintoisia kysymyksiä Sam Tarlyn sukujuurista, sen verran vahvan jytkyn poika junaili. Ruumiinrakennekin täsmää erääseen toiseen jytkyttelijään.

Jos eilen näimme jatko-jytkyn, niin oliko tämä Samin tempaus sitten esi-jytky? :o

Aloin itse olla jo varma, että lopussa Drogon syöksee Danyn hengiltä, mutta eipä näin käynytkään. Jakson aikana alkoi tulla jo tunne, että jossain vaiheessa tällä kaudella Danyn päivät tulevat olemaan luetut. Jokaisella kaudella ollaan nähty yllättäviä silloisten avainhenkilöiden kuolemia, oma veikkaukseni tällä kaudella kohdistuu Danyyn. Tämä vain siitä syystä, että tällä hetkellä Dany on henkilö, kenen kuolemaa vähiten osaisi odottaa.

Tuossa tunnutaan nyt alleviivaavan Cercein vihaa Margaerya kohtaan ja ilmeisesti pelkäävän, että juuri Margaery on se nuori nainen, josta ennustaja-eukko aikoinaan puhui. Mitä jos tuo nuori nainen ei olisikaan Margaery, Dany tai Sansa, vaan tulisi ns. puskista ollen Arya? Pidän itse ihan mahdollisena skenaariona.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
No nyt parannettiin menoa jo huomattavasti! Tässä on melko maukkaita kaksikoita tulossa noin niinkuin dialogi mielessä, Varys ja Tyrion nyt kirkkaimpana mutta odotan kyllä mielenkinnolla tuota Jaimen ja Bronnin (muistinko nimen oikein :D ?) retkeä etelään.

Briannella ja muuriporukalla on kova skaba menossa että kumpi kiinnostaa vähemmän. Myöskään tuo Danyn kaupunkikuhina ei vielä napostele, onneksi tossa jakson lopussa tuli vähän lisää mielenkiintoa meininkiin, vaikka vähän halpa juonenkäänne olikin.
harmi että Drogon ei syönyt Danya siinä, hetken verran olin sillei VOI POJAT MITÄ NYT TAPAHTUU mutta sitten olikin vaan tylsä jeesusjeepelastaa

Onneksi on Arya, ja maailman mielenkiintoisin naamankääntäjä. Vihdoin tuokin asia lähtee liikkeelle ja alkaa tie, jonka toivon johtavan televisiohistorian huikeimman hahmon syntyyn. Eli ei mulla kovin suuret odotukset ole tälle sarjalle...

Noniin, ensi jaksossa olisi parasta tapahtua jotain mieltäpäräyttävää, junnaa liikaa verrattuna esim viime kauteen kun tässä vaiheessa oli jo Joffreyn mainiosti sujuneet hääjuhlat.

Bronn on mielestäni niin mainio veijari, että häntä olisi mukava nähdä jatkossa enemmän. Hyvä oli myös, että Aryan tarinassa päästään eteenpäin. Omituinen kaveri tämä Jaqen H'gar. Itse pidän muurin tapahtumia mielenkiintoisina. Cersein touhut taas ovat mielestäni umpitylsiä.

Muuten ketä Pikkusormi oli kosinut? Itsellä ei hajua. Veikkauksia.

Bravos tuntuu olevan koko tämän fantasiamaailman omituisin paikka., josta sarjan katsojille ei paljoa olla kerrottu.
 
Viimeksi muokattu:

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Bronn on mielestäni niin mainio veijari, että häntä olisi mukava nähdä jatkossa enemmän. Hyvä oli myös, että Aryan tarinassa päästään eteenpäin. Omituinen kaveri tämä Jaqen H'gar. Itse pidän muurin tapahtumia mielenkiintoisina. Cersein touhut taas ovat mielestäni umpitylsiä.

Muuten ketä Pikkusormi oli kosinut? Itsellä ei hajua. Veikkauksia.

Bravos tuntuu olevan koko tämän fantasiamaailman omituisin paikka., josta sarjan katsojille ei paljoa olla kerrottu.

Jep Bronn on omiakin suosikkeja, herralta lähtee hyvää, kyynistä läppää. Vetoaa mun huumoriin.
Mulla taas ei tuo muuri kiinnosta yhtään, paljon mielenkiintoisempi seurata miten tuo poliittinen valta-asema muuttuu ja kuinka Cersei siihen reagoi. Aryan jälkeen helposti mielenkiintoisin naishahmo sarjassa. Ehkä se on tuo kun ei noi liian "hyvikset" kiinnosta, esimerkkinä Jon Snow ja kaikki muutkin Starkit paitsi Arya. King of the norh my ass, tylsin pökkelö koko sarjassa :D Jonilla on tuollainen ärsyttävä Aragornkompleksi, pitää olla sankari ja niin puhtoinen ja oikeudenmukainen. Niin monta hyvää tilaisuutta muuttua mielenkiintoiseksi hahmoksi on jo menetetty. Toivottavasti kuolee vielä jossain vaiheessa, tuo kunniantunto, oikeudenmukaisuus, lempeys jne paska ei ole tuolla paljoa pitkälle riittänyt.
TOISAALTA niinkuin noissa aiemmin linkkaamissani grantland-artikkeleissa on tuotu esille, tuolla on pieni sellainen toivon kipinä ehkä ilmassa. Mun mielestä ois sinänsä ihan kova temppu että tän ~10 kauden aikana mitä tässä tulee tuo koko ton maailman moraalikuva muuttuisi sellaiseen valoisampaan suuntaan. Suuntaan mitä Varys tavoittelee. Toisaalta en ihmettelisi vaikka Dany flippaisi ja polttaisi kaikki käärmeillään "turn to the dark side". Tällä hetkellä toi Danykin on kovin tylsä ja lievästi ärsyttäväkin hahmo, tuntuu että juoni laahaa aina paikallaan kun kuvataan mitä sinne suunnalle kuuluu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Tällä hetkellä toi Danykin on kovin tylsä ja lievästi ärsyttäväkin hahmo, tuntuu että juoni laahaa aina paikallaan kun kuvataan mitä sinne suunnalle kuuluu.

Ymmärtääkseni tuotanto ja käsikirjoittajat ovat tarkoituksella kuvanneet tällä seasonilla Danyn menoa aika seesteisesti ja sitten pikkuhiljaa lisäävät tähän uusia hienovaraisia elementtejä, eli Dany tajuaa, jotta ollakseen hyvä hallitsija, pitää välillä myös kosiskella massoja, ei aina vain tehdä oman oikeudentajunsa mukaan. Tämä ei siis spoileri, vaan taisin lukea Hesarin tai jonkun toisen aviisin kausiarvioista, olivat haastatelleet käsikirjoittajia, jotka kertoivat tällaista yleistä liirumlaarumia...

Henk.koht olen sitä mieltä, että kasvutarinaa on nähty jo tarpeeksi, Dany voisi pian valloittaa seuraavan paikan tai ainakin vähintään ottaa lohikäärmeet taas kunnolla haltuun.

...

. Jokaisella kaudella ollaan nähty yllättäviä silloisten avainhenkilöiden kuolemia, oma veikkaukseni tällä kaudella kohdistuu Danyyn. Tämä vain siitä syystä, että tällä hetkellä Dany on henkilö, kenen kuolemaa vähiten osaisi odottaa...

Ihan jo yllämainituistakin syistä johtuen, not gonna happen. Ymmärrän toki sinällään tämän logiikan, GoT kertoo sen verran paljon tätä Danyn kasvutarinaa - nykyään tuntuu että Kings Landinginkin tapahtumat vain etenevät siinä Danya & lohikäärmeiden kostoa odotellessa - että olisi kunnon twisti tappaa Targaryen pois.

No, kuten sanottua niin ei tule tapahtumaan. Oma mutu on, että sarja päättyy aikanaan jollain lailla Danyn noustessa lopulta valtaan, toki ihan lopussa voi sitten olla jotain ylläriä...
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kenen kanssa Sansa on menossa naimisiin? Hommaa sekoittaa vielä se, että hänhän ei esiinny omana itsenään, vaan LittleFingerin tyttärenä. Jostain trailerista muistelen nähneeni heidän saaattueensa saapuvan johonkin linnaan ja nyt tuli semmoinen ajatus, ettei vaan LF olisi naittamassa Sansaa Boltonin sukuun? Mielenkiintoista juonikehittelyä joka tapauksessa.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
@Stonewall olisihan se nyt huikeaa että Sansa naitettaisiin Ramsay Boltonille :D Hyvä naimaonni jatkuu. Mihin päin se Middlefinger sanoi että he olivat menossa? Siinä kun juksasivat siellä Laaksossa lähtevänsä yhteen suuntaan ja menivätkin toisaalle. Sieltä suunnasta luulisi vastauksia löytyvän näihin kysymyksiin.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
@Stonewall olisihan se nyt huikeaa että Sansa naitettaisiin Ramsay Boltonille :D Hyvä naimaonni jatkuu. Mihin päin se Middlefinger sanoi että he olivat menossa? Siinä kun juksasivat siellä Laaksossa lähtevänsä yhteen suuntaan ja menivätkin toisaalle. Sieltä suunnasta luulisi vastauksia löytyvän näihin kysymyksiin.

Matkustavat itään. Minulla ei ole käsitystä mitä siellä on. Mutta missään ei olla mainittu, että kyse olisi Sansan naittamisesta. Kyse voilla LF:stä itsestään. Sansahan on jo naimisissa. Toki LF ja Sansa luultavasti luulevat Tyrionin kuolleen.
 
Viimeksi muokattu:

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Matkustavat itään. Minulla ei ole käsitystä mitä siellä on. Mutta missään ei olla mainittu, että kyse olisi Sansan naittamisesta. Kyse voilla LF:stä itsestään.

Minulle jäi kyllä muistikuva, että viimekauden lopussa LF ja Sansa juttelivat, siitä että Sansa pitäisi kihlata jonkun kanssa. Sansa sitten ihmetteli, että hän on jo naimisissa, mutta LF sanoi, ettei kihlautuminen ole sama asia kuin naimisiin meno ja että eihän Sansa mene kihloihin Sansa Starkina vaan LF.n tyttönä Alayne Baelishina.
Toisaalta trailerissa minusta Laakson joukot ratsastavat Winterfelliin, joten vaihtoehtoina kai olisi Sansan/Alaynen naittaminen Ramsaylle tai sitten se, että LF on sopinut jonkun muun kanssa jotain, ja LF ratsastaakin linnaan vaikka Stannisin kanssa.
Jokatapauksessa LF oli kosinut jotakuta, ja veikkaan että tyttöstä siinä oli kysymys, mutta jää nähtäväksi miten asian kanssa käy.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minkä ihmeen mukaan tämä keskustelu menee? En uskalla hirveästi keskusteluun ottaa kantaa, kun olen jo nähnyt vastauksen täällä pohdittaviin asioihin. Meneekö HBO vasta toisessa jaksossa vai mitä?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Minkä ihmeen mukaan tämä keskustelu menee? En uskalla hirveästi keskusteluun ottaa kantaa, kun olen jo nähnyt vastauksen täällä pohdittaviin asioihin. Meneekö HBO vasta toisessa jaksossa vai mitä?

Ihan otsikon mukaan, eli virallisen ensiesityksen tahtiin edetään. (Eli eilen julkaistiin toinen osa.)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stannis aikoo siis laittaa pohjoisessa kunnolla rähinäksi. Siihen mukaan wildlingit, ehkä tulevat messiin ehkä eivät. Ja jos Sansa ja Pikkusormi todella reissaa Winterfelliin niin johan tulee kliimaksi. Mitä muuten veikkaatte episodi ysin taistelun olevan tällä kertaa? Stannis vs Boltonit?

Tyrionin toilailuja on ollut harmittavan vähän ja samalla luonnollisesti Varyksen. Roose Boltoniakaan ei olla näytetty, saatika sitten Walder Freytä. Kaikki limanuljaskat, epämuodostuneet ja sikailijat on kadoksissa. Danykin vaan vinkuu ja vonkuu ja asuu edelleen siellä typerässä pyramidissa.

Sitähän se Drogon siinä lopussa kävi sille vinkkaamassa. 'Nyt riittää tää etelän pelleily ja lähetään sinne Westerokseen. Harrenhall 2.0 jooko?!'

ps. Mulla on niin ikävä Houndia. "I'm going to have to eat every fuckin chicken here."
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Stannis aikoo siis laittaa pohjoisessa kunnolla rähinäksi. Siihen mukaan wildlingit, ehkä tulevat messiin ehkä eivät. Ja jos Sansa ja Pikkusormi todella reissaa Winterfelliin niin johan tulee kliimaksi. Mitä muuten veikkaatte episodi ysin taistelun olevan tällä kertaa? Stannis vs Boltonit?

Tyrionin toilailuja on ollut harmittavan vähän ja samalla luonnollisesti Varyksen. Roose Boltoniakaan ei olla näytetty, saatika sitten Walder Freytä. Kaikki limanuljaskat, epämuodostuneet ja sikailijat on kadoksissa. Danykin vaan vinkuu ja vonkuu ja asuu edelleen siellä typerässä pyramidissa.

Sitähän se Drogon siinä lopussa kävi sille vinkkaamassa. 'Nyt riittää tää etelän pelleily ja lähetään sinne Westerokseen. Harrenhall 2.0 jooko?!'

ps. Mulla on niin ikävä Houndia. "I'm going to have to eat every fuckin chicken here."

Minulle itsesäälissä rypevä Tyrion ei ole mieluista katsottavaa. Jos Tyrionin itsesääli ei vähene, niin miestä ei tarvitse näyttääkään.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Oma mutu on, että sarja päättyy aikanaan jollain lailla Danyn noustessa lopulta valtaan, toki ihan lopussa voi sitten olla jotain ylläriä...
Melko pitkälti näin. Dany tuskin kuolee mihinkään ainakaan ennen aivan loppua.

Edelleen odotan sitä, kun aikanaan Starkin pojalle kerrottiin, ettei hän enää kävele koskaan, mutta tulee kyllä lentämään, että tällä on jotain tekemistä kaverin ennennäkömättömissä lahjoissa vargin ominaisuuksiin ja sillä, että on olemassa niitä lohhareita.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Melko pitkälti näin. Dany tuskin kuolee mihinkään ainakaan ennen aivan loppua.

Edelleen odotan sitä, kun aikanaan Starkin pojalle kerrottiin, ettei hän enää kävele koskaan, mutta tulee kyllä lentämään, että tällä on jotain tekemistä kaverin ennennäkömättömissä lahjoissa vargin ominaisuuksiin ja sillä, että on olemassa niitä lohhareita.

Brandon Stark ei esiinny tällä kaudella lainkaan sarjassa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen odotan sitä, kun aikanaan Starkin pojalle kerrottiin, ettei hän enää kävele koskaan, mutta tulee kyllä lentämään, että tällä on jotain tekemistä kaverin ennennäkömättömissä lahjoissa vargin ominaisuuksiin ja sillä, että on olemassa niitä lohhareita.

Pakko olla näin. Olisko niin, että kaksi eniten kärsinyttä sukua(Starkit ja Targaryenit) ottavat sitten kuitenkin lopulta niskalenkin muista+niistä walkereista siten, että yhdistävät klaaninsa? Jon nappaa Danyn? Brandon tukee broidia siten, että tarvittaessa kaappaa lohharin käyttöönsä jos blondi alkaa ulista vastaan? Starkkeja kun miettii niin siellähän on suurin osa perhettä vielä kuitenkin elossa, joskin hajallaan. Ärsyttävimmät on listitty, voisi todeta. Sansasta tulee vielä kunnon juonittelija Pikkusormen opastuksella, Arya kehittää itsestään aidon tappajan ja Jon oppii elämästä pohjoisessa(ja ehkä saa vähän tulta kiveksiinsä jottei olisi niin ämmä). Brandonin seikkailu on toistaiseksi ollut helvetin tylsää seurattavaa mutta kai sekin on pakko katsoa ensikaudella.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Noniin, nyt saatiin edes vähän edettyä! Siltikin jotenkin vähän junnaa paikallaan, ensi jaksossa on parempi alkaa kunnolla tapahtumaan.
Sansalla se vaan käy hyvä flaxi ei voi muuta sanoa. Enpä oikein muuta sanottavaa keksi tästä jaksosta, ei ollut mitään mind blown kamaa.
Pari haja-ajatusta:
-Cerseitä kohtaan ekaa kertaa jotain positiivisia tuntemuksia, kävi sääliksi kun uusi kuningatar tylytti menemään. On muuten kova muija tuo Tyrellin Margiekin! Muutenkin Cersein näyttelijältä hyvää työtä noitten pienten ilmeiden ja eleitten kautta, näki että oltiin aika lähellä hajoaispistettä jo. Jotenkin hyvin eksyksissä oleva tällä hetkellä. Ei olekaan enää kaikki valta näpeissä.
-Friendzonen voi murtaa vain paskaisen kääpiön voimalla!
-Tohtori Mengelin Frankenstain alkaa valmistua, mielenkiinnolla odotan. Edelleen olen aika varma että ne tuliveijarit tai jotku on pelastaneet Houndin ja nyt näillä kahdella on luvassa eeppinen kaksintaistelu seuraavan kauden puolivälissä jossa Tulijumalan herättämä Valokoira taistelee pimeiden natsitaikojen herättämää Tuomiovuorta vastaan
-Tykkään noista Boltoneista kyllä paljon, pappa-Bolton peri Tywiniltä tuon jäätävimmän auktoriteettisedän manttelin, poika taas edustaa tätä kaheleinta osastoa sarjan hahmoista
-noitten lady Briannen ja panokoneen kohtausten kohdalla voisi ihan suosiolla painaa kelausnappulaa, ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa.
-Veikkaan että kun Jon kuulee että Sansa on Winterfellissä niin eiköhän sen muurin voisi vihdoin jo hyljätä. Pointsit teloituksesta, edes vähän sitä "very good karmaa" veke.
-tähän mennessä ollut kyllä aika pettymys tämä kausi. näissä kolmessa ekassa jaksossa ei kyllä ole mitään erityisen mieleenpainuvaa
-olen ihan yhtä malttamaton kuin Aryakin että sielläkin suunnalla päästäisiin vihdoin asiaan
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Täytyy muuten todeta, että Sansa Starkista on pikkuhiljaa kasvamassa äryttävän teinitytön sijaan kunnon peluri, erittäin mielenkiintoista tämän hahmon kehitys.

Ymmärtääkseni oli jossain GoT-fanipalstoillakin ykkösinhokkeja (ja Arya ykkössuosikkeja), mutta pikkuhiljaa veikkaan äänen kellossa muuttuvan.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Mulla on semmonen hytinä että sarjan aikana saadaan vielä pientä Stark-Bolton-vastakkainasettelua Pohjoiseen. Varsin mielenkiintoiseksi menee meininki siellä. Hoitaako Sansa itse Boltonit hengiltä vai auttaako vanhat vasallit? Ja haluaako sen jälkeen Pohjoinen osoittaa uskollisuuttaan Stannis Baratheonille?
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Nähtävästi Jorah aikoo tarjota Tyrionin Danylle päästäkseen jälleen rakastamansa kuningattaren suosioon.
Tämä jakso oli yksi tylsimmistä sarjan historiassa. Käytännössä mitään ei tapahtunut.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Mulla on semmonen hytinä että sarjan aikana saadaan vielä pientä Stark-Bolton-vastakkainasettelua Pohjoiseen. Varsin mielenkiintoiseksi menee meininki siellä. Hoitaako Sansa itse Boltonit hengiltä vai auttaako vanhat vasallit? Ja haluaako sen jälkeen Pohjoinen osoittaa uskollisuuttaan Stannis Baratheonille?

Sansasta ei ole Starkeja johtamaan, muut Starkit ovat pelistä tällä hetkellä poissa. Vaikuttaa muuten siltä, että Theon Greyjoy olisi saamassa persoonaansa takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mä uskon, että Sansasta kasvaa vielä sellainen köyhän naisen Cercei juonineen ja eleineen. Tovinhan tuo toimi jonkinlaisena roolimallinakin Sansalle.

Aryasta on pikkuhiljaa tulossa psykotappaja, mutta oma veikkaukseni on, että Danyn vati kaatuu jossain vaiheessa pahasti ja hahmosta tulee esiin oikeasti sekopäinen tappaja; nais-Hitler. Uuh, voin jo kuvitella sitä suhinaa kun Danyn fanipokien ja tyttöjen takit kääntyy kun lempihahmo sekoaa.
 
Aryasta on pikkuhiljaa tulossa psykotappaja, mutta oma veikkaukseni on, että Danyn vati kaatuu jossain vaiheessa pahasti ja hahmosta tulee esiin oikeasti sekopäinen tappaja; nais-Hitler. Uuh, voin jo kuvitella sitä suhinaa kun Danyn fanipokien ja tyttöjen takit kääntyy kun lempihahmo sekoaa.
Sinänsä tämä Dayneruksen fanitus on aika outoa, koska tämä hahmo on kuitenkin sarjan geneerisin ja yllätyksettömin hahmo kaikinpuolin. Tämä juonikuviokin ei tarjoile juuri tällä hetkellä neljä jaksoa nähneenä mitään uutta sarjalle. Lohikäärme-efektikin on nähty jo ja se ei tuo enää juurikaan lisäarvoa.

Kyllähän sarjan kovimmat näyttelijät tulevat kaikki sarjan puolelta Lannisterin perheestä. Lena Headey Cerseinä on ollut tällä kaudella jotain huikeaa ja hänen näyttely on ollut vähintäänkin moniulotteista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuota tämän viikon jaksoa katsellessa tuli mieleen, että nyt kun Cersein asema on alkanut (suurelta osin Margaeryn ansiosta) horjua, niin noinkohan hän alkaa hätäilemään ja pelaa itsensä lopullisesti pois pelistä jollain isommalla epäonnistuneella suunnitelmalla? Ainakin nyt näyttäisi siltä, että kuningataräiti yrittää heilauttaa vaa'an takaisin omaksi edukseen tuon uskonnon radikaalimman siiven avulla (näin ainakin itse siis spekuloisin nähdyn perusteella), mikä ei välttämättä ole aivan paras idea, kun ei taida Cersei olla ihan puhtoisin tapaus tuon uskon näkökulmasta... Saapi nähdä.

Vähän hidastempoinen alku tosiaan tähän tuotantokauteen, mutta kyllä itse luotan siihen, että pitkähkö alkusoitto toimii vain perusteellisena pohjustuksena ennen kuin homma lähtee vyörymään ihan kunnolla eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös