TV-sarja: Game of Thrones (ensiesityksen tahtiin, ei sanaakaan kirjoista)

  • 214 826
  • 1 086

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Fantasia on fantasiaa, mutta seksikkäät naissoturit tuntuvat olevan pakollisia kaikissa, ainakin elokuvissa tai TV-sarjoissa.

Seksikkäät naissoturit ovat myös fantasiaa. Lääh lääh, fap fap fap ;)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei toki. Alkuperäinen kommenttini oli vähän hölmö ja turha. Ihmettelin vain näiden hietakäärmeiden funktiota.
Ne on kirjoitettu sinne, että tyhmemmällekin tulee selväksi Dornen ja pohjoisempien kulttuurien ero. Dornessa naiset ovat tasavertaisia miesten kanssa, jopa kruunun tavoitteluun asti.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Katsoin viikonloppuna ensimmäiset 3 ja nyt 4. jakson. Ketjun keskustelu oli sitten yllätys itselle. 'hidasta', 'juosten kustu', 'tapahtus nyt jotain' jne. Joka jaksohan on ollut täyttä timanttia mun mielestä. Tarina etenee, päähahmot on hyvin esillä ja rönsyily on vähentynyt.

Taidanpa ottaa taas 2 jaksoa kerralla tästä etiäppäin, tuo yksi jakso oli liian lyhyt katsoa...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Katsoin viikonloppuna ensimmäiset 3 ja nyt 4. jakson. Ketjun keskustelu oli sitten yllätys itselle. 'hidasta', 'juosten kustu', 'tapahtus nyt jotain' jne. Joka jaksohan on ollut täyttä timanttia mun mielestä. Tarina etenee, päähahmot on hyvin esillä ja rönsyily on vähentynyt.

Taidanpa ottaa taas 2 jaksoa kerralla tästä etiäppäin, tuo yksi jakso oli liian lyhyt katsoa...

Samaa mieltä muuten tästä, minunkin mielestäni tarina on edennyt oikein mukavasti. Seasonihan on kerännyt ristiriitaisia arvioita kokonaisuudestaan, mutta omaan mieleeni tämä on todella hyvin kirjoitettu. Mielenkiintoisia pareja kuten Tyrion&Varys (+Mormont), Kingslayer+palkkasoturi, kasvoton mies+ Arya....
 

Nick Neim

Jäsen
Jaahas, sellainen jakso tällä kertaa.

Dany menee naimisiin, ja hänen palvelijoillakin on rakkautta ilmassa. Ser Barristan tosiaan kupsahti pois, kuten viime jaksosta hieman jo epäilin. Grey Worm(?) vai mikä se eunukkien johtaja olikaan, selvisi hengissä. Muuta hirveän erikoista ei tuolla oikein tapahtunut.

Stannis lähti sitten kohti Talvivaaraa, ja Jon lähtee solmimaan rauhaa villien kanssa. Kumpikin alustettiin tässä jaksossa ja molemmat tapahtumat jäivät ensi jaksoihin. Stanniksella on myös nyt tiedossa miten kukistetaan white walkerit, ja taitaa itseasiassa olla ainoa kuninkaaksi pyrkivä, jolla on edes jonkinlainen käsitys pohjoisesta tulevasta armeijasta, ja heidän kukistamisestaan. Ramsayn näyttelijä vetää kyllä roolinsa yhtä vakuuttavasti kuin Joffreyn näyttelijä, pisteet siitä. Epäilen, että ei hirveästi napannut se rakastajattaren paljastus Sansalle, jossa näytti Theonin sijainnin. Ei kuitenkaan (ainakaan) tässä jaksossa asiaa mitenkään käsitelty.

Jorah otti osumaa "kivimiehiltä" (onko noista ollut mitään suomennosta vielä?) ja ilmeisesti on muuttumassa itsekin sellaiseksi. Kävi pelastamassa Tyrionin meren pohjasta, ja näillä reissu kohti Danya jatkuu. Mielenkiintoinen tuo sairaus kyllä, mikä siis sillä Stanniksen tyttärelläkin on.

Kuninkaansatama jäi kokonaan välistä, samoin Jamie ja Brock, eikä tosiaan Brania ja kumppaneita ole näytetty koko kaudella. Pakka on aika levällään, ja tuntuu näiden 5 jakson olleen vain tapahtumien alustusta, kun ei oikein mitään "järisyttävää" GoT -tyyliin ole tapahtunut. Toivottavasti sillä toisella puoliskolla sitten tapahtuu.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Eipä ole jakso vielä ilmaantunut HBO Nordicin valikoimaan. Olisin jo aikaisin aamulla sitä ollut katsomassa mutta ei vieläkään. Ja nyt on klo 15:00.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Eipä ole jakso vielä ilmaantunut HBO Nordicin valikoimaan. Olisin jo aikaisin aamulla sitä ollut katsomassa mutta ei vieläkään. Ja nyt on klo 15:00.
Onko sinulla HBO Nordic Elisa viihteen tms. kautta? Tuonne ei nimittäin tule aivan saman tien.
Itse nimittäin katsoin tuon uuden jakson HBO Nordicin kautta tietokoneen kautta jo viideltä aamulla ja ainakin parina viime viikkona uusin jakso on tullut sinne jo n. 4.05.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Onko sinulla HBO Nordic Elisa viihteen tms. kautta? Tuonne ei nimittäin tule aivan saman tien.
Itse nimittäin katsoin tuon uuden jakson HBO Nordicin kautta tietokoneen kautta jo viideltä aamulla ja ainakin parina viime viikkona uusin jakso on tullut sinne jo n. 4.05.

Tämä on Elisa Viihteen kautta. AInakin neljä aiempaa jaksoa on ollut jo maanantaina aamulla nähtävissä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vähän off-topiccina mutta kun asia tuli esille:Onko kukaan muuten keksinyt miten tekstitykset saa pois Elisa Viihteen HBO:sta? Valikot on toki käyty jo läpi ja sieltä valittu ei-tekstitystä mutta ei näytä ulottuvan HBO:n asti.
Alkaa kyllä kovasti houkuttamaan tilauksen peruminen ja piratismiin siirtyminen jos maksulliset vaihtoehdot on huononnettu noin pahasti.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mjaa. Puoli tuotantokautta takana ja ainoastaan nämä kaksi viimeisintä jaksoa ovat olleet mitenkään ihmeellisiä. Tän sarjan kanssa on tottunut sen verran isohin tunteisiin että tää on ollut suoraan sanottuna puuduttavan tylsää katsottavaa, pahimmillaan. Tässä jaksossa oli kyllä hetkensä ja ihan kivasti asiat etenevät. Toisaalta on tunne että asiat etenevät jotenkin hätiköidysti, ja sit kuitenkaan mitään ei tapahdu.

En suoraan sanottuna keksi mitään ihmeellistä sanottavaa tästä jaksosta. Boltonit ovat huippuja, kunnon niljakkeita. Ramsay varsinkin on huikea. Tuo Pohjoisen mummomafia vaikuttaa mielenkiintoiselta, saa nähä mitä siellä on tulossa. Voisin tässä veikata että jos ja kun Boltonit joskus kuolevat niin lähtö ei tule olemaan ihan sieltä tuskattomimmasta päästä.

Tää oli jotenki tummasävynen jakso, kaikki kohtaukset tosi pimeitä, hämärässä tai muuten tummasävyisiä.

No okei toi Valyria oli hieno kyllä.

Sovitaan että nää ekat viis jaksoa oli vaan sellaista asetelmien hakua loppujen viiden jakson huikeaan tykitykseen jossa joka jakso tarjoaa sellaisia "mitähelvettiäjusttapahtui!?!?"-fiiliksiä, hienoja juonenkäänteitä ja kunnon parranpärinää fanipojille.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Mjaa. Puoli tuotantokautta takana ja ainoastaan nämä kaksi viimeisintä jaksoa ovat olleet mitenkään ihmeellisiä. Tän sarjan kanssa on tottunut sen verran isohin tunteisiin että tää on ollut suoraan sanottuna puuduttavan tylsää katsottavaa, pahimmillaan. Tässä jaksossa oli kyllä hetkensä ja ihan kivasti asiat etenevät. Toisaalta on tunne että asiat etenevät jotenkin hätiköidysti, ja sit kuitenkaan mitään ei tapahdu.

En suoraan sanottuna keksi mitään ihmeellistä sanottavaa tästä jaksosta. Boltonit ovat huippuja, kunnon niljakkeita. Ramsay varsinkin on huikea. Tuo Pohjoisen mummomafia vaikuttaa mielenkiintoiselta, saa nähä mitä siellä on tulossa. Voisin tässä veikata että jos ja kun Boltonit joskus kuolevat niin lähtö ei tule olemaan ihan sieltä tuskattomimmasta päästä.

Tää oli jotenki tummasävynen jakso, kaikki kohtaukset tosi pimeitä, hämärässä tai muuten tummasävyisiä.

No okei toi Valyria oli hieno kyllä.

Sovitaan että nää ekat viis jaksoa oli vaan sellaista asetelmien hakua loppujen viiden jakson huikeaan tykitykseen jossa joka jakso tarjoaa sellaisia "mitähelvettiäjusttapahtui!?!?"-fiiliksiä, hienoja juonenkäänteitä ja kunnon parranpärinää fanipojille.

Tällä kaudella ei ole vielä tapahtunut yhtään mitään. No Selmy kuoli ja Jonista tuli varisten johtaja, siinä on kaikki mitä on tapahtunut.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Tästä jaksosta jäi toistaiseksi paras fiilis tällä kaudella. Lähinnä nyt viimeisenä tulleen Tyrion & Jorah -setin vuoksi, josta pidin kovasti.

Hajanaisia mietteitä:
- Olisipa Jon lähtenyt Stannisin matkaan, pois tuolta tylsältä muurilta. Noh, toki ilman Jonia jokainen muurikohtaus (tai muuria pohjoisempi kohtaus) olisi Samin ja villinaisen, joten toisaalta tämä on parempi vaihtoehto.
- Punaisenhorojeesusnaisen naama on ollut kyllä hauskaa katsottavaa, kun sai pakit Jonilta. Eipä toimineet tissit tällä kertaa ja sekös pistää möksöttämään.
- Boltonit & Sansa on aika mielenkiintoinen yhdistelmä. Mutta ei niin mielenkiintoinen kuin Jaime & Bronn ja Tyrion & Jorah. Mielenkiintoisia yhdistelmiä joka tapauksessa. Toivottavasti nyt Tyrion (ja Varys) pääsevät Daenerysin luo mahdollisimman nopeasti, että tulee siihen Danynkin osioon lisää mielenkiintoa. Valitettavasti kestää todennäköisemmin kauden viimeisiin hetkiin, että perille pääsevät.
- Mahtavaa, että rampajengiä ei ole näytetty. Ei ole ikävä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Noin alkuun voisivat ainakin hukuttaa sen helvetin pikkulapsen lähimpään lumihankeen Muurilla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Noin alkuun voisivat ainakin hukuttaa sen helvetin pikkulapsen lähimpään lumihankeen Muurilla.

Ja samalla voisivat työntää Samin tyttöystävineen muurilta alas. Kuinka moni muka on oikeasti kiinnostunut kyseisen pariskunnan edesottamuksista?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Stanniksella on myös nyt tiedossa miten kukistetaan white walkerit, ja taitaa itseasiassa olla ainoa kuninkaaksi pyrkivä, jolla on edes jonkinlainen käsitys pohjoisesta tulevasta armeijasta, ja heidän kukistamisestaan.

Uskon edelleen siihen näkemykseeni, että Dany ja Starkin rampapoika jotenkin yhteisesti hoitavat Valkoiset Zomibiet hemmettiin lohhareiden avulla.

Sitä en tiedä, tuleeko tämä tapahtumaan yhteistyössä. Varmaankaan ei, vaan Starkin poika ottaa vain lohharin haltuunsa ja vähän temppuilee.

Aika näyttää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minä olen. Edelleen Cersei ja Sansa ovat tylsimmät ja typerimmät hahmot koko sarjassa.
Sansa on kyllä tylsä hahmo, ei siitä pääse mihinkään. Liian hyveellinen ja vaikka kuinka yrittää vaikuttaa kovalta, epäonnistuu siinä täysin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tuntuu, että tällä kaudella pedataan ja pedataan ja pedataan. Paljon enemmän on tällaista hiljaista, jopa vähän oudon hiljaista, mitä tulee ns. koviin kohtauksiin ja "järkytyksiin". Oikeastaan ainoastaan tuo Dorgo Nodon ja Barristan Selmyn väijytys oli perinteistä GoT-meininkiä. Niinpä veikkaan, että kohta alkaa rämisemään niin perkeleesti. Korostan, että kirjoja en ole lukenut, enkä muutenkaan tiedä hölkäsen pöläystä tulevasta.

- Arya. Syrio Forel: "There is only one god and his name is death". "What do we say to death?" Ja tällä kaudella kuultiin: "There is only one god and the girl already knows his name". Mä olen tästä niin innoissani, että silmät vuotavat ja iho on kananlihalla. Arya on ehkä kaikkein mielenkiintoisin hahmo.

- Littlefinger. Lähti Kings Landingiin, jossa huorabisnes ei ole järin suuressa huudossa juuri nyt. Samalla Cersei haluaa Small Councilin henkilömäärän minimiin. Veikkaan, että Petyr saattaa joutua sen sorttiseen liemeen, että alta pois.

- Tyrellit. Loras vangittiin, mistä Margaery sitten veti johtopäätöksensä. Odotettavissa paskamyrsky, kun Lady Olenna saa tämän tietoonsa. Kunkku joutuu huonoon välikäteen. Oli viitteitä, ettei Cerseikään olisi enää ihan täysin kiinni siinä mitä uskontohihhuleiden kanssa tapahtuu, vaikka saikin serkkurakastajansa sinne ik. sisäpiiriin.

- Iso tappelu sijoittunee tällä kaudella Winterfelliin. Boltonit vastaan Stannis. Todella vaikea veikata mitä tapahtuu, sillä mukana on niin paljon hahmoja, jotka eivät ole vielä laulaneet lauluaan: Red Bitch, Stanniksen tytär, Ramsay... Sansa näyttelee varmasti isoa roolia, mutta missä suhteessa, se on vielä todellinen arvoitus. Ainakin juoni selkeästi tiivistyy hänen kohdallaan, ja Reek liittyy siihen varmasti!

- Martellit jyräävät toivottavasti Bronnin, Jaimen ja Marcellan perässä Red Keepiin ja aiheuttavat hämmennystä, mutta missä tapahtuu kauden pahin petos?

- Minä veikkaan, että muurilla. Sarjan jokainen kausi on opettanut, että politiikkaa kannattaa tehdä reaalipoliittisin menetelmin. Luottaminen ja hyvä sydän ovat perseestä. Hear me, Jon Snow? Lähtö free folkin hoodeille on iso virhe!

- Mitäs vielä? Ainiin, Dragonit varmaan nousevat johonkin rooliin. Ehkä vasta ensi kaudella? Daenerys menee naimisiin, mikä saa Jorah Mormontin todennäköisesti tekemään jotain hölmöä. Voisiko Mormont muuten käyttää Stanniksen tyttären parantumiseen käytettyjä oppeja taudista parantumiseen? Varys ja Tyrion joutuivat eroon toisistaan, mutta veikkaan, että heidän tiensä kohtaavat vielä. Niin vähän Varyksestakin on annettu ilmi, että pakkohan hänen on jostain puskista tulla tekemään jotain isoa ja merkittävää.

- Jos Brandonin seuraava esiintyminen tapahtuu vasta ensi kaudella, se tulee olemaan jotain tosi isoa ja merkittävää. Voisiko olla mahdollista vargittaa se karkuteillä Valyriassa lennellyt lohkari muurin pohjoispuolelle ja teurastaa kuollut armeijja takaapäin? Aivan liian ilmiselvää, ja Danyn näyssäkin King's Landingiin satoi lunta, eli winter comes before the dragons.

Mä olen aivan varma, että tulee huikea loppukausi. Meryn Trant päässee hengestään kivuliaalla tavalla. Aion tehdä siitä giffin ja nauttia :)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Meitsi ei oikein ymmärrä, miten jaksetaan aina jauhaa siitä, että "se ja se on sarjan typerin hahmo ja voi kun kuolisi pois".

TIetysti hahmoille on jengilllä aina suosikkinsa ja niin edelleen. Ja aina jonkin habitus ei niin miellytä. Mutta ehkä tämä on sitä, kun on tullut luettua vastaavaa fantasiakirjallisuuta melkoisesti, niin kyllä aika pitkälti kaikkien hahmojen edesottamukset aina jaksavat kiinnostaa. Varsinkin kun ovat kirjoitettu sen verta hyvin.

Branhan tullee olemaan sarjan aivan merkittäviä hahmoja vielä. Siitä tuskin kellään luulisi olevan epäilystä.

Tuo "the Norht remembers" on aika tyylikäs heitto. Ei mitenkään uniikkia. Mutta ei haittaa. Pakko myöntää, että Martinin tyyli luoda tunnelmointia on aikalailla ainutlaatuinen. Kun vain itse osaisi moiseen.

Tässä sarjassa on tällä hetkellä niin monta ns. "itsestäänselvää" tapahtumaketjua, että voi vain odottaa, miten ne heittävät häränpyllyä aikanaan. :) Kyllä Boltonit taatusti lähtevät, mutta sen äpäräpojan suhteestakaan ei voi olla tyystin miettimättä, miten se Sansaan vaikuttaa. Ja kun kuitenkin Reak on jo aivan valmis kertomaan Starkin tytölle, että eivät hänen pikkuveljensä oikeasti ole kuolleet.

Ja kun viimeisessä jaksossa taas leimattiin sitä, miten Ritarinainen vannoo uskollisuuttaa Lady Catille. No, Lady Cathan on kuollut.

Oletteko koskaan ajatelleet, että naisen ruumiin kaula leikattiin luuhun asti auki ja heitettiin jokeen. Twinsillä. Näin sarjassa on kerrottu.

Mikä hihhulijoukko heiluu vapaana siinä ihan vieressä? Sellainen hihhulijoukko, joka osaa herättää ihmisiä henkiin, kunhan vain pääätä ei ole leikattu poikki.

Joskus tuli vain mieleeni.

Arya Stark on silti se mielenkiintoisin tapaus koko sarjassa. Voisin arvata jo nyt, että henki siltä jossain vaiheessa lähtee, mutta tulee ennen sitä pistämään päiviltä melkoisesti porukkaa. Ehdottomasti tyylikkäin hahmo koko sarjassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Toisin kuin ilmeisen moni, niin minä olen nauttinut nyt joka jaksosta tällä kaudella. Ei turhaa actionia enää tarvita, sarjaa on alustettu nyt monta kautta ja nyt tuntuu vihdoin syvenevän tämä tunnelma. Muun muassa Stanniksesta on avautunut tämän kauden myötä ihan uusi, inhimillisempi puoli.

Tämän kauden jaksot ovat pitäneet paremmin otteessaan meidän huushollissa kuin aiemmin, erittäin mielenkiintoisia nämä juonikuviot niin Muurilla kuin samaten Mereenissäkin.

Kings Landing ja Lannisterit eivät enää oikein nappaa (pl. Tyrion), niin ilmiselvää on se, että vain odotellaan, milloin menettävät otteen pääkaupungista ja vallasta ja kuinka monta seasonia siihen menee...

Okei ja kyllä Samin ja sen naisen jutut ovat hivenen puuduttavia, plussaa nyt siitä, että Sam oli ollut "hereillä" ja tajusi kertoa Stannikselle tietonsa siitä, miten walker saatiin hengiltä.

ps. Valyria-kohtaus oli parhautta, olisi saanut olla pidempikin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kirjat lukeneena voin sanoa, että ei tässä sarjassa enää niitä kauheasti seurata. Ainoa juttu mikä kirjoissa meni jotakuinkin niin kuin tänään ruudulla on, että Tyrion dippasi veteen veneestä. Eli niiden suhteen voidaan olla sinänsä huoletta, että spoilereiden mahdollisuus kirjoista on muiden valistuneiden arvausten tasolla.

Stannis on suosikki vieläkin. Oma veikkaukseni Winterfellistä on, että Fat Walda kokee yllättävän onnettomuuden ja Roosen toinen perillinen ei näe päivänvaloa. Ramsay on sen verran pelokas pieni mies. Sivupano varmaan pääsee telmimään Ramsayn koirien kanssa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Toisin kuin ilmeisen moni, niin minä olen nauttinut nyt joka jaksosta tällä kaudella. Ei turhaa actionia enää tarvita, sarjaa on alustettu nyt monta kautta ja nyt tuntuu vihdoin syvenevän tämä tunnelma.

Tähän vahva sama. Jotenkin tulee nykyisestä seuraamisesta mieleeni aikanana kun tuli luettu LotRia. Moni peruskuluttaja piti alun 200 sivua tylsänä, kun vain jutellaan ja kerrotaan historiasta lähinnä. Kuitenkin koko tarinan tuntien ne alun stoorit ovat miltei siisteimpiä.

Aina ei tarvita äksöniä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisin kuin ilmeisen moni, niin minä olen nauttinut nyt joka jaksosta tällä kaudella. Ei turhaa actionia enää tarvita, sarjaa on alustettu nyt monta kautta ja nyt tuntuu vihdoin syvenevän tämä tunnelma. Muun muassa Stanniksesta on avautunut tämän kauden myötä ihan uusi, inhimillisempi puoli...

Olen nauttinut tästä kaudesta eniten, tosin Bran olisi saanut olla mukana. Minusta tämän tyyppisen tarinan idea ei ole pleikkaripelin tyyppinen taistelumättö vaan juonittelu ja asioiden kehittely. Toimintaa sitten sopivasti joukkoon, niin tulee hyvä paketti.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkö muuten Ramsay totuuden että Theon ei tappanut Sansan veljiä?

Itsekään en mitään actionpläjäyksiä kaipaa lainkaan, mutta kuninkaansataman intensiivistä valtapeliä ja juonittelua kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mulla on kyllä tuo että ei nuo taisteluhommat kiinnosta niinkään kuin juonittelu ja valtapeli. Mun inhokkijakso tähän mennessä oli se muurin taistelu, tykkäsin paljon enemmän esim siitä kohtauksesta kun Danyn armeija joskus 2-3 kaudella (?) valloitti jotain noista kaupungeista Darioni, Friendzone ja Grey Worm etunenässä ja tentassa oli odottava tunnelma, mitä tapahtuu, kuka voittaa? Paljon jännempi kuin miekkojen kalistelu. Se on tässä sarjassa mun mielestä ollut hienoa, ettei ole missään vaiheessa liikaa tuohon miekkailuheilumiseen ja sotamähinään menty.

@V-G- heitti tuossa aika hyvää tiivistystä missä mennään, ja kyllähän tuota kun katsoo niin on tässä paljonkin taas tapahtunut. Se on ehkä se hienovaraisempi, smuuthimpi ote siihen menemiseen mikä hämää. Joka jakso ei voi olla Red Wedding tai Mountain vs Viper. Mutta kyllä mä uskon että näissä loppujaksoissa tulee olemaan muutama tommonen mind blown- hetki, toivon ainakin.

Noista hahmoista vielä sen verran, että toki jokaisella on omat suosikkinsa. Tällä kaudella mun mielestä etenkin Cersei ja Stannis ovat päässeet loistamaan, näyttelijät ovat tehneet hyvää työntä pienten yksityiskohtien kanssa. Cersei oli mun suosikkibitch jo aikaisemmin mutta Stannis lähinnä harmaa ja tylsä, niinkuin tuo hahmo aiemmin kuvailtiinkin mm veljensä toimesta. Nyt on tullut sellaisia inhimillisiä piirteitä aikalailla tuohon mukaan, mikä on hyvä. On muuten abaut kaikki sarjan hyvikset nyt joko tuonne aivan pohjoiseen tai sitten meren toiselle puolelle keskittyneenä.

Sam, Gilly ja Vauva on kyllä sellainen kolmikko että tuskin TomiPn lisäksi noista kukaan tykkää, tylsintä tylsää.


Jonista voi ehkä vielä tulla jotain. Koko ajan odotan ja toivon että sieltä vilahtaisi edes vähän sellaista särmää että tuosta voisi tykätä. Mies-Starkit ovat järjestään olleet inhokkejani, ärsyttäviä pahvi-Aragorneja maailmanpelastuskomplekseilla. Arya taas on huikea, toivottavasti sielläkin suunalla alkaa tulla edistystä, jos sitä ensi kaudella nähtäisiin kunnon terminaattori-Arska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös