Tuukka Tieksola – läpimurto Lukossa?

  • 44 159
  • 288

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tässä miettinyt, että kirjoitanko, vaiko enkö. Taanoisessa TPS ottelussa seurasin erityisesti Tieksolaa, kun on saanut rapaa ihan kunnolla ja varmaan aiheesta. TPS ottelun ainakin alku ja jopa toinen erä oli mielestäni ihan hyvää tekemistä. Sanoisinko jopa, että kärsi itse ketjukavereistaan. Ei tosiaan ole mitään ihmeitä esittänyt tähän mennessä, mutta TPS ottelu oli vähintään hyvä, voi olla toistakin mieltä, mä olen tätä mieltä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä miettinyt, että kirjoitanko, vaiko enkö. Taanoisessa TPS ottelussa seurasin erityisesti Tieksolaa, kun on saanut rapaa ihan kunnolla ja varmaan aiheesta. TPS ottelun ainakin alku ja jopa toinen erä oli mielestäni ihan hyvää tekemistä. Sanoisinko jopa, että kärsi itse ketjukavereistaan. Ei tosiaan ole mitään ihmeitä esittänyt tähän mennessä, mutta TPS ottelu oli vähintään hyvä, voi olla toistakin mieltä, mä olen tätä mieltä.
Mä olen varmaan yksi suurimmista anti-Tieksoloista ja kyllä mä pystyn myöntämään että siellä on hyviä hetkiä, eriä ja jopa pelejäkin seassa. TPS-pelissä ei ainakaan negatiivisesti erottunut ja Ässiäkin vastaan pelasi muutaman tilanteen hienosti, mutta Ässiä vastaan katsoin 3-4 vaihtoa vähän tarkemmin ja laskin niihin yhteensä 10 kiekon menetystä vastustajalle Tieksolan ollessa viimeinen Lukon pelaaja joka koski kiekkoon.

Mä en sitten tiedä mistä tuo johtuu, mutta mun mielestä Tieksola ja Nieminen ovat ne jotka useiten sen pelivälineen vastustajalle menettää ja Lukon peli katkeaa siihen. Voi olla että nämä kaksi sitten vaan yrittävät viimeiseen asti pitää kiekon omilla, eikä tarjontaa ole, eli syy menetyksiin ei ole aina pelkästään heissä.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Ja onhan se niin, että tämäkin Tieksola on varmasti tehnyt urallaan paljon oikein, pelannut hyvin, ja NHL on nähty jossain vaiheessa ihan potentiaalisena vaihtoehtona. Minä en käsittääkseni ole koskaan ennen nähnyt yhtään Tieksolan peliä ennen Lukko-paitaa, koska en juuri eurooppalaista jääkiekkoa enää seuraa (poislukien tietty Lukon matsit aina kun on mahdollisuus.)

Uskooko joku vielä, että Lukossa lähtisi kulkemaan? Pakko varmasti peluuttaa ihan senkin takia, koska 1) onhan se mahdollista ja 2) kun ei oikein ole ketään laittaa tilallekaan. Itsestäni vaan tuntuu siltä, että olisi parasta päästää kaikki kärsimyksistään ja toimittaa kaveri muualle.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskooko joku vielä, että Lukossa lähtisi kulkemaan? Pakko varmasti peluuttaa ihan senkin takia, koska 1) onhan se mahdollista ja 2) kun ei oikein ole ketään laittaa tilallekaan. Itsestäni vaan tuntuu siltä, että olisi parasta päästää kaikki kärsimyksistään ja toimittaa kaveri muualle.
Kyllä se taito ja potentiaali on siellä nähtävillä kokoajan, mutta ratkaisut ovat pääosin huonoja Tieksolalta, tai ainakin jotenkin ne ratkaisut ovat menneet tyyliin 8-9/10 vituiksi mun silmin katsottuna. Voi tuosta edelleen hyväkin Lukon ja Tieksolan kannalta tulla, jos vaan saa kunnon höngän päälle ja ketjukaveritkin onnistuvat. Esim. jos Tieksola painaisi loppukauteen tehot 10+10, niin kokonaisuus menis tuollaiselle ylivoimia pelaavalle kolmosen laiturille jo plussalle runkosarjan osalta, vaikka tämä runkosarjan eka puolikas on ollutkin mitä on.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tieksolan suurin ongelma on siinä, ettei ole missään vaiheessa laittanut kaikkea peliin. Tieksola on kuitenkin jo 22-vuotias, mutta fysiikka on edelleen samaa luokkaa kuin keskiverto a-juniorilla. Hän on myös päässyt seuraamaan läheltä hyvän ystävänsä Sebastian Ahon kehitystä, joten esimerkkiä ei olisi kaukaa tarvinut hakea. Varmasti tässä vaiheessa uraa kannattaisi vihdoin tehdä myös se päätös, että panostaako kaiken golffiin vai jääkiekkoon. Toisesta lajista hänellä kuitenkin olisi mahdollisuus tehdä ammatti.
 

Kepakko

Jäsen
Tieksolan suurin ongelma on siinä, ettei ole missään vaiheessa laittanut kaikkea peliin. Tieksola on kuitenkin jo 22-vuotias, mutta fysiikka on edelleen samaa luokkaa kuin keskiverto a-juniorilla.
Tältä se vaikuttaa omaan silmäänkin. Ei todellakaan ole vahva laitojen lähellä ja Tieksola omaa "pehmeän mailan". Toisin sanoen kun vastustaja laittaa mailapainetta ja siihen päälle käy kroppaan kiinni, niin aika usein Tieksola lähtee tilanteesta häviäjänä. Kamppailuvoimaa -ja asennetta pitäisi selkeästi kehittää. Verrokkina vaikka suunnilleen saman kokoinen Krannila, joka on huomattavasti ärhäkämpi ja taistelevampi.

Potentiaalia edelleen on. Parhaiten se näkyy, kun kentällä on vähän ylimääräistä tilaa esim jatkoajoilla. Vaikuttaa vaan jotenkin siltä, että ei ota itsestään kaikkea irti. Tosin hyvä muistaa aina sekin, että yksikään meistä ei tiedä kuinka kovasti Tase tekee ja on tehnyt työtä päästäkseen siihen millainen pelaaja nykyään on. Mutta se on varmaa, että Tieksolan taso ei tällä hetkellä ole Lukon kärkiketjuihin vaaditulla tasolla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samaa mieltä @Kepakko havaintoijen kanssa. Mystisintä minusta on, miten on voinut pelata AHL:ssä 0,46ppg. Luulisi että tuollaiset tyhjän kentän prinssit olisi siellä aivan hyödyttömiä.
edit: näköjään pelasi vielä pitkä pisteettömän putken alkukaudesta ja 21.12.-16.4. eli Suomeen paluuseen asti jopa 0,58ppg 31 pelissä.
edit: Eikäkun kävi tuossa välissä helmi-maaliskuussa pelaamassa Kärpissa ja palasi sitten vielä AHL:ään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lugu
Samaa mieltä @Kepakko havaintoijen kanssa. Mystisintä minusta on, miten on voinut pelata AHL:ssä 0,46ppg. Luulisi että tuollaiset tyhjän kentän prinssit olisi siellä aivan hyödyttömiä.
edit: näköjään pelasi vielä pitkä pisteettömän putken alkukaudesta ja 21.12.-16.4. eli Suomeen paluuseen asti jopa 0,58ppg.
Odotellaan samaa siis täällä 21.12 alkaen ja kesto mielellään sinne toukokuulle asti.
 

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli aika vittuuntunut ilme Lämsällä kun Tieksola tsuijaili kolmannessa erässä keskialueella eikä antanut vauhdissa oleville laitaan. Paitsio oli tuloksena. Kertoo paljon hänen tämän hetkisestä tilastaan, päämäärätöntä tsuijailua ilman itseluottamusta. Saispa onnistumisia pian, taidot kaverilla kuitenkin kohdallaan. Nuorilla pelisepoilla se ajatusmaailma taitaa vaan olla se, että "jos en harhauttele koko kenttää läpi ja tee ilmaveiviä rystypuolelta, niin tästä ei tule mitään". Pienistä asioista liikkeelle jos pelaaminen ahdistaa ja itseluottamus vahvistuu pala kerrallaan.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Nuorilla pelisepoilla se ajatusmaailma taitaa vaan olla se, että "jos en harhauttele koko kenttää läpi ja tee ilmaveiviä rystypuolelta, niin tästä ei tule mitään"
Lennillä se ajatusmaailma ei ole näin.

Pienistä asioista liikkeelle jos pelaaminen ahdistaa ja itseluottamus vahvistuu pala kerrallaan.
Lennillä ajatusmaailma on näin.

Sorry OT.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Ei riitä, Paljon tuloksetonta pörräämistä ja usein kun tulee laitaa ylös
niin lähes poikkeuksetta kaartaa ympäri kun ei minkäännäköistä palaa
haastaa 1vs1.
 

Kepakko

Jäsen
Minun papereissani se on Tieksola, joka tällä hetkellä ei esityksillään ansaitse paikkaa pelaavansa kokoonpanossa. En ole nähnyt minkäänlaista kehityskaarta hänen pelaamisessaan, otteluittain toki vaihtelee jonkin verran esitysten taso.

Niin kovin mielelläni näkisin Tieksolan onnistuvan. Mutta ei näytä lähtevän.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleen lähtisin hakemaan/virittelemään jotain vaihtokauppaa Tieksolasta. Ei ole juuri antia Lukolle tästä pelurista.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Ja tuskin istuttamaan katsomossakaan kovin pitkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rumasti sanottuna, luulen että Carolinalle on ihan sama miten ja missä Tieksola pelaa. Viimeinen sopimuskausi eikä mikään viittaa siihen että hänestä tulee NHL-pelaaja.
Sori negasta.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikea olla eri mieltä. Tieksola ei ole ansainnut pelipaikkaa ja siten peliaikaa. Hänen tyylinen pelaaja tarvitsisi vielä kärkiketjuista paikan, mutta ei häntä sinne voi laittaa kun ei saa mitään aikaan. Alemmissa kentissä taas on vain kokoonpanon täytteenä. Sieltä menee ylitalot, niemiset ja hämäläiset ohi helposti.

Voisi olla säkenöivän hyvä pelaaja Liigaan, mutta ei ole.
 

Raasta&Runno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Satakuntalainen juniorikiekkoilu
Ei kai Lukolla ole mitään velvoitetta antaa Tieksolalle peliaikaa? Ässiin tuli aikoinaan Dallas-yhteistyön myötä näitä lainapelaajia ja Tom Wandell laitettiin hakemaan vauhtia A-junnuista, kun oli niin paska ja Alexander Naurov naurettiin pihalle.

Ei varmasti myöskään tulevaisuuden kannalta palvele seuraa peluuttaa paskaa pelaajaa, joka mitä todennäköisimmin ei enää ensi kaudella Lukossa jatka.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai Lukolla ole mitään velvoitetta antaa Tieksolalle peliaikaa? Ässiin tuli aikoinaan Dallas-yhteistyön myötä näitä lainapelaajia ja Tom Wandell laitettiin hakemaan vauhtia A-junnuista, kun oli niin paska ja Alexander Naurov naurettiin pihalle.

Ei varmasti myöskään tulevaisuuden kannalta palvele seuraa peluuttaa paskaa pelaajaa, joka mitä todennäköisimmin ei enää ensi kaudella Lukossa jatka.
Tai sitten siellä on 2-v. allekirjoitettu pahvi odottamassa Kallen pöytälaatikossa. Muuta syytä Tieksolan peluutukselle ei voi olla nyt kun kaveria on katsellut 35+ peliä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ei varmasti myöskään tulevaisuuden kannalta palvele seuraa peluuttaa paskaa pelaajaa, joka mitä todennäköisimmin ei enää ensi kaudella Lukossa jatka.
Lukolla on taatusti ollut ja voi edelleen olla suunnitelmia Tieksolan kohdalla myös ensi kaudesta. Ei ole toistaiseksi lähtenyt, mutta kyllä mies luottoa saa edelleen.

En ihmettelisi vaikka siellä olisi jo tehtynä pidempi pahvi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai Lukolla ole mitään velvoitetta antaa Tieksolalle peliaikaa?
Ei varmasti ole. Voisin kuvitella että väliaikaiseen muualle lainaamiseen tai kokonaan luopumiseen tarvitaan Carolinan lupa, mutta sekin todennäköisesti suht ilmoitusasia, jos vaihtoehto on istuttaa pelaajaa katsomossa.
Se on tosiaan mahdollista että Tieksolalle oli kaavailtu myös jatkoa Lukon sopimuspelaajana, mutta tällä hetkellä toivon ettei sopparia ole tehty. Toivottavasti mieleni muuttuu, sittenhän se soppari olisi tehty oikeaan aikaan.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös