Travian

  • 46 222
  • 175

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Itsekin pelasin yhden serverin, Suomen S1 eka kierroksen ja voittajaliitossa toki, ja sai olla viimeinen kerta.

Siinä vaiheessa kun piti laittaa kello kolmelta yöllä soimaan jonkin viljalähetyksen tai hyökkäyksen vuoksi, tajusin mistä on kyse.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nyt vituttaa ja rankasti. Itsellä oli server kolmosella ihan kivasti sujuva peli eiliseen asti. Eilen sitten kylävahti päätti alkaa sooloilemaan - tai kaveri paljastui myyräksi ja sai kenkää liitosta - ja laittoi sitten joka kylästä kaikki joukkoni hyökkäämään yhdelle huomattavasti isommalle pelaajalle. Meikäläisellä kun on lähinnä puolustusjoukkoja joilla kyllä haarniskat ovat tapissa mutta hyökkäysaseistus on aika vajaa niin tiesihän sitä miten siinä kävi. Nyt on meikäläinen muutama tuhat falangia vajaampi. Samalla meni lähes kaikki vähät hyökkäysjoukkoni. Ja lisäksi kaveri siirsi kaikilla mahdollisilla kauppiailla viljani itselleen.

Koitin jo eilen illalla kun tuon huomasin laittaa tukeen viestiä asiasta, mutta eipä siellä ole ollut kiinnostusta edes lukea noita viestejä. Ottaa kyllä aika rankasti päähän kun muuten oli serveri menossa helvetin hyvin ja sitten tällainen. Onhan mulla aika hyvin resursseja rakentaa uusia joukkoja mutta kun noita ei ihan silmänräpäyksessä valmistu.

Parissa serverissä mitä meikäläinen on pelannut ei pelit ole oikein sujuneet niinkuin reilu peli olisi edellyttänyt.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tuohan on säännöissä kiellettyä ja jos oikein muistan niin tuo tullaan sinulle jotenkin korvaamaan. Omasta "urasta" on reipas vuosi aikaa, joten asiasta en ihan satavarma ole.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vihdoin eilen illalla sain multihunterilta viestin jonka mukaan olen itse vastuussa kylävahtini toiminnasta, joten mitään ei korvata. Aika hassua että kaveri sai varastaa viljani ilman mitään vastikkeita vaikka se sääntöjen mukaan on kielletty. Muutenkin tuolla on multihunterien tilanne aika naurettava, voisi kai heiltäkin vaatia kirjautumista vähän useammin kuin kerran vuorokaudessa. Odottelenkin tässä että saan tarpeeksi pultteja ja joukkoja kasaan ja sitten alkaa rytinä kun eivät tuota tiliä tunnu poistavan.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Muutenkin tuolla on multihunterien tilanne aika naurettava, voisi kai heiltäkin vaatia kirjautumista vähän useammin kuin kerran vuorokaudessa.

Normitilanne, muistaakseni. Omasta peliurastani on aikaa n. 1,5 vuotta. Eräällä kansainvälisellä serverillä tiliäni rankaistiin aika rankalla kädellä tuhotessani erään liittouman pelaajia. Syyksi multihunter ilmoitti niin lävitsenäkyväksi keksityn syyn, jotta paremmasta ei väliä. Liittoumani muut pelaajat kärsivät myös sanktioista ilman varsinaista syytä. Esitimme Travianin pääkaliffille tutkintapyynnön, jonka hän teki. Seuraumuksia en enää muista.

Summasummarum, multihunterit ovat ihmisiä ja tekevät tuomionsa tulkitessaan sääntöjä. Tämän lisäksi serverin mh:t saattavat olla tekemisissä pelaajana jollain muulla serverillä, missä heillä on luultavasti kontakteja joihinkin serverilläsi pelaaviin pelaajiin.

Jostain aivan käsittämättömästä syystä mieleni on haikea ja tahtoni halajaa takaisin Travian-maailmaan. Mutta kapinoin tunteitani vastaan, enkä enää haaskaa elämästäni aikaa Travianille, toivottavasti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pärjääkö tuossa pelissä ilman reaalifyrkkaa? Kyse on tuosta Plus-toiminnasta. Travian kiinnostaa jotenkin mutta en kyllä penniäkään pistä likoon sen puolesta.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Pärjääkö tuossa pelissä ilman reaalifyrkkaa? Kyse on tuosta Plus-toiminnasta. Travian kiinnostaa jotenkin mutta en kyllä penniäkään pistä likoon sen puolesta.

En ole euroakaan Travianiin tuhlannut ja olen sitä kesästä 2005 asti pelaillut. Uskon, että pelaaminen voi olla hauskaa näin ilmaiseksikkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lähetin 6 falangia tiedustelemaan hylättyä laaksoa eikä yksikään palannut. Nice:)

Ei oikein ymmärrä. Olisiko pitänyt ensin kokeilla simulaattorilla tms?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lähetin 6 falangia tiedustelemaan hylättyä laaksoa eikä yksikään palannut. Nice:)

Ei oikein ymmärrä. Olisiko pitänyt ensin kokeilla simulaattorilla tms?
Jep. Eikä niihin laaksoihin kannata mennä ennenkuin on sankari ja sille kunnon hyökkäysjoukot. Niiltä elukoilta tulee vielä alkuvaiheessa aika reippaasti turpaan, niiden listimiseen tarvii reilusti väkeä ja pari reissua yleensä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sieltä se tuli. Speed WW-skaban voitto ylivoimasesti suurimpana altavastaajana. Sain kunnian olla johtamassa koalition isointa liittoa ja olla kylävahtina voittavalle ihmeelle. Tähän on hyvä lopettaa tämä peli. Ihan hyvältä kyllä tuntuu, vaikka kyse onkin ainoastaan virtuaalimaailmasta.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Eilen pärähti uusi suomen speedi käyntiin. Nyt kaikki vaan luomaan uusia käyttäjiä. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa speed -serveriä. Päivä muita myöhässä saattaa olla suorastaan hyväksi.

Oma serverin aloitus on ollut suorastaan täydellinen, tähän asti :) (kopkop)

Pitääpä jatkaa raidailua ja katsoa illalla, onko tilanne huonontunut.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Eilen pärähti uusi suomen speedi käyntiin. Nyt kaikki vaan luomaan uusia käyttäjiä. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa speed -serveriä. Päivä muita myöhässä saattaa olla suorastaan hyväksi.

Oma serverin aloitus on ollut suorastaan täydellinen, tähän asti :) (kopkop)

Pitääpä jatkaa raidailua ja katsoa illalla, onko tilanne huonontunut.

Et sitten fewe jaksanut roikkua com3:lla kyydissä loppuun saakka?

Enää kaksi tasoa WW:tä jäljellä ja jos mitään ihmeitä ei satu, niin ensimmäinen voitettu servo meikäläiselle.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
Tuli sitten aloitettua melkein vuoden tauon jälkeen travian. Tällä kertaa ei aloitetakaan sitä älytöntä nuijarallia vaan heimoksi valittiin Roomalaiset. Kivasti on alkanut. 7x7 ei isoja teutoneita ole, eikä hyökkäyksiäkään ole tullut kuin 1.
Itellä joukkoja jo enemmän kuin asukkaita joten samanlaisen rallin näillä legioonalaisilla sai aikaan näköjään, tosin hitaammin vain käynnistyi. Nyt ei malta nukkua kun täysiä saaliita saa poimia kokoajan. Koukuttaa koukuttaa taas...
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Seiska servua kynnän tällä hetkellä. Siellä on WW-kahinat menossa ja viimenen viikko ehkä. Kun se loppuu, niin toivottavasti ymmärrän ettei koskaan enää. En ole totakaan servua pelannut kokonaan vaan vasta reilut puoli vuotta. Jotenkin selvisin vaan loppujen lopuksi isoon liittoumaan mukaan ja tonne TOP-300 hujakoille. Viitos servullakin pelailen tällä hetkellä. Siellä mukana alusta asti, mutta on kovasti sellanen fiilis että heitän kesken.Toivottavasti tajuan lopettaa. Seuraava joka koukuttaa mut travianiin saa turpaansa ja jos oon ite syyllinen niin menen kaulakiikkuun :) Älkää kukaan aloittako pelaan traviania, jos teillä on vähääkään elämää. Alottakaa vaikka mieluummin huumeiden käyttö tai suojaamaton seksi afrikassa. Travian will kill your will, slowly...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pelaileeko kukaan enää? Aloitin viime viikolla Suomen kolmosserverin (versio T3), katsotaan pysyykö mielenkiinto yllä, aiemmin olen yleensä sen pari kolme kuukautta jaksanut vääntää ja sitten on tullut stoppi.
 

Triton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelaileeko kukaan enää? Aloitin viime viikolla Suomen kolmosserverin (versio T3), katsotaan pysyykö mielenkiinto yllä, aiemmin olen yleensä sen pari kolme kuukautta jaksanut vääntää ja sitten on tullut stoppi.

Yhden vuoden pelasin 2-3 vuotta sitten, ja nyt viime viikolla tuli mieleen, että pitäsikös alkaa uudestaan, mutta taitaa viedä vähän liikaa aikaa..
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Pelaileeko kukaan enää? Aloitin viime viikolla Suomen kolmosserverin (versio T3), katsotaan pysyykö mielenkiinto yllä, aiemmin olen yleensä sen pari kolme kuukautta jaksanut vääntää ja sitten on tullut stoppi.

Kiitti vaan, Deko. Kerta otit tämän aiheen esille, niin pitihän se käydä oma kyläpahanen pistämässä pystyyn. Aiempaa kokemusta pelistä ei ole, vaikkakin noin nimenä on tuttu. Versio on 4 ja kakkosserverillä sitä ollaan. Aluksi olen edennyt ihan noita tehtäviä tekemällä, mitä se ''neuvonantaja'' on tarjonnut ja laajentanut resurssituotantoa reippaasti. Lisäksi sankari on käymässä neljättä seikkailuaan läpi.

Kunhan resurssi puolen olen saanut kuntoon (kaikki tasolle 2 näin aluksi) niin tarkoitus olisi ruveta saamaan pikavauhtia parakki ja muurit pystyyn ennenkuin tuo suoja-aika päättyy.

Mikäli joku peliä paremmin tuntee niin neuvoja saa totta ihmeessä jakaa, lähinnä siitä, että miten tässä alussa kannattaapi toimia.

Nii, ja koukutti.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kohtalaisen monta kierrosta on itse tullut vedettyä läpi. Ei nyt mitään kirkkainta menestystä ole koskaan tullut, mutta WW-taistoissa on poikkeuksetta oltu. Siksi voisin tähän muutaman vinkin aloittelijoille laittaa, mitkä ainakin minulla ovat toimineet. Kultaa en ole siis ikinä ostanut.


1. Kaiken A ja O on heimon valinta. Uskokaa tai älkää, sillä on ihan oikeasti PALJON väliä, niin pelin alussa kuin lopussa. Aloittelijoille suosittelisin ehkä roomalaisia. Suhteellisen tasaiset (joskin kalliit) joukot, sekä mahdollisuus rakentaa rakennuksia ja resurssikenttiä samaan aikaan, takaavat melko helpon pelattavuuden.

2. Alussa ei kannata seurata orjallisesti tehtävänantajan ohjeita. Tottakai ne kannattaa suorittaa mitä pystyy, mutta mitään tiettyä tehtävää ei erikseen kannata alkaa suorittaa, jos sitä ei muutenkaan tulisi tehtyä. Oma taktiikkani on lähes aina tehdä alussa pelkästään resurssikenttiä ja vasta suoja-ajan viimeisen vuorokauden aikana siirtyä joukkoihin, jolloin niitä tehdäänkin sitten "24/7". Tämä takaa hyvät joukot ennen suojan loppumista ja mahdollisuutta oman alueen hallintaan harkituilla hyökkäyksillä.

3. Alussa kannattaa harkita hyökkäyksiä. Joukot väärään paikkaan ja kierros on pilalla. Usein radiohiljaisuus on parempi, kuin sota. Lähes aina se samankokoinen pelaaja siinä vieressä pelkää sinua ihan yhtä paljon kuin sinä häntä.

4. Valitse liittosi oikein. Liitossa, jonka sisällä ei liiku juuri minkäänlaista tietoa, tai viestit on kirjoitettu pienillä kirjaimilla ja ilman pisteitä, ei ole tosipaikan tullen mitään hyötyä. Hyvässä liitossa on selkeä roolijako ja jokainen osallistuu sen toimintaan.

5. Farmaa aktiivisesti. Resurssit ovat pelin avain ja helpoin tapa saada niitä on hyökkäillä aktiivisesti. Joukot omassa kylässä makaamassa eivät auta ketään.

6. Pidä kylien resurssituotannot korkealla ja rakenna rohkeasti uusia kyliä. Peli ei saa jäädä jumittamaan ensimmäiseen kylään.


Tässä siis vinkkejä, jotka minulla ovat toimineet. Tapoja on tietysti monia, mutta nuo ovat omasta mielestäni hyvät lähtöohjeet vasta-alkajille. Hauskoja pelihetkiä!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Itse pelasin tätä peliä vielä pari kierrosta sitten.

Aiempi ennätys oli neljä kylää, mutta kun pelin opin, tuli läpimurto ja vetäisin viimeisimmällä kierroksellani jo 16 kylää roomalaisilla. Sittemmin ei ole tullut pelailtua mutta katsotaan, josko vielä joskus jaksaisin. Toki dualina voisi lähteäkin, itse kun ei aina jaksa...
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Yksi asia tässä nyt ihmetyttää. Jos sanotaan, että 1 pelto tuottaa sen 9 yksikköä tunnissa ja mulla on niitä 6 kpl samantasoisia, niin tuoton luulisi olevan 6*9 = 54 tunnissa. Vaaan ei, tuotto on 30 tunnissa. Joukkojakaan ei ole kuin se sankari pällistelemässä. Missä siis vika?

Edit: Nooni, taisin ehkäpä älytä, tuossa missä näytetään kulutus/tuotanto on 70/100, eli siitäpä se erotus ilmeisesti tulleepi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Yksi asia tässä nyt ihmetyttää. Jos sanotaan, että 1 pelto tuottaa sen 9 yksikköä tunnissa ja mulla on niitä 6 kpl samantasoisia, niin tuoton luulisi olevan 6*9 = 54 tunnissa. Vaaan ei, tuotto on 30 tunnissa. Joukkojakaan ei ole kuin se sankari pällistelemässä. Missä siis vika?

Kyläsi asukkaat syövät viljaa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuli aloitettua sitten peli roomalaisilla. Kakkos serverillä siis ja kylän nimi on Perfectionum. Jotain liittoutuma hässäkkää voisi ajatella. Pystyn kyllä olemaan suht aktiivinen pelissä eli tulkaahan koputtelemaan porteille jos kiinnostaa.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Tää peli on suoraan itse saatanan kehittämä. Pelasin tätä joskus 5 vuotta sitten ja koukku oli niin paha että yöllä soi kello hyökkäysten takia ja viljoja vahtiessa. Baari illatkin tuli tätä vahdittua jos vaan kone jostain löytyi, hyi helvetti, onneksi tästä pääsi eroon.

Lisätään nyt vielä että unetkin alkoivat pyöriä tämän ympärillä ja töissä tuli juostua toimiston koneella tarkastelemassa kylä pahasiaan.

En suosittele kenellekään.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää peli on suoraan itse saatanan kehittämä. Pelasin tätä joskus 5 vuotta sitten ja koukku oli niin paha että yöllä soi kello hyökkäysten takia ja viljoja vahtiessa. Baari illatkin tuli tätä vahdittua jos vaan kone jostain löytyi, hyi helvetti, onneksi tästä pääsi eroon.

Lisätään nyt vielä että unetkin alkoivat pyöriä tämän ympärillä ja töissä tuli juostua toimiston koneella tarkastelemassa kylä pahasiaan.

En suosittele kenellekään.
Joo, kyllä mä sit tän serverin jälkeen lopetan.. Pari vuotta pidin taukoa ja löysin uudestaan, nyt vissiin.. Kolmas servu menossa?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Meinasiko joku lähteä huomenna alkavalle 4-servulle? En ole vähään aikaan pelaillut niin olisi mukava saada peliseuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös