Travian

  • 46 472
  • 175

RedSox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC, Ottawa Senators, Boston RedSox, SaiPa
Edit: Kertokaapas, kannattaako esim. yhtä peltoa kehittää kerrallaan maksimiin vai siten, että montaa eri peltoa kehittää tasaisesti? Kummalla tavoin alussa saa nopeammin kerättyjä resursseja?

Peliä on tullut pelattua reilut puoli vuotta ja onhan se ollut mukavaa ajanvietettä. Hyvää pelissä on se, että se etenee rauhallisesti, eikä koneen ääressä tarvitse jatkuvasti olla. Myös sitterin (joka pystyy päivittämään toisen pelaajan kylää hänen tunnuksellaan ja omalla salasanallaan) hankkiminen on hyödyllistä, jos tulee hetkiä, jolloin ei itse pääse kylää hoitamaan.

Resursseja kannattaa kehittää tasaisesti, kunnes loppuvaiheessa (taso 8) on yksi resurssikenttä hyvä kehittää suoraan 10, jotta saa rakennettua resurssituotantoa lisäävän rakennuksen.

Hyviä pelihetkiä kaikille pelistä kiinnostuneille.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aloitettu on ja varsin koukuttava on peli.

Farmaan ympäristöäni lähes 24/7.

Kiitti vaan vinkistä avaajalle.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kappas nyt huomasin tällaisenkin ketjun.

2. servua on tullut tahkottua alusta asti ja ykkösellä kävin "treenaamassa" muutaman kuukauden. Suht kivasti on mennyt tähän asti, tällä samalla nimimerkillä tuollakin tulee pyörittyä. Liittoumakin taitaa olla sijalla 3 :).
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jaa, olihan täällä tästäkin ketju. Kakkos- ja kolmosservuilla tulee pelailtua ja ykköstäkin kokeilin. Kakkoselle pääsin vähän myöhässä messiin joten olen jonkin verran jäljessä, mutta rauhallinen ympäristö ja hyvät farmit ovat auttaneet. Kolmosella meneekin vähän mukavammin, siinä top300 viivalla keikun.

Aika koukuttava peli tämä on, ircissäkin joutuu taas pitkästä aikaa roikkumaan liittouman takia. Nickki on sama kuin täälläkin, mielikuvitus kun on niin pirun huono.
 

gebardi

Jäsen
Tulipa tämäkin ketju varta vasten etsittyä.
Juu nyt reilun viikon olen traviania hakannut kolmos severillä ja juuri äsken loin tilin tuolle speedy servulle. Se vaikuttaa varsin nopeatempoiselta kun kerkesi jo hieman tottua tuohon hitaampaan menoon.

Huomasin muuten, että Server 4 tulee tuonne suomi-puolelle syyskuussa. Pitääpä laittaa sinnekin tunnukset niin pääsee olemaan mukana heti alusta lähtien.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Pitäisi saada tilaa pääkaupunkiin:

Onko tietoa voiko lähetystön vaikka pääkaupungista purkaa jos rakentaa lähetystön kakkoskaupunkiin (olen liitoumassa)? Entä mitä vaikka asesepästä? Jos sen talon purkaa, jääkö tehdyt aseparannukset voimaan jos sen talon purkaa? Mitä kannattaa purkaa? Kätköt olen poistanut nyt...

Lisäys: Pitikö hylätyn laakson olla jonkun tietyn ruutumäärän päässä pääkaupungista/kakkoskylästä että sen saa vallattua?
 
Viimeksi muokattu:

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Pitäisi saada tilaa pääkaupunkiin:

Onko tietoa voiko lähetystön vaikka pääkaupungista purkaa jos rakentaa lähetystön kakkoskaupunkiin (olen liitoumassa)? Entä mitä vaikka asesepästä? Jos sen talon purkaa, jääkö tehdyt aseparannukset voimaan jos sen talon purkaa? Mitä kannattaa purkaa? Kätköt olen poistanut nyt...

Lisäys: Pitikö hylätyn laakson olla jonkun tietyn ruutumäärän päässä pääkaupungista/kakkoskylästä että sen saa vallattua?
Lähetystön voi purkaa pääkaupungista, jos toisessa kaupungissa on lähetystö. Asesepän voi purkaa, sinne tehdyt parannukset jäävät voimaan. Akatemian voi purkaa kun olet kehittäny kaikki joukkoyksiköt siellä, mutta sitten et saa niin paljoa kulttuuripisteitä joita tarvitset uusien kylien perustamiseen. Hylättyjen laaksojen pitää olla 3 ruudun säteellä kylästä että niitä voi vallata, eli kun keskität kyläsi kartan keskelle, niin näkyvissä olevat hylätyt laaksot ovat vallattavissa.

edit. Siis uuden kylän voi vallata mistä haluaa mutta keitaan pitää näkyä siinä kartalla
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi saada tilaa pääkaupunkiin:

Onko tietoa voiko lähetystön vaikka pääkaupungista purkaa jos rakentaa lähetystön kakkoskaupunkiin (olen liitoumassa)? Entä mitä vaikka asesepästä? Jos sen talon purkaa, jääkö tehdyt aseparannukset voimaan jos sen talon purkaa? Mitä kannattaa purkaa? Kätköt olen poistanut nyt...

Lisäys: Pitikö hylätyn laakson olla jonkun tietyn ruutumäärän päässä pääkaupungista/kakkoskylästä että sen saa vallattua?
Lähetystöä tarvitsee, jos liittyy liittoumaan, ei sen jälkeen (ellei ole liittouman keskuspelaaja, jolla lähetystön taso on luokkaa 20, jotta liittoumassa voisi olla paljon jäseniä). Eli jos olet jo liittoumassa, josta et ole lähdössä, et tarvitse lähetystöä enää mihinkään. Purkuun vaan. Eikä sitä lähetystöä tule rakentaa kakkoskyläänkään.

Asesepän taidot jäävät voimaan, eli kun seppä on tasolla 20 niin sen voi surutta purkaa.

Valloitettavan keitaan tulee olla sillä alueella, joka näkyy 7*7 kartasta silloin, kun oma valloittava kyläsi on siinä keskellä.

Hylätyn laakson saa ottaa omakseen vaikka kuinka kaukaa. Hylätyn laakson rakentaminen vie resuja=kauppiaita, joten kovin kauaksi omasta kylästä ei kannata lähteä. Tietysti, jos 15-crop, tai 9-crop -peltolaaksoja ei ole lähellä, voit joutua lähtemään kauemmaksikin. [Noihin viljapaikkoihin saa laitettua paljon sotilaita, kun ne kykenevät elättämään solttunsa, ja loppupeleissä sotapelissä solttujen määrä ratkaisee. Ovat siten varsin haluttuja]

Soltut kannattaa tehdä eri kylissä, eli pakit omassaan (vie vain haarniskapajan) ja höökit omissaan (vie asesepän), ei siis kannata tehdä "joka lajia jokapaikassa" vaan eriyttää kylän tehtäviä. Kyllä niitä pakkeja voi sitten lähetellä sieltä pakkikylästä muita kyliä pakittamaan.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Kiitokset vastauksista. Vielä yksi kyssäri, eli voiko olla vain yksi sankari? Rakensin sankarin kartanon kakkoskylääni, mutta siellä ei voi kouluttaa uutta sankaria. Eli jos haluaa vallata keitaan, niin voiko valtausjoukot (sankari) tulla mistä tahansa kylästä, kunhan joku oma kylä on tarpeeksi lähellä vallattavaa kohdetta?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitokset vastauksista. Vielä yksi kyssäri, eli voiko olla vain yksi sankari? Rakensin sankarin kartanon kakkoskylääni, mutta siellä ei voi kouluttaa uutta sankaria. Eli jos haluaa vallata keitaan, niin voiko valtausjoukot (sankari) tulla mistä tahansa kylästä, kunhan joku oma kylä on tarpeeksi lähellä vallattavaa kohdetta?
Jep, eli sankareita voi olla vaan yksi. Kun on sankarin kartanon rakentanut muihin kyliin, voi sankarin lähettää sinne vahvistuksena ja se voi sieltä hyökkäillä keitaisiin ja muualle.

Kuinkas moni meinaa lähteä pelailemaan s4:lle? Maanantaina starttaa, itse olen vähän kahden vaiheilla kun kaksi serveriä on jo päällä. Tosin olen miettinyt s2 lopettamista, joten sitten ainakin. Mietin jos täällä olisi paljon aktiivisia pelailijoita, voisi laittaa JA-liittouman pystyyn.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuinkas moni meinaa lähteä pelailemaan s4:lle? Maanantaina starttaa, itse olen vähän kahden vaiheilla kun kaksi serveriä on jo päällä. Tosin olen miettinyt s2 lopettamista, joten sitten ainakin. Mietin jos täällä olisi paljon aktiivisia pelailijoita, voisi laittaa JA-liittouman pystyyn.


Minä olen s4:lla samalla nimimerkillä kuin täällä ja speedservulla sitten huomattavasti kovemmalla statuksella TiMOissa. Ottakaa jatkislaiset inngame messageil yhteyttä. Ihan kiva katsella miten muilla menee ja vaihtaa ajatuksia. Onko täällä muuten porukkaa GODLIKE:sta, Thunderista tai TBD:stä?
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Gallien ansat on ihan ok alkuvaiheessa. Itselläni on pääkaupungissa hyökkäysarmeija joka koostuu tällähetkellä 6500 imperiaanista. Siinä on kuitenkin 200 ansaa pieni hävikki. Lisäksi ansat saattavat täyttyä jo hämäyshyökkäyksistä. Tiedän että parhaimmillaan(/pahimmillaan) on 1 ukon hämäyshyökkäyksiä laitettu yli viikon verran ennen todellista hyökkäystä.

Onpas kerrassaan omituisesti rakennettu nyrkki. Pikkasen helppo puolustaa jos sulla ei oo hevosia vähintää 33% tuosta. Itsellä nyrkin suhde menee 60% jalkaa ja 40 % hevosta. Joo ja tosiaan nyrkille on aivan sama onko siellä ansoja. Kuitenkin noi nyrkkien koot alkaa vaihdella 20 000-60 000 yksiköön speedillä. Tämä siis tällä hetkellä.

Mites muuten noi resukentät. Itellä alkaa seinä tulla vastaan tasolla 17. Taitaa väliaikaisesti lähteä jossain vaiheessa kaikki tuotannon ekstraajat pois.
 
Viimeksi muokattu:

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Ykkösellä kolmas kierros jo menossa kahdella ekalla kerralla tullut raidaajia kimppuun. Nyt asustan jo niin metsässä ja männyssä, kuin olla voi eikä siis raidaajia ole. Asukkaita vähän alle 1200.

kakkosella pelaan myös ja asukkaita semmoset 1600 ja pian tulee 5 ja 6 kylä, kun saan virka-asunnon 20 tasolle ja 4 kylässä 10 tasolle.

Ancientin siivissä oleilen. Speedillä käyn aina välillä pelaileen, se on kyllä aika hyvä, kun on nopeampi. Ei mene 10 tasolle (resoissa) edes 4 tuntia. Koukussa ollaan taitaa olla aika moni muukin pelaaja, kyllä koukussa.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Voiko tiedustelija jäädä gallien ansoihin ?

Tiedustelijat eivät jää gallilialaisten ansoihin, eikä tiedustelijaa voi tappaa kukaan, paitsi toinen tiedustelija/eguiteslecati/tunnustelija.
 

Ukko

Jäsen
Vielä olisi kysyttävää : Voiko ansojen määrän päätellä jostain ( esim. asukasluvusta ) ja kuinka paljon niitä voi enimmillään olla esim. 100:n tai 50:n asukkaan kylässä ?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vielä olisi kysyttävää : Voiko ansojen määrän päätellä jostain ( esim. asukasluvusta ) ja kuinka paljon niitä voi enimmillään olla esim. 100:n tai 50:n asukkaan kylässä ?
Aika mahdoton tehtävä tuo on. Jos tuntuu että ei ole tarpeeksi joukkoja, niin kannattaa pysyä poissa gallikylistä. Mutta esim. tason kymmenen ansoittaja lisää viljankulutusta (=asukaslukua) 27:lla ja tason viisi kahdeksalla.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kolmosella ehdin pelata jonkin aikaa, mutta neloselle ehdinkni jo alusta mukaan. Kuulun lounaassa pelaavaan aktiiviseen liittoumaan, jonne haetaan samoilta kulmilta uusia pelureita. Aktiivisuus ja vähintään 20 vuoden ikä ovat pääsyvaatimuksina sekä sijainti lounaassa (-/- alue). Jos uskot täyttäväsi vaatimukset, heitä viestiä pelissä. Olen siellä tällä samalla nimimerkillä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Miten erota liittoumasta? Olen liittymässä toiseen, mutten löydä kohtaa miten pääsisi vanhasta eroon. Uusi kutsu kuulemma lähetetty mutta se ei näy lähetystössä vielä, oletan että tulee näkyviin vasta kun on eronnut edellisestä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Miten erota liittoumasta? Olen liittymässä toiseen, mutten löydä kohtaa miten pääsisi vanhasta eroon. Uusi kutsu kuulemma lähetetty mutta se ei näy lähetystössä vielä, oletan että tulee näkyviin vasta kun on eronnut edellisestä.

Tuolla liittouman valikossa näytää olevan ylhäällä sellainen kuin valinnat ja siellä on sitten kohta lähde liittoumasta. Sitten varmaankin uusi kutsu tulee näkyviin lähetystössäsi, en tiedä tarkkaan, kun en ole liittoumaa vaihtanut.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
kolmosella kuulun Uimakerhoon.

Katos katos täältähän löytyy liittolainen, itsekkin kuulun Uimaan. Kaveri joitain aikoja sitten pelin pariin houkutteli ja koukuttava peli on kyseessä ja omaa kylää tulee rakenneltua ja välillä käytyä kyläilemässä lähialueen pikkukylissä.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Pistän nyt nämä omat liittoumat servereillä.

-KL-2-SL (server1)
-AA- (server2)
Ilman liittoumaa speed:illä asukkaita semmoiset 900. Aika paljon täällä on asiaa puhuttukkin, joka on hyvä asia minulle ei tosin ole vielä tullut uutta tietoa.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ja taas pukkaa kysymystä, kiitos Jykelle edellisestä vastauksesta. Sieltähän se löytyi.

Nyt on pääkaupungissa kasarmi tasolla 20, ja ohjeiden mukaan tämä olisi vaatimus suurelle kasarmille. Sellaista ei kuitenkaan löydy valikosta kun klikkaa sitä tyhjää tonttia. Mitä tehdä?

Toinen kysymys samaan aiheeseen liittyen. Löytyy sellainen rakennus kuin suuri varasto. Toinen vaatimus tälle on maailmanihme taso 0. Sitä kun klikkaa niin tulee vain tyhjä ruutu. Mikä siis tämä on?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maailmanihme on se, jonka rakentamiseen koko peli loppuu. Eli kun Ihme on tasolla 100 niin peli päättyy ja ihmeen rakentanut liittouma voittaa pelin.

Tuolla travian.com speed-servulla kyseinen tilanne tulee itse asiassa eteen ihan lähipäivinä eli ihmettä aletaan rakentaa allekirjoittaneen liittouman suurimassa siivessä, jolloin myös Natar-heimo alkaa hyökätä ihmeenrakentajia vastaan.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Nyt on pääkaupungissa kasarmi tasolla 20, ja ohjeiden mukaan tämä olisi vaatimus suurelle kasarmille. Sellaista ei kuitenkaan löydy valikosta kun klikkaa sitä tyhjää tonttia. Mitä tehdä?

Suurta kasarmia/hevostallia ei ikävä kyllä pysty rakentamaan pääkaupunkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös