Totta kuin kirkonrotta!

  • 36 497
  • 150

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joskus 12-vuotiaina väiteltiin kaverin kanssa siitä, mitä se tökötti on, jota on naisten tisseissä. Minä väitin sitä silikoniksi, kaverini selluliitiksi. Oltiin molemmat oikeassa. No, eräs kaveri taasen ihmetteli suunnilleen saman ikäisenä, että mitä siinä Queenin kappaleessa 'We Are The Champions' lauletaan. Kysyi meikäläiseltä, kun osasin suht hyvin enkkua ja vastasin itsevarmasti, että sehän on "me ollaan herkkusieniä".
Just tuossa tusinan ikäisenä eräs kaverini suomenteli biisien nimiä ahkerasti. Mötley Crüen Looks That Kill kääntyi sujuvasti muotoon Näyttää tapolta, No One Like You oli Kukaan ei pidä sinusta ja niin edelleen.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
En tiedä miten yleistä tämä on ollut mutta meille ala-asteella opetettiin raamatun tarinoita täytenä totena. Siis vielä 90-luvulla. Maikka perusteli raamatun todenperäisyyttä jankuttamalla vain että "kun se on niin vanha kirja". Jep jep. Lukiossa uskonnonmaikka oli vielä pahempi sekopää tuputtaja ja tykkäsi jauhaa omista kohtaamisistaan Jeesuksen ja enkeleiden kanssa. Ja auta armias jos joku viisastelija rohkeni epäillä opettajan sanaa.
 
K

kiwipilot

Joskus vuonna esko ala-asteella yksi jannu väitti kivenkovaan, että "Pappa sai talvisodassa ryssän konekivääristä luotisuihkun otsaan" - meni kuulemma aivolohkojen välistä ja pappa pelastui. Muistona otsassa oli vain "pehmä kuoppa".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ala-asteella tuli puhetta kansalaistaidossa juuri talvisodan alkamisen 50-vuotispäivänä sotilasarvoista. Jokainen poika otti tietenkin koulupäivän jälkeen selvää isänsä sotilasarvosta, ja en muista, että olisi vääpeliä pienempää sotilasarvoa kenenkään isällä ollut. Omakin faija yleni siksi päiväksi luutnantiksi res. kersantista. Taisipa jonkun iskä olla ihan kenraalikin.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
N. 4-5 vuotta sitten kun nigerialaiskirjeet yleistyivät, minulla oli appiukkoni kanssa major fight, koska hän ei uskonut saamaansa kirjettä huijaukseksi. Totesi vain että enpä lähde epärehellisiin bisneksiin vaikka on miljoonia tarjolla. Ensin luulin että vedättää minua, mutta hän oli aivan kuolemanvakavissaan. No, pääasia että ei lähtenyt. Tollo.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yläasteella uskonnonopettaja oli käynyt New Yorkissa jouluna ja innoissaan kertoi Rockefeller Centerin 450 metriä korkeasta joulukuusesta. Kaikki muut ostivat tarinan, mutta minun oli pakko kysyä onko hän nyt ihan varma tuosta pituudesta. Oli ihan varma ja suorastaan loukkaantui, kun kyseenalaistin tarinan. Tyydyin vaan naureskelemaan, että oli sitten varmaan komea kuusi ja kukaan ei edelleenkään tajunnut väitteen älyttömyyttä.

Sen jälkeen olen huomannut, että monilla ihmisillä on isoja vaikeuksia ymmärtää suuria lukuja. Pätee varsinkin naisiin, mutta myös yllättävän moniin miehiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oikeassa olet. Ammattikoulun todistuksella pääsee hakemaan lääkikseen. Kuten pääsee kaikkiin muihinkin yliopistokoulutuksiin.
Lukion tarpeellisuus? Vaikea sanoa. Enemmänkin se on nykyään vaan vaihtoehtoinen koulutus ennen jatko-opintoja.
Veikkaisin, että vakavasti otettuna lukio antaa piirun verran paremmat eväät akateemisiin opintoihin kuin amis.
---

Sain kunnian jakaa parin viikon ajan kesätöideni ajan samaa kämppää erään armottoman tarinoitsijan kanssa. Aivan tajutonta juttua. Täydellä pokalla, päin naamaa ja useasti päivässä. Oli ampunut Terminatorin aseella, tyrmännyt Joni Turusen, rahaa ja kännyköitä oli, ynnä muuta. Kertoi kuunnelleensa myös jenkkifutiksen ratkaisupelejä edellisenä päivänä radiosta. Heinäkuussa. Lopulta tyyppi alkoi syödä mun eväitä jääkaapista sekä vei kaksi t-paitaa kaapista. Siinä vaiheessa pomo huomasi potkaista kyseisen jääkärin pois. En jäänyt kaipaamaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sain kunnian jakaa parin viikon ajan kesätöideni ajan samaa kämppää erään armottoman tarinoitsijan kanssa. Aivan tajutonta juttua. Täydellä pokalla, päin naamaa ja useasti päivässä. Oli ampunut Terminatorin aseella, tyrmännyt Joni Turusen, rahaa ja kännyköitä oli, ynnä muuta. Kertoi kuunnelleensa myös jenkkifutiksen ratkaisupelejä edellisenä päivänä radiosta. Heinäkuussa. Lopulta tyyppi alkoi syödä mun eväitä jääkaapista sekä vei kaksi t-paitaa kaapista. Siinä vaiheessa pomo huomasi potkaista kyseisen jääkärin pois. En jäänyt kaipaamaan.

Psykoosi on aina tragedia. Kai kyseinen jääkäri edes ohjattiin hoitoon?

Näissä tapauksissa on helvetin ikävää se, että Terminator on todellakin tullut ammutuksi, Joni Turunen tyrmätyksi ja NFL:n matsit kuunneltua. Tosin ei muiden todellisuuksissa. Tapasin minäkin kerran naisen, joka oli järjestetty pakkolähetteellä OYS:n yhteispäivystykseen. Hän esitteli minulle puhelintaan, johon oli tehty "muutoksia rakenteisiin kuunneltavuuden parantamiseksi".

Hän oli ollut sukulaistensa luona paossa kämpästään "johon oli laskettu kaasua, ja lämpöpatterit oli maalattu kaasua tuottavalla maalilla".

Niin ja minä olin siellä yhteispäivystyksessä sillä kertaa murtuneen pikkusormen takia.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kaverin kesätyöpaikassa oli aikanaan kaveri, joka oli kuulemma "pannut kaikenlaisia eläviä olentoja paitsi virtahepoa ja merenneitoa"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Psykoosi on aina tragedia. Kai kyseinen jääkäri edes ohjattiin hoitoon?
En ole guru näissä asioissa, mutta en jaksa uskoa mielenterveyden ongelmiin, tai ainakaan pelkästään niihin. Tuo jefu-juttu oli omien jälkien peittelyä, Terminator-ase ja Turusen tyrmääminen liittyi tavallisiin 18-kesäisten kollien pullisteluihin, tosin muilla se jäi asteelle "punnerran minuutissa 60 kertaa" ja "olen ampunut Magnum 357:lla". Enemmänkin sillä oli suunnaton huomiontarve. Sen verran normaalisti jamppa selviytyi monista muista asioista.

Pari kertaa olen tyyppiin törmännyt sen jälkeen ja kerran jopa vaihdettiin kuulumisia. Kävelytti lastaan ja oli töissä, kuulemma. Sain vahvistettua tarinan myöhemmin, ja piti paikkansa. Kaikenlaista.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pienenä minulla oli eräs kaveri, joka kertoi aivan päättömiä sekä pervoja juttuja...varmaan jokainen lause oli vähintäänkin ihmeellinen. Hän kertoi esimerkiksi, miten oli nähnyt erään toisen kaverimme kusevan jonkun tytön suuhun ja että hän koskettelee (yleensä katseli tämän nukkuessa alasti, mutta tuo nyt muuttui aina) isosiskoaan aina tämän nukkuessa. Tuo ensimmäinen oli siis autosta nähtynä. Aika hyvin bongattu. Lisäksi hän pystyi väistelemään lumihiutaleita ja kun häneen osui hiutale, niin se ei muka voinut osua.

Näin tätä tyyppiä lätkämatsissa muutama vuoi sitten ja kun kerroimme kuulumisia, oli hän tehnyt tai ainakin meinannut tehdä lähes kaikkea mitä itse kerroin tehneeni. Sattumaako? Tuskinpa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kaverin kesätyöpaikassa oli aikanaan kaveri, joka oli kuulemma "pannut kaikenlaisia eläviä olentoja paitsi virtahepoa ja merenneitoa"

Kaikki kaksijalkaiset on käynyt, kananpojista tikapuihin.

E: Sillä kaverin kesätyöpaikan kaverilla. Pois tämmöiset minusta.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla asuu naapurissa tuollainen n. 65-vuotias mieshenkilö. Eräänä kauniina kesäiltana menin parvekkeelle ottamaan vähän aurinkoa ja juomaan muutaman oluen. Tämä naapurini oli tekemässä ihan samoin ja huomattuaan minut pyysi, että tulisin tulisin hänen luokseen oluelle. Päätin sitten mennä ja siinä juteltiin kaikenlaista. Jossain vaiheessa sitten tämä naapurini alkoi selittämään minulle sitä, kuinka ihmiset ovat saaneet alkunsa maapallolla. Selitti siinä sitten, kuinka avaruusolennot ovat tulleet mapallolle ja olleet seksuaalisessa kanssakäymisessä apinoiden kanssa. Ihmiset ovat sitten kuulemma saaneet alkunsa tämän kanssakäymisen johdosta. Yritin siinä väittää vastaan, mutta naapurini uskoa en pystynyt horjuttamaan, sillä hän oli kuulemma lukenut asiasta jonkun tyypin (valitettavasti en muista kenen) kirjoittamasta kirjasta. Lähtiessäni hän vielä antoi minulle ystävällisesti kyseisen kirjan lainaan ja kehotti lukemaan sen. No, kirja tuli luettua ja ihan hauskaa luettavaa se kieltämättä olikin. Kirjassa esitetyt "todisteet" ei kyllä ihan meikäläistä vakuuttaneet.

Ihan mukava mies on tuo naapurini ja usein jutellaan edelleen kaikenlaista. Mutta tuosta edellä mainitusta asiasta olen kyllä varonut mainitsemasta sanaakaan. Sen verran vahva usko hänellä on tuohon omaan käsitykseensä, että ei kauheasti kiinnosta alkaa kyseisen henkilön kanssa siitä jankkaaman.
 

Rocco

Jäsen
Ihmettelen tosiaan, että syökö joku pizzaansa haukkaamalla siitä palasia? Luulisi haarukalla ja veitsellä olevan helpompaa...

En usko tarinaasi.
Voihan se olla että siitä on veitsellä leikattu U:n muotoinen pala ja se pala syöty haarukalla, eikä aivan välttämättä puraistu. En tehnyt DNA-tutkimusta tai muutakaan tieteellistä tutkimusta. Mutta koska oli lauantai-ilta ja noin kello 01.00, niin luulen että tuo puraisuteoria olisi lähempänä totta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kurkkasin piruuttani lääkikseen vaadittavia hakukelpoisuuksia. Jos en väärin tulkinnut niin toisen asteen kolmevuotinen ammatillinen perustutkinto täyttää hakukelpoisuuden. Joten opo ei ole ollut täysin kartalla.

Näinhän tuo näyttäisi olevan nyt kun tarkisti asian. Näköjään wanhoja juttuja ei siis muista enää avain täydellisesti. Noh, kysymykset lääkäriamiksesta kuitenkin jäivät kuolemattomasti mieleen.

Ja nyt kun muistelee, niin koltiaisena tuli itsekin välillä "loistettua". Esimerkiksi Inner Circlen "Bad Boys" oli helvetin pitkään "päät pois". Jossain vaiheessa, liekö jonkun avittama, kertsi muuttui muotoon "kaikki päät pois". Vieläkään tuota kappaletta ei voi kuunnella vakavalla naamalla.

Viime uutena vuotena tuli myös tutustuttua klassisen "tyhmään" (lue = ei ollenkaan yleissivistystä) ihmiseen. Saksanreissusta puhuttaessa tämä muun muassa ihmetteli sitä, miksi Berliini jaetaan muurilla. Tarkennusta kysyttäessä sitten naikkonen vastasi lähes koppana jotain siitä muurista, jonka Hitler rakensi sinne juutalaisille. Lisäksi tälle naiselle oli jotenkin vaikea ymmärtää sitä, että nestemäärä ei ole synonyymi alkoholimäärälle. Kovasti ihmetteli miten siideriä voi juoda pari litraa, mutta viinaa ei edes litraa. Ja tämä emäntä ei siis ollut alaikäinen tai vetämässä ensimmäisiä kännejään, vaan lukion kolmannella oleva bilehirmu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mummoni on näissä aivotuhnuissa haka. Muori oli kerran käymässä kylässä tätini luona. Tädilläni oli tuolloin kolme kissaa. Mummo taivasteli meille vierailuaan. Kissat olivat saaneet hyppiä pöydille, joka paikassa oli kissankarvaa ja kissankusikin oli haissut. Mude kysyikin, kun oli päässyt pois tätini luota, että "eikö niitä oo sellasia piikkejä, joilla niistä semmosista pääsee erroon?" Kuvittele kysymykseen pinkeä mummoääni ja väljät tekarit. Mummo oletti, että kissat ovat kuuluneet elimellisesti tädin asuntoon, eikä kissojen asumiseen tätini luona liittynyt minkäänlaista vapaaehtoisuutta tätini puolesta.
No eihän tuo nyt vielä mitään. (Selvinpäin en tätä kehtaisi kertoa.) Jonkun lestamummo (vieläkään en kyllä kehtaa tunnustaa että mun) näki noin viitisen vuotta sitten ohimennen telkkarista tummaihoisia ihmisiä, muistaakseni jotain uutiskuvaa Afrikasta, jossa näkyi olevan melko köyhät ja alkeelliset oltavat. Noh, tämä mummo sitten kysyi minulta, että onko noilla mieli, tarkoittaen käsittääkseni sitä, että pystyvätkö he "ajattelemaan". Ihmiset tietenkin pystyvät ja ovat viisaita, mutta jotkut eläimet ovat hölmöjä. Lehmätkin vaan tuijottavat ja ammuvat tms.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No eihän tuo nyt vielä mitään. (Selvinpäin en tätä kehtaisi kertoa.) Jonkun lestamummo (vieläkään en kyllä kehtaa tunnustaa että mun) näki noin viitisen vuotta sitten ohimennen telkkarista tummaihoisia ihmisiä, muistaakseni jotain uutiskuvaa Afrikasta, jossa näkyi olevan melko köyhät ja alkeelliset oltavat. Noh, tämä mummo sitten kysyi minulta, että onko noilla mieli, tarkoittaen käsittääkseni sitä, että pystyvätkö he "ajattelemaan". Ihmiset tietenkin pystyvät ja ovat viisaita, mutta jotkut eläimet ovat hölmöjä. Lehmätkin vaan tuijottavat ja ammuvat tms.

Tätähän se Vanhasen Masan iskäkin yritti todistaa, mutta hyshys-osasto hänet jyräsi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Meinasi unohtua tämä lapsuudenkaveri 70-luvulla. Varsinainen sankari. Isä, joka oli Ylellä pesäpalloselostajana, oli yhtä vatipää.

Tämän sankarin valehtelut olivat pääasiallisesti yritys hankkia kavereita. Yhtenä päivänä hän kertoi että iskä oli tilannut 5 (tai 6, en muista tarkkaan) kaistaisen autoradan. Noin kuukauden ajan poika käveli kylillä lista kädessä, johon oli merkannut meidän muiden muksujen "ajovuorot". Ajovuorojärjestys (heh, hieno sana) muuttui päivittäin, riippuen siitä kuka oli ollut kiltti tai ei (Minä en ikinä mahtunut ensimmäiseen ajovuoroon).

Lopuksi kyselin missä se helvetin autorata on kun ei ole näkynyt. Kaveri kertoi että postimyyntifirma oli toimittanut väärin. Hänelle oli vahingossa tullut junarata. Väärän toimituksen oikaiseminen oli ilmeisesti postimyyntiyritykselle liian vaikea tehtävä, sillä autorataa he eivät ikinä saaneet toimitettua.

Poikaparka.
 

Benamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK ja Hokki
Ala-asteellani liikkui tarina, että uimahallin altaan pohjalla oleva tahra oli aiheutunut kun joku hyppäsi kympistä mahalleen ja vatsa repesi levittäen suolet altaan pohjalle. Kymmenvuotiaana se kuulosti aivan uskottavalta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En ole guru näissä asioissa, mutta en jaksa uskoa mielenterveyden ongelmiin, tai ainakaan pelkästään niihin. Tuo jefu-juttu oli omien jälkien peittelyä, Terminator-ase ja Turusen tyrmääminen liittyi tavallisiin 18-kesäisten kollien pullisteluihin, tosin muilla se jäi asteelle "punnerran minuutissa 60 kertaa" ja "olen ampunut Magnum 357:lla". Enemmänkin sillä oli suunnaton huomiontarve. Sen verran normaalisti jamppa selviytyi monista muista asioista.
Näitähän löytyy, omasta lukiostani muistan yhden kaverin, joka aina tunsi jonkun, jolle jotain oli tapahtunut ja sattunut mitä kummallisimpia asioita. Kaveria sanottiinkin "mausteeksi", koska maustoi juttuja aina ihan helvetisti. Paras juttu oli se, kun jotain ulkopaikkakuntalaista kaveria oli pidennetty 15 senttiä. Muitakin kuolemattomia juttuja oli, mutta pääpiirteittäin samantyyppinen sälli kyseessä kuin sampiolla, eli aina piti pistää hiukan paremmaksi kuin joku toinen. Muuten ihan täydessä järjessä vaikutti kaveri olevan, joten tuskin tuossakaan mistään psykoosista on kyse.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ala-asteellani liikkui tarina, että uimahallin altaan pohjalla oleva tahra oli aiheutunut kun joku hyppäsi kympistä mahalleen ja vatsa repesi levittäen suolet altaan pohjalle. Kymmenvuotiaana se kuulosti aivan uskottavalta.

Tälläisen muuten minäkin olen kuullut, poikkeuksena tuo tahra pohjassa. Kiellettiin vaan hyppäämästä mahalleen, kun se yksikin tyyppi oli revennyt.

Toinen uimahalleihin liittyvä on se, että uimahousuilla ei saa mennä saunaan, koska kloori räjähtää siellä. On kuulemma muutamalle onnettomalle näin käynytkin.
 

scholl

Jäsen
Lukion tarpeellisuus? Vaikea sanoa. Enemmänkin se on nykyään vaan vaihtoehtoinen koulutus ennen jatko-opintoja.

Ei kannata puhua ilman parempaa tietoa. Lukio on yleissivistävä koulu, jonka tärkein tehtävä on erottaa paskasakki. Eli yksi sellaisista ensimmäisistä karsinnoista.
 

scholl

Jäsen
Toinen uimahalleihin liittyvä on se, että uimahousuilla ei saa mennä saunaan, koska kloori räjähtää siellä. On kuulemma muutamalle onnettomalle näin käynytkin.

Uimahallissa ei saa mennä uimahousuissa saunaan, koska se ei kuulu saunomistapoihin. Jos menee niin nenä voi räjähtää, koska aika nopeasti saa nilkki nyrkistä, jos on yhtään valveutuneempaa saunojaa joukossa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän sankarin valehtelut olivat pääasiallisesti yritys hankkia kavereita. Yhtenä päivänä hän kertoi että iskä oli tilannut 5 (tai 6, en muista tarkkaan) kaistaisen autoradan.

Heh, tämä kuulostaa kyllä tutulta!

Tämä tyyppi kertoi saavansa papukaijan syntymäpäivänään, mutta se siirtyi aina milloin mistäkin syystä. Lopulta tämä sitten kertoi saaneensa tuon linnun, mutta sitä ei voinut mennä ikinä katsomaan. Kerran päästin pikaisesti heille sisälle ja tietysti me lähdettiin etsimään sitä papukaijaa, tosin ilman lupaa kun tiedettiin kaverin olevan yksin kotona. Mitään ei tietysti löytynyt ja kun menimme kyselemään tästä linnusta, meni tämä pika aivan änkyttäväksi ja itkuiseksi. En muista mitä hän koitti selittää, mutta se oli varmasti todella "loistava" selitys.

Lisäksi tämä samainen kaveri kertoi veljestään aivan käsittömättömiä juttuja, lähestulkoon tarunomaisia sankaritekoja ja temppuja. Milloin mopolla keulittiin kilometrejä perävalo maassa ja joskus veli oli hakannut lähes tulkoon kaikki.

Yksi ärsyttävä piirre oli myös kaiken kääntäminen häntä vastaan ja valehtelu hänen hyvänuskoiselle isälleen, joka tietysti puolusti oman kullanmurunsa oikeuksia. Kerran lainasin hänen lippistään räpyläksi (koska muilla ei ollut) ja kysyttyäni luvan, hän suostui sen antamaan. Annettuaan lippiksen, lähti hän yllätteän juoksemaan pakoon.

No me lähdimme "perään" ja päästyään pihaan hän juoksi isänsä syliin jä minä juoksin lippis kädessä heidän pihaansa. Olin kuulemma varastanut hänen hattunsa ja kun minulla ole lippis kädessä, niin voiko muka syyllisemmältä näyttää? Yritä siinä sitten selitellä jääräpää isälle, että poikasi valehtelee enemmän kuin puhuu totta.

Edit.

Luokkakaverini selitti aikoinaan, että hänen enonsa oli ampunut jäniksen suoraan liikkuvasta autosta katkaistulla haulikolla. Samainen eno oli myöskin kalastanut 5 haukea yhdellä puukeppi-iskulla järveen. Olisipa mulla samanlainen rambo-eno :)

Minkä takia katkaistu haulikko tuntuu olevan aina mukana näissä lasten väritetyissä jutuissa?? Heti tuli mieleen vastaavia juttuja, joissa oli myös katkaistu haulikko!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös