Totta kuin kirkonrotta!

  • 36 526
  • 150

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Naureskelin tälle dimmun kysymykselle ja tuli mieleen että onhan itsellänikin ollut vuosien varrella samantyyppisiä kavereita kuin dimmun kaverin tyttöystävä. Siis näitä ihmisiä joiden aivot keksivät jotain aivan absurdia ja lopulta kyseinen henkilö on täysin vakuuttunut siitä että keksimä juttu on totta. Vaikka kuinka paljon muut ihmiset näille päättömille jutuille nauraisivat, niin nämä mytomaanit eivät anna periksi. Se on totta, totta kuin kirkonrotta!

Aloitetaanpas näillä:

Kun olin n. 19 vuotta niin oikeastaan joka ilta meni saman kaavan mukaan monta kuukautta putkeen. Ensin ajeltiin hetken torin ympäri ja sen jälkeen käytiin jossain pubissa yhdellä kaljalla. Illan päätteeksi käytiin aina lounaslautasella Kotirannan Buggy Burger -grillillä.
Iltarutiinit muuttui minun osaltani kun lähdin inttiin. Kun tulin muutaman viikon päästä ensimmäistä kertaa lomille, niin yksi kavereista kertoi vakavalla ilmeellä että hän oli riippuvainen Buggy Burgerin lounaslautasista. Hän oli aivan varma että siellä sekoitetaan huumeita ruokaan että saisivat myytyä enemmän...
Totta helvetissä. Lounaslautanen maksoi kokonaiset 10 markkaa (1,68€), sillä hinnalla sinne saatin todennäköisesti gramma kokaiinia.
En tiedä käykö tämä kaveri edelleen joka ilta Buggy Burgerilla, emme "seurustele" enää.

Yksi entinen (onneksi) työntekijä oli kova kertomaan tosijuttuja:
- Kun hän opiskeli Turussa, niin siellä oli niin suuri poliisihevonen että poliisi pystyi kävelemään hevosen alta. Pystysuorassa.
- Intissä hän oli autokuski. Hänen Gaz kuorma-auton moottori oli niin väljä että työhaalarit meni moottorista läpi kun ne laitettiin kaasarista sisään (älä kysy miten).

Teidän juttuja odotellessa...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
eikä suostunut millään uskomaan skumpan tarkoittavan yleisesti kuohuviiniä.
Kerro kaverille että skumppa on ruotsinkielistä slangia ja tulee sanasta skumvin (=kuohuviini).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eräälle kaverilleni valkeni vasta 16-vuotiaana, että sanan salama hakusanamuoto on todellakin salama eikä salma. Hän oli olettanut länsipohjalaisena, että salama on murteellinen muoto sanasta salma. Samoin oli sanan salami kanssa.

Samalle sällille sai avata ihan tosissaan hänen ollessaan 23-vuotias, että hämähäkit eivät ole hyönteisiä. Baarissa olin saada äijältä turpaani, kun väitin hänen parempaa tietoa vastaan, että Rammstein kirjoitetaan kahdella m:llä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Näitä on useampiakin, erityisesti yhden lapsuudenkaverin suusta kuultuna. Paras oli varmaankin joskus 10-vuotiaana. kun kaveri kivenkovaan väitti, että hänellä on musta vyö karatessa. Koira oli kylläkin syönyt vyön.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
* Reilu parikymppiselle jannulle aukesi sen jännän jyrsijän nimi. Ei, se EI ollut hampsteri niin kuin hän oli kokoajan luullut.

* Yläasteen lopulla yksi ihmetteli kovasti miksi kukaan menee lukioon. Kun OPO mainitsi muun muassa lääkärikoulutuksen vaativan lukiotodistusta, niin tämä sankari rupesi ihmettelemään miksi lääkäreitä ei kouluteta lukion sijaan amiksessa. Niin, eiköhän se lukio ole vaatimus lääkikseen ja lukiossa niitä lääkäreitä ei kouluteta. Eikä toivottavasti tulevaisuudessa amiksessakaan.

* Viime työsulkukauden aikana tuli kuultua suuren ajattelijan suusta tosissaan kysytty kysymys... Tämä nykyajan Nietzsche kyseli menisivätkö liigapelaajat NHL:ään jos tänne tulisi työsulku. Niin, kai se Mika Rontti olisi otettu mielellään vastaan Rangersiin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kaikki nämä pizza-kebu-ravintoloista tosijuttuina kerrotut urbaanilegendat (olivat yleisiä kebabravintoloiden yleistyessä). Jonkun kaupungin versiossa joku tyttö oli saanut tippurin, kun kebabravintolan kokki oli ennen tarjoilua vetäissyt takahuoneessa kuivat pizzan päälle. Jonkun toisen kaupungin versiossa tuli kuulemma vain jotakin rakkuloita suuhun.

Olen kuullut nämä jutut monta kertaa ja eri kaupungeissa eri versioina "täysin totena". Kyseinen ravintolakin osattiin aina nimetä.

Tavallaan huvittavaa, mutta tavallaan aika järkyttävääkin. Liittyyhän tämmöisten "tosijuttujen" leviämiseen rasistisen ennakkoluuloinen ajattelutapa.

Kuka muu on kuullut näitä?


Baarissa olin saada äijältä turpaani, kun väitin hänen parempaa tietoa vastaan, että Rammstein kirjoitetaan kahdella m:llä.

Mysteeri minulle on se, miksi Rammstein on nimeltään Rammstein, vaikka bändi on nimetty Ramsteinin ilmailushow:n katastrofin (en.wikipedia) mukaan.

Eli kaiken järjen mukaan kaverisi pitäisi olla oikeassa tässä asiassa.

(Nyt kun vilkaisin, niin tietenkin löytyi nopeasti selitys tuolle nimeämiselle. Kyseessä siis eräänlainen sanaleikki)
 

Rocco

Jäsen
Kuka muu on kuullut näitä?
Minä sain kerran mukaani pizzan, mistä oli puraistu pala, ja päällä oli oreganot valmiina.

Mun tilaama pizza oli viety vahingossa asiakkaalle pöytään, hän oli sen maustanut ja puraissut, ja sitten huomattu ettei se olekaan hänen pizza. Sitten mun pizza oli kylmästi laitettu keittiön puolella asiakkaan lautaselta laatikkoon ja mulle mukaan. Olettivat kai, että asun kaukana ja olen kännissä enkä huomaa asiaa. Mutta kun olin selvänä ja asuin 100m päässä niin takaisin tulin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Minä sain kerran mukaani pizzan, mistä oli puraistu pala, ja päällä oli oreganot valmiina.

Mun tilaama pizza oli viety vahingossa asiakkaalle pöytään, hän oli sen maustanut ja puraissut, ja sitten huomattu ettei se olekaan hänen pizza. Sitten mun pizza oli kylmästi laitettu keittiön puolella asiakkaan lautaselta laatikkoon ja mulle mukaan. Olettivat kai, että asun kaukana ja olen kännissä enkä huomaa asiaa. Mutta kun olin selvänä ja asuin 100m päässä niin takaisin tulin.

Ihmettelen tosiaan, että syökö joku pizzaansa haukkaamalla siitä palasia? Luulisi haarukalla ja veitsellä olevan helpompaa. Miten tuo tapahtuu? Nostetaan koko pizza naaman eteen lautasella ja haukataan siitä reunasta vai otetaan pizza pois lautaselta ja nostetaan kuuma pizza käsin naaman eteen ja syödään siten? Melko epäkäytännöllistä ja luultavasti ei niin miellytttävän näköistäkään.

Ymmärtäisin, jos pizzasta olisi leikattu slaissi ja siitä puraistu mutta koko pizza? Ei. En usko tarinaasi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihmettelen tosiaan, että syökö joku pizzaansa haukkaamalla siitä palasia? Luulisi haarukalla ja veitsellä olevan helpompaa. Miten tuo tapahtuu? Nostetaan koko pizza naaman eteen lautasella ja haukataan siitä reunasta vai otetaan pizza pois lautaselta ja nostetaan kuuma pizza käsin naaman eteen ja syödään siten? Melko epäkäytännöllistä ja luultavasti ei niin miellytttävän näköistäkään.

Ymmärtäisin, jos pizzasta olisi leikattu slaissi ja siitä puraistu mutta koko pizza? Ei. En usko tarinaasi.

Olisiko mahdollista, jos pizza on taitettu puoliksi ja siitä sitten haukattu. Itse olen syönyt pizzaa tällä tavoin, lähinnä kyllä ulkona kun ei ole mitään välineitä mukana.

Kaveri on kertonut monesti, että eräässä kebab-paikassa oli ulkona jokin hyvä tarjous pizzan hinnasta. No hinta oli sitten huomattavasti enemmän ja tähän syytä tivatessa ja ulkona olevaa mainosta osoittaessa tuli vastaus: "No sehän on vain mainos!"

Itse asiassa eräässä Pasilalaisessa pizzeriassa meitä meni 5 kaveria syömään, kaikki tilasi saman setin ja hinta oli muistaakseni erilainen 4/5.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaveri on kertonut monesti, että eräässä kebab-paikassa oli ulkona jokin hyvä tarjous pizzan hinnasta. No hinta oli sitten huomattavasti enemmän ja tähän syytä tivatessa ja ulkona olevaa mainosta osoittaessa tuli vastaus: "No sehän on vain mainos!"
Tämän olen myös itse huomannut. Aina kun menet lounasaikaan kebulle, on ulkona mainos, esim: Pizza ja 0,33 juoma 6€. Sitten kun sen tilaat, niin hinta onkin 6,50€ tms. Kuitenkin jos lasket hinnaston mukaan, niin yhteenlasketun hinnan pitäisi olla 7,20€. En tajua, en kyllä ole koskaan jaksanut asiasta kysyäkään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Naapurifirman jätkä väitti naama peruslukemilla tossa kuukausi sitten, että jääkiekko ja jalkapallo eivät ole lajina muuttuneet viimeisen 20 vuoden aikana juuri ollenkaan. Aika "hedelmällistä" keskustella urheilusta sellaisen tyypin kanssa, joka on faktoista yhtä pihalla, kuin Suomi MM ja EM-futiksesta.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Naureskelin tälle dimmun kysymykselle ja tuli mieleen että onhan itsellänikin ollut vuosien varrella samantyyppisiä kavereita kuin dimmun kaverin tyttöystävä.

Ihan kiva ketjun avaus. Tämä juttuhan on samaa luokaa kun se, että hedelmäpussia ei kannata solmia ennen punnitsemista - solmu kun painaa enemmän kuin aukinainen pussi. Enpä muista kenen suusta tämäkin neronleimaus joskus tuli.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ihan kiva ketjun avaus. Tämä juttuhan on samaa luokaa kun se, että hedelmäpussia ei kannata solmia ennen punnitsemista - solmu kun painaa enemmän kuin aukinainen pussi. Enpä muista kenen suusta tämäkin neronleimaus joskus tuli.

Oikea syyhän on se, että sisään jäävä ilma lisää painoa. Jos pussi on auki, niin silloin ilma leijuu vapaana.

Että silleen...
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus pieninä lapsina (~25 vuotta sitten) hyvä kaveri väitti kivenkovaan että hänen sedällä/enolla/ukilla on sellainen tv millä pystyy kelaamaan eteen ja taakse ohjelmia. Minä tietysti vänkäsin vastaan minkä pystyin mutta periksi ei antanut. Ei edes vaikka sanoin esim. suorien lähetysten kelaamisen eteenpäin olevan aikamoinen temppu!

Videot oli varmaan sukulaismies hommannut eikä ne ollut vielä kovin yleisiä tuolloin ja tiedä sitten olisiko pientä poikaa vähän juksattukin kelaamisilla. En muista missä vaiheessa totuus valkeni kaverille, tai voihan olla että siellä oltiin tekniikassa jo paljon edellä kun melkoisia keksijöitä oli kaveri ja isänsäkin!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ihan kiva ketjun avaus. Tämä juttuhan on samaa luokaa kun se, että hedelmäpussia ei kannata solmia ennen punnitsemista - solmu kun painaa enemmän kuin aukinainen pussi. Enpä muista kenen suusta tämäkin neronleimaus joskus tuli.

Itse ainakin kirjoittelin joskus muinoin tuosta johonkin ketjuun. Kyseessä oli ex-tyttöystäväni, joka vakavalla naamalla noin väitti ja tarina on tosi.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Oikea syyhän on se, että sisään jäävä ilma lisää painoa. Jos pussi on auki, niin silloin ilma leijuu vapaana.

Että silleen...

Hetkinen, periaatteessa näin voisi ollakin. Solmitussa pussissa ilma on hieman puristunut, joten sen paine ja siten sen tiheys on suurempi kuin "vapaan ilman". Vaikutus perustomaattipussissa on varmaan jotain gramman ziljardisosan luokkaa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Naapurifirman jätkä väitti naama peruslukemilla tossa kuukausi sitten, että jääkiekko ja jalkapallo eivät ole lajina muuttuneet viimeisen 20 vuoden aikana juuri ollenkaan. Aika "hedelmällistä" keskustella urheilusta sellaisen tyypin kanssa, joka on faktoista yhtä pihalla, kuin Suomi MM ja EM-futiksesta.

Sanot sille kaksi sanaa, viivelähtö ja pelikirja. Nämä termit kuuluu lajiin kuin lajiin, uimahypyistä juustonvieritykseen.

Linkki vie Wikipediaan ja juustonvieritysbakkanaaleihin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sanot sille kaksi sanaa, viivelähtö ja pelikirja...

Ei huono idea ollenkaan. Tuosta olisi voinut lähteä liikkeelle :)

Sen verran kun jaksoin keskusteluun mukaan mennä. niin mä aloitin silloin kuvailemaan lajien kehitystä seuraavin sanoin: Ruoho-shakki, jää-shakki ja maalinesto-peli :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joku on muuten joskus väittänyt, että naiset muka kävisivät paskalla. Sehän ei voi millään pitää paikkaansa, koska oikeiden naisten kroppa on "rakennettu" niin, että paskalla ei tarvitse/voi käydä. Totuushan on se, että miesten lisäksi ainoastaan rekkalesbot käyvät, mutta heitä ei luokitellakaan naisiksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
* Yläasteen lopulla yksi ihmetteli kovasti miksi kukaan menee lukioon. Kun OPO mainitsi muun muassa lääkärikoulutuksen vaativan lukiotodistusta, niin tämä sankari rupesi ihmettelemään miksi lääkäreitä ei kouluteta lukion sijaan amiksessa. Niin, eiköhän se lukio ole vaatimus lääkikseen ja lukiossa niitä lääkäreitä ei kouluteta. Eikä toivottavasti tulevaisuudessa amiksessakaan.

Kurkkasin piruuttani lääkikseen vaadittavia hakukelpoisuuksia. Jos en väärin tulkinnut niin toisen asteen kolmevuotinen ammatillinen perustutkinto täyttää hakukelpoisuuden. Joten opo ei ole ollut täysin kartalla.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jos en väärin tulkinnut niin toisen asteen kolmevuotinen ammatillinen perustutkinto täyttää hakukelpoisuuden.
Oikeassa olet. Ammattikoulun todistuksella pääsee hakemaan lääkikseen. Kuten pääsee kaikkiin muihinkin yliopistokoulutuksiin.
Lukion tarpeellisuus? Vaikea sanoa. Enemmänkin se on nykyään vaan vaihtoehtoinen koulutus ennen jatko-opintoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus 12-vuotiaina väiteltiin kaverin kanssa siitä, mitä se tökötti on, jota on naisten tisseissä. Minä väitin sitä silikoniksi, kaverini selluliitiksi. Oltiin molemmat oikeassa. No, eräs kaveri taasen ihmetteli suunnilleen saman ikäisenä, että mitä siinä Queenin kappaleessa 'We Are The Champions' lauletaan. Kysyi meikäläiseltä, kun osasin suht hyvin enkkua ja vastasin itsevarmasti, että sehän on "me ollaan herkkusieniä".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Taidettiin olla samalla luokalla, jos tarkoitat Jonia (nimi muutettu).

Kun opettaja kysyi Jonilta, kuinka sähköä tuodaan Suomeen, Joni vastasi, että sähköä rahdataan laivoilla akuissa.

Mummoni on näissä aivotuhnuissa haka. Muori oli kerran käymässä kylässä tätini luona. Tädilläni oli tuolloin kolme kissaa. Mummo taivasteli meille vierailuaan. Kissat olivat saaneet hyppiä pöydille, joka paikassa oli kissankarvaa ja kissankusikin oli haissut. Mude kysyikin, kun oli päässyt pois tätini luota, että "eikö niitä oo sellasia piikkejä, joilla niistä semmosista pääsee erroon?" Kuvittele kysymykseen pinkeä mummoääni ja väljät tekarit. Mummo oletti, että kissat ovat kuuluneet elimellisesti tädin asuntoon, eikä kissojen asumiseen tätini luona liittynyt minkäänlaista vapaaehtoisuutta tätini puolesta.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Yläasteella käsiteltiin kerran Egyptin pyramideja, ja sitä kuinka ne muutama vuosituhat takaperin rakennettiin tuhansien orjien raa'alla työllä, raahamalla valtavia kiviä pitkiä matkoja erillisiä ramppeja pitkin jne. Eräs nuori neito kysyi sitten: "Miksei ne käyttäneet lentokoneita apuna?"
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Naapurifirman jätkä väitti naama peruslukemilla tossa kuukausi sitten, että jääkiekko ja jalkapallo eivät ole lajina muuttuneet viimeisen 20 vuoden aikana juuri ollenkaan. Aika "hedelmällistä" keskustella urheilusta sellaisen tyypin kanssa, joka on faktoista yhtä pihalla, kuin Suomi MM ja EM-futiksesta.
Ei se mitään, että joku sattunaisseuraaja on tätä mieltä, mutta kun välillä tuntuu, että Jatkoajassa (jääkiekkoon omistautuneella keskustelupalstalla) enemmistö jakaa tuon käsityksen jääkiekon osalta. Neutral Zone trapit ja muut ovat Jaroslav Pouzarin tai muiden keksimiä ja taktisista asioista on turha puhua, kun kaikki tartiikat ne ovat ikivanhoja, niille on vain keksitty uusia nimiä. Ei silti toimivathan autotkin ihan samalla tavalla kuin sata vuotta sitten jos asiaa niin halutaan ajatella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös