Tommi Kovanen siirtyy HIFK:hon

  • 57 935
  • 205

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä "hypeä" Herra Kovasen ympärillä. Äijää ja otteita tuli aikanaa seurattua ihan tarpeeksi Pelicansin divariaikoina ja silloin oli jo havaittavissa äijän kyvyttömyys. Toki ymmärrän, että pelaaja voi kehittyä ja ilmeisesti sitä on Lahden vuosien jälkeen tapahtunutkin, mutta aivan floppi uskon ma!
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Lasken valehteluksi sen, että lähti joukkueesta vedoten henkilökohtaisiin syihin ja pahaan oloon, mutta tiedotustilaisuudessa paljasti lähdön syyksi isommat sopimustarjoukset muualta. Se voi tietysti jonkun mielestä olla henkilökohtainen syy, mutta itse ainakin odotin jotain muuta ensimmäisen lausunnon perusteella.
Kuten esim... maksatulehdus, konkurssi, haravasta katkesi pii?
DAF postasikin jo tuon tiedotustilaisuuden annin. Mitään valheita ainakaan minä en Tommin näe lausuneen, mutta katsokoon kukin omilla silmillään.
Tommin selkäänpuukotuksella saavutetaan ... hyvä olo itselle?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
kummitus kirjoitti:
Kuten esim... maksatulehdus, konkurssi, haravasta katkesi pii?
DAF postasikin jo tuon tiedotustilaisuuden annin. Mitään valheita ainakaan minä en Tommin näe lausuneen, mutta katsokoon kukin omilla silmillään.
Tommin selkäänpuukotuksella saavutetaan ... hyvä olo itselle?

Kannustaako Tommia pitäisi tuon pelkurimaisen käytöksen jälkeen? Vai olisiko pitänyt kenties toimittaa miehelle parane pian kortteja kottikärryllinen, jotta JYPissä pelaamisesta johtuva huono-olo olisi poistunut nopeammin miehen elimistöstä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei näistä sopimuksista nykyään tiedä, julkistetaan mitä hyvänsä. Tommilla voi olla esim. optio keväällä pelata Sveitsissä, jos HIFK:n kausi jää lyhyeen ja onko sopimuksesa sittenkin purkuoptio 30.4.2007 saakka molemmin puolin, jos homma ei toimi. HIFK tuskin ainakaan "heittäytyy JYPiksi" kesken syksyn 07-08, jos Tommi haluaakin lähteä Sveitsiin. Ne tietävät, jotka ovat sopimuksen allekirjoitettuna nähneet, muuten pitäisi kaikkia tietolähteitä jollain tasolla huhuina, vaikka luotankin tietysti HIFK:n nettisivujen tietoihin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Flou kirjoitti:
Kannustaako Tommia pitäisi tuon pelkurimaisen käytöksen jälkeen? Vai olisiko pitänyt kenties toimittaa miehelle parane pian kortteja kottikärryllinen, jotta JYPissä pelaamisesta johtuva huono-olo olisi poistunut nopeammin miehen elimistöstä?
Ei tarvitse kannustaa ei. Tervaa ja höyheniä päälle. Niin ja puukolla nivusiin.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jo ollaan aikoihin edetty: Joku noubadisainaus täytemiehen paikalle yhden lähteneen täytemiehen sijaan, herättää kauhean älämölön ja toistasataa viestiä keskustelupalstalle.

Tämä kertoo kyllä omaa kieltään siitä, miten fanit tänä(kin) vuonna odottavat vesi kielellä ja meisseli hellänä sitä jokavuotista Tammikuun ihmettä. Ja se ei ole Kovanen.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
scholl kirjoitti:
Kaikki nämä ns. herrasmiessopimukset ovat sellaista skeidaa, mikä vääristää vain kilpailua. Kuulostaa kartellimaiselta toiminnalta.

Itse ainakin olen saanut kuulemieni tapahtumien perusteella jo kauan sitten sen kuvan, että HIFK ja Frank Moberg ovat viimeisiä SM-liigassa, jotka ilmoittavat, etteivät ole enää herrasmiehiä. Joten veikkaan HIFK:n kompensoineen tästä JYPiä kohtuullisesti. (en tosin ole lukenut ketjun viimeistä 4 sivua vielä)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Jos pitää valita Ämmän ja alaikäisten hyväksikäyttäjän välillä niin mielummin sitten Ämmä.
No jaa.

Sen mitä olen Tibbettsiä toistaiseksi Kerho-paidassa nähnyt, ottaisin kyseisen hyväksikäyttäjän IFK:hon minä päivänä hyvänsä esim. Kovasen kaltaisen hankinnan sijaan.

Nyt tuli kuitenkin Kovasen poika, joten ei muuta kuin tervetuloa kuninkaallisen iiefkoon riveihin. Toivottavasti mies kokee kirjaimellisesti uuden kevään urallaan ja onnistuu suurkaupungin parrasvaloissa, tuskin hän jengiä sentään heikentää. Toivottavasti, onhan sellaisiakin suorituksia joskus nähty.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ihme siirto

Mitä ihmettä Ifk pilaa brändiään jypin ukoilla?
Helsingissä aletaan tekemään samoja virheitä kun taannoin Tapparassa kun ruvettiin jypistä pelaajia ynnämuita hankkimaan ja kahvakiekkoo tuomaan.
Onnea vaan.
Tampereella on onneksi vihdosta viimein päästy eroon siitä leimasta Uraman myötä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
peksa kirjoitti:
Mitä ihmettä Ifk pilaa brändiään jypin ukoilla?
Helsingissä aletaan tekemään samoja virheitä kun taannoin Tapparassa kun ruvettiin jypistä pelaajia ynnämuita hankkimaan ja kahvakiekkoo tuomaan.
Onnea vaan.
Tampereella on onneksi vihdosta viimein päästy eroon siitä leimasta Uraman myötä.

Muistanet varmaan Tapparan menestyksen näiden JYPin ynnämuita pelaajien kahvaajilla..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Iker kirjoitti:
No jaa.

Sen mitä olen Tibbettsiä toistaiseksi Kerho-paidassa nähnyt, ottaisin kyseisen hyväksikäyttäjän IFK:hon minä päivänä hyvänsä esim. Kovasen kaltaisen hankinnan sijaan...
Meillä on siltä mantereelta jo Murphy, Murray ja Guolla... eli turha edes vertailla tätä ko. kaveria tähän (Kovanen) hankintaan. Lue nyt helvetti pari sivua taaksepäin, niin näet Renegaden järkevät kommentit siitä, miksi Kovanen IFK:hon hankittiin!
 

hanttap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urpolan Kiekko, HIFK, MP
Mihin savolaisia tarvitaan?

Tommi on PIPSIN pelaaja. Nyt töissä HIFK:ssa. Savolaisia jääkiekkoilijoita käytetään esimerkiksi puolustajina ja maalintekijöinä. Näitä molempia nykyään kilpavarustelun aikana tarvitaan. Jos on tänne ymmärtänyt tulla ei Mr K. voi olla ihan tyhmäkään. Tervetuloa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
J-Ko kirjoitti:
Voi perse. Tätä kaveria ei kukaan muista mistään muusta kun siitä, että antoi jonkun Jyppiläisen joskus pahoinpidellä itsensä.
Väärin. Minä en muistanut edes tuota tapausta. Saati sitten mitään muutakaan tämän herran uralta.

Ymmärrän kuitenkin Kovasen hankinnan ihan täysin, järkiveto IFK:lta, toivottavasti Tommi vastaa huutoon ja on hyödyksi joukkueelle.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kyynikko kirjoitti:
En ole, kuten et sinäkään, vielä nähnyt Tommi Kovasta Hifk;n pelipaita päällä, joten annetaanko kaverille näytön mahdollisuus!?

Ja tuskin tulette näkemään tätä "miestä" pelipaidassa.
Veikkaan nimittäin että seuraavan vuoden ykkönen fanituotemyynnissä tulee
olemaan Kovasen nimellä varustettu HIFK-paituli - myy vahvasti äitienpäivänä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Huoh..on kyllä ollut aika säälittäviä kommentteja tässä ketjussa tähän mennessä. Ensinnäkin Jypin kannattajat tulevat katkerina haukkumaan miestä (osa tosin ihan asiallisia) ja toisekseen jotkut Hifkin kannattajat itkevät kun hienoon brändiin tuodaan Mikki Hiiri joka vielä itki Jypissä pahaa oloaan. Sitten vielä joku Lukon-kannattaja tulee vaatimaan Matikaisen eroa..

20pistettä viime kaudella, ja 25 toissa kaudella Jypin tasoisessa joukkueessa ei ole mikään huono saldo puolustajalta. Tämä kausi mennyt ainakin pisteiden valossa huonommin, mutta selittyykö se osin sillä henkisellä pahalla ololla mitä tämä Taidelasi(?) itkeskeli julkisuudessakin. Ja mainitsiko joku vielä että tällä kaudella Kovasen piti ottaa selvä kiekollisen ykköspakin rooli?

Kaveri ei varmasti ole mistään kalleimmasta päästä, ja uskon että pystyy hyvään peliin 4-5 pakkina Hifkissä. Ei varmasti ole maalin edessä mikään paras mies ja tarvitseekin rinnalle kunnon äijän joita Hifki pitäisi joidenkin mielestä olla täynnä. Eli se 200cm ja 120kg vähintään..

Antakaa kaverille kuitenkin mahdollisuus näyttää miten hyvin pystyy pelaamaan Hifkissä. En minäkään hyväksy sitä sopimusjupakkaa, ja pidänkin äijää sen vuoksi ihan raukkamaisena. Mutta vittu se on mennyttä. Turha niitä itkeä enää. Katsotaan mitä mies tekee kaukalossa...ihan sama vaikka se runkkaa jotain taidelasia siviilissä..

Sanoisin vielä, että hyvä hankinta Matikaiselta. Näytti olevansa äijä, eikä välitä paskaakaan mistään herrasmiessopimuksista. Toivon vielä että Pena pääsisi lopullisesti eroon siitä brändiajattelsusta ja jättäisi esim. Schnbelit pois joukkueesta jatkossa.

Toivonpa vielä että nähdään Hifk-Hpk finaali tänä keväänä. Ja katkerien Jyp-fanien puolesta toivon että raiskaajahyväksikäyttäjä hakkaa sen ämmän henkihieveriin. Silloin ehkä kaikki olisi onnellisia?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Meillä on siltä mantereelta jo Murphy, Murray ja Guolla... eli turha edes vertailla tätä ko. kaveria tähän (Kovanen) hankintaan. Lue nyt helvetti pari sivua taaksepäin, niin näet Renegaden järkevät kommentit siitä, miksi Kovanen IFK:hon hankittiin!
Mitä jos lukisit itse helvetti pari-kolme sivua taaksepäin, niin näkisit omat ensikommenttini Kovasen siirrosta. Löytyy siitä vähän ennen Renegaden viestiä.

Tibbetts-vertailuni oli vain ja ainoastaan vastaus viestiin, jossa jälleen otettiin esille Billyn tausta alaikäisten hyväksikäyttäjänä. Ts. minulle ei pelaajan taustalla ole niin hirveästi väliä, jos esiintyy kaukalossa kuten olen Tibbettsin nähnyt tekevän. Samalla tavalla ei Kovasen sopimuskiistat JYPin kanssa juuri haittaa, kunhan ei ala kiukuttelemaan IFK:ssa ja sopimustaan purkamaan, ja mikä tärkeintä: pelaa hyvin.

Vituttaa kun apinat raivoaa, vaikka eivät näköjään tajua lukemastaan kovin paljon.

Toistetaan nyt kuitenkin: Tervetuloa IFK:hon, hyvä lisä pelaajakalustoon jos ja kun tuo lisää taitoa mm. yv-pyöritykseen ja omalla peliajallaan vähentää Schnabelin vastuuta ja sitä myötä hasarditilanteita. Itsehän veikkailin Kovasen tekevän jopa mukavasti tehopisteitä IFK:ssa loppukaudesta.
 
Viimeksi muokattu:

BOB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Lapuan pyrintö
Eihän kovasen hankinassa ole mitään ihmeellistä, mies on leftinpuolen pakki ja täyttää aivan varmaan Niskasen saappaat. Muutama peli alle niin, täyttää varmaan paikkansa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Okei, okei Iker... löysin sen viestisi. Rauhotutaas sit :)
Nooh, ehkä hermot palaa itse kullakin joskus liian nopeasti. Onneksi kiehahtanut veri viilenee kuitenkin rivakasti.

Ja sitten päivän kysymys Kovaseen liittyen, mistä tämä Taidelasi-nimitys oikein on peräisin?

Edit: Lisätäänpä tänne vanhaan viestiin kiitokset nopeista vastauksista. Vai että taidelasin keräys, selvisipä sekin.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Iker kirjoitti:
Ja sitten päivän kysymys Kovaseen liittyen, mistä tämä Taidelasi-nimitys oikein on peräisin?
Tommin harrastuksiin kuuluu Coelhon romaanien lukemisen lisäksi taidelasin keräily.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
McWerkko kirjoitti:
http://www.ksml.fi/kiekko/videot/jyp_videot_2002_2005.html

Edit. On siellä oikealla palstalla nimellä pelaajien harrastukset 24.2.2005.

Voe hyvää päivää.. "yks mies laski mun päälle, heh.." Nicke Hedbergikin on mies tämän piipittäjän rinnalla.

No, ei siinä mitään jos peleissä paikkansa täyttää. Mutta kommenttia saattaa tulla jos ei kotipelit suju.
 

scholl

Jäsen
Mielestäni lumilautailu on huomattavasti huolestuttavampi juttu kuin taidelasi. Siitä on enää lyhyt matka siihen että housut ovat ehkä mahdollisesti vielä vahvemmin polvissa ja perse paljaana. HIFKin pitää ehdottomasti kieltää skeittilautojen tuomisen treeneihin. Taidelasissa ei ole mitään pahaa. Jotkut voivat olla arvokkaita luomuksia ja osa sitten taas pelkästään koristaa esim. kirjahyllyssä.

Baxter on mieheen ilmeisen tyytyväinen, joten siinä mielessä hyvä alku. En tiedä minkä jengin kanssa Kovanen on harjoitellut vai onko treenannut lainkaan. Hieman tuo tauko kyllä mietitytti, mutta kondiksessa kai se on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Baxterin kommenttien perusteella hyvä aloitus punapaidoissa. Itse en niin hirveästi Kovaselta odota, varmaa peruspeliä ja hyvää kiekollista panosta lähinnä. Rymistelijöitä meillä on valmiiksi, tosin tällä kaudella sekin arsenaali on jäänyt vähän turhakkeeksi, kun aina soi pilli. Että siinä mielessä en katso antifyysisyyttä suureksi miinukseksi. Ja onhan se kiva, että meillekin löytyi yksi leftin pakki. Siitä plussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös