Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 462 644
  • 5 037

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toi nyt on edelleenkin oma näkemykseni, ja ei välttämättä 100% oikein, mutta suuntaa antava. Ja tuo lista on siis ainoastaan sellaisista pelaajista, joiden uskon hankitun jengiin kehittymismielessä.

Pelkästään tulevia menestyjiä Liigassa ja jopa EHT:llä ovat mainitsemasi: Ikonen , Hintz, Partanen , Auvitu , Taipalus, Husso, Lankinen
Kelpo Liiga.-pelaajia: Teppo, Heikkinen , Leino, Åsten

Ei tuo kolmessa vuodessa ihan päin persettä ole mennyt, kun tuohon lisätään vielä unelmahaut Grilli ja Elkins jotka ovat joukkueen liiderit ja parhaat pelaajat Husson ohella. Unohtamatta että meillä on kerrankin Liigan paras veska ja vielä omista noussut, siihen tukemaan Lankinen joka kehittynee vähintään hyvälle Liiga-tasolle. Niistä muiden jengien junnuista ja hauista, ei tarvitse muuta sanoa kuin brothers Granlund, oli haku tai halu muuttaa stadiin niin IFK teki sen mahdolliseksi ja siinä muutaman vuoden sisältä pari suomen parasta junnua.

Kovalla kädellä kuritat esim Åstenia, ei ole vaipunut, mun silmissä suorittaa nyt jo siinä missä joku märkä-simo, koko ajan parantanut, kehittyykin vielä. Teppokin on nyt jo vakaa Liiga-tason pakki, samoin kun Heikkinen kehittynyt parissa kuukaudessa jo hyvälle tasolle, Leino on tiedostettu ongelmatapaus mutta av:lla esim joukkueen parhaita, pyörittää myös yv:tä kohtuullisesti.
Partanen on ottanut niin ison harppauksen viime kaudesta että jos nähdään vielä vastaava kehitys askel niin hyppää samantien jo EHT -tason ohi. Partasen liike kiekon kanssa on uskomattoman sulavaa ja täysin verrattavissa euroopan huippuihin, ongelmat on niissä kiekollisissa ratkaisuissa jotka paranee koko ajan ja sitten tietysti ketjukavereissa, veto on liigan parhaita, mitä jos joskus pääsee ampumaan pommejaan maailmanluokan passeista, voi olla että siinä ameriikan ovet aukeavat.

Mutta ymmärrän että kyynikon paikka oli vapaana ja se kelpaa monelle. ;)

_
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun tuosta juniorituotannon tasosta puhutaan, niin aivan niin synkkä tilanne ei ole kuin mitä ehkä itsekin annoin ymmärtää. IFK-junnuista Ruotsiin siirtynyt Kristian Vesalainen ( Eliteprospects.com - Kristian Vesalainen ) tekee tänä iltana 16 vuotiaana debyytin SHL:ssä, eli hänen kohdallaan voidaan puhua jo ihan potentiaalisesta 1. kierroksen varauksesta parin vuoden päästä mikäli urakehitys jatkuu yhtä huikeasti. Tässä Jatkoajan uutinen aiheesta: 16-vuotiaalle suomalaislupaukselle SHL-debyytti - SHL - 23.10.2015 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Lisäksi Pohjois-Amerikkaan täksi kaudeksi siirtynyt -98 syntynyt Oliver Felxson vaikuttaa lupaavalta puolustajalta, joka tullee myös saamaan NHL-varauksen seuraavassa draftissa: Eliteprospects.com - Oliver Felixson

Toki molempia pelaajia yhdistää se, että he eivät pelaa enää IFK:ssa. Toivottavasti näitä tulee lähivuosina lisää ja myös siten, että edarikin pääsee hyötymään heidän edesottamuksistaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Liivikin kohdalla taisi pelaaja itse lähteä isomman roolin perässä naapuriin. Jos ja kun tilanne on tämä, niin paha siinä on HIFK:n vastaan harata, ainoaksi keinoksi kun jäisi törkeän ylihinnan maksaminen. Itse olen siis ymmärtänyt, että Liivik ei tehnyt tilaa Virtaselle, vaan Virtanen hankittiin nimenomaan Liivikin korvaajaksi.

Kuulin tästä aivan toisenlaisen version. Liivikkiä kiinnosti todellakin isompi rooli, joka olisi luontaisesti tullutkin. Pyysi sen mukaisesti hieman enemmän liksaa, joka sekin kuuluisi siinä tilanteessa. Liksa ei kuitenkaan ollut se juttu. Ilmeisesti Raivo kuitenkin oli sysäämässä sitä Jonnelle. Jonne ei nimenomaan ollut Liivikin korvaaja. Kait joku ajatus oli pitää molemmat pelaajat kehissä.

Mutta liksakaan ei olisi ollut kovin kiitollinen Siimille. Se oli hieman läpsäisy poskille IFKlta omalle pojalle. Siim olisi halunnut jäädä kotiin. IFK ilmeisesti oletti, että "oma poika" jää halvemmalla kotiin.

TARKENNUS: Ei Siim voinut vain jäädä siinä kohdassa. Kun muualta ostettu samanarvoinen pelaaja oli saamassa isomman palkkapussin.

Sinänsä tutkaparina Jonne Virtanen-Siim Liivik olisi Nordikselle raahautumisen arvoinen juttu. Itse olisin korottanut senkin takia Siimin palkan Jonnen kanssa matchaavaksi.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kuulin tästä aivan toisenlaisen version. Liivikkiä kiinnosti todellakin isompi rooli, joka olisi luontaisesti tullutkin. Pyysi sen mukaisesti hieman enemmän liksaa, joka sekin kuuluisi siinä tilanteessa. Liksa ei kuitenkaan ollut se juttu. Ilmeisesti Raivo kuitenkin oli sysäämässä sitä Jonnelle. Jonne ei nimenomaan ollut Liivikin korvaaja. Kait joku ajatus oli pitää molemmat pelaajat kehissä.

Nähtävästi siirrosta on sitten olemassa vähintään kahta erilaista versiota liikenteessä. Itse tosiaan kuulin, että Liivik lähti isomman roolin perässä Espooseen. HIFK kyllä tarjosi sopimusta, ja Liivik olisi mielellään punaisiin jäänyt, näkemykset roolista eivät vaan kohdanneet. HIFK näki Liivikin nelosen keskellä ja tarjosi tämän mukaista palkkaa, kun taas pelaaja itse näki itsensä vähintään kolmosen keskellä ja vaati tämän perusteella isompaa palkkaa mitä seura oli valmis maksamaan. Näin asia on minulle kerrottu ja näin sen olen ymmärtänyt. Samoin minulle on kerrottu, että Virtanen nimenomaisesti tuli kuvioihin mukaan vasta siinä kohtaa kun kävi jo hyvin selväksi, että Liivik vaihtaa jengiä kauden päätteeksi. Sitä en tiedä, oliko Jonne Ramille mieluisampi vaihtoehto kuin Siim, mutta itse olen kyllä siinä käsityksessä, että Virtanen oli nimenomaisesti Liivikin korvaaja.

Mitä itse pelaajaan, Siim Liivikiin tulee, niin minä en häntä enää halua meillä nähdä. Liikaa tulee ulkojääkiekkoilullista taakkaa tämän pelaajan mukana nykyään. Ei vaan maistu mulle. Persoona Liivik toki on, mutta ei oikeanlainen, tai ehkä oikeammin oikealla tavalla, mahtuakseen minun HIFK:hon.
 

Stigu

Jäsen
Sinänsä tutkaparina Jonne Virtanen-Siim Liivik olisi Nordikselle raahautumisen arvoinen juttu. Itse olisin korottanut senkin takia Siimin palkan Jonnen kanssa matchaavaksi.

Samaa mieltä. Lätkä on suurelta osalta viihdettä ja tällaiset kaverit nimenomaan ovat ainakin itselleni lätkäviihteen kannalta erittäin tärkeitä. Olkoonkin, että ovat 95% matseista ihan kiltisti, mutta kyllähän he tuovat väriä peleihin. Tuo kaksikko maksaisi varmaankin maksimissaan 150 keuroa enemmän kuin nykyinen nelosemme mikä tahansa kaksikko.

Mä olen miettinyt täällä jo aiaemmin ääneen, miksi meidän nelonen koostuu jämäpelaajista, mutta yksi lisäsyy siihen, että jengistä ei löydy siimliivikiä (tai hänen kaltaistaan pelaajaa) saattaa johtua case Trevor-Baby Gilliesistä.Saattaa nimittäin olla että KOFF on antanut ymmärtää tuon casen yhteydessä, että jengissä ei saa olla pelaajia, jotka voivat aiheuttaa negatiivista julkisuutta.

Oli niin tai näin, niin IFK:n ketjut on tällä hetkellä vähän niinkuin ne Fantastic Four-ihmeneloset: Löytyy Herra Fantastinen, joka kykenee venyttämään itseään, löytyy Näkymätön Nainen joka voi muuntautua näkymättömäksi ja löytyy Fire-mies, joka kykenee muuttumaan tulipalloksi. Mutta sitten tämä neljäs "Möykky", jonka pitäisi olla supervoimakas gigantti onkin jostain syystä Nuhanenä Seitsemästä Kääpiöstä. Onko syynä a) budjettivaje , b) se, että ohjaaja uskoo, että Nuhanenästä kehittyy uusi Möykky vai c) se, että elokuvan sponsorin mielestä oikea Möykky sorsisi pienikasvuisia ihmisiä. Ei jummarra.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä itse pelaajaan, Siim Liivikiin tulee, niin minä en häntä enää halua meillä nähdä. Liikaa tulee ulkojääkiekkoilullista taakkaa tämän pelaajan mukana nykyään. Ei vaan maistu mulle. Persoona Liivik toki on, mutta ei oikeanlainen, tai ehkä oikeammin oikealla tavalla, mahtuakseen minun HIFK:hon.

Oikea koutsi hoitaa persoonatkin ja tekee niistä (ratkaisu)pelaajia. Kyllä Liivik HIFK:n paitaan vielä joskus mahtuu, kunhan nyt kasvaa vähän ulospäin tuosta roolistaan. Ei kannata liikaa tuijottaa nykytilannetta, blegi on sekaisin kuin huoratalo la- illan jälkeen ja siellä hyvät näyttää huonolta& vice versa.

Liivik on sen sorttinen kaveri, että vaatii tiukahkon koutsin ja karismaattisen kapteenin/veteraanin joukkueeseen jotta ukko ite menestyy. Toisaalta kaveri on Liigassa jo enemmän kuin selkeä VL ja nykyisillä näytöillä ei paljoa tarvi kuunnella lisää-liksaa vaatimuksia.

3/4 ketjun ukko ja roolipelaamisen VL-tason kaveri. Kelpaisi mutta ei vielä tarvita.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Oikea koutsi hoitaa persoonatkin ja tekee niistä (ratkaisu)pelaajia. Kyllä Liivik HIFK:n paitaan vielä joskus mahtuu, kunhan nyt kasvaa vähän ulospäin tuosta roolistaan. Ei kannata liikaa tuijottaa nykytilannetta, blegi on sekaisin kuin huoratalo la- illan jälkeen ja siellä hyvät näyttää huonolta& vice versa.

Mun on pakko sanoa, että Liivikillä ei ole paikkaa minun IFK:ssa, enää. Tiedän toki, että oikea koutsi, tai ehkä enemmänkin ammattimainen koutsi hoitaa persoonat kuntoon, mutta tässä ei nyt ole kyse siitä. Yhtälailla kyse ei ole siitä, että surkeassa Bluesissa Liivik ei ole noussut viime kauden tasolleen. Minä en vaan halua nähdä mitään märkäsimoja, lausuntoautomaatteja tai "kovia jätkiä" IFK:ssa. Liivik onnistuu olemaan näistä kaikkia. Hyvä jarruketjujen pelaaja mies Liigaan ehdottomasti on, mutta onneksi hän ei ole ainoa vaihtoehto tuohon rooliin. Esimerkiksi Antti Tyrväinen olisi minulle paljon mieluisampi vaihtoehto alempien kenttien rouhijan rooliin kuin Liivik, ihan jo pelkästään sen takia, että hän pystyy lunastamaan edes osan niistä sekeistä mitä suu kirjoittaa. Luonnollisesti mielipiteeni saattaa muuttua, mikäli jossain kohtaa paljastuu, että ainoat alempien kenttien vakaan liigatason pelaajat ovat Liivik ja Virtanen. Siinä kohtaa mä otan Siimin kirkuen vastaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Veli Stigu on nyt samoilla linjoilla kanssani monessa asiassa.

1) Liikaa keskitason prospekteja jäällä. Jos noita Leinoja ja Salmeja on jengi täynnä niin ei paljon se keskinkertainen salkkaritason viihde kiinnosta noilla hinnoilla.

2) Liian vähän superprospekteja jengissä. Kyllähän sitä raahautuisi hallille yksistään joidenkin Granlundien ja Goldobinien takia.

3) Ja samaa mieltä viihteestä ja Liivikistä. Mulle olisi ollut taivas jos kolmonen olisi luokkaa Liivik/Virtanen-Nykopp-Ikonen.

Ja varmasti taloudellisest ihan mahdollinen.

Nelosta en lähde kaatamaan Nybarin niskaan koska nelosen iso palanen Lamberg on saikulla.

Mun IFKssa on aina paljon sekä käsiä että ilkeyttä
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nostetaas tätä ketjua myös positiivisena aikana.

Ja näköjään ollut mun viestini edellinen hieman napiseva viesti.

No mitä on Nybari sen jälkeen tehnyt?

Hankki Liivikin varmistamaan keskikaistaa. Yhtäkkiä Nykoppin loukkaantuminen ei näy missään. Liivik on pelannut erinomaisesti ja vielä tehollisestikin hyvin. Tärkeitä maaleja ja syöttöjä. Fiksua alivoimapelaamista ja johtaa jengiä. Ja viihdearvo on noussut. Todella hyvä haku.

Hintz on osoittanut potentiaalinsa ja kasvanee kahdessa vuodessa johtavaksi pelaajaksi. Partanen, Elkins, Puustinen, Taimi, Järvinen... hyviä hakuja.

Hussoon luottaminen... riski, joka nyt on näköjään kannattamassa.

Ja kaiken tämän lisäksi pelimerkkejä lienee vielä kassaholvissa loukkaantumisten varalle.

Eli kehut täältä Nybarille!
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on aina ollut sellainen perushyvä fiilis siitä, että meillä on ns. oma kasvatti urheilutoimenjohtajana, kun kopissa ei näitä perinteidenviejiä liikaa ole viime vuosina ollut. Usko Nybondasin substanssiosaamiseen on vain välillä ollut koetuksella, vaikkakin joinain kausina on kyllä nähnyt, että palaset ovat olleet jengin rakentamisessa kohdallaan, mutta joku vaan ei ole natsannut / peli on vienyt. Tän kauden jengiä ei olisi nyt likipitäen jälkikäteen nähtynä juuri paremmin voinut rakentaa niistä pelaajista, jotka olisi voinut saada. Joten, sepustus päättyy sanoihin - hyvää duunia (vaikkakin voisi käydä mediakurssit itsekin, ei vain pelaajansa, olipa taas totaalisen mitäänsanomaton haastattelu kotisivuilla...), ja jos meininki jatkuu samalaisena, niin pitkää jatkoa jengissä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Joo, itse erittäin kovasanaisestikin välillä miestä kritisoineena sanon tähän väliin, että Nybari on hoitanut tämän kauden osalta hommat erittäin hyvin. Vähän on silti pakko siitä kunniasta antaa Törmäsen suuntaan, sillä hänen imunsa on varmasti se ratkaiseva tekijä, joka mahdollisti kaikki nämä jatkosopparit, mutta yhtäkaikki helvetin hyvää duunia ja etenkin ulkkareiden osalta. Yhtäkään hutikutia ei tullut ulkkareissa.

Jatkan silti kritisoimista jatkossakin, sillä kyseessä on organisaation menestyksen kannalta ehkä tärkein yksittäinen vastuuvirka.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun on ollut tarkoitus nostaa tätä ketjua muutamaan otteeseen, alunperin jo runkkarisarjan loputtua, mutta aina se on jotenkin jäänyt. Niinhän se on, että tavallaan UTJ:n toimenkuvaan kuuluu olla se julkinen syntipukki, joka saa aina haukut kun menee huonosti, mutta ei koskaan kiitosta kun menee hyvin.

Nybari on saanut viime vuosina runsaasti paskaa niskaansa, ja ihan hyvästä syystä (oksennus nousee suuhun aina kun muistelee noita viime kausien DeSantiseja, Blockeja, Thangeja ja mitä kaikkia yökötyksiä nyt olikaan). MUTTA: viimeiset pari vuotta Nybari on tehnyt ihan helvetin hyvää duunia. Viime vuodeksi joukkuetta rakennettiin hyvin, täksi kaudeksi tunnistettiin mihin vahvistusta tarvittiin (puolustukseen) ja hommattiin loistavat täsmähankinnat Järvisen ja Taimin muodossa. Nyt kaudenkin aikana sitten ollaan reagoitu loistavasti puutteisiin ja riskitekijöihin: kun keskushyökkääjiä oli huolestuttavan paljon saikulla, hankittiin Märkä-Simo kotiin hoitamaan nöyränä duunarin virkoja; kun puolustus herätti kysymysmerkkejä, löydettiin Aulie, joka oli toki jonkinmoinen riskihaku mutta on osoittautunut pirun hyväksi löydöksi. Eikä sekään tosiaan mikään mitätön saavutus ole, että kaikki, siis ihan kaikki viime kauden tärkeät pelaajat saatiin sitoutettua vielä toiseksikin vuodeksi hyvää projektia jatkamaan.

Totta kai Nybaria pitää haukkua silloin kun aihetta on, mutta annetaan myös kiitosta kun on sen paikka. Ja pakkohan se on myös myöntää, että kunhan hommat hoidetaan hyvin, niin onhan se hienoa että UTJ on aito "oma mies" - toki näitä savolaisia voidaan hankkia, mutta jollain asteella se stadilainen identiteettikin pitää säilyä. Kiben, Söden ja Villen lähdettyä ei niitä enää ihan hirveästi ole jäljellä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai Nybaria pitää haukkua silloin kun aihetta on, mutta annetaan myös kiitosta kun on sen paikka. Ja pakkohan se on myös myöntää, että kunhan hommat hoidetaan hyvin, niin onhan se hienoa että UTJ on aito "oma mies" - toki näitä savolaisia voidaan hankkia, mutta jollain asteella se stadilainen identiteettikin pitää säilyä. Kiben, Söden ja Villen lähdettyä ei niitä enää ihan hirveästi ole jäljellä.

Onhan siinä vielä sekin pointti, että nämä savolaiset lähtevät onnistuessaan eteenpäin, ja saadaan etsiä uusi savolainen hommaan, kaikkine siihen sisältyvine riskeineen. Nybondas tuskin on menossa minnekään, oli se sitten hyvä tai paha asia. Juuri tällä hetkellä näyttää hyvältä, toivottavasti vielä ensi kauden joukkuetta katsellessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä nosto tälle topicille. Ainakin itselle toiminut välillä sellaisena itkumuurina kun jengi alisuorittanut välillä UTJ:n toimien takia ja välillä niistä riippumatta. Kyllähän sitä Nybaria pitää kehua silloin kun paikka. Karavaanarilla nyt kova haaste. Pystyykö laittamaan palikat siihen järjestykseen että jengistä tulee Kärppien, Tapparan ja JYP:n kaltainen kestomenestyjä vuosiksi eteenpäin vai oliko kausi 15-16 pelkkä yksittäinen suonenveto 2010-11 tapaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tunnustusta Tompalle. Huippu duunia tänä kautena! Toivotaan, että vahva tekeminen ei ole jäänyt pelkön edustusjoukkueen työstämiseksi, jotta pääsisimme nauttimaan useamminkin menestyksestä.

Eniveis, kiitokset jo nyt hienosta duunista!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybari on saanut viime vuosina runsaasti paskaa niskaansa, ja ihan hyvästä syystä (oksennus nousee suuhun aina kun muistelee noita viime kausien DeSantiseja, Blockeja, Thangeja ja mitä kaikkia yökötyksiä nyt olikaan). MUTTA: viimeiset pari vuotta Nybari on tehnyt ihan helvetin hyvää duunia.
Korjatkaa toki, jos olen väärässä mutta eikös nämä Thangit, Warghit, Desantisit, Blockit ynnä muut olleet Summasen hakuja. Tai siis käsittääkseni Summanen halusi isoa rotaatiota ja sitten näitä ukkoja hommailtiin joka toinen viikko ja rosteri oli aivan sekaisin pelistä toiseen.
Tottakai siis Nybondas päättää sen ostetaanko kyseinen pelaaja X, vai ei mutta toisaalta, jos valmentaja haluaa työkalut, joilla omasta mielestään saa parhaan tuloksen irti, niin vaikea paikka. Ja toistan, että Nybari on tehnyt paljon paskoja hankintoja ja ilman Summastakin, mutta tuolla kaudella laitan paljon myös Ramin niskaan ainakin niiden tietojen ja luulojen perusteella, joita olen kuullut.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Austin Blockin isä valmensi amerikkalaista jalkapalloa Suomessa ja Austin käsittääkseni itse hakeutui IFK:n testiin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tottakai siis Nybondas päättää sen ostetaanko kyseinen pelaaja X, vai ei mutta toisaalta, jos valmentaja haluaa työkalut, joilla omasta mielestään saa parhaan tuloksen irti, niin vaikea paikka. Ja toistan, että Nybari on tehnyt paljon paskoja hankintoja ja ilman Summastakin, mutta tuolla kaudella laitan paljon myös Ramin niskaan ainakin niiden tietojen ja luulojen perusteella, joita olen kuullut.

Kyllä Summanen on itsekin jossain isossa haastattelussa myöntänyt, että pelästyi itsekin sitä, kuinka monet kotimaiset pelaajat kieltäytyivät IFK:sta hänen takia. Tuo nyt minusta jo käänteisesti kertoo siitä, miksi Nybondas tuolla kaudella joutui palkkaamaan niin paljon tyhjiä arpoja. Olivatpa sitten Ramin hakuja tai ei.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hyvää duunia on Nybondas tehnyt. Nybondas on kuitenkin kasannut aina joukkuetta valmentajan näköiseksi ja toivon, että nyt oltaisiin valittu tämä Törmäsen lätkä linjaksi myös tulevaisuudessa vaikka valmentaja vaihtuisi. Tätä lätkää on hieno katsoa ja kun seuraavaa valmentajaa kartoitetaan niin hänen pitää pystyä peluuttaa tämmöistä lätkää ja rosterin vahvuuksien pitää tukea tätä, ei niin, että seuraava valmentaja peluuttaa jotain ihan toisenlaista lätkää ja lähdetään etsimään hänelle sopivia palasia rosteriin. Nopeus, taito ja kovuus. Tästä on pidettävä nyt ja jatkossa kiinni.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Eniten henk.koht. pistänyt silmään tällä kaudella on meidän kiekollinen taito ja tapa pitää kiekkoa hyökkäyspäässä. Joillain pelaajilla se on täysin kansainvälistä tasoa ja se on yksi iso silmiinpistävä ero Liigan muihin joukkueisiin. Ehkä toivoisi vielä fyysisyyttä hyökkäykseen mutta todella hyvä ja tasapainoinen joukkue meillä on tällä hetkellä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perinteinen lause kuuluu, että IFK:n on oltava näillä resursseilla (lähes) aina 4 joukossa. Nyt oltiin. Hyvä suoritus, mistä ei kannata tinkiä tulevinakaan vuosina.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eihän sota koskaan yhtä miestä kaipaa, mutta väkisinkin miettii, että olisiko Toni Söderholm ollut tänä keväänä se "Ville Peltonen", joka tuosta hopeajoukkueesta puuttui. Söde juhlii, mutta HIFK ei. Olisivatko juhlineet yhdessä, jos tiet eivät olisi eronneet?
 
Eihän sota koskaan yhtä miestä kaipaa, mutta väkisinkin miettii, että olisiko Toni Söderholm ollut tänä keväänä se "Ville Peltonen", joka tuosta hopeajoukkueesta puuttui. Söde juhlii, mutta HIFK ei. Olisivatko juhlineet yhdessä, jos tiet eivät olisi eronneet?

Turhaa jossittelua. Söde oli viime kaudella jatkuvasti rikki ja pelillinen taso oli kaukana huippupäivistä. Ilmaiseksi ei kuitenkaan olisi pelannut, joten täysin perusteltu päätös oli siirtyä seuraavaan vaiheeseen molemmin puolin.

Paljon olen haukkunut Nybondasia, mutta nyt on pakko antaa kehut. Tämän kauden joukkue oli hienosti rakennettu. Viime kauden ongelmakohtiin reagoitiin hankkimalla Taimi ja Järvinen, kesken kauden reagoitiin hankkimalla vielä leveyttä loukkaantumisista kärsineeseen rosteriin Aulien ja Liivikin muodossa. Kaikki tehtiin oikein, siitä kielii 1) runkosarjan voitto 2) finaalipaikka. Tämän kauden finaalit ratkaisi pelaaja, jota ei pelkällä rahalla hankita, varsinkin kun puhutaan Liigasta ja rajallisista resursseista. Tappara oli Laineen verran parempi. Toki joukossa oli pelaajia, jotka saattoivat alisuorittaa, mutta niitä löytyy aina. Oli siellä Tapparallakin Järvisiä, Dixoneita ja kumppaneitam mutta nyt kävi näin.

Ensi kaudeksi työnsarka on ollut ja tulee olemaan valtava, toivottavasti tässä ei puhuttu vain vahinkolaukauksesta tämän kauden joukkueen rakentamisessa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyvin oli tämän vuoden jengi kasattu. Viime kädessä sitten hieman kokeneempi veskari voitti nuoremman niillä tärkeillä hetkillä ja toisen jengin finaalikokemus alkoi näkymään.

Jos runko säilyisi samana, niin ennustaisin ensi kaudeksi helppoa mestaruutta. Kuten Kojon vikana vuotena.

Nyt Stögö ja Nyba joutuu rakentamaan päärakenteen uusiksi. Eikä se ole välttämättä huono asia. Sieltä voi tulla se ensi kevään "Kuusela-Laine" pari. Imua pitäisi olla.
 

Stigu

Jäsen
Joo, hyvän jenginhän Nybari rakensi tälle kaudelle. Itse odotan kuitenkin sitä kautta, jolloin Nybari rakentaa hyvän jengin JA jengin puikoissa ei ole kokenut /vetovoimainen valmentaja. Kaikki varmaan muistamme, että tästä on ainoastaan pari vuotta aikkaa, kun esim. Summanen/Nybarin jengi oli katastrofaalisen paskasti rakennettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös