Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 462 636
  • 5 037
Joo, hyvän jenginhän Nybari rakensi tälle kaudelle. Itse odotan kuitenkin sitä kautta, jolloin Nybari rakentaa hyvän jengin JA jengin puikoissa ei ole kokenut /vetovoimainen valmentaja. Kaikki varmaan muistamme, että tästä on ainoastaan pari vuotta aikkaa, kun esim. Summanen/Nybarin jengi oli katastrofaalisen paskasti rakennettu.

Vaikka kyseessä onkin paska puolustuspuhe, niin Summaselle ei yksikään ukko rakenna hyvää joukkuetta tässä valtakunnassa enää tänä päivänä. Toisekseen, miksi HIFK:n päävalmentajana pitäisi olla joku koutsi, joka ei ole kokenut tai vetovoimainen? Tämä on kuitenkin helvetti HIFK eikä mikään työharjoittelupaikka.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, hyvän jenginhän Nybari rakensi tälle kaudelle. Itse odotan kuitenkin sitä kautta, jolloin Nybari rakentaa hyvän jengin JA jengin puikoissa ei ole kokenut /vetovoimainen valmentaja. Kaikki varmaan muistamme, että tästä on ainoastaan pari vuotta aikkaa, kun esim. Summanen/Nybarin jengi oli katastrofaalisen paskasti rakennettu.
Lyhyt on muisti. Perseenreikä oli puikoissa muutama vuosi sitten ja jengi oli hyvä. Seuraavalle vuodelle jengiä sitten heikennettiin valmentajan toiveiden mukaisesti.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän sota koskaan yhtä miestä kaipaa, mutta väkisinkin miettii, että olisiko Toni Söderholm ollut tänä keväänä se "Ville Peltonen", joka tuosta hopeajoukkueesta puuttui. Söde juhlii, mutta HIFK ei. Olisivatko juhlineet yhdessä, jos tiet eivät olisi eronneet?
Söde on mulle todella rakas pelaaja ja helvetin hieno mies, mutta olihan se jo viime kaudella (loukkaantumisten ja/tai ikääntymisen vuoksi) oikeasti tosi huono, ja viime kauden esityksillä Söde olisi tämän kauden pakistossa ollut sellainen Juuso Salmen korvaaja. Pelillisesti Söde tuskin olisi tuonut tähän jengiin yhtään mitään. Johtajuutta ehkä, mutta sen vaikutus on sellaista henkimaailman hommaa ettei siitä todellakaan voi saada mitään arvailua parempaa tietoa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Söde on mulle todella rakas pelaaja ja helvetin hieno mies, mutta olihan se jo viime kaudella (loukkaantumisten ja/tai ikääntymisen vuoksi) oikeasti tosi huono, ja viime kauden esityksillä Söde olisi tämän kauden pakistossa ollut sellainen Juuso Salmen korvaaja. Pelillisesti Söde tuskin olisi tuonut tähän jengiin yhtään mitään. Johtajuutta ehkä, mutta sen vaikutus on sellaista henkimaailman hommaa ettei siitä todellakaan voi saada mitään arvailua parempaa tietoa.

Juu, näin oli viime kaudella, ollaan tästä samaa mieltä. Ja varmaan oli sekä HIFK:n että Söden kannalta hyvä, että tiet erosivat viime kauden päätteeksi. Selvyyden vuoksi totean vielä, että tämän kauden jengi oli hyvin kasattu ja sitä täydennettiin oikeilla palikoilla kauden aikana. Eli tästäkin pinnat Nybarille.

Silti, se henkinen liideri tuosta jengistä puuttui. Ja tuli itselle mieleen, että mikäli Söde olisi jatkanut ja pysynyt ehjänä, niin olisiko hän tuonut sitä kaivattua johtajuutta. Toisaalta mistäs hommaat toisen Ville Peltosen vm. 2011. Sinänsä vähän epäreilu vertailu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Söde on mulle todella rakas pelaaja ja helvetin hieno mies, mutta olihan se jo viime kaudella (loukkaantumisten ja/tai ikääntymisen vuoksi) oikeasti tosi huono, ja viime kauden esityksillä Söde olisi tämän kauden pakistossa ollut sellainen Juuso Salmen korvaaja. Pelillisesti Söde tuskin olisi tuonut tähän jengiin yhtään mitään. Johtajuutta ehkä, mutta sen vaikutus on sellaista henkimaailman hommaa ettei siitä todellakaan voi saada mitään arvailua parempaa tietoa.
Eikös Söde tosiaan viime kaudella ollut enemmän tai vähemmän rikki? Ikää sillä nyt ei kuitenkaan ole kuin 38 vuotta, mikä nyt toki on paljon mutta ei mikään vielä ihan liian paljon. Pelkästään ikääntymisen piikkiin en tätä laittaisi.

Toki voi olla että Saksan liiga on tässä uran loppumetreillä kropan kannalta armeliaampi sarja kuin SM-Liiga.
 

Fordél

Jäsen
Kuten Raskin ketjuun kirjoitin, HIFK:n täytyy hankkia mun mielestä ensi kaudeksi kärkikenttiin toinen Rask eli joku köyhän miehen pihlström polkukoneeksi. Törmäsen pelitavassa täytyy olla jalkoja ja kuntoa jokaisessa kentässä. Kovin montaa isokokoista ja kankeaa hyökkääjää ei voi olla. Näin ollen en tiedä, onko munkin ensi kauden kokoonpanoihin sommittelema Petrell kovin hyvä hankinta. Etenkin jos jengistä löytyy jo mm. Arttu Luttinen.

Uskon, että Nybondas pystyy rakentamaan ensi kaudeksi yhtä paremman jengin Törmäsen pelitapaan. Toki kriittinen kysymys tulee olemaan se, että mistä löytyy joukkueen hyökkäyspelille Ramun kaltainen johtaja, mikäli Ramu tosiaan siirtyy KHL:ään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Se, että keskimäärin joka kolmas kausi onnistuu rakentamaan tasapainoisen jengin IFKn resursseilla, on ala-arvoinen suoritus. Holtari ja Tuomenoksa sekä muut osaavat jenginkasaajat eivät varmasti olettaisi, että Järvistä, Generousta ja Aulieta korvataan yhdellä Finleylla tk. Karavaanari.
 
Se, että keskimäärin joka kolmas kausi onnistuu rakentamaan tasapainoisen jengin IFKn resursseilla, on ala-arvoinen suoritus. Holtari ja Tuomenoksa sekä muut osaavat jenginkasaajat eivät varmasti olettaisi, että Järvistä, Generousta ja Aulieta korvataan yhdellä Finleylla tk. Karavaanari.

Ja Karavaanarihan on siis tilanteen laskenut juuri näin? Ei odoteta asioiden selviämistä, ei haluta katsoa mihin nuorista kavereista on näissä CHL-höntsissä? Verkot eivät myöskään ole vesillä? Karavaanari on vain laskenut, että ko. kolmikko korvataan pelkällä Finleyllä? Itse kuulun (tai nykyään ehkä kuuluin) Tompan suurimpiin vihaajiin, mutta nyt on kurssi kääntymässä. Ei sen takia, että Tomppa olisi tehnyt huikeaa työtä, vaan osittain säälistä.

Viime vuonnakin muistan, kuinka eräs äänekäs siipi vaati vähintään yhtä ykköskorin pakkia liigakauden kynnyksellä. Perusteluita en muista, mutta väritettynä jotakuinkin seuraavaa: Taimi on aina rikki ja muutenkin yhden kauden ihme, viime kausi KHL:ssä ihan paska, Järvinen on hyvä muttei mikään sateentekijä, Auvitu onnistui edelliskaudella vain kun Grillfors paikkaili miehen virheitä, Taipalus on pelkkä hazardi, joka vetelee aina lähimmän jätkän polvareihin ja lentelee omissa kuin märkä rätti. Teppo ei voi mahtua mestaruutta tavoittelevan jengin pelaavaan kuusikkoon.

Holtari ja Tuomenoksa sekä muut osaavat jenginkasaajat eivät muuten todennäköisesti pystyisi sen paremmin korvaamaan suoraan kolmea vakaata liigapelaajaa (joista yksi kuuluu tähtikastiin) pelkästään ulkoa tulevilla hankinnoilla. Juuri sen vuoksi HIFK:sta on harvoin noussut pakkeja perusrinkiin, saatika pysyneet siellä. Joko on lyöty suoraan liian suureen rooliin, jossa jannu on epäonnistunut tai sitten roikotettu kasipakkina tuppea puremassa niin pitkään, että breikkaa muualla. Tai ovat jättäneet breikkaamatta, kun se paras kehitysikä on syöty tuppea. Onneksi tähän pelaajapolkuun on yritetty satsata nyt, niin ei tarvitse aina seiskapakkeja hankkia isolla rahalla rapakon takaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyllä itse pysty hirveästi lokaa karavaanarin niskaan tällä hetkellä heittämään. Joukkue on rankattu Liigassa ykköseksi materiaalin perusteella ja myös oma mielipide on tällä hetkellä se, että en tätä nippua mihinkään muuhun rosteriin päittäinsä vaihtaisi. Ei voi vertailla joukkueita niin, että otetaan tuolta pakisto, tuolta mv, tuolta sentterit vaan verrata kokonaisuuksia. HIFK:lla on tällä hetkellä Liigan tasapainoisin nippu. Puutteita ja kysymysmerkkejä joukkueessa on. Ei sitä voi kiistää, mutta niin on muillakin, koska Liigan taso on nyt tätä. Pakistosta puuttuu fyysinen liideri ja kysymysmerkkinä on se, että riittääkö meidän sentteriosasto mihinkään lähinnä kärjen tason osalta, eli pystyykö Hintz liidaamaan joukkuetta. Itse lähtisin jopa Elkins edellä liigakauteen ja antaisin Hintzille aikaa tulla kakkossentterin paikalta, koska tulosta ei nyt tule.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja Karavaanarihan on siis tilanteen laskenut juuri näin? Ei odoteta asioiden selviämistä, ei haluta katsoa mihin nuorista kavereista on näissä CHL-höntsissä? Verkot eivät myöskään ole vesillä? Karavaanari on vain laskenut, että ko. kolmikko korvataan pelkällä Finleyllä?
Ketkä ovat jämät nuoret kaverit, jotka voisivat edes mahdollisesti täyttää Aulien, Järvisen ja Generouksen jättämät puolustavien puolustajien aukot? Karjalainen? Ja siinä se lista olikin. Ja mitä asioiden selviämistä tässä odotellaan? Järvinen?Karavaanarilla on sen verran hatarat näytöt joukkueen kokoamisesta, että olen helvetin skeptinen tämänkin suhteen. Tämä vaikuttaa täysin Paskansyöjän kauden toisinnolta, jolloin Karavaanari korvasi mestaruuden tuoneen jengin rouhijaosaston Janne Pesosilla ja Tyler Redenbacheilla. Nyt sama on käymässä puolustuksessa, eli isot pakit korvataan tikutakuilla.
Juuri sen vuoksi HIFK:sta on harvoin noussut pakkeja perusrinkiin, saatika pysyneet siellä. Joko on lyöty suoraan liian suureen rooliin, jossa jannu on epäonnistunut tai sitten roikotettu kasipakkina tuppea puremassa niin pitkään, että breikkaa muualla. Tai ovat jättäneet breikkaamatta, kun se paras kehitysikä on syöty tuppea. Onneksi tähän pelaajapolkuun on yritetty satsata nyt, niin ei tarvitse aina seiskapakkeja hankkia isolla rahalla rapakon takaa.
Vai olisiko sittenkin niin, että IFKn junnuista ei ole noussut moneen vuoteen sellaista ainesta, jolla olisi käyttöä mestaruutta tavoittelevan jengin takalinjoilla? Yhtä Melartia vastaan on tullut kymmeniä Haverisia, Holmbergeja, Tuohilampia ja Nyqvistejä, jotka ovat olleet ihan tusinakamaa. Mun mielestä taas IFKssa on annettu luvattoman monelle keskinkertaisella ja jopa surkealle puolustajialle mahdollisuus kehittyä, ja vähemmän yllättäen laihoin tuloksin. Ketkä ovat nämä muualla breikanneet IFK puolustajat? Mun mieleeni ei tule muita kuin Rony Ahonen, jolla breikkaamiseen meni luvattoman kauan. Positiivista on se, että nyt on näyttäväisesti monen vuoden tauon jälkeen nousemassa omista yksi kovan luokan lupaus, eli Heiskanen, josta toivottavasti pidetään kiinni kynsin hampain.
Ei kyllä itse pysty hirveästi lokaa karavaanarin niskaan tällä hetkellä heittämään. Joukkue on rankattu Liigassa ykköseksi materiaalin perusteella ja myös oma mielipide on tällä hetkellä se, että en tätä nippua mihinkään muuhun rosteriin päittäinsä vaihtaisi. HIFK:lla on tällä hetkellä Liigan tasapainoisin nippu. Puutteita ja kysymysmerkkejä joukkueessa on. Ei sitä voi kiistää, mutta niin on muillakin, koska Liigan taso on nyt tätä. Pakistosta puuttuu fyysinen liideri ja kysymysmerkkinä on se, että riittääkö meidän sentteriosasto mihinkään lähinnä kärjen tason osalta, eli pystyykö Hintz liidaamaan joukkuetta. Itse lähtisin jopa Elkins edellä liigakauteen ja antaisin Hintzille aikaa tulla kakkossentterin paikalta, koska tulosta ei nyt tule.
IFK fanina en kyllä noilla rankingeihin hirveästi kiinnittäisi huomiota. Oltiinhan me Paskansyöjän kaudella median mielestä ylivoimaisia mestarisuosikkeja, ja lopputuloksen muistavat varmasti kaikki. Tuo puolustus kaipaa vähintään kahta fyysistä puolustajaa minun mielestäni, jotta voimme reaalisesti taistella mestaruudesta. Nykyinen puolustus ei siirrä edes Kalpan tikutakuja pois maalinedestä saati sitten JYPin ja Tapparan rouhijoita. Sentteriosastosta olen kanssasi samaa mieltä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK fanina en kyllä noilla rankingeihin hirveästi kiinnittäisi huomiota. Oltiinhan me Paskansyöjän kaudella median mielestä ylivoimaisia mestarisuosikkeja, ja lopputuloksen muistavat varmasti kaikki. Tuo puolustus kaipaa vähintään kahta fyysistä puolustajaa minun mielestäni, jotta voimme reaalisesti taistella mestaruudesta. Nykyinen puolustus ei siirrä edes Kalpan tikutakuja pois maalinedestä saati sitten JYPin ja Tapparan rouhijoita. Sentteriosastosta olen kanssasi samaa mieltä.

Kyllä tässä totuus tulee esiin. Pakisto ei kestä yhtään loukkaantumista ja täysmiehitettynäkin on kysymysmerkki liian isolla k:lla.
Mutta relataan nyt vielä vähän. Nybari ja Stögö luultavasti oppi tän pakkiopetuksen jo toissakaudella ja viimekaudellahan meillä oli aivan ei kaliiberia. Auvitua ei tosta noin vaan korvata mutta ei ole tarviskaan. Eronen ja Salmela+Bisnes-T on enemmän kuin riittävä.
Fyysinen osuus pettää alakerrassa mutta niinhän se tekee aina kauden alussa. Fysiikkasotureita on helpompi klaarata kesken kauden.

Ihan vielä en raahaisi giljotiinia esiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä joukkueessa on liikaa laitureita, jotka omaavat huikean potentiaalin, mutta ovat 50-60 siinä rajoilla, pystyvätkö pelaamaan huippu-, tai edes hyvän kauden. Tai pysyvät ehjinä. Toisin sanoen, epätasaisia suorittajia. Puustinen, Rask, Partanen, Petrell, Ikonen ja Luttinen ovat kaikki sellaisia, jotka hyvin pelatessaan voivat yksin ratkaista pelejä, mutta nyt tilanne on ollut se, että osa on vempassa, osa väärissä ketjuissa ja loput eivät ole saaneet juuri mitään aikaiseksi. Ja mua se ei ole edes yllättänyt, koska olen myös heidän heikkouksistaan ollut tietoinen.

Aaltoseen en osaa olla pettynyt, koska tiedän, millainen hän on pelaajana ja hän on toistaiseksi esiintynyt odotusteni mukaan. Olen edelleen sitä mieltä, että hankintana HIFK:hon turhan riskialtis hintaansa nähden, mutta hän pelaa nyt meillä ja toivon tietenkin onnistumisia. Valmennuksen tehtävänä ja haasteena on saada Juhiksesta irti niin paljon, että hänen hankintansa kokonaisuutena hyödyttää joukkuetta. Tämän voin arvioida vasta viimeisen pelin jälkeen.

Sentteriosastolle olisin hankkinut vakaan, kokeneen ykkössenan jopa laitureiden kustannuksella ja jättänyt Hintzille kasvuvaraa ilman suurempia paineita.

Pakistossa on liikaa breikin kynnyksellä olevia junnuja, joille kaikille pitäisi saada peliaikaa. Samaan aikaan sinne on hankittu Salmela, jolla on kyllä potentiaalia, mutta kausi on pitkä ja mitä vain voi tapahtua. Teppo on taantunut oikeastaan viime kauden pleijareista lähtien ja on pelannut huonosti. Mikä mättää? Finleyn varaan en laskisi mitään ja olisinkin nähnyt hänet mielummin Aulie-tyyppisenä syvyyttä leveyteen hankintana.

Tässä vaiheessa nähtyjen pelien perusteella ihmettelen kuitenkin eniten Törmäsen peluutusta. Ketjut ovat suorastaan outoja ja tuntuu, että hän kokeilee nyt jotain, mitä itse en ymmärrä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kauden HIFK eroaa viime kauden HIFK:sta roolitukseltaan merkittävästi:

- Viime kaudella kaikki tärkeimmät osa-alueet olivat jo kesän alussa kunnossa: maalivahtiosasto oli kasassa, keskikaista oli timanttia, pakisto oli roolitukseltaan ihanteellinen yhdistelmä taitoa sekä kovuutta ja laiturit täydensivät erinomaisesti kokonaisuutta.
- Tänä vuonna taas: maalivahti on kenties Liigan paras, keskikaistalta (saattaa) puuttu(u/a) 1. sentteri, pakistosta puuttuu kovuutta ja kätisyydet eivät stemmaa, mutta laiturit ovat puhdasta timanttia.

Täksi kaudeksi ei siis olla onnistuttu kasaamaan ihan niin hyvää ja tasapainoista joukkuetta kuin viime kaudeksi. En minä sitä uskaltanut odottaakaan, kun viime kauden joukkue oli niin pirun hienosti kasattu. Viime kaudella tärkeimpiin osa-alueisiin (maalivahti, puolustajat ja sentterit) oli onnistuttu reagoimaan vaadittavalla tavalla, mutta tänä kautena siihen ei päästy. Ainakaan lähtökohtaisesti.

On tosin huomioitava, että muut kärkijoukkueet ovat heikentyneet myös ja HIFK on noista joukkueista kärsinyt vähiten. Eli kierosti ajatellen me olemme viime vuoden joukkuetta edellä... Ei kun...

PS. CHL-menestyminen taas vaatisi isompaa panostusta. On päivänselvää, ettei HIFK:lla riitä resurssit siellä pärjäämiseen niin kauan, kun junnuista ei nouse tasaisin väliajoin huippupelaajia.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Se, että keskimäärin joka kolmas kausi onnistuu rakentamaan tasapainoisen jengin IFKn resursseilla, on ala-arvoinen suoritus. Holtari ja Tuomenoksa sekä muut osaavat jenginkasaajat eivät varmasti olettaisi, että Järvistä, Generousta ja Aulieta korvataan yhdellä Finleylla tk. Karavaanari.
Mitä jos Nybari nyt palkkaisi kaksi kallista, vähän sinnepäin omanpään luutaa, ja kaksi päivää sen jälkeen J.Järvinen ilmoittaisi että neuvottelut Kunlunin kanssa ovat päättyneet, eikä aijo enää kustakaan koko ryssäliigan suuntaan? Lisäksi GeneMatti on tervehtynyt mistälie vaivastaan, ja kysyy pelipaikkaa. Siitä se riemu repeäisi kun tyhmä Nybondas palkkasi tusina-arpoja eikä odottanut em. herrojen ratkaisua.
On olemassa ideaalitilanteita, ja sitten niitä muita. Nyt on se muu-tilanne. Joonas Järvisen case kannattaa katsoa loppuun, vaikka se sitten ehkä tarkoittaa että CHL menestys jää haaveeksi taas. Ihan oikein minusta silti. Sitä paitsi, IFK on pelannut CHL:ssä surkeasti, olisiko se Joonas Järvinen saanut olemassaolollaan muut pelaamaan paremmin? Jos ei nappaa, niin ei nappaa, oli JJ mukana tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
On olemassa ideaalitilanteita, ja sitten niitä muita. Nyt on se muu-tilanne. Joonas Järvisen case kannattaa katsoa loppuun, vaikka se sitten ehkä tarkoittaa että CHL menestys jää haaveeksi taas. Ihan oikein minusta silti. Sitä paitsi, IFK on pelannut CHL:ssä surkeasti, olisiko se Joonas Järvinen saanut olemassaolollaan muut pelaamaan paremmin? Jos ei nappaa, niin ei nappaa, oli JJ mukana tai ei.
Tiedätkö sinä faktana, että IFK on vaihtoehto ensi kaudeksi Järviselle?

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että IFK on kollektiivisesti pelannut ihan päin vittua CHLssä! Järvinen on sen verran suvereeni oman pään luutija, että uskon Järvisen pystyneen estämään pari-kolme noista maalinedustalta hakatuista maaleista CHLssä. Eronen, Taimi, Teppo ja Salmela ovat ihan hukassa oman maalinedustalla.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että IFK on kollektiivisesti pelannut ihan päin vittua CHLssä! Järvinen on sen verran suvereeni oman pään luutija, että uskon Järvisen pystyneen estämään pari-kolme noista maalinedustalta hakatuista maaleista CHLssä. Eronen, Taimi, Teppo ja Salmela ovat ihan hukassa oman maalinedustalla.

Itse taas luulen, että Järvinen olisi a) ollut kollektiivisesti ihan yhtä hukassa, kuin muukin joukkue ja b) hänellä olisi ollut noin 1/3 mahdollisuus olla kentällä aina yhden maalin aikana. Siitä voi sitten laskea prosentit sille, että olisi kolmen aikana ollut edes jäällä. Yksi pelaaja ei kolmessa pelissä noin rajua eroa tee etenkään puolustussuuntaan.

HIFK ei voi mennä yhtään materiaalinsa taakse liittyen näihin CHL-peleihin. Ihan riittävän hyvä rosteri ollut kasassa siihen, että vähintään Tanskan mestari olisi kaatunut ja jotain pisteitä raavittu Zugilta. Se Järvisen panos ja puolustuksen fyysisyys/leveys näkyy enemmänkin pitkässä juoksussa. Toki itsekin haluan sen yhden kovan luokan pakin tuonne vielä, mutta itse olen myös valmis odottamaan. HIFK:lla on aivan varmasti tässä joku harkittu ratkaisu taustalla. Annan kritiikkiä tästä aiheesta vasta sitten, kun/jos sitä puolustajaa ei tule tai vedetään joku epätoivoinen kani hatusta. En vielä. HIFK ei elä nyt enää mitään Pena Matikaisen aikaa. Nybondas on hutikausia vetänyt, mutta hänenkin kanssaan on nähty, että osaavan valmennuksen kanssa puutteet rosterissa täytetään, eli luotto tässä tulee Törmäsen kautta. Yksi puolustaja hankitaan varmasti jo tässä syyskaudella. Yksi sentteri todennäköisesti tarvitaan viimeistään siinä vaiheessa, kun tulee loukkaantumisia, mutta tässä varmaan katsotaan minkä roolin sentteri tarvitaan, eli pystyykö Hintz hoitamaan tonttinsa. Ikinä ei olla kautta vedetty ilman lisähankintoja ja ei vedetä nytkään.

Mikäli muuten jotain positiivista haetaan siitä, että pakisto on vielä vajaa, niin Miro Heiskanen on oikeasti lupaava puolustaja ja oli mukava nähdä kaveri CHL-pelissä ja vielä isossa roolissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Karavaanari on tehnyt sen taas eli rakentanut jengin, jossa on aukkoja helvetisti! Miten voi olla, että tällainen tunari saa harjoitella vuodesta toiseen jääkiekkojoukkueen rakentamista?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Nyt punnitaan kykyä reagoida tähän hommaan. Nyt pitää lähteä hankkimaan muutama ukko. Kauden päätteeksi saamme kuitenkin kuulla Tompalta taas, että vaikea kausi kun miehiä niin paljon loukkaantuneena. Emme voineet varautua tähän. Vituttaa ihmiset mitkä eivät voi koskaan myöntää ääneen tehneensä virheitä. Lasken tämän äijän siihen kategoriaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin ja muistakaa että meiltä on vaan 1 (siis yksi ainoa) pakki sivussa tällä hetkellä. Toi pakisto on todella paska tällä hetkellä, varsinkin kun nimiukotkin (Grilli, Taimi yms.) alisuorittaa rankasti.

Taisi tämä olla paskimpien pelien TOP3 listalla ikinä. Aivan hirveä peli varsinkin 1. ja 2. erä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onhan tuolla nyt ihan riittävästi taitavia äijiä Nybondasin puolesta kasattu. Se, että ne on loukkaantuneina, ei voi olla Tompan vikaa, tai se, ettei pelissä ole tällä hetkellä sitä punaista lankaa, niin sekään ei mielestäni ole Tompan vika. Jos pelaajat kehuu kuinka mukavaa se on, että saavat itsekin päättää miten hyökkäyksiä pelataan, niin sitten saisivat vähän osoittaa ammattiylpeyttä ja taitoa, ja näyttää heille annetun vastuun perusteella tulosta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No onhan tuolla nyt ihan riittävästi taitavia äijiä Nybondasin puolesta kasattu.
Kuka/ketkä noista loukkantuneista on sellainen seppä, joka saa esimerkiksi tuon täysin ala-arvoisen ylivoiman toimimaan? Luttinen, Rask, Hintz ja Eronen tuovat varmasti kaikki apua sinne, mutta minun silmissäni yksikään heistä ei ole sellainen pelintekijä, joka saa ylivoiman pyörimään.

Karavaanari jätti korvaamatta ykkössentterin ja isot puolustajat (pl. Finley) kokonaan. Ne puutteet täällä kaikki havaitsivat, ja vähemmän yllättäen nuo puutteet näkyvät rumalla tavalla.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka/ketkä noista loukkantuneista on sellainen seppä, joka saa esimerkiksi tuon täysin ala-arvoisen ylivoiman toimimaan? Luttinen, Rask, Hintz ja Eronen tuovat varmasti kaikki apua sinne, mutta minun silmissäni yksikään heistä ei ole sellainen pelintekijä, joka saa ylivoiman pyörimään.

Karavaanari jätti korvaamatta ykkössentterin ja isot puolustajat (pl. Finley) kokonaan. Ne puutteet täällä kaikki havaitsivat, ja vähemmän yllättäen nuo puutteet näkyvät rumalla tavalla.

No kyllä YV pitää toimia ilman noitakin. Jos yhtään katsot minkälaisilla porukoilla liigassa muut jengit tekee ylivoimalla maaleja, niin kyllä meidän nykyisenkin kokoonpanon pitää saada YV:llä jotain aikaiseksi. Sitten kun Luttinen, Rask, Hintz ja Eronen palaavat kokoonpanoon, niin tilanne paranee varmasti ja onhan meillä sitten jo hitonmoinen kokoonpano paperilla kun kaikki ovat terveitä.
Edelleenkään en nyt kyllä etsisi syitä Nybondaksesta. Kyllä se lähtee isolta osalta pelaajista itsestään. Jos tämän päiväistäkin peliä katsoo, niin Nykopp ja Åsten näyttivät, että tahdollakin voi saada hyvää peliä aikaiseksi, vaikkei olisi ihan terävintä taitoa ominaisuuspenaalissa hallussa.

Tottakai yksi sentteri ja yksi pakki kelpaisivat, mutta ei me voida olettaa, että jos sinne 1+1 pelaajaa tulisivat, niin yhtäkkiä peli olisi eri näköistä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
No onhan tuolla nyt ihan riittävästi taitavia äijiä Nybondasin puolesta kasattu. Se, että ne on loukkaantuneina, ei voi olla Tompan vikaa
On totta, että tuolla joukkueella Jukureiden kaltaisten mestis-seurojen kuuluisi lähteä itkien kotiin mutta viimeistään tänään pitäisi olla selvää, että joukkueen puutteet ovat niin isoja, että vahvistuksia tarvitaan. Sen varaan ei voi laskea, että muutkin on heikentyneet.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä mieleen pistepörssiä johtavan turbiinipelikaanin (Iikka Kangasniemi) statseja kurkkiessa, että olisko sieltä Bluesin raunioilta ollut saatavissa lupaavia kavereita enemmänkin? Vai menivätkö kaikki Ahon perässä Poriin?
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tuli tässä mieleen pistepörssiä johtavan turbiinipelikaanin (Iikka Kangasniemi) statseja kurkkiessa, että olisko sieltä Bluesin raunioilta ollut saatavissa lupaavia kavereita enemmänkin? Vai menivätkö kaikki Ahon perässä Poriin?

Pori, Lahti ja varsinkin Jyväskylä vei kaikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös