Tom Askey - parempaan suuntaan?

  • 46 515
  • 252
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Taisin kirjoittaa, etten viitsi.

Älä sitten viitsi. Muista se kun seuraavan kerran puolustelet miljoonatappioita tai urheilullista epäonnistumista.

edit: tai kehotat IFK:n kannattajia kannattamaan Jokereita...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Isaksson kirjoitti:
.Mikä oikeus jo(i)llakin kannattajilla on pyrkiä muuttamaan jonkin joukkueen tomintatapoja, jolla on tuhansia katsojia ja kannattajia. Ehkäpä suurimmalle osalle näistä tuhansista kelpaa juuri se, mitä näkevät ja kokevat..

Ei millään pahalla mutta eikö tuo ajatus ole kuin suoraan pohjois-koreasta?
Eikö ole hyvä että aina pyritään eteenpäin eikä jäädä polkemaan paikalleen?
Keinoista voidaan sitten olla eri mieltä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Älä sitten viitsi. Muista se kun seuraavan kerran puolustelet miljoonatappioita tai urheilullista epäonnistumista.

edit: tai kehotat IFK:n kannattajia kannattamaan Jokereita...

1) Missä olen puolustellut miljoonatappioita ?
2) Missä olen puolustellut urheilullista epäonnistumista ?
3) Missä olen kehoittanut kannattamaan Jokereita ?

Ja Mixulle, millään mittarilla IFK ei ole jäänyt polkemaan paikalleen. Enkä ole yrittänyt kieltää kritiikkiä, sen sijaan sen kritiikin muotoja en pysty mitenkään allekirjoittamaan.

Ja topicciin palatakseni. Askeyn myyminen oli hyvä kauppa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Voi hellanlettas millasta scheissea täällä naapuriketjussa puskee. Ikivanha "oikean kannattajan" speksien etsiminen on taas käynnissä. Ja jottei käy epäselväksi, niin minä en pidä HIFKistä lainkaan. Täydellinen rakas vihollinen -ajattelu sopii ainakin minun kohdalleni. En voisi mitenkään kuvitella istuvani Nordiksella kissapaita päällä. Ajatuskin puistattaa. Mutta arvostella nyt jonkun oman leirin erilaista näkemystä tuolla intesiteetillä ja puusilmäisesti kuvitella, että vain oma näkemys on se oikea ja aito? Just.

Tuo "seuran xyz faniksi synnytään" on myös yksi näistä hauskoista heitoista. Mutta vain niin kauan se on hauska, kunnes joku heittää sen tosissaan. Jos mun perhepiirin pienet ja nuoret tosissaan alkaisivat HIFK-faneiksi, niin huonolta tuntuisi mutta voi voi. Oikeus on tykätä juuri siitä seurasta mistä tykkää. Jos joku sitten tosissaan kuvittelee, että HIFK-fanina täytyy olla jotkut tietyt speksit kohdallaan, niin ei muuta kuin listaamaan. Ainakin minä odotan mielenkiinnolla niitä nauruja, jotka siitä listasta saadaan irti.

Jollei vielä selvinnyt, niin samaa mieltä olen Isakssonin kanssa tästä näkemyksestä, jossa lähtökohtana pitää olla se oman joukkueen kannattaminen (edelliseltä sivulta). Kaikki muu on sitten henkilökohtaisten mieltymysten kautta sivuseikkoja. Ja niitä ei voi yksipuolisesti soveltaa muihin ihmisiin. Jonkin seuran kannattajia yhdistää oikeasti vain joku tunnepuolen side seuraan ja jääkiekkoon lajina - ei mikään muu. On täysin naurettavaa yrittää rakentaa siihen jotain suurempaa ideologiaa ympärille, vaikka jollekin kohderyhmälle sitä ko. toiminnan kautta välittyisikin. Se ei kuitenkaan koske kaikkia ja kovin harvoin enemmistöäkään. On pelkkää illuusiota että näin olisi. Tämähän välittyy usein nimenomaan kaikessa yleistämisessä, joka on tämänkin palstan perisynti (siis koko Jatkoajan).

Jollette muuta tee, niin koettakaa kunnioittaa muidenkin mielipiteitä. Vain niin tulee kunnioitusta omillenne. Kaikkihan eivät tietysti kunnioitusta omille mielipiteilleen tarvitse, kun ovat niin universaalin kurkoja ettei paremmasta väliä. Minä itte. Muut on perseestä - paitsi mun kaverit ja ne jotka on samaa mieltä mun kanssa. Go IFK. Jokerit on perseestä... eiku toisinpäin mun piti sanoa.

Edit: tarkennetaan nyt vielä, että käytännössä itse olen ennen 70-luvun puoliväliä "syntynyt Jokeriksi". Ei se silti myöhemmin Jokereita kannattamaan alkavista tee yhtään sen huonompia tai vähemmän faneja. Ja tunnenpa sellaisiakin jotka eivät ole koko ikänään osanneet päättää ja käyvät sekä HIFKin että Jokerien matseissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Ja topicciin palatakseni. Askeyn myyminen oli hyvä kauppa.

Tässä ja nyt, en epäile, mutta valitettavasti kaupan onnistuminen/epäonnistuminen nähdään vasta keväällä. Joku korjatkoon jos olen väärässä mutta taitaa olla kauden 00-01 pudotuspelit viimeiset joissa IFK:n maalissa pelasi vain yksi mies.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tomppa#74 kirjoitti:
.

Tuo "seuran xyz faniksi synnytään" on myös yksi näistä hauskoista heitoista. Mutta vain niin kauan se on hauska, kunnes joku heittää sen tosissaan. Jos mun perhepiirin pienet ja nuoret tosissaan alkaisivat HIFK-faneiksi, niin huonolta tuntuisi mutta voi voi.

Mikä on pointtisi? Mitä helvettiä sinä tiedät minun perhetaustoistani? Meillä kannatetaan IFK:ta. On aina kannatettu ja tullaan aina kannattamaan. Eikä kukaan ole ruvennut Jokereita tai Ilvestä kannattamaan.

Myönnän, ei synnytä IFK:laiseksi, vaan kasvatetaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
1) Missä olen puolustellut miljoonatappioita ?
2) Missä olen puolustellut urheilullista epäonnistumista ?
3) Missä olen kehoittanut kannattamaan Jokereita ?

Ja Mixulle, millään mittarilla IFK ei ole jäänyt polkemaan paikalleen. Enkä ole yrittänyt kieltää kritiikkiä, sen sijaan sen kritiikin muotoja en pysty mitenkään allekirjoittamaan.

Ja topicciin palatakseni. Askeyn myyminen oli hyvä kauppa.

1. Olet puolustellut ratkaisua hankkia NHL-Pelaajia viime vuonna.
Et suostu nytkään myöntämään että se oli virhe. Tämä ei ole jälkiviisauttta, minulla ei viime vuonna ollut tietoa minkä talouellisen riskin he ottivat.

2. Puolustat nykyistä johtoa, joka ei ikävä kyllä ole kovin taitava hankkimaan pelaajia.

3. Et ole. Pyydän anteeksi.

Askeysta muuten 100&% samaa mieltä.....

IFK:n paikallaan polkemisesta täysin eri mieltä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Mikä on pointtisi? Mitä helvettiä sinä tiedät minun perhetaustoistani? Meillä kannatetaan IFK:ta. On aina kannatettu ja tullaan aina kannattamaan. Eikä kukaan ole ruvennut Jokereita tai Ilvestä kannattamaan.

Myönnän, ei synnytä IFK:laiseksi, vaan kasvatetaan.

Jaa että mikä on pointti? En käsittääkseni ole viitannut mitään perhetaustoihisi, joten en nyt ihan ymmärrä tuota tuohtumista.

Heitettyäsi tuon kasvatuksellisen aspektin vielä näkyviin ja viitaten aiempiin näkemyksiisi, niin en lähde aiheesta edes kanssasi vääntämään. Meillä on melkoisen erilainen näkemys asioista, joka tuskin tässä ketjussa keskustelemalla muuttuu suuntaan tai toiseen kummallakaan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
1. Olet puolustellut ratkaisua hankkia NHL-Pelaajia viime vuonna.

Kyllä ja olen edelleen samaa mieltä, se oli juuri sitä, mitä odotan kannattamaltani seuralta. Ylivoimaista toimintaa kaikkiin muihin verrattuna.

Nuorempi Nelson kirjoitti:
2. Puolustat nykyistä johtoa, joka ei ikävä kyllä ole kovin taitava hankkimaan pelaajia.

Antaa poikien hoitaa. Toissa kaudella sentin päässä finaalista. Viime vuonna ehdoton ykkössuosikki ja nyt jaetulla kakkospaikalla. Ei suurempaa valittamista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tomppa#74 kirjoitti:
Jaa että mikä on pointti? En käsittääkseni ole viitannut mitään perhetaustoihisi, joten en nyt ihan ymmärrä tuota tuohtumista.

Heitettyäsi tuon kasvatuksellisen aspektin vielä näkyviin ja viitaten aiempiin näkemyksiisi, niin en lähde aiheesta edes kanssasi vääntämään. Meillä on melkoisen erilainen näkemys asioista, joka tuskin tässä ketjussa keskustelemalla muuttuu suuntaan tai toiseen kummallakaan.

Isakksson totesi että kun "valitsee" seuran sitoutuu siihen. Vastasin siihen että meidän perheessä seuraa ei valita, vaan se annetaan. Samalla tavalla annetaan muitakin arvoja. Meidän suomenruotsalaisessa perheessä ei koskaan kannatettaisi Jokereita. Ja se on ihan suuri ideolooginen juttu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Kyllä ja olen edelleen samaa mieltä, se oli juuri sitä, mitä odotan kannattamaltani seuralta. Ylivoimaista toimintaa kaikkiin muihin verrattuna.

Eli olemme asiasta täysin eri mieltä. Ei se mitään, ollaan vaan.....
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Pakko kommentoida

Nuorempi Nelson kirjoitti:
2. Puolustat nykyistä johtoa, joka ei ikävä kyllä ole kovin taitava hankkimaan pelaajia.

- Runkosarjan voitto täysin mahdollista.
- Pleijarien kotietu lähes varma.
- Shedden
- Salmelainen tai Hauhtonen voittaa pistepörssin.
- Schnappi ihan kuningaspakki liigassa.
mm. nämä asiat. Onko todella nyt jollain jotain valittamista?!?! Herrat Nuorempi Nelson, Mixu ja kumppanit, Teiltä puuttuu realiteetit täysin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
- Runkosarjan voitto täysin mahdollista.
- Pleijarien kotietu lähes varma.
- Shedden
- Salmelainen tai Hauhtonen voittaa pistepörssin.
- Schnappi ihan kuningaspakki liigassa.
mm. nämä asiat. Onko todella nyt jollain jotain valittamista?!?! Herrat Nuorempi Nelson, Mixu ja kumppanit, Teiltä puuttuu realiteetit täysin!

Ei puutu. ´

- Ei omaa hallia.
- Oma pääoma käytännössä syöty.
- Miten kilpaillaan jatkossa Bluesin ja Jokereiden kanssa palkoissa.
- Pelaajatarkkailu täysin surkeaa.
- Urheilullinen menestys ei tarpeeksi hyvää suhteessa pelaajabudjettiin.

Tämä vuosi on ollut loistava ja joukkueen peliä on ollut ilo seurata.
Se ei tarkoita sitä että kaikki olisi hyvin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ei puutu. ´
- Miten kilpaillaan jatkossa Bluesin ja Jokereiden kanssa palkoissa.
- Urheilullinen menestys ei tarpeeksi hyvää suhteessa pelaajabudjettiin.

Kun nyt vedit nuo naapuriseuratkin tuohon mukaan, niin ilmeisesti niiden menestys suhteessa pelaajabudjettiin on hyvällä ehkä jopa kiitettävällä tasolla vai ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ei puutu. ´

- Miten kilpaillaan jatkossa Bluesin ja Jokereiden kanssa palkoissa.


Niin, ja mitä tekee Kirkkonummen Salamat? Ja Granin GrIFK? Eikös Kirkkonummella ja Granissa ole kaikki maailman rahat?
Mä kuule Nelson luulen, että tämän kauden jälkeen Blues ja Jokerit maksavat ensi kauden pelaajien liksat perunoina.
Ai niin, ettei moderaattorit pillastu, kun ei pysytä aiheessa, niin todetaan lopuksi, että Tom Askey on maalivahti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nuorempi Nelson kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Cobol on täällä kertonut olevansa pitkänlinjan Jokeri, joka ihastui Jokereihin muutettuaan tänne jostain pohjanmaalta. Oikea mies arvoimaan IFK:laisuutta? Eipä taida olla...

Alkuun pahoitteluni sinulle siitä, että ennätän vasta nyt kommentoimaan. Samalla pahoitteluni myös niille, joita häiritsee keskustelu ohi topicin. Luvallanne vastaan vain tämän yhden kerran.

Olisin odottanut sinulta hieman enemmän. Nyt käännät asian aivan käsittämättömäksi. Ikään kuin minä olisin jossain arvioinut IFK:laisuutta. Missä olen sen tehnyt? Milloin? Kenelle? Vastaus on: en missään. Sinä sen sijaan jaat HIFK:n kannattajia oikeisiin ja vääriin opetuslapsiin. Totesin yhdellä kommentilla, että eräiden Isakssonin IFK:laisuutta arvostelevien kirjoittajien jutut tuovat mieleeni märkäkorvien idiotismin kun he ovat seuranneet muutaman HIFK-pelin tekstiteeveestä. Sinä koit ilmeisesti sen osuvan itseesi kun siihen vastasit. Ja yritit siirtää keskustelua samalla - jostain ihmeellisestä syystä - minun kompetenssiin arvioida IFK:laisuutta. Mitä vitun väliä sillä on?

Sitten toinen asia. Luoja varjelkoon minua ikinä ryhtymästä noin puusilmäiseksi ja typeräksi kuin sinä. Missään asiassa. Tekstistäsi huokuu ulkoa opeteltu ja tavoiteltu ruotsinkielisen HIFK-porvariston ylimielisyys, jonka voi saavuttaa ainoastaan syntymällä oikeaan perheeseen. Sinun kohdallasi tämäkään ei pidä paikkaansa. Yrität hankkia gloriaa antamalla puolittain ymmärtää kuuluvasi tähän pieneen vähemmmistöön. Muuten hyvä, mutta kun siihen ihan oikeasti kuuluva kaverini on aina korostanut sitä, että tästä asiasta pitää vaieta. Siitä ei sovi puhua tai sitä ei sovi korostaa julkisesti.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ei puutu. ´

- Ei omaa hallia.
- Oma pääoma käytännössä syöty.
- Miten kilpaillaan jatkossa Bluesin ja Jokereiden kanssa palkoissa.
- Pelaajatarkkailu täysin surkeaa.
- Urheilullinen menestys ei tarpeeksi hyvää suhteessa pelaajabudjettiin.

Tämä vuosi on ollut loistava ja joukkueen peliä on ollut ilo seurata.
Se ei tarkoita sitä että kaikki olisi hyvin.

-Omaa hallia ei ole, mutta ei suuremmin ole haitannut.

-Ei ole näkynyt tämän kauden menestyksessä. Ja itse ainakin olen edelleen sitä mieltä, että NHL työsulkupelaajien hankkiminen kannatti, vaikka tulikin -800 000 € turskaa. Kuitenin ikimuistoinen kokemus, josta kannatti maksaa noinkin kova hinta.

-Ei tarvitse kilpailla, oma junnutuotanto ja laadukaat kotimaan scoutaukset(kuten Salmelainen, Hauhtonen, Lakkonen) hoitavat sen. Lisäksi kuin tämän nykyisen rungon vielä pystyisi pitämään mahdollisimman koossa, hyvä tulee.

-No jaa, huteja on paljon tälläkin kaudella tullut, se on totta. Mutta myös helmiä, kuten Snabi, Askey ollaan scoutattu. Ja Tämä uusi ECHL ihme Brad boy näyttäisi myös onnistuneelta hankinnalta.

-No 3 viimekauden sijoitus Aran kouzaamana 1 pronssi ja NHL työsulkukaudella 5 sija, mutta ei ole penan vika eikä hallituksen. Pena ja hallitus antoi unelmajengin ja Ara sen sössi. Nyt Shedden saanut HIFK:n lentoon ja rukarissa 2 sija lopussa hyvinkin mahdollinen saavuttaa. Pistepörssiä ollaan hallittu ja nyt on tulossa vielä reilusti positiivinen tulos talouden puolella.

HIFK:ssä on siis nyt kaikki asiat oikeastaan suht koht hyvin, paremmin mitä Jokereissa, TPS:ssä tai saatikka Bluesissa. Viimeiseen 15 vuoteen ei voida enään vaikuttaa, mutta tulevaisuuteen kylläkin voidaan. Ja tulevaisuus näyttää hyvin valoisalta nyt, joten ei meillä ole edes hätä.

Joten aivan turhaa kitisemistä ja itkemistä. Joten vaihda levyä kiitos, tuo sama mantra alkaa jo kyllästyttämään.

EDIT: Se pakollinen, Askey on hyvä Penan scoutaus-kommentti meinasi unohtua.
 
Viimeksi muokattu:

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
cobol kirjoitti:
Tekstistäsi huokuu ulkoa opeteltu ja tavoiteltu ruotsinkielisen HIFK-porvariston ylimielisyys, jonka voi saavuttaa ainoastaan syntymällä oikeaan perheeseen. Sinun kohdallasi tämäkään ei pidä paikkaansa. Yrität hankkia gloriaa antamalla puolittain ymmärtää kuuluvasi tähän pieneen vähemmmistöön. Muuten hyvä, mutta kun siihen ihan oikeasti kuuluva kaverini on aina korostanut sitä, että tästä asiasta pitää vaieta. Siitä ei sovi puhua tai sitä ei sovi korostaa julkisesti.

Toivottavasti tarkoitat, että HIFK porvaristo on se vähemistö, jonka ylimielisyydestä ei sovi puhua tai ei sovi korostaa julkisesti... Eikö niin?

Tätä pitäisi varmaan jatkaa jossain muualla, mutta...

Nelsonilla paljon oikeita ajatuksia siitä mitä tarkoittaa joukkueen kannattaminen.

- Totta kai, faniutta voidaan mitata: FANIUSMITTARI. (keksikää itse omat kriteerit :) )

Muita ajatuksia:

- En ymmärrä niitä, joka listaa suosikki joukkuekseen useamman kuin yhden, ja lisäksi vielä jotain sympatia joukkueita.

- Se, että kannattaa yhtä joukkuetta ei tarkoita että täytyy vihata jotain toista.

- Joku, joka valitsee joukkueensa vs. Joku joka syntyy kannattajaksi... Väitän, että se joka on "vapaa" valitsemaan, varmasti myös pystyy perustelemaan faniutensa paremmin. Toisin sanoen jos jonkun faniutta pitäisi epäillä niin niiden joilla ei ole mahdollisuutta valita kuin faija vetää turpaan jos kannattaa väärää joukkuetta.

- Seura johdon puolusteleminen tai haukkuminen, kuuluu asiaan, eikä heilauta faniusmittaria mihinkään suuntaan.

- Ai niin ja Askeyn kauppa oli oikein, vaikka se vituttaakin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Nuorempi Nelson kirjoitti:
- Urheilullinen menestys ei tarpeeksi hyvää suhteessa pelaajabudjettiin.
Vaikka voittaisitte mestaruuden, urheilullinen menestys suhteessa pelaajabudjettiin ei ole välttämättä niin hyvä kuin esimerkiksi jypillä. Tai no millä matematiikan laeilla se nyt sitten ikinä lasketaankin.
Ja kun meihin verrataan niin...joo...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olen jo pitkään sanonut että tällä kaudella Pentti on onnistunut kotimaisten pelaajien hankinnassa erinomaisesti.
Montako kertaa Brewer se pitää kirjoittaa että menee jakeluun?

Mutta jos se on realiteettien ymmärtämättömyyttä että vaatii ulkomaalaisvahvistuksilta enemmän kuin kaksikymppiseltä omalta juniorilta niin sitten olen ymmärtämätön.

Tuonne vapaan puolelle voisi avata kyselyn siitä kuinka hyvin Hifkissä on onnistunut ulkolaisten hankinnat niin katsotaan mitä mieltä asiantuntijat ovat.

Mestaruus 83 ja seuraavaan meni viisitoistavuotta.
Siitä tulee nyt kahdeksan vuotta joten mielestäni on ihan realistista odottaa Hifkiltä parempaa menestystä mitä viime vuosina on ollut.
Nyt menee ihan hyvin mutta veitsenterällä ollaan.
Yhden miehen loukkaantuminen saattaa kaataa koko homman ja silloin on ikävä miestä joka nosti Narrit kymmenen joukkoon eli kauppa oli täysin järjetön Hifkin historian tuntien myös hyvin outo.
(pahimmalle kilpailijalle myydään pelaaja rahan takia)
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ioota Rhoo kirjoitti:
- Ai niin ja Askeyn kauppa oli oikein, vaikka se vituttaakin.
Tuota, aivan pakko kysyä. Että millä kriteereillä Askey kauppa oli oikein. Tai edes pakko tehdä???
Tarkoitan että jos kerran eri kriteereillä, ilmeisesti kuitenkin sama, kannattamamme helsinkiläinen jääkiekkoseura voisi ihan potentiaalisesti pelata mestaruudesta tämän kauden päätteeksi. Ei ainakaan minun mielestäni kuulosta kovinkaan järkevältä myydä pelaajaa marginaali tontilta kun kerrankin on tilanne jossa tuolla tontilla olisi ollut mitat täyttävä parivaljakko.
Päätöstä ei voi mielestäni perustella taloudellisesti ainakaan. Sillä asiaa olisi pitänyt siltä kantilta ajatella jo ennenkuin sopimus Askeyn kanssa tehtiin.
Kun otetaan huomioon myös riski loukaantumisista pitkän sarjan aikana. Jonka IFK:kin on jo saanut ihan mittavasti, tähänastisesta menestyksestään huolimatta, kokea tällä(kin) kaudella.
Kun kerran tappioita on ilmeisesti luvallista kannattajien mielestä tehdä jos tämän seurauksena IFK kannattajille tarjoillaan ihania elämyksiä. On tämäkin peruste sille ettei taloudellista tulosta voida esittää perusteluna Askeyn tapauksessa.Maaleja joukkue on tehnyt liigassa...olisko tällä hetkellä toiseksi tai kolmanneksi eniten. Joten ehkäpä juuri muihinkaan ei olis ollut pakko kajota enää varsinkaan kun joudutaan kuitenkin tyytymään suureen tuntemattomaan (Parsons). Eli ei edes se käy välttämättä kriteeriksi.
Siispä toivoisin nyt ihan oikeasti HYVIN perustellun kriteerin sille miksi Askeyn myynti oli mukamas jollakin tapaa nerokas asia. Varsinkin kun on olemassa suorastaan valtava riski sille, että kyseinen liike tulee vielä kusemaan omille nilkoille.
Ei kai kukaan IFK kannattaja voi tosissaan olla sitä mieltä että olis heidän märkä unensa nähdä IFK:n kaatuvan Jokereille missään vaiheessa POFFEJA.
Ja toisaalta oli vastassa sitten kuka hyvänsä. Ei koskaan voi olla huono asia. Että seurassa on kaksi hyvää maalivahtia. Ja ensi kauttakin on hyvä ajatella. Jos rahkeet kestää ajtella niinkin pitkälle!! Ilmeisesti IFK:lla on ensi kaudeksi tiedossa taas jonoittain hyviä mokkeja. Toivottavasti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
.

Olisin odottanut sinulta hieman enemmän. Nyt käännät asian aivan käsittämättömäksi. Ikään kuin minä olisin jossain arvioinut IFK:laisuutta. Missä olen sen tehnyt? Milloin? Kenelle? Vastaus on: en missään. Sinä sen sijaan jaat HIFK:n kannattajia oikeisiin ja vääriin opetuslapsiin.

.

En minä mitään jaa. Kunhan kommentoin Isakssonille joka totesi että seura valitaan. Ei välttämättä valita, sen voi saada muutenkin. Lue taaksepäin, kommentoin Isakssonille joka kertoo että kun on seura kerran valittu, on sen toimintakulttuurin kansaa elettävä. Minä olen taas sitä mieltä, että seuran voi saada ihan perintönä ja olen vahvasti sitä mieltä, että IFK voisi toimia paremmin.


Mitä tulee tekstisi loppuosaan. Sinä vedät nyt ihan omia johtopäätöksiä. Suomenruotsalaiset ovan ihan normaaleja ihmisiä, he vain puhuvat ruotsia. Suurin osa heistä (helsinkiläisistä) kannattaa IFK:ta. Miksi kuvittelet että minä kuulun johonkin eliittiin?

Lopuksi
Tämä keskustelu ei ole julkista, tämä on paskanjauhantaa nimimerkkien takaa.


Edittinä Isakssonille. Me ollaan täysin eri mieltä IFK:n tilanteesta. Tulevaisuus tule näyttämään kumpi oli lähempänä totuutta.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Isakksson totesi että kun "valitsee" seuran sitoutuu siihen. Vastasin siihen että meidän perheessä seuraa ei valita, vaan se annetaan. Samalla tavalla annetaan muitakin arvoja. Meidän suomenruotsalaisessa perheessä ei koskaan kannatettaisi Jokereita. Ja se on ihan suuri ideolooginen juttu.

Hyvä mies! Vaikka sinulla on joitain asioita jotka ovat ihan oikeita ja tärkeitäkin, tuhoat viestisi kirjoittamalla asiattomasti ja tyhmästi. Rauhoitu hiukan, vähennä adrenaliini, ja mieti mitä kirjoitat. On aivan turhaa tuoda tänne jotain suomenruotsalaista kulttuurijuttua. HIFK. kannattajia löytyy molemmista kieliryhmistä ja sillä selvä. Itse olen samasta kieliryhmästäsi kun sinä ja myös minun lapseni ovat HIFK-kannattajiksi kasvatettu, mutta se ei ole mikään argumentti kun puhutaan Askey kaupasta.

Pena yritti vaihtaa Askeyn pois koko loppusyksyn saadakseen rahaa muihin hankintoihin. Ainoa ongelma oli kakkosmolkken löytäminen. Virmanen teki tarjouksen joka mahdollisti Penan strategian. Sillä rahalla oli tarkoitus hankkia Reichelintasojen kaveri. Pelaajamarkkinoiden hinnat ja Reichelin tilanne joka meni kiville esti kaupan. Penalla ja Dougilla oli Parsons vaihtoehtona, mikäli Reichel tai vastaavaa ei saada. Nyt kävi näin.

Olisitko Nuorempi Nelson hyväksynyt kaupan jos Ilves, Lukko, Ässät, tai TPS olisi tehnyt samanlaisen tarjouksen. Ongelma on siis sinun kannaltasi, että Askey myytiin narreihin. Pena ei ole tyhmä, totta kai hän tiesi riskit kaupassa, mutta hän otti riskin. Niin kuin liike-elämässä pitää tehdä.

Hassua näissä JA.n keskusteluissa on se, että vuoronperään huudetaan, että jääkiekko on jääkylmää businesta, ja pitää tehdä päätökset pää kylmänä. Sitten kun näin tehdään itketään, että tässä onkin kysymys tunteista ja kulttuurista ja, että businessmäiseen kylmäpäisyyteen ei ole varaa.

Askeykauppa oli järkevä ja oikea. On järjetöntä ajatella, että kavereita pidetään rosterissa jotta ne ei voisi pelata muissa joukkueissa. Ketä meidän pitäisi ostaa ensi kautena remmiin, jotta ne ei voisi pelat muissa jengeissä ?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RoopeS kirjoitti:
Pena yritti vaihtaa Askeyn pois koko loppusyksyn saadakseen rahaa muihin hankintoihin. Ainoa ongelma oli kakkosmolkken löytäminen. Virmanen teki tarjouksen joka mahdollisti Penan strategian. Sillä rahalla oli tarkoitus hankkia Reichelintasojen kaveri. Pelaajamarkkinoiden hinnat ja Reichelin tilanne joka meni kiville esti kaupan. Penalla ja Dougilla oli Parsons vaihtoehtona, mikäli Reichel tai vastaavaa ei saada. Nyt kävi näin.

Juuri näin minäkin näen Askeyn ulostamisen. Jokereilla oli akuutti maalivahtipula ja varmasti maksoivat hyvän diilin, paremman kuin muut. IFK:ssa oli tiedostettu että yksi sentteri tarvitaan vielä, ja mitä tekee Pena? Pena on uhkapeluri, hän ei halua ostaa ulos jonkun mikkohakkaraisen sopimusta vaan pistää listalle NHL:ssä miltei sadan pinnan kausia pelanneen tshekin maajoukkueikonin, saksan maajoukkueen monivuotisen vastuunkantajan ja kovan nikkarisentterin. Kun ei tärppää lähtee hän venäjän liigaa tsiigaamaan. Joo, nyt ei tärpännyt, mutta mielelläni näen tällaisia riskejä. Kun ei tärpännyt haettiin kuitenkin sentteri joka on osoittautumassa ihan kelpo värväykseksi. Tällaisen toiminnan takia on vaan diggattava Penasta.

Viime kaudella oli maalivahtiongelma(ei edes mikään ihan älytön), mitä tekee Pena? Hankkii yhden maailman kovimmista veskoista. Viime kaudella tarvittiin hyvää sentteriä, mitä tekee Pena? Pena irrottaa suomen tämän hetken parhaan pelaajan silloisesta sopimuksestaan. Tätä ennen hän oli sainannut NHL:n ehkäpä parhaimman puolustavan hyökkääjän(mönkään meni, mutta on sainauksesta silti kreddut annettava). Kauden alkaessa tiedettiin että tarvitaan sentteri, Pena tsiigaa markkinoita eikä siellä löydy kuin sellaisia 40 pisteen AHL-jyriä. Mutta perkele, yhtäkkiä eteen ilmaantuu AHL-historian ehkäpä parhaan pelaajan nimi. Pena tietää, että kyseessä on riski. White voi olla paska, mutta voi myös olla vuosisadan kaappaus. Ei Pena halua varman päälle pelata ja pestata mitään perusjyriä, hän pelaa rulettia ja toivoo että osuu. Nyt ei osunut.

Liiga on täynnä ihan värittömiä toimareita jotka hakevat perusjyriä jengiinsä, ei Pena niihin tyydy. Usein on epäonnistunut ja se on harmittavaa, mutta kyllä mä riskeistä diggaan, uhkapeluri kun itsekin olen luonteeltani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös